Dalších 7 a 1/4 hodiny, abych mohl říci, že jsem úspěšně dotáhl další etapu průzkumu podzemí
Tím jsem se s drobným zaokrouhlením dostal na rovných 21 hodin. Podle všeho jsem se dostal na okraj Podtemna.
Sestupem níž jsem se jen ujistil, že trpasličí město je několikapatrové. Ostatně tuhle informaci jsem věděl už od Taghora. Cestou jsem zabil všeho všudy jednoho pavouka, jinak tu k boji nic moc není (k pár pavoukům jsem se dostal ještě o něco později). Poměrně rychle jsem se dostal do chodby, kde byl další vstup o patro níže, ale přišlo mi to nějak moc rychlé, obzvláště když jsem za sebou nechal pár zamčených dveří. K těm pasuje trpasličí klíč, který jsem našel hned na začátku patra spolu s plátovou zbrojí. Stačí přitom otevřít jen jedny dveře a zpřístupní se velký sál s několika dalšími odbočkami.
Cestu na západ blokují polootevřené dveře bez mechanismu, dlouho jsem tedy netušil, jak se za ně dostat. Přišel jsem na to až o mnoho později, když už nebylo kudy kam, ono na ně stačí prostě jen kliknout
Jak je člověk už zblblý z hledání tlačítek a klíčů, tak to nejjednodušší řešení ho už nenapadne. Východní část ukrývá schody nahoru, do blíže neurčené části prvního patra trpasličího města. Jsou v ní další dveře na trpasličí klíč a za nimi je pár lektvarů a svitků - mezi nimi je Flame Arrow. Problém je ovšem v tom, že trpasličích klíčů není nazbyt, takže jsem byl vlastně rád, že jsem na tuhle část přišel až později, jinak by mi chyběl klíč zas někde jinde. Tohle byla jedna z chvilek, kdy jsem zauvažoval, že by přítomnost zloděje v družině možná nebyla od věci
Cesta na východ vede ke skupině trpaslíků, ke které patří i Taghor. Hned u dveří mě zastavil mladý trpaslík Armun a pověděl mi, co se tu přihodilo. Trpasličí král Teirgoh nakonec není tak zcela mrtvý, jen byl zraněn otrávenou dýkou a upadl do hlubokého spánku, se kterým si jejich klerik neví rady. Drowové se do síní dostaly skrze portál a útoku velela Shindia, která během boje ztratila zvláštní amulet (kamenný). Armun mi o funkci portálů pověděl více a když jsem mu slíbil pomoc se záchranou jejich prince, tak mi Shidiin amulet předal. Nedaleko Armuna je v jedné boční chodbičce klerik, u kterého se lze léčit a oživovat mrtvé, ale u mě k tomu není důvod.
Nakonec se tedy problematika portálů vyřešila sama a netrvalo to příliš dlouho. Samozřejmě jsem si ovládání portálu šel ověřit. Jak jsem již jednou psal, portál tvoří brána se symboly kolem. Každá brána se však aktivuje jedním konkrétním symbolem a to tím, který mezi symboly chybí. Patřičný symbol se pak jednoduše uchopí myší a klikne se jím na místo, kam patří. Cesta pak vede obvykle do takové malé místnosti s haldou portálů, ale podstatné je, že ta už se nachází v Podtemnu. Podle mě bych býval mohl klidně pokračovat už tímto směrem, ale za sebou jsem toho nechal příliš mnoho neprozkoumaného
Armun mi pověděl ještě jednu zajímavou věc a to jak aktivovat Orákulum. Patřičný předmět sice nemám, ale díky tomu jsem se dozvěděl ještě jednu užitečnou věc a to, že výklenky lze využívat i pro vkládání předmětů, které pak můžou způsobit určitou akci. O několik hodin později jsem si rád na tenhle rozhovor vzpomněl
Hru jsem tedy loadnul a nechal zatím Podtemno být. Místo toho jsem se stočil JV směrem, kde jsem tušil další pokračování patra. Na EOB je kolikrát zajímavé, že už si myslíte, že znáte obrysy oblasti, ale pak se najednou jedna z chodeb jakoby zblázní a vede úplně mimo. V tu chvíli je na 100% jasné, že dungeon bude mnohem větší
A nejinak to bylo u druhého patra trpasličího města. Krom toho skončila veškerá legrace se snadným průzkumem, protože nyní následovala část, kdy jsem musel na střídačku procházet i 3. patro, které představuje enklávu kenkiů a ti nejsou zrovna přátelští a už vůbec ne slabí.
JV 2. patra obsahuje spleť chodeb, které se snadno mohou proměnit v past. Jakmile jsem vstoupil za dveře a na první křižovatku, objevilo se za mnou propadlo a další následovaly tak, jak jsem postupoval v před. Existuje způsob, jak se z toho vymotat, propadla lze navíc vždy vyresetovat pákou v místnosti před dveřmi, ale v jedné chodbě jsem zůstal prostě viset. V tu chvíli následoval první seskok o patro níže.
Naštěstí jsem se objevil v lokaci s velkými sály a oblast k průzkumu nebyla příliš složitá. Potkal jsem asi dva kenku a za chvilku už jsem byl u schodů. Z téhle části 3. patra lze projít zhruba 1/3, záleží i na tom, kterou řadou propadel spadnete (i tak jsou to dvě nezávislé části), ale nakonec mě zastavily dveře, které jde otevřít jen z druhé strany. Na 3. patro tedy vede minimálně ještě jedna cesta.
Vrátil jsem se proto zpět na JV 2. patra a pomocí klíče z jedné chodby si otevřel druhý ze zde přítomných zámků. Za dveřmi jsem objevil portál, který mě vyhodil neznámo kde
Odhodil jsem proto tužku, na zem položil značku v podobě balíku zásob a šel najít nějaký známý bod. Nově objevená část je naštěstí spojena přes hlavní sál, ale tlačítko leželo právě z této strany. Za chvilku už jsem tedy přesně věděl, kde jsem a mohl jsem pokračovat v zakreslování.
Pomalu jsem se dostal na SV patra, kde mě čekal poměrně zapeklitý rébus - místnost s haldou viditelných teleportů. Teleporty a hrátky s nimi by byly ještě v pohodě, ale tohle byl hlavně test 3D představivosti, protože podle posunů skrze teleporty je potřeba zakreslit obrys místnosti, která navíc obsahuje sloup, takže jí nejde obhlédnout z jednoho místa. Smyslem je dostat se postupně ke třem pákám, které otevírají chodbu dále na sever a ke schodišti do druhé části 3. patra. V místnosti je dvojice zajímavých předmětů - meč a svitek. Pokládáním předmětů do některých teleportů lze docílit zajímavého posouvání předmětů, ale podařilo se mi takto vysvobodit jen svitek, u meče si nevím rady a je to nejspíš škoda, protože ten bude možná magický.
Druhá část patra kenkiů není příliš složitá a je složená z řady velkých prostor. Díky tomu se snadněji a rychleji prochází. Vajíčka kenkiů mohou posloužit jako zdroj jídla, což už nepotřebuji, takže když jsem to zjistil, tak jsem je přestal sbírat. Spojku se spodní polovinou patra jsem našel snadno. Nejzajímavější částí patra je však západní a JZ úsek. Uprostřed velkých chodeb je stěna s bránou, ke které pasuje amulet od Armuna, ale místo průchodu teleportem jsem se vydal na západ. Místnost směrem na sever mě dovedla ke schodišti níže. Musím přiznat, že mě zatrnulo, ale naštěstí se jedná jen spojku s malou oblastí pod. Ze shora se dá totiž propadnout propadly do uzavřených místností s klíčem a přes schodiště se pak zase vrátit zpět.
Klíče pasují do zámků v malé místnosti jižně. Zámky se objevují postupně s tím, jak se různě přeskupují zdi, ale nakonec mi stejně chyběl třetí klíč. Další z chodeb mě dovedla skrze pár pastí ještě více na jih, v podstatě vlastně ke spodnímu okraji. Ve výklenku jsem tu našel hůlku a na desce vzkaz, který ve mě vzbudil podezření, že bych do výklenku měl snad na oplátku něco dát, ale neměl jsem nic zajímavého u sebe. Tuhle variantu jsem proto zavrhl.
A teď nastala dlouhá fáze tápání, protože při pohledu na mapy 2. a 3. patra trpasličího města jsem měl očividně před sebou pár restů. Problém s polootevřenými dveřmi na 2. patře jsem nakonec vyřešil rychle, protože moc možností už mi nezbylo
, ale kenkiů mi prostě chyběl kus, který určitě prázdný nebyl. Původně jsem si myslel, že problém je právě v absenci toho klíče od třetího zámku, ale vůbec jsem netušil, kde ho vzít. Leda že by to bylo obráceně a klíč byl v té části, jejíž existenci tuším. Vydal jsem se proto znovu směrem na JZ a cestou jsem pozoroval zdi a případná tlačítka. Před poslední místností jsem v ohybu chodby našel výklenek a v něm šipku ... jo, šipek je kolem plno, protože ty střílí zrovna pasti kolem, ale jak jsem jí v tom výklenku viděl, tak jsem si vzpomněl na Armuna a Orákulum a šel vyzkoušet vložit šipku do výklenku jižně.
Pomalu jsem si tak odkrýval zeď po zdi, jak po každé vložené šipce mizely, až jsem se dostal do větší místnosti s několika svitky. Navíc jsem si v této části mohl spojit cestičku s první polovinou patra a tím jsem získal snadnou a hlavně bezpečnou cestu k bráně, aniž bych musel absolvovat cestu skrze teleporty na 2. patře. Pokud jde o šipky, ony dojdou ještě před odkrytím všech zdí, ale první past potom vždycky vystřelí dvojici nových šipek. Podstatné bylo, že jsem tu našel zajímavě vyhlížející štít a další trpasličí klíč.
Mno, jenomže teď mám dva zámky, ke kterým ho použít, takže jsem si udělal save a šel si vyzkoušet oba. Ten první na 1. patro trpasličího města jsem již popsal, odměnou by byl svitek Flame Arrow, druhý je zde na 3. patře a odkrývá schodiště níže
To vede do enklávy drowů, s nimiž jsem se hned v úvodu srazil v družném rozhovoru. Nakonec jsem hru loadnul a klíč si zatím ponechám bez použití. Je to zvláštní, podle mě musí být klíčů minimálně akorát, ale vůbec netuším, kde jsem mohl ten další minout. Na 2. patře trpasličího města mi zůstala jedna menší a podezřelá mezera na mapě, ale nevede do ní žádná cesta. Řešit to už asi nebudu.
Na patře kenkiů jsem se hlavně dozvěděl dalších pár užitečných informací k hlavnímu úkolu. V jedné chodbičce jsem se srazil se zahaleným mágem, který mi pověděl o beholderovi Xanatharovi a jeho plánu ovládnout Waterdeep. Ke zničení Xanathara potřebuji hůlku Wand of Silvias, kterou mají v držení patrně trpaslíci. Jenomže informace to nebyly zadarmo, mág sledoval svůj vlastní plán a do toho mu odstranění Xanathara nesedělo, takže mě napadl. Nenechal jsem se rozhodit a na úvodní fireball jsem odpověděl magickou střelou a bylo po boji
Tím jsem tak nějak splnil vše.
U patra kenkiů však ještě chvíli zůstanu. Zjistil jsem u něj jednu poměrně nepříjemnou věc. Kenkiové se respawnují podobně jako pavouci, ale jsou přitom mnohem nebezpečnější. Každý spánek mi jich vždy přihodil několik navrch, takže když jsem opouštěl středovou část, čelil se velké přesile. Musel jsem to řešit kombinací boje a spánku, takže kenkiové ubývali pozvolna, ale nevzdal jsem to. Ono se jim dá sice utéci, protože naštěstí neblokují cestu ke schodišti, ale nemám rád nevyřešené záležitosti
Navíc to hodilo dost zkušeností a pár postav mi polevelilo. Ponaučení pro příště je, nespat na patře, kde se respawnují potvory.
Pokud jde o level postav, všechna jsou vyjma Lathie na levelu 7 (Lathia je 6/6) a výbava je stále jen ta základní. Možná ten nový štít k něčemu bude, ale chybí mi kouzlo identifikace, takže mohu jen určit, co je a co není magické. Nyní bych se měl asi vydat prozkoumat oblasti spojené bránami.
Abych nezapomněl, Armuna je možné vzít do družiny, ale nestojí to za to. Má sice hezké statistiky, ale je na levelu 3.