Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 10, 2020, 10:10:18
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: [1] 2 3 ... 5

Autor Téma: Trilogie Eye of the Beholder  (Přečteno 5667 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Trilogie Eye of the Beholder
« kdy: Květen 19, 2017, 08:02:19 »

Po studiu DreamForge Intertainment, Inc. přichází na řadu dle plánu Westwood Associates a série Eye of Beholder. Vím, třetí díl pochází přímo z dílny SSI, ale rozhodl jsem se protentokrát o jeden jediný topic a do něj zahrnout celou trilogii. Abych pravdu řekl, psaní deníku k Anvil of Dawn včetně pravidelnější obrazové dokumentace mě docela vyčerpalo :) Je to už navíc měsíc, co jsem se rozhodl zase o kus pohnout se starými resty a únava začíná být znát. Včera jsem docela vážně zvažoval, že bych si udělal pauzu, ale nakonec jsem přeci jen první díl rozehrál a první půlhodinku věnoval rozkoukání se ;)

První díl pochází už z roku 1990 a začíná klasickou zápletkou, kterak se hodný vévoda z Hlubiny rozhodl skoncovat se zlem a najal si proto partičku hrdinů, které poté poslal do stok pod městem ... manuál jsem nečetl a hra vám opravdu více neřekne :) Co je tím zlem, to se mohu jen domnívat. Je pravdou, že stoky pod Hlubinou (Waterdeep) nebudu prolézat poprvé, už jsem v nich jednou byl a to v datadisku Hordes of the Underdark k Neverwinter Nights. Strukturu podzemí pod městem tedy tak nějak znám a hlavně předpokládám, že to byl zrovna Eye of Beholder, který se stal inspirací zmíněného datadisku.

Hlubina byla pro mě vždy mysteriózním místem. Žádná z her z Forgotten Realms, kterou znám, se do tohoto města nepodívala a Hlubina je dokonce opomíjena i v n-talogii o Drizztovi. Opět jsou v ní jen okrajové poznámky, přitom význam tohoto města se zdá být nezanedbatelný. V Hordes of the Underdark je jen hospoda na počátku a finální kousek nějakého náměstí, kde dojde ke konfrontaci s hlavním záporákem. Vše ostatní se odehrává v podzemí.

Tvorba družiny probíhá velmi jednoduchým způsobem a volby jsou velmi podobbné tomu, co se později objevilo u tvorby Dreamforge. Hra totiž běží na pravidlech AD&D a byť hra neukázala verzi, lze se snadno dovtípit, že jde už o 2. edici (vyšla rok před uvedením Eye of Beholder). Družinu jsem poskládal poměrně klasickou a statistiky jsem si naházel rerollem. V první řadě je to trpasličí bojovník Elemir a elfí hraničářka Eona, v druhé řadě pak lidská klerička Shiva a půl-elfí zloděj/mág Koloman. Opět jsem se ve statistikách zaměřil čistě jen na to, co dané povolání využije, druhá řada se beztak do bojů napřímo nezapojuje, takže jsem je opět nijak extra neřešil.

Musím na chvilku odbočit, protože pokaždé, když nahazuju v AD&D hrách statistiky, tak prostě nemůžu zapomenout na počátky s Baldur's Gate, která odstartovala skoro div ne nový národní sport - honbu za maximálními hody. Rozumím tomu, že někoho baví trávit dlouhé minuty klikáním na reroll, dokud mu nepadnou samé 18, ale když jsem se pak po letech začal pídit nad tím, k čemu je to vlastně dobré, tak jsem zjistil, že k ničemu :) V principu šlo čistě jen o to, aby si hráči mohli porovnávat, kdo si naházel většího geroje :D D&D 3 tohle šílenství naštěstí utnuly. Pokud hra umožňuje redistribuci bodů, pak v AD&D stačí hody okolo 90 bodů v součtu, s tím se dá plně vystačit, aby ten hrdina tedy opticky vypadal vyrovnaně a ne jako hřeben s pár vylámanými zuby :)

U Kolomana jsem záměrně zvolil multiclass zloděj/mág, abych si vytvořil případnou zálohu, kdyby došlo na častější využití zlodějškých dovedností. Jak jsem záhy zjistil, nebylo to od věci, hra obsahuje i managament družiny v podobě zásob jídla, takže častý spánek kvůli memorování kouzel asi nebude zrovna to nejlepší řešení. Klerik je protentokrát čistokrevný, protože mám k dispozici komplet družinu, takže jsem si jí mohl rozvrhnout zcela dle svého uvážení. Přední řada asi komentář nepotřebuje ;)

Po odkliknutí družiny mě hra přesunula do stok, kde za mnou zapadly nejenom mříže, ale rovnou se zbořil i kus stropu :D Mám takové tušení, že na venkovní lokace můžu s klidem zapomenout, jediná cesta vede nesjpíše dolů. Musím říci, že ač je na hře stáří vidět, detail stok není zrovna nejhorší. Naopak je to docela přehledné a to včetně tlačítek. Problém mi chvilku dělala akorát orientace s ovládáním družiny, protože je to trošku jinak, než jsem si za poslední měsíc zvyknul. U prvních bojů jsem třeba pravidelně odebíral postavám zbraně místo útoku. Kouzlící postavy navíc začínají bez zapamatovaných kouzel, takže na první spánek nakonec došlo poměrně brzy. Postavy jinak začínají tuším na levelu 3.

Boje opravdu závisí hlavně na první řadě, obzvláště když mág se zapojit nemůže a navíc na takhle malém levelu by byl beztak k ničemu. Na druhou stranu, alespoň nemusím zuřivě klikat po ikonkách :D Trpaslík dostal do vínku sekeru, elfka máchá pro změnu nějakým krátkým mečíkem. Když došlo na první spánek, tak mě docela potěšil stavový řádek na spodku obrazovky, kde je vidět, co vše se děje.

Na manuál samozřejmě ještě dojde, chci se ujistit, jak je to s jídlem a hlavně jak to bude s mapou. Po té jsem se zatím neohlížel, nebyla potřeba, ale až si otevřu více dveří, tak bych nerad zjistil, že jsem si jí měl kreslit svépomocí :D Úvodní pocit ze hry zatím dobrý, teď jen aby mi vydrželo nadšení. Vůbec bych se nezlobil, kdyby byli Beholdeři kratší.
« Poslední změna: Květen 19, 2017, 08:06:03 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #1 kdy: Květen 19, 2017, 13:35:33 »

Nakoukl jsem do manuálu, ale žádné velké překvapení se nekonalo. AD&D je skutečně 2. edice a manuál je z pohledu popisu ras, povolání a činností hodně podobný manuálům pro AD&D hry od Dreamforge. Vlastně mě to ani nijak nepřekvapuje. Mě osobně se tenhle jednoduchý a přehledný styl líbí.

Překvapila mě však tabulka zkušeností, kde jsem opravdu zbystřil. Bojovnická povolání jsou v nich uvedena až do levelu 12, stejně tak zloději, mágové do levelu 11 a klerici jen do levelu 10. Nečekám příliš vysoké levely herních charakterů, ale zaujalo mě to škálování, protože to jakoby naznačuje možný zkušenostní strop dle povolání. Bylo by to docela zajímavé, protože pokud je tomu u klerika opravdu tak a max. level je jen 10, pak je multiclass klerik/cosi možná výhodnější volba, než delegovat multiclass na mága.

Klerik bude ve hře očividně důležitou postavou už jen z pohledu managamentu družiny, podobně jako tomu bylo u Ravenloft: Stone Prophet, kde se staral o zásoby vody. U EOB to bude pro změnu jídlo jako takové. Možná je tohle právě způsob kompenzace jeho vlivu. Absence jídla sebou nese jisté penalizace, ale není to nic hrozného (-1HP každých 24 hodin hladovění a nemožnost memorovat kouzla). Pokud se nedostane do smyčky hladovění zrovna klerik, pak to bude asi bez problémů.

S automapou to bude horší, asi můžu rovnou vytáhnout čtverečkovaný papír :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #2 kdy: Květen 19, 2017, 15:32:04 »

Tady to sviští! Další trilogie rozjetá! :) EoB1 bylo první rpg, které jsem dohrál 2x (tím druhým a dosud posledním je MM3). Podruhé jsem Eob1 hrál, protože se objevila amiga verze s impementovanou mapou z Lands of Lore a s tou se to hrálo skutečně mnohem lépe. žádnou mapu nenajdeš :) Ani v jednom dílu...Takže buď si budeš dělat mapu vlastní (a pak upozorňuji, že jsou zde teleporty), nebo pojedeš podle "prázdných" z internetu anebo (to doporučuji já) taky podlehneš kouzlu amiga verze :) Jedině třetí díl nic takového nemá a tam bude potřeba asi ruční práce (ten jsem ani nehrál a jakmile začneš hrát druhá díl, asi bych měl rozjet trojku, abys mě jen tak nepředehnal) :)

Grafika Beholderů mi přijde pořád atraktivní (předměty v inventáře, zdi chodeb, které se postupně mění), zvuky taky slušné. Navíc to není dlouhá hra, i když záseková místa tam jsou.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #3 kdy: Květen 19, 2017, 17:23:40 »

Zatím bych to chtěl zkusit s vlastním kreslením a uvidím, jak mě to bude hlavně bavit kreslit. S tímhle si nemůžu jen tak sednout k notebooku a nemít vedle sebe místo. Jak jsem včera navíc zjistil, tak EOB nemá rád vyskakování z okna DOSBoxu, že bych to třeba kreslil do sešitu v OpenOffice. Pak bych si asi vytiskl ty slepé mapy. Nad Amiga verzí jsem rozmýšlel, aniž bych tedy věděl o té modifikované verzi, takže to určitě budu mít na paměti. Na notebooku mám tedy klasický problém s ovládáním, protože je to opět dělané pro numerickou klávesnici, ale oproti Ravenloftu je tu výhoda, že se to dá v pohodě stíhat myší.

Jestli budu kreslit, tak to budeš mít pohodlný náskok :) Za víkend jedničku asi nedojedu, to by se to muselo vejít do 15ti hodin. Ale je zase fakt, že kdybych to stihl, tak bych dvojku začal v pondělí a měl bych naopak pár dní náskok já ... :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #4 kdy: Květen 19, 2017, 19:14:22 »

Ale jo, určitě zkus mapování, ale pozor, ty první patra jsou na mapování jednoduché, ale pak přituhne (nechci víc prozrazovat).
Pokud bys přeci jen šel do Amiga verze, pak myslím, že Hoborg má ten balíček včetně automapy.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #5 kdy: Květen 20, 2017, 07:02:12 »

Večer jsem zkusil tu Amiga verzi z odkazu od Hoborga. Automaping jsem neobjevil, ale to není podstatné, mě spíš překvapilo, jak snadno se s tím pracovalo. Kdysi jsem s WinUAE zacházel napřímo a chtělo to docela znát, co člověk dělá. Tohle naproti tomu nevyžaduje nic :) Zůstanu však prozatím u PC a DOSBoxu.

Pročetl jsem si i něco málo na DJ Oldgames a nabyl jsem dojmu, že zloděj bude v EOB stejně "užitečný" jako v Ravenloftech, takže nakonec tu družinu asi přeci jen překopu a začnu znovu.

Edit: pokud jde o automaping pro DOS verzi, našel jsem tohle ... http://personal.inet.fi/koti/jhirvonen/ase/ Má to podobný efekt jako ta modifikace pro Amiga verzi, akorát že tohle funguje pro změnu s DOSBoxem. Umí to asi i dost zajímavých věcí mimo, nicméně se mi líbila poznámka autora někde doleji na webu, že díky tomu je EOB samozřejmě úplně jinou hrou a to mě přesvědčilo, abych si ty mapky opravdu kreslil sám :D Vzpomíná tam na svoje bloudění v ... a tady jsem raději přestal číst ;)
« Poslední změna: Květen 20, 2017, 07:45:15 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #6 kdy: Květen 20, 2017, 08:33:28 »

Hm tak to jsem nevěděl, vypadá hodně propracovaně. Já ten třetí díl určitě budu zkoušet s excelovým mapováním, protože jsem si kouzlo této vedlejší aktivity oblíbil.
U té Amiga verze se automapa aktivuje tabelátorem :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #7 kdy: Květen 20, 2017, 14:08:44 »

První patro je úspěšně za mnou ...

Nakonec jsem opravdu vytvořil komplet novou družinu. Do čela se opět postavil trpaslík Elemir a elfí hraničářka Eona. V druhé řadě zůstala lidská klerička Shiva, ale doplnila jí půlefka bojovník/mág Lathia. Naházení atributů chvilku trvalo, k hezkým číslům mi bohužel často padlo nízké vygenerované zrdaví a on bojovník s max. 9HP není zrovna to pravé :) Samozřejmě, hra umožňuje to samé co hry AD&D hry od Dreamforge, tedy naklikat si atributy dle libosti přes Modify, ale byť jsem chvilku zvažoval, naklikat si svojí dvojici z Ravenloftu, tak jsem to v zápětí zase zamítl a vytvořil si postavy opravdu komplet od nuly.

Volba bojovník/mág u Lathie byla čistě účelová. Za prvé to přinese postavě více zdraví a za druhé taková postava je v základu vybavena krátkým mečem, který hned poté dostala do druhé ruky Eona ;) Chvilku jsem přemýšlel o multiclassu i u kleričky, ale nechal jsem to být. Shiva byla nakonec jediná, kdo na prvním patře získal 1 level.

První patro stok je navíc dost přímočaré, v pohodě bych ho prošel i bez mapy, ale někde se holt začít musí :) Z počátku jsem si musel ujasnit pár věcí a značek, takže se mi to docela protáhlo, ale kreslení jde obecně pomaleji, na prvním patře jsem proto strávil něco přes hodinu času. Ve finále jsem byl ovšem rád, když se mi jižní chodba přesně spojila se zavřenými dveřmi z chodby ze severu :D Problém mám jen s velikostí rastru, nejspíše bude potřeba velikost čtverečků zmenšit (používám vlastní čtverečkový arch 5 mm x 5 mm). Obávám se totiž, že někde díky tomu dojde na vystřihování a podlepování map.

Musím navíc dopilovat ještě jednu věc a to jsou boční chodby, abych při pohledu na mapu okamžitě viděl, kde se dalo ještě odbočit, protože teď jsem v rychlosti porovnával svou mapu s mapou od DJ a vynechal jsem přesně dvě taková místa, byť o nich samozřejmě vím. Vracet se však už nebudu. Další věcí budou tajné chodby, zatím jsem nenarazil na nic, co by se tomu podobalo.

Stav družiny je zatím dobrý, kousek druhého patra asi ještě dám, ale pak už bude spánek nutný.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #8 kdy: Květen 20, 2017, 22:17:31 »

Málem jsem pro to vše kreslení zapomněl počítat čas :) Druhé patro mi trvalo něco mezi 3 - 3,5 hodinami, dohromady jsem tedy někde pod pěti hodinami celkem. Veškerá legrace z prvního patra je pryč :D

Na vstupu do druhého patra jsem se ocitl v malé místnosti se třemi dveřmi a klíčem na zemi. Klíčem se dají otevřít kterékoliv ze zde přítomných dveří v místnosti, ale klíč po použití zmizí, takže jsem si vybral zlatou střední cestu. Jakmile jsem však nakročil do dveří, tak jsem málem hupsnul do propadla :) To se dá naštěstí vyřadit pákou, navíc je zde žebřík o patro níže, který právě propojuje horní patro se spodní místností, kam družina propadly padá (z téhle místnosti žádný jiný východ nevede, ale naopak sem vede další vstup z druhé strany, který jsem časem objevil). Uvnitř horní části jsem si pohrál s dalšími propadly, přičemž jsem zjistil, že kameny na zatížení plošinek se dají házet a odnesl jsem si další klíč.

Nyní jsem se vydal do dveří na sever, ale brzy mě zastavily dveře, které jsem nedokázal otevřít. Hint na zdi zmiňuje, že je to jen pro silné postavy. Mno, co teď? Hra ukládá jen do jedné pozice, takže poučen z Might and Magic III jsem se rozhodl ukládat jen ve chvílích, kdy si budu jistý, že se nevyšachuju, tady to tedy bylo hned po projití prostřední místnosti. V klidu jsem proto loadnul a vydal se pro změnu jižními dveřmi.

Na jihu jsem se potkal s dalším známým prvkem. Na zemi ležel předmět k sebrání, ale jakmile jsem se přiblížil, tak mi najednou zmizel z obrazu. Stihl jsem si přitom všimnout kompasu, takže mi bylo jasné, že jsem šlápl do spinneru ;) Tenhle je 90°. Druhým zajímavým prvkem byla první dvojice iluzorních zdí. Chvilku mě mátlo, že iluzorní zeď má plnou šířku, tedy otáčení na místě kolem dokola poskytne jiný výhled uvnitř zdi a mimo zeď (zevnitř je zcela průhledná). Umocnilo se to hlavně tím, že jsem narazil hned na dvojici iluzorních stěn, ale jakmile jsem si tohle ujasnil, tak už to bylo ok.

Chodba na východ mě dovedla k místnosti se sloupy, ale jakmile jsem kolem jednoho prošel, opět se mi změnil obraz. V první chvíli jsem si myslel, že jde o další spinner, ale při pokusu o postup zpět jsem zjistil, že tomu tak není. Otočily se mi totiž i zdi, takže jediné vysvětlení byl teleport :D No jo, ale docela mě zatuhlo, protože ten mě mohl přepravit prakticky kamkoliv. Naštěstí jsem testem obou teleportů (jsou naproti sobě kolem stejného sloupu) zjistil, že mě to asi hází na pozice v té samé místnosti, akorát na opačný konec. Teoreticky jsem si to mohl ověřit položením předmětu a sledováním změn jeho výskytu, jak bych se teleportoval sem a tam, ale pak jsem si všiml, že na sloupech je značka iluzorní zdi a sloupy se tudíž dá bezpečně prokličkovat zpět do chodby ke spinneru 90°. Z postranní chodby teleportační místnosti jsem získal další klíč. Nesmím ještě zapomenout na jednu věc. V některých místnostech je na zdi reliéf dýky, není to úplně dobře zřetelné, ale vkládá se sem házecí dýka. Funguje to jako klasický přepínač.

A nyní došlo na stejnou legraci se severními dveřmi jako předtím. Docela jsem si podumal, a když už mě nic nenapadalo, tak jsem z inventáře vytáhl kosti, co jsem našel kousek od úvodu hry a zkusil je na dveře použít ... ejhle, ono to zabralo :) Byl to opravdu jen pokus, nebylo mě jasné, k čemu ty kosti jsou, ale asi ve hře nejsou pro nic za nic, takže jsem je vzal sebou a jelikož to byl můj jediný speciální předmět v té chvíli, tak jsem je prostě zkusil použít. U kostí ležely i paklíče, ale ty mi jsou k ničemu. Kosti nakonec otevírají mnohem více dveří.

Tím skončilo vlastně to lehčí, protože druhé patro se nakonec ukázalo jako slušné bludiště plné nemrtvých - potvory se respawnují! Ono jich tedy není zase tolik, ale několikrát jsem respawn některých zažil, takže po xy-tém průchodu stejnou chodbou už jsem se nedivil, že z poza rohu na mě bafl kostlivec. Nejhorší bylo otevření jedné místnosti na SZ, kde na mě bafli hned 4 kostlivci, to mi začalo pomalu téci do bot. U kleričky mě překvapilo, že ona používá odvracení nemrtvých automaticky, což je občas k vzteku, když pak musíte utíkající zombii nebo kostlivce ještě nahánět :D

Mapování mi šlo místy od ruky, místy to trochu dřelo, ale nejhorší bylo, že jsem se 2x sekl o sloupec/řádek a to byl problém. Navíc došlo i na dolepování okrajů, protože mapa byla větší, než jsem čekal. Ve finále mě zastavily zavřené dveře, ke kterým jsem neměl klíč.

Na patře je i několik tlačítek, ale opravdu blbě se odhaduje, co by to mohlo dělat, takže jsem nějakou dobu zkoušel různé kombinace a pak běhal podél zdí odzhora dolů a naopak. Zachránila mě opět náhoda. Na Z je místnost s tlačítkem a vedle je nápis o cestě k východu. Netušil jsem, co přesně mi to chce naznačit, ale jak jsem si hrál s tlačítkem, tak se za mnou zavřely dveře a při dalším stisku naskočila ve stavovém řádku hláška, že místnost se dala do pohybu ... on je to totiž výtah :) Podmínkou je ovšem zavřít před jeho použitím dveře.

Výtah jede celkem přes 2 patra, z toho to hned pod má jednu odbočku spojenou přes spínač s místností, kam jsem propadl z druhého patra. Dá se tudy proto pohodlně dojít až k žebříku na počátku 2. patra. Třetí patro ukrývá místnost se zlatým klíčem, který mi chyběl k těm jedněm uzavřeným dveřím.

Prostě jak jsem psal na počátkum, přituhlo :) Ne, není to nic extra, co by nešlo vyřešit, spíš mě tlačí čas, protože každé takové prodlení stojí jídlo. Navíc jsem po několik bojích musel jít nuceně odpočívat. Během spánku jídlo moc neubývá, ale když spánek trvá skoro 5 dní, tak si to pak postavy vynahradí po něm. Jakmile došlo na hladovění, tak jsem preventivně přešel na záložní plán a najíst dostává jen klerička Shiva, aby mohla během spánku používat léčivá kouzla. Ostatní to holt musí vydržet. Chybí mi ještě necelé 3000 zkušeností pro Shivu a pak už bude umět jídlo vykouzlit. Výstroj se mi pomalu lepší, ale zbraně stále nic moc. Našel jsem sice nějakou kamennou dýku, která bude nejspíše očarovaná, ale zatím leží hezky v batohu.

Musím říci, že mě herní čas samotného překvapil. Kreslení ho spolkne plno, ale teď už bych to bez něj asi neriskoval. Ono se stále ještě dá v těch chodbách vymotat, ale byť jsem si u některých byl jistý, že už je znám, stejně jsem nakonec často skončil jinde :) Teď je přede mnou další patro stok, jak jsem z lehkého nakouknutí zjistil a snad abych si připravil rovnou větší papír :D
« Poslední změna: Květen 20, 2017, 22:24:24 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #9 kdy: Květen 20, 2017, 23:43:22 »

Mapování jednoznačně protahuje herní čas. Když si vzpomenu, že jsem v prvním díle Might&Magic  sám zmapoval 52 lokací, každá 16x16 políček!!! Jsem to hrál skoro rok. :) Myslím, že už nic většího do konce života nedám :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #10 kdy: Květen 21, 2017, 06:34:39 »

Pro mě je to první velká hra, kde opravdu pečlivě kreslím. První byl Blade of Destiny, tedy než jsem přišel na to, že on má automapu :) Teprve tedy vychytávám techniku a občas se musím krotit :) Ono jak je to realtime, tak mi občas odněkud vyběhne potvora a já mám pak tendenci se za ní rozeběhnout klidně i do nezmapovaného úseku. Druhá věc je, že to kreslím vždy po několika krocích tím stylem, že si použité čtverce tečkuju, ale někdy se mi pak stane, že se upíšu, nebo to "dobarvím" s přesahem apod. Průšvih je, když už v tom mám potom poznámky fixem, to se blbě gumuje :) A poznámky jsou druhá věc, nakonec si poznamenávám jen to nejnutnější, co by se mi mohlo ještě hodit (např. odemčené zámky zcela vynechávám).

Druhé patro už bylo dost spletité, ale princip rozsahu oblasti jsem stihl pochopit, takže čtvercový půdorys patra pro mě nebyl překvapením. Je to však udělané docela chytře. Díky tomu, že to nejsou samé pravoúhlé místnosti, tak se nedá dobře odhadovat, jak to třeba asi vypadá za rohem :) Mít automapu, tak to opravdu ztratí kus atmosféry a jestli má EOB jen pár pater, pak by to byla opravdu jen chvilková záležitost, takhle je to přeci jen mnohem napínavější.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #11 kdy: Květen 21, 2017, 10:23:39 »

Nějak mi to nedalo, na druhém patře mi zůstalo jedno neobjasněné tlačítko v SZ místnosti, tak jsem se nakonec vydal zpět ... a stálo mě to dobrou hodinu času :)

Na západ patra jsem to vzal pro urychlení teleportem a pak pěšmo na sever. Stiskl jsem tlačítko a šel jsem prohledat celou západní stranu, jestli se v ní něco neotevřelo. Cestou jsem opět jaksi zabloudil, ale pravidlo sledování pravé nebo levé ruky funguje i zde spolehlivě. Mno, neotevřelo se nic :D Při cestě zpátky do místnosti s tlačítkem jsem opět jaksi uhnul z cesty, ale už jsem se při tom i zarazil a koukl do mapy. Začal jsem pomalu uvažovat variantu, že jsem si mapu otočil, ale rozuzlení přišlo o chodbu dále, která v mapě nebyla vůbec! Žádná krátká paměť, to tlačítko pozpřeházelo chodby v severní části patra :D

Musel jsem proto začít s novým mapováním a do toho jsem čelil nově se objevivším přesilám kostlivců a zombií. V tu chvíli bylo naprosto jasné, že tudy jsem předtím nešel, protože tohle byly zcela vynechané potvory. Jakmile jsem s mapováním skončil, tak jsem mohl konečně obě mapy porovnat. Rozdíl je v tom, že po stisku tlačítka se severní část patra jakoby zjednodušší na průchod, ale zase je tu pak o to více potvor. Nic nového to neodkrylo, takže stisk-nestisk toho tlačítka nepřináší nic významného. Vlastně asi je, bez stisknutého tlačítka jsem našel v jedné odbočce balík zásob, ale co jsem koukal na rozložení pozic chodeb, on by byl možná býval dostupný i při přeházení chodeb.

Nyní tedy mohu v klidu pokračovat na 3. patro :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #12 kdy: Květen 21, 2017, 14:29:03 »

Třetí patro není o moc více komplivanější než druhé patro, ale z pohledu kreslení mapy jsem tu taky narazil.

Mám za sebou další 3 hodiny a půl hodinu mi to ještě určitě zabere, ale zhruba po dvou hodinách jsem se dostal k možnosti sejít o další patro níže, nicméně jsem si chtěl projít opravdu vše, tak jsem pokračoval v průzkumu. V téhle době už jsem věděl, že mi mapa nesedí, ale kupodivu to pro orientaci nevadí :)

Na patře jsou opět teleporty a více spinnerů, to jsem celkem pořešil. U vstupu na 4. patro jsem si sice musel pomoci s pokládáním předmětů, protože teleportační oblast je už větší, ale pak to šlo v pohodě. EOB mi zatím nepředhodil vyslovenou sviňárnu, kdy bych to musel kreslit úplně sepárátně a doufat, že to jednou dokážu pospojovat. Krom sofistikovanějších teleportů jsou tu i takové, které jen posunou družinu o několik polí vpřed a fungují přitom jen z jedné strany. Naštěstí jsou otočené ze strany pro návrat, to už jsem měl příslušnou chodbu zmapovanou, ale pak jsem narazil na zajímavou záhadu.

Na západě patra se nachází dlouhá chodba ve směru sever-jih. Když jsem jí procházel poprvé, napočítal jsem 22 kroků. Dovedla mě k oblasti se vstupem na další patro, takže pak jsem řešil hrátky s teleporty. Když jsem je dořešil, bylo už jasné, že mapa je nějak posunutá, tak jsem se vrátil do chodby a začal znovu počítat ... 15?? To je pak těžké něco zakreslovat :D Vzhledem k obrysu patra to vypadá, že těch 22 je opravdu nějaký renonc, ale nevybavuju si, že by mě něco třeba hodilo o kus zpět. Nakonec mi nezbývá, než zapochybovat o svém "umění" počítat :D K chybce jsem došel i na jihu, ale to jen o jeden řádek, nejspíše jsem během různých bojů omylem něco připočetl navíc.

Poměrně zajímavé překvapení mě čekalo v souvislosti s pákami, vůbec jsem netušil, že postavy za jejich otestování dostávají zkušenosti. Shiva mi i díky tomu konečně poskočila na vymodlený level 5 a mohla se naučit kouzlo na vyvolání jídla :) Jenomže to jsem musel nejprve podstoupit dlouhý spánek. Efekt je ovšem přesně takový, jak jsem čekal. Většinu nasyslených zásob jídla mohu nyní s klidem vyhodit. Kouzlo se tedy musí zakouzlit manuálně, není to jako ve Stone Prophet, že se kouzlí automaticky během spánku. Shiva má navíc dvě pozice pro kouzla 3. úrovně, takže mám slušnou pojistku pro případ krize. Další překvapení bylo, že hladová postava nejenom nemůže kouzla memorovat, ale ona se je nemůže ani učit ze svitku!

Nemrtvé na 3. patře vystřídali krysodlaci a něco jako kuo-toa? Poměrně rychle jsem musel přezbrojit na palcáty, protože ty jsou zde účinější. Oni jsou tedy lepší i na nemrtvé, což Shiva při záskoku za Eonu dokázala, ale vybavit se jimi ve větším jde až nyní.

Čeká mě tedy poslední fáze průzkumu stok a pak se přesunu níže. Teď mě ještě tak napadá, díky vyřešení problému s jídlem bych mohl jít klidně grindovat na 2. patro, ale asi by to bylo o nervy. Před nějakou dobou jsem právě kvůli Shivě sledoval, jak přibývají zkušenosti za zabíjení potvor a ona to moc velká sláva není.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #13 kdy: Květen 21, 2017, 19:57:28 »

Bylo to více jak 1/2 hoďky, takže po zaokrouhlení napíšu rovnou 4 hodiny na 3. patro. Ono je to totiž těžké počítat, protože dneska jsem třeba překresloval mapu 2. patra nanovo, aby se vešla na A4, a když to tak vezmu, tahle činnost je v podstatě součást hry ;) Je úplně jedno, že zrovna neklikám myší, pořád se prostě hře věnuji.

Chybu na jihu patra jsem našel rychle, takže jsem si mapku doplnil o patřičné posuny a po dokončení patra jsem jí znovu překreslil. Vyšlo mi to opravdu hezky, takže jsem to nejspíše spočítal dobře :) Zůstal mi akorát neodkrytý JV růžek, ale nijak se tam dostat nedalo, tipuji proto, že se jedná zase o nějaké mezipatro, možná dostupné odspodu (na 3. patře mi zůstal nějaký zaseklý zámek na jedné stěně, jakoby úplně mimo, ale s tím opravdu nevím, co dělat).

Na zákysy jsem moc nenarazil, jednu místnost se speciálním zámkem jsem obešel a správný předmět k zámku jsem pak našel ještě jinde, vyřešením drobného puzzle s klíči. Napoprvé jsem totiž přehlédl, že po odemčení zámku se odkrylo barevné tlačítko, které je potřeba zmáčknout. Ve skryté místnosti se nacházel červený drahokam a s tím jsem otevřel poslední dostupnou místnost, kde byl další červený drahokam, asi pro tu místnost, co jsem obešel z druhé strany ;)

Na JZ jsem v chodbě našel dlouhý meč a lidské kosti. Vzal jsem je sebou, ale na rozdíl od těch hobitích jsem je tu nikde nevyužil, nicméně místo mám, tak uvidím časem, jestli to k něčemu bude dobré.

Předtím jsem úplně zapomněl ještě na jednu věc. Místnost s vchodem na další patro vyžadovala pro otevření vložení čtyř modrých drahokamů do reliéfů, uvnitř jsem pak ve výklencích našel např. zásoby. Ale jelikož jsem chamtivý, tak jsem se pokusil drahokamy vzít zase zpět (šlo to), čímž se spustil zvuk nějaké změny a ve výklencích se pro změnu objevily lektvary (tuším modré).

V jižní části patra je několik propadel na 4. patro, kam jsem zkusil při hledání způsobu odemčení speciálního zámku na červený drahokam skočit a chvilku tu pobýt. Chodby se změnily v zcela kamenné a kolem bylo plno pavouků. Radost s pořešení jídla mě rázem přešla, protože teď mi zas pro změnu chybí léčba otravy :) Nakonec jsem loadnul a pak jsem právě našel na 3. patře ten červený drahokam.

Jestli tedy dobře počítám, jsem na celkových devíti hodinách. Nebudu nijak zapírat, moc dobře vím, že v krabicovce je mapa stok o 3 patrech, takže stoky jsou tím pádem za mnou, což jsem si potvrdil i tím skokem do propadla. Nyní mě tedy čeká obrnit se trpělivostí a jít na pavouky. Od včerejška si preventivně tvořím i zálohy save pozic, takže v případě nouze jsem snad krytý.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #14 kdy: Květen 22, 2017, 17:20:12 »

4. patro představuje trpasličí město, jak jsem se záhy dozvěděl. Je poměrně důležité, kterým vstupem sem vstoupíte, protože podle toho se může začátek dost lišit. Jižní vstup vede do starých chodeb zamořených pavouky a bez klíče se odtud nedá jen tak vymotat. Celé to znepříjemňuje poměrně rychlý respawn pavouků, kteří se tu objevují v opravdu velkých množstvích. Já do trpasličího města vstoupil naštěstí severním vstupem ;)

Kousek od vchodu jsem se srazil se zraněným trpaslíkem Taghorem, kterému jsem pomohl na nohy, a protože trpaslíci drží spolu, tak jsem ho přijmul do družiny. Pověděl mi o drowím útoku na město, při kterém padl jeho král a princ byl odvlečen. Taghor je na levelu 5, ale zas o tolik napřed před zbytkem družiny není.

Na trpasličím městě je zajímavé to, že se tu dlouho vlastně nic neděje :) Trojice pák v podobě ruk gargoyl otevírá cestu na západ tím, že deaktivuje propadla, zbytek už je poměrně lineární. K otevření některých dveří je potřeba trpasličí klíč, trochu tedy závisí, kde začnete, ale tím veškeré úsilí končí. Na severu je podivná brána s reliéfy okolo a o dvě místnosti na východ je pak cedulka oznamující Orákulum. Brána by měla sloužit jako teleport, což jsem zjistil rozhovorem s Taghorem, když jsem zkusil variantu ho nepřijmout . Princip aktivace jsem začal tušit až o mnoho později, kdy jsem našel další kamenný předmět, ale pořád jich mám málo.

Na jihu jsem narazil na schody na další patro, ale místo postupu níže jsem se vydal na východ a vstoupil jsem do starých chodeb. Předtím jsem v jedné místnosti našel další gargoylu s pákovou rukou, ale zatím jsem jí nechal být. Při obhlídce jihu už jsem měl radost, že tuším velikost dungeonu, ale staré chodby mě vyvedly z omylu. Pavouci byli nepříjemní, ale největší záhada přišla při průzkumu severní části chodeb, kdy jsem najednou procházel úsekem, který jakby z oka vypadl jižní části. Že se opravdu stalo něco vyjímečného jsem pochopil, když jsem při cestě dále na sever došel do jižních částí chodeb :)

Možné místo existence teleportu jsem si označil pohozením sekery a šel se podívat na jih, jestli jí někde neuvidím. A zadařilo se, byla přesně tam, kde jsem očekával. Když jsem konečně prošel vše a mohl zase odejít ven, tak jsem se zastavil ještě u neaktivované gargoyly a zkusil, k čemu asi tak slouží. Ani mě nepřekvapilo, že deaktivuje teleport. Vlastně ona v severních částech uzavře zeď, takže celá část s teleportem se pak zpřístupní z jihu. Tím byla celá záhada definitivně vyřešena. Kdybych gargoylu býval aktivoval hned, tak bych tomu předešel, ale ten kdo by do trpasličího města vstoupil jižním vstupem, ten se tomuto teleportu taky nevyhne, takže jsem si nechtěně vyzkoušel takovou kombinovanou variantu průchodu.

Při kreslení jsem tentokrát udělal jen dvě drobné chybky, které šly poměrně snadno najít a opravit. Průchod městem mi však zabral rovné 4,5 hodiny.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: [1] 2 3 ... 5