Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 13, 2020, 18:47:10
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Trilogie Eye of the Beholder  (Přečteno 5685 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #15 kdy: Květen 23, 2017, 09:38:50 »

Dalších 7 a 1/4 hodiny, abych mohl říci, že jsem úspěšně dotáhl další etapu průzkumu podzemí :) Tím jsem se s drobným zaokrouhlením dostal na rovných 21 hodin. Podle všeho jsem se dostal na okraj Podtemna.

Sestupem níž jsem se jen ujistil, že trpasličí město je několikapatrové. Ostatně tuhle informaci jsem věděl už od Taghora. Cestou jsem zabil všeho všudy jednoho pavouka, jinak tu k boji nic moc není (k pár pavoukům jsem se dostal ještě o něco později). Poměrně rychle jsem se dostal do chodby, kde byl další vstup o patro níže, ale přišlo mi to nějak moc rychlé, obzvláště když jsem za sebou nechal pár zamčených dveří. K těm pasuje trpasličí klíč, který jsem našel hned na začátku patra spolu s plátovou zbrojí. Stačí přitom otevřít jen jedny dveře a zpřístupní se velký sál s několika dalšími odbočkami.

Cestu na západ blokují polootevřené dveře bez mechanismu, dlouho jsem tedy netušil, jak se za ně dostat. Přišel jsem na to až o mnoho později, když už nebylo kudy kam, ono na ně stačí prostě jen kliknout :D Jak je člověk už zblblý z hledání tlačítek a klíčů, tak to nejjednodušší řešení ho už nenapadne. Východní část ukrývá schody nahoru, do blíže neurčené části prvního patra trpasličího města. Jsou v ní další dveře na trpasličí klíč a za nimi je pár lektvarů a svitků - mezi nimi je Flame Arrow. Problém je ovšem v tom, že trpasličích klíčů není nazbyt, takže jsem byl vlastně rád, že jsem na tuhle část přišel až později, jinak by mi chyběl klíč zas někde jinde. Tohle byla jedna z chvilek, kdy jsem zauvažoval, že by přítomnost zloděje v družině možná nebyla od věci ;)

Cesta na východ vede ke skupině trpaslíků, ke které patří i Taghor. Hned u dveří mě zastavil mladý trpaslík Armun a pověděl mi, co se tu přihodilo. Trpasličí král Teirgoh nakonec není tak zcela mrtvý, jen byl zraněn otrávenou dýkou a upadl do hlubokého spánku, se kterým si jejich klerik neví rady. Drowové se do síní dostaly skrze portál a útoku velela Shindia, která během boje ztratila zvláštní amulet (kamenný). Armun mi o funkci portálů pověděl více a když jsem mu slíbil pomoc se záchranou jejich prince, tak mi Shidiin amulet předal. Nedaleko Armuna je v jedné boční chodbičce klerik, u kterého se lze léčit a oživovat mrtvé, ale u mě k tomu není důvod.

Nakonec se tedy problematika portálů vyřešila sama a netrvalo to příliš dlouho. Samozřejmě jsem si ovládání portálu šel ověřit. Jak jsem již jednou psal, portál tvoří brána se symboly kolem. Každá brána se však aktivuje jedním konkrétním symbolem a to tím, který mezi symboly chybí. Patřičný symbol se pak jednoduše uchopí myší a klikne se jím na místo, kam patří. Cesta pak vede obvykle do takové malé místnosti s haldou portálů, ale podstatné je, že ta už se nachází v Podtemnu. Podle mě bych býval mohl klidně pokračovat už tímto směrem, ale za sebou jsem toho nechal příliš mnoho neprozkoumaného :) Armun mi pověděl ještě jednu zajímavou věc a to jak aktivovat Orákulum. Patřičný předmět sice nemám, ale díky tomu jsem se dozvěděl ještě jednu užitečnou věc a to, že výklenky lze využívat i pro vkládání předmětů, které pak můžou způsobit určitou akci. O několik hodin později jsem si rád na tenhle rozhovor vzpomněl :)

Hru jsem tedy loadnul a nechal zatím Podtemno být. Místo toho jsem se stočil JV směrem, kde jsem tušil další pokračování patra. Na EOB je kolikrát zajímavé, že už si myslíte, že znáte obrysy oblasti, ale pak se najednou jedna z chodeb jakoby zblázní a vede úplně mimo. V tu chvíli je na 100% jasné, že dungeon bude mnohem větší ;) A nejinak to bylo u druhého patra trpasličího města. Krom toho skončila veškerá legrace se snadným průzkumem, protože nyní následovala část, kdy jsem musel na střídačku procházet i 3. patro, které představuje enklávu kenkiů a ti nejsou zrovna přátelští a už vůbec ne slabí.

JV 2. patra obsahuje spleť chodeb, které se snadno mohou proměnit v past. Jakmile jsem vstoupil za dveře a na první křižovatku, objevilo se za mnou propadlo a další následovaly tak, jak jsem postupoval v před. Existuje způsob, jak se z toho vymotat, propadla lze navíc vždy vyresetovat pákou v místnosti před dveřmi, ale v jedné chodbě jsem zůstal prostě viset. V tu chvíli následoval první seskok o patro níže.

Naštěstí jsem se objevil v lokaci s velkými sály a oblast k průzkumu nebyla příliš složitá. Potkal jsem asi dva kenku a za chvilku už jsem byl u schodů. Z téhle části 3. patra lze projít zhruba 1/3, záleží i na tom, kterou řadou propadel spadnete (i tak jsou to dvě nezávislé části), ale nakonec mě zastavily dveře, které jde otevřít jen z druhé strany. Na 3. patro tedy vede minimálně ještě jedna cesta.

Vrátil jsem se proto zpět na JV 2. patra a pomocí klíče z jedné chodby si otevřel druhý ze zde přítomných zámků. Za dveřmi jsem objevil portál, který mě vyhodil neznámo kde :) Odhodil jsem proto tužku, na zem položil značku v podobě balíku zásob a šel najít nějaký známý bod. Nově objevená část je naštěstí spojena přes hlavní sál, ale tlačítko leželo právě z této strany. Za chvilku už jsem tedy přesně věděl, kde jsem a mohl jsem pokračovat v zakreslování.

Pomalu jsem se dostal na SV patra, kde mě čekal poměrně zapeklitý rébus - místnost s haldou viditelných teleportů. Teleporty a hrátky s nimi by byly ještě v pohodě, ale tohle byl hlavně test 3D představivosti, protože podle posunů skrze teleporty je potřeba zakreslit obrys místnosti, která navíc obsahuje sloup, takže jí nejde obhlédnout z jednoho místa. Smyslem je dostat se postupně ke třem pákám, které otevírají chodbu dále na sever a ke schodišti do druhé části 3. patra. V místnosti je dvojice zajímavých předmětů - meč a svitek. Pokládáním předmětů do některých teleportů lze docílit zajímavého posouvání předmětů, ale podařilo se mi takto vysvobodit jen svitek, u meče si nevím rady a je to nejspíš škoda, protože ten bude možná magický.

Druhá část patra kenkiů není příliš složitá a je složená z řady velkých prostor. Díky tomu se snadněji a rychleji prochází. Vajíčka kenkiů mohou posloužit jako zdroj jídla, což už nepotřebuji, takže když jsem to zjistil, tak jsem je přestal sbírat. Spojku se spodní polovinou patra jsem našel snadno.  Nejzajímavější částí patra je však západní a JZ úsek. Uprostřed velkých chodeb je stěna s bránou, ke které pasuje amulet od Armuna, ale místo průchodu teleportem jsem se vydal na západ. Místnost směrem na sever mě dovedla ke schodišti níže. Musím přiznat, že mě zatrnulo, ale naštěstí se jedná jen spojku s malou oblastí pod. Ze shora se dá totiž propadnout propadly do uzavřených místností s klíčem a přes schodiště se pak zase vrátit zpět.

Klíče pasují do zámků v malé místnosti jižně. Zámky se objevují postupně s tím, jak se různě přeskupují zdi, ale nakonec mi stejně chyběl třetí klíč. Další z chodeb mě dovedla skrze pár pastí ještě více na jih, v podstatě vlastně ke spodnímu okraji. Ve výklenku jsem tu našel hůlku a na desce vzkaz, který ve mě vzbudil podezření, že bych do výklenku měl snad na oplátku něco dát, ale neměl jsem nic zajímavého u sebe. Tuhle variantu jsem proto zavrhl.

A teď nastala dlouhá fáze tápání, protože při pohledu na mapy 2. a 3. patra trpasličího města jsem měl očividně před sebou pár restů. Problém s polootevřenými dveřmi na 2. patře jsem nakonec vyřešil rychle, protože moc možností už mi nezbylo :), ale kenkiů mi prostě chyběl kus, který určitě prázdný nebyl. Původně jsem si myslel, že problém je právě v absenci toho klíče od třetího zámku, ale vůbec jsem netušil, kde ho vzít. Leda že by to bylo obráceně a klíč byl v té části, jejíž existenci tuším. Vydal jsem se proto znovu směrem na JZ a cestou jsem pozoroval zdi a případná tlačítka. Před poslední místností jsem v ohybu chodby našel výklenek a v něm šipku ... jo, šipek je kolem plno, protože ty střílí zrovna pasti kolem, ale jak jsem jí v tom výklenku viděl, tak jsem si vzpomněl na Armuna a Orákulum a šel vyzkoušet vložit šipku do výklenku jižně.

Pomalu jsem si tak odkrýval zeď po zdi, jak po každé vložené šipce mizely, až jsem se dostal do větší místnosti s několika svitky. Navíc jsem si v této části mohl spojit cestičku s první polovinou patra a tím jsem získal snadnou a hlavně bezpečnou cestu k bráně, aniž bych musel absolvovat cestu skrze teleporty na 2. patře. Pokud jde o šipky, ony dojdou ještě před odkrytím všech zdí, ale první past potom vždycky vystřelí dvojici nových šipek. Podstatné bylo, že jsem tu našel zajímavě vyhlížející štít a další trpasličí klíč.

Mno, jenomže teď mám dva zámky, ke kterým ho použít, takže jsem si udělal save a šel si vyzkoušet oba. Ten první na 1. patro trpasličího města jsem již popsal, odměnou by byl svitek Flame Arrow, druhý je zde na 3. patře a odkrývá schodiště níže :) To vede do enklávy drowů, s nimiž jsem se hned v úvodu srazil v družném rozhovoru. Nakonec jsem hru loadnul a klíč si zatím ponechám bez použití. Je to zvláštní, podle mě musí být klíčů minimálně akorát, ale vůbec netuším, kde jsem mohl ten další minout. Na 2. patře trpasličího města mi zůstala jedna menší a podezřelá mezera na mapě, ale nevede do ní žádná cesta. Řešit to už asi nebudu.

Na patře kenkiů jsem se hlavně dozvěděl dalších pár užitečných informací k hlavnímu úkolu. V jedné chodbičce jsem se srazil se zahaleným mágem, který mi pověděl o beholderovi Xanatharovi a jeho plánu ovládnout Waterdeep. Ke zničení Xanathara potřebuji hůlku Wand of Silvias, kterou mají v držení patrně trpaslíci. Jenomže informace to nebyly zadarmo, mág sledoval svůj vlastní plán a do toho mu odstranění Xanathara nesedělo, takže mě napadl. Nenechal jsem se rozhodit a na úvodní fireball jsem odpověděl magickou střelou a bylo po boji :D Tím jsem tak nějak splnil vše.

U patra kenkiů však ještě chvíli zůstanu. Zjistil jsem u něj jednu poměrně nepříjemnou věc. Kenkiové se respawnují podobně jako pavouci, ale jsou přitom mnohem nebezpečnější. Každý spánek mi jich vždy přihodil několik navrch, takže když jsem opouštěl středovou část, čelil se velké přesile. Musel jsem to řešit kombinací boje a spánku, takže kenkiové ubývali pozvolna, ale nevzdal jsem to. Ono se jim dá sice utéci, protože naštěstí neblokují cestu ke schodišti, ale nemám rád nevyřešené záležitosti :) Navíc to hodilo dost zkušeností a pár postav mi polevelilo. Ponaučení pro příště je, nespat na patře, kde se respawnují potvory.

Pokud jde o level postav, všechna jsou vyjma Lathie na levelu 7 (Lathia je 6/6) a výbava je stále jen ta základní. Možná ten nový štít k něčemu bude, ale chybí mi kouzlo identifikace, takže mohu jen určit, co je a co není magické. Nyní bych se měl asi vydat prozkoumat oblasti spojené bránami.

Abych nezapomněl, Armuna je možné vzít do družiny, ale nestojí to za to. Má sice hezké statistiky, ale je na levelu 3.
« Poslední změna: Květen 23, 2017, 09:42:07 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #16 kdy: Květen 23, 2017, 17:06:44 »

6,5 hodiny bloudění a nejsem si jistý, kam vlastně nyní jdu :) Bránou jsem se sice přenesl do drowích síní, ale po drowech samotných tu není vidu ani slechu. Místo toho jsem se objevil v komplexu dalšího zřejmě třípatrového dungeonu, který na spodku navazuje na jeskyně s hmyzáky. Horní patro je dostupné jen kouskem a je nejspíše plné tužších nemrtvých. Vlastně mě to podle směru přijde, jako bych tudy měl stoupat zase nahoru. Problém je, že mě v cestě do klíčové části dungeonu zastavil kombinační rébus, kdy mám podle všeho správně nastavit šestici tlačítek, jenomže to je na kombinační testování příliš mnoho variací, takže předpokládám, že někde musí být hint. Možná budu muset sestoupit do jeskyní hmyzáků a hledat tam, ovšem to je docela o hubu, protože tyhle potvory umí postavy paralyzovat, takže boj s nimi není zrovna legrace. Další možností je vrátit se do trpasličího města a jít navštívit úsek s drowy přímo.

Při mapování jsem narazil na pár záludností, ale už to není tak časté, jako z počátku. Možná o to je to chvílemi horší, protože ztrácím pozornost, a když jsem pak šlápl do spinneru, tak mi docela chvíli trvalo, než mi došlo, co se o chodbu před stalo :D Občas překvapí i neviditelné teleporty, ale u těch je změna hned vidět. V úvodu patra jsem našel ostatky paladina včetně jeho výbavy, tak jsem vše sebral. Zběžný pohled kouzlem odhalil, že minimálně jeho meč je očarovaný. Veškeré rébusy až na ten tlačítkový jsem prošel v pohodě, dokonce jsem odhalil skryté tlačítko, což je ve zdejší textuře docela umění :) Uvidím, kam mě to zavede ...

Edit: bezva, jen jsem to dopsal a sestoupil do jeskyní hmyzáků, tak jsem hned v místnosti poblíž brány našel spoutaného prince Keigara :D Měl pro mě zajímavou informaci, že za jeho únosem nestojí drowové, ale Xanthar. Musí proto okamžitě ke svým mužům, aby jim zabránil napadnout drowy a zahájit tak krvavou válku, která by pro trpaslíky mohla být koncem. Opět jsem měl možnost vzít ho k sobě, ale je to trpaslík na levelu 5, pro mě už nezajímavý.

Mnohem zajímavější je, že na rozdíl od AD&D her od Dreamforge umožňuje EOB výběr zlých přesvědčení a přidává k tomu patřičné možnosti rozhodování. Úkol se záchranou trpasličího prince šlo samozřejmě odmítnout a nyní jsem jako alternativu dostal možnost prince zabít.
« Poslední změna: Květen 23, 2017, 17:14:54 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #17 kdy: Květen 23, 2017, 20:39:57 »

Jeden by neřekl, že čím menší dungeon bude, tím více času v něm stráví ... 3 hodiny :) Dohromady jsem tedy už na 30,5 hodinách, to mi opravdu jako krátká hra nepřijde ;) A opravdu to není jen tím, že v ní chybí automaping.

Zachráněného prince jsem musel vzít nakonec sebou, jinak na mě trpaslíci nechtěli reagovat. Za odměnu jsem nedostal nic, jen princ se mnou zůstal :) Ale co, každý další nosič dobrý, pomalu se mi z toho začíná stávat družina trpaslíků :D

Vedle cely prince jsem našel zavřenou ještě Shindiu, která přede mnou klečela na kolenou a žadonila o život. Nevím, co se jí přihodilo, ale vzdávající se nezabíjím, tak jsem jí vyslechl a ona pak zdrhla. Zopakovala mi komplot, který beholder chystá a k tomu dodala způsob, jak pomoci králi trpaslíků. Potřebný lektvar prý najdu o patro níže. Je to celkem důležitá informace, ne ten lektvar, ale že je tu i další patro pod. Nevedou na něj žádné schody, ale dá se tu objevit skrytá místnost s propadlem, kterým je potřeba prostě jen seskočit ;) Ostatně k tomu nabádá i hint na stěně.

Dva další východy zpět do drowí enklávy končí po chvilce zdí, takže je jasné, že jsem opravdu vynechal něco nahoře a z jeskyní hmyzáků to prostě nepůjde. Problém mi to nijak nevyřešilo, ale to už se stává. Trošku mě děsí spíše to, že naproti příchozímu portálu je tu ještě jeden, který vyžaduje prsten. Málem bych zapomněl, na patro hmyzáků jsem došel normálně po schodech z úvodu drowí enklávy a potom jsem na blind procházel chodbu po chodbě, než se mi podařilo dostat právě k branám a teprve poté jsem začal s mapováním. Ono to opravdu není složité na zapamatování, ale jak jsem si pak otevřel více a více chodeb, už to mapku přeci jen potřebuje.

Nemám z toho moc dobrý pocit, ale jediná cesta mě opravdu vede níže. Když tak mám zálohy save.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #18 kdy: Květen 23, 2017, 21:41:16 »

Jen malá vsuvka...Vždy mi připadlo zvláštní (a pro mě dehonestující), že většina lidí považuje EoB za takovou jednohubku na projití pomalu za odpoledne. Mně to trvalo docela dlouho i s automappingem a rozhodně jsem to nedal za víkend. Je tedy fakt, že já vždy se snažím projít vše, takže se zdržuju i tam, kde už není důvod, ale i tak. Proto mi přijde ten tvůj údaje docela validní.

Čtu poctivě vše, ale jediné co nevím je, zda se ti to líbí (graficky, herně)? :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1580
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #19 kdy: Květen 24, 2017, 06:33:43 »

To mapování bych nedal :).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #20 kdy: Květen 24, 2017, 09:18:38 »

Richmond: spíš by ses měl zeptat, jak se cítím :) Na to bych odvětil, že dost unavený, jako bych se těmi dungeony prosekával já sám :D Mám tu už docela slušnou kupu map, které tu různě popřeskládávám a porovnávám, abych z toho mohl lépe pochopit souvislosti, nebo v tom vůbec nějaké souvislosti najít, např. polohy schodišť a propadel. Kolikrát ty otázky vyvstávají už během kreslení, jak se postupně odhaluje skutečná podoba dungeonu. Osobně jsem tipoval, že hra bude mít tak okolo 25 hodin. Z počátku to tak i vypadalo, ale pak se začaly průchody patry citelně zpomalovat a začalo být jasné, že podzemí bude mnohem spletitější (kombinované průchody pater, vracení se, ...).

Musím říci, že na počátku jsem měl docela obavy o herní náplň, ale EOB se začne rozjíždět až na konci stok. Do té doby jsem si říkal, že nebýt toho nápaditějšího designu lokací, tak je to v podstatě takový Menzoberranzan bez automappingu a zajímavého příběhu. Nahrával tomu hlavně fakt, že obě hry se tématikou dotýkají Podtemna. Hra mě vlastně pod krátkém nicneříkajícím intru hodila do stok a starej se, jenomže o co? První tři patra jsem jen bezcílně bloudil chodbami a hledal cestu dolů, protože to nedefinované zlo je někde tam dole. Když jsem pak na začátku trpasličího města potkal Taghora, tak jsem byl jednak překvapen tím, že jsem vůbec někoho potkal a hlavně tím jeho příběhem o útoku drowů a pomoci jeho spolubojovníkům. Ukázalo mi to alespoň nějaký směr. Rozhodně by mě nenapadlo, že o patro níže opravdu najdu tábor trpaslíků, ve kterém si můžu klidně zřídit svou základnu :)

Dialogy tu hlavně nejsou jen pro efekt, poskytují docela cenné informace a to ještě podle toho, jak se vůči dotyčné postavě zachovám. Kdybych např. Shindii zabil, nedozvěděl bych se o lektvaru proti otravě o patro níže. Patro pod bych zajisté objevil, ale lektvar bych nejspíše přehlédl, protože moje družina má lektvarů plné inventáře, takže se jejich sbíráním už ani neobtěžuji. Takhle jsem se alespoň podíval, jak se který lektvar jmenuje - hledaný lektvar totiž vypadá jako kterýkoliv jiný. Podobně je to s cílem mé cesty. Hledané zlo nabírá podobu postupně a stejně tak pomalu se rozkrývá jeho motivace a metody. Přitom stačilo např. minout čaroděje a nevěděl bych o speciální hůlce, kterou budu pro finální souboj potřebovat. Není to prostě jen nějaké anonymní putování ve stylu Legend of Grimrock a to se mi na tom opravdu líbí.

Atmosféra hry v EOB není tvořena hudbou, ale to dokonale vynahrazují zvuky. Různé škrábání osmi nohou nebo dusot těžkých bot ... Intenzita zvuku pak kolísá podle toho, jak blízko potvorám jsem. Opravdu není nad ten pocit, když vlezu do nějaké části patra, pozabíjím vše kolem a najednou všechno ztichne. A pak procházím s pocitem úlevy známými chodbami a najednou mám pocit, jakoby se někde ob dvě stěny něco šustlo. Nejprve to vypadá jako halucinace ze stísněného prostoru, ale pak se z poza rohu opravdu vyřítí dotyčná potvora nebo mnohem hůře, vpadne mi do zad. Kazí to jen ten neřízený respawn. Někdy mám prostě už předem nechuť se vracet určitými částmi na určitých patrech.

Problémem je totiž práce s obtížností hry. Družina je dost závislá na přítomnosti klerika, ale skladba pater je záměrně udělána tak, aby si hráč naplno užil všech prima efektů ještě předtím, než jeho klerik dosáhne na požadovaná ochranná kouzla :) Typickým příkladem jsou pavouci v úvodu trpasličího města, kde jsem byl rád alespoň za kouzlo na tvorbu jídla. Ostatně lituji družiny, které klerika nemají ;) Jídlo se s postupem dále stává čím dál vzácnější. Ale abych to nezakecal, u respawnu je právě nejhorší to, že hra občas vygeneruje neúměrné množství tuhých nepřátel a ono když na stejnou skupinku narazíte v určitém úseku už poněkolikáté, což není vzhledem k častému vracení problém, tak to může vyvolat určitou nechuť. Jak už jsem psal, respawn je odvislý od délky pobytu na daném patře a množství času investovaného do spánku. Jenomže chodit spát jinam, může být docela z ruky anebo hrozí, že si "zaplevelím" jiné patro. Bug to určitě není, přijde mi to opravdu jako vlastnost hry. Samozřejmě ty souboje podstupuji poctivě stále znovu a znovu, ale pokud by to bylo méně časté, hře by to prospělo více. Ovšem pokud to má vyvolat pocit zmaru, tak v tom případě je to dokonalé :)

Jinak ta práce s klerikem a obtížností se mi dost líbí. Z počátku hra vypadá docela schůdně, ale pak přijde právě ona zmíněná komplikace s efekty, na které nemám v tu dobu účinnou obranu a pomalý levelup tomu rozhodně nepomáhá :) Save-load je sice v určitých situacích taky řešením, ale vzhledem k ukládání jen do jednoho slotu, je potřeba s tím nakládat s rozmyslem. Pokud jde o výbavu, magických věcí jsem našel jen poskrovnu, hra mi tedy do rukou neklade žádné ultimátní nástroje a je to dobře, protože díky tomu znovu přichází na scénu mág, kterého nyní více využívám. Měl jsem totiž trochu obavy o smysl zadní řady, ale to bylo liché. U některých bojů jsem totiž kolikrát nucen prostřídávat členy v první řadě podle toho, jak je kdo moc načatý, popř. podle toho, jaké zbraně jsou v danou chvíli účinější. U protivníků mě obecně mile překvapilo, že útočí klidně ze všech stran, takže má opět smysl s družinou zacouvat do výklenku apod., abych ochránil zadní řadu nebo se vyhnul útoku z boku. A pokud už to nejde, tak si alespoň dávat pozor, abych načatého spolubojovníka nepřeřadil na pozici, kde rovnou dostane finální ránu.

Grafická stránka hry je velmi slušná a to i na svou dobu. Přijde mi hlavně krásně přehledná. Je např. dobře rozeznat, proti čemu stojím už z větší vzdálenosti, nebo je dokonce z větší vzdálenosti někdy vidět skrytý spínač ;) Ale pak taky někdy dostanu dobrou ťafku, jako včera na patře ilithidů, kde se textura se spínačem od okolí lišila jen drobnou změnou stínování :D V souvislosti s grafikou mě napadá ještě jedna, docela mě překvapilo, že si na cestu nepotřebuji svítit.

EOB se mi líbí, akorát ty poslední příspěvky už jsou opravdu poznamenány únavou. Měl jsem v plánu drowí enklávu popsat mnohem barvitěji i s různými záludnostmi, ale nakonec jsem byl rád, že jsem k tomu napsal alespoň pár kratších příspěvků. Většinu času tu opravdu hlavně sedím a hraji, a vzhledem k tomu, jak mě hra drží přikovaného k židli, tak mi moc času nedává :) Ono mě to docela žene vpřed, takže i když mám třeba v plánu dodělat jen nějakou etapu a pak to sepsat, tak nakonec skončím s tím, že načnu rovnou kus dalšího. Dost často mě během psaní nebo kreslení napadají různé možnosti řešení, které jsem vynechal na jiných patrech, takže někdy psaní přeruším a jdu se podívat anebo naopak, když předpokládám souvislost s následujícím, tak jdu testnout to a pak to právě skončí dalším dodělaným patrem :) V tomhle byl třeba Anvil of Dawn jiný, protože každý jeho dungeon byl jakoby uzavřeným celkem, kdežto EOB je propletenější a nahrává tomu právě jeho struktura. Menzoberranzan to pak vyřešil úplně jednoduše, ten má prostě jasně danou cestu vpřed a pro jistotu etapy za postupně uzamyká.

Tápu akorát v jedné věci a všiml jsem si toho i u DJ na screenshotech. Na počátku trpasličího města jsem našel řetěz, za který když jsem zatáhl, tak mi hra vypsala cosi o zahájení úkolu, ale vůbec netuším, co tím měla na mysli. U kenkiů si třeba nevybavuji, že by se mi při nálezu vajec cokoliv zobrazilo, jako on tam má zrovna na tom úvodním screenshotu, byť pointu tuším, ta mě napadla v souvislosti s popiskami místností na cedulkách (jedna je označena jako hnízdo).

Milhaus: je to svým způsobem o zvyk, nejvíc tu zápasím s velikostí papíru, každou chvíli dolepuji nějaké okraje :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #21 kdy: Květen 24, 2017, 09:53:10 »

Jen pro ukázku, to je část patra ilithidů, kde zrovna jsem. Původně jsem čekal větší šířku, tak jsem dolepil okraj napravo, ale mapa mi skončila akorát na pokraji dolepení a nově se ukazuje, že bude pokračovat spíše směrem dolů :)

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #22 kdy: Květen 24, 2017, 12:23:56 »

A tohle je výsledek zhruba po 4 hodinách průzkumu ...



Zdánlivě prázdnou západní část vyplňují místnosti s neviditelnými teleporty, ale pořadí místností nelze bohužel přesněji specifikovat, protože se nemám čeho chytit. Zajímavé na tomhle dungeonu třeba je, že po seskoku z patra hmyzáků jsem se objevil v té soustředné části a při hrátkách s tlačítky se mi objevovaly postupně v každém hlavním směru chodby. Navenek se tak zdálo, že jsem uprostřed dungeonu a vše ostatní bude v malém poloměru kolem. Patro ilithidů navíc nemá standardní východ po schodech, takže při hledání je potřeba dávat velmi dobrý pozor, protože je zřejmé, že tu někde musí být patřičný prvek do portálu (Ankh). Většina skrytých místností je však ovládána poměrně dobře viditelným tlačítkem, vyjímkou byla jen místnost s prvním klíčem, ale na to mě upozornila cedulka s hintem.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #23 kdy: Květen 24, 2017, 13:52:02 »

35 hodin, z toho jak jsem před chvilkou napsal zhruba 4 na patro ilithidů. Pochopení smyslu středové části mi chvilku trvalo. Je tu k tomu jeden hint, ale pro jeho porozumění je opravdu potřeba si to nejprve celé osahat.

Úplně na začátku se středová oblast skládá ze tří soustředných cyklických chodeb, přičemž vnitřní dvě jsou propojené. Z vnější nevede žádná cesta. Hint upozorňuje na význam značky v podobě hvězdy, která je na zdi dobře viditelná a hlavně se pohybuje v závislosti na stisku tlačítka na obvodové zdi (to po stisku zmizí a objeví se jinde). A právě to je klíčová informace, protože tohle tlačítko resetuje nastavení cest a posouvá vstup do jednotlivých chodeb dungeonu po směru hodinových ručiček. Vnějším tlačítkem se tedy resetne nastavení a vnější kruh se posune o chodbu dále. Poté je potřeba vejít do vnitřní části kruhu k bráně a pomocí tlačítka si odkrýt skrytou cestu, přičemž tato cesta se otevře rovnou k tlačítku střední části a teprve to pak definitivně otevře cestu do zvolené chodby (automaticky se otevře cesta ve vnějším kruhu). Vůbec u toho neřešíte původní polohu tlačítek vnitřních kruhů, k tomu vás nabádá pro změnu druhý hint o pevnosti přesvědčení.





Jako správný klikař jsem si otevřel jako první západní chodbu, která je čistě nebojová, ale mnohem více mě potěšil zdejší nález. Pod hromadou páskové zbroje, nutno dodat kvalitní, se válel meč Slasher +4 :) Snad ani nemusím říkat, jak mocná zbraň to je a jak mé srdíčko radostí zaplesalo :D Tenhle mečík se stal v následujících hodinách doslova hrdinou a pozvedl Eonu opět na pedestal slávy. Naše hraničářka se opět našla a nebojácně nakráčela do první řady, kde jí Taghor uctivě uvolnil místo.



První velký test přišel v severní chodbě, která otevírá oblast zhruba 1/4 rozlohy patra, ostatně mapa je vidět o příspěvek výše ;) Po chvilce jsem narazil na skupinu podivných kamenných chobotnatců, ale oba ranaři v přední řadě nebyli moc úspěšní a tak přišla první velká chvilka pro Eonu a její spanilou jízdu ... tedy ne že by to šlo tak snadno, ale nebýt jí, tak je ti dva pižlají ještě teď :D Nutno přiznat, že ty potvory se taky trochu přizasekly, takže chodily jen v rámci dvou souběžných chodeb, čímž stačilo vždy jen vykouknout, seknout a zalézt zpět, než vyprší cooldown. U pozdějších setkání s touto potvorou už jsem jí musel čelit přímo, ale měl jsem k tomu také více prostoru pro manévrování, k čemuž se ještě později ve zmínce vrátím.



SV oblast je poměrně významná, protože ukrývá trojici důležitých předmětů - drowí klíč, trpasličí léčivý lektvar a power orb pro Orakulum. Power orb a klíč jsou ve skryté místnosti za úsekem, který předtím hlídali chobotnatci, což ve mě samo o sobě vzbudilo podezření. Místnost na konci je ale prázdná, jen s hintem, že se jedná o místnost klíče. Tlačítko ke skryté chodbě je hodně blbě vidět, protože patřičný kámen se na texture oproti ostatním liší jen mírně odlišným stínováním :)



Trpasličí lektvar byl naproti tomu na konci nehlídané dlouhé chodby. Cestou jsem kráčel podél stěny se sadou různě nastavených pák a na konci jsem vy výklenku našel onen lektvar. Nebýt rozhovoru se Shindiou, tak jsem se asi ani nepodíval, co je ten lektvar zač. Mnohem více mě totiž zaujaly ty páky na zdech. Na kombinační metodu by to bylo vysloveně ujeté, tak jsem prostě jen každou z nich přehodil od opačné polohy a voila, ve výklenku se po zaznění tónu objevila hůlka ... bohužel nevím jaká :(



Teprve západní chodba mi ukázala rozlehlost celého patra ilithidů a hlavně stála za jeho pojmenováním, protože právě tady jsme se prvně s ilithidy střetli ... prr, nebylo by to fér, včera jsem zkusmo už dungeon zkoušel ještě před dokončením průzkumu jeskyně hmyzáků a odkryl jsem si zrovna západní chodbu, takže jsem věděl, do čeho jdu a taky jsem tu rychle pohořel. Proto jsem při ostrém rozjezdu patra tolik zajásal nad nálezem Slasheru. Ilithidi mají plošný paralyzující útok a při boji zblízka jsou doslova smrtící, přesně jak by ilithidé měli být (útoky přes 70 HP).



Asi to bylo tím Slasherem a namísto rychlého úprku jsem se rozhodl vyzkoušet něco jiného. Prvního ilithida jsem skolil tak, že jsem před jeho útokem uhnul do boku, sekl ho a zmizel lehce z dohledu, ale jen tak, aby mě neztratil a přitom jsem si hledal další roh. Při boji s dalšími ilithidy jsem potom přišel na to, že při boji ve větších místnostech na ně lze aplikovat obkročák. Sice s drobnými úpravami, protože AI potvor funguje v EOB trošku jinak, ale je to naprosto funkční a efektivní :) Párkrát mi dokázali část družiny paralyzovat, ale jak jsem zjistil už u hmyzáků, paralýza je jen dočasná, stačí tedy vydržet v úhybném tempu a ono to samo vyprší, popř. použít kouzlo od Shivy. To samé funguje i na chobotnatce. Na patře ilithidů jsem tak ani jednou nemusel odpočívat!

Na JV této části patra jsem našel kamenný orb, což je další z předmětů pro bránu. Ovšem to nebylo vše, v jedné z místností jsem našel ostatky mága a poblíž něj se povaloval pro změnu kamenný Ankh. Díky tomu jsem měl definitivně vystaráno o cestu zpět. Mága jsem nabral do inventáře, holt když už si ten hřbitov vláčím sebou ... ;)



Neméně významný byl zdejší nález dalšího drowího klíče, protože oba se mi hned hodily v jižní chodbě, která mě postupně zavedla až k bráně na kamenný orb, jinými slovy je to cesta k Orákulu. Konečně to začíná vypadat, že se blížím k nějakému cíli.

Teleportační místnosti z mapky mají taky svou zajímavou historii. Původně jsem procházel jen tu dostupnou z chodby. Po zakreslení do mapky mi bylo divné, že je v téhle části patra tak prázdno, tak jsem začal v místnosti obcházet zdi a hledat skryté tlačítko. Když jsem místnost obešel a narazil na zavřené dveře, tak mě to docela zarazilo, tuplem když za nimi nebyla žádná chodba, ale jen malá chodbička. K odhalení všech teleportů a jejich závislostí jsem si pak musel vypomoci pokládáním předmětů na zem. V principu to nehraje žádnou roli, ale vyplynula z toho podstatná informace, že teleportační místnosti jsou dohromady čtyři, čímž pádem bylo jasné, že nic dalšího už se do volného prostoru nevejde a mám tedy objeveno vše.

Za chvilku už mě čeká, tedy jak doufám, Orákulum a snad se konečně dozvím, kde hledat hůlku na poražení Xanthara, když od trpaslíků jsem nic nedostal. Pořád mi navíc chybí dva předměty pro bránu a vím minimálně o dvou dalších dungeonech, které mi chybí. Trochu mi do toho nezapadá zmínka prince od 7 patrech pod městem, ale kdo ví ...



IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #24 kdy: Květen 24, 2017, 20:28:09 »

Jenom drobnou mezivsuvku, teď jsem zažil docela nemilé překvapení a samozřejmě to tak nenechám ... :)

Něco málo přes hodinku jsem se snažil zmapovat dungeon, který jsem pokládal za svatyni Orákula, byť mi tedy byla ta pseudowesternová tapeta na stěnách divná :) Hlavně skulptury očí mě vzbuzovaly úplně jiný dojem. Je tu několik zajímavých teleportů a když jsem naslepo hledal styčný bod, narazil jsem zcela nečekaně a zcela nepřipraven na Xanathara :D

Dobrá, stane se, tak jsem tedy využil příležitosti a zkusil otestovat, jak si na tom stojím a jaké možnosti vlastně mám. První varianta byl pokus vzdát se, což je nejblbější nápad, co může hrdinu napadnout ;) Boji to nezabrání, navíc všem spadne vybavení na zem. Druhá možnost je samozřejmě boj, ale Xanathar má poměrně rychlý plošný útok a nepovedlo se mi vycouvat včas. Lathia a Keirgar to odnesli smrtí, což by teoreticky pořešil svitek. Nicméně jsem nedoufal, že bych dokázal Xanathara porazit bez dříve zmíněné hůlky, tak jsem ho zkusil nalákat na obkročát a Eona do něj sekala Slasherem. Je to na dlouho, ale jelikož jsem eliminoval nebezpečí Xanatharova útoku, bylo to celkem jedno. K mému překvapení Xanathar po jedné z mnoha ran padl, hra mi poděkovala a ukončila se ...

Kdepak, takový konec jsem si nepředstavoval, mám tu ještě několik nepořešených věcí a bez nich nehodlám hru jen tak opustit. Bylo by to pro mě jen polovičaté vítězství. Zajímavé to pro mě je jen z toho pohledu, že jsem byl vlastně už jen kousek od finále, takže herní čas se zastavil pod 37 hodinami, ale je to opravdu nekompletní průchod. Pořád mi vrtá hlavou ta nedostupná oblast na obou patrech drowí enklávy a stejně tak pořád netuším, k čemu vlastně vláčím všechny ty kosti. K tomu mám Power orb a taky bez využití. Přitom v doupěti Xanathara je takových orbů hafo :) Dokud nenajdu odpovědi alespoň na některé otázky, tak nechám Xanathara být. Jasně, mohl bych teď nalistovat cluebook, ale mám takové tušení, že EOB1 jsem bez ohledu na dnešek nehrál naposledy ;)

Pradoxně jsem mohl podobný zvrat tušit, dneska mi totiž dorazila zásilka z eBay a v ní EOB, jakoby to měla být odměna za úspěšně dohranou hru :) Mimochodem, když už jsem u toho. EOBům jsem se dlouhou dobu vyhýbal, hlavně je to poměrně snadno sehnatelný artikl, ale podařilo se mi po dlouhé době sehnat docela slušnou krabici Anvil of Dawn za přijatelnou cenu. Dotyčný měl v nabídce i EOB, tak jsem to prubnul, byť jsem měl vyhlídlou spíše jednu aukci s příhozy za komplet trilogii, ale u té jsem nějak nevěřil, že bych mohl vyhrát. Musím říci, že mám nějaké štěstí na to, že zrovna rozehraju některou z her (nebo si zázračně vzpomenu) a konečně se mi podaří sehnat něco slušnějšího v krabici. I když tady mi přišlo, že dotyčný se zbavoval sbírky a na to mám skutečně štěstí. Jenom to poštovné s Import Charges je děs.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #25 kdy: Květen 24, 2017, 20:50:48 »

Tak srovnání s westernovými motivy mě tedy nenapadlo :))) Ale náhodou se mi ta barevná směska na stěnách hodně líbila a docela to k tomu sedlo. Obrkočák je bohužel/bohudík asi nejjednodušší řešení finálního souboje. Taky jsem se k tomu uchýlil, nejsem na to pyšnej...

Kosti...mno...vzpomněl sis při hraní na Ravenlofta prvního? :-D

Zpětně teď si nedokážu vybavit, jestli jsem pořešil ty záhady, o kterých píšeš. Mapy svoje nemám, tím že jsem hrál tu amiga speciální verzi, tak jsem to neřešil. Mrzí mě to teď, protože teĎ vlastně nevím, jestli jsem prošel vše sakra. Ale zase..EoB je moje srdcovka, tu hru můžu úplně klidně jako jednu z mála hrát i potřetí, až nastane čas a pak bych to musel prolézt úplně všechno!! Vůbec jsem strašně rád trávil čas v kobkách prvního i druhého dílu. A kdykoliv jsem tam potkal NPC, tak jsem měl ohromnou radost, že to není tak úplně mrtvé.

Krabice EoB mají vzestupnou tendenci. Mám všechny 3 a patří k mým oblíbeným i díky pěkně zpracovaným manuálům. Navíc na eBay jsou skoro vždy za přijatelné ceny (nepočítám dopravu). Anvil of Dawn naopak, z nějakých mně neznámých důvodů, je nabízen za hodně velké pálky.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #26 kdy: Květen 24, 2017, 23:09:26 »

Mě ten westernový motiv napadl hned jako první věc, když jsem viděl tu jakoby pruhovanou texturu a na ní "petrolejky" :) Připomnělo mi to výzdoby takových těch parodií, jako je Limonádový Joe nebo filmy od Zemana.

Na férovku bych Xanathara nedal, na to má moc velkou výdrž a nenašel jsem zatím nic, co by mi s ním pomohlo. Pořád spoléhám na to, že hra opravdu obsahuje nějakou speciální hůlku, jenom jí najít. Na druhou stranu, Xanathar je dost mocný nepřítel, takže já bych si s tím hlavu nelámal. Tohle je spíše pro vysokolevelovou družinu, která by i tak měla problém ;) U Xanathara jsem při volbě vzdát se zauvažoval, jestli je to vždy jen bluff, nebo např. zlá družina, která zabije prince apod., tu šanci opravdu dostane.

Drowí enkláva musí mít podle mě ještě jedno patro, možná je to dokonce to samé, kde kousek slouží jako spojnice portálů. Pořád mi totiž chybí ještě jeden ovládací prvek. Navic se nějak musím dostat do té středové části. Pokud vynechám nějaký malý kousek, tak už nad tím mávnu rukou, ale tohle vypadá na dost velký vynechaný úsek (1/4 z každého patra + to jedno neobjevené).

Na Ravenloft jsem si u kostí vzpomněl, ale nemám u sebe analog toho žezla. Tedy nějakou zvláštní hůlku mám, ale u ní jsem zatím přišel jen na to, že se s ní dá normálně bojovat. Přitom to není ta samá hůlka, o které mi řekl čaroděj, že by mi měla pomoci při boji s Xanatharem. Na její jméno si teď z hlavy nevzpomenu. No, třeba na to ještě v průběhu noci přijdu :) Někdy v budoucnu pak rozehraju pro porovnání Amiga verzi a i s těmi mapami, abych schválně viděl rozdíl.

Anvil of Dawn jsem scháněl už hodně dlouho, ale ta cena mě docela odrazovala. Lepší kousky šly do aukcí, kde se to kolikrát opravdu nesmyslně šponuje, hlavně je pak díky tomu problém ve výsledné ceně, protože vesměs jde o americké nabídky a dost z nich má pak ještě Import Charges. Tohle balení sice není zrovna zcela kompletní, chybí v něm např. letáky, ale zase má v pořádku krabici. NWC bloček se mi podařilo komplet sehnat s Planet's Edge, tak tady to klidně oželím :) EOB mě překvapil, jak je ta malá krabice doslova napěchovaná. On mi tam tedy přibalil i svoje záložní 3 1/2 diskety, ale i tak je toho v tom plno. Zatím jsem to ještě neprohlížel detailně, abych si náhodou neotevřel něco, co by mi zasáhlo do hraní, takže to nechám na zítřek.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #27 kdy: Květen 25, 2017, 01:57:23 »

Xanatharovo sídlo je opravdová lahůdka pro mapování :) Ono není příliš velké nebo speltité, ale celé je koncipováno jako jeden velký rébus a není se moc čeho chytit. Úvodní úsek končí v podstatě teleportační místností, která družinu kamsi přenese. Postupným testováním jsem zjistil, že tyhle místnosti jsou celkem tři, což odpovídá právě počtu tlačítek v každé z nich. Příslušný teleport se pak ovládá pořád tím samým tlačítkem. Na první stisk družinu přenese, na druhý zprůhlední stěnu za tlačítkem, tím jsem našel třeba jednu zajímavou místnost. Zbylé dvě části je kupodivu možné zmapovat závisle na sobě, protože jejich vztah je díky zprůhlednění stěny zřejmý hned, ale celek prostě nejde spojit s úvodní částí bez dalších znalostí. K tomu dojde až po vyřešení rébusu s energetickými koulemi, což je celkem zřetelně podané formou hintu na cedulce.

Zajímavosti jsou tu celkem 3. Na SZ se nachází trojice podstavců, na které když se dá správná kombinace předmětů dle popisu na tabulkách, tak se po stisku tlačítka objeví nepřátelský golem :) Hlubší význam toho mě nenapadá. Na JZ je pro změnu vstup do místnosti s dalšími třemi podstavci. Na prostředním je lebkový klíč a na zbylých dvou se pak blyští poklad. Klíč je pravý, ale ten poklad je falešný. Jakmile jsem se ho pokusil sebrat, tak jsem zjistil, že si tahám vlastní věci z inventáře :D Některé mi totiž byly podezřelé, tak jsem se podíval. Třetí zajímavost se ukrývá na konci chodby z Xanatharova pokoje (tu jsem právě odhalil díky zprůhlednění stěny), ale kvůli ní je potřeba beholdera navštívit a pak se modlit. Chodba vede do místnosti s výklenkem, který obsahuje všechny prvky pro teleportační bránu, dá se tak snadno získat i kamenný prsten, který mi chybí, ale z Xanatharem za zády je to dost těžké ;)

Mapování mi s bojem s golemy zabralo další dvě hodiny, ale mám alespoň jasno v tom, jak rychle se potom k beholderovi dostat. Nyní mě čeká návrat do jeskyní a drowí enklávy.

Edit: pořešil jsem další dvě věci. Předně jsem odnesl speciální lektvar léčení trpaslíkům, čímž mohli probudit svého krále a já dostal za odměnu Wand of Slivias :) Power orb nemá s trpasličím městem asi nic společného, musím hledat jinde. Na patře kenkiů jsem však zkusil otestovat svou domněnku s jejich vejci. Než jsem odtud předtím odcházel, tak jsem si všechna vejce umístil poblíž vstupu na severu, takže jsem je jen sebral a odnesl do malé chodby s názvem hnízdo. Místnost se přestavěla a ve stavovém řádku se mi vypsalo oznámení o splnění úkolu :) V rohu ležela Chieftain halberd. Zkušenosti za to ovšem nejsou žádné. Drowí patro dostupné z patra kenkiů bude asi opravdu to správné hledané, protože jsem na něm při rychlém průzkumu narazil na duchy, které už jsem jednou potkal. Je tu ovšem mnoho různých schodišť, takže pro mapování to nebude zrovna příjemné.
« Poslední změna: Květen 25, 2017, 03:14:48 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5961
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #28 kdy: Květen 25, 2017, 17:06:59 »

Od včerejšího zdánlivého konce jsem pokračoval už jen pozvolným tempem, takže jsem tomu věnoval v součtu zhruba další 4 hodiny (něco včera, něco dnes). Za sebe bych to tedy ukončil slovy, že herní doba EOB 1 je něco okolo 40 hodin.

Ale hned dodám, vůbec si nejsem jistý, jak je to se speciálními úkoly a o kolik jsem o toho tak přišel. Kdybych existenci něčeho takového na počátky hry alespoň tušil, tak jsem si dal mnohem větší pozor. Krom těch vajíček, na které mě navedl screenshot u DJ na stránkách jsem zjistil akorát ještě to, že Power Orb jde strčit do jednoho výklenku v drowí enklávě. Výklenek ho pozřel, ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. U Xanathara mě napadlo, že bych se mohl pokusit všechny zde se vyskytující orby proměnit v golemy, ale už jsem se k tomu nakonec nedostal. EOB si už jen díky tomuhle vysloveně říká o novou rozehrávku :)

Velkou záhadou je pro mě i oživení pozůstatků hrdinů. Žádný speciální předmět k tomu určený jsem nenašel a ani mě nenapadá, že bych minul nějakou svatyni nebo něco podobného. Asi se nechám podat ;)

Překvapením pro mě byla identifikace věcí. Pořád jsem čekal na to, až najdu patřičný svitek a naučím se na to kouzlo, ale na konci hry jsem zjistil, že mám věci identifikované. Jaképak bylo překvapení, co za mocné předměty v inventáři mám :) Neméně mě překvapila existence prokletých předmětů, tohle se znovu objevilo v AD&D hrách snad až s Baldur's Gate. Naštěstí je lze sundat obvyklým způsobem, ale docela zamrzí, když dáte vašemu trpasličímu bojovníkovi sekerku s penalizací k útoku a ještě si pochvaluje, jak mají oba ranaři v přední řadě magickou zbraň :) Vždycky jsem seslal jen Detect Magic a pak se řídil tím, které předměty svítí a ty jsem poté rozdal.

Wand of Slivias je zvláštní věc, ale ve finálním souboji je k ničemu. Asi jsem nepochopil zcela její účel. Xanathar se s ní dá jakoby paralyzovat a odhodit vzad, ale družině to dá jen málo času na další akci, takže kombinace hůlka + útok je neúčinná. Moc mě to nepřekvapuje, když je možné Xanathara zabít standardní cestou.

Do drowí enklávy jsem vstoupil z patra kenkiů a úvodní patrolu drowů jsem napadl. Boje to není navenek obtížný, ale drowové umí při zásahu postavu paralyzovat a to je pak činí docela nebezpečnými.





Drowů nakonec není na patře tolik, mnohem více mě vyděsil boj s duchy. Při vzpomínce na Ravenloft jsem si okamžitě prohlížel statistiky postav v přední řadě, jestli náhodou nepřišly o level :)



Patro se mi podařilo zmapovat poměrně rychle, výhodou enklávy je, že všechny 3 patra mají velikost přesně 30 x 30 polím takže se dajá na sebe krásně promítnout. Nevýhodou bylo jen to, že jsem měl k dispozici papír s trochu jinou velikostí čtverečků, než jsem kreslil předchozí dvě patra, takže ve výsledku mi to krapet selhalo.

Neodkryté části pater spolu opravu souvisí, ale ve skutečnosti mnohem více, než by bylo zdrávo. Je to samé chození nahoru-dolů, takže brzy jsem opravdu měl v kreslení zmatek a raději to odpískal. Z počátku jsem si totiž nebyl jistý ani tím, jak se vlastně stavět k políčku, kde je textura schodiště - zda-li je to jen obrázek na stěně, nebo zda-li je to samostatné políčko. Doteď nebyl důvod tohle řešit. Při průzkumu jsem si tedy pomáhal jen pokládáním předmětů na klíčová místa. Východ směřoval do místnosti s branami, která je dostupná hned v úvodu průzkumu, takže jsem se nemýlil, že je součástí mnohem větší oblasti. Dovniř se dá ovšem vejít opravdu jen směrem z prvního patra enklávy, z opačné strany je vše jištěno mnoha zamčenými dveřmi. Otevřít jedny by tedy rozhodně nepomohlo, protože časem dojde i na velmi speciální klíče.

Po tom všem jsem opět skončil na spodním patře enklávy a rozhodl se dopořešit rébus s nastavením tlačítek, ovšem opět bezúspěšně. Už jsem si myslel, že vím jak na to, ale je to marné :) Vzdal jsem to. Na tomhle patře mi zůstalo restů více, ale za vše mohl právě tenhle rébus, díky němuž jsem si patro jakoby odložil na později. Na konci hry jsem však neodolal a musel nakouknout do cluebooku a asi by mě trefilo, kdybych to teď pečlivě bral kombinaci po kombinaci ... on je to totiž chyták :D Ta tlačítka se zavřenými dveřmi na jihu vůbec nesouvisí, spouští se jimi jen pasti na zdech. Kdybych si ta patra na sebe přiložil dříve, tak jsem si s tím nemusel lámat hlavu vůbec :)

Cluebook jsem rovnou využil pro zběžné porovnání map a musím se pochválit. Pár restíků mi skutečně zbylo jen na zmíněném patře enklávy, jinak mám asi vše. Vrtalo mi hlavou jen to, kde jsem minul kamenný drahokam pro bránu, protože prsten už jsem našel (je na patře kenkiů, ale dostupný jen ze směru z enklávy). Z cluebooku jsem se naštěstí dozvěděl, že kamenný drahokam v EOB nakonec ani není. Zůstala mi tak jen jedna záhada a to je množství trpasličích klíčů, protože tím zbylým jsem otevřel právě vstup do enklávy a chybí mi tak odemčená malá místnost v trpasličím městě (úvodní patro), kterou jsem ovšem prohlídl, když jsem se rozhodoval, na co klíč použiju raději. Buďto jsem opravdu něco přehlédl, nebo je to záměr. V enklávě je taky v jedné skryté místnosti trojice dveří zajištěných pákou, ale otevřít lze jen jedny, podle toho, pro jaký předmět se rozhodneme, takže 100% vše udělat opravdu ani nejde.

Finální konfrontace s Xanatharem mě čeká za chvilku, ale je to už jen rutina. Včera jsem ho skolil několikrát a dokonce se mi podařilo to uhrát beze ztrát, tak přikládám jeden takový finish, hodnocení si nechám tradičně na samostatný příspěvek. Postavy mi zůstaly na levelu 8, tedy vyjma zaostávajícího prince (level 6-7), ale toho nepočítám a Lathia zůstala 7/7.





IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Trilogie Eye of the Beholder
« Odpověď #29 kdy: Květen 25, 2017, 19:38:24 »

Takže nakonec to mapování stálo za to ne? Máš můj respekt, já nevím, jestli bych to dal, když zde není kouzlo na zjištění lokace jako v MM1-2 nebo Wizardry 1-5. Fakt velký obdiv! Horší je, že asi půjdeš na druhý díl a tudíž začneš trojku dřív než já dokončím Strahda :)

K těm obrázkům - patra s tou tmavě fialovou zdí se mi líbí nejvíc a ti modří drowové se k tomu skvěle hodí. Když porovnám tuhle grafiku např. s Grimrocky, tak prostě ta nová naleštěná a nasvícená grafika proti těmhle stařešinům nemá šanci.
IP zaznamenána