Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Květen 21, 2019, 20:30:10
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20

Autor Téma: Might & Magic Heroes VII  (Přečteno 56247 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1330
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #120 kdy: Říjen 13, 2015, 09:34:51 »

Znal jsem jednoho novináře, co psal pro větší zdejší weby recenze z gothic fóra. Dospěl jsem k závěru, že recenze jsou velmi komplikovaná záležitost, která je nad mé chápání a tak je vesměs ignoruji. Jediné, co mě na nich zajímá, je kritika (tedy ty pasáže, které ty recenze kritizují a které se autorovi nelíbí). Protože tam lze se dočíst, jestli má nebo nemá hra nějaký případný problém a také lze zvážit, jestli tento problém mi taky vadí či ne. Z kladného hlediska je to hodně subjektivní a to, že se to líbí někomu jinému, ještě neznamená, že se to bude líbit mě.

Hodnocení v číslech je samo o sobě nad mé chápání. Protože i ta nejhorší hra, v které nefunguje téměř nic, kterou ale vydá známý vydavatel či slavné autorské studio, nedostane hůř, jak 6. Ty polámané, které jsou ale hodně slavné a navíc u autora recenze oblíbené, dostávají v průměru 8. No a ty, které fungují a jsou oblíbené, dostávají 9-10. Naopak u her, které dělali neznámí lidé, začíná hodnocení těch úplně nejhorších na 3. Ty úplně nejlepší, které překvapí, mají šanci dostat i 7. Z toho nám vyplývá, že nejprve je třeba hru zařadit do těchto skupin, dle autorů a známosti značky a až pak je mezi sebou srovnávat.

Dalším faktorem je ta samotná technická stránka, tedy to jak hra po technické stránce funguje, do čehož počítám i grafiku, animace, optimalizaci a pochopitelně i technické chyby. Je otázkou, jestli by tato část měla být vůbec součástí hodnocení hry v tomto číselném vyjádření, nebo jestli by se hry neměly hodnotit dvěma čísly (umělecké a technické, jako tomu je po změně pravidel například v krasobruslení :D). Ono totiž autor recenze někdy tu technickou stránku zapojí, někdy nezapojí, někdy na ní klade velký důraz, jindy malý, někdy se mu chyby projeví, jindy se mu neprojeví a podobně. Ve směs je přesně toto vždy ta klička, která autorům umožňuje dávat slavným hrám lepší známky a neslavným hrám menší známky. (ono hra s velkým rozpočtem prostě tu grafiku a animace bude mít lepší a i když třeba padá a nefunguje, pořád je ta grafika lepší, než u hry s malým rozpočtem, která je sice třeba vymazlená funguje jako hodinky, ale je ošklivá).

Rozhodující je ale stejně onen psaný text, nikoliv celkové hodnocení, nebo dokonce hodnocení v číslech. Jenže to mnoho lidí nechápe. Navíc weby jako http://www.hodnoceniher.cz/ a podobně berou v potaz víceméně jen toto číslo a prostě člověk má tendenci to číslo brát jako jakýsi hlavní ukazatel. Mnohdy se jen podívá na recenzi, na to číslo a už s ním pracuje, protože se mu zbytek nechce číst. Což je ale také asi dáno i tím, jak je ta recenze napsaná. Podle mě by měla být recenze na hru sama o sobě umělecké dílo, které svým obsahem zaujme, nebo pobaví :).

Nejlepší pak bylo, když jsem se někde dostal do diskuze, kde jsem tvrdil, že mass effect 2 je blbost a nebaví mě a jako argument proti mému tvrzení bylo to, že ta hra přece dostala v recenzích samé 9 a 10, takže je dobrá. Na to se moc říct nedá.
« Poslední změna: Říjen 13, 2015, 09:44:08 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5441
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #121 kdy: Říjen 13, 2015, 14:39:19 »

Recenze by určitě měla být uměleckým dílem, ale to jaksi v dnešní době moc neplatí. Někdy mi to přijde, jak když vemeš technický manuál v čínštině a necháš si ho přeložit translatorem do češtiny. Nedokážu si představit, že bych dneska vzal třeba herní časopis a začal si recenze pročítat jen tak. Někdy už se nedozvíš ani tu kritiku, což přičítám tomu, že se psaní recenzí věnuje moc lidí a hlavně moc lidí s menšími zkušenostmi.

Číselné hodnocení bylo vždycky problém. Dneska tomu nahrává i ten fakt, že hry vycházejí už v alfa verzích, takže podle mě by se ten technický stav měl do toho čísílka začít promítat. Ono to totiž vypadá divně, když čteš text, který je stavem hry a někdy i její nedokonalostí zarmoucen, ale na konci svítí 8/10 :) V jedné té diskusi měl někdo docela zajímavou poznámku o zapojení komunitního hodnocení, ale to je pak přesně jak píšeš, odlišuje se rozsah použité stupnice. Tady to navíc zavání ovlivňováním autora, který by jaksi musel k hodnocení komunity přihlížet, což taky není správné. U Heroes VII se zatím nemůžu zbavit toho dojmu, že to tam někdo nadhodnocuje právě kvůli vývojáři. Právě to číslo je bič na manažery.

Diskusí mimo tenhle web se moc neúčastním, obzvláště ohledně hodnocení her bych byl ještě více obezřetnější :) Baví mě třeba číst, jaká se k tomu často používá argumentace, ale za sebe bych asi nenašel sílu. Dokážu si živě představit, že bych byl po druhém příspěvku označen za trola :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5441
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #122 kdy: Říjen 13, 2015, 14:55:03 »

V noci jsem ještě sledoval Shadow Council a docela v komentářích přituhlo, vlastně už je to v podstatě nečitelné, tak jsem čekal, co se bude dít. Ráno se jen objevilo oznámení:

Hi Heroes, we know you are frustrated and waiting for the patch and we will bring you news of this as soon as we can. However, insults will not be tolerated. Thank you for your patience.

Čekal jsem, že to spíš promaže, ale asi už se mu to ani nechtělo číst. Shodou okolností Open Dev u MMX je opět "zrušený".

Edit: o kousek zpět, teď jsem narazil na tenhle sumář Lukáše Grygara - https://www.stream.cz/games-tv/10007720-might-and-magic-heroes-vii
« Poslední změna: Říjen 13, 2015, 16:05:06 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5441
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #123 kdy: Říjen 13, 2015, 22:18:50 »

Jenom ještě pro dnešek shrnu nová videa, teď jsem si všiml, že jsem si dvě zaměnil. Přehledy Heroes série vyšly nejen na Games.cz, ale i na Indianovi:

Games: https://www.stream.cz/games-tv/10007720-might-and-magic-heroes-vii

Indian: https://www.youtube.com/watch?v=OTKUU3DpjSo

Indian docela pobavil, akorát musíte prominout těch pár nepřesností a samozřejmě i to hodnocení. U něj je nadržování Ubisoftu celkem logické.

V půl sedmý jsem pak ještě sledoval twitch Games.cz s Radkem Friedrichem, který taky pobavil, ale zároveň to bylo dobře okomentované:

https://www.youtube.com/watch?v=mxWb59QF7dg&feature=youtu.be

Takový opravdu hezký průřez gameplayem Heroes VII.

Na závěr si pak dovolím jeden kreslený vtípek, co jsem dneska našel na Shadow Councilu:

IP zaznamenána
This is the end ...

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 95
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #124 kdy: Říjen 14, 2015, 09:48:32 »

Když už jsme u těch vtipů: http://i.imgur.com/jBb8CTJ.jpg

Smutné je, že se takhle AI opravdu chová  :(
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1330
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #125 kdy: Říjen 14, 2015, 10:25:15 »

Číselné hodnocení bylo vždycky problém. Dneska tomu nahrává i ten fakt, že hry vycházejí už v alfa verzích, takže podle mě by se ten technický stav měl do toho čísílka začít promítat. Ono to totiž vypadá divně, když čteš text, který je stavem hry a někdy i její nedokonalostí zarmoucen, ale na konci svítí 8/10 :)

No, to sice jo, ale zde je právě ten zakopaný pes. Technická stránka je i ona grafika. Například budeš-li mít dokonalou fotorealistickou grafiku u naprosto totální blbiny, tak jen za grafiku musíš pak hodnocení zvednout. Ne proto, že by ta hra byla dobrá, ale je prostě po této stránce dobře udělaná.

Nebo součástí technické části je třeba ovládání. To nemá přímý vliv na dojem ze hry jako takové, současně ale může hraní úplně zkazit. Tedy můžeš mít úplně dokonalou hru z hlediska příběhového, herního, zábavného atd, které by si klidně dal 10ku, jenže jí nebudeš schopen ovládat, takže jí dáš třeba 5ku, protože se k tomu obsahu v podstatě ani nedostaneš. Jenže ovládání může někomu sedět, někomu nesedět.

Pak je ta optimalizace a celková technická funkčnost. Máš třeba bugy ve hře, jenže ty se některým lidem projeví a některým ne. Pokud si přečteš nadšenou recenzi od autora, kterému se neprojevili a ty pak následně hru ani nespustíš, tak asi nebudeš mít zrovna dobrou náladu a prokleješ ne jen hru a její autory, ale i autora té recenze. Ale on v tom třeba může být nevině.

Navíc jsem si všiml, že u recenzí se mnohem více zaměřují právě na tu technickou stránku u těch méně známých autorů nebo her. Bylo třeba velmi zajímavé sledovat, co se dělo po recenzích Bound by Flame.
viz:
http://www.eurogamer.cz/articles/bound-by-flame-recenze
http://games.tiscali.cz/recenze/bound-by-flame-recenze-237944
http://www.hrej.cz/recenze/bound-by-flame-4894/

Jakožto neznámá hra dostalo u většiny recenzentů hodnocení průměrné (tedy 5 z 10) (už jen to, že to hodnocení je skoro všude stejné jaksi napovídá, že to asi nebude náhoda). Nicméně překvapivě s tím čtenáři tak úplně nesouhlasili. Nejde ani tak o to, že by ta hra byla bůhví co, jenže ona je prostě obsahově hodně podobná těm novodobým blbinám a já v ní třeba neviděl žádný rozdíl (mezi hrami, co dostávají i 10ky). A lidé, kteří jsou těmto blbinám již dlouhodobě vystavení a na kterých už zanechaly své následky, to pak považovali za dobrou hru, čímž hodně zaskočili ty recenzenty. Pak to i ty lidé z těch webů různě okecávali atd. Bylo zajímavé, že recenzentům najednou vadilo to, co je naprosto běžné u nových her a co mi dlouhodobě vadí. (přitom u těch jiných her jim to nevadí). Ve finále to ale postavili především na technické stránce věci a ačkoliv hra fungovala a neměla nějaké zásadní technické chyby atd, tak prostě bylo vidět, že tam ten rozpočet byl menší a že si autoři nemohli dovolit některé věci.

Úplně nejvtipnější pak třeba bylo to, že jednomu recenzentovi vadilo, že hra u nepřátel používá zóny akčního radiusu, kde nepřítel hrdinu pronásleduje jen po určitou hranici, kterou nikdy ten nepřítel nepřejde a pokud jí přejde hráč, už jej nepronásleduje a začne se vracet zpět na původní místo. Což dle recenzenta se pak dá snadno zneužít a nepřátelé tak oblbnout a snadno je umlátit. Toto v té hře opravdu bylo a také mi to přišlo směšné a hrozné (zvlášť třeba po gothicu, kde to bylo uděláno v závislosti na čase a činnosti hráče, tedy skřet mohl klidně hrdinu pronásledovat přes celou mapu, pokud hráč chtěl). Nicméně přesně todle je skoro v každé nové hře podobného typu a všude to působí stejně směšně. Jenže tam to kupodivu nikomu nevadí :).

Úplně nejlepší kecy pak měli na eurogameru, kde tvrdili, že v recenzích přece musí hájit nebohé peněženky nešťastných hráčů, před špatnou koupí a zbytečným vyprázdněním. Proč takto nehájili mojí peněženku u těch top pecek, které byly o 400 dražší a které mě bavily dokonce méně, než tato hra, je záhada :D  Ve finále se ještě oháněli tím, že to přece všichni recenzenti všude na světě hodnotili negativně, takže to je hodnotili oni správně a hra je opravdu špatná.
viz. http://www.eurogamer.cz/articles/2014-05-13-jak-se-ne-libi-bound-by-flame-ve-svt
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1330
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #126 kdy: Říjen 15, 2015, 12:27:29 »

Když už jsme u této hry a jejich nepatrných problémů, je zde vcelku zajímavý článek:
Počítačoví hráči si nechají napovídat cokoliv. Jak na ně funguje placebo efekt, zjistila nová studie

Bohužel zdroj, tedy onu studii, jak je na našem webu zvykem, tam neuvádí a nechtělo se mi jej hledat, ale něco na tom bude, takže bacha na to :). Ubisoft je schopen všeho.
IP zaznamenána

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 95
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #127 kdy: Říjen 15, 2015, 12:48:58 »

Tady je ten originální článek: https://www.newscientist.com/article/dn28319-placebo-effect-works-in-video-games-too/?utm_source=NSNS&utm_medium=SOC&utm_campaign=hoot&cmpid=SOC%257CNSNS%257C2015-GLOBAL-hoot

A samozřejmě, že je snadné marketingovými kecy zmanipulovat stádo oveček... ale my se přece nedáme, že?   8)

Jinak zpět k tématu: včera vyšel 1.2 update (cca 3GB) a konečně jsou hratelné kampaně (nikoliv však multiplayer), takže kdo ještě čekal, může se do nich zvrhnout :)
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5441
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #128 kdy: Říjen 15, 2015, 17:40:42 »

4Lordgraa: Vtip hezký, zprávy o patchi potěšující :) Ale preventivně ještě chvilku počkám, než to testnete :D AI na bojišti asi chvilku ještě potrvá, ono pathfinding bývá někdy problém. Spíš jsem se bál, že se na to vykašlou a Ubisoft to opravdu ukončí, ale co jsem koukal na počet vlastníků na Steamu, tak pro tohle snad budou mít důvod pokračovat. Multiplayer mě netrápí, ale hlavně ať ten základ šlape jak hodinky.

4Milhaus: Vzdávám se :) Já s tím v podstatě souhlasím, není to tak jednoduché, jak by se to mohlo zdát. Ale co jsem koukal, tak zrovna Eurogamer už od číselného hodnocení ustoupil? Na ty odkazy kouknu zítra v práci, jakmile budu mít zas klid.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1330
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #129 kdy: Říjen 15, 2015, 22:24:12 »

4Milhaus: Vzdávám se :) Já s tím v podstatě souhlasím, není to tak jednoduché, jak by se to mohlo zdát. Ale co jsem koukal, tak zrovna Eurogamer už od číselného hodnocení ustoupil? Na ty odkazy kouknu zítra v práci, jakmile budu mít zas klid.

To nevím, eurogamer už příliš nenavštěvuji, ale já osobně bych byl opravdu pro dvě čísla uměleské/technické, bylo by to pro mě nejčitelnější a nejschůdnější řešení :).
IP zaznamenána

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 95
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #130 kdy: Říjen 15, 2015, 23:36:39 »

Tak první mise z kampaně Azylu je za mnou a po patchi to bylo naprosto v pohodě a bez bugů. Co se mi hodně líbilo je schopnost, která byla kdysi nevýrazná (Eagle Eye) a tuším, že tam byla cca 20% šance, že se naučíte kouzlu, které použil protivník v boji. Teď nejen, že ta šance je 75% (takže skoro jistá), ale to kouzlo získáte okamžitě, jak protivník kouzlo sešle - a ne až po boji jako dříve.

Hned tak nastává situace, zda máte použít vaše silné kouzlo a riskovat, že se ho naučí i nepřítel (mocný mág) a rozseká vás vlastní zbraní  :P
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Chidlink

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 33
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #131 kdy: Říjen 16, 2015, 00:30:56 »

Milhausi ty tvoje příspěvky jsou prostě dokonalý a se vším musím souhlasit. :D
Co se týče patche tak testuji a vypadáto že je vše v pořádku zatím.
Eurogamer už taky nenavštěvuji, zdá se mi hrozně nepřehledný a s většinou lidí co tam chodí bych si vůbec nerozuměl a prakticky nesouhlasil s ničím. Ten článek co si postnul o eurogamru psal asi člověk se zvláštní školou, jinak si to nedovedu vysvětlit, opravdu si myslí že takovýmhle primitivním způsobem lze zmanipulovat lidi ?  ;D
Jako dobrý herní web se mi jeví indian.
Jinak tady se můžete kouknout na moje stoprocentně amaterské video ze hry, ve kterém uslyšíte můj hrozný hlas  ;D
« Poslední změna: Říjen 16, 2015, 02:01:57 od Chidlink »
IP zaznamenána

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 95
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #132 kdy: Říjen 16, 2015, 22:42:35 »

Tak druhá mapa za mnou a opět bez jediného bugu a to se jednalo o onu proklínanou mapu, kde se většina lidí zasekla (ano, všechny tyhle nešvary opravil patch 1.2).

Navíc to má i zajímavý příběh a i nějaký ten dějový zvratíček tam je :D

Jinak démony dost odfláknuli, takže pokud budou v datadisku, tak snad si s animací jednotek a zvuky ještě pohrají.

EDIT: Tak nám zařízli další hru z univerza Might and Magic. Blue Byte na to má prostě talent. Nejprve Heroes online a teď Duels of Champions. A ještě to oznámení o konci zakamuflují do vydání nového módu draftu: http://forums.ubi.com/showthread.php/1295279-Draft-Mode-Deployment-and-the-Future
« Poslední změna: Říjen 16, 2015, 23:05:09 od Lordgraa »
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1330
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #133 kdy: Říjen 17, 2015, 00:07:35 »

Můžu se zeptat, jak při obraně hradu bojovat a proč nestřílejí střelecké jednotky?Hraji příběh za zřejmě lidi (tedy za nějkakého hrdinu Tomáše) a v prvním kole jsem měl chránit hrad před hrozivou armádou nepřítele (ponechme stranou, že má armáda tou dobou byla výrazně větší, než jeho). Tak mi tedy napadl hrad a já myslel, že mu na jeho jednotky budu střílet s kušaři a opaty přes hradby, zatímco vojáky na blízko si nechám schované, až mi katapulty zničí hradby a až je moje balisty oslabí. Jenže kušaři ani opati nechtěli na nikoho útočit (stejně tak jeho kušaři nestříleli na mě a celý boj jen vyčkávali). Dokonce nešlo ani z hradu vyjet ven jednotkami na blízko (respektive nešlo zamířit nepřítele). Když mi tedy nepřítel zničil hradby, dostal se svými vojáky do hradu a tam jsem již na něj zaútočit mohl, nicméně střelecké jednotky se chovaly jako jednotky na blízko (tj šly až k němu přes několik polí a bodaly jej). Nakonec jsem jej tedy takto umlátil, ale za celou dobu obrany hradu moje ani jeho střelecké jednotky nevystřelily. Když jsem ale já dřív útočil na to město, abych jej získal, tak střeleckými jednotkami útočit šlo (tedy on útočil na mě přes hradby z hradu a já na něj). Tak nechápu, v čem je chyba. Pokud hráč nemůže přece při obraně hradu střílet přes hradby, tak potom ty hradby i ty střelecké jednotky ztrácí smysl. A já teď nevím, jestli dělám něco špatně, nebo jestli je chyba ve hře.
« Poslední změna: Říjen 17, 2015, 00:13:38 od Milhaus »
IP zaznamenána

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 95
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #134 kdy: Říjen 17, 2015, 15:48:31 »

Tak tohle vypadá na bug ve hře, já se s ničím podobným nesetkal, všichni stříleli tak, jak měli a mohli :) Samozřejmě by byla hloupost, kdyby nešlo střílet přes hradby. Jediné, co jsem slyšel ohledně střílení, byl bug, kdy stačí postavit tvou jednotku před nepřátelského střelce a on se bude jen bránit. Bylo to v předchozí verzi a tuším, že i část zůstala v nové, ale co jsem zkoušel, tak střelec si mou jednotku hezky obešel (byl zablokovaný) a napadl ji ze zálohy s maximálním zraněním. Jinak střílejí všichni z dálky.

Bohužel je spousta lidí, co mají i nadále plno chyb ve hře (i po patchi 1.2) a pak je pár jedinců (včetně mě), co hrají už od bety bez problému... nechápu, ale doufám, že si hoši z Limbicu pospíší, ať je to OK u všech hráčů.
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz
Strana: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
 

+ Rychlá odpověď