Z toho právního hlediska je to zajímavé, určitě by stálo za to, kdyby se k tomu někdo právně znalý vyjádřil. Podle mě to prochází proto, neboť u zábavy nemůžeš definovat nějaké jednoznačné body finální podoby. Abych byl konkrétní, přirovnal bych to možná hudbě. Autor řekne, že složí píseň s takovým či makovým zaměřením, ale nikde není záruka, že se nám výsledek bude nakonec líbit. Navíc se v tom točí dost peněz a jak známo, tam kde je moc peněz, tam není vůle cokoliv legislativně ošetřovat. Svým způsobem to je podvod.
Nedávno jsme s Lorgraa diskutovali o Heroes Online a to mělo pro středoevropskou komunitu taky prazvláštní dohru, byť ta fanouškovská základna a kupní síla pochází právě z této oblasti :/ Zacházet s M&M jako budgetem je hovadina, ale v Ubisoftu si očividně nikdo nemyslí. Mají svojí AC sérii a nepovedený Watch Dogs, to je zajímá. Těžko říci, zda-li by odkup práv jinou společností byl zárukou lepších zítřků. Podle mě, kdyby Ubisoft finančně a technicky podpořil komunitu, podobně jako to udělal Epic v případě Unreal Tournamentu, tak to dopadne mnohem lépe. Jenomže to se nehodí do manažerských tabulek.
Jsem toho názoru, že naděje umírá poslední. Navíc u Heroes byl zvolen Unreal engine a to samo o sobě je dobré, protože tohle dává komunitě větší šanci alespoň jeden z těchto titulů zachránit. MMX bohužel má to zázemí slabší, hlavně kvůli tomu, že ModKitt se ve skutečnosti týká jen modulů, tedy přidávat do hry nezávislá dobrodružství.
Pro recenze na indie hry chodím hlavně na RPGCodex a docela se tím zabývá i RPGWatch. U nás je úroveň recenzí indie RPG tristní.