Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 16:09:06
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny  (Přečteno 19238 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #15 kdy: Únor 24, 2015, 16:42:29 »

Já nemám nic proti otevřenýmu světu, ale člověk by si v něm neměl připadat celej ztracenej.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #16 kdy: Únor 24, 2015, 21:30:32 »

V souvislosti s tím si vzpomínám na jednu věc, kdy mě to zrovna tak úplně nesedlo :D Morrowind má oficiální přídavek v podobě jednoho ostrova. Vynechám, že to v té době bylo zabugované (což možná stále ještě je), takže vůbec nebylo jasné, co se tam má dělat a jestli se do příběhu vůbec vstupuje někde v okolí toho ostrova. Do příběhu jsem nakonec pronikl, ale po hodně dlouhé době a nějakou zvláštní oklikou.

A to může být samozřejmě nevýhoda otevřeného světa. Prostě ten svět musí být vystaven tak, aby si se v něm mohla poměrně rychle vrátit třeba k hlavnímu příběhu. Žádné šipičky, ale třeba pár dialogů apod. S tím umí málokdo zacházet a i ty lépe udělané hry mají nějaké boty. Blade of Destiny třeba naštěstí neobsahuje takovou tu kruťárnu, tady jsem tě vyhodil, ale začátek hlavního úkolu už si musíš v tom širém světě najít sám :D Tady už je to hlavně horší v tom, že jsem si přeci jen zvykl na jiné vizuální zpracování a ono je něco jiného být ztracen ve světě Skyrimu a ve světě Arkanie :D V Blade of Destiny už by to znamenalo sáhnout po návodu a to bych opravdu nerad.

Podle mě si dost vývojářů otevřený svět v tom moderním pojetí teprve osahává, takže jsme po tvorbě z 90. let zase v určitém mezidobí. Jenomže k tomu se změnila i herní generace a preference žánrů. Ale pokud bych to tak nějak měl shrnout, tak ty uzavřené světy mám asi raději ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #17 kdy: Únor 24, 2015, 23:54:21 »

Citace: Elemir
Bethesda vs průkopník, ano to vázne přesně na té definici otevřeného světa :) Pro mě je to svět, kde se už od počátku hry můžu vydat kamkoliv a vím, že tam na mě budou čekat určité herní činnosti a úkoly. Určitě by tohle kritérium splnilo více her, ale pokud odstřihnu vše před rokem 2000, tak v novém miléniu tohle vzkřísila snad jen ta Bethesda. Jinak za krásný příklad hry s otevřeným světem považuju sám za sebe Gothic 3 :D A to je další možnost pohledu na věc, kterou je technické provedení hry a tedy možnost to v dané době naplno realizovat.

já považuji za pěknou ukázku moderních her s otevřeným světem právě ten gothic1 a gothic2. Hráč může jít kamkoliv, ale dost pravděpodobně tam dostane na hubu, pokud jde jinam, než má. Hra má logiku, hráč ví, kam má jít, ale neví, přesně kudy tam má jít. Hra hráče ale tím světem vede, skrz úkoly. Prostě jej nepošle nelogicky na druhý konec světa a díky tomu může ve hře fungovat i ona živá bariera. Autoři věděli, kam asi cca hráč půjde a pokud půjde jinam, je to jeho problém. Navíc svět v těchto hrách byl uvěřitelný - tj umím si představit, že by takový ostrov skutečně někde existoval. Netvrdím, že reálný, od toho to mělo daleko, ale byl uvěřitelný.

Gothic3 vsadil na všeho hodně, v rámci snahy prosadit se v USA, což znamenalo právě konkurovat Bethsedě (oni PB na gothicu1 a gothicu2 moc nevydělali). Nicméně právě tím to ten smysl přestalo dávat. Úkolů je ve hře hodně, všechny nesmyslné. Svět je neuvěřitelný. Těžko si představit, že ve světě řekněme o velikosti většího města, by byla poušť, zalesněná oblast a ledové pláně, také jen těžko lze uvěřit tomu, že každých 200 metrů by bylo město. atd atd Byl krásný, ale neuvěřitelný.

V tesech světy působí prostě hloupě. Ono Oblivion - velké město. Hráč vyleze pod ním. Okolo tohoto města je prstenec dungeonů, do kterých nemá smysl chodit. Všechny jsou stejné a obsahují stejné obludy. Pár dalších měst o 200 metrů dál nedává smysl a celkově díky tomu především postavy působí jako idioti. Skyrim podobně. Ale už tam alespoň nebyl ten prsenec dungeonů.

Citace: Elemir
Nové Fallouty neznám vůbec, ale pokud něco dělal Obsidian, tak ten má výhodu v tom, že je s tímhle typem tvorby lépe obeznámen. Bethesda hlavně začíná zaostávat technologicky. Jsem proto docela zvědavý, s jakým oznámením v létě přijdou.

no, nemyslím. Fallout nv vychází z práce Bethsedy. Tedy použili stejné modely a věci, jen udělali svět a jeho obsah. A právě v tom je ten rozdíl. V obou hrách může jít hráč kamkoliv chce. Nicméně ve falloutu3 mu to projde (všude jsou stejné obludy), zatímco ve falloutu new vegas dostane do držky, pokud půjde směrem špatným. Ve FNV se hráč dozví, kam má jít a co má dělat od NPC postav. Ty ho vedou, "nechoď na sever, jdi ja jih, i když město kam máš jít, je na severu." - "Aha, tady máš úkol, který na ten jih vede  dobře ti ho zaplatím." - "Jé, ty jsi po cestě potkal novou vesnici, kde si tě převezmou a zase tě na chvíli zavalí novými úkoly, než tě ten nejtěží pošle zase o dům dál". A takto hráč projde svět a dostane se do toho města na severu. Při tom ale splní mnoho úkolů, pozná mnoho postav, objeví mnoho lokací atd atd. Tímto hra hráče vede, ale je to přirozené a hráč má pořád pocit, že si může dělat co chce a kdy chce. Ve falloutu3 je to přesně opačně. Postavy jsou vylízané paka, hráče klidně pošlou nelogicky jinam, než kam by měl jít, na místo, kde není nic, co by tam dělal, prostě jen během 5 sekund splní úkol a zase se vrací zpět přes celou mapu. Pokud postava ve vesničce řekne, že je obtěžují banditi a denně na ně pořádají nájezdy a že by chtěla po hrdinovi, aby je sejmul, fajn. Nicméně fajn to je jen do doby, než zjistí, že banditi mají sídlo na druhém koci světa. Po cestě potkají asi dalších 20 vesnic stejné úrovně (které by mohli také přepadnout), ale kde o nich nikdo neslyšel. Vše ve hře, počínaje dungeony a obludami, konče úkoly a hlavními úkoly působí jako náhodně vygenerované. Nebo jak kdyby to navrhoval nějaký blázen. Todle je to, co mi na těch hrách vadí. A je to tak i v TESech.

Citace: Elemir
Blade of Destiny jsem musel rozehrát,

já mám v plánu se k tomu někdy vrátit, ale možná zůstane jen u plánu :). Zas tak moc mě ta hra nikdy nebavila.

Citace: Yuyana
Já nemám nic proti otevřenýmu světu, ale člověk by si v něm neměl připadat celej ztracenej.

Já to mám také tak nějak.

Citace: Elemir
Ale pokud bych to tak nějak měl shrnout, tak ty uzavřené světy mám asi raději ;)

já mám raději hry asi spíše s tím světem otevřeným. I když jak kdy a jak v čem. Je to asi tím, že jsem na takových hrách vyrůstal. Ale ne v tom pojetí, jako je to v dnešní době běžné. Takové hry moc nemusím.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #18 kdy: Únor 25, 2015, 10:52:59 »

Citace: Milhaus
Fallout nv vychází z práce Bethsedy. Tedy použili stejné modely a věci, jen udělali svět a jeho obsah. A právě v tom je ten rozdíl. V obou hrách může jít hráč kamkoliv chce. Nicméně ve falloutu3 mu to projde (všude jsou stejné obludy), zatímco ve falloutu new vegas dostane do držky, pokud půjde směrem špatným.

Popsal si to perfektně, takhle to prostě Bethesda má. Je to jiný přístup k výstvabě hry a to samozřejmě nemusí sednout všem. Dost toho dělá i příběh a ten v TESech zrovna mezi špičku nepatří, je to v podstatě jen vata na pozadí. Kolikrát jsou ty vedlejší linie mnohem lepší. Přitom třeba od Morrowindu je v každém díle jedna část, která má tu hratelnost jinou - Bloodmoon, Shivering Isles, Dragonborn. Zrovna u Dragonbornu jsem jednou poznamenal, že by úplně stačilo, kdyby měl Skyrim jako hra přesně takovouhle velikost a začínalo se hezky od počátku v něm.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #19 kdy: Únor 25, 2015, 13:42:09 »

Nakonec jsem do manuálu nakoukl a zjistil, že bych si měl asi uděat nějaké poznámky, začnu tedy tvorbou postavy a večer kouknu ještě na povolání.

Obtížnost novice vs advanced je vzájemně přepínatelná. V úrovni novic si hra sama řídí rozdělování statistik. Na téhle volbě závisí i možnosti tvorby družiny - plná kontrola nad tvorbou charakteru. No, to by vysvětlovalo, proč jsem toho tolik změnit nemohl :) Asi jsem zvolil novice. Na druhou stranu, asi bych se tím beztak nezabýval.

Pohled na obrazovku statistik je trošku nepřehledný, poněvadž je to plné zkratek a tady začíná první výraznější odlišnost od AD&D. Atributů je 7, ale je to takový zajímavý mix (navíc mi do toho zasahuje ta čeština :)):

Courage (CR)
Wisdom (WD)
Charisma (CH)
Dexterity (DX)
Agility (AG)
Strength (ST
Intuition (IN)

Vztah k povoláním je jasný, ale je to docela nezvyk. Courage je tu něco jako inteligence, zasahuje do resistů a konverzace. Wisdom tu vypadá jako obecný univerzál pro kouzlící postavy. Dexterity vypadá navenek jako klasická schopnost pro zloděje, ale ono to má vliv i na kouzelníky - asi kvůli koordinaci mávání rukama při sesílání kouzla :D Agility je celkem přímočará, Charisma taky nijak nepřekvapuje. A naposledy Intuition, což mi nejvíce připomíná štěstí s vlivem do všeho (úspěšné použití dovedností a magie).

Ovšem velice zajímavá je existence negativních atributů - Superstition (SN), Acrophobia (AC), Claustrophobia (CL), Avarice (AV), Necrophobia (NE), Curiosity (CU) a Violent Temper (VT). To jsem tak nějak zatím minul a budu si muset lépe pročíst.

Odolnost, Endurance, bych mezi atributy hledal marně, je vyšouplá bokem, ale jinak zůstala mírou odolnosti a ovlivňuje i pohyblivost (body pohybu). Magie je závislá i na množství mag. energie (Astral Points (AP)), což jsem si při boji už stihl všimnout, tedy nikoliv memorování kouzel předem a postava si volí božstvo (Deity).

Díky novice jsem krom úpravy atributů minul i rozdělení skilů, blokování a magii. To mě tedy čeká ještě dosledovat. Asi jsem přílišnou chybu neudělal, ale na charaktery se podívám raději později :D Přijde mi to takto spíše jako mix AD&D s jinými pravidly, což také není nic vyjímečného.

Ještě k tomu chrámu. Default parta je jedna věc a custom parta druhá. Jenomže ono lze charaktery v družině i měnit a skládat si tak družinu dle konkrétní situace. Družinu jde dokonce rozdělit. Nicméně jak jsem se dočetl v jedněch tipech, sólovat tu moc nejde, většinou to chce chodit alespoň se dvěma charaktery. Zatím jsem tak nějak neměl potřebu cokoliv z toho zkoušet, ale vzhledem k tomu, že postava může trvale umřít, pak se docela obávám, co mě v té hře vůbec čeká :D Nemoci jsou třeba taky dobrá kruťárna.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #20 kdy: Březen 01, 2015, 21:48:35 »

Po pár dnech pauzy jsem se opět vrátil ke hře, dokončil jsem odpočinek po předchozí bitvě a vydal se na cestu do Varnhome. Je to jedno z dalších přístavních městeček, plné všeho možného. Od této chvíle jsem vzdal i překreslování mapy do čtverečků. Za 1) už jsem získal větší jistotu při pohybu a 2) naučit se využívat automap toho také dost pořeší. Jenomže to ukázalo i jednu podstatnou nevýhodu. Nepoznám typy obchodů a hlavně, blbě se pak lokalizují klíčová NPC, neb do automapy nelze zapisovat. Budu muset tedy zkusit najít nějaký kompromis a důležitější mapy zase překreslovat. Ono ve hře se totiž ukázalo, že dost měst tu asi nebude hrát žádnou větší úlohu, takže příběh se smrskává na menší "herní plochu".

Ve Varnhome jsem narazil na Eliane Windenbek, se kterou jsem zahájil rozhovor na téma Hyggelikova meče -> v Breide žije jistý Asgrimm Thurboldsson, jehož prapradědeček byl jediný, kdo Hyggelikovu výpravu přežil. Eliane od něj dostala seznam několika lidí, kteří by mohli něco vědět. Jde např. o přímé potomky jako je námořnice Swafnilda Egilsdotter (bohužel je často na moři se svou lodí Pride of Hjalland). Další je Yasma Thinmarsdotter z Claneghu. V Phexcaeru pak našla Alrika Derondana, od něhož dostala kus mapy.

Polichotil jsem jí a na oplátku mi pověděla o Bezejmenném bohu ze severu (podle ní ohavnost), který má někde na Hjallandu má svůj chrám. Samozřejmě mě požádala o pomoc s touto záležitostí. Proč taky ne, jinak tu mapu získat nelze :) Ovšem kde ten chrám hledat, to neřekla.

Z Varnhome vede cesta do Auplogu nebo Despoty. Ta první má svůj význam kvůli další trase, která vede až do Felsteynu, kam nás odkázal Hetman v Thorwalu. Chvilku jsem přemýšlel nad další volbou, ale nakonec to opravdu vyhrál Auplog.

Cestou do Auplogu jsem narazil na říčku a rozbitý most. Leč smůla, nemám potřebné věci, takže přišla na řadu varianta č. 2 - najít jinou cestu. Po osmi mílích se mi to podařilo, potok přeskočil a vrátil se na původní směr. Ovšem pak jsem si všiml stop karen (nějaký druh jelena) a rozhodl se stopy následovat. Našel jsem je, ale lov se nezdařil. Místo toho družina vyčerpáním padla a rozbila kemp. A ve spánku mě napadli dva lesní lvi. Ulgar to trošku odskákal, neb byl nejblíže a vytvořil přirozený nárazník. Bitva se nakonec vydařila a dál po cestě mě svedla cestička k potůčku s možností lovit. Vydal jsem se tedy tam. Dneska už stejnak dále nepůjdu :)

Moc daleko jsem ovšem nedošel a už mi to nabízelo kryté místo pro další odpočinek. Co teď? Vzal jsem to v domnění, že tam něco zajímavého uvidím, ale bylo to stejné, jako bych se rozhodl normálně kempit. Během spánku jsem si však už poněkolikáté všimnul, že se neobnovuje kompletní zdraví nebo mag energie a hlavně nemusí se obnovovat všem.

Uf, jsem v Auplogu. Malá osada, kde krom chrámu prakticky nic není. Jen jeden z obyvatel byl ochotný si se mnou promluvit na téma Hetmana, resp. jen mi řekl, že Hetman už našel svou skupinku dobrodruhů ochotnou porazit orky. Ostatně zmínku o Hetmanovi jsem slyšel už ve Varnhome, hra nejspíše počítá s možností, že se hráč z Thorwalu ihned odebere jinam a tímto mu naznačuje, kde začíná hlavní úkol. Navštívil jsem zdejší přeplněnou hospodu. A přeplněnou myslím doslova. Na tak pusté místo je to až netypické. Hospodský vypadal, jako by mi chtěl něco říci, ale ani poté, co se hospoda vyprázdnila, nebyl nakonec rozhovor s ním k ničemu. Akorát jeden z hostů prozradil, kdy se v Auplogu konají trhy - druhý a čtvrtý den větru. Nevýhoda je, že v Auplogu není žádný obchod, takže cesta zpět do Vaermhagu a oprava mostu nepřichází v úvahu. Nasměroval jsem si to proto do Vilnhome.

Cestou jsem narazil na skalní sráz a rozhodl se odpočívat. Bezva, další přepadení lvi a dalších 57 zkušeností pro každého :) Ovšem při pokračování v cestě se ukázal jiný nedostatek - zapomněl jsem rozdělit jídlo, takže mi postavy začaly hladovět. Odpočinek moc nepřinesl, Lathia našla akorát vodu, ale alespoň jsem rozdělil jídlo ze zásob (netuším, proč se hromadí u první postavy, když ve skutečnosti na lov chodí jiná). Cesta do Vilnhome pak uběhla již v poklidu.

Vilnhome je sice o něco větší městěčko, ale opět nic extra k nalezení. Tak jsem se po přespání v hostinci vydal rovnou do Upper Orcam. Cesta proběhla absolutně bez problémů a přede mnou se objevilo malé městečko. Elemir tu stihl stoupnout do psích výkalů :) a opět jsem nenarazil na nic významného, leč jídlo se dostalo na svou hranici.

A to jsem poznal hned při cestě do Felsteynu. Došlo! Ke vší smůle jsem neměl ani možnost odpočinku, takže jídlo jsem nemohl doplnit. Po nějaké chvilce jsem našel Isleifa Oldgardssona, za kterým mě poslal Hetman. Pověděli jsme mu celý náš příběh a on nás odkázal za Yasmou Thinmarsdotter z Claneghu (mluvila o ní již Eliane Windenbek z Varnhome). Dále Jurge Torffinsson ze Skjalu (příbuzný Hyggelikovi nevěsty Brydy). Na závěr jsem od něj dostal část mapy. Zkusil jsem z něj ještě něco vytáhnout, svolil a pozval mě na drink :) Ovšem hodina uběhla a nic nového už nám neřekl.

Potraviny jsem nedokoupil a zkusil to risknout do Orkangeru. Je to slušná štreka přes hory a po několika mílích jsem narazil na mrtvolu, kterou očividně přepadli bandité. Našel jsem u ní jistý dokument, ale na čtení nedošlo, neb mě přepadli nejspíše ti samí bandité. Opět se ukázalo moje zmatení z bojiště, protože jsem začal zvesela mastit Valina, v domnění, že je to vůdce banditů :D Hru jsem nechal raději znovu nahrát a poté jí opustil. Beztak jsem vyrazil hladový a pro dnešek toho ušel opravdu už dost, tak si zas nechám něco na zítra.

Pro dnešek mi bylo velkým ponaučením, že lovu není nikdy dost. Co se měst a osad týče, začínám se v tom lépe orientovat. Akorát mi chybí nějaké ty dungeony. Ve Felsteynu jsem objevil dům, který má vchod vyznačený jakoby z vnitřku jiného domu, ale cestu dovnitř jsem neobjevil. Možná to bude chtít nějakou zastávku v hospodě, třeba se o tom někdo rozpovídá. Klidně to ovšem může být bug. Z pohledu cestování se mírně ztrácím, budu si muset opatřit podrobnější mapu. Zatím si pečlivě vypisuju, odkud a kam cesty vedou a která loď kam jezdí.

Příběh mě sice nikam vysloveně netlačí, byť jistá trasa je zde vidět, ale o to zajímavěji ten svět vypadá. Hra asi nebude nakonec tak velká, jak se tváří, někde jsem našel údaj o 35 hodinách. Nahrává tomu fakt, že dost měst a osad vypadá jen jako nucené body na mapě. Zítra bych se chtěl soustředit i na události spojené s cestováním - zda-li jsou náhodné, nebo pevně dané.

Poslední poznámku mám ke jménům NPC. Je to severská trilogie, takže člověk by to tak nějak čekal, ale zaujalo mě to v souvislosti s Might and Magic IX, kde jména též vycházela se severských jmen.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #21 kdy: Březen 02, 2015, 08:28:19 »

Ta hra je tuším založena na pravidlech Dark Eye - http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Eye Tedy podobně, jako například ten drakensang. Jen asi se staršími, podle toho, jak to popisuješ. Neboť v Drakensangu je těch základních vlastností víc a všechny pak dále ovlivňují všechny možné schopnosti a dovednosti a také se tedy dají během hry rozvíjet.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #22 kdy: Březen 02, 2015, 19:51:18 »

4Milhaus: Jo, běží to podle DSA, ale moc podrobně jsem to ještě nezkoumal. Zatím jsem daleko i od levelupu. Blade of Destiny asi nebude nejvhodnější modelová hra pro testování, ale v HD remake jsou třebas tabulky postav přehlednější, takže tam je to více na očích. Pro mě je to docela nové, hlavně takové ty zmínky, že se člověk musí modlit, aby se jeho postava vůbec rozvinula správným směrem :) Automaticky si to představím tak, že třeba rozdělování talentů není plně manuální, ale o úspěchu jeho naučení rozhoduje výrazně náhoda. Plánuju, že bych dneska v noci přešel ve hře do Advanced módu, protože mě ten levelup asi čeká a uvidím, co mi hra nabídne. Taky si musím konečně udělat nějakou sumarizaci postav, abych vůbec byl schopný rozdíl poznat.

Jinak teď ještě ke hře samotné. Dneska jsem souběžně otevřel i topic pro HD remake, viz (Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake. Nejsem si ještě 100% jist, nakolik to budu hrát paralelně k původní hře popisované zde, ale včera mě napadlo, že to zas tak od věci není. Obzvláště v případě, že chci zaznamenat odlišnosti co nejlépe. I přes nějaké odlišnosti je totiž HD remake dost úřesnou kopií, takže si v něm vlastně můžu zkoušet to, co jsem v původní hře vynechal nebo se vracet do míst, která mi až teď dávají nějaký význam.

Jak jsem již včera poznamenal, doposud jsem ve hře nenarazil na jediný dungeon a to ani na chrám Bezejmenného boha. Nevydržel jsem a nakoukl do Realms of Arkania: Blade of Destiny Low-Spoiler Walkthrough. Předně kvituji, že to Low spoiler opravdu znamená Low, bez nějakého většího čtení jsem rychle našel potřebnou informaci. Přeskočení dungeonu v Thorwalu jsem tak nějak čekal, nedokázal jsem se tam vymotat okolo posádky nebo věže. Mapa ukazuje vstupy, ale pro mě nepřístupné. Tipl jsem si, že to souvisí s nějakým úkolem, ale nic jsem nenašel, tak jsem odešel pryč. Vím, že v hospodě proběhl nějaký rozhovor, ale než jsem si ho poznamenal, tak zmizel. Možná tou souviselo právě s tím. V HD remake jsem zkusil posádku prubnout také, ale neznám heslo.

Walkthrough mi potvrdilo i menší význam řady měst, tedy to, co už nějakou dobu tuším, ale pak mi oko padlo na Upper Orcam a trpasličí dungeon. Přísahal bych, že tohle městečko jsem prohlédl opravdu podrobně. Celý hladový jsem se do něj z Felsteynu vrátil a jal se zkoumat automapu. Jen odbočím, ten divný vchod na automapě ve Felsteynu asi opravdu nic neznamená. Můj tip padl na západní část města a jeden obrácený vchod za městskou čtvrtí. Došel jsem tedy k němu a zkusil vejít do dveří. Objevila se klasická obrazovka s dvojí volbou, kterou bych normálně odklikl dolní položkou a šel pryč, jenomže tentokrát jsem nepospíchal. Celý problém totiž zkví v jedné věci. Tohle info okno se objevuje relativně často a tohle je velmi podobné info oknu o možnosti vloupat se do objektu. Jak už jsem byl prostě zvyklý, že do domu se můžu povětšinou buďto jen vloupat nebo jsem rovnou vyhozen, tak jsem ani tomuhle nevěnoval patřičnou pozornost. Přitom pozadí za info oknem je již jiné. Jedná se o vstup do dungeonu.

Je to ostudné, ale přiznávám, že jsem z dnešních her už natolik zblblý, že snadno podléhám rutině a často přestávám sledovat detaily. A to jde v tomhle případě "jen" o dveře :) Možná bych na to časem přišel, ale určitě ne v Upper Orcam, protože už by nebyl důvod se sem vracet. Je to ponaučení pro příšte, abych si dával více pozor.

Trpasličí dungeon jsem jen zkusil, objevilo se zde pár zajímavostí. Dozvěděl jsem se o vůdčí roli svého prvního charakteru, tedy, že záleží na pozici postav v družině a pak, že mi chybí paklíče :) Možností interakce se zavřenými dveřmi je více a velmi mě potěšila jedna dobře známá ... vyražení dveří. První dvě postavy se přitom sice lehce zraní, ale je to účinné. Na prvním patře jsem narazil na sochu Ingerimma, ale zatím jsem si s ní moc neporadil. Nakonec mě zastavil boj s trpaslíky, se svou vyhládlou družinou jsem to rovnou nahrál a pokračovat budu až dnes. U dungeonu mě zaujala jedna věc. Po vzoru města tu není prakticky nic k vidění, jen stěny a dveře. Události jsou vázány na konkrétní políčko, takže pokud na něm něco je, zobrazí se patřičný dialog až po stoupnutí na čtverec. Hezké třeba v případě, že před sebou vidíte dlouhou chodbu, vidíte až na konec (v dungeonech mi přijde dohled větší), ale hra vám napíše, že část chodby je zasypaná a musíte kopat :D

Ostatně zanedlouho se tam vrátím, tak jsem zvědav, kolik toho do rána prošmejdím :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #23 kdy: Březen 04, 2015, 03:05:18 »

Včera jsem se nakonec k hraní nedostal, práce bylo celkem dost, takže jsem měl o zábavu postaráno i tak :) Dneska už to bylo o něco jiné a udělal jsem si lehký přehled vlastních postav. Zatím bez dovedností a kouzel. Už tak je toho dost ke zkoumání, protože je to hlavně halda čísílek a některá mi toho moc neříkají. Přepnul jsem do Advanced a po soupisu se vydal do trpasličího dungeonu.

A skončil jsem na tom samém souboji. Tentokráte jsem se s trpaslíky utkal, ale neuspěl, moje postavy na tenhle souboj očividně nemají :D Nevadí, vrátím se sem později. Ani jsem nezkoušel automatický souboj, protože to by nedopadlo o nic lépe. V Upper Orcam jsem dokoupil zásoby a vydal se přes Auplog do Angbodirtal (přes převozní stanici a pak převozem přes řeku - mizera převozník je vydřiduch).

Angbodirtal není nijak velký a jediná cesta odtu vede zase zpět na stanici. Ve městě však žije Beorn Hjallasson, se kterým si lze promluvit na téma Hyggelikova meče. Ostatně je to Hyggelikův příbuzný. Odkázal nás na Hjore Ahrensson z Ottarje a Ragnu Firunjasdotter z Vidsandu. A neopomněl se smínit ani o své sestřenici Swafnildě, tedy již dříve zmiňované námořnici na lodi Might of Hjalland. Nic z toho zrovna není při ruce. Takže jsem zvolil návrat a pokračování ve směru zpět na Thorwal.

Další v cestě je osada Rukian, cesta sem proběhla z přívozu v poklidu, ale nic zajímavého k vidění. Následovala tedy Tjoila, převozní stanice a odtud opět přívozem do Tjoily. Další osada bez většího významu. Takže opět k převozní stanici a hurá do Thorwalu ... pak že se sem jen tak rychle nevrátím :)

Namířil jsem si to rovnou ke staré pevnosti na východě města - Starý Ugdalf (Old Ugdalf) ... zajímavé v HD remaku je to jinak ;) Ale nevadí, v nabídce hesel bylo i to požadované správné - Rondra s tebou! Konference s mistrem Dramoschem. Objevil se trpaslík ve středních letech a jak už to tak bývá, požádal nás o pomoc :) Skrz podzemí pod městem ubývají zásoby a zmizel mu i jeden student. Nabídl 20 dukátů na ruku a dalších 50 po splnění úkolu, to nešlo odmítnout ... hlavně jsem zvědavý, jak ten dungeon bude vypadat tady. Vybavení jsem ani nehledal a znovu se k němu vrátil. Sám mě zavedl až do dungeonu, nemusel jsem tedy nikam jít sám. Ovšem tím pádem jsem se ocitl ve tmě. No, naštěstí lze vylézt ven, protože hned po vstupu jsem byl zas o zásoby jídla chudší. Nejprve půjdu najít jídlo a prodám přebytky z posledních bojů ...

Cestou za obchodem jsem potkal žebráka bez nohy. Dal jsem mu nějaké peníze, ale on zázračně vyskočil a vydal se pryč. Když viděl, jak se za ním Ulgar dívá, otočil se a na oplátku vyzradil své podezření, že obyvatelé větrného mlýna budou asi piráti. Mlýn jsem bzal cestou k obchodníkovi, ale nic. Nakoupil jsem louče, vrátil se do dungeonu a světlo nikde. Hm, vrátil jsem se pro zápalky, zpět a zase nic ... grrrr ... Postupně jsem se dostal až k tomu, že na obrazovce charakteru je pod pravým tlačítkem volba Použij objekt (Use Object). Ale ať jsem zkoušel cokoliv, nepomohlo to. Ok, kouknu do manuálu, ten mi neřekl nic nového. Vše mám, jenom mi není jasné, jak to použít. Nakonec pomohlo fórum na GOG.com ...

Use Object je v pořádku, ale zakopaný pes tkví v tom, jak předmět vybrat. Zápalky můžou být klidně v batohu, jen je potřeba je vůbec mít. Louč pak stačí jen dropnout a "držet" v myši, tedy neklikat zpět na do ruky. Objeví se tak její bílý obrys a nyní lze použít volbu Use Object a louč se zapálí :) Když už jsem u toho, koupil jsem i lucernu, ale pro tu je potřeba mít ještě olej. A pro úplnost ještě dodám, že dokud nebudete mít v tmavém dungeonu rozsvíceno, nebude možno koukat na automapu.

Změna byla hned znát a hned jsem našel nový prvek. Na podlaze ležící truhlu. Jakmile jsem se přiblížil, přepadli mě bandité. Jeden zdrhl, ale co se dá dělat. Zkušeností ovšem dost i tak, i když souboj nebyl zrovna tak lehký, jako s orky venku v divočině. Našel jsem i výklenek s kaplí, ale 20 dukátů jsem ponechal, nebudu to přeci někomu krást :) Narazil jsem i na koupelnu a latríny :D Po chvilce jsem narazil i na spižírnu (50 jídla, 20 piva a vína, 5 brandy). Jedinou možnou cestou na sever jsem v chodbě sešlápl alarm ... jo, za rohem mě přepadli.

A víte, co je nejhorší? Jak jsem venku šachoval s těmi pochodněmi, tak jsem to zkoušel u každé postavy. Díky tomu jsem Lathii odejmul šípy a zapomněl jí je nandat. Díky tomu ten souboj předtím nevypadal moc dobře, no a stále jsem jí je nedal :( I když, oni ty souboje nejsou zas tak tuhé, spíše zdlouhavé, protože dost míjím, ale alespoň už jsem si navykl na to ovládání. Ovšem otázkou je, co tu dále dělat. Patro jsem celé prošel a další cestu nevidím.

Dalším šmejděním jsem narazil na další dva souboje, vypadá to, že jsem našel vhodné místo pro grindování :) Mohu tedy potvrdit, že jsou tu i náhodné přepady, ale těžko říci, zda-li to není omezené. Ulgarovi se poté podařilo najít tajné dveře k dalšímu skladišti, tentokráte s vetěšnickými potřebami. Budu mít co dělat, pokud se rozhodnu to všechno odtud odtahat :D Prozatím to nechám, stejně tak jako pokračování. Čas zas pokročil a PC se tu hlásí o restart, tak bych nerad přišel o poznámky :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #24 kdy: Březen 07, 2015, 19:37:45 »

Doufal jsem, že se k hraní zase co nejrychleji dostanu, ale v plánu je víkendová migrace fóra. Naneštěstí nám v práci vypadl internet, tak jsem se alespoň pustil do úpravy Knihy návštěv. Ve volné chvíli jsem pak namísto Blade of destiny zkusil spustit Star Trail a rád bych tu prohodil nějakou poznámku k němu :)

Star Trail je druhým dílem trilogie, graficky trošku vylepšený, ale hlavně nabitější různými setkáni. Na ovládání je to velmi podobné, odlišnost přišla hlavně u kempení, kde se objevují dva typy menu. Tvorba charakterů je podobná, opět se začíná v kostele, případně lze exportovat družinu z prvního dílu ... samozřejmě přijdou o levely ;)

Příběh se točí kolem jakéhosi salamandřího kamene. Počátek zápletky je nápaditější, změnu doznala i automapa, která je detailnější. Ve městě jsem se moc nezdržel a vyrazil přes směrovou tabuli ven z města. Mapa světa je menší a hned jsem si mohl zvolit několik směrů putování. Zvolil jsem jih a po prvním kempingu jsem narazil na klerika v nesnázích. Přispěchal jsem mu na pomoc, dvě postavy mi při tom lehly, ale zbylé 4 vylevelovali až na level 3 ... to je panečku změna :)

Hrát to určitě teď nebudu, ale změny mě překvapily. Jedna se týká i boje. Obrazovka boje je totiž detailnější a střelec může útočit i diagonálně. Jinak platí to, co u Blade of Destiny. Postavy si mohou překážet a pohybují se pravoúhle. Nablízko nelze diagonálně útočit. Kurzor myši tu lépe pracuje a hra zobrazuje i dosah, kam až postava může se svými akčními body dojít. Je n co se těšit.

Jinak mám tak předběžně připravené rozdíly mezi originál verzí BD a remakem. Jakmile se mi podaří fórum přemigrovat, tak to postnu. Postupně to pak budu doplňovat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #25 kdy: Březen 09, 2015, 22:53:45 »

Nijak jsem se oproti minulejšku nepohnul, neděli jsem nakonec strávil nad manuálem a sesmolil jsem prozatím dohromady nějakých 12 stran poznámek :)

Velkým překvapením už byl jen samotný úvod. Ono je v něm v podstatě popsáno, co se má v Thorwalu dělat, včetně navedení na městský dungeon nebo hospodu Four Winds. Vzpomněl jsem si u toho na jiné manuály k hrám, kde jsou také první kroky světem předem zdokumentovány a svým způsobem to slouží jako tutorial. Našlo se to ještě i u pár her z přelomu milénia. V době dnešních šipiček to asi působí zbytečně :D a člověk by na tohle málem zapomněl. Holt tenkrát šipičky nebo zvýraznění kdejaké blbosti nebylo :D ... což mě připomíná letošní PAX video Witchera 3, už i tam se tahle zjednodušení vkrádají.

Manuál sice nezodpověděl všechny otázky ohledně herního systému, něco je zde i vysloveně nedotažené, ale mám v tom rozhodně více jasno. Jen škoda, že v Blade of Destiny se k levelupu jen tak neschyluje. Problém není tabulka závislostí zkušenosti vs level, problém je, že v BD se zkušenosti sbírají výrazně pomalu. Právě ty nejasnosti bych si rád otestoval přímo na hře. Navenek systém DSA vypadá příliš komplikovaně, dokonce komplikovanější než-li AD&D, ale nakonec mi to pro úplného nováčka přijde srozumitelnější. Podobně jako u Might and Magic. Hráč nemusí tomu systému vysloveně rozumnět, pokud se jím nechce zabývat a přesto může celkem klidně hrát. On si k němu ten systém najde cestu zdruhé strany :D

Možná je to tím, že DSA je zřetelně mladší a ten prezentační skill je slabší. Pokud otevřu např. jakýkoliv manuál od Bioware, mám pod nosem vše, co si jen můžu přát. A vůbec bych si nedělal iluze o tom, že stejně precizně budou zpracované manuály ke starším AD&D hrám ... hlavně mi neberte tu iluzi :D Dneska docela lituju toho, že jsem tenkrát RPG nevěnoval tolik času. Tenkrát člověku z těch manuálů přecházel zrak, protože to vypadalo na hodiny a hodiny učení. Jenomže to odporuje té chuti hrát a hrát hned. Když na to kouknu z dnešního pohledu, byly ty obavy liché.Ovšem to by bylo též na hezkou diskuzi. Ono ne vše, co se dneska označuje za old-school, je taky zároveň hardcore ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #26 kdy: Březen 21, 2015, 23:40:13 »

Jak jsem minule slíbil, následující seznam ukazuje jednotlivé prvky hry a zda-li a čím se v nich mezi sebou liší HD remake a původní verze hry. Seznam určitě není ještě kompletní, pokusím se ho doplňovat průběžně. Navíc u domů a dungeonů si nejsem 100% jist, jak přesně se to v HD remake liší. Podobně dovednosti, kouzla atd.

Součástí seznamu nejsou úkoly nebo dodržení polohy domů ve městech apod. Mapy se prostě odlišují, což vzhledem k možnostem pokročilého 3D enginu nepovažuji za nic nelogického. Striktní převedení původní předlohy by působilo spíše jako pěst na oko. U dungeonů je to trošku horší, ale co jsem zatím viděl v dungeonu pod Thorwalem, tak to rámcově na počet herních prvků (události, tajné vstupy) sedí. Úkoly bych rád probíral v rámci postupu hrou, protože u těch budou případné rozdíly mít zásadnější vliv.

Prvky
Původní hra
HD remake
Intro
Posloupnost jednotlivých obrazovek s animovanými obrázky.
Posloupnost jednotlivých obrazovek s animovanými obrázky. Obsahově shodné s originálem.
Obtížnost
Novice a Advanced (obtížnost má vliv na volbu družiny, možnosti ovlivnit tvorbu charakteru a možnost manuálního rozdělování bodů a talentů při levelupu). Obtížnost se dá během hry přepínat.
Víceméně to samé, ale obtížnost se nedá dodatečně měnit.
Začátek kde
V chrámu (Temple of Travia), město Thorwal.
V chrámu (Temple of Travia), město Thorwal.
Pohyb
Pohyb po čtvercové síti (grid-based, tile-based).
Volný pohyb (free movement).
Plynutí času
Čas svázán s pohybem po mřížce.
Čas běží kontinuálně (realtime).
Ukládání
Zdarma v chrámu, mimo chrám výměnou za 50 zkušenostních bodů, omezený počet slotů pro ukládání (5).
Zdarma kdekoliv, "neomezený" počet slotů.
Vedoucí postava
První postava v družině (používá se pro veškerou interakci).
První postava v družině (používá se pro veškerou interakci).
Počet postav v družině
max. 6, plus jedno NPC
max. 6, plus jedno NPC
Inventář
Každá postava má svůj vlastní inventář o 16 pozicích. V případě obchodování každá postava vystupuje sama za sebe.
To samé, ale v případě obchodování se objeví společný inventář všech postav v družině.
Postava
Smí obléci 7 kusů výbavy.
?
Pohyb po světě
Přes směrové ukazatele v osadě/městě. Díky nim se lze dostat na mapu světa a cestovat do přilehlé osady/města, která s vychozím bodem bezprostředně sousedí a zároveň odpovídá danému ukazateli (pro každý možný směr je ve městě příslušný ukazatel).
Obdobné možnosti, jako v původní hře. Avšak mapu světa lze pomocí ikonky vyvolat prakticky odkudkoliv a rovnou cestovat do přilehlých oblastí, čímž ukazatele postrádají význam. Na mapu světa se lze dostat i přiblížením k okraji oblasti.
Cestování lodí
Jen když je loď v přístavu, cíl se určuje dle trasy lodi.
Kdykoliv a na jakýkoliv z dostupných bodů, který je poblíž výchozí pozice.
Průzkum
Probíhá z vlastního pohledu (1st person).
Probíhá z vlastního pohledu (1st person).
Boj
Tahový v izometrickém pohledu (rozdělená družina). Bojiště je rozděleno čtvercovou sítí, strany čtverce určují možné směry akce postavy. Střelec a kouzlící postava musí mít nepřítele v přímém dohledu (vlastními postavami si lze např. stínit) a dosahu. To samé pro boj zblízka. Střelec nemůže střílet, pokud na vedlejším čtverci stojí nepřítel.
Tahový v izometrickém pohledu (rozdělená družina). Bojiště je rozděleno čtvercovou sítí, možný je opět tedy jen pravoúhlý pohyb. Stejně tak boj nablízko je možný jen v pravoúhlém směru, ovšem boj z dálky nebo kouzlení je možné  i mimo přímý směr (diagonálně, cik-cak). Jedinou podmínkou je, že Střílející/kouzlící postavě, nesmí nic stát ve výhledu. Střílet nebo kouzlit lze i tehdy, pokud nepřítel stojí na vedlejším poli.
Vyražení (vykopnutí) dveří
Automaticky provádějí první dvě postavy v družině. Postavy jsou při akci mírně zraněny.
Obě postavy si lze před akcí libovolně určit. Postavy jsou při akci mírně zraněny.
Automapa
Odkrývá se postupně v závislosti na postupu. Barva pole (čtverce) určuje typ objektu. Nejsou dostupné podrobné informace (např. nelze oddělit typy obchodů) a není zde možnost psát vlastní poznámky. Mapa má pevnou orientaci (sever nahoře).
Odkrývá se postupně v závislosti na postupu. Mapa obsahuje podrobné popisky všech významných míst. Orientace mapy je volitelná (rotující dle směru pohledu nebo pevná poloha severu nahoře mapy).
Minimapa
Ne
Ano (ukazuje i radius pohledu)
Zvýraznění úkolových míst
Ne
Ano (na hlavní mapě je cíl označen červeným praporem). V automapě se klíčové místo také zaznačí. Po splnění příslušného úkolu značky zmizí.
Deník
Zapisuje se automaticky, nelze přidávat vlastní poznámky.
?
Domy
V obyčejných domech lze naléz několik různých akcí - buďto je možnost zkusit se na majitele doklepat, nebo se do domu vloupat, popř. jsme rozhořčeným obyvatelem rovnou vyhozeni. Pokud jde o domy klíčových nebo jinak zajímavých obyvatel, je k dispozici možnost s nimi promluvit.
V obyčejných domech jsme většinou rozhořčeným obyvatelem rovnou vyhozeni. Pokud jde o domy klíčových nebo jinak zajímavých obyvatel, je interakce ve hvězdách :) Moc jsem neporozumněl ani extra značení určitých domů s pojmenovanými NPC, když např. dům s klíčovým NPC není v automapě vůbec označen.
Viditelná NPC v ulicích
Ne
Ano, ale nelze s nimi hovořit.
Události
O různých událostech jsme informování formou infoboxu, který se zobrazí po vstupu na patřičné místo oblasti (odpovídá hernímu čtverci).
O různých událostech jsme informování formou infoboxu, který se zobrazí po vstupu na patřičné místo oblasti. Velikost a tvar místa události je pravděpodobně různý.
Dungeony
Kombinace prostých místností a chodeb bez viditelného obsahu vyjma dveří se interakce omezuje ještě na viditelné truhly. O všech dalších zajímavých prvcích jsme informováni už jen formou infoboxu po stoupnutí na příslušný čtverec (sochy, oltáře apod.). Tvar dungeonů je čistě pravoúhlý. V dungeonech není aktivní automapa, pokud nemáme rozsvícení zdroj světla (louč, lucerna, kouzlo).
Kombinace prostých místností a chodeb s viditelným obsahem, ale bez možnosti interakce (vyjma dveří nebo truhle). O všech zajímavých prvcích jsme informováni formou infoboxu po stoupnutí na příslušné místo. Tvar dungeonů je čistě pravoúhlý. V dungeonech není aktivní automapa, pokud nemáme rozsvícení zdroj světla (louč, lucerna, kouzlo).
Rozhovory v družině apod.
Zatím jsem na nic podobného nenarazil.
První postava čas od času komentuje nastálé události, např. podvedení kouzelníkem, kterému jsem před chvílí pomohli najít cestu. Během kempení je možno spustit dialog mezi jednotlivými postavami (komentují např. předchozí dění). Dialog se může spustit i samovolně (např. ve chvíli kdy mi elfka začala hrát na loutnu a zpívat).
IP zaznamenána
This is the end ...

StriderCZ

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 9
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #27 kdy: Březen 26, 2015, 07:25:21 »

Co se týče manuálu- pro svou potřebu jsem si jej přeložil (překlad je na ulozto.cz, pokud by někdo cítil potřebu (odkaz je na www.old-games.estranky.cz). Manuál není  tak důležitý,  jsou zde  však zásadní informace pro tvorbu postav (bez manuálu si prostě partu nenaházíte  :) )
Co  bych doporučil: během spaní hůlkové kouzlo pro mága alespoň na první úrovni)
A dungeon v  Thorwalu se nachází v jihozápadní části města. Příjemná záležitost, navíc po jeho dokončení (a opětovnému návratu k mistru Dramoschovi se  dozvíte zásadní informace k  dokončení hry).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #28 kdy: Srpen 16, 2016, 05:33:29 »

Eh, to to letí :) Jeden by ani neřekl, že už je to více jak rok, co jsem Blade of Destiny odložil. Podzimně-zimní rozehrávka Might and Magic 3-5 mě však opět nakopla, abych začal o dojetí BD přemýšlet.

Přesto jsem si ještě udělal menší pauzu a dostal se k tomu až včera. Vlastně hru jsem ještě nespustil. Po tom roce jsem si musel nejprve projet vlastní poznámky a znovu se předpřipravit. Sice si tak zhruba pamatuju, kde všude jsem šmejdil, ale horší je to s vývojem postav a úkoly. To mi bude muset zodpovědět ještě zápisník. Trochu jsem prolézal i fórum na oldgames.sk, takže jsem zas pochytil nějaké ty tipy do hry.

Prošel jsem i Striderovi poznámky, ale v družině asi nic měnit nebudu. Ovšem dám si větší pozor na další rozvoj postav. Přinejhorším to rozehraju ještě jednou :) Tvořil jsem to tak nějak podle popisků ve hře a tipů na Arkania.cz, takže nejhorší družinu asi mít nebudu :D Je tedy fakt, že po tom roce mi řada detailů zase uniká, ale to je holt dané tím systémem hry. Tvorba postavy je přeci jen komplikovanější. Každopádně nějakou sumarizaci bych si udělat měl.

Pokud jde o paralelní hraní remake, tak to prozatím vynechám. Chtěl bych se teď věnovat čistě jen originálu. U remake možná partu resetnu a rozjedu to úplně jinak. Základní odlišnosti znám a upřímně řečeno, zkoumat další podrobnosti mě teď ani neláká. Jsem docela ve slušném skluzu, takže na zdržování není čas :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny
« Odpověď #29 kdy: Srpen 17, 2016, 03:02:43 »

Pomaličku jsem se zase rozkoukal, připomněl si bár činností, jako je třeba návštěva léčitele a trochu pozpřeházel věci v inventáři. Poté jsem se opět vydal do Imperial Fortress (ten dungeon pod Thorwalem).

Většinu prvního patra jsem měl již za sebou od minule, zbývalo tedy najít vstup na druhé patro, což obnášelo najít průchod někde na SV mapy. A opravdu jsem našel tajný průchod zdí, ale hned za ním jsem drsně narazil ... do zdi by to ještě šlo, ale ocitl jsem se v obklíčení 6 banditů. Doposud jsem s boji problém neměl, ale tohle se ukázalo jako tuhý oříšek. Buďto jsem si nepřipomněl úplně vše, nebo je to opravdu realita a někdo sem nadesignoval dosti nevyrovnaný boj :)

Zkusil jsem asi 4 pokusy, ale žádný náznak lepšení taktiky se nekonal :D Už podle těch hlášek o úspěchu/neúspěchu je vidět, že tohle bude dost o štěstí. Nakonec jsem to vzdal a budu se muset lépe připravit. Elfka má za prvé málo šípů a pak by to možná chtělo i nějaký ten jedíček na hroty. Myslel jsem, že se na bojišti přeskupím, ale banditi mají více akčních bodů, takže to moc nezabralo. Nejhorší je právě to, že mi hra družinu rozhází po celém bojišti a to bez ohledu na povolání. Určitou představu mám, ale nechám to už na ráno.

Napadlo mě totiž, že bych to přeci jen mohl zkusit mlátit po jednom a k tomu využívat útěk z bojiště. Minimálně dva bandity potřebuju vyřadit, pak už to asi nějak půjde :) Blbé je akorát léčení, stojí to dost peněz, ale v tomhle případě mi nic jiného asi nezbyde. Jen se trochu obávám toho, že na druhém patře to nebude o moc lepší :D
IP zaznamenána
This is the end ...