Po pár dnech pauzy jsem se opět vrátil ke hře, dokončil jsem odpočinek po předchozí bitvě a vydal se na cestu do Varnhome. Je to jedno z dalších přístavních městeček, plné všeho možného. Od této chvíle jsem vzdal i překreslování mapy do čtverečků. Za 1) už jsem získal větší jistotu při pohybu a 2) naučit se využívat automap toho také dost pořeší. Jenomže to ukázalo i jednu podstatnou nevýhodu. Nepoznám typy obchodů a hlavně, blbě se pak lokalizují klíčová NPC, neb do automapy nelze zapisovat. Budu muset tedy zkusit najít nějaký kompromis a důležitější mapy zase překreslovat. Ono ve hře se totiž ukázalo, že dost měst tu asi nebude hrát žádnou větší úlohu, takže příběh se smrskává na menší "herní plochu".
Ve Varnhome jsem narazil na Eliane Windenbek, se kterou jsem zahájil rozhovor na téma Hyggelikova meče -> v Breide žije jistý Asgrimm Thurboldsson, jehož prapradědeček byl jediný, kdo Hyggelikovu výpravu přežil. Eliane od něj dostala seznam několika lidí, kteří by mohli něco vědět. Jde např. o přímé potomky jako je námořnice Swafnilda Egilsdotter (bohužel je často na moři se svou lodí Pride of Hjalland). Další je Yasma Thinmarsdotter z Claneghu. V Phexcaeru pak našla Alrika Derondana, od něhož dostala kus mapy.
Polichotil jsem jí a na oplátku mi pověděla o Bezejmenném bohu ze severu (podle ní ohavnost), který má někde na Hjallandu má svůj chrám. Samozřejmě mě požádala o pomoc s touto záležitostí. Proč taky ne, jinak tu mapu získat nelze
Ovšem kde ten chrám hledat, to neřekla.
Z Varnhome vede cesta do Auplogu nebo Despoty. Ta první má svůj význam kvůli další trase, která vede až do Felsteynu, kam nás odkázal Hetman v Thorwalu. Chvilku jsem přemýšlel nad další volbou, ale nakonec to opravdu vyhrál Auplog.
Cestou do Auplogu jsem narazil na říčku a rozbitý most. Leč smůla, nemám potřebné věci, takže přišla na řadu varianta č. 2 - najít jinou cestu. Po osmi mílích se mi to podařilo, potok přeskočil a vrátil se na původní směr. Ovšem pak jsem si všiml stop karen (nějaký druh jelena) a rozhodl se stopy následovat. Našel jsem je, ale lov se nezdařil. Místo toho družina vyčerpáním padla a rozbila kemp. A ve spánku mě napadli dva lesní lvi. Ulgar to trošku odskákal, neb byl nejblíže a vytvořil přirozený nárazník. Bitva se nakonec vydařila a dál po cestě mě svedla cestička k potůčku s možností lovit. Vydal jsem se tedy tam. Dneska už stejnak dále nepůjdu
Moc daleko jsem ovšem nedošel a už mi to nabízelo kryté místo pro další odpočinek. Co teď? Vzal jsem to v domnění, že tam něco zajímavého uvidím, ale bylo to stejné, jako bych se rozhodl normálně kempit. Během spánku jsem si však už poněkolikáté všimnul, že se neobnovuje kompletní zdraví nebo mag energie a hlavně nemusí se obnovovat všem.
Uf, jsem v Auplogu. Malá osada, kde krom chrámu prakticky nic není. Jen jeden z obyvatel byl ochotný si se mnou promluvit na téma Hetmana, resp. jen mi řekl, že Hetman už našel svou skupinku dobrodruhů ochotnou porazit orky. Ostatně zmínku o Hetmanovi jsem slyšel už ve Varnhome, hra nejspíše počítá s možností, že se hráč z Thorwalu ihned odebere jinam a tímto mu naznačuje, kde začíná hlavní úkol. Navštívil jsem zdejší přeplněnou hospodu. A přeplněnou myslím doslova. Na tak pusté místo je to až netypické. Hospodský vypadal, jako by mi chtěl něco říci, ale ani poté, co se hospoda vyprázdnila, nebyl nakonec rozhovor s ním k ničemu. Akorát jeden z hostů prozradil, kdy se v Auplogu konají trhy - druhý a čtvrtý den větru. Nevýhoda je, že v Auplogu není žádný obchod, takže cesta zpět do Vaermhagu a oprava mostu nepřichází v úvahu. Nasměroval jsem si to proto do Vilnhome.
Cestou jsem narazil na skalní sráz a rozhodl se odpočívat. Bezva, další přepadení lvi a dalších 57 zkušeností pro každého
Ovšem při pokračování v cestě se ukázal jiný nedostatek - zapomněl jsem rozdělit jídlo, takže mi postavy začaly hladovět. Odpočinek moc nepřinesl, Lathia našla akorát vodu, ale alespoň jsem rozdělil jídlo ze zásob (netuším, proč se hromadí u první postavy, když ve skutečnosti na lov chodí jiná). Cesta do Vilnhome pak uběhla již v poklidu.
Vilnhome je sice o něco větší městěčko, ale opět nic extra k nalezení. Tak jsem se po přespání v hostinci vydal rovnou do Upper Orcam. Cesta proběhla absolutně bez problémů a přede mnou se objevilo malé městečko. Elemir tu stihl stoupnout do psích výkalů
a opět jsem nenarazil na nic významného, leč jídlo se dostalo na svou hranici.
A to jsem poznal hned při cestě do Felsteynu. Došlo! Ke vší smůle jsem neměl ani možnost odpočinku, takže jídlo jsem nemohl doplnit. Po nějaké chvilce jsem našel Isleifa Oldgardssona, za kterým mě poslal Hetman. Pověděli jsme mu celý náš příběh a on nás odkázal za Yasmou Thinmarsdotter z Claneghu (mluvila o ní již Eliane Windenbek z Varnhome). Dále Jurge Torffinsson ze Skjalu (příbuzný Hyggelikovi nevěsty Brydy). Na závěr jsem od něj dostal část mapy. Zkusil jsem z něj ještě něco vytáhnout, svolil a pozval mě na drink
Ovšem hodina uběhla a nic nového už nám neřekl.
Potraviny jsem nedokoupil a zkusil to risknout do Orkangeru. Je to slušná štreka přes hory a po několika mílích jsem narazil na mrtvolu, kterou očividně přepadli bandité. Našel jsem u ní jistý dokument, ale na čtení nedošlo, neb mě přepadli nejspíše ti samí bandité. Opět se ukázalo moje zmatení z bojiště, protože jsem začal zvesela mastit Valina, v domnění, že je to vůdce banditů
Hru jsem nechal raději znovu nahrát a poté jí opustil. Beztak jsem vyrazil hladový a pro dnešek toho ušel opravdu už dost, tak si zas nechám něco na zítra.
Pro dnešek mi bylo velkým ponaučením, že lovu není nikdy dost. Co se měst a osad týče, začínám se v tom lépe orientovat. Akorát mi chybí nějaké ty dungeony. Ve Felsteynu jsem objevil dům, který má vchod vyznačený jakoby z vnitřku jiného domu, ale cestu dovnitř jsem neobjevil. Možná to bude chtít nějakou zastávku v hospodě, třeba se o tom někdo rozpovídá. Klidně to ovšem může být bug. Z pohledu cestování se mírně ztrácím, budu si muset opatřit podrobnější mapu. Zatím si pečlivě vypisuju, odkud a kam cesty vedou a která loď kam jezdí.
Příběh mě sice nikam vysloveně netlačí, byť jistá trasa je zde vidět, ale o to zajímavěji ten svět vypadá. Hra asi nebude nakonec tak velká, jak se tváří, někde jsem našel údaj o 35 hodinách. Nahrává tomu fakt, že dost měst a osad vypadá jen jako nucené body na mapě. Zítra bych se chtěl soustředit i na události spojené s cestováním - zda-li jsou náhodné, nebo pevně dané.
Poslední poznámku mám ke jménům NPC. Je to severská trilogie, takže člověk by to tak nějak čekal, ale zaujalo mě to v souvislosti s Might and Magic IX, kde jména též vycházela se severských jmen.