Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červenec 20, 2018, 16:43:50
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake  (Přečteno 1642 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951

Na úvod musím poznamenat, že myšlenka hrát obě hry paralelně mě napadla teprve včera. V podstatě nejde o souběh jako takový, v původní hře jsem dostatečně napřed. Spíše jde o to, mít možnost obě verze hry lépe porovnat a pokusit se na HD remake najít něco pozitivního.

A jsme u celého toho problému. Ovšem k tomu si nejprve musíme povědět něco o hře jako takové. HD remake vyšel 29.7.2013 ve formě Early Access (?) a stojí za ním rakouské Crafty Studios, což je spolek dvou mladíků. Z toho jejich popisu se člověk moc nedozví, ale ocituji část popisku Christiana Weinmüllnera (zodpovědný za technické věci): "With two decades of coding under his belt, he saw most of what is to see in modern programming, from Assembler and PASCAL to C# and Mono." Začínám být na podobné věci silně alergický.

Je to identické současnému boomu hráčů v rozmezí cca 20-25 let, kteří si bravurně pamatují počátek 90. let a svou první "velkou" hru s přehledem hráli v 6-ti letech. A to ne ledajakou a hlavně hezky v originále ... pozor, tohle není výmysl, takhle se chvástal i jeden novodobý recenzent a s údivem jsem pozoroval, že prakticky nikoho netrklo, kolik že mu to v té době vlastně bylo a jak na tom vůbec s tím čtením mohl být. Holt retromóda je silná a málokdo chce být za blbce. Dneska tomu nahrává i fakt různých Let's Play a specializovaných stránek (encyklopedií apod.), takže je snadné si ten rámec vědomostí rozšířit "dodatečně". Nic proti geniálním dětem, ale statistika je v tomto neúprosná. Čímž se vracím opět k Christianovi. Ono se blbě prezentuje stylem, že polovinu z toho co umím, jsem viděl ve školní lavici a zbytek jsem tak nějak plácal podle různých tutoriálů na webu. Jenom prozradím, že HD remake běží na provařeném enginu Unity3D ;) Ohledně zkušeností a schopností by se dalo s nadsázkou říci, že Crafty Studios je v tomto někde na úrovni Limbicu, rozdíl je jen ve velikosti týmu a prostředcích.

Samozřejmě, tohle vše nemusí nutně znamenat katastrofu, ale dost to vypovídá o zadavateli projektu. Tím není nikdo jiný, než-li současný majitel práv - UIG Entertainment. Proč vlastně HD remake? No, jedno hledisko jsou samozřejmě finance. Pokud by to v UIG mysleli opravdu vážně, zvolí zkušené vývojářské studio. To druhé je mnohem ctnostnější, neboť v UIG mysleli i na novou generaci hráčů, kteří by původní hru už nerozdýchali :) Nutno podotknout, že na tom něco je.

Původní hra je technicky poplatná své době. Jedinými lokacemi pro pohyb jsou tu města, osady nebo dungeony. Mezi nimi se prochází přes směrové tabule (platí i pro přístav) a dorazit lze jen do sousedních měst/osad. Cestou se může udát celá řada událostí, jež jsou servírovány formou informačních tabulí, popř. se objevíte rovnou na bojišti. Svět je tvořený jako jedna placka bez výškových rozdílů, k tomu tu máme omezený dohled, chybí vymoženosti jako je pokročilá automapa, minimapa, fast travel, free movement a taky nějaký ten viditelný život ... Ano, modernizace hry v tomto ohledu nezní zas tak špatně. Jenomže on to není jen remaster, Crafty Studios šlo o něco dále.

Z počátku jsem vývoj hry tak nějak sledoval, ale ještě více mě zaujala negativní kritika kolem. Od nákupu jsem tedy couvnul a počkal si na slevu. Díky tomu jsem ušel prvotním technickým obtížím. V dubnu 2014 se mi pak podařilo hru získat za nějaký ten dolar na jednom serveru. Patchů už měla za sebou požehnaně a jeden ještě pár dní po mém nákupu vyšel (27.4.2014 vyšel patch 1.34). Ovšem od té doby ticho po pěšině. Pro úplnost musím dodat, že ke hře existují i 2 DLC - Realms of Arkania: Blade of Destiny - For the Gods DLC (placené) a Realms of Arkania: Blade of Destiny - Ogredeath DLC (zdarma). Ta nijak s původní hrou nesouvisí, je to už obsah navíc, proto jsem je ani neinstaloval (nehledě na to, že těch 5 USD za to placené je opravdu moc :D). Hra je vázaná na Steam a ukazatel poslední rozehrávky píše - naposledy hráno 27.4.2014, 26 minut.

Do hry mě opět přivedla zvědavost, přeci jen už je nyní s čím porovnávat. Minulý rok těch 26 minut opravdu stačilo k tomu, abych to vzdal. Thorwal mě ničím nenadchnul a vzhledem k tomu, že to kopíruje originál, tak jsem jen tak nenarazil ani na hlavní quest :) Jak jsem vytvořil družinu, si již nepamatuju. Pravděpodobně jsem sáhl po defaultu. Je ovšem zajímavé, že složeným je snad dokonce shodná s tou mojí v originále :D Nevím přesně, družině se budu věnovat v dalším postu, tak pak to porovnám. Začalo to tuším opět v chrámu.

První, co hráče zaujme, je free movement a realtime. Některé popisky hry (např. na MobyGames) popisují jen drobné změny ve hře, ale tohle je setsakramentsky výrazná změna. Nehledě na to, že příběh hry je do určité míry na uběhlý čas vázán. Ta příjemnější stránka je pohled na město. Už žádná placka, žádný omezený dohled. Město je plně 3D a rozprostřené výškově v terénu. Neurazilo ani intro, je to do určité míry modernější předělávka toho původního. V ulicích se prochází NPCčka, na stráni se pasou jeleni a kanci, ... zpět. NPCčka se procházejí, na tom by nic nebylo, ale je to jen herní vata, jsou tu opravdu jen proto, aby ten svět vyplnila a dodala mu pocit života. Horší jsou ta zvířata. Nezřídka je potkáte někde zaseklé, jak pochodují na místě, prasata jsou pak vysloveně mírumilovná. Nj, oni totiž stojí na okraji mapy a tudíž vlastně nemají ani kam jít :D Vypadá to tedy děsně. Při bližším průzkumu začnou být znatelné i různé grafické bugy a celé město je laděno nějak moc do tmava. Korunu tomu nasazuje fialová voda v moři, která se čas od času objeví (jinak umí být i modrá :)).

Novým prvkem je minimapa a rozšířené možnosti automapy, kde poměrně rychle zjistíte klíčové body ve městě/osadě. Mapa světa naběhne jakoby do 3D, ale ihned se překlopí do klasického 2D zobrazení. Novinkou na ní je fast travel. Do mapy světa navíc nemusíte vstupovat jen v místech směrových ukazatelů, stačí dojít i na okraj města/osady. Ono vůbec celé ovládání šlo opravdu s dobou, takže potenciál předvést tuhle hru nové zhýčkané generaci to má. Jenomže je tu Unity3D a optimalizace. Kdejaká blbost se tu načítá a o plynulosti pohybu taky nemůže být řeč. Smíšené pokusy z tohoto remake pak byly příčinou mého rychlého konce ve hře.

Zkusil jsem proto navázat na minulou hru a chvilku jsem opět bloumal Thorwalem. Nějak jsem nehledal, nakolik je mapa města věrná, místo toho jsem se vydal přes Vaermhag do Varnhome. Cestou jsem narazil na infobox o hospodě při cestě, což odpovídalo i originálu, takže jsem trochu zajásal. Ve Varnhome jsem chtěl vyhledat Eline, ale na to už nedošlo. V automapě jsem si všiml, že mění svou oriantaci, nejprve bylo moře dole, pak správně vlevo, takže jsem se chtěl podívat na originál mapku, jenomže hra při schození na lištu kiksla :D Prubnu to samozřejmě ještě jednou, ale popisek už si nechám na příště. Během cesty jsem musel 2x odpočívat, zajímavostí bylo, že elf ani druid nedokázali nic ulovit. Navštívil jsem i hospodu, ale nemá to tu správnou atmosféru. Jediné, co mě ještě potěšilo bylo náhodné setkání s dítětem ve městě. Opět v podobě infoboxu. Uvidíme, pořád je to tak 50/50.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #1 kdy: Březen 02, 2015, 11:17:27 »

Ještě jsem využil chvilky, byť už mám dalších 70 minut na kontě :) a vydal se testnout ještě pár věcí.

Po nějaké době mi došlo, co mi tu tak vadilo. Chyby v grafice to nejsou, ale jde o modely postav. Je jich žalostně málo a vesměs se dívám pořád na to samé, jen v různých varietách. V původní hře je to také, ale tady mi to přijde jako pěst na oko. Když už to předělávali, mohli si dát záležet i na tomhle. Druhá věc jsou domy běžných obyvatel. Vůbec není důvod do nich chodit, neb jediné co tam potkáte je naštvaný seveřan/seveřanka a můžete akorát odejít. Už žádné vloupávání!

Proběhl jsem podrobněji Thorwal a zaměřil se na několik bodů, které mi v originále nebyly příliš jasné nebo jsem se k nim už nevracel. Moc se toho nevyjasnilo, za to jsem si všiml odlišností. Hetman mi sice zadá úkol, ale už jsem nedostal propustku do zbrojnice. Elaine Windenbek není ve Varnhome dostupná, místo toho mě hra opravdu žene do Felsteynu. A tady se musím na chvilku zastavit.

Mapu světa lze vyvolat i pomocí ikonky, takže není nutné chodit na okraj mapy nebo ke směrovkám (ty tu navíc díky těmto dalším možnostem jaksi postrádají význam). Na mapě jsou pak úkolové pozice označeny praporkem. Jinak cestovat lze opět jen do přilehlých oblastí, což je dobře. Už jsem se obával, že fast travel pospěje i k volnému pohybu po celém světě.

V Thorwalu by měl být i dungeon, ale nenašel jsem ho (vrátím se k tomu večer v topicu o původní hře :)). Místo toho jsem v přístavu narazil na kouzelníka Zandora Bosvani, který mi zatarasil cestu, když jsem se chtěl nalodit (zjistil jsem, že loď je dobrý a rychlý prostředek k přepravě). Chtěl, abych ho dovedl do akademie. Přijmul jsem to, odvedl ho a na oplátku dostal pytlík s mincemi ... no, mincemi. Gerbod v něm našel jen hrst několika bylin :D A to byl zase jeden světlý okamžik hry.

Další nastal při kempování cestou z Varnhome do Auplogu. Erinnila se rozezpívala tak, že Gerbod propukl v pláč :) Erinnila je elfka, Gerbod je můj udatný bojovník a vlastně vůdčí postava družiny, to jen tak na okraj. Gerbod jí pochválil, ale nerozumněl textu, tak mu to Erinnila převyprávěla, načež si Gerbod i přes své chabé schopnosti počítat spočetl, že Erinnilin pradědeček žil před nějakou tisicovkou let, načež padla typická zdvořilostní otázka, kolik že to Erinnile je vlastně let :D Takhle samostatně se mi rozhovor v družině v původní hře nesputil. Ale hlavně další kladný bod pro HD remake. Navíc směrem na Auplog jsem narazil na tentýž rozbitý most.

A teď zas nějaký ten zápor. Předně, pořád tu píšu o Varnhome, ale ono je to v HD remake jinak. Některá města byla přejmenována, tedy tohle jedno určitě :) Další věc padá na blbé ohraničení "událostí". Hned vysvětlím. Jdete kolem palisády se stráží a ta vás zastaví. Jenomže ona vás nezastaví jen u vchodu, zastaví vás kdykoliv, jakmile se k palisádě přiblížíte a to dokonce i z opačné strany. Někdy se mi podobným způsobem podaří "vtrhnout" do domu, aniž bych předtím klikl na dveře.

U družiny jsem si zatím všiml podezřele nízké spotřeby jídla a vody. Ovšem to je dobře, vzhledem k tomu, že lovem si toho moc nezískám :) Akorát mi chybí nějaký ten souboj, stále jsem na nic nenarazil. To nechám opravdu už na zítřek.

Edit: Nesmím zapomenout, ta automapa opravdu podivně rotuje, až mě to chvilkama vytáčí. V Thorwalu jsem se díky tomu za chvilku ztratil. Takže je to jen takový poloviční pomocník.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #2 kdy: Březen 03, 2015, 20:01:07 »

Odpoledne jsem se na chvilku zastavil u hry a nahrál starší save z Thorwalu. Chtěl jsem přijít na kloub tomu, jak se do městského dungeonu dostat. Jak už jsem zmiňoval, pevnost Old Bailey hlídají dva mladí strážní, kteří požadují heslo. Jenomže náhodné zkoušení nikam nevede, navíc to vypadá zabugovaně (některé odpovědi jsou v možnostech i 2x a různě rotují). Zkusil jsem tedy zajít do hospody, konkrétně do The Four Winds, což jsem vyčetl, poněvadž si už nepamatuju, ve které jsem byl v původní hře :) Nikde jsem totiž ani nenašel konkrétní odpověď, co s tím.

V hospodě jsem si vyslechl příběh o Ship of Death a ještě tam pak nějakou chvilku zevloval a i přespal. Nic jiného se neudálo. Ale když jsem poté dorazil do Old Bailey, objevila se nová možnost odpovědi a dostal jsem se k trpaslíkovi (Master Dramosch). Ten mě odkázal na věž kousek od pevnosti a ta byla nyní přístupná, ... uf. Nejhorší je, že si moc nepamatuju, kolik jsem toho udělal ve hře minulý rok, takže počátek je takový zmatený. V HD remake mi třeba přijde, že kvůli rozmluvě s Hetmanem nebylo potřeba si vyslechnout výzvu v hospodě, jako je to v originále, byť si nejsem úplně jist, že je to opravdu nutné. Ale je to další ponaučení. Jakmile je ve městě něco zajímavého a neexistuje k tomu zdánlivě možnost dialogu, je dobré zajít do hospody :D

Dungeon jsem jen testnul a konečně jsem absolvoval hned dva souboje. A taky si odnesl další negativní poznatky. Jak k dungeonu, tak k soubojům. U původní hry je dungeon graficky omezen na chodby a místnosti, které nejsou naplněny ničím viditelným. Události jsou vázány na herní pole, takže např. o přítomnosti oltáře se dozvíte tak, že prostě šlápnete na patřičný prázdný čtverec a hrá vám oznámí, že je tu oltář. V HD remake toho dost vidíte, místnosti jsou přeplněné všemožným obsahem, ale stejně jako venku, interakce s tím vším není možná. Prostě musíte celou oblast procházet křížem krážem, abyste nevynechali jediný možný bod a hledáte, zda-li vás hra na něco "neupozorní". Nic naplat, obsah hry je tvořen pro čtvercovou síť, freemovement tohle logicky rozbije a výsledkem je zmatek, který umocňuje právě ta nulová interaktivita. Čekal jsem od vývojářů, že zmodernizují i toto, tedy že když uvidím oltář, budu na něj moci volitelně kliknout. Tohle se opravdu nepovedlo.

Ohledně interakce tak zůstalo opět jen u dveří, ale nečekejte přílišnou intuitivnost. Hned na začátku najdete zavřené dveře, ale nic nenaznačuje, že to není jen kus textury. To vyloučíte až poté, co vás tak nějak napadne kliknout na zámek a teprve pak se objeví infobox. Dveře lze samozřejmě vyrazit (vykopnout) a tady je hned oproti originálu změna. Stále je k tomu potřeba dvou postav, ale ty si lze předem zvolit, nejsou to tedy automaticky první dvě postavy družiny.

Boj naštěstí zůstal při starém, je tahový a ve čtvercové síti, ale ... Sakriš, už zase to ale :) Postavy si z vesela vykračují i diagonálně, což mě docela irituje. A ještě víc mě irituje, že je tu možný i diagonální útok ... na čtvercové síti!. Překvapí to ve chvíli, kdy čaroděje pakujete z dostřelu kamsi do rohu bojiště a obklíčený bandita střelec ho přes celou mapu střelí. Počkat! Obklíčený bandita střílí? V tuhle chvíli musím nad tím systémem kroutit hlavou. Buďto je to záměr, nebo je rozbitý. Pokud je to záměr, pak je to další významná změna oproti originálu, která hru ale taky výrazně mění. Legrace je to v porovnání s podobnou družinou, co mám v originále. V remaku mi dva hlavní bijci nedokážou udělat ani dva kroky, protože ... protože ani nevím proč. Nezkoumal jsem to a během druhého souboje hru vypnul. Budu to muset nechat chvíli uležet :)

Dnešek mě navedl na dvě věci. 1) udělat si seznam rozdílů originál vs remake a postupně ho doplňovat a 2) zvážit úplně novou rozehrávku remaku. Možná se mi přenesly nějaké chyby ze staršího save, těžko říci. Každopádně ty souboje budou asi oříšek, to mě odradilo zatím nejvíce. Ovšem byly to jen dva souboje, možná jsem jen něco přehlédl, nebo naopak si jen myslím, že jsem viděl to, co jsem viděl :D

U dungeonů jsem si vzpomněl na diskuze ohledně grid vs freemovement, které jsme vedly u Might & Magic X. Venku to není nic proti ničemu, obzvláště v případě Blade of Destiny, ale u dungeonů měl remake ctít čtvercový pohyb. Pokud bych byl nováček, tak mě ani nenapadne, že bych to tu měl projít celé. Vidím prostě místnost plnou haraburdí, na nic nejde kliknout a tak si to vyrazím rovnou do dalších dveří.  Nic mě neupozorňuje na to, že tamhle v rohu najdu po stoupnutí na konkétní bod oltář. Čtvercová síť je zkrátka jasná pomůcka, jak si oblast rozparcelovat a dokonale jí prošmejdit. Takhle ta hra byla prostě navržena. Je to holt významný bod dolů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #3 kdy: Březen 10, 2015, 10:10:06 »

Boj:

Musím trošku upravit předchozí poznatky k boji, zas jsem se po delší době do hry podíval a vyzkoušel si další souboj s bandity. Jsem z toho trošku zmatený, ale tenhle boj už probíhal víceméně ve starých kolejích.

Jak moje postavy, tak i protivník, se pohyboval už správně pravoúhle. Žádný diagonální pohyb jsem nezpozoroval (uvidíme dále :)). Nicméně střelec smí střílet i tehdy, pokud má hned vedle sebe nepřítele. Blokovat nepřátelského střelce je tak složitější. Podobně i v případě kouzlících postav vs kouzla. Střelec i kouzelník musí mít volný výhled, nicméně postava a cíl nemusí stát v jedné přímce (vodorovně nebo diagonálně). Možný je tak nejen diagonální směr, ale v podstatě muže být trajektorie klidně "klikatá".

Pro sebe tu mám pak poznámku: "Naučit se, co které kouzlo dělá!" :) Ve hře to popsané není a v manuále k původní hře jsou jen seznamy. Nic proti tomu, ale v HD remake se to klidně formou tooltipu ukazovat mohlo. Takhle abych měl vedle sebe buďto vytištěný seznam, nebo se to opravdu naučil, tedy alespoň si vybral svoje favority mezi kouzly.

Edit: Asi jsem byl po ránu dost rozespalý, ono to v přehledu charakteru vidět je :D Nikoliv jako samostatný tooltip, ale zobrazuje se to v panelu napravo.

A teď zas ke hře:

Hra trpí klasickým nešvarem okenkových přehledů Unity. Když chcete např. hru uložit, zobrazí se vám postupně 3 samostatná okna, která poté musíte manuálně zavřít. Občas taky někde vyskočí okýnko bez ikonky k zavření - tady mi zatím vždy vyšlo stisknout pravé tlačítko k myši. Blbé to je, pokud jste zrovna v inventáři, kde to může mást.

Jídlo se např. dá pojíst klikem na ikonku zásob, což uděláte právě klikem levého myšítka, kdežto pokud ho chete přetáhnout, musíte na něj kliknout, ale tlačítko nepouštět. A pak ho teprve přetáhnete na požadovanou postavu. To platí ostatně pro všechny předměty v inventáři.

U obchodníků ma družina společný inventář, dost blbě se tak zjišťuje, které postavě se věci odebírají.

Minimapa. Tak u té jsem našel dvě další zajímavosti. Za prvé, jde u ní locknout pohled na sever, takže se pak chová jako každá správná mapa :) Dělá se to pomocí ikonky zámku pod minimapou, což mi na počátku docela uniklo. A za druhé, v minimapě lze družinou normálně pohybovat. Sice není vidět případné překážky v cestě, ale je to jinak použitelné.

Pokud jde o přehledy postav, změna v přehlednosti je zde znát, což by byl docela fail, pokud by toho nebylo využito. Řada věcí je tu formou tooltipu popsána, takže jsou vidět i závislosti (atributy, výpočty efektu apod.). To platí i pro kouzla, kde jsou vidět závislosti na atributech. Otázkou samozřejmě je, nakolik výpočty odpovídají původní hře? ;)

A teď se ještě vrátím k dungeonu. Designem ten thorwalský moc neodpovídá předloze. Už jsem narazil i na truhlu, ale tu nelze normálně otevřít (nabízí to vypáčení, leč jsem neměl zrovna po ruce paklíč). Minimapa zde jinak funguje, resp. nefunguje, podle toho, zda-li si na cestu svítíte, což tedy zůstalo stejné. Těžko říci, jak je to přesně s těmi souboji, ale tady mě nějak napadají větší skupinky nepřátel, než-li v původní hře a je to o poznání tužší. Přijde mi to až podezřelé, že se dvě prakticky shodné družiny chovají v obou hrách tak odlišně. Úvodní dungeon se tak jako úvodní moc neukazuje. Navíc mi mistr Dramosh někam zmizel. Jak jsem již poznamenal dříve, prvotní vstup do dungeonu je přes věž, ale teď to jde i přes výcvikové středisko, kde v původní hře stále ještě Dramosh je. Tady zmizel kdoví kam.

Což mě připomíná ještě jednu věc. Omylem jsem klikl na novou hru. Krom toho, že z téhle volby nelze vyskočit, dokud neodklikáte všechny dialogy, tak rovnou určujete obtížnost hry. Obtížnost totiž není měnitelná, ale je pevně daná prvotní volbou při výběru nové hry. Družina dostane automaticky defaultní partu, která stejně jako u původní hry odpovídá úvodu manuálu, ale klasicky ji lze upravit nebo vyplnit vlastními charaktery.

Každopádně tu mám zas pár bodů k doplnění do svého seznamu odlišností :D

Edit: Ze zvědavosti jsem koukl na datovou strukturu souborů. Díky tomu jsem mimo jiné přišel na to, že kouzla mají popisy uvedeny :D, ale to hlavní je, že je to hodně podobné Might & Magic X. Řada informací je tu opět v xml souborech a to včetně systému závislostí ... tedy ono se vzhledem ke shodnému enginu nedá divit ;) Skoro mám až chuť z toho udělat komplexní výtah :D Lehce na obtíž by byl ovšem fakt, že popisy jsou primárně německy, takže by se musel pořešit nejprve vztah mezi de a eng.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #4 kdy: Únor 12, 2018, 19:22:54 »

Od chvíle, co jsem s HD remakem Blade of Destiny více experimentoval, už uběhly bezmála 3 roky a nebýt testu remaku Star Trailu, tak na něj asi jednou pro vždy zapomenu :) Nicméně hru jsem samozřejmě v průběhu těch let ještě několikrát spustil, v jednu chvíli jsem dokonce vážně zauvažoval, že bych pokračoval, ale k dispozici jsem měl řadu jiných her, kterým jsem dal raději přednost.

Nj, jenomže HD remake Star Trailu mě tak nějak lehce navnadil, že bych tomu šanci nakonec dát měl :D V noci jsem si totiž dělal výpisky z generátoru originál Star Trailu a ta míra zjednodušení v HD remacích mi nedala spát. Ono si to na jednu stranu ponechává ráz původní komplexity, ale na druhou stranu to jde více na ruku hráči. Je pravdou, že originál setting a mechaniky jsou příliš košaté a co si budeme nalhávat, ve hře se toho využije jen část. Proto ta přirozená zvědavost. Ono to nemusí být nutně špatně. Vím, před lety jsem k tomu byl kritický, ale pokud pro teď vynecháme import družin skrze díly, tak mi tu zůstane celkem použitelné a snadno pochopitelné jádro a to je možná z pohledu nového hráče dobře. Sice mohu žbrblat, ale pro nováčka je to tím pádem zkousnutelné a pro pokročilého je tu pořád originál ;)

Nedělám si iluze, že bych tomu nafařil vysoké hodnocení, nebo mě to vůbec nějak extra bavilo, ale docela rád bych si Blade of Destiny připomněl a tímhle zabiju dvě mouchy jednou rannou :D K ruce si vytáhnu svoje poznámky, takže to nebudu prolézat úplně dopodrobna, to bych ostatně dneska neudělal už ani v případě originálu. Hra má hodně tzv. hluchých míst a HD remake k tomu nejspíše nijak nepřispěl. Očekávám proto i nižší herní čas.

Družinu jsem naházel komplet novou, v čele s trpaslíkem Elemirem, kterého doprovází thorvalian, bojovník, lesní a stříbrná elfka a čarodějka. Vynechal jsem tedy druida a jeho povinnosti jsem rozdělil mezi obě elfky. Čarodějka se pak specializuje na magii dominance, takže bych z ní měl vytěžit maximum, co je pro Blade of Destiny užitečné. S exportem opravdu nepočítám, proto to vyšší zaměření na dovednosti a kouzla užitečná právě v Blade of Destiny. Ostatně on ten zjednodušený systém dovedností a kouzel tomu dokonale nahrává. První levelup, tedy první distribuce bodů, je o poznání snazší už jen kvůli tomu, že pokusy na navýšení selhávají mnohem méně. Pokud jde o základní atributy, ty se taky nahazovaly poměrně dobře a tak jsem toho využil a z generátoru vytěžil opravdu maximum. Moje současné postavy jsou tedy o poznání lepší, než s čím jsem před lety začínal v originále ;)

V průběhu hry nechám zapnuté nahrávání, takže to možná pak ve formě videí postupně zveřejním, ale nejsem si zatím zcela jistý, jestli to budu chtít doprovázet komentářem. Počátek hry je jasný, komentovaný rozbor tvorby postavy jsem již zveřejnil, takže tvorba nové družiny by měla být zřejmá i bez toho. Na nějaký delší Let's Play se opravdu necítím, pro mě je pořád podstatné, aby ta videa měla nějaký smysl, ne tu ukazovat hodiny rutiny, kdy se nic neděje. Tohle bych možná zkusil až u HD remaku Star Trailu.

Nyní mě čeká základní dovybavení družiny a pokus o vstup do dungeonu pod Thorwalem. Bojově jsem nadmíru připraven, proto ta převaha bojovnických povolání popř. mezioborů (elfové). Kouzelnice bude opravdu jen kontrolovat situaci. Já vím, druid má tu výhodu, že má přirozenou regeneraci many během odpočinku, o kouzelnici se budu naopak muset více starat, ale ta bojová kompenzace je v Blade of Destiny přínosnější. V Shadows over Riva bych samozřejmě volil jinak ;) Jsem zvědav, jak to bude odsýpat či drhnout :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #5 kdy: Únor 13, 2018, 10:29:43 »

Každé ostří se jednou otupí a nejinak tomu je u HD remaku ;) Netuším, co přesně za úpravy v Crafty Studios provedli, ale hra vypadá trošku jinak, než na úplném počátku. Graficky to stále není žádná hitparáda, obzvláště modely ženských postav zůstaly odpudivé, ale docela mě překvapilo zakomponované počasí. Nikdy jsem si neuvědomil, že hra začíná na počátku zimy, takže v prvních dnech jsem po Thorwalu chodil za prudkých lijáků, které pak postupně přešly ve sněžení.

Město samotné už mi tak odfláklé nepřijde, ale u toho asi hodně záleží na nastavení detailů a filtrů. NPC jsou tu čistě jen do počtu, aby se vytvořila nějaká ta atmosféra zalidněných ulic, což pak může vzhledem k remaku Star Trailu mást, protože u něj se dá s NPC normálně komunikovat. Prohlídka města mi zabrala zhruba hodinku, přičemž jsem si popovídal i s významnějšími představiteli města a získal hlavní úkol od hetmana.

Mapa má tu výhodu, že zobrazuje klíčové body, takže se tím dá vyhnout slepému bloudění. Většina domů ve městě je totiž po vzoru originálu jen pro doplnění a odevšad mě vesměs vyhazovali. Byl jsem proto rád, že jsem se tím městem nemusel prokousávat systematicky, opravdu to není zrovna lákavá činnost, kterou bych za téhle situace chtěl podstupovat ;)

K hlavnímu úkolu se dá dostat opět jedině přes hospodu. Přístup k hetmanovi je z počátku zapovězený a nejinak je tomu v případě pevnosti Old Ugdalf (městský dungeon). Při večerním popíjení do hospody dorazila hlídka, která hledala dobrovolníky pro důležitý úkol - zájemci mají zajít za hetmanem. Po rozmluvě s hetmanem jsem si mohl na radnici vyzvednout propustku do zbrojnice a současně se mi odemknul přístup k mistru Dramoshovi v Old Ugdalf.

Ve zbrojnici jsem dostal slevu v hodnotě 45 dukátů a varování, že dovnitř mohu jen jednou, takže si mám svůj první vstup dobře promyslet. Je to důležité právě kvůli tomu finančnímu obnosu, protože k těm 45 dukátům se samozřejmě přičte i obnos družiny, ale ten je z počátku hry dost malý. Ve zbrojnici je přitom řada hezkých kousků zbraní a zbrojí, takže se možná vyplatí počkat, až bude mít družina více peněz. Nicméně já zbrojnici navštívil hned.

Dalšími významnými body města jsou akademie a doky. V akademii je možné nechat identifikovat předměty a v docích si lze zaplatit výstavbu lodi. Ceny jsou ovšem po vzoru originálu dost vysoké, takže z počátky hry je to zcela nereálné :)

Nyní mě tedy čeká sestup do městského dungeonu a uvidím, jak mi půjdou souboje. Hra umožňuje uživatelské nastavení obtížnosti, takže ono si s tím dá docela slušně pohrát. Týká se to i některých herních mechanik, jako je starost o vodu a jídlo, nemoci apod.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #6 kdy: Únor 13, 2018, 13:10:50 »

Sám jsem tomu nechtěl věřit, že to tak dlouho vydržím, ale skutečně jsem se prosekal skrze začátek Old Bailey (dungeon pod Thorwalem) až do míst, kam jsem se předtím ještě nepodíval :) Najednou mi ty boje nepřišly až tak obtížné, chce si to prostě jenom zvyknout na jinou taktiku a hlavně ta custom parta dělá své.

Základním rozdílem v bojích mezi HD remakem a originálem je možnost diagonálního útoku. V originále se lučištníci a kouzlící postavy musí stavět pravoúhle k nepříteli, což se dá skvěle využít i jako protitaktika, kdy nepřátelským lučištníkům a kouzlícím postavám uhýbáme do stran. V HD remaku to nemá smysl a tak je potřeba se k bojům postavit jinak. Nyní mají mnohem větší význam lučištníci, což jsou moje obě elfky, se kterými se stačí vhodně postavit a můžou klidně na střídačku vypomáhat na různých místech bojiště, kde už mezitím operují bojovníci na blízko.

Když jsem to před lety zkoušel poprvé, tak jsem se po úvodním jednoduchém souboji dostal do tlaku v boji se třemi nepřáteli, kterým o chvilku později přišli na pomoc další dva. Pravda, nebyl jsem zrovna nijak připravený, ale po dnešku mi to přijde jako standardní boj. Vlastně tohle je nejtěžší boj, který se dá na té dvojici pater najít. Když to srovnám s originálem, kde jsem se bez ropušího jedu přes tábor s velitelem nemohl dostat, tak musím konstatovat, že HD remake je k hráči mnohem přívětivější.

Mnohem více mě dnes zarazila struktura obou pater. Původně se jedná o pětipatrový dungeon, který se dal projít komplet celý bez omezení. Nyní je dungeon rozdělen na dvě části a ke každé se váže jiný úkol. První část odpovídá oběma patrům s piráty a pašeráky, kdežto ta druhá část vedoucí do doupěte démona je zatím nedostupná (úkol prý souvisí s levelem postav a mistr Dramosh družinu opravdu upozorňuje, že se má opět vrátit a pak dostane další úkol). Obě patra navíc netvoří dvě odlišné struktury, ale jsou zakreslena v rámci jedné mapy. Úkol pak končí dosažením dveří na 3. patro. Při následujícím rozhovoru s mistrem Dramoshem se pevnost stane opět nedostupnou (loot je potřeba odtahat ještě před dokončením úkolu).

Musím říci, že jsem náležitě využil i zjednodušeného odpočinku v hospodě, kdy se dá docela snadno zregenerovat. Během jednoho z odpočinků si Lathia okouzlila svojí hůlku, takže nyní už v dungeonech nepotřebuji louče nebo lampy (bez světla jinak nefunguje automapa).

Je to docela výrazná změna, protože družina díky kompletaci celého dungeonu dosáhla v originále na level 2, tady jsem nyní stále ještě level 1. Budu tedy muset vyrazit po hlavním úkolu a časem se vrátit.

Oproti originálu jsem dosáhl ještě na jeden úkol, který mi původně kompletně unikl. Shodou okolností jsem nocoval v hospodě Four Winds, protože je nejblíže Old Bailey a při jednom alkoholovém dýchánku do hospody dorazil starý pirát a pověděl mi o Ghost ship. Tenhle úkol se nikde jinde tuším získat nedá. Jinak pokud jde o úkol s Old Bailey, tak ten taky souvisí s drby v hospodě, ale nějak jsem tu zmínku při tom popíjení asi minul :)

Zatím to tedy odsýpá celkem přijatelně a své původní 50% hodnocení bych asi opravil na 60-65% ... ono je opravdu potřeba zkousnout ten úplný začátek a hlavně musím ocenit, že pro nováčky musí být ta hra opravdu stravitelnější.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #7 kdy: Únor 13, 2018, 19:37:25 »

Aby to vyprávění nebylo čistě jen o představivosti, tak jsem narychlo sesmolil mapu Hjalandské oblasti, o kterou se budu při popisu cestování opírat. Mapu si lze samozřejmě kliknutím zvětšit.



V počasí jsem se asi trochu spletl a jsem z toho lehce zmatený. Z Thorwalu jsem totiž vyrazil jen s nahřívacími polštářky, takže venkovní kempení by mělo být dost nepohodlné, ale kupodivu mi to prochází celkem dobře. Horší je to se zásobami jídla.

První zastávkou byl Rukian, odkud jsem se poblíž Angbodirtalu vydal na Auplog. Angbodirtal jsem nechtěně vynechal, takže se do něj budu muset podívat později. Z Auplogu jsem vyrazil do Vilnheimu, kde jsem doplnil zásoby a vydal se do Upper Orcam. Cestou jsem se jinak snažil zásoby šetřit tím, že jsem v městech po cestě jedl a přespával v hospodách. V Upper Orcam mě překvapilo, že trpasličí dungeon je normálně zanesený na mapě. Po krátké přestávce jsem vyrazil do Felsteynu.

Felsteyn obsahuje několik zajímavých domů, ale ten Isleifův není nijak označený, takže jsem to musel vzít dům od domu a najít si ho sám :) Hra tedy nenapovídá úplně ve všem a tohle je zrovna celkem klíčová osoba. Je dost možné, že podobně to bude i s dalšími klíčovými NPC. Isleif mi dal kousek mapy a prozradil mi jména dalších dvou osob, u kterých se mám zastavit - Jurge ze Skjalu a Algrid z Hjalsingoru. Je to dost z cesty to nevadí.

Zkusil jsem cvičmo prorazit z Felsteynu do Onkageru, ale cesta horami je už znatelně tužší. Hlídku goblinů jsem porazil, ale pak jsem se chtěl stáhnout a napadli mě pavouci. Ty jsem už nedal. Ostatně ono není divu, pořád jsem na levelu 1. Zkusím to samozřejmě ještě jednou, protože mě zajímá, jak tuhá bitva s bandity mě na cestě čeká. Jinak bych se musel vrátit do údolí.

Postup zatím moc promyšlený nemám, bude záležet na tom, jak mi postavy budou levelovat, ale možná by se vyplatilo projít až na východ mapy a prozkoumat zdejší města. Cestou určitě bude bojů dost, takže nějaký ten level bych měl získat. Pokud ovšem projdu do Onkageru, tak mi to plány kompletně změní a udělal bych nejprve západní okraj mapy.

Hra probíhá v podstatě tak, jak má. Na tu grafiku se dá opravdu zvyknout a pokud si jí člověk odmyslí, tak ten požitek ze hry je obdobný originálu. Hodně mi tu chybí obrázky událostí, všechno co se děje venku na cestách, je bohužel jen čistě slovní popis. Výtku mám i k bojům, tahy se občas lehce bugnou, skoro si připadám jako u Might & Magic X, kdy se to taky zasekávalo. Skoro si až říkám, že to je tím Unity3D ... anebo se používá stejný mustr skriptu :D Jenomže u M&MX to pak Limbic opravil, tady se na to Crafty Studios očividně vyprdli.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #8 kdy: Únor 14, 2018, 08:32:59 »

Samozřejmě, že jsem udělal úplně něco jiného, tedy ne zas tak jiného, ale jelikož se mi podařilo horským sedlem Hjaldoru projít, tak jsem se ocitl na západním pobřeží :)

Cesta to byla náročná a dlouhá, ale kupodivu schůdná. Tábor banditů jsem mohl obejít, takže mě vlastně nikde žádný povinný boj nečekal (náhodným přepadovkám se dá samozřejmě vyhnout loadnutím). Potíž byly jen zásoby jídla, protože i trojitá porce ve 3/4 cesty rychle došla a málokdy se mi povedlo něco ulovit. Navíc lov zasytí postavy jen v tu danou chvíli, do zásoby se mi nic neukládá. Krom tábora jsem minul i pavoučí jeskyni, která je jaksi nad moje síly.

Na cestě mě překvapila jedna věc a sleduji to již od Thorwalu. Z originálu si pamatuji na různé pěšinky mimo hlavní tahy, ale tady najednou jakoby chybí. Hra mi sice nějakou událost oznámí, ale namísto patřičné čáry na mapě mi zobrazí jen několik informačních tabulek s popisem postupu a pak zas pokračuji v původním směru. V horách jsem takto narazil na stopu draka, což mělo družinu zavést někam bokem, ale ve skutečnosti k tomu nedošlo, hra mě o výsledku jen informovala. Existenci či neexistenci pěšinek si budu muset ověřit až se dostanu do Rybonu, kde by měla existovat zkratka přes méně přístupné sedlo střední části Hjaldoru.

Do Orkangeru jsem dorazil stále ještě na levelu 1 a hned jsem byl vržen do sporu místních s kultisty. Zasáhl jsem až do poslední části konfliktu, kdy kultisté na hřbitově vyvolají kostlivce. Kupodivu jsem nemrtváky zvládl snadno, ale o jiných bojích na západní části mapy to už bohužel neplatí. Na návrat je zatím času dost, jakmile se mi podaří přejít na level 2, tak už to bude lepší a to se mi tu snad podaří. Musím si ovšem dávat mnohem větší pozor na souboje a častěji v nich loaduju, protože ani jedna z elfek neumí léčit nemoci, takže jsem odkázaný na drahé léčitele a to strašně vysává finance (9-11 dukátů). Je to s podivem, obě elfky mají dost bodů v dovednosti, ale jediné co zvládnou, je nemoc identifikovat.

Z Orkangeru jsem vyrazil na Clanegh a odsud na Tyldon. Ve zdejší hospodě jsem zažil prima scénku, kdy krčmářova dcera zatáhla Verdala do sklepa :) Jenomže důvod byl zcela jiný, potřebovala někoho silného, kdo jí pomůže vytahat sudy s pivem nahoru do hospody :D Ostatně pestrá je i komunikace uvnitř družiny během odpočinku. Rozhovor se dá vyvolat příslušnou volbou, nebo také může začít sám. Hra mi během dvou takových rozhovorů přinesla pohled jednotlivých členů družiny na smysl celého tohoto podniku a jeho důvody. Je to poměrně sympatické. Dává to těm postavám hlubší význam.

Z Tyldonu jsem došel do Vidsandu a odsud se pak lodí přepravil do Liskoru. TeĎ nevím, ve kterém z měst to bylo, ale v jednom jsem našel dům, který se tvářil jakoby souvisel s nějakým úkolem. Nejsem si moc jistý, ale mám pocit, že to má něco do činění s kapitánkou lodi, co má u sebe další část mapy. Tu lze totiž najít buďto právě na lodi, nebo občas někde přebývá na souši.

Další postup teď bude záviset na tom, jak se mi bude na západním pobřeží dařit. Dungeonů tu moc není, vlastně si odsud pamatuju jen boj s nějakým zlomyslným druidem, ale pak mě čeká postupný přesun na jih a tam už okolo Premu něco je. Časově jsem na tom taky dobře, jsem ještě pod 15 hodinami, z toho 8 jsem už měl načteno od minula.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #9 kdy: Únor 14, 2018, 18:05:10 »

Je v remaku také ten časový limit jako v původní verzi? Mám pocit, že je potřeba dokončit hlavní úkol do nějaké doby, nebo ne?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #10 kdy: Únor 14, 2018, 19:35:11 »

Zatím jsem nenašel náznak časového limitu, na to jsem podle mě ještě moc na začátku, ale jinak máš pravdu, v originále časový limit je. Nicméně je dost velký, takže není kam pospíchat. O limitu se dozvíš v jednom tužším dungeonu, v HD remaku to bude podle mě podobné.

Ale vybavuji si, že jsem jednou někde četl, že hra s finále počká. Jelikož v originále tohle neplatí, tak si říkám, jestli on neměl někdo na mysli právě ten HD remake.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #11 kdy: Únor 16, 2018, 06:47:23 »

Včera už jsem regulérně přešel přes 10 hodin ve hře a postup přinesl své první ovoce :)

Z Liskoru jsem vyrazil zpět do Claneghu, abych si prošel ještě tenhle kousek cesty a v Claneghu jsem se hned otočil zpět. Zbyla mi už jen cesta na Thoss, která vede jižně podél pobřeží a cesta na Tjanset, odkud se dá dostat na ostrovy na západě. Rozhodl jsem se proto pro Tjanset a odtud se vydal lodí do Overthornu. Tohle město je ještě na pevnině, ale je dostupné právě jen lodí. V jednom domů jsem potkal Thorenora, který hledá svou ženu a děti. Z Overthornu jsem se poté přeplavil do Manrinu.

Manrin je další přístavní městečko, celkem nezajímavé, ale v hospodě The Gulper se dá setkat s Ervem, což je najmutelné NPC (Ervo je zloděj na levelu 4, nic za připojení k družině nechce). Do Brendhillu na druhé straně ostrova se dá dostat buďto lodí, nebo pěšky. Cesta není nijak náročná a je doprovázena několika událostmi včetně nočního setkání s lovcem v opuštěné chatě.

Do Brendhillu jsem dorazil lehce nachlazen, s čímž si Shiva kupodivu poradila a při té příležitosti jsem si všimnul, že Vedral může levelovat :) Byl to můj první levelup ve hře, takže jsem nikam nepospíchal a dobře si rozvoj postavy promyslel ... mno, ono ve skutečnosti není co promýšlet, část pokusů o zvýšení dovedností selhala, takže jsem dokázal navýšit jen to nejpodstatnější pro válečníka :)

Původně jsem se na ostrov plavil s tím, že je tu další majitel kousku mapy, ale asi jsem se zmýlil, takže jsem v Brendhillu nasedl na loď a zamířil zpět do Overthornu. Cestou jsem však narazil na podivnou scénku. Ze severu se znenadání přihnala mlha a v ní se objevila zdánlivě opuštěná loď - Ghost ship!

Tohle setkání jsem v originále zcela minul, protože jsem nenarazil na piráta v hospodě v Thorwalu, který by mi o lodi řekl a bez toho se Ghost ship neobjeví. Loď je celkem 4. patrový dungeon. Ne moc velký, ale e tu dost bojů. Ještě na palubě mi díky tomu dosáhl na level 2 i zbytek družiny. Paluba byla navíc celkem jednoduchá, přituhlo až v podpalubí.

Na palubě je démonská truhla, ale otevřít ji lze jen speciálním klíčem. Ten se nachází v truhle v podpalubí, ale ta je zase zamčena heslem (to se dá dozvědět až na 3. patře podpalubí). Bojů je to tedy opravdu dost a jelikož jsou to jen nemrtví, tak se to neobešlo bez nemocí. Hned první spánek mi přihrál smrtelnou horečku u čtyřech postav, takže nezbylo než loadnout a dojet co největší kus lodi na jeden zátah. Pomohl jsem si přitom lektvary zdraví z dungeonu pod Thorwalem a Lathia si k tomu doplňovala ještě manu kvůli otevírání zamčených dveří a zámků na dalších truhlách.

Až na dno lodi jsem se bez ztrát nedostal, takže jsem to víceméně odpískal a budu muset na pevninu a doplnit síly. Cvičmo jsem zkusil démonskou truhlu otevřít, ale démona uvnitř už jsem nedokázal porazit vůbec. Na lodi jsem ostatně loadoval velmi často, některé boje prostě s načatou družinou nešly dát a bylo pro mě tedy výhodnější udělat více jednodušších soubojů, než jeden tužší. Nejhorší jsou obecně mumie.

Moc mi toho na lodi asi nezbylo, ale nyní popadnu vše cenné a musím pryč, snad Ghost ship v budoucnu ještě jednou potkám. Jsem rád za nalezených 50 dukátů, protože je budu u léčitele potřebovat. Nejhorší krom tuhosti bojů a nemocí byl fakt, že se mi v bojích dost ničily zbraně. V jednu chvíli jsem dokonce zauvažoval, že bych sáhl na obtížnost a nemoci a rozbíjení zbraní vypnul, ale přišlo mi to nakonec dost blbé, tak jsem od této myšlenky upustil :D Ta možnost tu je, ale pokud to chci porovnávat s originálem, tak to prostě musím hrát i s podobně nastavenými pravidly. Časem budou elfky schopné léčitelky, ale chce to opravdu ten čas a vydržet. Osobně jsem rád, že už mám družinu level 2, v bojích to bylo hned znát.

V Ovethornu zkusím družinu vyléčit a poté budu chvilku korzovat po moři, jestli loď potkám ještě jednou, jinak bych se vydal do Thossu a na jih.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #12 kdy: Únor 16, 2018, 08:48:03 »

Loď už jsem znovu neobjevil, tak jsem se naivně přesunul do Thossu a chtěl pokračovat směr Ala -> Orvil. Léčba proběhla dobře, dokonce jsem neutratil vše a pár dukátů mi zbylo, jenomže zima udeřila naplno a spaní v divočině se stalo nemyslitelné. Časté omrzliny by mě finančně zruinovaly. Na lepší vybavení nemám, takže mě nejspíše čeká jedna z nejhorších variant řešení - přečkat zimu v hospodě v Thossu. Na loď na jih nemám peníze, takže ani to by mi nepomohlo. Západní pobřeží nebylo úplně dobrý nápad, ale hlavní chyba byla v tom, že jsem se předem nepřipravil. Mnohem dříve bych došel poznání, že to finančně výhodné nebude.

Pořád je ve hře možnost úpravy obtížnosti a po těch dalších dvou hodinách o tom uvažuji více, Důvodem je fakt, že krom častých nemocí se ve hře nějak podezřele často ničí zbraně. Tohle si z originálu vůbec nevybavuji. Tady je to občas co boj, to něco zničeného a blbé je, že ono není kde ty zbraně brát ... leda nakupovat, ale to jsem opět u problému s financemi.

Při cestě z Tjansetu do Thossu jsem alespoň přišel na to, jak fungují zkratky, tedy pěšinky mimo hlavní trasy. Ono stačí najet kurzorem na město/osadu, kde družina zrovna je a hra automaticky zobrazí všechny možné směry, tedy i ty, které nejsou normálně zřetelné.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #13 kdy: Únor 16, 2018, 11:16:37 »

Mno, tak jsem z toho tak nějak napůl vybruslil, ale žádná sláva. V hospodě jsem musel setrval celé 2,5 měsíce! Na poslední dva dny jsem si pak musel vydělat rozprodejem všeho, co jsem mohl postrádat. 1. Peraina začalo jaro a situace se lehce obrátila.

Nejprve jsem chtěl zkusit zapomenutou stezku skrze Hjaldorské pohoří do Rybonu, ale na vrcholcích byla stále zima a mráz. Cesta se táhla a při sestupu mi dvě postavy vážně omrzly, tak jsem musel loanout a zkusit směr Thoss a dále přes Onkarger.

Měl jsem docela kliku na jedno náhodné setkání, protože jsem se mezi Thossem a Liskorem srazil s bardem Olvirem Gundridssonem. Má v repertoáru celkem trojici písní (jedna o Hyggelikovi, druhá o Trondem a třetí o dalším bardovi). Vydržel jsem poslouchat až do konce, takže odměnou mi byla trojice jmen, která mám vyhledat - Eliane Windenbek z Varhome, Ragna Firunjasdotter z Vidsandu a Jurge Torffinsson ze Skjalu. Tohle setkání je významné tím, že bez něj nejsou dotyčné postavy vyhledatelné. Dům Ragny jsem třeba ve Vidsandu předtím našel, ale Ragna byla někde na cestách. Nyní už by doma měla být :)

Naneštěstí mi dvě postavy cestou chytly bolehlav, takže z Liskoru jsem do Vidsandu odplul lodí a kvůli léčiteli jsem musel rozprodat skoro vše, včetně zbrojí. Zůstaly mi tak jen zbraně a nalomená vůle :D Podle mě už budu muset obtížnost překopat. Mám z té hry divný pocit. Originál není jednoduchý, ale vůbec si nevybavuji, že bych se v něm kdy dostal takto do úzkých. Podle mě je to tím, že jsem z počátku neměl kde nabrat finance a teď se to se mnou celé táhne. V originále je ohromný rozdíl už jen to, že po průzkumu dungeonu pod Thorwalem družina leveluje a inventář jí přetéká věcmi. Tady mám naopak pořád nějaký nedostatek.

Ragna byla doma a na dotaz mi pověděla další várku jmen - Osleif Oldgardsson z Felsteynu, Swafnild Egilsdotter ze Skjalu (toho času na své lodi jménem Pride of Hjaland), Gerald z Phexcaeru a taktéž mi zopakovala Hyggelikovu dceru Jurge Torffinsson ze Skjalu. S tím se rozloučila ... heh, Ragna je majitelkou části mapy, ale musí se na ní jít šikovně. Chyba byla, že otázky kladla Eona, jakmile to vzal do rukou Verdal, zapůsobilo jeho mužské kouzlo a Ragna nám mapu věnovala :) V tomhle je hra zrádná, krom všech možných kombinací otázek a odpovědí je potřeba kombinovat i postavy.

Map bude jinak asi dostatek, stejně jako v originále, ale byla by škoda nesbírat je, pokud je mám takto na dosah. Svůj herní achievment jsem si splnil s originálem, tohle hraji čistě kvůli ucelenému pohledu, takže není nutné jet hned na jeden pokus. Ostatně stejnak se řídím tím, co znám nebo najdu ve svém herním deníku apod.

Jmen mám docela dost a nyní bych měl asi urychleně zamířit zpět k Thorwalu. Možná jsem se opravdu neměl takhle utrhávat a hned vyrážet na dlouhou cestu. Zkusím to vzít ještě hezky poctivě, s originál nastavením obtížnosti, ale spíš ty nemoci asi nakonec vypnu. Jak už jsem psal, přijde mi to z pohledu četnosti divné. A vlastně to není jediná podivná věc, ono třeba vydělávání v hospodě hrou nebo podváděním taky není žádné terno.

Edit: je to s podivem, ale ze západního okraje mapy se mi podařilo dostat do Felsteynu celkem bez obtíží. Je tedy blbé, že kvůli jídlu často loaduju, protože úspěšnost lovu je tak 50:50, ale je to pořád lepší, než nutnost jídla vypínat. Podobně u nemocí, které jsou nyní zřídkavé, protože střední část mapy je docela příhodná na počasí a koneckonců je tu i dostatek potravy.

Zastavil jsem se v Angbodirtalu a definitivně si potvrdil, že dokud mi někdo o klíčovém NPC neřekne, tak se s ním nemám šanci setkat. Vyrazil jsem proto do Varhome, kde žije Elaine Windenbek a získal jsem od ní další jména - Asgrimm Thurboldsson z Breidy, zmínila i Swafnildu a pak Yasmu Thinmarsdotter z Claneghu (její dům jsem již objevil). A tady je vidět další nepříjemnost. Ono to běhání po mapě nenavazuje, NPC vás klidně budou honit z jednoho konce na druhý. Dost totiž záleží, jak velké máte štěstí a narazíte např. na pochodující NPC jako je bard Olvir někde na příhodném místě. Já ho bohužel potkal na západním pobřeží a bez něj bych se k Elaine nedostal, byť z Thorwalu to je do Varhome kousek, takže by to šlo bývalo pořešit snadněji. Teď se zas kvůli Yasmě budu muset časem vrátit na západní pobřeží.

Ono to asi jako velká komplikace takhle navenek nevypadá, ale to cestování stojí dost času a pak třeba i peněz. Jak jsem již dříve psal, hra má časový limit, takže zas tak bez rozmyslu cestovat taky nejde.

Elaine má u sebe kus mapy od jistého Alrika Deronda z Phexcaeru. Dá nám jí, pokud pro ní uděláme jednu laskavost - vymlátíme chrám The Nameless One. Chrám by měl být na jednom z ostrovů, ale to je teď mimo mé možnosti - ani ne tak fyzicky, jako finančně :)
« Poslední změna: Únor 16, 2018, 13:13:05 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #14 kdy: Únor 16, 2018, 18:02:19 »

Nevím, jestli mám v psaní vůbec pokračovat, nebo mám raději skočit rovnou na konec ... ;)

Z Varhome jsem vyrazil podél pobřeží do Thorwalu, kde jsem se na radnici dozvěděl, že od Storrebrandta mohu získat nějaké finance. Je to fakt, každý měsíc si mohu na dluh vzít 20 dukátů, tak jsem toho hned využil. Pak jsem se zastavil ještě v přístavu, kam mě z radnice taktéž nasměřovali a ke svému údivu jsem tu potkal Swafnild.

Získal jsem od ní další trojici jmen, z nichž dvě byla nová - Beorn Hjallasson z Angbodirtalu a Tiomar Swaffnildsson z Brendhilu. Rovnou prozradím, že Beorn zůstane nedostupný i tak. Swafnild mě poté zavezla do svého příbytku ve Varhome, kde mi předala část mapy.

Vrátil jsem se do Thorwalu, kde jsem zjistil, že už bych mohl pokračovat v dungeonu pod městem, ale kostlivci mi dávali trošku na frak, tak jsem si řekl, že nejprve pořeším Breidu, kde mám navštívit Tirulfa Steffanssona. No jo, jenomže ten taky není doma, byť by měl :D
Vzal jsem to tedy na východ a pak skrze zkratku až do Skelellenu. Cestou na jih do Kraviku však Shivu schvátila nějaká nemoc a tak jsem začal poprvé experimentovat s nastavením obtížnosti a zkusil jsem nemoci vypnout. Jenomže Shivu ta nemoc přepadla i tak!

Loadnul jsem a zkusil jsem začít zase s plnou obtížností od začátku zkratky. Vzpomněl jsem si u toho, že v originále bylo dobré postavy prohlížet po každém boji, protože nemoc se začala klubat dříve, než se objevily viditelné příznaky, ale ničeho jsem si nevšiml ani po pár dalších bojích, přesto se nemoc znovu objevila. Dorazil jsem do Angbodirtalu a okamžitě vyrazil za léčitelkou. Mno, heh ... Shiva prý není nemocná :D

Dobrá, třeba je to mizerná léčitelka, tak jsem to zkusil sám, ale Eona taky nic nepoznala. Nechal jsem družinu přespat a ráno už byly zdraví-nemocní všichni ... samozřejmě při dalších odpočincích začali všichni postupně umírat. Ano, jsem stejného názoru - bug jako prase a hlavně konečná!!

Netuším, co se přihodilo, ale zrovna jsem kroutil svých 20 hodin ve hře a rozhodně jsem to nemínil vzdát. Hru jsem restartnul a před dalším savem jsem vypnul všechny volby obtížnosti. Hra se zatím drží a snad to vydrží. Prošel jsem si takhle kousek cesty okolo Angbodirtalu a zkusím obtížnost zase pozapínat, jestli to byla jen chvilková anomálie, nebo v té hře opravdu něco blbne. Rozhodně to nechci hrát bez těch survival prvků, ale pokud to holt jinak nepůjde, tak to budu muset nechat vypnuté. Ono to možná blbne, když se to zkouší za chodu hry, proto ten restart asi pomohl (?).
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď