Tak kdyby to někoho zajímalo, tak nakonec jsem tu partu hybridů vyzkoušela (trvalo mi to teda skoro dva roky, protože se nerada vzdávám magie a nakonec jsem si vždycky vybrala jiný složení, ale nakonec mi to nedalo). Zaměření bylo: paladinka - světlo a tajemná disciplína na GM, štít na mistra, meč a zbroj jen na experta, odolnost taky tak. Ork záškodník- kopí, uhýbání, odolnost na GM, dual wield na mistra, zbytek do válečnictví a tajemný disciplíny. Trpaslice průzkumnice - sekera a odolnost na GM, medium armor, dualwield a tajemná disciplína na mistra, magie ohně na experta. Elfka strážkyně - dýky a uhýbání na GM, magie země na mistra, DW a odolnost na mistra, něco málo mystika. Hrála jsem na stadardní obtížnost základní hru.
Bohužel se mi nedaří probouchat na servery Ubisoftu a aktivovat DLC, na což jsem byla při téhle kombinaci zvlášť zvědavá, ale snad se to časem povede.
Magie - myslela jsem si, že mi kouzla vyšších úrovní budou hodně chybět, nakonec jsem je ani moc nepostrádala. Co jsem postrádala, bylo odhalování tajných dveří a identifikace. Svitek na identifikaci jsem zahlídla asi jednou, dá se to teda řešit najmutím NPC. Na tajný dveře jsem si kupovala svitky, naštěstí už si jich většinu pamatuju, tak jsme je kouzlila, když jsem stála před nima, jinak by to asi bylo dost otravný, a Spike má docela přísnou ochranku, takže na nižších úrovních si pro něj nedojdete (leda si nechat Rosalii). Na zmatení jsou lektvary, otravu a slabost sundá elf, před paralýzou, spánkem a omráčením chrání spalující ododlání, bez něj by to asi horší. Na teleport naštěstí prodávají v Karthalu svitky.
Postavy podle oblíbenosti. Paladinka - protože nebeská zbroj, léčení, nebeský mandát, prostě protože paladin. Nejspíš jsem z ní udělala slušného notorika, protože vypila většinu sudů, zaměřila jsem se magii, meč a štít měla hlavně na oslňování protivníků (a taky proto, že ráda používám artefakty). Počítejte s tím, že jakmile paladin dostane v tomhle uskupení mandát a začne ho sesílat, tak se zastavíte až u závěrečných titulků :-). Druhý místo překvapivě elfka, na kterou jsem přečetla tunu hejtu. V mojí družině byla hlavní řezník, na začátku trochu přicmrndávala s léčením, ale jinak jsem se vždycky těšila, až přijde se svýma dvěma kudlama na řadu. Krom řeznický práce jsem ji využívala i na smrtící oblak, který zamezuje nepřátelským útokům z dálky (proč jsem si toho nevšimla u předchozích 4 průchodů hrou?!). Třetí a čtvrtý místo ork a trpaslice. Ork je možná o fous lepší, protože pak dostane tu přitahovací harpunu, která se hodí, s kopím dělá slušný poškození, ale na elfa zdaleka nemá. Dala jsem mu válečnictví, takže na začátku i trochu klepal mágům na lebky, později už to nebylo třeba. Trpaslice měla dvě sekery, až do Kragu to byly ty nejhorší rezavý krámy, jaký si umíte představit. Což se možná odrazilo na její oblíbenosti, ale zase dostává body za spalující odhodlání (viz výš) a s lepšíma sekyrama se pak taky docela rozcvičila. Hned od začátku jsem jí kromě sekyr zvyšovala i odolnost, takže byla prakticky nesmrtelná.
Výbava - tak nějak co popadalo. Někde jsem četla, že se u hybridů vyplatí zakempit před obchodama se zbraněma a pomocí save+load je vybavit náčiním s relentless. Věnovala jsem tomu asi 10 minut, pak jsem usoudila, že na to je život příliš krátkej, zvlášť když jich potřebujete celkem pět. Postupem času mi nějaký padly, jinak jsem používala zbraně, co při útoku zasáhnou i další nepřátele ve skupině, artefaktovou zbraň měla jen paladinka, relativně ke konci hry jsem ještě teda dala trpaslici Evagelistu. Nezbraňový artefakty jsem rozdistribuovala po celý družině, aby moji dobrodruzi vypadali taky trochu k světu :-).
Průchod hrou - byla to fakt jízda. Možná se malinkato víc trápíte na samém začátku, protože se nikdo nijak zvlášť netrefuje, ale to se rychle změní. Většinou to vypadá tak, že zakouzlíte zbroj a smrtící oblak (plus kde je třeba, tak ještě spalující odhodlání) a pak necháte mluvit zbraně. V případě potřeby paladinem doléčíte, obnovíte oblak a pokračujete, dokud není konec - což je většinou hodně rychle. Nebeský mandát mi skoro přišlo nefér používat, s ním to byl fakt masakr :-]] . Asi bych tuhle kombinaci nedoporučila na první hraní, protože je škoda si neužít kouzla vyšších úrovní a začátek hry může být pro nerozkoukaného hráče trochu svízelnej, ale na další hraní je to pecka a určitě to za to stojí.