Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 13:13:19
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Ako ma vyzerat idealna parta?  (Přečteno 21451 krát)

Zina

  • Host
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #30 kdy: Prosinec 02, 2015, 14:32:42 »

Děkuju, Elemire. Právě té kombinací dýky-magie země jsem přemýšlela, vypadá to, že to by mohla být cesta. Jenže s hybridy se mi celkově moc dobře nehraje, věčně jsem nerozhodná, jakým směrem je vlastně vést. Takže suma sumárum jsem pořád na vážkách :-).
Jinak nevím, jestli se mi to jen zdá, ale přijde, že v desítce je celkově hodně silná magie. Tedy ona byla silná vždy, ale bylo třeba si ty kouzlící postavy vypiplat, tady mají převahu už od začátku.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #31 kdy: Prosinec 02, 2015, 15:05:06 »

Není zač. Magie je v desítce hodně silná, to se ti opravdu nezdá. V Akt I je to navíc umocněno tím, že s ní snadno získáš převahu u bossů, později to pak začneš dopilovávvat magickým zaostřováním a ten odstup se začne ještě více a rychleji zvětšovat. 5. díl, odkud si desítka bere inspiraci, má třeba taky silná kouzla, ale má u nich zároveň fixní poškození a jejich použití je dost limitováno množstvím many u postav. V desítce to ve finále dopadne tak, že 2x zakouzlíš ohnivý příval a nemáš už s kým bojovat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Zina

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 19
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #32 kdy: Srpen 26, 2017, 17:24:00 »

Tak kdyby to někoho zajímalo, tak nakonec jsem tu partu hybridů vyzkoušela (trvalo mi to teda skoro dva roky, protože se nerada vzdávám magie a nakonec jsem si vždycky vybrala jiný složení, ale nakonec mi to nedalo). Zaměření bylo: paladinka - světlo a tajemná disciplína na GM, štít na mistra, meč a zbroj jen na experta, odolnost taky tak. Ork záškodník- kopí, uhýbání, odolnost na GM, dual wield na mistra, zbytek do válečnictví a tajemný disciplíny. Trpaslice průzkumnice - sekera a odolnost na GM, medium armor, dualwield a tajemná disciplína na mistra, magie ohně na experta. Elfka strážkyně - dýky a uhýbání na GM, magie země na mistra, DW a odolnost na mistra, něco málo mystika. Hrála jsem na stadardní obtížnost základní hru.
Bohužel se mi nedaří probouchat na servery Ubisoftu a aktivovat DLC, na což jsem byla při téhle kombinaci zvlášť zvědavá, ale snad se to časem povede.

Magie - myslela jsem si, že mi kouzla vyšších úrovní budou hodně chybět, nakonec jsem je ani moc nepostrádala. Co jsem postrádala, bylo odhalování tajných dveří a identifikace. Svitek na identifikaci jsem zahlídla asi jednou, dá se to teda řešit najmutím NPC. Na tajný dveře jsem si kupovala svitky, naštěstí už si jich většinu pamatuju, tak jsme je kouzlila, když jsem stála před nima, jinak by to asi bylo dost otravný, a Spike má docela přísnou ochranku, takže na nižších úrovních si pro něj nedojdete (leda si nechat Rosalii). Na zmatení jsou lektvary, otravu a slabost sundá elf, před paralýzou, spánkem a omráčením chrání spalující ododlání, bez něj by to asi horší. Na teleport naštěstí prodávají v Karthalu svitky.

Postavy podle oblíbenosti. Paladinka - protože nebeská zbroj, léčení, nebeský mandát, prostě protože paladin. Nejspíš jsem z ní udělala slušného notorika, protože vypila většinu sudů, zaměřila jsem se magii, meč a štít měla hlavně na oslňování protivníků (a taky proto, že ráda používám artefakty). Počítejte s tím, že jakmile paladin dostane v tomhle uskupení mandát a začne ho sesílat, tak se zastavíte až u závěrečných titulků :-). Druhý místo překvapivě elfka, na kterou jsem přečetla tunu hejtu. V mojí družině byla hlavní řezník, na začátku trochu přicmrndávala s léčením, ale jinak jsem se vždycky těšila, až přijde se svýma dvěma kudlama na řadu. Krom řeznický práce jsem ji využívala i na smrtící oblak, který zamezuje nepřátelským útokům z dálky (proč jsem si toho nevšimla u předchozích 4 průchodů hrou?!). Třetí a čtvrtý místo ork a trpaslice. Ork je možná o fous lepší, protože pak dostane tu přitahovací harpunu, která se hodí, s kopím dělá slušný poškození, ale na elfa zdaleka nemá. Dala jsem mu válečnictví, takže na začátku i trochu klepal mágům na lebky, později už to nebylo třeba. Trpaslice měla dvě sekery, až do Kragu to byly ty nejhorší rezavý krámy, jaký si umíte představit. Což se možná odrazilo na její oblíbenosti, ale zase dostává body za spalující odhodlání (viz výš) a s lepšíma sekyrama se pak taky docela rozcvičila. Hned od začátku jsem jí kromě sekyr zvyšovala i odolnost, takže byla prakticky nesmrtelná.

Výbava - tak nějak co popadalo. Někde jsem četla, že se u hybridů vyplatí zakempit před obchodama se zbraněma a pomocí save+load je vybavit náčiním s relentless. Věnovala jsem tomu asi 10 minut, pak jsem usoudila, že na to je život příliš krátkej, zvlášť když jich potřebujete celkem pět. Postupem času mi nějaký padly, jinak jsem používala zbraně, co při útoku zasáhnou i další nepřátele ve skupině, artefaktovou zbraň měla jen paladinka, relativně ke konci hry jsem ještě teda dala trpaslici Evagelistu. Nezbraňový artefakty jsem rozdistribuovala po celý družině, aby moji dobrodruzi vypadali taky trochu k světu :-).

Průchod hrou - byla to fakt jízda. Možná se malinkato víc trápíte na samém začátku, protože se nikdo nijak zvlášť netrefuje, ale to se rychle změní. Většinou to vypadá tak, že zakouzlíte zbroj a smrtící oblak (plus kde je třeba, tak ještě spalující odhodlání) a pak necháte mluvit zbraně. V případě potřeby paladinem doléčíte, obnovíte oblak a pokračujete, dokud není konec - což je většinou hodně rychle. Nebeský mandát mi skoro přišlo nefér používat, s ním to byl fakt masakr :-]] . Asi bych tuhle kombinaci nedoporučila na první hraní, protože je škoda si neužít kouzla vyšších úrovní a začátek hry může být pro nerozkoukaného hráče trochu svízelnej, ale na další hraní je to pecka a určitě to za to stojí.



IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #33 kdy: Srpen 27, 2017, 23:14:53 »

Tak gratuluji k odhodlání :) Mě tu některé rozehrávky leží taky řadu let, to se holt stává. U MMX jsem naposledy taky skončil s úplně jinou partou, byť bych též rád zkusil něco jako hybridy nebo čistě jen bojovníky. Snad se k tomu taky někdy dokopu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #34 kdy: Září 26, 2017, 18:40:41 »

Tak jsem právě hru dohrál počtvrté a taky se můžu podělit o názor na ideální družinu. Je pravda, že mě hra sice nebaví více než starší díly, ale díky variabilitě postav láká k vícero rozehrání s úplně jinými družinami. V dílech 6-9 jsem bral pokaždé stejné postavy, tady jsem hrál pokaždé s úplně jinými.

Tentokrát jsem dohrál hru ve složení Žoldák - Křižák - Křižák - Mág. Ze všech čtyř mých rozehrávek (4 tanečníci meče, výchozí družina, kdy jsem jen nahradil hraničáře rovněž tanečníkem meče a 4 bojová povolání, za každou rasu jedno) byla tahle nejlehčí, nejrychlejší a určitě nejzábavnější.

1) Lidé jsou nejvariabilnější rasa a tím pádem se člověk dostane ke všem zbraňovým dovednostem i magickým školám. Je proto dobré každého soustředit na něco jiného, i když je dobré, že si postava může vybrat a není nucena se věnovat jednomu předem danému odvětví dovedností.

2) Relikvie. Relikvie jsou obrovsky silné předměty a to i na levelu 1. Nejlepší předměty ve hře. Díky čtyřem lidem je možné ve hře využít úplně všechny. Takže se Vám nestane jako mně v první rozehrávce, že když máte 4 tanečníky meče a najdete nekompromisní dvouruční sekeru, prostě ji nemáte komu dát. Zároveň pak není dostatek mečů, aby měly všechny postavy kvalitní. Takto můžu vybavit relikviemi všechny postavy, a to co se týče výzbroje, tak i výstroje.

Před rozehrávkou jsem přemýšlel, jestli nevzít do party spíš dva Žoldáky nebo dva Mágy, nakonec jsem se rozhodl takto a myslím, že jsem neprohloupil.

Takže pokud to ještě někdo hrajete a přemýšlíte nad ideální partou, tahle je opravdu hodně dobrá.:-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #35 kdy: Září 26, 2017, 19:36:47 »

Limitované množství lepších zbraní volbu družiny omezuje a to není jen otázka artefaktů. Pamatuju si, jak jsem byl vůbec rád za dva alespoň nějak obstojné meče apod. :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #36 kdy: Září 27, 2017, 06:18:10 »

No to já jsem právě po zkušenosti se čtyřmi tanečníky meče věděl taky. Je to dobrá volba, ale v relikviích najdeš jen dva jednoruční meče (obouruční používat nemůžou) a jednu dýku. To je na vybavení čtyř postav hodně málo. Stejně jako nemohli používat těžkou zbroj.

Podobně mě lákala i hra za čtyři mágy, ale právě z důvodu relikvií jsem se na to vykašlal. Obecně bych asi poradil si před novou rozehrávkou někde najít seznam dostupných relikvií a podle nich vybírat zbraňové dovednosti.

Je pravda, že zbraně z lootu za moc nestojí a obchodníci neprodávají o nic míň lepšího. Takže se určitě vyplatí družinu vybavit co největším množstvím relikvií.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #37 kdy: Září 27, 2017, 13:21:55 »

Příprava podle relikvií určitě ano. Jen se u toho obávám, že je to přesně ten bod, který už může zkazit celkový dojem ze hry. Tohle už tě vede určitým způsobem za ručičku a říká ti to, na co si dát bacha, přitom kouzelné na té hře je právě to neznámo, kdy ve finále musíš zkousnout tu hořkou pilulku, že v ruce držíš jen obyčejnou sekyrku, protože hra snad ani nic lepšího nenabízí. V určitých ohledech je to docela studená sprška, protože řada hráčů je např. naučená, že investovat do mečů se vždy vyplatí, protože těch bývá v RPG hafo, v MMX se nemůžeš spolehnout ani na tohle :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #38 kdy: Září 27, 2017, 17:42:14 »

Já nevím, mně to tak nepřijde. Seznam relikvií, který byl známý a dohledatelný už před vydáním hry nepovažuju za nějakej spojler nebo něco, co by mi zkazilo zážitek hry. Spíš mi nevadí, že se v příběhu nějak rozhodnu a následně se ukáže, že to rozhodnutí bylo špatné než když si vyberu nějaké dovednosti a pak se mi ukáže, že tudy cesta nevede..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #39 kdy: Září 27, 2017, 20:45:35 »

To je právě otázka a každý to má jinak. Já bych třeba ten seznam nepoužil. První rozehrávka je od toho, aby si zkonil všechno možný a z těch chyb se poučil. Jenomže to samozřejmě každý podstoupit nechce, a proto existují témata jako je tohle ;) Já si u různých odpovědí právě vždycky pokládám otázku, jak daleko s těmi radami zajít, což je docela zvláštní, když tenhle web je rad plný :D Dneska bych asi některé věci strukturoval jinak, ale to sem už nepatří.

Edit: ještě jsem si vzpomněl, že tu KILLER kdysi udělal řešerži některých charakterů, tak připojuji link Hra za Barbara, Obránce, Tanečníka meče a Žoldáka – postřehy a poznatky.
« Poslední změna: Září 28, 2017, 06:25:51 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #40 kdy: Září 28, 2017, 09:51:42 »

Killerovy poznatky jsem četl, taky jsem hrál hru za tyhle charaktery. No a kdyby člověk nepotřeboval poradit, tak nechodí na fórum a nezakládá vlákna s prosbou o pomoc.:-)
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #41 kdy: Září 28, 2017, 13:19:38 »

ještě jsem desítku nehrál ale chystám se na to, to přísahám... ale každopádně mně na té hře nejvíc sere to, že magii temnoty se může naučit jenom lidský mág na velmistra a zbytek ať jde třeba do řiti... tss... ale stejně si vytvořím potom partu podle sebe a pro mága tam místo prostě není :D
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #42 kdy: Září 28, 2017, 20:33:55 »

já si stále myslím, že nejsilnější možná parta je 3 trpaslici kouzelníci a 1 lidský mág.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #43 kdy: Září 28, 2017, 20:52:45 »

To už spíš čtyři lidští mágové, ne? Mág je schopen pojmout mnohem víc magických škol a kouzel než runový kněz.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #44 kdy: Září 28, 2017, 21:42:28 »

Je to kvůli magii ohně, jen runový kněz může být velmistr. Kombinace plošných kouzel a snížení magické odolnosti proti ohni má asi největší možný účinek. Možná je škoda, že Limbic do hry neimplementoval imunity, aby jedna škola magie nemohla získat takto dominantní postavení.

Když už jsem u toho, mě se docela líbí magie vody, jenomže ta je delegována na povolání, která nemohou těžit z maxima magického zaostřování a tím to jaksi nemá takový efekt. Ale jinak jo, lidský mág jako univerzál, který dosáhne alespoň na mistrovská kouzla. Mě v tomhle na desítce vadí akorát jedna věc a to je omezení na množství dovednostních bodů, kdy si prostě musíš chtě nechtě vybrat a pak to samozřejmě vyhraje ta ohnivá magie.
IP zaznamenána
This is the end ...