Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 10, 2020, 10:22:12
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Ako ma vyzerat idealna parta?  (Přečteno 12996 krát)

pajser

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 22
Ako ma vyzerat idealna parta?
« kdy: Únor 26, 2014, 12:37:49 »

Rad by som sa spytal na vas nazor,ako zostavit idealnu partu.Chcel by som to zacat este raz a rad by som vedel vas nazor.Dalo by sa to prejist len cistao na melee partu,ked ano tak ako ju zostavit a naco sa zamerat.Dik za vase rady.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1557
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #1 kdy: Únor 26, 2014, 13:26:45 »

Ideální mix různých povolání je podle mě Elf tanečník, trpaslík kněz, křižák a lidský mág.

Trpaslík - ohnivá magie, magie světla a magie země + magické ostření
Mág - Základní magie, magie vzduchu, magie temnoty + magické ostření
Elf tanečník - meč, dvě zbraně, uhýbání + odolnost popřípadě jiné dovednosti alespoň naučit (například luk)
Paladin - magie světla + jeho bojové dovednosti

Ve hře moc nemá význam mít klasického tanka, který má hodně životů a všechno přežije, protože postavy v bezvědomí nezískávají zkušenosti, takže by měla být stejně snaha hráče udržet všechny při plném vědomí a v žádném z negativních stavů. Užitečnější je tedy mít postavy takové, které dávají co největší demage. Hodí se ale obraná magie a léčivá magie (tj magie světla).

Tedy skupina bojovníků na blízko by určitě měla být složena z elfů, nejspíše ze tří. Ovládají i magii země, tedy se mohou naučit regeneraci. Bohužel žádný jiný bojovník neovládá magii světla a křižák není bojovník (je to hybrid). Tedy magie světla bude při takové hře chybět a nejspíše by tedy asi bylo nejlepší hrát prostě za 4 tanečníky. Nicméně to půjde asi dost ztuha. Dva by se na začátku asi měli naučit tu magii země a zvedat manu a magii a naučit se onu regeneraci. Z nich pak budou v počátečních akcích hlavní léčitelé. Ti další by se asi měli zaměřit na boj. Postupně by se to mělo dorovnat a všichni by měli být schopní kouzlit a léčit i dávat velká zranění a přitom jich minimum dostávat (díky uhýbání).

Hodit by se mohl i trpasličí obránce, který ovládá magii ohně a může se tak naučit obranné kouzlo proti negativním stavům. Což by se též mohlo teoreticky hodit.
IP zaznamenána

Návštěvník

  • Host
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #2 kdy: Únor 26, 2014, 14:31:01 »

Já bych u melee party doporučil

žoldák: první útok = kritický úder, ceklově bych doporučil mu dát hodně osodu aby měl dodge a kritáky

tanečník: vysoký damage dvou měčů nebo dýk

obránce: je především jako tanka u bojovýho složení k nezaplacení

barbar: u barbara se vykašlat na kritický údery ale je především základní damage
IP zaznamenána

PP1

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 7
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #3 kdy: Únor 26, 2014, 20:06:11 »

Já mám: Křižačka, druidka, obránkyně, barbarka :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #4 kdy: Únor 26, 2014, 20:35:56 »

U melee party bych se asi s lidma a trpaslíkama neobtěžoval. Vzal bych to jako kombinace tanečníka mečů a barbara. Tanečník mečů navíc zajistí expertní magii země a víc není třeba. Já když čtu v souvislosti s M&M o tankovi, tak jako nevím :) Dokážu si užitečnost tanka vybavit u družin, kde lze členy  postavit do formace, ostatně v Baldurech to je často používané rozvržení družiny, ale v řadovém postavení? U Válečnictví se na fórech dost často diskutuje imunita monster na ovlivnění mysli. Navíc, kdo bude v družině 4 bojovníků vlastně tank? ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

PP1

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 7
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #5 kdy: Únor 26, 2014, 20:59:43 »

Tak barbar mi dává asi dvojnásobek dmg co ostatní z bandy.. Takže se asi hodí. Na dva magicany se to myslím dá hrát. Co umí nějaké ty kouzla a léčení.
Samozřejmě že to půjde možná ochcat i nějak líp. Ale já si to dám takhle (křižačka je celkem kočka) :) .
IP zaznamenána

KILLER

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 600
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #6 kdy: Únor 26, 2014, 21:12:05 »

Bez trpasličího obránce to nepůjde, protože jako jediný se může naučit magii ohně na experta a získat tak kouzlo Spalující odhodlání (imunita na omráčení a paralýzu).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5954
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #7 kdy: Únor 26, 2014, 21:12:30 »

Křižák je dobrý, hlavně jako support, jak už zmínil Milhaus. Ostatně nakonec jsem ho tak taky používal. Já pro příští hru uvažuju spíš o jednom z těch atypů, takže buďto jen magická parta, nebo bojovnická parta.

Když tak nad tím přemýšlím, jako ideální partu bych asi viděl 2x tanečník mečů a 2x runový kněz. Jeden kněz jako hlavní postava pro kouzlení magie ohně, druhý jako poloviční support kvůli magii světla a dva tanečníci mečů, jako hlavní ranaři.

Edit ad čistě bojovníci: Ochranu bych řešil u bojovníků svitky.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1557
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #8 kdy: Únor 27, 2014, 10:37:15 »

Tak obecně nejsilnější je určitě 3x trpaslík kněz 1x mág. Tedy pokud někdo uvažuje o čistě magické partě. Ono ovládají opravdu nejužitečnější a nejlepší magie a ti ostatní mágové na ně nemají. A řekl bych, že je to i nejsilnější možná parta obecně ze všech možných. Ta převaha trpaslíků v magii světla a ohně, navíc doplněna magií země je prostě velká. Každý z nich může léčit a i oživit mrtvé a jakmile vytáhnou oheň na mistra a naučí se ohnivý úder, ta se k nim již téměř nic nedostane. A pokud, zachrání to nebeská zbroj. Mág je užitečný kvůli základní magii (imploze dává slušné zranění, obsahuje duchovní maják, identifikaci předmětů a odstranění magie - tj všech stavů napartě) a kvůli magii temnoty, která má kouzlo šeptající stíny a očista (tj odstraňuje všechny pozitivní kouzla z nepřátel).

Pokud má být ale parta mix, musí mít válečníka, hybrida a kouzelníka. (třeba kvůli odemčení toho jednoho úspěchu v uplay. Já první hru neměl hybrida a tak mi to hra neuznala a ten úspěch neodemkla, jelikož jsem měl 3 mágy a 1 bojovníka).

U bojovníků mi přijde nejlepší opravdu tanečník meče, pokud je vytrénovaný na max, pak v demage nemá konkurenci, si myslím. 1 trpaslík obránce by se ale taky hodil, kvůli té magii ohně. Ono bych to nepodceňoval a svitky neřeší vše. Ale dost pomáhají ty různé předměty se 100% imunitou vůči něčemu. Hráč by asi místo kouzel utrácel právě za ně.

Křižák pak není bojovník, takže ač by se asi nejvíce hodil jako "tank", protože pokud by přežil, může ty ostatní oživit, tak se jej nedá chápat jako bojovníka. Ten by měl nejspíš být součástí každé "hybridní" party.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1557
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #9 kdy: Únor 27, 2014, 10:47:54 »

Co je ale otázka, co bude parta bojovníků dělat s nepřáteli, kteří oplácí úder. To bude asi sranda, hlavně ke konci třeba ti elfové. Postava je mlaskne a pokud se "trefí", tak zdechne.
IP zaznamenána

pajser

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 22
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #10 kdy: Únor 27, 2014, 11:02:50 »

Tak prave toho som sa bal,ten tanecnik je dobry ale ked da s dikami 7 x zasah za kolo a utocnik mu to 7x vrati tak je ponom.Ja som skor cital na anglickych forach o zvedovi ze je velice dobry so sekerami a podava excelentne vykony,vie aj magiu svetla a ohna a ma strasne vela HP,celkovo tam bol opisovany ako najlepsia rasa,neviem ci je to pravda,skusali ste ho niekto hrat?
IP zaznamenána

KILLER

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 600
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #11 kdy: Únor 27, 2014, 11:29:25 »

Citace: Návštěvník
žoldák: první útok = kritický úder

Bylo by to hezké, kdyby to fungovalo. Bohužel jsem se na fórech dočetl, že je tato dovednost nefunkční a ani patch 1.4 to neopravil.

Citace: Milhaus
Pokud má být ale parta mix, musí mít válečníka, hybrida a kouzelníka. (třeba kvůli odemčení toho jednoho úspěchu v uplay.)

Ne. Abys získal achievement "Hybridní sdružení", musíš hrát pouze za hybridní povolání. Což je křižák, hraničář, zvěd a lovec.

Citace: Milhaus
Co je ale otázka, co bude parta bojovníků dělat s nepřáteli, kteří oplácí úder. To bude asi sranda, hlavně ke konci třeba ti elfové. Postava je mlaskne a pokud se "trefí", tak zdechne.

Ve hře existuje jedna relikvie řešící tento problém. Střední zbroj, která 14% způsobeného poškození převádí do zdraví.
IP zaznamenána

problemchild

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 26
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #12 kdy: Únor 27, 2014, 11:36:25 »

Ahoj, já hraju na Paladina - držák na zdraví, kouzlo oživení a zbroj, potom tanečník, Runový mág jako bojový mág, a ork Šaman jako podpůrný na léčení paralýzy a podobného
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1557
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #13 kdy: Únor 27, 2014, 12:00:26 »

Citace: pajser
Tak prave toho som sa bal,ten tanecnik je dobry ale ked da s dikami 7 x zasah za kolo a utocnik mu to 7x vrati tak je ponom.Ja som skor cital na anglickych forach o zvedovi ze je velice dobry so sekerami a podava excelentne vykony,vie aj magiu svetla a ohna a ma strasne vela HP,celkovo tam bol opisovany ako najlepsia rasa,neviem ci je to pravda,skusali ste ho niekto hrat?

to je ale hybrid. To není bopjovník. Onu těch oblud, které oplácí úděr platí, že pokud při tom útoku chípnou, tak jej neoplácí. Tedy já třeba při první hře je nejprve načnul mágy a pak je dorazil elfem tanečníkem. Tanečník tak během jednoho kola mohl zabít i třeba tři a současně ten zpětný úder nedostal. Horší by to ale bylo hrát jen čistě za bojovníky, tam ty ta regenerace byla nutnost.

Za trpasličího zveda jsem hrál EA, on je myslím nejvíce zamřený na kuš a ten zbytek dovedností je zdá se mi spíše podpurných. Ale v čistě hybridní sestavě by se asi hodit mohl.

Celkově bych řekl, že ty možné rasy a postavy nejsou příliš dobře vyvážené. Běžně ve hrách platí, že mágové to mají těžké na začátku a snadné na konci a bojovníci naopak. V této hře to neplatí a mágové to mají snadné téměř furt. Snad jediné obludy, které představují trochu problém jsou ty, které vysávají manu. A pak některé, které jsou relativně dost proti magii odolné. Jenže ani to není zas takový problém, protože tam prostě nepoužijí útočnou magii, ale jen posilující a obranou a takové nepřátelé jednoduše umlátí. :) Taky platí, že na útok pomocí magického ohniska nepřátelé nereagují (tedy neoplácí ten útok).
IP zaznamenána

Návštěvník

  • Host
Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #14 kdy: Březen 02, 2014, 13:04:28 »

Orc Saman (mas ohnivou a lesni magii ktere jsou asi nejuzitecnejsi)
Paladin ( do nej rvat vsechny sudy a pak mas dalsiho supporta kdyby nahodou saman sel do bezvedomi)
Trpaslik stitar (spravenj tank)
Elf s meci neskutecna kosa ....osud na 60 a silu na 30 a mas mlynek na maso
IP zaznamenána