Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 16:53:02
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 8

Autor Téma: ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes  (Přečteno 21975 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #30 kdy: Listopad 06, 2017, 02:02:07 »

Obludy jsou v té hře rozhozeny úplně náhodně. Navíc se mění jejich pozice. Tedy hodněkrát se mi stalo, že na nějakém místě byl třeba troll, zabil mě, já to měl uloženo kousíček dál a když jsem to načetl, tak tam už troll nebyl, ale byl tam slizoň (druhá typově nejsilnější obluda ve hře).

Taky si myslím, že se obludy obnovují dle levelu hrdiny. Například se mi nyní dost často obnovují kyklopové (nejsilnější obluda ve hře asi vůbec).

Je taky třeba chápat, jak to zde s obludama je. Oni jsou základní typy a pak ještě verze.
Tedy máš krysu, mrchožrouta, vlka, chňapavce, pavouka, gorilu, slizoňě a trolla.
A pak jsou různé verze těchto oblud, tedy z lesů, z pouště, vulkánu, ledu a mutanty.

Tedy nejslabší obluda ve hře je hlodavec (což je jakože krysa z lesa). Pak máš morovou krysu, což je jakože krysa z pouště a ta je o trošku silnější. Pak máš kamenou pracku, což je krysa z vulkánu, pak je krystalová krysa, což je jakože z ledu a pak je mlokomor, což je zmutovaná verze (a ta je také nejsilnější krysou ve hře).

Tedy vždy u všech oblud platí, že nejslabší je ta z lesa, pak je ta pouště, pak z vulkánu, pak z ledu a pak zmutovaná. Také vždy se zvýší počet zkušeností za ní.
Jak budeš postupovat úrovní, tak pomalu budou lebky mizet, dlouho ale budeš mít lebku třeba u Blína (což je zalesněná verze gorily), přitom je za méně exp, než třeba prasomor, což je zmutovaná verze vlka a u něj už lebku mít nebudeš.

konkrétně se obludy jmenují:
verze lesa: hlodavec (krysa), kousáč(mrchožrout), ostnatec (vlk), razor (chňapavec) - zde je ještě pod druh vůdce stáda, Jedovatý pavouk (pavouk), Blín (gorila), Troll.

verze z pouště: morová krysa (krysa), Sběrač(mrchožrout), Šakal (vlk), Písečný ďáblík (chňapavec), Rváč (pavouk), Plížil (gorila), Troll.

vulkanická verze: Kamenná pracka - nebo tak nějak (krysa), Vřískal (mrchžrout), Rváč (vlk), Kamenná pracka - nejsem si jist názvem (chňapavec), Obrněná kobylka (pavouk), Chiméra (gorila), Horský troll (troll).

Ledová verze: Krystalová krysa (krysa), Ledovej Bill (mrchožrout), Ledová pracka - nebo tak nějak (vlk), Skex (chňapavec), Ledový troll

Zmutované verze: Mlokomor (krysa), Hrůzník (mrchžrout), Prasemor (vlk), Slizodrak (chňapavec), Zmutovanej brouk (pavouk), Moloch (gorila), Kyklop (troll, který ale neháže kamění, ale střílí plazmu).

Pak jsou ještě ve hře slizoni, je bez křídel a s křídlama (jeden hlídá ty léčivé kořeny v rámci úkolu pro berserky). Ti se nedají nikam zařadit. Je to druhý typově nejsilnější verze hned po trollech. Existuje i jeho zmutovaná verze s názvem "Patron". Taky jsem tedy nenašel ledovou verzi pavouka a gorily.

Ale během hry můžeš narazit na různé verze na různých místech, tedy neplatí, že ty lesa potkáš jen v zalesněné oblasti a podobně. Například jsem v poušti hodně často narážel na Skexe a hodně často se tam obnovovali. Myslím ale, že to bylo levelem hrdiny, protože nyní se tam objevují ti kyklopové. (před tím u kleriků v té oblasti se mi zase neustále objevovali trollové).

Co se týče postupu, je dobré se držet úkolů, v deníku můžeš zmačknout Y a tím si jej označit na mapě. Udělat úkoly, co půjde u berserků, pak se vydat vyšetřovat vraždu s Durasem a získat jej jako společníka. On ti bude pak sloužit jako živý štít. Já se tedy pak vydal do Klenutého města a do pouště jsem šel až pak.

Do údolí zatracených si myslím moc význam chodit nemá. Tam jsou mutanti i v silnějších verzích.

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #31 kdy: Listopad 06, 2017, 08:03:25 »

Jsem na půli cesty do údolí, takže se zase otočím. On ten strážce nahoře říkal, že dole je to vesměs samý mutant, ale původně jsem si myslel, že ta pěšina z kopce vede jinam. Jakmile jsem se však objevil podblíž výtahu, tak mi bylo jasné, kam jdu.

Poblíž toho konvertoru jsem na nějakého zmutovaného vlka narazil, ale moc jsem si nestihl přečíst co je zač. Chvilku předtím jsem jednoho podobného usekal a tohohle ne, tak teď už vím proč :D Lebku nad sebou neměl, ale byl o poznání tužší.

Duras mi úkol s vraždou zadal, ale nejprve mám oběhnout nějaké další berserkery mimo město, což jsem právě chtěl udělat, ale místo toho jsem zabloudil. Nechtělo se mi vytahovat nápovědu, tak jsem je šel hledat naslepo.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #32 kdy: Listopad 06, 2017, 11:02:22 »

No ze začátku ještě narazíš na "Mladé", nebo "Slabé" nebo třeba "Nešikovné" a podobně obludy. Pokud mají takové označení, jsou slabší, než ty běžné verze. Někdy ale mají označení, protože jsou úkolové. Pak poznáš jen obtížně, jak silná ta obluda vlastně je.

Ten úkol s Durasem tě zavede k mnoha těm postavám v okolí, se kterými můžeš též plnit úkoly. Mimo jiné u lovce, kam se tak dostaneš, bys našel to lovecké brnění a nemusel bys jej kupovat. :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #33 kdy: Listopad 06, 2017, 20:19:16 »

Vrátil jsem se tedy do Golietu a znovu promluvil s Durasem. Vymáčkl jsem z něj ještě kousek informací a zjistil, že je mi nakloněn, ale to bylo tak všechno :) Podezřelé jsem oběhal, pro pár z nich splnil pár úkolů a u lovce jsem pomohl jeho učni, čímž jsem samotného lovce moc nepotěšil. Tušil jsem, že to není zrovna dobrá volba, ale pořád mi přijde, že se beztak potácím někde na hraně zákonnosti a chaosu, o čemž mě přesvědčil závěr vyšetřování.

Duras si vyslechl veškerá má zjištění a poté mi nabídl pomoc. Stopa na nikoho vysloveně neukázala, ale Duras se mi snažil podstrčit myšlenku, že vrahem je hlídač z lesa. Vzal jsem ho tedy sebou a došel si pro důkaz ke vstupu do Ztraceného údolí. A tady došlo k celkem očekávanému rozuzlení, vrahem je ve skutečnosti právě Duras, ale o vraždu tu vlastně ani nešlo. Byla to sebeobrana a hlídač lesa zrovna viděl konec, takže si to mylně vysvětlil a Durase začal vydírat. Náčelníku Ragnarovi jsem se rozhodl zalhat a Durase zapřít.

V Golietu se to intrikami jen hemží a celkově je to slušně propracované. To samé s postavami mimo město. Rozhovory dobře dokreslují celkovou atmosféru a jsou z nich cítit skutečné emoce postav, jejich vztah k prostředí, ke Golietu, své roli v tom všem apod. Přijde mi to lépe zmáknuté, než v Gothicu 3, kde jsem si kolikrát připadal jen jako pozorovatel světa, který orci dobyli už před několika staletími a vše tu +/- funguje v dávno zaběhnutých kolejích. Při výběru frakcí mě u toho přepadala určitá lhostejnost, kdežto v Elexu už mám zase potřebu nad důsledky svých rozhodnutí více přemýšlet. V tomhle se to vrací ke dvěma prvním Gothicům.

Za dnešek se toho událo celkem dost, hlavně už se začínám orientovat po okolí a postava postupně nabírá na síle. Tedy obrazně :) Za chvilku už budu na levelu 8 a od minula jsem začal postavu orientovat trošku jinak. S náborem Durase už se na boj nemusím tolik soustředit, takže bych rád navýšil inteligenci a lstivost + k tomu dobral pár perků. Z počátku to docela svádí k tomu, navýšit atributy rovnoměrně, ale snažím se to přizpůsobit tomu, co mi přijde užitečnější.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #34 kdy: Listopad 07, 2017, 21:49:53 »

Blížím se k 25 hodinám a nadšení pomalu polevuje. Zrovna jsem v Pevnosti (město psanců) a nejsem z toho nijak odvázaný. Všechno, co mi doposud vadilo, ale byl jsem ochotný přehlížet, najednou vyplouvá na povrch. Kamenem úrazu je opět ten openworld. Všechno to začalo ještě v Edanu ...

Čekal jsem mnohem větší propojení s frakcí, ale v Golietu mi veškeré aktivity došly a přidání k Berserkerům je jaksi v nedohlednu. Zkusil jsem si promluvit s Ragnarem, ale od něj jsem dostal poněkud zvláštní úkol. Mám jít nejprve špehovat ke dvěma dalším frakcím do hlavních měst a pak se vrátit. V podstatě to znamená, že se mám ve hře pustit po dvou separátních linkách. Výsledkem podle mě bude, že si krom jiného otevřu vstup do dalších frakcí a nakonec si budu moci vybírat. Jenomže pokud je to tak, pak mi nějak uniká smysl, proč vlastně někam vstupovat? Velkou část hry budu působit jako neutrál, což mi dost narušilo vůli usilovat o zařazaní mezi Berserkery.

Na začátku hry jsem si všiml, že Elex asi pojede na akty. No dobrá, i v Gothic 1 a 2 se nešlo přidat hned, ale ten svět v obou hrách nebyl tak velký a díky tomu působil konzistentněji. Elex jde ovšem ve stopách Gothicu 3, kdy nabízí 3 separátní oblasti, které jsou víceméně soběstačné, a které jak vidno budu muset pořešit. Už teď za sebou nechávám dost věcí nepořešených, takže začínám ztrácet nit. Je to škoda, ale Elex si za to může do určité míry sám. Na vině je přemíra pošťácký úkolů.

To honění od čerta k ďáblu mě brzy přestalo bavit a nakonec jsem tyhle úkoly přestal zcela řešit. Nejde jen o to, že mě někdo pošle na druhý konec mapy, aby mě za chvíli poslal pro změnu na opačný konec, ale jde i o úkoly typu nasbírej xy věcí. A nejde o žádné troškaření, 50 houbiček znamenalo prošmejdit většinu Edanu. Štve mě, že se opravdu nemůžu soustředit jen na jednu, dvě věci. Samozřejmě, že jsem při tom všem pobíhání zabředl do další dějové linky, ale není divu. Když už někde jsem, tak to prošmejdím dokonale, přece nebudu pořád dokola absolvovat ty samé trasy. Zrovna teď se mi podařilo nashromáždit dostatek věcí pro jeden úkol v Edanu, ale bude to muset počkat, až budu mít někdy cestu kolem.

Boje mě v Elexu moc nebaví, pořád mi to přijde jako ztráta času. Respawn je uhozený a levelscalingu už jsem si taky všiml. Nejzajímavější chvilkou bylo nalezení štítu a jeho otestování v boji, protože jsem se stal jaksi nesmrtelný v boji 1 vs 1. S parťákem za zády si tak můžu dovolit i na tužší potvory - já stíním, on mlátí/střílí.

Kouzelná je i přítomnost bugů z G3, jakmile stojím v kopci o kousek výše než můj soupeř, můžu na zásah v podstatě zapomenout. Naštěstí se neopakuje situace s prasaty v G3. Druhá legrácka nastane ve chvíli, kdy bojuju v prostředí s řadou předmětů a protivníka odhodím. Prolítne kolízí a je dokonale chráněn před mým útokem (např. propadne do kupy dříví). On pak stane a já zas musím čekat, než se mi znovu dobije stamina.

Upřímně, jsem mírně zklamán. Postava je level 11 a připadám si stejně jako na počátku. Kdybych chtěl grindit na potvorách, sáhnu zaručeně po zcela jiné hře, tohle by byl masochismus. Takže teď budu nucen levelit s pomocí úkolů, na pozadí mi to hra vykompenzuje levescalingem a já budu holt čekat na nějaký bod zlomu. Jenom malá technická, nerozlišuju mez klasickým levelscalingem a situací, kdy mi hra postupně předkladá silnější verze monster, výsledek je v tomto případě podobný, ne-li dokonce stejný.

Nezbývá mi, než plnit úkoly pro psance a doufat, že tím něco nezkoním. Nejhorší je, že mi to začíná být lhostejné. Hra už pro mě ten tah na branku ztratila. Původně jsem chtěl podrobně probrat postup skrze Klenuté město a Počátek, což jsou dvě zajímavé osady na západě, ale to bych si paradoxně musel rýpnout i do příběhu :) Jako ono to vypadá nyní děsivě, ale musím připomenout, že apokalyptický svět není můj šálek kávy a Pevnost je jak vystřižené místo z Mad Maxe :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #35 kdy: Listopad 08, 2017, 10:57:02 »

Přeci jen se vrátím o kus dříve a k průzkumu severní části zeleného pásu vegetace. Údolí zatracených mě docela zklamalo, je to jen pár nepřátelských vyhnanců a několik tuhých mutantů okolo teleportu, které jsem ani náhodou nedal. Údolí jinak plynule navazuje na západní pobřeží, takže mi uniká pointa, proč by to mělo být nějaké místo vyhnanství, když zrovna na západním pobřeží jsou situovány odloučené tábory berserkerů. Ale dejme tomu ;)

Při jedné výpravě do odloučeného tábora jsem právě rezignoval na pošťácké úkoly a místo toho se začal poflakovat po okolí. Přitom jsem narazil na dvě nezávislá sídla - Klenuté město a Počátek. Klenuté město jsem objevil už dříve, tak začnu jím.

Díky předchozímu průzkumu okolí města jsem měl vše potřebné pro vstup sebou. Na "náměstí" před městem jsem potkal skupinu psanců, s lovcem se dalo přitom mluvit. Dal se od něj koupit granátomet pro jednoho berserkera a zároveň mi připravil falešnou propustku - jednu pro mě a jednu pro jistého Coopera, kterého mám vytáhnout ven.

Ještě předtím jsem však zcela náhodou přišel na to, že na jižním svahu se v hustém porostu nachází vstup do kanalizace, ale partička kleriků na konci chtěla nějaké heslo, takže jsem se zase otočil.

Strážci brány jsem popravdě vyklopil, že psanci na náměstí tisknou falešné doklady, čímž jsem ho potěšil a dostal jsem originál propustku. Byla to střelba naslepo, ale v podstatě mi o nic nešlo. Ta kanalizace má určitě nějaký smysl, takže mi bylo jedno, kdybych si náhodnou blokl cestu do města. Popravdě mě to podvádění moc nejde a nechtěl jsem falešnou propustkou riskovat.

Jenomže ono to není tak jednoduché. Cokoliv, co se pro kohokoliv ve městě vykoná, vede k volbě strany jistého konfliktu. Nevím, co tím má hra na mysli, ale Klenuté město je dosti multikulty a poslední dobou to tu začíná mezi jednotlivými frakcemi vřít. Problém je, že všichni obyvatelé jsou sice původně z nějaké frakce, ale zároveň toužili po větší svobodě a menším svázání s pravidly frakcí. Zůstala jim ovšem určitá nevraživost a podezřívavost.

Strážce brány po mě původně chtěl, abych falešné propustky donesl jeho nadřízenému, což jsem moc nechtěl. Přeci jen mi psanci na náměstí trochu pomohli. Ale na druhou stranu bylo nebezpečné si volit stranu hned takto na začátku, protože za psance taky kopat nechci. Pak jsem ale zjistil, že se tomu beztak nevyhnu - nejvíce úkolů poskytují ve městě zrovna psanci :D Opravdu netuším, co to má znamenat a jaké to bude mít následky. Něco jsem zkoušel měnit s pomocí loadu, protože na některé úkoly mi zareagoval Duras svým souhlasem či nesouhlasem.

Cooperovi jsem nakonec falešnou propustku předal a on mohl svobodně odejít. Zdejší obchodnici jsem slíbil, že jí zajistím dodávku zbraní, což jde proti úkolu velitele města, ale ženské málokdy práskám, tak jsem to vzal s tím, že se uvidí podle toho, jak se bude tvářit její albský dodavatel. V konfliktu mezi berserkery a alby jsem si vybral právě alby, resp. jsem přemluvil svědka, aby řekl veliteli města pravdu. Na tomhle se mi ve hře líbí, že když má nějaké NPC jít něco někam sdělit, tak tam opravdu jde fyzicky a rozhovor si pak lze na místě vyslechnout. Za kleriky jsem odmítl nechat sabotovat články energetického štítu a naopak jsem dotyčnému psanci, co to po mě chtěl, pomohl s šikanou od jistého berserkera (tady jsem právě přišel na účinnost krytí štítem, neboť Duras v osobních soubojích nepomáhá, takže jsem si musel proti silnému soupeři poradit jinak :)) Nakonec jsem přihodil pár krystalků žebrákovi a odmítl špehování pro jiného psance. Na tak malé město tu toho bylo požehnaně.

Sám jsem zvědav, k čemu to celé povede. Okolí Klenutého města se označuje jako Abessa a podle všeho je to název celého regionu, podobně jako okolí Golietu je Edan. Abessa je svobodným územím, ale převažují tu samozřejmě různé tlaky ze strany ostatních frakcí, takže někdo si myslí, že klerici jsou tu proto, aby Abessu získali pod svou nadvládu apod. Zřejmě jde tedy o tento konflikt. Nahrává tomu fakt, že teleport před městem je propojen s teleportem u hlavního města kleriků a psancům se navíc podařilo najít nepřímé důkazy, že mezi svobodnými kleriky Klenutého města a hlavního města probíhá čilá komunikace, takže tak svobodní asi nebudou ;)

Na závěr jsem si nechal poslední zajímavost Klenutého města a tou je berserkerka Caja. Je to talentovaná kouzelnice, ale navenek trpí podivnou psychickou poruchou, která se projevuje tím, že má pocit, jakoby k ní elex promlouval. Protože mana je jen jinou modifikací elexu, musela opustit Goliet, aby měla alespoň nějaký klid. Nabídl jsem jí pomoc, čímž jsem získal dalšího možného parťáka do družiny. Počakala na mě u brány, kde jsem jí poté vyměnil za Durase.

Durase jsem sice posílal do Počátku, ale jak jsem později zjistil, šel rovnou do Golietu. Caja se mnou totiž nezůstala příliš dlouho a jako bojovnice není nic moc. Smyslem první společné výpravy byla žíla elexu na sever od města, kterou hlídalo pár tuhých mutantů. Po mnoha pokusech se mi je podařilo vylákat postupně a zatímco jsem tvořil štít, Caja každého znich pomalu ubíjela. Při jednom boji použila dokonce magii, která je nadmíru silná, ale Caja očividně nepobrala moc intelektu a tak raději vše mlátila mečem :D Po krátké meditaci mi prozradila, že nyní musí zajít k jednomu ze Srdcí v Edanu a s tím se rozloučila. Prý jí mám pak vyzvednout tam (někde). Pro Durase už jsem se nevracel a z města jsem zamířil přes Počátek rovnou do pouště.

Počátek je jinak horská osada, která je ještě svobodnější než Klenuté město a obsahuje pár zajímavých talentů. Navíc jsem tu po chvilce získal vlastní příbytek. Zdější klerik je třeba ochotný mi pomoci s opravou mé kosmické lodi, tedy až získám potřebný silový kabel. Berserkovský strážce byl rád, když jsem mu slíbil sehnat posily (uznal třeba Durase) a stráž-psanec mi zase poděkoval za likvidaci mutantů, které jsem náhodou pořešil cestou sem. U Annie lze za úlomky nakoupit určité služby, např. si tu nechat zřídit obchodníka, takže je to celkově takové zvláštní místo, jako by mi tu to mělo patřit časem celé. Ostatně s tím se současný správce moc netají, dokonce poznal, kým ve skutečnosti jsem, ale nejprve asi budu muset splnit všechny úkoly do důsledku.

Na vrcholku věže v Počátku jsem našel luk Fantom, což je kouzelná věcička, leč nemám potřebnou výší atributů, takže zatím je to jen výstavní kousek. Podobně jsem včera poblíž Pevnosti ve velíně pasovky našel plasmovou pušku Popravčí, ale problém je stejný. Líbí se mi, že průzkum ve hře má opravdu stále smysl a jen málo odboček z trasy mě nedovedlo alespoň k nějakým lektvarům. Ne vše dává smysl, třeba těm toaleťákům už se musím smát, obzvláště když jsou celých 200 let venku pod širým nebem, ale to nemá smysl řešit :D Ptákovin je ve hře dost, nicméně mě to nepřekvapuje. Právě proto mám ty fantasy středověké světy raději.

Pevnosti jsem se po včerejším příspěvku ještě chvíli věnoval a dnes budu pokračovat. Už to není tak odpudivé jako na začátku, ale nejsem tu ve své kůži. Těch ujetostí je tu díky přítomnosti techniky více, ovšem největší potíž mám s rozhovory. Mě to přijde dost lámané přes koleno. Jako byste po velmi slušném a spořádaném herci, který léta hraje slušňáky, chtěli, aby vám najednou z fleku zahrál grázla - těžko tomu uvěříte. Klenuté město je podle mě zpracované lépe, protože to lépe vystihuje tu atmosféru, kterou to má navodit. Pevnost je spíše místem kontrastu, ze které vyčnívá postava Krysy a barmana. Jistá Zmije je naopak zoufalou karikaturou sadistky, čemuž nepomáhá fakt, že ženské jsou ve hře tvořené jen z jednoho modelu a tak mám pocit, že pořád mluvím s jednou a tou samou, jen si mezi tím mění barvu a vzhled účesu.

Je to zvláštní. Hra si celkem drží vysokou laťku v dialozích, byť mi ta Pevnost nesedne, a pořád v tom je ten tah přeci jen cítit. Jenomže jako celek už to začíná pokulhávat. Elex má prostě tu nevýhodu, že se vždy bude porovnávat vůči předchozí tvorbě Piraní a já osobně se začínám přiklánět k názoru, že to je vůči Gothic 3 plichta.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #36 kdy: Listopad 08, 2017, 12:27:01 »

Gothic3 byl naprosto nehratelný. Todle je lepší. Jak po technické, tak po bojové tak hlavně po dějové a úkolové stránce.

Nicméně včera jsem to dohrál a ten závěr, to je važně strašné.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #37 kdy: Listopad 08, 2017, 14:07:01 »

Záleží na úhlu pohledu, mě se Gothic 3 líbil. Kdyby byl G3 nehratelný, tak ho neodehraju tolikrát ;) Pro mě je to srovnatelné, navrch to má akorát v dotaženosti úkolů. Elex mě paradoxně nenutí, abych se třeba zajímal o alchymii apod., takže nemám potřebu něco více zkoumat. Frakce už pro mě taky nemají význam. Co jsem včera tak četl v diskuzi na gothicz.net, tak zlomem jsou zbraně pro sílu 60+ (to byla myslím dokonce poznámka od tebe), tedy ta fraška s bojem dopadne stejně, jako je to s preferencí střelných zbraní nebo magie v G3. Technickou stránku hry bych taky nelichotil, viz to propadávání díky špatně navrženým kolizím.

Jako pro nefandu postapo si myslím, že je to pro Elex ode mě slušné ohodnocení/přirovnání, protože zatím si mě dokáže udržet, aniž bych na tenhle fakt musel nějak častěji myslet.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #38 kdy: Listopad 08, 2017, 23:32:54 »

Pevnost se nakonec docela rozjela a můj prvotní odpor polevil :) Z počátku to vypadá docela nezáživně, ale jakmile jsem zabředl do klasického martýria úkolů, tak začaly na povrch vyplouvat zajímavé souvislosti, které ukázaly hluboký rozpor, který ve městě panuje a dokonce jsem se díky svým volbám dostal na stranu, která je mi celkem sympatická.

Současný vůdce psanců jménem Vévoda není vůdcem příliš dlouho. Svého předchůdce (Baxtera) svrhl za docela krvavých okolností a navenek se všichni tváří, že je Baxter mrtvý. Město je však názorově rozpolcené a klid udržuje jen teror ze strany Vévody a jeho blízkých. Ovšem i mezi nimi se najdou přívrženci Baxtera - mimochodem ještě krvavějšího vůdce ;) V podstatě jde o všechny ty lidi, které v Pevnosti nesnáším od prvního okamžiku, takže jsem s radostí zjistil, že jsem se při řešení úkolů přidal na správnou stranu. Ono to možná ani jinak nejde, ale to není důležité, důležitý je výsledek :)

Během plnění rutinních úkolů pro Vévodova bratra jsem narazil na jistou Chloe, což je místní bordelmamá, která je jaksi švorc a tak nemůže platit výpalné. Ona ho vlastně platí, ale někomu jinému ;) Na stopu mě dovedl Krysa, u kterého jsem si původně měl vybrat jenom dluh, ale než jsem se nadál, tak mě namočil do krádeže Chloininých šperků. Když už jsem byl se šperky na odchodu, tak mě oba k mému údivu překvapili a Krysa mě označil za zloděje :) Nějak se mi to nepozdávalo, tak jsem tu hru hrál dál. Chloe jsem sice musel zaplatit 1000 úlomků, ale to byl v podstatě její dluh, který jsem byl beztak ochotný za ní zaplatit přímo, leč to nejde. Krysa si tímto činem získal znovu Chloininu náklonnost a brzy jsme se dostali na stopu osobě, které platí výpalné. Byl jí jistý Black, pro kterého jsem předtím ukradl Vévodovi granáty.

Krysa dostal geniální nápad, že by se stal Blackovo bodyguardem, ale kvůli tomu jsem musel ukrást jmenný seznam možných kandidátů. Ukázalo se, že všichni Blackovo kandidáti jsou přívrženci Baxtera a na seznamu bylo i jméno Zmije, k čemuž se ještě vrátím. Krysa se připsal na začátek seznamu a mou povinností bylo odstranit současného bodyguarda Raye. Je to úplně jiný Ray, než který mě na počátku okradl o zbroj. Tohohle šlo navíc snadno vyprovokovat, takže mi to ušetřilo dilema s vraždou.

Při boji se mi už nechtělo absolvovat klaickou taktiku, kterou jsem používal doteď a regulérně jsem si na hotkey nabindoval léčivé lektvary a neštítil jsem se používat jetpack. Dynamika boje se výrazně změnila, akorát to poškození je ode mě stále malé, takže boj pořád trvá příliš dlouho. V tomto případě mě to ovšem tolik nevadí, v rámci úkolů to zkousnu. Nejhorší je to opravdu u potvor. Krysa dosáhl svého a ihned s Blackem někam vyrazili. Leč vrátil se jen Krysa a jen tak náhodou převzal Blackovo místo :D

Musím přiznat, že úkol s Krysou byl zatím to nejlepší, co jsem v Elexu viděl a opravdu se mi to líbilo. Je to nápadité a byť jsem měl původně ke Krysovi rezerovaný vztah, tak jsem si ho nakonec docela oblíbil.

Pokud jde o Zmiji, to je další kandidát na zabití. Je to bývalá milenka Vévody a vyhlášená sadistka. Jistá Cindy z bordelu mě požádala o její odstranění, což není nic složitého, Zmiji je jednoduché vyprovokovat. Boj jsem s ní ještě do konce nedotáhl, ono to bude mít zřejmě nějakou dohru, tak si to zatím schovávám.

Úkoly v táboře pomalu řídnou. Na Arénu nejsem příliš připraven a pak už zbývá jen linka úkolů okolo Vévody. Důvod výzvěd pro Ragnara už jsem zjistil dříve a vše se točí okolo nich. Vévoda vězní v podzemí klerika Konráda, který pro něj sestavuje bombu. Její síla je taková, že by v pohodě mohla zničit celé město a existence takové zbraně by dala psancům jasnou výhodu oproti ostatním frakcím. Jak se totiž zdá, psanci nakonec vytěžili z nevraživosti mezi Berserkery a Kleriky maximum a v poklidu si mezitím zkonsolidovali své vlastní síly. Zbytek úkolů se tedy bude nejspíše točit okolo možné sabotáže bomby ("polovičaté" plnění Vévodovo úkolů).

V Pevnosti mě zatím nejvíce zklamala jediná věc - sice mají vykřičenou čtvrť, ale prostitutku si tu najmout nejde :D Jinak si to opravdu celé sedlo a na existenci psanců se dívám shovívavěji.

Vrátím se ještě k bojům a taktice. Uvědomil jsem si, že ono možná není úplně zřejmé, co mi na tom nesedí. Potíž je v tom, že jsem si při rozvoji postavy vybral poněkud nevhodnou cestu a vydal se ve stopách univerzála. V tomhle razím prostě myšlenku, že hra musí být schůdná pro všechny a pokud nastavení obtížnosti funguje dobře, pak univerzál musí být na normal stále použitelný. Pro normální obtížnost navíc musí platit, že výhoda z craftingu, alchymie apod. je jen příjemným bonusem, nikoliv nutností. Důvodem je jednak učení se mechanikám a druhak si hra musí udržet určitou míru výzvy. Proto ty normální (střední) úrovně obtížnosti ve hrách jsou.

Elex využívá dnes již historický Genome engin a většina těch potvor jsou v podstatě upravené modely potvor z Gothic 3 a nejspíše i Risenu (nemám přehled o 2 a 3 dílu). Piraně kupodivu soubojový systém osekali a přidali do něj staminu. Tím se zrušila dynamičnost bojů, protože stamina se spotřebovává každou akcí (útok vs obrana). Extrémem je, když vykryjete útok pštrosíka a pak jen nevěřícně koukáte, že máte staminu komplet dole a milý pštrosík útočí dál ... jo, docela patová situace ;) Při soubojích tak vznikají zdlouhavé tanečky, které boj výrazně prodlužují. Potvory jsou sice snadno odhadnutelné, ale v tu chvíli přichází na řadu malé poškození ze zbraně, která jen pomaličku ukrajuje protivníkovo zdraví. Korunu tomu pak nasadí, když za takový boj dostanete 5 XP!!

Jetpack se dá v boji považovat za určitou formu cheatu, protože se s ním dá snadno dostat z protivníkova dosahu a je to navíc učinné řešení, jak si rychle dobít staminu. Od protivníka totiž stačí kousek poodletět a hnedle je stamina na maximu. Ono to funguje i při férovém boji, jenomže dostat se z protivníkova dosahu přímo na zemi, není tak snadné. Kotouly totiž konzumují staminu také.

Nejvíce mi na tom vadí opravdu ten malý zkušenostní zisk. Boje jsou ve hře všudypřítomné, což je dáno i respawnem a přijde mi dost ujeté, že jako univerzál leveluju jen díky úkolům. V současné chvíli tedy čekám na dostatek bodů a pak mám v úmyslu navýšit statistiky tak, abych mohl používat lepší zbraně. Vyšší poškození v boji z toho udělá konečně něco normálního.

V tomhle Elex třeba kritizovat nemůžu. Není to samozřejmě první hra, kde je hráč nucen rozvažovat, kam nacpe cenné body, protože z počátku samozřejmě nevíte, jaké zbraně budou k dispozici a kdy se k nim dostanete. Perků je navíc také mnoho a dost to svádí se z počátku orientovat jiným směrem. Po téhle zkušenosti bych to už udělal jinak, ale tím se opět dostávám k tomu, k čemu tu ta střední obtížnost má být ;) Naštěstí to není nic krizového, jen to působí divně. Univerzál tedy opravdu ne :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #39 kdy: Listopad 09, 2017, 10:50:50 »

Zmije není milenka Vévody, ale jeho sestra a je "geniální velitelka", která naplánovala útok na pevnost a svržení Baxtra. To, co jsi zabil, nebo možná zabiješ, je Železná Madison. Ta nehraje až takovou roli, ale doporučuji jí vykuchat až po té, co splníš úkoly pro Williama (pokud to tedy půjde).

Zmije je docela zajímavá postava, časem se stane tvojí společnicí a můžeš s ní mít dokonce i vztah. Rozhodně doporučuji si u ní snažit získávat body (v dialogách). Po té, co splníš úkoly pro Williama, ti taky nějaké úkoly může zadat. Ty jsou docela dost drsné :).

Jinak úkol s Krysou je nejlepším úkolem ve hře a Krysa je nejlepší postavou hry. Já mu dal i na začátku 50 úlomků, když žebral a on mi na oplátku dal 1000, když jsem to dokončil. Taky mi dal pracku.

Nejlepší na tom je, že Black nezmizel, ale ve hře jej můžeš najít, respektive to, co z něj zbylo :).

Úkol s vévodou a bombou je hlavní úkol a nesouvisí s přidáním se k psancům. Pravděpodobně jej nyní nesplníš.

Co se týče boje, ve hře je i perk, který ti umožní útočit pomocí trysek. Navíc během letu se dá střílet, což třeba v kombinaci s plazmovou puškou a jejím výbušným efektem je docela zajímavé.

A osobně nesouhlasím, že hra by měla být snadná a hratelná pro univerzála na normální obtížnosti. Naopak, na vysoké obtížnosti se zde staví amtosféra hry. Právě na tom, že utíkáš před obludama a že tě prohání. Ostatně potkáváš na střídačku slabé a silné a nikdy nevíš, jak to dopadne. Naopak si myslím, že je chyba, že tu hrdina zesílí tak rychle a pak už obludy nejsou hrozbou. Pokud by si hra tu atmošku udržela, tj že cokoliv venku z tábora jej sežere a nutila jej držet se poblíž lidí a táborů, popřípadě "bezpečných" cest, bylo by to lepší.
« Poslední změna: Listopad 09, 2017, 11:01:13 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #40 kdy: Listopad 09, 2017, 11:28:58 »

Jj, máš pravdu, popletl jsem to, Zmije je někdo jiný. Mě se ty dvě ženštiny zaměnily :) Myslel jsem tu sadistku u klecí. Kuchnout už jsem jí stihl, všechny úkoly pro Wiliama ovšem nemám. Zůstal mi u něj viset úkol se Šroťákem a jeho osobní úkol cti s Arénou. U obou jsem narazil na limit v boji, přes který nepřejdu. U Šroťáka jde o tu část dodávek od chlapíka, co ho nyní dodává komusi na ostrov, jenomže tam na mě nalítne hned grupa nepřátelských NPC.

Pracku jsem od Krysy dostal taky, byť jsem mu původně těch 50 úlomků nedal, ale důrazně jsem si vyžádal svůj podíl a dostal jsem alespoň tu pracku. Zareagoval na ní Liam, který mi nabídl spolupráci při okradení Vévody, ale tady jsem Pevnost přerušil a vydal se právě na ten ostrov. NPC mě pak vytlačili až nahoru, kde jsem s překvapením zjistil, že jsem kousek od Golietu, tak jsem si to namířil tam a rozhodl se konečně pořešit vstup k Berserkerům.

Zkusil jsem pořešit i úkol s raptory od lovce, ale pořád to nebylo ono (s raptory jsem se nepáral a sáhnul pro začátek po granátech :D). Cestou do města jsem pak odpravil psance-překupníka a chtěl to oznámit Orikovi, když jsem si všiml na lavičce Jory. Nějak jsem na tohle NPC úplně zapomněl, přitom o něm docela často někdo mluvil :) Byl to jeden z posledních dvou úkolů, který mi chyběl - prásknout Orika nebo Orikovi pomoci, rozhodl jsem se pro pomoc, proto jsem ostatně toho překupníka zabíjel. Je to jeden z mála úkolů, který vede k cíli bez ohledu na volbu, ale kdoví, třeba by mi časem Orik chyběl u něčeho jiného.

Druhým úkolem bylo odhalení spiknutí okolo plánované krádeže Ragnarova meče. Vůbec jsem se potom nepídil, jen jsem si na stěně v pokoji vedle jeho trůnu všiml meče na zdi, tak jsem se rozhodl ho vzít. Když jsem pak s Ragnarem mluvil, tak mu ho šlo předat, čímž se tenhle úkol uzavřel. O meči jsem něco málo věděl, protože tyhle zlodějské úkoly spřádá Alrik, se kterým jsem o tom jednou mluvil a pak jsem preventivně loadnul. Alrik je taková zvláštní postavička, která může hráče svést na špatnou cestu a zasahuje negativně do řady těchto přijímacích úkolů. Viz třeba zbraně pro Ragnarovu ženu.

Pokazil jsem tedy ty zbraně a pak se mi jako negativum započítala pomoc klerikovi v utajení. Těžko říci, jestli se jde z přijímacího řízení zcela vyšachovat, ale vypadá to, že to možné je. Všechny přijímací úkoly se tak odehrávají opravdu jen ve městě, jen se mi do toho vloudila chybička :) Nicméně berserkerem se zatím stát nechci.

U Ragnarova úkolu okolo výzvěd se mi započítala jak Pevnost, tak Klenuté město. Nic speciálního jsem tedy udělat neměl, jen v obou městech chvíli vegetit a pozorovat. Ke klerikům bych asi ani nemusel, ale když už jsem načal takhle zostra Pevnost, tak to vezmu při jednom. 30 hodin za mnou a hnedle mám lepší náladu :D

V Pevnosti se mi nabídl jako společník Ray. Pořád jsem nevěděl, co s tou jeho odměnou na hlavu a ono bylo potřeba si s ním promluvit a nařknout ho ze zatajování informací.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #41 kdy: Listopad 09, 2017, 11:46:40 »

A osobně nesouhlasím, že hra by měla být snadná a hratelná pro univerzála na normální obtížnosti. Naopak, na vysoké obtížnosti se zde staví amtosféra hry. Právě na tom, že utíkáš před obludama a že tě prohání. Ostatně potkáváš na střídačku slabé a silné a nikdy nevíš, jak to dopadne. Naopak si myslím, že je chyba, že tu hrdina zesílí tak rychle a pak už obludy nejsou hrozbou. Pokud by si hra tu atmošku udržela, tj že cokoliv venku z tábora jej sežere a nutila jej držet se poblíž lidí a táborů, popřípadě "bezpečných" cest, bylo by to lepší.

Já jsem nepsal, že by měla být snadná, psal jsem jen schůdná ;) Univerzál je krajním případem, kterého by měla výrazně trestat až těžší obtížnost. Bod zlomu mají navíc i oba první Gothiky, kdy se hra s připojením k frakci výrazně zjednoduší. To je to, co je na těch hrách úžasné, že dávají pocit mocného růstu. Pokud budu chtít, aby se mnou hra držela krok, sáhnu po úplně jiné hře a pokud budu hledat větší výzvu, zvednu obtížnost. K čemu mi je v Elexu celkově obtížná hra, když se většině těch soubojů můžu vyhnout? A naopak, pokud by to bylo v základu tak, jak píšeš, byla by z Elexu hra pro minoritu. Tohle má právě řešit volba obtížnosti. S tím soubojovým systémem, co Elex má, by to byl zbytečný masochismus ... ale jo, někdo se v tom vyžívá, proč ne ;) V tomhle se ale určitě neshodnem, šponovaná obtížnost hry je něco, co v hrách vidím hrozně nerad.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #42 kdy: Listopad 09, 2017, 11:49:45 »

No, já Alrikovi ten meč prodal, 1000 úlomků se hodilo :). Nejtěžším úkolem pro berserky ale pro mě bylo psobírat ty léčivé kořeny pro toho jednoho pěstitele. Jelikož tam byl u jednoho okřídlený slizoň, což je hodně tuhá obluda. Ale já jej odlákal do moře a pak mu ten kořen sebral a utekl :).

U Orika jsem se domluvil s tím psancem obchodníkem, že Orik obnoví obchodování s ním. Ono toho psance nebylo zas tak těžké zabít, spíš jsem měl problémy ho ochránit, protože tam byly okolo obludy, jako ostnatec a podobně a ty jej byly schopné sejmout sami a předběhnout mě. Akorát jsem s tímto úkolem počkal, až budu mít větší charismu a mohl Orika přesvědčit a nemusel mu platit.

Ono při přijetí k berserkům je třeba plnit více úkolů, ale stěžejní jsou ty pro Ragnara a dle mého je možné se k nim přidat vždy, pokud splníš tyto, jelikož ty nejde pokazit. Není to jen o návštěvě těch míst, ale taky tě může poslat třeba do pouště zjistit, jak to vypadá s tamním srdcem lesa, kde potkáš Maxe (psance) jak bujuje s Berserkem. Musíš se rychle rozhodnout, komu pomůžeš a pokud chceš pomoci berserkovi, hodně se snažit, jelikož Max jej sejme během chvilky. Když pomůžeš Maxovi, doprovodí tě do pevnosti (a během cesty získáš zkušenosti), když berserkovi, dá ti úkol donést léčivé lektvary a méně zkušeností. Nezávisle jak to uděláš pak můžeš Ragnarovi říct, že jsi berserky našel. Podobně třeba s tím jedním berserkem a srdcem lesa u Klenutého města, kde chce, abys přivedl Balvana, což je berserk poblíž Klenutého města. I tam můžeš Balvanovi pomoci se dostat k Psancům (on pak opravdu v pevnosti bude), toho berserka u srdce lesa to sice nepotěší, ale Ragnarovi stačí říct, že jsi tam byl a potřebuje pěstitele.

Ale prostě jsou zde úkoly, které se nedají zkazit a které by počtem měly převážit ty, které se zkazit dají.

V pevnosti je to podobné, tam třeba při tom úkolu pro Šíleného Boba na mě ti klerici na ostrově neútočili. Naopak jsem jim pomohl a donesl jim zbraň od Jacka u majáku. Taky se s nimi domluvil, že je Šílenému Bobu neprásknu a že oni trohu dodávky obnoví. Šílený Bob to sice uznal, ale pak mu to došlo a provedl určitou proti akci vůči mě v jednom úkolu, kde se ta postava v Pevnosti objevila až později a já tak přišel o zisk z toho úkolu.

Podobně třeba při plnění toho úkolu pro Krysu, když mě Chloe přistihla ve sklepě, jsem měl možnost jí ukecat skrz charismu a ona chtěla méně peněz. Nicméně jsem se rozhodl jí zmlátit a nedat jí nic. Ona neumře, jen bude omráčená a pak naštvaná. Na splnění úkolu pro Williama to nemělo vliv a ten by mě mezi psance přijal (stejně tak ani to s Šíleným Bobem). Ve finále to ale mělo dohru v tom, že na mě Chloe najala zabijáky a chtěla mě zabít. Když jsem je zabil, tak jsme se udobřili.

Největší dopady mají rozhodnutí v Klenutém městě a jakmile splníš tam všechny úkoly, během chvilky se v něm něco stane. Mě třeba město obsadili albové, nakonec jsem je všechny pozabíjel, ale zbytek hry už bylo město mrtvé a všechny postavy tam. Krom tedy toho tajným pod ním.

Co mě třeba hodně zklamalo byli klerici a jejich úkoly pro přijetí. Je fakt, že jsem se tam dostal až v době, kdy jsem systematicky již prošel celý svět a byl na 38 úrovni, ale tam se mi to nějak teda nezdálo. Možná by bylo zajímavější se tam nechat nedobrovolně odtáhnout tím legátem, co chodí kousek od Klenutého města na východ a který v případě, že mu hrdina lže, na něj použije sugesci a hrdina se probere až u kleriků.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #43 kdy: Listopad 09, 2017, 11:56:59 »

Já jsem nepsal, že by měla být snadná, psal jsem jen schůdná ;) Univerzál je krajním případem, kterého by měla výrazně trestat až těžší obtížnost. Bod zlomu mají navíc i oba první Gothiky, kdy se hra s připojením k frakci výrazně zjednoduší. To je to, co je na těch hrách úžasné, že dávají pocit mocného růstu. Pokud budu chtít, aby se mnou hra držela krok, sáhnu po úplně jiné hře a pokud budu hledat větší výzvu, zvednu obtížnost. K čemu mi je v Elexu celkově obtížná hra, když se většině těch soubojů můžu vyhnout? A naopak, pokud by to bylo v základu tak, jak píšeš, byla by z Elexu hra pro minoritu. Tohle má právě řešit volba obtížnosti. S tím soubojovým systémem, co Elex má, by to byl zbytečný masochismus ... ale jo, někdo se v tom vyžívá, proč ne ;) V tomhle se ale určitě neshodnem, šponovaná obtížnost hry je něco, co v hrách vidím hrozně nerad.

Právě aby to fungovalo jako v Gothicu a pocítil si ten zlom, měl radost z toho, že ses přidal ke gildě a zesílil, musí ty obludy být silné a nazačátku, když nikam nepatříš, tě sejmout. V gothicu1, když jsi neměl brnění na začátku hry, stačilo udělat dva kroky vedle cesty a sejmula tě krvavá moucha a neměls nejmenší šanci. To tě jaksi upozornilo na skutečnost, že máš jít za lidmi a nutilo tě to se jich držet.

Pak si nechal doprovodit NPC postavami k sektářům, k žoldákům, obdivoval si sílu těch postav, jak ty neporazitelné obludy snadno dávají, získal si lepší zbroj a najednou si byl schopný krvavou mochu zabít. Nicméně pokud si udělal opět krok vedle, zabil tě vlk, protože na něj si prostě neměl.

A přesně to by v této hře mělo být také. Aby si měl strach chodit po venku a útočit na obludy a všechno zabil, ale aby tě hra nutila se držet blízko lidí a přidat se k frakci. To se ale v elexu nepovedlo. Jednak ten bod zlomu tu přijde strašně rychle a pak už zabiješ všechno (a na brnění tu nezáleží, protože nemá žádní vliv) - tedy na frakích nezáleží a jednak jsou obludy rozhozeny po světě náhodně. Tedy uděláš dva kroky od města a potkáš klidně trolla, dva kroky za ním jsou dva hlodavci, které zvládneš v klidu a podobně. Myslím, že hra měla ty obludy trochu více systematicky umístit, aby kolem lidských měst byly slabší, na cestách k frakcím také, nicméně jakmile uděláš jen krok vedle cesty, smrt.

Ale záležet na rozvoji by mělo vždy.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #44 kdy: Listopad 09, 2017, 12:18:32 »

Kořeny jsem řešil podobně, jen jsem si počkal, až ten slizoň poodejde a pak jsem mu ho vyfoukl před nosem a přeplaval jezero. Jakmile jsem zmizel za skálama, tak mě přestal pronásledovat. Nicméně zabil jedno NPC, když se po mostě vracel na svou původní pozici.

Maxe jsem v poušti potkal, ale nedokážu ho uchránit. Sám nemá moc silný útok a prd vydrží. Nechal jsem si to proto na později, až budu mít něco lepšího v ruce. Balvanovi teprve pomáhám, dlouho mi chybělo sušené maso, ale za chvilku už tím směrem zase půjdu.

V Pevnosti pak ještě pořeším, co půjde a zkusím ty kleriky. Potřebuju ještě 2 levely na celkových 15 a pak už budu moci konečně zvednout statistiky pro nošení válečnického meče. Docela mě překvapilo, že jsem nenašel nic mezi. Odskok mezi základním mečíkem a tím válečnickým je nějak velký.

Právě aby to fungovalo jako v Gothicu a pocítil si ten zlom, měl radost z toho, že ses přidal ke gildě a zesílil, musí ty obludy být silné a nazačátku, když nikam nepatříš, tě sejmout. V gothicu1, když jsi neměl brnění na začátku hry, stačilo udělat dva kroky vedle cesty a sejmula tě krvavá moucha a neměls nejmenší šanci. To tě jaksi upozornilo na skutečnost, že máš jít za lidmi a nutilo tě to se jich držet ...

Už ti rozumím, mě pořád nešlo do hlavy, jestli vlastně vůbec píšeme o tom samém :) Jasně s tím naprosto souhlasím, já to takhle právě díky té univerzálnosti mám. Mě ta postava dokonce stojí na místě a to mě právě přijde už jako moc velký extrém. Proto mi nejvíce vadí ty xp za zabití, představoval bych si přeci jen o něco rychlejší progres a proto jsem se tolik upíral i k těm frakcím. Hra mi nemusí otevřít hned vše, stačila by jenom možnost základního tréninku (perků) pro vylepšení situace a zbytek až s frakcí. Pak už je čistě na hráči, jestli se bude mořit dále bez frakce, nebo do frakce vstoupí.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 8