Je to zvláštní, ale s včerejškem jakoby přišlo nové nadšení pro hru. Důvodem je pravděpodobně to ostré oddělení Act I od zbytku, kdy hra hráči jakoby oznamuje, že zkoušku úspěšně složil a nyní může směle vyrazit do světa a své vědomosti zůročit
Je pravdou, že s odchodem z Act I si navíc mnohem lépe hlídám úkolové předměty a více se zabývám smyslem dungeonů, které mi hra klade do cesty. Pořád vycházím z toho, že Grimoire je rozdělen na ucelenější díly a každý díl by měl po zkompletování vytvořit kus skládačky, což se mi na konci dneška opravdu potvrdilo. Proto Waterport a hledání smyslu toho všeho v něm. Dneska jsem se navíc docela pobavil, jednak v rámci jednoho úkolu a druhak svou unáhleností
Hru jsem nastartoval tam, kde jsem včera skončil, tedy stále ještě na pláži Loch Lailand. Krab mi pořád vrtal hlavou a tak jsem se rozhodl zatnout zuby a vzít průzkum vody ještě jednou. Jediným výsledkem bylo, že jsem našel jedno z podivných míst, které jsem objevil už předtím, ale tentokrát jsem si alespoň zaznamenal jeho polohu. Na každém poli vody jsem zkoušel jak LOOK, tak kraba s pomocí USE.
Neúspěch s průzkumem vody vyvážil úspěch u admirála Boondoggla - seslal jsem na něj MindRead. Vyskočila na mě slušná porce topiců, z nichž jeden mě dovedl až k zisku speciální helmy, se kterou se lze potápět.
S tím právě souvisí ono místo ve vodě. Jakmile si některá z postav nasadí helmu a na určeném místě se použije LOOK, postava se potopí a vyloví Bell Clapper (srdce zvonu z Kublai Axiské katedrály).
Předmět jsem vylovil, ale co dál? Dál už nic, Boondoggla není potřeba nijak zachraňovat, nakonec se ukázalo, že on by do družiny beztak nevstoupil, takže těžko říci, jak se to ještě vyvrbí (spíš už se za osvobozeného považuje). Ač nerad, musel jsem se nakonec otočit a vrátit se do jeskyní.
Z Hall of Commerce jsem se vydal do Smuggler's Hideout neboli doupěte pašeráků. V první chvíli to vypadalo jako slepá ulička, protože přede mnou se objevila brána, za níž mi jeden z pašeráků oznámil, že mi nevěří a bylo vymalováno
U zamřížovaného okna jsem si naštěstí vyslechl rozhovor, kterak očekávají posla od Pierra. Mno, při vzpomínce na nalezené předměty ve městě a v Hall of Commerce mě něco napadlo ...
Little Rose jsem nasadil pirátskou čapku, klapku přes oko a na rameno jí umístil papouška ... zbaštili to
Opravdu povedený úkol. Uvnitř jsem se srazil s Jaqque Nefargem, který byl sice trochu podezřívavý, ale když jsem mu dle "dohody" zaplatil 6200 zl, byl ihned přátelštější a vyplatilo se mi to, protože Jacqque pak slouží jako NPC pro odkup předmětů a má hlavně slušnou identifikaci. Pokazil jsem to akorát o něco později, kdy jsem mu ukázal vylovený předmět z vody. To nezkousl a napadl mě. Po zabití z něj vypadl zatím neuzajímavý předmět.
Jacqque má dost velké množství topiců, ale ani jeden z nich nevede k zápisu do deníku, hra tedy počítá i s tím, že Jacqque zabijete hned při prvním setkání. Uvnitř skladiště se jinak moc nebojuje, jsou tu jen dvě nepřátelské hlídky a jedna uzamčená místnost, kam jsem zatím přístup nezískal. Druhý východ ze skladiště vede do třílevelového Crow's dungeonu, což je v podstatě jakýsi maják - jednotlivá patra jsou velmi malá. Ovšem je zde jeden důležitý předmět, který se určitě vyplatí vzít, tedy až poté, co o něj postava s vysokým Scout zavadí.
rybářské lano - lze ho s dalším spojit do délky 50 až 75 stop
Další v pořadí byl dungeon s názvem Electrophoresis Works. Je to vlastně soustava 4 dungeonů, které spolu souvisejí skrze zdejší puzzle. Je to taky jeden z prvních větších náznaků scifi, byť bych Clevovi doporučil, aby si nejprve zjistil, co elektroforéza doopravdy je
Na patře je "zaseklý" výtah, hluboká studna a dvojice vstupů na další patra - Generator Room a Potentiator Labs. Obě zmíněné jsou základem pro postup dále. V Generator Room je rozbitý stroj na elektroforézu (musí se opravit) a v Potentiator Room jsou rozbité ovladače. Součástky nelze snad ani minout.
Generátor se opraví pomocí řemenice a Y-rozdělovače (v daném pořadí), teprve po opravě generátoru je potřeba dojít ještě do Potentiator Labs a na ovladače umístit magnetické kroužky.
Po zprovoznění generátoru se odblokuje výtah, který vede do Tidal Pumps Station a zde už není třeba váhat a pumpy zapnout. Tím se celý proces uvede do chodu. Akorát jsem tu udělal jednu chybku, protože mi nebylo jasné, k čemu jsem to celé dělal a tak jsem vyšel ven a začal hledat novou stopu zcela jinde - zabil jsem Jacqque a nakonec jsem skončil opět na pláži Loch Lailand.
Nějakým zázrakem jsem dokázal harfu Lysandru rozmluvit, tedy nějak se mi podařilo už u Jacqque zadat topic, na který mi odpovědět, že o Kylie nic neví. Tohle docela stojí za pozastavení. V Grimoire jsou některé odpovědi vázany nejenom na konkrétní znění topicu, ale někdy mi přijde, že se chytají i dalších slov v rámci shody se zadaným řetězcem a hledanou odpovědí. Na celkem nicneříkající dotaz tak můžete dostat nečekanou odpověď. Kylie's Lulaby je kniha, kterou jsem našel ve městě a Lysandra jen ztratila paměť, proto MindRead nezabralo. Nicméně si vzpomněla na název knihy. Paradoxně jsem jí zkoušel už při prvním setkání nějaké předměty dávat, ale zrovna na tu knihu jsem zapomněl. Výsledek je úžasný a rval bych si za to snad i vlasy ...
Lysandra si rovzpomene na píseň o mořském koníkovi Kyliem a za odměnu mi ho přivolá ... ano, dá se s ním bezpečně jezdit po vodě
Pokud jde o zbytek Waterportu, z města se dá ještě dostat do přístavu, který je skrze studnu spojen s Hall of Commerce, což je to propadlo ve stropě. Nejde to ale tak snadno, v přístavu je potřeba si vyrobit patřičnou pomůcku.
V sudu je lano, v domku hák - spojit dohromady a použít na studnu.
Smysl to má jen kvůli urychlení cesty.
Největší překvapení však skýtala jedna malá louže, jejíž smysl jsem pochopil celkem rychle a zajásal, že mám řešení i pro mého malého přítele
Do nádržky lze strčit kraba s ulitou, což je zdejší miniquest ... uf, to bych býval nečekal, když jsem se ho snažil udat v Loch Lailand
Tady jsem na chvíli přestal a začal jsem psát tenhle zápis do deníku. Pořád mi ale vrtalo hlavou, co ten rybářský vlasec a proč mi nešel dohromady se studnou v Electrophoresis Works. Pak mě ale málem kleplo, já tu studnu samozřejmě po aktivaci pump už nezkoušel a to byla samozřejmě chyba.
Voda ve studni vystoupala a po rumpálu jsem slezl dolů do Saltwarm Caves. Je to docela nepříjemný dungeon s tužšími ještěrkovitými (není neobvyklé, že vás v boji někdo sundá na jednu ránu). Zdejší ještěří lidé uctívají zlého boha moří a v jedné místnosti se mi podařilo přerušit krvavý rituál trojice šamanů - vysvobodil jsem GlibGluba. Je to ještěrčí válečník na třetím levelu a byl mi dost vděčný. Informačně jsem z něj mnoho nedostal, tak jsem ho nechal být.
Nejzajímavější je v jeskyni částečně zatopená část, kde jsem se v úvodu střetl s hlídkou šestice válečníků. Boj je to hodně nepříjemný, ale mnohem nepříjemnější je to, co příde poté - další vlna útoku. Vlny se klidně opakují, takže buďto dvě dáte a dozvíte se řešení této situace, nebo na nic nebudete čekat a přijdete si na to řešení sami
Samozřejmě, základem je uhrát první boj co nejlépe a v druhém se všemi postavami z boje zdrhnout. Tím se řetězec přeruší a je vyhráno.
U obelisku jsem našel pár tlačítek a jejich znění mi bylo dost povědomé, takže jsem nalistoval patřičnou informaci a pořadí naťukal.
Řešení je napsané v Blacky's Diary od Jacqque - Seahorse, Crab, Turtle, Fish, Mermaid a Dolphin.
Otevřela se přilehlá jeskyně v chodbě na sever jsem již zahlédl známou magickou bariéru na klíč
Za chvilku jsem v rukou třímal destičku s jménem Scylla.
V podstatě jsem tím rozlouskl další kus hádanky, přesně jak jsem si na počátku myslel. Díky tomu vím, že se opravdu ve hře mohu pohnout kamkoliv, ale vždy musím najít výchozí bod a jít jen po něm. Z počátku hry vím, že mám najít 8 tabulek. Musím si akorát hlídat, abych v dané lokaci prošel opravdu vše a udržel si jednotlivé závislosti. Waterport se dá totiž opustit dvěma způsoby, buďto se vrátím do Crescent Wilderness a případně navážu na Nerukzan Woodland, nebo se můžu vrátit do Loch Lalain a odtud se přes Loch Titan můžu dostat dále po vodě (a přesně to zvažuju).
Jsem lehce za 47 hodinama a mám za sebe radost, že se mi podařilo Waterport takto pořešit. Když to tak vezmu, tak jsem nenarazil na žádný vyslovený zákys a to co se mi přihodilo, byla zkrátka něšťastná shoda okolností. Tušil jsem, že pro pohyb po vodě musí něco existovat, jinak to prostě takto pytlíkovat nepůjde, ale čekal jsem, že si spíše budu muset někde na druhém konci zakoupit nějaký předmět, a pak se teprve vrátit. Jen mi to nedalo a zbytečně jsem ověřoval něco, čemu jsem sám moc nevěřil
Kéž by to takto dobře šlo i v dalších lokacích. Jinak jak jsem psal už na počátku, hra mě opět začala více bavit a to je asi to hlavní.