Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 06, 2020, 14:30:45
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 7 8 [9]

Autor Téma: Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)  (Přečteno 12620 krát)

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 530
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #120 kdy: Květen 30, 2020, 13:35:44 »

Elemir: Tys nějak pěnil kvůli MM:X? :-O To jsem tu ještě nebyl pravidelným návštěvníkem :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #121 kdy: Květen 30, 2020, 13:52:31 »

flash: díky ;)

Richmond: tuším, že to všechno začalo v topicu Might & Magic X Legacy, tenkrát jsem byl nakročený web definitivně zrušit (a skutečně jsem ho nechal nějakou dobu shozený). V podstatě o nic nešlo (MMX se to přímo netýká), ale trochu se to zvrtlo ala přestřelky na DH. Kdyžtak si to v tom přečti. Ta diskuse je zachycená celá, tak jak tenkrát skutečně proběhla.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 161
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #122 kdy: Květen 30, 2020, 23:36:23 »

Stejně je to zvláštní, člověku to žere moře času a stejně to dělá znovu a znovu, věnuje tomu čas, který by mohl strávit u her a dohrát jich o polovinu více.

A asi vím, proč to tak je. Už ve škole jsem se spolužákem strávil klábosením o hrách snad veškeré přestávky a mnohdy i vyučovací hodiny. Člověk se rád dělí o zážitky, referuje o tom, rád píše reporty a deníky. A za tím vším hraním je pak vidět i nějaká ta práce. A já si i myslím, že to trénuje mysl. Jen tak nic nedělat, to člověk zakrní, ale vymyslet, jak co napsat, formulovat, aby to nebyla úplně blbost, a pak to zrealizovat, to je prostě takový permanentní tréning mysli :-)

A ona i ta pozornost, tedy to, že to někdo přečte a pozitivně na tu práci reaguje, prostě potěší. Já třeba vím, že slavný nikdy nebudu, mnohde jsem spíše persona non grata za vyhraněné názory, takže moje snahy se ubraly nejprve směrem, že si pro sebe budu vytvářet něco, o co se kdysi snažil třeba Excalibur a bude to o starých hrách. Prostě zmiňovat hry, jako takový ten osobní deníček. Neprofesionálně, bez nějaké struktury, prostě jednou zavzpomínám na starou hru tak či onak, klidně s chybami, ale zmíním, že existuje a že byla super. Jenže oni to lidi čtou a člověk si na to zvykne a přeci jen po očku sleduje ty statistiky, čtou to lidi, rozklikávají ten nový článek? Napsal jsem si jej sice jen tak pro svou osobní radost, ale ono už to rozkliklo dnes 50 lidí, ty jo. A asi si nebudeme nalhávat, že je to svým způsobem droga a bude nás tohle provázet celý život. "Sice nepotřebuji, aby se o mě někdo zajímal, ale potěší to". :-)

Tím chci říci, že jakýkoliv pokus o skončení je zbytečný, člověk zjistí, že mu to chybí. Najednou má nutkání se o něco podělit se spoustou hráčů, ale už nemůže, protože opustil všechny diskuse a zavřel všechny své internetové projekty? Tohle nelze vydržet dlouho a člověk se stejně vrátí :-)

A další jednu zajímavou věc jsem zjistil, psát o hrách a něco kolem nich tvořit na webu motivuje i k tomu hraní, nezakrnět a splnit plán, protože o tom chce člověk i něco napsat. Nepinkat ty hry jen tak, ale hrát je poctivě a do konce. Pokud za dohráním hry zůstane navíc vytvořena mapa, několik reportů a sepsaných článků a funkční tématický web, o to více se naplní pocit, že to hraní mělo vyšší smysl než si jen tak něco zapinkat, protože se zrovna nudím. Je to pak prostě koníček, kterého si pak člověk váží a nebojí se s ním pochlubit.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #123 kdy: Červen 02, 2020, 16:15:01 »

U mě se to jeden čas zvrhlo docela v povinnost, což ono právě nebylo zrovna dobré a vedlo to k tomu výše popsanému. Zaplnit web rovnocenným obsahem od MMVI až po MMIX bylo docela vyčerpávající, a když vyšla desítka, tak jsem se do ní ani nechtěl pouštět. Jenomže jak popisuješ, jsou věci, od kterých se prostě odchází špatně :) Takže jsem desítku dělat začal, ale zase jsem si na oplátku vytyčil termín dokončení atd.

A tohle je právě na tom celém to nevděčné. Dneska už to s fanweby není jako dříve, když to úplně přeženu, tak kdejaká hra vystřelí na výslunní zájmu v prvních týdnech (max. měsících) a pak to strmě klesá. Oba Legend of Grimrock třeba k sobě dokázaly připoutat velký zájem, ale u dvojky už bylo vidět, že novodobé nadšení z dungeonů zase rychle polevuje, protože část toho hype byl prostě jen hlad po zdánlivě mrtvém žánru. Když vyšly MMX, tak už to přijetí novodobých dungeonů bylo smíšené a než bych stihl celou sekci dokončit, tak ta hra vlastně už prakticky nikoho nezajímala. Zkrátka mnoho zbytečné práce pro nic (teď vynechám, že MMX zajímá hlavně lidi, co si umí poradit i bez nějakého fanwebu ;):D).

Mě pak začaly mnohem více bavit deníky, a tady opravdu zafungovalo to, co popisuješ - prostě jsem sledoval, jak si to našlo čtenáře a pomalu to přitáhlo i další lidi (nebo je to alespoň více rozpovídalo). Už to nebylo jen o MM a to si myslím, že webu celkem prospělo. Tedy minimálně fórum z toho významně těží :) Kousky jako Grimoire pak byly zajímavou výzvou a vlastně nebýt toho všeho okolo deníků, tak osobně pochybuji, že bych Grimoire vůbec pořádně rozjel.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 161
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #124 kdy: Červen 02, 2020, 22:01:29 »

Já od počátku vycházím z toho, že nemá cenu být aktuální. Na to jsou jiné weby, věnující se novinkám. Já třeba stavím na tom, že vzpomínám, připomínám. A třeba z Richmondových deníků na Wizardry 1 - 4 je vidět, že lidi zajímá, když se někdo něčemu věnuje a je jedno, jak je to staré. Dokonce umí ocenit tu archaičnost.  Vlastně to třeba čtou rádi, protože by už to dnes sice nehráli, ale zajímá je, o čem to bylo a jaké to je, když to hraje někdo jiný.

A přidám osobní zkušenost s tvým webem. Kdysi jsem tady chodil vlastně jen v momentě, když jsem měl rozehraný nějaký díl M&M. Jinak moc vlastně ne. Oživilo to tady tvoje deníkování her jako The Summoning, Veil of Darkness a podobně. Vlastně jsem se pak přistihl, že si tady chodím číst o jiných hrách, než je M&M a chodím koukat od diskusí o jiných hrách, než je M&M.

Tím nechci říci, že M&M obsah je slabší, naopak, je to taková jedinečná stálice tady, kam chce člověk kouknout, když se zabývá M&M, ale ten další obsah je taky hodně důležitý, aby sem člověk chodil i v jiných případech a chodil se bavit i o jiných hrách.

Je jasné, že když to chceš mít tématicky stěžejní o nějaké sérii, tak jsi pak podroben nudné povinnosti být aktuální a když vyjde nový díl, tak o něm aktuálně referovat, i když se ti zrovna nechce.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #125 kdy: Červen 03, 2020, 16:16:01 »

A přidám osobní zkušenost s tvým webem. Kdysi jsem tady chodil vlastně jen v momentě, když jsem měl rozehraný nějaký díl M&M. Jinak moc vlastně ne. Oživilo to tady tvoje deníkování her jako The Summoning, Veil of Darkness a podobně. Vlastně jsem se pak přistihl, že si tady chodím číst o jiných hrách, než je M&M a chodím koukat od diskusí o jiných hrách, než je M&M.

Já tomu právě naprosto rozumím, protože ohledně jiných monotématických webů dělám to samé :) A dělá to tak určitě plno lidí. Jednak jsou tu vidět výkyvy v návštěvnosti a ty pak jde dát třeba do souvislosti s jinými událostmi, např. když někdo zalinkuje nějakou zajímavost odtud apod. Ten skutečný základ komunity byl přitom docela malý.

Mě už před hezkou řádkou let napadlo, respektive mi došlo, že monotématické weby jsou spíše odsouzeny k záhubě (řekněme klinické smrti), ale řešení to moc nemělo. Pak se tu najednou rozjela hromadná akce v rozehrávce Legend of Grimrock a od té doby bych řekl, že se ten úpadek zastavil a naopak se to mírně zvrátilo. Byla to celkem spontánní reakce, kdy se do rozehrávky pustilo více lidí a najednou ty deníky dostaly úplně nový rozměr.

Je tedy pravdou, že popularitu deníků tu záhajila Ali a StriderCZ, to jsou ty deníky v Coracových zápiscích, což je zase dílo Majka. Ten nápad tedy nevzešel ode mě, akorát jsem to pak rozšířil na jakékoliv cRPG a nacpal to na fórum. Mě to pomohlo k překonání herních restů a celkově to web oživilo :)

Když se teď vrátím ke Grimoire, tak jsem nedávno viděl nějaký dotaz na zákys a chtěl jsem se podívat, jak jsem to řešil já. No, tu informaci jsem našel, ale ne tak podrobnou, jak bych čekal. Na tom je krásně vidět, jak se obsah deníků vyvíjí. Ono to taky dopadlo tak, že třeba u MMI mi psaní deníku zabralo dobrou 1/3 herního času.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 7 8 [9]