Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 12:45:48
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11

Autor Téma: Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)  (Přečteno 34216 krát)

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #90 kdy: Květen 13, 2019, 21:07:35 »

Jak tohle dobrodružství vlastaně budeš "ukončovat"? Jako věnoval jsi tomu spoustu hodin, to tak jenom pak řekneš, že level XXX a už tam není nic pro mě? Já bych s tím tedy měl velký problém. Teď mi nejde o kvalitu/nekvalitu hry, jde mi o celkově vyznění MMORG, že tam strávíš fůru času a ve finále se to tak nějak rozmělní...nebo se mýlím?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #91 kdy: Květen 13, 2019, 22:22:46 »

Level už je zase konečný, na 80 jsem se dostal během pár dní a dále už to opět jede jen přes boony a výbavu. No, je to zapeklitá otázka, ale v podstatě je to tak, jak si napsal. Prostě si řeknu, že na konci téhle kampaně končím. Dokud budou vývojáři dodávat nový obsah, tak to nebude mít konec nikdy. To je opravdu problém většiny MMORPG. Na tyhle hry vzpomínáš spíše jako na běžnou epizodu ze života, je to prostě jen nějaký úsek, který je vytržený z mnohem většího kontextu. Nemusí to být nic hrdinského nebo převratného, ale byl jsi u toho a prožil si to.

Právě díky tomu rozmělnění činností v čase tomu chybí silný náboj. Už dopředu víš, co bude jak dlouho trvat. O TES (od Morrowindu výše), se třeba často psalo jako o single MMORPG, ale právě ten spád děje dává TESům úplně jiný rozměr. Jinak TESy taky končíš s tím, že to vlastně nemá žádný pořádný konec.

Podstatné je určit si, kolik času do toho chceš investovat a jaký cíl v tom vidíš. Ten cíl je přitom důležitý, protože to je vlastně to finále, které si z toho osobně odnášíš.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #92 kdy: Květen 16, 2019, 23:05:39 »

Za poslední týden proběhlo několik updatů, které zřejmě dále balancují a upravují hru. Řada věcí se tak nějak přirozeně vrátila do starých kolejí a na externích mapách už není změna tolik vidět. Lidi se naučili do výzev chodit ve větších skupinách, takže bossové padají celkem rychle. Výjimkou jsou akorát bonusové Demonic Encounters, kde je boss stále dost tuhý a záleží hodně na lidech, kteří se v boji sejdou. Není to však nic zvláštního, před lety to probíhalo úplně stejně, což jsem již zmiňoval.

V rámci obměny výbavy se mi včera konečně podařilo nashromáždit dostatek nových Seals a pomalu jsem začal vyměňovat svojí plátovou výbavu za plátovku z kampaně Ravenloft, která je nyní nejsilnějším dostupným setem u Seal Vendora. Zatím jsem se obešel bez výměny starých Seals, ty bych si chtěl nechat jako rezervu. Bylo to tedy poměrně hektické a připomnělo mi to staré časy, kdy jsem sbíral Demonic Ichor na drowí set. Včera jsem měl ovšem kliku na lidi a protáhl jsem se několika výzvami, z nichž jsem dostal opravdu hodně Seals. V River District jsem přitom zjistil, že portálových kamenů k bossům mohu dostat více, je to jen o štěstí, jak z HE padají.

Nový set zbroje mi dopomohl k lepším statistikám, ale z pohledu Item Level jsem na tom stále bídně. Dneska jsem zjistil, že do epických dungeonů stejně nemůžu, protože mám IL o 1000 nižší (bez companiona dokonce o 2000) - vyžadované minimum je 13000. Při upgrade na mod 16 se zřejmě počítalo i s tímto, a ty limity byly hodně přenastaveny. V podstatě mi to nevadí, hlavně že si mohu dál jet příběh.

Abych si mohl rozšířit možnosti pro extra týdenní úkoly, tak jsem dneska na závěr dne vlezl do kampaně Ravenloft. Je to docela tuhá mapa (doporučený IL je 14000), ale úkoly se dají celkem plnit. Nemám zatím v úmysl skrze kampaň procházet systematicky, ale chtěl jsem si alespoň otevřít úvodní příběh, než se úkoly přepnou do denní rutiny. Samotná kampaň nevypadá nijak komplikovaně, je limitována týdenním množstvím hlavní kampaňové měny, takže je to opět něco na 2 měsíce každodenního hraní. Nejprve chci však pořešit resty v rozehraných kampaních, to má pořád nejvyšší prioritu.

Pokud se vrátím k novému zbrojnímu setu, tak je tu ještě jedna zajímavost. Když jsem se před pár měsíci vrátil do hry, tak relativně dost lidí využívalo Primal set. Pro herní rozjezd to bylo ideální a Seals se daly předtím získat rychleji. Nyní jsem však jeden z hodně mála lidí, co se dopracovali k novému setu za Seals. Ne že by to lidé asi nechtěli, ale už to není tak snadné a tipuji, že dost lidí po upgrade na mod 16 není schopno tuhle pasáž hry překonat, takže to spíše vzdávají, nebo si pro úvod vyzvednou základní Ravenloft set a pak se případně dopracují k lepším setům v kampaních.

Upadající zájem o hru je dost vidět i přímo na mapách. Zůstali hodně veteráni a ti, co měli lépe našlápnuto k high level obsahu. Mapy základní kampaně jsou hodně prořídlé a i u těch high level je vidět, které jsou preferované na úkor jiných. Třeba Sea of Moving Ice je skoro pustá. Kdykoliv sem vlezu, tak je tu jen pár lidí. Přitom tu potřebuji pořešit HE. Jenomže ta mapa je v mod 16 celkově zmršená a hlavně hráč si odtud neodnáší nic moc zajímavého, takže místní úkoly jsou spíše ztráta času. Vyplatí se akorát místní týdenní úkol a ten se odehrává poblíž startu, takže není potřeba plavby po ostrovech. Ale na druhou stranu mi přijde, že lidé zase více spolupracují a nejsou neteční vůči problémům druhých, což bude ale tím, co za lidi zůstalo. Předtím mi přišlo, že ve hře citelně narostlo množství prudičů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #93 kdy: Květen 17, 2019, 07:20:09 »

Včera se mi přihodila ještě jedna událost, dostal jsem pozvánku do další aliance :) Nicméně jsem to bez nějakého většího rozmýšlení odmítl. Jeden pokus stačil. Z mého pohledu, nebo lépe řečeno pro mě osobně,  aliance už nic extra nepřináší, ba naopak. Když to tak vezmu, tak jsem do aliance nacpal nemalé množství zdrojů, které jsem si mohl v pohodě ušetřit a výsledkem je, že jsem stejnak z aliance venku. Tohle je prostě klasické nebezpečí podobných spolků a vlastně to byl i důvod, proč jsem do aliance nevlezl už dříve. Jsou věci, které se prostě v onlinovkách nezmění a hledat užitečnější alianci, která bude v pohodě tolerovat absenci, to je prakticky nesplnitelný úkol.

Ale teď ke kampani Ravenloft. Včera jsem to vzal příliš stručně a možná by bylo dobré, kdybych popsal, o čem ta kampaň vlastně je. Rozhodně nečekejte nic převratného, zápletka kampaně je známá hned od počátku, čímž Ravenloft přišel o pěkný kus tajemna. Příběh zřejmě volně navazuje na Strahd's Possession.

Na počátku vás čeká návštěva lorda Neverembra, který vás pošle na panství své známé, abyste tam prošetřili jednu záležitost. Na místě se od kněžny dozvíte, že její panství zahalila podivná mlha a poblíž tvrze se usídlila skupinka kočovníků, kteří si říkají Vistany. Kněžna v nich vidí potížisty, takže první úkol byla návštěva tábora a prošetření okolností příchodu Vistany. A tady už se konečně začíná odvíjet samotný příběh. Od stařešiny jsem si vyslechl příběh o jistém princi, kterému jeho kmen kdysi pomohl a on se jim za to v dobrém odměnil. Jenomže z prince se časem stal tyran a nikdo přitom neví, co se přesně přihodilo. Vistany tedy přišli hledat pomoc do našich zemí, takže jsem jim na ní kývl. Od stařešiny jsem dostal dopis starosty Barovie, který v něm žádá o pomoc při záchraně své dcery a v doprovodu karavany jsme vyrazili skrze mlhu do Barovie.

Ještě v lese jsme narazili na další tábor, kde už mě čekala místní kartářka (vědma). Od ní jsem se dozvěděl o své výjimečnosti a dostal jsem balíček tarokových karet (ten je potřeba postupně doplňovat). Taroky přinášejí různé bonusy, přičemž závisí na síle karty. V Barovii musím najít trojici předmětů, se kterými budu poté schopen porazit místní zlo v podobě Strahda von Zarovich. Samozřejmě tu něco nesedí, ale na dohady není čas. Tábor napadnou vlkodlaci a za odměnu v boji jsem dostal od stařešiny amulet, který mi zajišťuje volný průchod skrze mlhu. Při cestě do vesnice jsem se srazil se samotným Strahdem, který mě mile uvítal a pak zmizel.

V Barovii jsem vyhledal spojku Vistany a pomalu se seznámil s místními problémy. Je to několik různých úvodních úkolů, které mají navodit atmosféru všudypřítomného nebezpečí, ale to je vidět i bez toho, protože tématika vlkodlaků a upírů je známá už od počátku. První zvrat přišel ve chvíli, kdy jsem zjistil, že dcera starosty je živá a čeká na mě. Ten kdo tu zemřel, byl ve skutečnosti její otec a dopis, co mám v ruce, je padělek! Mno, kdo zná Strahd's Possession, tak asi nebude překvapen. Vistany pro Strahda v podstatě pracují jako agenti, takže ten zájem o mou postavu vzešel přímo od Strahda. Otázkou spíše je, co má Strahd za lubem?

Barovie je v kampani představena jako poměrně kompaktní lokace a není nikterak velká. S původní hrou to má společné jen reálie a pár příběhových bodů. Strahd stále hledá reinkarnaci své milované a nikterak se neštítí kvůli tomu tyranizovat své poddané. Na Ravenloftu je zajímavé to, že se tu pravidelně střídá den a noc, přičemž některé úkoly lze řešit jen v noci. Atmosféra lokace je hutnější, vývojáři se opravdu snažili, ale tím, že dost věcí vykecali už na počátku, tak Ravenloft ztratil kouzlo tajemna. Osobně se bojím i toho, že rozvláčnost kampaně zabije jakýkoliv další pokus o zajímavý děj. Tohle je prostě látka, která patří do klasické hry, do kulis MMO to nejde napasovat.

Skutečnost bude spíše taková jako u většiny ostatních kampaní, Ravenloft bude mít otevřený konec a vše vyzní tak nějak do ztracena. Na konci bude určitě epický dungeon se Strahdem, ale to je za současných okolností zcela mimo mé možnosti (a tak to asi už i zůstane). Za současných okolností si nedokážu představit, že bych dokázal svou postavu ještě nějak výrazně vylepšit. Je to hodně podobném mým začátkům, kdy jsem zasněně přemítal o dni, kdy budu stejně silný, jako ti ostatní kolem :D

Nejsem žádné béčko, ale ty nůžky prostě zůstaly stále rozevřené. Když to porovnám se stavem na začátku, tak jsem se vlastně nikam neposunul. Item Level mám někde lehce nad 11000 a přitom kolem potkávám klidně hráče s IL 18000. Já budu rád, když se nakonec vůbec vyškrabu na 13000.

Na webu už se pomalu začínají objevovat návody na buildy paladinů a musím říci, že jsem si svého sólo justikáře vytvořil dobře. Ostatně ty buildy jsou jen vodítkem, stejnak se musíte s tou postavou sžít a naučit se jí ovládat, což znamená, že musíte ten build nejprve pochopit. No a když ten build chápete, tak ty návody nepotřebujete :D Vývoj postav byl opravdu hodně zjednodušen, takže těch možností ve skutečnosti tolik není. Základem je to, pro jaký obsah se postava tvoří. Jestli to je kooperace nebo sólo hra. U mě je kooperace jen příležitostná záležitost a tím je to celé dané.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #94 kdy: Květen 18, 2019, 11:33:52 »

Konečně jsem se dostal k poslednímu kousku nové výbavy a nyní už mohu Seals šetřit do zásoby. S rezervou ve starých Seals se mohu dostat až na pool 2200 Seals, což není špatné. Horší to tedy bude, pokud se v Crypticu rozhodnou, že směna Seals už nebude 1:1 :D Ale tak zase jsem nyní mnohem spokojenější, protože na novou výbavu jsem si vydělal zcela od nuly.

Možná by stálo za to, kdybych sem uvedl drobnou rekapitulaci k zisku zbrojových setů. Tyhle nekampaňové sety mají totiž univerzální cenu, akorát se liší tím, co je tou cenou a jak snadné jí bylo v průběhu času sehnat. Platidla jsou celkem 2 - Demonic Ichor a momentálně nejvyšší druh Seals (nyní Seals of the Crown, předtím to byly Seals of the Brave - zde platí směna 1:1, ostatní vyšší Seals už jsou dneska jen do sbírky). Oboje dvoje měny mají limit na množství, takže maxiálně u sebe smíte mít 1200 Ichor/Seal.

Zbrojní set skládá z kyrysu (600), přilby (400), rukavic (400) a bot (400). U Drowcat armor je možno za Ichor dokoupit drátové kalhoty (400) a drátovou košili (400). Seal Vendor naproti tomu nabízí k setům několik prstenů (každý také za 400 Seals). Drátový set z drowí výbavy je dodnes populární, horší to před tím bylo právě s těmi prsteny, ale mám pocit, že také byly nějakým způsobem dostupné. Komplet výbava vás tedy vyjde na 1800 Ichor/Seal, k tomu dva prsteny za 800 Seal a případně drátěný set za 800 Ichor (dá se nahradit o něco lepším setem z kampaně Storm King's Thunder, který se kupuje za Voniblood).

Před třemi lety měl Ichor ještě limit na týdenní zisk, což bylo tuším max. 600 Ichor/týden. Nákup drowího setu včetně doplňků zabral tím pádem skoro 5 týdnů poctivého grindění v Demonic Encounters v Dread Ring (ty byly nejvíce navštěvované, takže snadněji přežitelné než ty ve Well of Dragons nebo Icewind Dale). Dneska už týdenní limit neexistuje, ale Ichor se pořád kompletuje docela pomalu. Mnohem více jí padalo v souboji s Demogorgonem, ale to je v mod 16 pro nové postavy nemyslitelné (nedostupné kvůli nízkému Item Level).

Demonic Encounter (DE) jsou dobrým zdrojem i nejvyšších druhů Seals, které padají společně s Ichor. Do modu 16 se Seals daly snadno farmit návštěvou skirmishů, ale to je nyní opět jen výsadou postav s lepším Item Level - a ty samozřejmě už lepší výbavu mají ;) Seals mají ovšem výhodu v tom, že padají i z běžných Heroic Encounters a dokonce ve stabilním množstvím - základní HE 10 kousků, velká HE 50 kousků. Z DE je to 3-9 kousků dle zásluh. Když máte kliku na ostatní hráče na mapě, tak HE odsýpají jedna báseň a třeba v River District to pak berete jednu HE za druhou (DR jsou kupodivu vesměs časově náročnější a je jedno, kolik hráčů se jich účastní). Seals se dají navíc získat jako volitelný bonus speciálního kraftění v kampaních Elemental Evil a Underdark.

Vydělat si na novou zbroj tedy není až tak složité, záleží jak moc času do toho chce hráč investovat a jaké má štěstí na okolí. Určitě to už nebude oněch 5 týdnů, běžným hraním půjde spíše maximálně o 2 týdny (u mě konkrétně by to vyšlo dokonce jen na 3 dny). Když se nachomýtnete k několika velkým HE, tak to leze rázem do stovek Seals. Blbé je, že na to musíte mít štěstí. Většina lidí tak stále dokola obchází DE, kde je to pomalejší. Celková pomalost pak bude důvodem, proč ty nové zbroje má tak málo lidí. Přijde mi, že dneska už není populární čekat prakticky na cokoliv a tím, že se hra v grindu vrátila o několik let zpět, tak to mnozí prostě neskousli.

Druhou věcí je fakt, že si u toho člověk říká, jsetli ten nový set je opravdu tak znát? Rozdíl mezi drowím a oathkeepers setem je malý (Item Level v okolí 500). Větší odskok je až mezi těmito dvěma sety a Primal setem. No a mezi Primal setem a mým současným Oathlord setem už je ten rozdíl zase menší (Item Level 700 vs 770). V tomhle případě rozhodl spíše vzhled Oathlord setu, který je mi bližší. Jenomže krom toho se dá najít základní výbava modu 16, která od těhle dvou setů zase výrazně odskočila a tím pádem se dá čekat, že někde dále je něco nového a výrazně lepšího (Item Level okolo 900).

To dilema pak možná spočívá v tom, zda-li se pachtit za honbou Seals, nebo jít rovnou do kampaně Underdark a doufat, že tamější obchod nabízí za kampaňovou měnu něco zajímavějšího (sám nemám tušení :)). Pro mě je tu ovšem jiná neznámá, opravdu je kampaň Underdark přizpůsobena postavám s Item Level 9000? Mě tu prostě něco neštymuje. Kvůli téhle kampani se levelcap zvedal na 80, přibyly silnější zbroje a teď by z toho mělo být něco, co je o několik řádů přístupnější než trojice posledních bonusových kampaní, které jsou navíc staršího data (třeba The Cloaced Ascendancy). Možné to samozřejmě je a hodně by mě to překvapilo, protože by to šlo proti duchu toho, čím vývojáři vysvětlovali nutnost nasazení mod 16.

Pozítří už asi budu finišovat boony v kampani Storm King's Thunder, takže mi odpadne jedna celá rutina a hodně se posunu i v The Cloaced Ascendacy, kde mi denní rutina navíc trvá mnohem kratší dobu než na začátku. Přesto je to ještě na nějakých 14 dní hraní. V Tyranny of Dragons je to jen občasná návštěva kvůli Sigilům, protože tady jde čistě jen o kraftění dračího pokladu pro výměnu za Linu's Favor, což je čistě už jen otázkou času, takže Well of Dragons jsem si nyní všímal spíše kvůli DE a samozřejmě týdenním úkolům.

Kampaň Acquisitions Incorporated mi zabere v rámci týdne asi nejvíce času, ale kompletuji už jen boony skrze sběr oříšků, což je 5 kousků každou hodinu (větší úkoly už mě nebaví dělat), takže si sem jen párkrát za den odskočím a na konci týdne mám limit takměř splněný. Časově mi to tedy vychází taky ještě na 2 týdny, ale nebudu mít splněnou kampaň jako takovou, protože u Acquisitions Incorporated je kvůli poslednímu bodu nutná účast na Epickém Dungeonu, což nepřichází v úvahu (možná časem, je vyžadovaný IL 13000).

Pomalu jsem se tak prokousal skoro na konec svého předsevzetí, ale vůbec se neodvažuji bilancovat čas, který jsem doposud u hry strávil :D Znovu, resp. za další postavu, bych si to už zopakovat nechtěl. Je toho mnoho a místy je to už úmorné. Ty staré kampaně opravdu nic významného nepřinášejí, leda ty boony ... tedy abych byl přesný, nově volné body k investici do boonů. Zvažuji, že bych už plynule přešel do kampaně Underdark, ale asi to bude chtít spíše pauzu.
« Poslední změna: Květen 18, 2019, 11:39:28 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #95 kdy: Květen 22, 2019, 19:46:18 »

Předevčírem jsem vítězoslavně dokončil komplet kampaň Storm King's Thunder, tedy oba zbývající boony a odměnou mi krom volných bodů byl i zápis do statistik zkompletovaných událostí. Jak vidno, 100% kampaně nestačí, opravdu je potřeba mít splněné i boony. Celá kampaň mi tedy zabrala 2,5 měsíce (11 týdnů) každodenní rutiny a ve finále mohu být rád za extra týdenní úkoly, protože jsem skončil o týden dříve (normálně by to bylo asi rovných 12 týdnů).

U The Cloaked Ascendancy mi chybí zhruba ještě 10 dní na poslední bod kampaně, takže to časovou náročností bude podobné (do téhle kampaně jsem se naplno vrhl o něco později). Nicméně i tady jsem předevčírem zkompletoval boony + jsem další bod dostal z kampaně Acquisitions Incorporated, takže za pondělí jsem získal rovné 4 volné body k investici. Samotná Acquisitions Incorporated je ještě otázkou dvou týdnů. Výhodou novějších kampaní je fakt, že boony se dají řešit přednostně, protože nejsou tolik omezovány příslušnou kampaňovou surovinou, jako tomu bylo dříve. Popř. je v kampani jen jedna společná surovina (viz dále).

Včera jsem tedy plynule přešel k Ravenloftu a v extra týdenních úkolech sbírám suroviny do kampaně Jungles of Chult, kterou zatím ponechávám stranou. Ravenloft opravdu záhy ztratil jakékoliv kouzlo, protože to velmi rychle upadlo v běžnou rutinu a navíc tu dost zápasím s tuhostí potvor. Na mapě kupodivu není ani tolik hráčů, takže dneska jsem měl trošku problémy s kompletací místních HE (sám to nezvládám). Nakonec jsem ale zázrakem stihl 2x místní velkou HE (tzv. BHE).

Do dokončení kampaně The Cloaked Ascendancy nebudu asi Ravenloftu věnovat plnou pozornost, ale z pohledu kampaňového stromu je to celkem přívětivý postup. Je to dělané podobně jako u Acquisitions Incorporated, kdy sbíráte kampaňovou surovinu, ale zároveň jste limitováni jejím maximálním množstvím za týden. Tady je to 100 znamení (Omens) - hlavní kampaňový strom vyžaduje 100 znamení na každý bod, u boonů je to 175 znamení na bod. Samotnou kampaň lze pořešit za 5 týdnů a dalších 7 týdnů pak sbíráte znamení pro boony (předpokládám, že boony jsou jen 4 a týdenní limit znamení je neměnný). Opět jde tedy o 12 týdnů. Jenomže tady asi nepůjde vysloveně o denní rutinu, protože znamení přibývají celkem rychle, takže už nyní mám 2/3 týdenního limitu splněných.

Poměrně překvapivé pro mě bylo zjištění, že companion mi nyní přidává jen málo bodů k celkovému Item Level. Momentálně mám IL 11400 a Shiva mi přidává pouhých 100 IL! Je to vskutku bída, ale na druhou stranu je nižší vliv companiona asi lepší, protože nemusím tolik přemýšlet, jestli Shivu odvolat nebo si jí vzhledem k různým úkolům ponechat (občas je companion spíše k zlosti). Takhle ji využívám jen tehdy, pokud se mi opravdu hodí. Poněkud rozmrzelý jsem spíše z toho, že na IL 13000 mi chybí 1600 bodů a nějak nevidím způsob, jak se k takovému množství snadno dostat.

Možným řešením je samozřejmě aliance, ale k tomu už bych se vracet nechtěl. Popravdě, aliance má význam hlavně pro své zakladatele, pro ostatní je to čistě jen obchod, kdy si za členství platíte svou aktivitou. Jakmile polevíte, tak přijdete jak o alianci, tak i o to, co jste do ní vložili a to není zrovna zanedbatelná ztráta. Ty necelé 3 měsíce v Immortal Blood nebyly zrovna levné a členství mi nic extra nepřineslo.

Když už jsem to načal, s aliancemi je to stále stejné a je kupodivu jedno, jestli jste v české nebo zahraniční alianci. V podstatě ani nezáleží na konkrétní hře. Zahraniční aliance, potažmo anglické servery mají ovšem jednu výhodu, lidé jsou na nich upřímnější a v aliancích se nedějí takové přemety jako u nás. Je to prostě o kultuře jako takové, navíc ty zahraniční aliance jsou obvykle multikulturní. Nicméně význam a fungování aliance je v základu stejné.

Pokud chytnete začínající alianci, tak je to obvykle naprosto pohodový spolek lidí, ale jak začne aliance nabývat na síle, tak se to pokaždé zvrtne a ten primární cíl se upne na neustálý růst. Vy jako hráč máte sice z tohoto růstu větší benefity, ale vedení se vás nebude rozpakovat vyměnit za aktivnějšího hráče, tak to prostě chodí. MMO zabilo nejedno přátelství!

Immortal Blood je aliance na levelu 14 (z 20 možných) a má nakročeno mnohem výše. Na počátku je vždy dobré se podívat, jaká jsou pravidla aliance, ať víte, na čem jste a co vás to bude stát. Místní podmínkou bylo, že absence více jak 14 dní je důvodem k vykopnutí. Nicméně i takový hráč má možnost se znovu vrátit. Vtip vám dojde ve chvíli, kdy dostanete vyhazov po dni absence :) Sice jsem mohl vstoupit hned zpět, ale to bych byl debil :D

Je jasné, že krom absence se tu počítá i přínos pro alianci, tudíž vás někdo stále bedlivě sleduje a ten vyhazov byl spíše varování za nižší aktivitu. Přitom můj přínos byl za ty předchozí týdny před mod 16 docela významný (ostatně proto jsem také povýšil). Jenomže to nikoho nezajímá, důležitá je budoucnost. Jakmile přestanete plnit kvóty, nastoupí na vaše místo někdo jiný. A tady si opravdu musíte říct, jestli vám to za to stojí? Když vás vyhodí jednou, a to bez jakéhokoliv varování, tak to udělají příště znovu a pokaždé budete chudší o vaší investici do aliance. Ta totiž stojí vaše cenné suroviny. Proto se dělají tak velké nábory a proto probíhá tak častá obměna hráčů. Aliance se v principu vždy stavějí na obětech ;)

Zábavné pak je sledovat, kolik vlastních postav mají v alianci přední představitelé, protože to vám řekne, za koho všeho musíte odvádět svůj díl. Tyhle postavy totiž musíte sponzorovat, protože za ně hraje stále jeden a ten samý člověk, tudíž jeho odvod alianci je úměrný jeho vlastní aktivitě nikoliv počtu postav. Pokud by to mělo být spravedlivé, tak by každý měl mít jen jednu postavu ve stejné alianci.

Každopádně život v alianci doporučuji alespoň zkusit, je to součást hry a každý by to měl poznat. Mě to v Neverwinteru moc nelákalo, ale zase bych býval přišel o náhled na mapu Strongholdu a život s tím spojený. Bohužel, realita aliancí je všude stejná. Nakonec jsem ze seznamu vykopl i ty rádoby přátele a dále si pojedu své klasické sólo :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #96 kdy: Květen 24, 2019, 19:11:17 »

Množství Znamení se v kampani Ravenloft nakonec s každým splněným bodem zvyšuje, takže boony nakonec vyjdou jen na 4 týdny (boony jsou opravdu jen 4).

Uvnitř kampaně funguje ještě jedna zajímavá mechanika v podobě lovu za odměny. Odehrává se to na paralelní mapě k Barovii a lov je odstupňován do tří kategorií - jednohvězdičkový třeba zvládnu sám. Odměnou je něco málo surovin a různé části výstroje různé kvality. Hledanou potvoru je potřeba nejprve vystopovat a poté ještě z boje 2x zdrhne. Ke stopování slouží trojice nápověd od kartářky. Vše je to navíc limitováno časem 20 minut, což je vzhledem k nutnosti stopování na hraně, ale časem se asi stačí naučit jednotlivá místa z nápověd a chodil bych na jistotu.

Na videu níže je začátek vstupu do kampaně s inicializačníma úkoly a denní/týdenní rutinou.

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #97 kdy: Květen 31, 2019, 19:04:05 »

The Cloaked Ascendancy jsem k dnešku definitivně dokončil, takže jsem se skutečně vešel do zmiňovaných deseti dní. Jenomže kompletace kampaně je jedna věc, nyní by mě měla čekat obnova vybraných artefaktů, což znamená, že bych měl ještě nějakou dobu hrát dále. Anebo hrát intenzivněji jen na mapě River District. Přemýšlím, jestli to má vůbec význam? Jednak si nejsem jistý, který z těch setů bych kompletoval raději, a pak si ani nejsem jistý, jestli to bude nějaký výrazný bonus proti tomu, co zrovna používám. Ona byla totiž síla artefaktů jaksi nerfnuta, takže hlavním kritériem řady z nich je Item Level a bonusový efekt(y). Můj vzdůšný štít je třeba jinak stejně dobrý jako setový za Seals of Brave a navíc lépe vypadá :)

V pondělí bych měl ukončit hon boonů v Acquisition Incorporated a zbyde mi jen poslední kampaňový bod, který možná splním někdy v budoucnu, až budu schopný podstoupit příslušný Skirmish. V Tyranny of Dragons mi stále chybí ještě dobrý měsíc, ale celkově to s kampaněmi vypadá lépe než začátku. Nikdy bych netušil, že se do hry opravdu takhle zakousnu a ten skluz odmáznu.

Na problémy se ovšem začíná blýskat v Ravenloftu. Odemkl jsem totiž další položku kampaně, se kterou přišel povinný úkol - všechny další kampaňové body po něm jsou podmíněny ziskem dostatečného množství Znamení a splnění úkolu z předchozího bodu, je to hodně podobné konfrontačním úkolům z kampaně The Cloaked Ascendancy.

Potíž je v tom, že jsem se ocitl na hranici svých schopností. Úkol obsahuje dvojici tuhých soubojů, přičemž ten druhý je i dost o štěstí. Docela se obávám toho, že další dvojice úkolů bude dále tuhnout. Je opravdu vidět, že na tuhle mapu ještě nepatřím. Ve dvou by to bylo určitě snadné, ale já si to chci odsólovat. Pokud by se tedy příští týden ukázalo, že na to nemám, tak bych se asi přesunul do kampaně Undermountain a v Ravenloftu bych začal kompletovat jen boony.

Jinak před šesti dny odstartovala v Neverwinteru akce Siege of Neverwinter, což je speciální eventová mapa, která funguje jen 14 dní. Možná už jsem o ní před léty psal. Je plná Heroických výzev a odměnou je speciální měna (Doporučení), za kterou jsem kdysi koupil svou lučištnici a koně. Nyní je možnost zakoupit krom nich i gryfa, takže jsem do akce zapojil i svou warložku - jí bude slušet více. Boje jsou s pravidly mod 16 docela o hubu, ale lidi mají výdrž :) Nejhorší jsou draci, protože jsou možná o chlup tužší než ti z Well of Dragons. Výzvy nemají časový limit, takže draka lze smažit klidně 20 minut, což není nic nereálného.

Pokud jde o počty hráčů na serveru, tak mi přijde, že úbytek hráčů asi tak strašný nebyl. Horší je to spíše s nováčky, protože těch výrazně ubylo. Jinak hra se asi stále balancuje, protože občas mi přijde, že některé boje probíhají trošku jinak, než tomu bylo třeba před pár dny apod. Možná je to jen můj pocit, ale už si nepřijdu tak neužitečný jako na počátku. Naopak bych řekl, že jsem se skutečně vrátil do stejné pozice, v jaké jsem byl před pár lety - holt nemohu zatím do epických dungeonů a skirmishů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #98 kdy: Červen 04, 2019, 15:40:32 »

Včera jsem dle očekávání ukončil hon na boony v Acquisition Incorporated a z dlouhé chvíle jsem se přesunul do kampaně Undermountain.

Undermountain je novinka, která přišla s modulem 16 a doporučený Item Level je 9000. Zprvu sem netušil, o co přesně jde a proč je to takto nastavené, ale pomalu jsem se k tomu dobral. Kampaň totiž nemá žádnou kampaňovou surovinu a kampaňovým stromem se tedy proplétáte podobně jako základní kampaní - prostě plníte úkoly pro jednotlivé oblasti a na konci si vždy odemknete další oblast. Kampaňový strom je tu implementovaný spíše jen kvůli extra odměnám.

Bylo mi to nejprve divné, ale pak jsem si v popisku kampaně všiml, že je vhodná pro postavy, které potřebují překonat přestup z levelu 70 na level 80. To už smysl dávalo, i když moje warložka by s jednoduchostí vstupu do kampaně moc nesouhlasila :D S paladinem to ovšem bylo jednoduché.

Na každém patře Undermountain vždy o něco přituhne, ale potvory mě začaly aktivně napadat až na třetím patře. Do té doby jsem si držel odstup více jak 5 levelů, což potvory berou jako stopku. Bylo docela příjemné si po patrech jen tak běhat a nestarat se o všudy přítomné boje. Jen jsem si splnil úkol a zas běžel zpět. Za běžných okolností to totiž funguje tak, že se na místo úkolu musíte obvykle probojovat a při cestě zpět si klestíce cestu přes ty samé boje, protože potvory se mezi tím respawnovaly.

Už jsem si začal myslet, že to v poklidu dotáhnu na jeden zátah až do konce, ale Neverwinter vždy a u všeho obsahuje nějaký háček :) Jakmile jsem dosáhl 51% kompletace, tak jsem narazil na nezdolný souboj! Nemohl jsem uvěřit vlastním očím, tohle je pomocná kampaň pro vylevelování na levelcap? Odsólovat jsem to nedokázal a pochybuji, že nováček okolo levelu 75 to dá :D Zřejmě se tu předpokládá, že to lidi sólovat nebudou, ale v tom případě existují mnohem jednodušší způsoby, jak postavu vylevelit a stejně tak získat lepší výbavu. Vykašlal jsem se na to, protože tohle je ztráta času.

Namísto toho jsem dneska zamířil do Barovie a zcela nečekaně jsem kampaň Ravenloft dokončil. Všechny další souboje v rámci úkolů pro kampaňový strom byly celkem normální, takže jsem se rostoucí obtížnosti obával zbytečně. Konfrontace se Strahdem proběhla taky tak nějak standardně a mě tedy zbyly už jen nesplněné boony, což bych měl během 4 týdnů taky zkompletovat. Až takhle rychlý spád jsem nečekal, ale na druhou stranu je to dobře. Obzvláště když vezmu, že jsem pro kampaň nesplňoval doporučený Item Level. S plněním bodů kampaně mi tedy hodně pomohlo, že pool Znamení se zvětšoval, ale spotřeba Znamení na jednotlivé body kampaně byla stále stejná. Díky tomu jsem dneska nabral Znamení hned na dva body a zbytek kampaňového stromu už byl jen o úkolech.

Když to tak vezmu, zbyla mi ve hře už jen jedna kampaň a to Jungles of Chult. Boony v Ravenloftu budou totiž už jen občasná rutina a nic dalšího aktivně plnit nepotřebuji.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #99 kdy: Červen 05, 2019, 08:13:27 »

Teď mi tak došlo, vždyť dohrát kampaň Ravenloft byl vlastně můj skrytý cíl, takže bych se k tomu asi měl rozepsat nějak více :D

Hned na úvod musí říci, že Ravenloft byl pro mě docela překvapením, protože je to asi první velká kampaň, která se v kulisách MMO moc nerozmělnila. Možná The Maze Engine by mohl být dalším příkladem, ale Ravenloft poskytuje kompletní kampaňové zázemí, což Maze Engine neměl. Když to vezmu zpětně, tak splnění jednotlivých bodů kampaně bylo celkem plynulé, protože to jednak nevyžadovalo tolik kampaňové suroviny a tahle surovina se poměrně snadno získávala, čímž odpadla pravidelná každodenní rutina. Ono to opravdu dělá hodně. Díky tomu ten úvodní měsíc uplyne tak nějak přirozeně (pokud to byl vůbec měsíc) a hlavně mi v paměti zůstaly jednotlivé části příběhu.

V rámci těch ostatních kampaní je to opravdu něco jiného a zřejmě to překvapilo vícero hráčů. Ravenloft jako takový nabízí řadu činností, ale ty jsou vesměs nepovinné. Přišlo mi, jakoby tu Cryptic záměrně počítal se sólo hraním, a proto se snažil ten zážitek udělat co možná nejkompaktnější a oddělit ho od multiplayer složky. Když vynechám ten obtížný úkol s vlkodlaky, tak jsem nikde ve hře neměl problém. Jeden z týdenních úkolů sice vyžaduje účast ne Heroických výzvách, ale pokud ho vynecháte, tak vám pořád zbyde dost jiných možností, jak suroviny získávat.

Hodně to bylo vidět ve finále kampaně, kdy jsem do rukou dostal účinnou zbraň, se kterou jsem Strahda poměrně snadno vyřídil. Nemusel jsem kvůli tomu vůbec nic dělat, zbraň jsem jenom v rámci zmiňovaného úkolu s vlkodlaky našel a ve finále se sama od sebe aktivovala. Přitom Ravenloft samozřejmě obsahuje vlastní set zbraní, které je potřeba nejprve získat a pak je začít obnovovat, ale jejich zisk už je zahrnut přímo do Epického dungeonu. Jedná se přitom o pomůcku, kterou oceníte spíše v kooperativním obsahu, takže ta rutina je opravdu přehozena až na hráče, kteří se chtějí zabývat ostatními činnostmi v kampani. Ten set je totiž účinný jen v Barovii, na jiných mapách přijde o své hlavní výhody, takže pro běžného hráče ani nemá smysl se o něj zajímat.

Pokud jde o příběh Ravenloftu, tak ten není nijak výjimečný. Je to sice jeden z těch lepších, co se v Neverwinteru najde, ale ve své podstatě čerpá z děje Strahd's Possession. Strahd se skrze své agenty postará o to, abyste měli důvod se do Barovie vypravit. Nikdo neví proč a jaký tím sleduje cíl, ale využije k tomu záminku únosu dcery starosty Barovie. Irena je ovšem živá a zdravá, mrtvý je ovšem starosta. Od místních Vistany se dozvíte, že by Strahda bylo dobré odstranit a tak vás čeká hledání trojice artefaktů - meče Sunsword, amuletu Holy symbol of Ravenkind a rukopisu Tome of Strahd.

Mezitím Strahd unese Irenu, protože Irena je reinkarnaci Tatyany, jeho dávné lásky (to je charakteristická vlastnost příběhu o Strahdovi, protože je to součást jeho kletby). Strahda sice neporazíte, ale alespoň ho donutíte k tomu, aby se uzavřel ve svém hradě, kde se bude připravovat na finální konfrontaci, tedy na vás a vaše přátele (tím myslí další spoluhráče, protože děj končí absolvováním Epického dungenonu Castle Ravenloft). Pro vás jako sólisty to není nic proti ničemu, svůj úkol jste splnili a z podstaty věci je jasné, že sami Strahda porazit nemůžete. Ostatně to ani moc dobře nejde.

V Crypticu se očividně nepředpokládalo, že by Neverwinter hráli pamětníci Ravenloftu, na to se určitě ohled nebral. Jenomže když chcete do hry zakomponovat pořádnou část o upírech a vlkodlacích, tak v rámci Forgotten Realms prostě po Ravenloftu sáhnete :) Barovie je navíc poměrně "exotické" a atmosférické místo, což se Crypticu podařilo zachovat.

Od mé pauzy ve hře to šlo v Neverwinteru s příběhem docela z kopce. Většina kampaní jsou podivné slepence, které jen poskytují důvod k té každodenní rutině. Undermountain má třeba zas problém s tím, že od určité části cílí na kooperaci mezi hráči. Meti tímhle Ravenloft zkrátka vynikat musí.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #100 kdy: Červen 10, 2019, 11:56:12 »

Nějak jsem to tím Ravenloftem opravdu ukončil :) Od té doby už nemám chuť se dále pachtit poslední zbylou kampaní, kterou je Jungles of Chult (potažmo mi chybí i celá druhá polovina Undermountain, jak jsem popisoval výše). Jungles of Chult mě obsahem moc nenavnadila a vypadá to na delší hraní. Lokace jsou jen o něco méně tuhé než Ravenloft, ale o to více se tu zas bojuje a místní kampaňová surovina přibývá pomaleji. Uvidím časem, až dokončím hon za boony u Ravenloftu a Tyranny of Dragons.

Namísto hraní za paladina jsem si cvičmo přepnul na warložku a zkusil jsem si pár úkolů pro level 70. Díky Siege of Neverwinter jsem získal rychlejšího mounta (epický gryf), takže mi bylo líto se s warložkou neprojet :) Skončilo to nakonec tak, že jsem si otevřel úvodní kampaně a regulerně jsem se do nich zakousl :D Ne že bych měl v úmyslu si to celé zopakovat i za další postavu, ale díky některým společným pasážím jsem zjistil zajímavé informace, nehledě na to, že jsem warložku poměrně snadno vytáhl na level 80.

V rámci extra týdenních úkolů jsem nedávno plnil u paladina příběhovou linku kampaně The Maze Engine, což je volitelná možnost některých kampaní - po kompletaci kampaně si můžete volitelně zopakovat příběhovou linku v jednom kuse, tedy bez toho MMO balastu. Jsou to normální úkoly včetně odměn, takže se to dá využít i pro extra týdenní úkoly.

Nebylo to kupodivu úplně triviální. Měl jsem splnit jen asi 5 úkolů, takže jsem si záměrně vybral úvodní mise, ale v jedné lokaci jsem narazil na docela tuhý odpor. Přitom The Maze Engine se přizpůsobuje levelu 60-64. Opticky to funguje docela dobře, místní démoni skutečně nebyli o tolik slabší, než jejich 70 verze. Když jsem ovšem do stejných lokací dorazil s warložkou, tak jsem se nestačil divit. Projel jsem tím obsahem doslova jak nůž máslem a za poloviční dobu!

Do téhle doby jsem si myslel, že čerstvé 70 postavy na tom budou v kampaních hůře a bude to prostě klasická rutina a pomalé sílení krůček po krůčku, ale tohle mi ukázalo realitu balancingu hry. Právě proto jsem se vrhl i do dalších kampaní, abych viděl, jaký to bude rozdíl.

Normálně bych se asi neměl divit, warložka je čisté DPS a paladin je pro změnu jakýsi univerzál, ale v PvE obsahu mě předběhla výrazněji, než bych čekal. Pokud jde o Heroické výzvy, tak už je to horší, ale ty jsou obecně balancované lépe, resp. to přizpůsobení je tu udělané poněkud jinak a celkem to funguje. I když ve hře už se objevilo dost postav s vysokými statistikami a pomalu se vracíme do situace před Modulem 16 :D

Na tom porovnání je spíš smutné, že paladin je opravdu outsider a vyžaduje poměrně specifický přístup k boji. Warložka třeba nemá ty blbé prodlevy mezi sesíláním Encounter Powers. Sice se jí výrazně pomaleji dobíjí akční body, ale Daily Powers se dají snadno kompenzovat právě Encountery, kdežto paladin musí Daily Powers používat aktivně - je to významný doplněk boje. Navíc je závislý na množství Divinity pro některé Encountery a obrana zas závisí na stamině (štít). Delší boj může být proto docela problém, protože jakmile padne štít, tak jsem na tom úplně stejně jako křehký kouzelník!

V tomhle opravdu neexistuje ve hře rozdíl. Důvodem je fakt, že ty obranné statistiky mají všechny postavy +/- stejné, takže jakmile se k vám nepřítel přiblíží, začne vám bez extra obranných "pomůcek" téct poměrně rychle do bot. Paladin přišel hned o dvojici velmi účinných pomůcek, což bylo na oplátku vykompenzováno tím, že měl před Modulem 16 slabší útok.

S warložkou prostě jen naběhnete na bojiště a do nepřítele perete jednu Powers za druhou, přičemž většina z Powers má plošný efekt, takže nepřátelé ke mě kolikrát ani nedoběhnou. Je to občas až děsivý kontrast. Tam, kde jsem s paladinem po Modulu 16 v pohodě natáhl bačkory, tam to warložka s přehledem přejde. Jakmile se jí potvory dostanou na tělo, tak se dá využít úniku za staminu, ale ta síla útoku a plošný efekt Powers řeší podobné situace elegantněji. Kdyby ten paladin měl alespoň větší výdrž štítu a o něco rychlejší dobíjení Divinity :/ Popř. mu alespoň vrátit silnější útok zbraní.

V tuhle chvíli už se nedivím, proč se řada hráčů na změny v Modulu 16 tak rychle adaptovala. Oni se jen museli naučit nové využití Powers a jejich omezený arzenál, ale to bylo vše. Kdežto paladiny čekala mnohem komplexnější změna. Tohle mohl vidět opravdu jen ten, kdo má více postav a jednou z nich je zrovna paladin. A teď si vemte, že po mapě už běhají DPS s vysokými statistikami, takže stačí dva až tři takoví hráči ve skupině a celý smysl Modulu 16 jde prostě do kytek. Ten tank musí být v Epických Dungeonech prostě jen do počtu - to jsme opravdu tam, kde jsme byli před M16.

Přitom legrace je, že já ani nikam nemohu, protože si nedokážu obstarat lepší zbroj a vytáhnout tím Item Level :D Warložka je na tom podobně, ale ta je teprve na počátku své kariéry, kdežto paladin je v podstatě už veterán. Až začnu warložce rozdělovat heroické Boony, tak to bude ještě větší legrace.

No, docela mě to otrávilo. Na hře je sice vidět, že Cryptic se snaží obtížnost pořád ladit, ale ten zmršený paladin už prostě zmršený zůstane. Docela věřím tomu, že s warložkou projdu v pohodě i za polovinu kampaně Undermountain, protože na rozdíl od paladina budu schopný tu boss-kouzelnici účinně zranit.

Tím padly veškeré moje iluze, holt v Crypticu jsou skutečně matláci, co neumí hru vybalancovat. Jenomže předtím to bylo dobře skryté v dalších prvcích hry. Nyní vám k lepší výbavě musí někdo pomoci - jinými slovy musíte přistoupit na kooperaci a nejlépe vlézt rovnou do aliance. Ostatně ono to té kooperaci nahrává více. Minimálně u výzev potřebuji i u warložky často asistenci kvůli odvedení pozornosti, byť něco zvládnou companioni, ale dokud jí útok ještě více nezesílí, tak to bude takové všelijaké. Zrovna jsem si prošel pár Heroic Encounter v Ravenloftu a tuhost potvor byla znát, jenomže s warložkou jsem alespoň něco z toho dokázal odsólovat :) S paladinem bych na to mohl rovnou zapomenout. Holt Ravenloft už je dost tuhý, takže tady bude viditelný další kontrast. V Icewind Dale warložka naopak jasně exceluje.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #101 kdy: Červen 11, 2019, 09:57:33 »

Mno, tak s těmi akčními body to nebylo překvapení jen u warložky, ale nově se akční body obnovují pozvolna i mému paladinovi a to znamená přátelé co? To znamená, že jsem v prdeli! V Crypticu se očividně někomu nelíbilo, že jsme si jako paladinové skulinku našli a dokázali se s Modulem 16 poprat. Takže místo pomoci nás nerfnuli ještě jednou :D Tomu už se asi nedá ani smát, ale mě už nic jiného nezbývá :D

Ráno jsem zkoušel nasbírat nějaká Znamení v Ravenloftu, abych splnil týdenní limit, ale párkrát jsem zařval při celkem normálních bojích, které jsem předtím už celkem v pohodě dával. To je neskutečná banda idiotů. Teď tu máme nejen diametrální rozdíl mezi základní kampaní a obsahem pro level 70, ale on se už dost liší i obsah pro level 70, resp. nové kampaně se stávají pro některá povolání noční můrou. Warložka na tom prakticky neprodělala, protože její Daily Powers nejsou vysloveně nutné, což u paladina bohužel neplatí. Navíc mi přišlo, že ty paladinovi Daily Powers byly taktéž nerfnuty, nebo jsem měl zrovna extra smůlu na slabý výsledný efekt.

Nějak nechápu, o co Crypticu jde. Zřejmě si dobře všimli nárůstu over powered postav na serveru a opět to chtěli nějak nerfnout, ale dopad to mělo na úplně jiné postavy. Tohle už mě fakt nebaví. Co týden, to nějaká změna. Kampaň Jungles of Chult už 100% dojíždět nebudu, pokusím se akorát dozískat boony z Ravenloftu (to bohužel bez bojů nepůjde) a v poklidu si ještě doklikám poslední boon v Tyranny of Dragons. Pak hru zase uložím k ledu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #102 kdy: Červenec 16, 2019, 09:34:56 »

Další měsíc za mnou a konečně se mi podařilo získat poslední boon z kampaně Tyranny of Dragons :) Nešlo už tedy o žádné hraní, jen občas jsem si někde něco splnil a do toho jsem každodenně odklikával výrobu dračího pokladu. U kampaně Ravenloftu jsem totiž nakonec pravidelné plnění úkolů vzdal a řeším to tak, že plním jen několik týdenních úkolů, takže mi chybí ještě tak 14 dní, tedy konkrétně z toho 2 dny, a budu mít komplet boony i z této kampaně.

Po dalších patchích je zřejmé, že došlo k dalším úpravám balancingu, ale u paladina je to i tak pořád bída. V podstatě jsem tedy zůstal zaseklý na místě, takže nemá smysl se o cokoliv snažit. Pokud bych ještě řadu měsíců vydržel jen u extra týdenních úkolů, tak by se mi mohlo podařit dostatečně zakousnout do kampaně Jungles of Chult, aniž bych jí v podstatě přímo plnil :) Nicméně teď už mi hraní Neverwinter akorát zbytečně užírá čas, takže se pomalu chystám na dlouhou přestávku (zase nějakých pár let a uvidím, jestli se hra někam posune).

Když jsem si kupoval papírový modul Curse of Strahd, tak jsem si všimnul, že moduly Neverwinter se snaží držet krok s vydáváním těchto papírových modulů, takže se dá předpokládat, že něco málo do hry ještě přibude. Jak velké to bude, je ale těžko říci, protože třeba modul Undermountain je ve skutečnosti mnohem bohatší, než jak je ztvárněn ve hře. Ve hře mi to přijde dost nahňácané na sobě a tím, že to nemá klasickou strukturu stávajících kampaní, je to o to výraznější. Začínám si spíše myslet, že modul 16 byl vydán s tím, že buďto to ty lidi přitáhne, nebo popularita hry klesne ještě  více a Arc hru definitivně zařízne, tak proč se více snažit.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #103 kdy: Srpen 12, 2019, 21:49:48 »

Jenom v rychlosti, abych to nějak uzavřel ... o moc déle už jsem nakonec u hry nevydržel a ke konci července jsem se přestal přihlašovat. Už to začínalo být příliš úmorné, takže jsem nesplnil akorát bod s kompletací boonů z kampaně Ravenloft, kde mi chybí suroviny ještě na 2 boony ze 4. Nechám tomu čistě volný průběh, takže je klidně možné, že se ke hře vrátím opět za pár let ;) Ono když to vezmete, tak ten strávený čas ve hře je vzhledem k obsahu enormní, tedy neodpovídající. Pokud bych to srovnal kupříkladu s TESy, tak třeba Skyrim bych při stejné intenzitě měl dohraný přinejmenším 3x a to v plné kompletaci, a to je hra, kterou si dokáži představit, že bych jí rozehrál 3x hned po sobě.

Pak tu mám ještě poznámku k příběhu Neverwinteru, protože jsem se konečně prokousal ke konci druhého dílu ságy Neverwinter a mohu s klidem říci, že hra vůbec nectí události popsané v knize. Je to ale asi dáno tím, že hra je mixem modulů, které vůbec nemusejí spolu časově souviset, byť třeba obsahují spojovací prvek v podobě určitých postav. V knižní trilogii umírá Bruenor na konci první knihy, a to už je bezpečně známo, že je posledním žijícím členem původní party společníků. Wizardi se asi se Salvatorem pořádně nedohodli a vznikla tu tak dvojí verze příběhu, jak to po moru kouzel vypadalo. I když pokud si pamatuji, tak u her z Forgotten Realms byl vždy problém se zasazením určitých událostí do kontextu, např. okolnosti výskytu Drizzta v sérii Baldur's Gate.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #104 kdy: Srpen 20, 2019, 16:05:56 »

Hm, teoretizování by mi šlo, ale jaksi jsem zapomněl, že od mého dočtení určitých částí Salvatoreho díla uběhlo dalších několik let a možná by bylo záhodno si zjistit, jestli přeci jen nedošlo k nějakým změnám ... že? :D

Musím říci, že i tak mě zprvu zmátlo podivné číslování knih, ale předem mohu prozradit, že Salvatore se nakonec od kánonu neodklonil, resp. je to v souladu s tím, co je ve hře vidět. Celé to nedorozumnění vzniklo vlastně díky tomu, že určité události se v průběhu několika let zopakovaly a určité pasáže v knihách pro změnu nahrávaly tomu, abych si je dal do přímé souvislosti s událostmi ve hře, jakoby běžely v ten samý čas.

Celé se to má tak, že tetralogie Neverwinter vyšla v letech 2010 - 2013 (nevím proč, ale já byl přesvědčený, že ságu Neverwinter začal Salvatore psát později), takže jsme teprve na počátku vpádu Valindry Stínopláště a Thayců do Neverwinteru. V tu chvíli se pohybujeme v roce 1479 DR, tedy dobrých 100 let po smrti Catti a Regise. Útoku Thayjců předchází nalezení legendárního Gauntlgrymu a s ním je spojené kataklyzma vlivem výbuchu hory Hotenow (první díl ságy). Druhý díl popisuje vznik Kruhu smrti a útok Valindry na Neverwinter. Jenomže to není ten samý útok jako v intru hry. Tohle by se bývalo vyjasnilo, jakmile bych se prokousal dalšími dvěma díly, ale od počátku hry jsem měl mnohem větší problém s přítomností postav Společníků Síně.

Vtip je v tom, že v roce 2013 vychází kniha The Companions z hexalogie The Sundering, kde Salvatore začne postavy Společníků oživovat. Salvatore mimochodem napsal jen tuhle jednu knihu, proto to zdánlivě podivné číslování, které jsem zmínil v úvodu. V tuhle chvíli už je jedno, jak s postavami pracuje Salvatore a jak jednotlivé moduly, podstatné je, že jejich přítomnost ve hře je naprosto v pořádku. Ono to kombinování postav není nic proti ničemu, jen mi to vrtalo hlavou a konečně v tom mám jasno :D

Salvatore mezitím napsal ještě další dvě trilogiie (Companions Codex a Homecoming), které navazují na události související se ságou Neverwinter, ale hra přebrala jen něco a spíše ctí obsah modulů přímo od WoC. Pokud jde o knihy, tak mě to už dále neláká. Co jsem viděl souhrny, tak se to točí moc v kruhu a je v tom hlavně moc Drizzta ;) The Companions bude asi poslední, k čemu se dokopu a pak jsem zvědav, kterým směrem se vydají Lariani s připravovanými Baldur's Gate 3.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11