Přemýšlím nad tím, že bych z každé série odehrál alespoň jeden díl a pak se rozhodl, ve které má "smysl" pokračovat. Je to opravdu halda her a toho času málo. Za mě třeba škoda, že jsem se tomu nevěnoval i po ta léta předtím, protože dohnat už to možné není
Tak podle mě je třeba ten fallout kultovní hra a po Planescape Torment je to nejlepší RPG hra, kterou jsem kdy hrál. Minimálně tedy alespoň tohoto typu, protože ty klasické dungeony alá Dungeonmaster se hodně liší. Ale i když počítám i je, tak asi vede. Ale je to dáno zřejmě těmi dialogy.
V herních mechanikách je třeba fallout (minimálně tedy dvojka), na tom určitě lépe, než třeba Planescape Torment a ten systém rozvoje postavy, otevřeného světa a možností jeho procházení je neuvěřitelně variabilní. Víceméně to můžeš hrát 1000x a pokaždé jinak a pokaždé to půjde. Můžeš hrát tak, jak to hraji většinou, tedy hrdina je vědec, řečník, a střelec z pušky a později z energetických zbraní (můžeš v jisté fázi si vybrat 4 talent - vybrat si schopnost, ve které se body zdvojnásobí a pokud do ní dáš předtím 100%, pak máš rázem 200, takže s energetickou zbraní s 200%, trefíš přes celé bojiště nepřítele do oka
), který je navíc velmi charismatický, takže jej doprovází plný počet společníků (všichni střelci ze zbraní na dálku). Taková postava je asi nejsilnější možná a pokud dobře vybavíš i společníky, tak oni sami jsou schopní zabít téměř všechno. Jen si musíš dát pozor, aby tě Marcus (nejsilnější společník ve hře, mutant s těžkými zbraněmi, do které se počítají různé kulomety), nerozstřílel na kusy. Ale taky můžeš hrát třeba za bojovníka na blízko, což je docela adrenalin, zvlášť v boji s nepřáteli, kteří jsou vybaveni kulomety
. Můžeš mapu procházet tak, jak to autoři zamýšleli, nebo můžeš jít rovnou do města, kde pomocí kapsaření okradeš místní pobudy o mnoho drahých zbraní, které pak prodáš ve stejném městě a seženeš ultimátní zbraně a zbroje, a pak jsi půlku hry nesmrtelný
. Navíc hra počítá i s inteligencí hrdiny, takže pokud si uděláš silného, ale blbého hrdinu, budou podle toho vypadat i dialogy
(což je samo o sobě docela sranda, když se s tebou NPC postavy baví jako s retardem). Myslím, že v tomto ta hra zřejmě asi nemá konkurenci v žádné jiné RPG hře. Ale dungeony jsou zase prostě jiné a jsou stavěny jinak. Ty úplně nejstarší ani žádné NPC postavy a dialogy neobsahovaly. Ale prostě pokud tě baví hry stylu baldurs gate, tak fallout by měla být jedna z těch her, kterou bys neměl minout
, stejně jako to Planescape Torment. Je zajímavé, že Planescape Torment nic takového víceméně neobsahuje. Rozvoj hrdiny tam stojí za starou belu, celý ten systém RPG je tam jaksi podivný, ale i tak to řadím ve svém žebříčku o chlup nad fallout. Ta hra stav čistě na dialogách a ty jsou neuvěřitelné. No ale prostě ty dvě hry jsou top (pro mě) v tomto stylu, baldury a podobně jsou až hodně daleko za nimi
.