4Richmond: Na tvoje poznámky ohledně automappingu jsem koukal (Dj i RPGHry), ale právě přemýšlím, že bych si to střihnul klasicky po staru. Nepředpokládám, že bych sérii EoB dohrál vícekrát, podobně jako tomu bylo u LoG, takže alespoň jeden díl bych si chtěl dát s kreslením vlastních map. Resp. myslíš, že se bez toho o tolik ochudím?Určitě můžeš jet bez automappingu. Jen je třeba mít na paměti, že tam je řada teleportů, které tě hodí někam a ty vlastně nevíš kam. Netušíš, jestli je to ve stejném patře, v jiném patře a kde přesně. Takže pak buď začneš kreslit novou mapu a pořád zjišťovat, zda toto někam nepasuje, nebo se podíváš na hotové mapy, kam ten teleport vede :) Ale určitě to jde. EoB2 není extrémně velký, takže to není tak megalomanské.
Tedy je to hra podle staré školy, která úmyslně přehlíží "moderní" prvky, tedy aktuální momentální trendy. (je jedno, jestli se ta hra hlásí k 10 let staré hře, nebo 30let staré hře). Dnes bys mohl udělat oldschool hru i ke hře, která vyšla před 5 roky :). Podstatné je to, že její styl a způsob fungování, už není moderní a nikdo jej nedělá.
I tady existuje "prokletí" prvního dílu. Pro mě je krásným příkladem Legend of Grimrock, kde mi jednička přijde o něco lepší, než-li dvojka. Dvojka přinesla sice rozlehlejší svět, ale zároveň začala věci zjednodušovat.Která zjednodušení máš na mysli? Mně třeba druhý díl se líbil o mnoho víc než první.
Vidíš, to je dobře zadefinované, takhle mě nenapadlo se na to podívat. Ono v principu Old school nemusí být zároveň hardcore, což už je tedy zase jiný pojem.
Ty současné old school počiny si i rád vyzkouším, roli v tom trošku hraje ta úroveň současné technologie. Mám celkem rád, když hra běží nativně v současném prostředí, ale to cílení na nové hráče je u toho kolikrát zřetelné. I tady existuje "prokletí" prvního dílu. Pro mě je krásným příkladem Legend of Grimrock, kde mi jednička přijde o něco lepší, než-li dvojka. Dvojka přinesla sice rozlehlejší svět, ale zároveň začala věci zjednodušovat. Pořád dobré, ale pořád i dva mírně odlišné zážitky.Já nevím, já dvojku nedohrál, ale z toho, co jsem odehrál mi přišlo, že jsou to dvě hodně odlišné hry celkově. Přitom ale k Dungeonmasteru2 měla určitě blíže ta dvojka. Jednička tak sice v době, kdy vyšla, vypadala, ale pokud bereme i koncept hry (tj venkovní mapa a dungeony), pak tomu tak není. Já si rád vyzkouším jakokoliv novou hru, nicméně jakmile začnu mít u ní pocit, že mě okrádá o čas, tak jí nedohraji. A pokud m moc nebaví, nemá šanci a kašlu na ní. (to tedy ení případ Grimrocku2, ten jsem nedohrál z jiných důvodů).
Některá pokračování starších sérií by měla být opravdu vyvíjena jako úplně jiné hry, protože ony to mnohdy jiné hry taky jsou. Fallout mi tu leží někde na hromadě, takže pro mě by asi nebyl problém teď rozehrát zrovna trojku, ale obráceně těžko říci. 4 má vyjít za měsíc a už se pomalu připravuje půda pro hype.
Která zjednodušení máš na mysli? Mně třeba druhý díl se líbil o mnoho víc než první.
no, ono spíše ten pojem hardcore je hodně problematický.
Tvrdé jádro ale můžeš mít i u konkrétní hry, třeba já nevím u baldurů, kteří prostě vědí přesně, jak má hra vypadat :).
ty máš rád sérii TES a ten styl se ti libí (jestli jsem to dobře pochopil), takže fallout 3 by ti mohl vyhovovat (jakožto prostě RPG hra s otevřeným světem). On je to víceméně takový Oblivion, který se odehrává po 3000 letech.
TES sérii mám rád. Akorát mám zároveň rád středověké fantasy, takže právě proto se nehrnu do scifi RPG. Byť třeba Deus Ex byl světlá vyjímka.
je dobré nehrát všechno, ale vybírat si :).To už vím taky :) S mým ročním želvím tempem 2 dohrané adventury a 2 dohrané cRPG to ani jinak nejde.
Přemýšlím nad tím, že bych z každé série odehrál alespoň jeden díl a pak se rozhodl, ve které má "smysl" pokračovat. Je to opravdu halda her a toho času málo. Za mě třeba škoda, že jsem se tomu nevěnoval i po ta léta předtím, protože dohnat už to možné není :)
jinak, až ted jsem začal chápat, o čem ta hra je - zpočátku jsem ty výrazy jako "pravá smrt" či
"stín života" nechápal, ale už mi to konečně dorazilo. TAHLE HRA MI OTEVŘELA OČI O TOM, JAK
BYCH MĚL ŽÍT! Z TOHO DŮVODU SI MYSLÍM, ŽE I KDYŽ JSEM JI JEŠTĚ NEDOHRÁL- ROVNOU JI
OHODNOTÍM- SE SNAD NEDÁ HODNOTIT ŽÁDNÝMI ČÍSLY A PROCENTY. TAHLE HRA MÁ
DOSLOVA NEVYČÍSLITELNOU HODNOTU. UNIKÁTNÍ, TROCHU ZVRHLÁ GENIÁLNÍ HRA, KTEROU
VYTVOŘILI SKUTEČNĚ ŽIJÍCÍ LIDÉ A PODLE MĚ NEJLEPŠÍ HRA VŠECH DOB...
MOHL BYCH TU PSÁT HODINY A HODINY, CELÉ ROKY VYCHVALOVAT TENHLE DOKONALÝ
POČÍTAČOVÝ SKVOST- ALE I KDYBYCH RÁD (TAHLE HRA SI TO ZASLOUŽÍ!!!) NEMŮŽU.
TOHLE ČLOVĚK PROSTĚ MUSÍ ZAŽÍT A PROŽÍT. STRAŠNÁ ŠKODA, ŽE JI ZNÁ TAK
MÁLO LIDÍ...
DOPORUČUJI VŠEM, CO MOŽNÁ JEŠTĚ NEVÍ, JAK SE DÁ ŽÍT. POKUD TO NEVÍTE, ZAHRAJTE SI.
ANEBO POKUD CHCETE BÝT TY ZOMBIE, CO MARNÍ ČAS V MÁRNICI...
4Richmond: No, až ty se k nějakému DLC přiblížíš alespoň na dohled, tak už to bude prehistorický pojem :)Náhodou!!! Jakožto fanoušek historické strategie Europa Universalis, mám několik DLC k této hře, ačkoliv jsem je koupil v rámci nějaké slevy na Complete verzi se všemi DLC/datadisky (ony totiž v tomto případě ty DLC/datadisky zároveň slouží jako patche :).
GOG má z tohohle pohledu docela velkou šanci tu vydržet hodně dlouho, protože ten zájem o hry bez DRM a aktivace tu je a ještě hodně dlouho bude. Navíc vešel docela slušně do povědomí (když vzpomenu třeba na začátky).
Mě se třeba strašně líbí návštěva hospody v Realms of Arkania, kde si v tu chvíli připadám, že opravdu sedím v hospodě. U MM už to třeba tak silné pocity nevyvolává.Který díl Arkanie máš na mysli?
Z pohledu hráče mi pak v současnosti PC nenabízí zřetelný bonus, anebo spíše bych napsal, nemám důvod upgradovat.S tím prvním bych nesouhlasil, s ítm druhým ano :) Mně třeba nenabízí konzola absolutně jediný důvod, proč bych si ji měl pořizovat. Starší syn před pár lety si ze školního pobytu v Anglii přivezl Nintendo Wii, takže občas dámě jako rodinka nějaký ten sport. Ale jinak to tu živoří (samzřejmě už je to i dávno překonaný). Ale ty exkluzivní hry, co vychází na konzole a kvůli kterým bych si ji měl pořídit, jsou pro mě hry s nulovou atraktivitou. HRy, co mě baví nadále vychází primárně na PC (point-click adventury, komplexní strategie a pochopitelně sem-tam nějaké to tuhé cRPG jako MM:X, Grimrock). Takže sice nemám důvod ugradovat, ale hraju už vyloženě jen na tom komplu :)
Tuctové PC za 10-12 tis. má procesor tak na MS-OFFiCE.Si pamatuju, kdy za 10-12 tis. člověk koupil tak maximálně 4 rychlostní CDRomku a k tomu 4 MB RAMky :))
Odhaduji, že jen málo kterému fanouškovi Might and Magic je více než 45 - 50 let.Jeden takový tu určitě je :)
Všiml jsem si, že jste už probírali s mírnými obavami Elex.
tak ono to zhorsovani Win 7 zacina byt videt uz ted. napriklad pouzivat IE ve win 7 zacina byt utrpeni, ja ho pouzival bez problemu a ted nadavno jsem presel na google chrome. Ono to neni jen ze strany MS ale i ze stran dalsich. Kuprikladu na win7 si uz clovek nepusti video v 1080p na youtube, pokud pouziva IE prohlizec, jeste nedavno to slo normalne, v tomhle pripade se dava vina flash playeru, ale panbuvi jak to ve skutecnosti je, protoze na Win 10 to jde. Taky mi prijde ze IE je daleko min bezpecnejsi, zrovna nedavno se mi znazil dostat vir do pocitace na strankach Doupete, neuveritelny. A to byla posledni kapka k tomu abych IE definitvne zatratil.
Ta strategie MS dat win 10 lidem zadarmo je naprosto dabelska, a rozsirilo se to jako cholera.
Skoda ze Steam zatim nedokaze s tim svojim Steam OS nijak konkurovat, klidne bych si ho na hry poridil, i za cenu dualniho bootovani. Dle udaju steamu ma uz pres 40% hracu win 10, pocet hracu s win 7 klesl na 35%. Jakmile se da neco lidem zadarmo, je to v prdeli:)
No, pokud jde o PC a hraní her, mají windows téměř monopol. Valve sice pořád něco kuje s linuxem, ale to je jen zanedbatelné. Není tedy pravdou, že si PC hráč může vybrat. Naopak, tím, že svazují directx s windows a že tedy DX12 nebude pro Win7/8, že DX11 nebyl pro win vista, že DX10 nebyl pro winxp, hráče vyloženě nutí, aby přešel na ten nejnovější systém.
Myslím, že řešení je jediné. Musí vzniknout pro MS a windows na PC pro hraní her nějaká skutečná alternativa - nějaká skutečná konkurence, aby si uživatel mohl vybrat. Pak by MS dostal sadu, musel by jít do sebe.
Flash je uplně zažranej do toho sledování :-D. Jedinej efekt bude to cílení reklam... a to člověk moc nevnímá, když nevidí reklamy :-D. Vážně, co se o mě můžou lidi dozvědět. Něco, co je jinak tajný... hmm. Fakt mě nic nenapadá. Já jsem komplet smířená s tim, že můj život nikoho nezajímá, a dokud budu podobně nezajímavá, tak ani zajímat nebude.
Ostatně jsem to já, kdo nemá telefon a zásadně uvádí špatný osobní údaje.
Já jsem ráda izolovaná, charakterová vada.
Ale není mi moc jasné, jaké smysl mělo si koupit Ufo1 a Ufo2 na steamu za 10 euro, kde po stažení se mi pustil dosbox (ještě k tomu špatně nastavený), když si totéž mohou stáhnout kdekoliv zadrma a dosbox si nastavit sám. (já to kupoval, protože jsem doufal, že to na steamu bude fungovat lépe a že se tam vyřešní některé problémy, které jsem měl s dosboxem).No podobně jako Elemir se starým DOS hrám na Steamu vyhýbám jak čert kříži. Gog (ač taky by se našly problematické hry) to má poladěné neskonale lépe. Když už na Steamu něco mám, jsou to hry, které bych asi ani jinde nesehnal.
AC je rýžovač peněz. Je to jako když zlatokopové našli zlatou žílu a kutali tam tak dlouho, dokud jí celou nevytěžili. Dávno je pryč dobrý nápad či myšlenka.
Už to bude víc jak týden, co jsem zaregistroval "zmizení" českých fanstránek o TES hrách na Bonuswebu a nikde ani zmínka. Nemá někdo bližší info?
Nižší verze Ryzenů jsou venku a zatím to vypadá jak cenově, tak i výkonostně velmi dobře. 1600X je sice o krapet dražší, než bych čekal, ale vzhledem k tomu výkonu v porovnání s i5 a počtu jader navíc je to opravdu výborné. Problém je spíše stále cena a výběr desek, kde se to trochu smazává. Skoro začínám věřit tomu, že by se konečně vývoj nových enginů mohl posunout směrem k využití více jak 4jader.
Lord Owl: já znám lehce právě až Diablo II, ale zase jenom na lehkou úroveň, takže přesně netuším, jestli to pak taky nevypadá jinak. Proto to jako RPG vysloveně nevylučuju. Tenkrát to porovnání vycházelo z Diablo II vs Baldur's Gate, kde je výpočet boje docela komplikovaný a interně se stále jede na kola, kdežto Diablo je plnně realtime, což ostatně platí pro celou řadu dungeonů ;) Asi bych měl tu podmínku co sek, to trefa nějak upravit. Možná by se spíš hodilo použít právě ten parametr obnovení, kdy dvě akce nemohou následovat ihned po sobě apod.
Co se týče diabla 2, tak tam možná slušný vybavení dostat šlo, ale kolik času na to mělo podle autorů padnout?
Počkat, počkat. Co je špatně na "co sek to trefa"? Víte jak nenávidim hry kde je náhodná šance minout cíl? To člověku kompletně rozoře bojovou strategii.
Já si tedy nemyslím, že u her co sek to trefa ze hry dělá nebo nedělá RPG, nebo akční RPG atd. To s tím vůbec nesouvisí a je to pořád jen čistě o boji.
V RPG hrách ale může být taky to, jak velký sek hrdina dá. Tedy ne to, jestli se trefí, ale za jak moc se trefí. Může nepřítele zabít jednou ranou, může jej jen polechtat. A taky nikdy nemá jistotu, jak to dopadne.
Podle mě to s tím naopak právě souvisí, pokud můžu od počátku ve hře rozdávat beztrestně headshoty, pak to košér zrovna nebude, v tu chvíli postrádá smysl rozvoj postavy, kterým by si se k tomuto měl teprve dopracovat.
Jak už jsem psal, pro mě je akční RPG dělení podle boje, proto to jako třídění používám. Protože takhle bys udělal z většiny dungeonů 90. let akční RPG a akčním RPG by bylo klidně i Blade of Destiny, Wizardry apod. Šlo by totiž nejenom o absenci či neabsenci nebojových úkolů, ale i o jejich míru, protože nebojové činnosti/úkoly jsou i v MM6, viz heslo do hradu Alamos, nebo dojednávání obchodu pro Loretu Fleise, roznášení sošek apod.
Každopádně je zajímavé, jak se na to dá různě nahlížet. On ten pojem akční RPG vskutnu nebyl zrovna ideálním termínem :D S tou rolí nevím, já to nikdy moc neřešil, spíš vsázím na atmosféru hry jako takovou. Takže já to vlastně dosud dělil hlavně více pocitově. U party-based RPG mívám s nějakým vžitím obecně problém, a je jedno, jak se moje vůdčí postava jmenuje :D
Proto považuji dungeony za jiný typ hry a nepovažuji je za RPG hry, ale za předchůdce RPG her, navíc se právě hry v té době rozdělily, na "akční RPG" a "RPG". MM6-8 považuji za akční RPG hru, protože se tam vše tím bojem řeší, cílem je projít dungeon a celý ho vybouchat není tam cílem někoho ukecat, nebo problém řešit jinak, než bojem, třeba chytrostí, nebo lstivostí a podobně. Postava ti zadá úkol a ty jej řešíš jediným možným způsobem - tj bojem a i postavy rozvíjíš primárně, aby mohli bojovat a vše tak řešit.
Proto považuji dungeony za jiný typ hry a nepovažuji je za RPG hry, ale za předchůdce RPG her, navíc se právě hry v té době rozdělily, na "akční RPG" a "RPG". MM6-8 považuji za RPG hru, protože se tam vše tím bojem řeší, cílem je projít dungeon a celý ho vybouchat není tam cílem někoho ukecat, nebo problém řešit jinak, než bojem, třeba chytrostí, nebo lstivostí a podobně. Postava ti zadá úkol a ty jej řešíš jediným možným způsobem - tj bojem a i postavy rozvíjíš primárně, aby mohli bojovat a vše tak řešit.
A obecně by se rozvoj hrdiny měl projevit i tím, jaké zranění hráč způsobí tím zásahem, tedy to, že dá headshot není podstatné, když dá jen jemné zranění a obluda jej sežere, protože je příliš těžká pro jeho úroveň a teprve se musí dopracovat rozvojem k tomu, aby jí zvládl ...
V Blade of Destiny bylo naopak velké množství schopností, které hrály velkou roli mimo boj, řekl bych, že to bylo až moc složité. Ale už jen cestování po mapě z toho dělá RPG, protože pokud by si své hrdiny zaměřil čistě na boj, tak bys do dungeonu ani nedošel, protože by ti hrdinové pochcípali dřív hladem, nebo nemocemi. Pochopitelně pokud víš, co a jak, co je třeba, jak co rozvíjet, jaké schopnosti mít, jak rozděleny je máš mít mezi postavami, pak stránku mimo boj asi vyřešíš snadno a ani ti to nepřijde. Ale když to nevíš, tak je to jiné.
Nemám ve hrách ráda náhody. Přijde mi to jako nesmysl.
ještě k těm dungeonům...
Tahle deifnice taky podle mě neexistuje :) Vymysleli to autoři v Excaliburu a nějak se to přejalo (v CZ/SK). Krásnej příklad zmatenosti v tom, co je a není dungeon je série Wizardry. Od fundamentálních opravud dungeon crawlerů (díly 1-5) to přešlo v dungeon, kde ale je dost NPC, možnosti řešit jinak než jedním způsobem, ale stále je to hlavně to kosení a řešení puzzlů (6.díl), dále přes sedmý díl, který už měl snad vše co rpg má mít a přesto je stále uváděn jako danžn. No a 8.díl opět přišel s trochu jiným typem rpg. Navíc u všech dílů jsou tahové boje. Jsou to akční RPG? Dle mého určitě ne. Jsou všechno dungeony? No alespoŇ se jim tak říká. Jenže jsou tam ty velké rozdíly v roleplayingu.
Jinak můžete mi definovat to hraní role (ptám se fakt ze zvědavosti). PRotože mi přijde, že i v plošinovce můžu hrát určitou roli - nemusím vše vkosit, může třeba kolem nepřátel jen proběhnout a snažit se vyhrát s minimem zabití anebo naopak pobít úplně vše. Možná blbej příklad, ale já moc na to "hraní role" nejsem. Protože koneckonců v party based to moc neumím. Nakonec vždy volí dialog jedna jediná postava a ať je to jakákoliv, vždy o tom rozhoduju já jako hráč.
Odpasťování truhel? Nooo, buď na to ten skill mám... nebo nemám. Třeba DnD 3 hry maj takovej rozptyl náhody, že i postava která dělá věc prvně v životě může podat lepší výkon než někdo, kdo má dlouhou praxi (investoval skillpointy). To neni v pořádku. Člověk kterej něco umí to prostě umí. Může mít blbej den a podávat o něco horší výkon, ale nebude to zas tak dramatickej rozdíl. A když na tom skillu v dungeonu visí tvůj život, tak se flákat nebudeš, že. Takže asi tak. Nevadí mi nějakej rozptyl damage, pokud to neni typ Gothic 2.
Chápu, že potvora může bejt resistentní. Potom je moje blbost, že spolíhám na útok, kterej nemusí fungovat. Nemám nic proti monstrům imunním na paralýzu nebo něco na ten způsob. Ale útok kterej má stabilně 70% šanci uspět je na nic.
Tak, to že já jakožto hráč někoho nenávidim neni role play. A hry leckdy nemaj možnost tyhle lidi střílet do hlavy, nebo je alespoň urážet, takže i kdyby je nenávidela moje postava, nebude to nikde poznat.
Postava kterou hraju neni já. Pokud jednám čistě podle sebe, neroleplayuju.
Chápu, že potvora může bejt resistentní. Potom je moje blbost, že spolíhám na útok, kterej nemusí fungovat. Nemám nic proti monstrům imunním na paralýzu nebo něco na ten způsob. Ale útok kterej má stabilně 70% šanci uspět je na nic.
A pak tu máme systém s RNG, kdy to je o náhodě. Hra bezostyšně nabízí svobodně save/load, takže co uděláme? Loadujeme tak dlouho, dokud nepadne 100%. Není jednodušší se na tu náhodu vykašlat?
No tak ve hrách, jako Baldury, si bez náhody ani nevytvořil postavu. Už hned na začátku sis házel kostami a házel sis tak dlouho, dokud sis nenaházel super postavu a tím obešel pravidla hry. Todle mě třeba v těch hrách vždycky iritovalo, protože to nemělo žádný smysl. On to mělo smysl na papíře s lidmi, kde hody kontroloval PJ a kde hráč nemohl házet 100x, než si naházel tu "správnou postavu". NA PC to ale znamenalo jen to, že jsi tvorbou hrdiny strávil 10 hodin a klikal a klikal na tlačítko hodit kostkou.
Ne, tak to neni. Loadovat něco dokud nepadne optimální hod je fuj, a pokud mě k tomu hra nutí nesmyslnou obtížností a velkou rolí náhody, tak nebudeme kamarádi. Jediný místo kde to toleruju je hledání artefaktů v mm :-D. To člověk dělá maximálně jednou a neni to nutný.
Po dohrátí Ultim Underworld jsem se rozhodl, že bych jimi přeci jen sbírku doplnil a holt se smířil s tou vyšší cennou
A ano, lidi zajímaj romance ve hrách a řešej to. Nevidim důvod proč ne. Stejně tak lidi zajímaj romance ve filmech a seriálech. Že tebe to nezajímá... je furt dost her bez nich.
Romance v crpg hrách...Za mně fakt ne. Dokonce to u mně znamaná stopku pro hru. Takhle jsem zavrhnul třeba i první Dragon Age. Za to, že tam byla MOŽNOST dávat dárečky, že tam byla MOŽNOST mít romantiku s kýmkoliv byla pro mě příliš. Já obecně mám problém, když moje postavy mají vůbec obličej (preferuju spíš jen jméno), natož aby vyznávali lásku!! :)) Ale já už novejm hrám nerozumím delší dobu a hrám od Bioware už vůbec ne. Takže tyhle moderní vychytávky jsou pro ty mladý :)
Jak jsem řekla, vydali videa kde se hrála hra. Nevim o žádnym kde by se řešily romance. To že vyšel o každý postavě článek tě nenutí ho číst.Jo, jenže ta videa nikdo nerozebíral a neřešil. Pro mě osobně bylo Bioware mrtvé studio po té, co jej koupili EA, DA1 jsem ještě hrál, chápal jsem jej tak, že je to návrat ke kořenům a že je to hra určená pro fanoušky původních her od Bioware v určitém daném konceptu (alá baldury). Nebyla to špatná hra, nicméně to nebyla ani žádná pecka (v té době byly hry podobného konceptu, které byly lepší - viz onen Drakensang, který vyšel i ve stejném roce a nikdo o něm skoro nemluvil). Vztahy tam v té hře mi nijak zvlášť nevadily, ačkoliv už tam mě zarazilo, jaká debata okolo nich je a jakoby se vše zvrhlo jen na otázku vztahů. Jenže pak to šlo z kopce. Ne kvůli pojetí vztahů ve hře, ale spíš kvůli herní náplni a způsobu, jak hru dále vyvíjeli. Tedy od trojky jsem ani nečekal, že by se to zase vrátilo zpět k tomu staršímu konceptu původních her a zajímalo mě jen, jestli to lidem vadí, že se to tak odklonilo, nebo naopak, jestli jsou rádi, že to není ve stylu baldurů a podobných her. A také jak se to bude vyvíjet. No a právě jsem se dozvěděl, že všichni řeší vztahy. Pak jak si nebylo právě moc co řešit.
Lidi často zajímá to, co znaj z reálu, tak to prostě je. Ne každej má momentálně vztah, ne každej je v něm spokojenej, někdo chce zkusit něco jinýho...Jo, jenže to je právě to, že vztahy v těchto hrách mají od reálu neskutečně daleko, v podstatě je to karikatura na vztahy, než vztahy skutečné. (zvláště pak v podání Bioware, kde se to docela zvrhlo). A v tom je ten problém, Není to skutečné, není to ani uvěřitelné, nepřibližuje se to ani vzdáleně skutečným vztahům a ono to ani nejde, protože romantické vztahy mezi lidmi jsou natolik složité, že jejich alespoň trochu autentické zpracování v hře je nemožné. Ono pár stupidních dialogů a sex-animace není vztah. Mnohem větší romance je to, co jsem popsal výše, kdy k žádnému vztahu ani nedojde a jsou tam jen náznaky něčeho (i když i to je daleko od skutečnosti). Tedy pokud někdo nemá vztah, nebo v něm není spokojený, nebo chce zkusit něco jiného, rozhodně by to právě neměl hledat ve hrách.
Obávám se, že tady ztrácíš čas řešením něčeho, na co žádný řešení neexistuje.No já to neřeším, když jsem todle četl, vyhodnotil jsem to tak, že to jde mimo mě a hru a ani o diskuze o ní, jak tedy lidé tu hru hodnotí, jsem nechal mimo můj zájem. Ale když už tu o tom byla řeč, tak jsem měl pocit, že bych asi měl můj pohled na to odůvodnit. Jak už jsem psal, mě osobně hry od Bioware už nezajímají, nicméně je trošku děsivé, že se tydle romance dostávají skoro do každé hry a to v podbné nebo dokonce horší kvalitě, jako u Bioware. Viz ony "vztahy" v Elexu. Je jen otázkou času, kdy se to zvrhne úplně.
Zaklínač je na místní populaci moc romantickej.
No jednicku Zaklinace jsem dohral (a dalsi dily uz fakt nedam), ale zrovna tam to nemeli moc propracovane. V jednu chvili mi jedna z tech zenskych postava diky memu rozhodnuti vynada do obliceje, ze konec at jdu pryc, aby o chvili pozdeji, kdy jsem udela par kroku od ni a znovu se vratil, tak mi uz lezla do postele. Des.
Jo, jenže to je právě to, že vztahy v těchto hrách mají od reálu neskutečně daleko, v podstatě je to karikatura na vztahy, než vztahy skutečné. (zvláště pak v podání Bioware, kde se to docela zvrhlo). A v tom je ten problém, Není to skutečné, není to ani uvěřitelné, nepřibližuje se to ani vzdáleně skutečným vztahům a ono to ani nejde, protože romantické vztahy mezi lidmi jsou natolik složité, že jejich alespoň trochu autentické zpracování v hře je nemožné. Ono pár stupidních dialogů a sex-animace není vztah. Mnohem větší romance je to, co jsem popsal výše, kdy k žádnému vztahu ani nedojde a jsou tam jen náznaky něčeho (i když i to je daleko od skutečnosti). Tedy pokud někdo nemá vztah, nebo v něm není spokojený, nebo chce zkusit něco jiného, rozhodně by to právě neměl hledat ve hrách.
To je jen zdání, ono je to takhle naopak v naprostém pořádku ;)Jak v pořádku? Mně to přišlo úplně pitomé, chápu, že se autoři snažili nabídnout více voleb, ale v tomto případě to bylo nepadnoucí.
Podle mě se to ale zbytečně moc řeší, jak už jsem psal, pořád je tu možnost volby. A hlavně, jsou to jenom hry ;)Nechci to řešit na krev, ale v tom mém případě jsem volbu neměl, resp. měl jsem volbu a nebo b a já nechtěl ani jednu. Tak jsem zvolil něco nejblíže mému postoji, protože jsem NECHTĚL s tou ženskou nic mít a výsledek byl ten, že mi ji hra stejně pořád vnucovala do postele. Já obecně mám velký problém s rpg, které nabízí v dialozích různé možnosti odpovědí, vštšinou to někde silně zaskřípe. Nejhorší případ byl ten Dragon Age, kde mě to tak vytočilo, že jsem si řekl, snad autoře nemohou být tak blbí a tohle nutit lidem.
Jak v pořádku? Mně to přišlo úplně pitomé, chápu, že se autoři snažili nabídnout více voleb, ale v tomto případě to bylo nepadnoucí.
Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito
Na poličkách nad stolem mám 7 krabicovek
A doprava se také hodně zvedla, nechápu proč. A máš pravdu, že kolikrát je u evropského prodejce doprava za 700+ kč.
A ještě bych doporučil do hledáčku jednu hru. Vydal jí Broderbund (vydavatel prvních dvou Princů z Persie) a jmenuje Dark Heart of Uukrul.
Na Ebay sa stalo módou že predajca na oko zníži cenu itemu, ale zároveň zvýši cenu poštovného. Dokonca sa mi stalo že cena poštovného bola až niekoľko krát väčšia. Ak tomu ešte pripočítam clo (USA), oplatí sa to kúpiť len výnimočne. A to ako počítajú clo je tiež neskutočná zlodejina.
Výrok A | Výrok B | ¬A | ¬B | A ∧ B | A ∨ B | A ⇒ B | A ⇔ B |
1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Těžko budeš někoho učit něco, pro co nemá vlohy, logiku nevyjímaje.
Navíc je matematika sice velmi přesný, jenže velmi abstraktní způsob popsání reálného světa a aplikovat jí pak v praxi na konkrétním případě většina lidí neumí. Obecně se učí na základních a středních školách spíše jako jazyk, než něco aplikovatelného.
Ale použít matematiku v praxi na řešení nebo popis nějaké problému, tedy jí aplikovat, nedokáže skoro nikdo.
Informatika pak není jen o programování, ale právě o práci s informacemi a to v ne tak abstraktní, ale naopak hmatatelné formě.
Pokud by tedy ta informatika na ZŠ byla učena tak, aby člověk dokázal ten problém vidět a i vidět metody řešení a uplatnit je na těch informacích, co má, je to dobře.
na základce se učí většina věcí, pro které nemáš vlohy. Protože tam teprve zjišťuješ, pro co vlohy máš a pro co ne. Ale i když nemáš vlohy, můžeš se naučit základy. Pokud bys toto chtěl uplastnit obecně, pak můžeš zrušit literaturu, dějepis, zeměpis, fyziku, matematiku, chemii, hudební výchovu, tělesnou výchovu, výtvarnou výchovu a vlastně zrušit všechno a učit se jen to, pro co máš vlohy.
Výroky se později probírají i na střední, jak v rámci matematiky, tak v rámci logiky. Osobně jsem se s tím naučil pracovat až mnohem později a rozhodně bych neřekl, že je to nějaká klíčová znalost pro život, anebo mi to tak ani nepřijde, protože třeba práce s podmínkami je pro mě vcelku intuitivní.Pro programátora je to zásadní. Protože musí umět program naučit reagovat na různé situace při různách podmínkách a stavech, což je právě tato logika. V praxi mimo programování by se to také dalo použít, pro vyřešení pravdivosti či vyhodnocování monžných řešení. Problém je o všem v tom, že i když by většina žáků základní školy (co se to učili) dokázala ten výše napsaný příklad vypočítat, většina z nich by nedokázala říct, proč jsou v té tabulce 4 řádky. Tedy umí to mechanicky, doplňovat čísilka, ale absolutně nechápo podstatu, protože matematika je neučí pracovat s informacemi, ta je učí abstraktní postupy se symboly s tím, že za symboly si dosadíš cokoliv. To je v přádku, jenže většina lidí netuší, jak.
Záleží na tom, jak definuješ problém, protože aplikace matematiky je základem technického vzdělání. Minimálně během studia techniky to musíš umět, ostatně viz výše. Že časem zapomeneš, to už závisí na tom, jak moc to používáš a jestli vůbec tu potřebu máš. Pokud si měl na mysli komplexní modely popisu problému, tak to pak ano, ale to je dáno složitostí řešení problému, které už je mimo možnosti jednotlivce. Správná aplikace matematiky pak není jen o matematice samotné, ale mnohdy jde ruku v ruce s fyzikou.
S tím samozřejmě souhlasím, ale někdo to opravdu musí dotyčným umět vysvětlit. Učit algoritmy a grafy je však na papíru taky dost abstraktní. Ohledně toho programování nejde ani tak je učit konkrétní jazyk, ale ukázat jim třeba tu konkrétní práci, rozhodně bych celkově s výukou nešel nikam do hloubky.Však podle těch příkladů nechtějí učit žádné algoritmy nebo grafy, ale pracovat s informacemi. Umět je vytáhnou z příkladu, zpracovat je, aplikovat na ně nějaký postup potřebný k vyřešení. A to je potřebné v životně a naprosto nutné v informatice, ať už se ta informatika týká čehokoliv. Pro prgramátora je to naprosto stěžejní, když zvažuje, jak něco naprogramovat.
To je v podstatě ta samá odpověď, jenom k tomu dodám, že to je podle mě pro ZŠ nedosažitelný stav, a proto se mi vlastně celá ta změna nepozdává.Nevím, proč by to mělo být nedosažitelné. Ty příklady, které jsou uvedeny na té stránce, by měl být schopen vyřešit každý. Dokonce ani nemusí umět matematiku. A některé by měly být schopny vyřešit i 5leté děti, které neumí číst. (třeba ten první). Pokud není, pak má asi nějaký problém. Nikdo přece nechce, aby dělali nějaké komplexní řešení nějakých složitých problémů.
To ale přeci není to samé, a opět se odkážu na mého kolegu a jeho problém s prostorovou představivostí. K dějepisu a zeměpisu potřebuješ umět číst a mít paměť a v případě ZŠ a SŠ to platí i o chemii. Fyziku a matematiku musíš chápat a umět si vyvodit adekvátní postupy řešení, to už ne každý musí dokázat a umět aplikovat, nicméně matematika slouží na ZŠ k práci s čísly a spolu s fyzikou jsou nezbytné k běžnému životu. Jen hudební výchova a tělocvik je o vlohách a predispozicích - umíš zpívat, si pohybově zdatný apod.Ano, jenže tvé přirovnání s kolegou nesouvisí s problémem. Aby to souviselo, musel být tvůj kolega nebýt schopen narysovat trojúhelník, což se na ZŠ učí. Pokud není schopen ani toho, pak má problém. To, že nedokáže rysovat prostorově, zas takový problém není, i když kvádr by zvládnout mohl.
základem všeho, ať už technického, nebo humanitního oboru, je schopnost pracovat s informacemi. Dle mého by tedy bylo logické, to děti naučit. Matematika na základní a střední škole nemá téměř nic společného s matematikou na vysoké škole. Je to úplně jiný předmět. Tedy pokud to není ekonomka.
Ano, jenže tvé přirovnání s kolegou nesouvisí s problémem. Aby to souviselo, musel být tvůj kolega nebýt schopen narysovat trojúhelník, což se na ZŠ učí. Pokud není schopen ani toho, pak má problém. To, že nedokáže rysovat prostorově, zas takový problém není, i když kvádr by zvládnout mohl.
Matematika dokáže popsat problém způsobem, že jej lze přesně napsat na papír a každý, kdo jej bude číst a bude matematiku umět, ten problém pochopí přesně tak, jak je.
A tím se dostávám opět k tvojí otázce, jestli je to totéž? Ano, není to totéž. Zatímco dejěpis, literatura, zeměpis, biologie, chemie, matematika, fyzika atd, bude většině lidí k ničemu a znalosti ze ZŠ využije jen 10% žáků a jen 7% z nich k tomu má vlohy, tak pracovat s informacemi využijí všichni, i když jen 7% z nich k tomu má vlohy.
No, tak to je už o osobních preferencích a o tom, jaké kdo subjektivně tomu přiřadí názvosloví, já bych o RPG hře založené hlavně na soubQAojích třeba nikdy neřekl, že je to mlátička, pod mlátičkou si vždy představím Mortal Kombat a spol. Co se týče toho, jak sbíráš expy, jestli rozhovorem nebo soubojem, to může hru oživit, ale já to třeba nějak vyloženě nepreferuji, protože mi to je jedno, mám raději, když hra vsadí spíše na propracovanou soubojovou stránku hry. Vyhýbat se v RPG stěžejní části, kterou souboje byly v tomto žánru prakticky vždy, to už mi pak přijde jako adventura. Ty japonské RPG stjí jinak dost často na epickém spletitém příběhu, jaký PC hry mají málokdy, a taky málokdy jde takto epický příběh nabourat nějakým zásahem, který by zbytek takovéhoto příběhu rozbil.Pokud je to jen o bojích a vše se kolem nich točí, je to akční RPG.
Milhaus - no, proto třeba Fallout a Arcanum nepovažuji za vrchol taktického snažení. Tahové souboje jsou od toho, abys tahově ovládal třeba 6 postav jako např. u Gold Box her od SSI (Pool of Radiance, Pool of Darkness, Death Knights of Krynn), případně Dark Sunech, nebo tahových dungeonech jao Wizardry 7, u jRPG jsou to to odlehčenější aTB bitvy ve FF hrách, které mám asi vlastně nejraději, je to na tahy, ale na každý dat každé postavy máš určitý počet sekund, je to vlastně obdoba soubojů v dungeonech typu EoB, kde po každém úderu jsi čekal nějakou dobu, než daná postava bude moci udeřit znova. Pak tu jsou tahové souboje ve Wizardry VII třeba, Realms of Arkania atd. Fallout už to zjednodušil na jednu postavu. No ap ak jsou tu sRPG typu Tactics Ogre, Fire emblem a Final Fantasy Tactics a jejich klony, nad kterými se z ne jedné bitvy RPGčkáři zatočila hlava nad taktickými možnostmi. Vedle toho je Fallout, arcanum, případné pauzovací Baldursovky opravdu řekněme mlátičky z toho úhlu pohledu, jak to vnímáš.
V takovém případě můžete atakovat zmíněných 15 hodin. Jinými slovy je herní doba srovnatelná se Star Wars: Knights of the Old Republic 2.
THQ Nordic bych dal šanci, možná to s tím vývojem her myslí vážně a mohli by ještě hodně překvapit. Údajně mají ve vývoji řadu titulů. Mě spíš mate ta jejich interní skladba, tedy jak jsou ty vztahy jednotlivých částí provázány, protože KCD koupili snad skrze Koch Media. I tohle by mohlo hrát svou roli.
Jinak pokud jde o nesplněné sliby kampaně, mě to vždycky vadilo, protože v tomhle konkrétním případě toho byla opravdu halda a nepředpokládám, že si na ty sliby ve Warhorse ještě vůbec vzpomínají. Hru stále ještě bojkotuji. Chvilku jsem měl nutkání si KCD zkusit, ale hned ohlasy na první DLC mě zase usadily. Mě osobně je tedy budoucnost KCD celkem ukradená. Sice jsem si na tuhle hru nedávno v souvislosti s budoucností RPG vzpomněl, ale pořád platí, že mě neláká ani ten svět ani příběh.
Pokud jde o Dana, tak ten asi bude brzy vysmátý, měl docela slušný podíl ve Warhorse, takže až ho Bakala vyplatí, tak se může klidně na vývoj her vykašlat ;) Navíc já nejsem toho názoru, že on je pro ten herní vývoj tak důležitý, měl sice vizi, nápady apod., ale bez toho týmu lidí kolem by to nedokázal. A ty on pro svoje ambice zaprodal Bakalovi. Ta výhra není rozhodně zadarmo. THQ Nordic je v tomhle ohledu to menší zlo.
Já tomu rozumím, ale jak jsem psal, do uvedení směrnice v platnost chybí ještě 2 roky a to je dost dlouhá doba, aby se ještě cokoliv změnilo, protože důsledky začnou být patrné mnohem dříve. Zatím to nijak neřeším. První to beztak případně odskákají větší weby a já se pak zařídím dle situace. Pokud by majitelé práv žalovali kdekoho, tak brzo krásně zahltí soudy. Svou pozornost podle mě zaměří tam, odkud budou skutečně cítit peníze. Teoreticky by tu směrnici mohl shodit ještě Ústavní soud, ale to teď jen spekuluji, protože ta směrnice porušuje presumpci nevinny - ty provozovateli jsi vinen a pokud ne, tak to sám dokaž. To je postavené na hlavu. Celý proces by automaticky nebyl spravedlivý, protože by bylo dopředu známo, jak dopadne. Takto se hlavně nechová demokracie, a mě by docela zajímalo, jestli si to v EK uvědomují. Já vím, že jim po tom váhání britské parlamentu zase narostl hřebínek, ale tady už se pohybují na dost tenkém ledě.
Takto už zničili značek. Nejvíc asi vyčnívá fallout. Tady je alespoň malá šance, že to bude podobné alespoň vzdáleně stylem. Tedy že to bude RPG.
Takto už zničili značek. Nejvíc asi vyčnívá fallout. Tady je alespoň malá šance, že to bude podobné alespoň vzdáleně stylem. Tedy že to bude RPG.
Mě se tohle na dvojce dost líbilo a škoda, že v trojce už se pokračovalo jen v krátkých epizodách a je to celkově takové divné (kdyby byla trojka rozsekána na striktně ohraničené kapitoly, tak by to asi bylo lepší). Pokud jde o kněžnu, tak to byl velmi zajímavý charakter, který mi místy ale taky dokázal pít krev, takže ta se CD Projektu taky povedla :D
Ony ty patra nejsou kdovijak rozlehla tusim ze jsou to klasicke 20x20 policek mapy, ale jsou na vsech svetovych stranach pruchozi, takze pokud tam neni zed ale chodba lze prochazet do nekonecna, trochu zvlastni, a bez mapy totalne matouci.
Ambice Larianů jsou však daleko větší. Nechtějí udělat jen další porci toho samého pro pár nerdů zaseknutých v minulosti (ostatně pro ty jsou tu značky jako Pillars of Eternity, Torment nebo Tyranny), ale moderní RPG hodné jednadvacátého století, které cílí na co největší skupinu zákazníků. Nebáli se tak přijít se spoustou radikálních změn, i když jsou si vědomi, že konzervativní fanoušky nejspíš zklamou.
Dialogy jsou otřesný a asi to nebude jen tím upírem v ukazovaném gameplay. Jestli takhle vypadá i D:OS 1 a 2, tak už v dalším hraní pokračovat nebudu ;) Ale teď vážně, bez ohledu na to, jak to popsal Srp, tenhle styl vedení dialogů není žádná novinka a ne každému to musí nutně sednout. Mě osobně se ta ukázka nelíbí celkově, akorát mi to navíc připomnělo, že jsem ještě nedohrál DA:I, protože přesně to na mě z toho dýchlo, nikoliv skutečné Forgotten Realms.
Kritizovat hru za "podivnou barevnost" je dost zvláštní, ale chápu že každému se líbí něco jiného a někdo další by si zas měl seřídit kontrast na monitoru.
Já myslím že zrovna Lariani dokázali, že nepotřebují známou značku, aby se jejich hry osvědčili, to už dokázali s D:OS 1 a 2. No a Baldur's Gate III se to jmenuje proto, že je to pokračování Baldur's Gate I a II. Dostali na to přímo zakázku.
A to jestli to je pokračování se pozná podle příběhu a podle lore hry a ne podle toho, jak máš zrovna nastavený kontrast na monitoru :D To že tam jsou tahové souboje, já osobně považuju za plus.
Mimochodem, když už je řeč o hrách, co vyšly v 98 roce a bonuswebu, tam proběhla předminulý rok docela zajímavá anketa.
viz: https://www.idnes.cz/hry/magazin/revolucni-rok-1998-ve-hrach-zvolte-tu-nejlepsi.A180723_225143_bw-magazin_bze
Z toho jasně vyplývá, že fallout2 je lepší, než Baldury :P. Nicméně ten Half-Life je dost mrzutý. Might & Magic VI skončilo až 7dmé (ovšem jeho popisek odpovídá kvalitě tohoto webu). Ale všechny takové známé hry vyšly v tom roce a ten rok, byl docela nadupaný.
U Wasteland (https://www.gog.com/game/wasteland_remastered)vyšel remaster jedničky, což by možná bylo dobré začít. Dvojku podle mě nemá smysl hrát, pokud si nehrál některý z těch dílů Wasteland 1, Fallout1 nebo fallout2. Tam ti bude asi dost věcí unikat.
Nádhera, co k tomu dodat? :) Si představím, jak dnes někdo láká na hru a dá tam tužku a papír indikující, že hráč si bude muset dělat ručně mapy...
tono: Není násilí jako násilí ;) Je to jak s tím CoD MW 2, v Doomovi mariňák zabíjí démony, v TLOU 2 mladá a zdánlivě křehká holka bez mrknutí oka podřezává lidi. Mezi tím je docela rozdíl.
Ou je, BG3. Za mě NOPE. Hrála jsem jedničku a dvojku, a všichni mě viděli nadávat. Nemám víru v to že se cokoliv zlepšilo.
Ještě k BG3, cena by asi nebyl problém, ale já bych to opravdu pojal spíše jako svou vlastní exkurzi do hry, tedy bez jakéhokoliv feedbacku apod. Možná se spíš připojím až někdy později.
Discord jsem viděla, trvalo mi asi 10 vteřin pochopit, proč se to jmenuje discord.
Musím říci, že pro mě osobně bylo velkým překvapením, že VHD image je možné ve Windows 11 snadno připojit (zřejmě i Windows 10) pouhým dvojklikem a díky tomu na něj snadno přehrávat data.