Tak jsem se konečně k tomu mohl vrátit a přes Vánoce dohrál tu hlavní kampaň za Ivana. Přijde mi, že patch 1.6 (nebo možná některý starší) přinesl celou řadu nových chyb. Jednak změnili funkci teleportace do měst pomocí kouzla a brány. Dřív to fungovalo tak, že se hrdina přesunul do nejbližšího volného města, čehož se dalo využívat a cíleně tak zvolit, do kterého se má hrdina přesunout (například v případě dvou měst si vlízt do jednoho a z něj se přesunout do druhého, nebo cíleně volnými hrdiny zablokovat všechna města, krom jednoho, kam se hráč chtěl přesunout). To nyní nefunguje a hrdina, i když stojí přímo ve městě, se stále má snahu do toho města kde stojí přesouvat. Tím je toto kouzlo definitivně k ničemu stejně, jako kouzlo přivolat posily.
Další věc je odhad způsobených škod (mrtvých) na nepřátelské jednotce během boje. Dřív, pokud hráč najel na nepřítele myší a zkoušel různé směry, ukazovalo mu to relativně přesně, kolik nepřátelských jednotek zdechne v případě útoku. Pochopitelně se to pohybovalo v určitém rozmezí, nicméně to víceméně odpovídalo a způsobené škody se do toho rozmezí opravdu vešly. Nyní to tak není a po útoku hráč zjistí, že způsobené škody jsou klidně až o polovinu menší, než co hra ukazovala. Tedy ukazuje-li to zranění 100-200 mrtvých, způsobené škody mohou být klidně 50-100 mrtvých a podobně. Což je velice matoucí. Stejně tak je matoucí informace o tom, jestli bude nebo nebude nepřítel oplácet. Například u minotaurů, které oplácí preventivně (tj nejprve oplácí a až pak útočí jednotka na ně), se píše, že oplácet nebudou a podobně.
Stabilita hry se nijak nezměnila, stále je zde problém s pamětí. Během druhého kola za Ivana mi tak hra spadla 2x. (je to dlouhá mapa a trvá dlouho, než jí hráč dohraje).
Celkově vzato mě kampaň za Ivana trošku zklamala svojí obtížností. Přišlo mi, že je to nějaké příliš snadné, ve srovnání s některými jinými mapami v těch jiných kampaních dokonce hodně snadné, přičemž by tak nějak člověk čekal, že když je to finále, že to bude také i největší nářez a že to bude mít největší nároky na hráče a jeho schopnosti (když prošel tím vším před tím). Druhá mapa Ivana je sice dobře napsaná scénáristicky a je opravdu dlouhá, je tam mnoho různých událostí, úkolů atd, nicméně je současně neskutečně snadná. Nepřítel/nepřátelé mají vypnutou inteligenci a vlastně téměř vůbec nic nedělají, vše čeká jen na hráče, až se probojuje těmi hromadami neutrálních jednotek, poplní ty úkoly a pak vykřeše hlavního zlouna takovým způsobem, že neví jak se jmenuje. Ke mně se například přidalo skrz diplomacii asi 120 křižáků (tj šampionských jednotek azylu), 600 knězů, měl jsem asi 40 zlatých draků, kteří se ke mě přidávali nebo jsem je najímal, asi 60 archandělů, 4000 kušařů (některé najmuté, některé získané skrz diplomacii) atd. A to byla jen armáda jednoho hrdiny. Nekromacerka měla ke konci 10000 kostlivců a 5000 duchů, které získala během bojů s neutrálními vojáky + ještě mnoho dalších nemrtvých, které získala plněním úkolů, čarodějka již od začátku začínala s mega-armádou a vykuchala všechno, co potkala atd atd. Hrdina divochů taky prakticky neměl konkurenci, zvláště, když se k němu přidalo asi 150 kentaurů. No, prostě bych čekal větší peklo, třeba více plně aktivních nepřátel, zatímco hráč by měl jen jeden hrad a málo zdrojů. Ale mapa to byla pěkná.