Tak obecně nejsilnější je určitě 3x trpaslík kněz 1x mág. Tedy pokud někdo uvažuje o čistě magické partě. Ono ovládají opravdu nejužitečnější a nejlepší magie a ti ostatní mágové na ně nemají. A řekl bych, že je to i nejsilnější možná parta obecně ze všech možných. Ta převaha trpaslíků v magii světla a ohně, navíc doplněna magií země je prostě velká. Každý z nich může léčit a i oživit mrtvé a jakmile vytáhnou oheň na mistra a naučí se ohnivý úder, ta se k nim již téměř nic nedostane. A pokud, zachrání to nebeská zbroj. Mág je užitečný kvůli základní magii (imploze dává slušné zranění, obsahuje duchovní maják, identifikaci předmětů a odstranění magie - tj všech stavů napartě) a kvůli magii temnoty, která má kouzlo šeptající stíny a očista (tj odstraňuje všechny pozitivní kouzla z nepřátel).
Pokud má být ale parta mix, musí mít válečníka, hybrida a kouzelníka. (třeba kvůli odemčení toho jednoho úspěchu v uplay. Já první hru neměl hybrida a tak mi to hra neuznala a ten úspěch neodemkla, jelikož jsem měl 3 mágy a 1 bojovníka).
U bojovníků mi přijde nejlepší opravdu tanečník meče, pokud je vytrénovaný na max, pak v demage nemá konkurenci, si myslím. 1 trpaslík obránce by se ale taky hodil, kvůli té magii ohně. Ono bych to nepodceňoval a svitky neřeší vše. Ale dost pomáhají ty různé předměty se 100% imunitou vůči něčemu. Hráč by asi místo kouzel utrácel právě za ně.
Křižák pak není bojovník, takže ač by se asi nejvíce hodil jako "tank", protože pokud by přežil, může ty ostatní oživit, tak se jej nedá chápat jako bojovníka. Ten by měl nejspíš být součástí každé "hybridní" party.