Včera jsem se po letech vrátil k HD remake Star Trailu a musím říci, že ve hře došlo nejspíše k pár změnám. Graficky mi to už tak šílené nepřijde, holt těhle assetovek mezitím vyšlo více, takže jsem k tomu již shovívavý
Použil jsem import z HD remaku Blade of Destiny, kde mě překvapilo, že postavy jsou na levelu 4 a mají hned dostupný levelup na 5. Musel jsem se pro jistotu podívat, jak jsem v Blade of Destiny skončil a ono to opravdu sedí. Po levelupu jsou postavy jen kousek od levelu 6, který lze získat pevně daným (leč volitelným) bojem hned za městem.
Nepříjemné zjištění nastalo u talentů, protože Star Trail do hry vrací to, co v Blade of Destiny chybělo - např. teleportaci. Jenomže kouzelnice začíná na -10 bodech. Podle diskuse na Steamu je tu chyba, protože defaultní parta má teleportaci na -5 bodech a je tedy snazší z ní udělat plně použitelné kouzlo. V tuhle chvíli jsem poděkoval náhodě, že jsem nevylevelil družinu v BoD do maxima, protože jsem si díky těm dvěma následujícím levelupům dokázal zajistit, že mám teleportaci na -6, tedy mohu jí používat (byť s nízkou pravděpodobností úspěchu).
Během levelupu jsem zjistil, že hra se chová trošku jinak, než jsem původně popisoval. Každý talent je možné úspěšně zvýšit na jeden klik, ale hra přitom na pozadí počítá jednotlivé pokusy, takže zvyšování talentů stojí navenek různý počet pokusů. Jeden klik tak například může představovat okamžitý úspěch, anebo taky třeba tři neúspěchy v řadě zakončené úspěšným hodem, což vám samozřejmě sebere mnohem více z dostupných pokusů pro levelup.
Na druhou stranu je možné nepřízeň osudu zvrátit, protože savovat je nyní možné kdekoliv a levelup se navíc zahajuje manuálně postavu po postavě, takže nevýhodný výsledek je možné korigovat loadem a novými pokusy. I když tohle taky není zrovna ideální cesta (kvůli množství talentů), proto jsem to ani nezkoušel. Každopádně svobodný save je velmi užitečná vychytávka, protože během cestování je díky tomu možné ukládat i bez nutnosti kempování.
Obtížnost je opět korigovatelná skrze zapínání/vypínání různých událostí (nemoci, rozbíjení zbraní apod.). RNG funguje celkem uspokojivě, takže si stíhám doplňovat zásoby bylinek pro léčení nemocí, podobně to funguje i se zásobami jídla a vody. A opět, v případě nepřízně osudu je možné loadnout.
Jelikož jsem se tentokrát rozhodl hru dohrát, tak jsem to začal brát vážněji a cestou do Gashoku jsem udělal odbočku do pohoří Salamander Stones, abych si prošel i všemožné horské stezky. Co se událostí týče, tak jsou shodné s originálem, proto je zde nebudu nijak extra vypisovat (časem dodám screenshoty). Zmíním akorát zdánlivě opuštěné mládě medvěda nebo rozzuřenou medvědici, která nás hnala jedním údolím. No, a když už jsem u toho, tak na východě pohoří "opět" čeká skupina "neporazitelných" elfů. Je vidět, že chlapci dávali při vývoji remaku dobrý pozor, aby do hry zakomponovali vše, co bylo v originálu.
Cestou ze Salamander Stones jsem to vzal kolem Gashoku zpět ne sever a odtud do pohoří Rorwhed. Gashok jsem vynechal záměrně. Na úpatí hor nás potkal zloděj, který nás připravil podobně jako v originále o 20 dukátů, ale to jsou pro nás naštěstí jen drobné (hru jsem začínal se skoro 1000 dukáty). V průsmycích a horských údolích je pár pevně daných soubojů, ale nic výjimečného. Tedy až na souboj s fanatiky, kteří jsou nad naše síly.
Pohoří jsem křižoval celkem na třikrát, protože je na průzkum komplikovanější než Salamander Stones. V první části jsme došli přes střed pohoří a vesnice Hilvalla a Normus do Tjolmaru, což je větší město, kde jsme se zbavili lootu a doplnili síly. Odtud jsme se severní cestou vrátili k Rorwhedu a prošli si jeho severní část, abychom opět skončili v Hilvalle. Odtud následovala cesta okolo Tiefhusenu (město jsme vynechali) po jižní straně pohoří a dokončení průzkumu střední části Rorwhedu z východního směru. Po jižní kupecké trase jsme se poté vydali konečně do Gashoku. Jedna z elfek cestou prošoupala boty, takže i tato vychytávka tu celkem funguje
Docela rád bych si před hlavní linkou zopakoval podobný postup jako v originále, tentokrát ale s tím, že bych se vyhnul zatčení orky. Z Gashoku bych proto udělal drobný průzkum pohoří Finsterkamm, kde se nachází hledaný Salamander Stone (kámen přátelství). Nicméně bych ho nevyzvedávala pokračoval bych rychlou cestou přes pohoří Thasch do pohoří Zinnen, které je na průzkum taktéž komplikované. Tím bych měl prozkoumané všechny okrajové části mapy a zbylo by mi jen cestování mezi městy. Nakolik to bude reálné, teprve uvidím, protože zatím mi přeje hezké počasí, takže hory nejsou až takový problém.