Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

Obecná diskuze => O hrách a hraní obecně => Téma založeno: Elemir Únor 07, 2018, 15:28:59

Název: Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Únor 07, 2018, 15:28:59
Normálně bych se asi dalším pokusům Crafty Studios vyhnul, ale Steam mi poslal 50% slevu na základní hru a tak jsem si řekl, že to prubnu :)

HD remake Star Trailu má docela pohnutý osud. Už ve videu k HD remake Blade of Destiny jsem zmínil, že Crafty Studios sice na remake Star Trailu začali pracovat, ale majitel práv jejich snahu brzy utnul a projekt poslal k ledu. Osobně se nedivím, protože HD remake Blade of Destiny nesklidil zrovna úspěch a svou reputaci si nevylepšil ani po haldě patchů. Nicméně svolení nakonec přišlo a někdy ke konci roku 2016 hra vstoupila do Early Accessu. K mému překvapení byly první reakce smířlivé až nadšené, ale riskovat jsem opravdu nechtěl. Ke hře jsem se tak dostal až dnes a hnedle u ní strávil skoro hodinu a půl ;)

Graficky je to snad ještě horší než remake Blade of Destiny, ale to je dané už jen tím zasazením, protože hra začíná v malé osadě, z jedné strany obklopené lesem a z druhé jezerem. Blade of Destiny začíná naopak v Thorvalu, což je hlavní město celé oblasti, takže je možné si s tím více vyhrát. Navíc většina grafiky jsou jen kulisy, které nemají ve hře žádný význam, takže když ke dvěma domkům dáte ohromný kus vaty, tak to zkrátka ani nijak dobře vypadat nemůže.

Smysl to ovšem má. Konečně mám pocit, že hra je vytvořena 1:1 vůči originálu. Kvůli některým událostem je zkrátka nutné připravit určité prostředí, kde pak k dané události dojde. Pokud např. chcete zahlédnout elfí bylinkářku na mýtině, tak jí prostě nemůžete strčit mezi domy :) Mile mě překvapily i dialogy s NPC, které fungují přesně po vzoru originálu. Jednotlivé topicy jsou však roztříděné a barevně odlišené, takže na první pohled je vidět, co je klíčové a co je čistě "zdvořilostní" konverzace. Hra navíc nenechá nic náhodě a na klíčovou informaci upozorní (každou informaci si pak lze nechat zapsat do deníku). Je to ulehčení hry, ale zase díky tomu nevzniká zmatek v tom, co hra po hráči vyžaduje.

Postavy začínají na levelu 5 a krom defaultní družiny je možné sáhnout po vlastním importu z HD remake Blade of Destiny. Úvod začíná krátkým intrem a poté družina absolvuje dva klíčové rozhovory, ve kterých nám hra dovysvětlí důvod, proč tu vlastně jsme a co bude naším úkolem + jakoby nabídne alternativní postup, čímž nás nasměruje na Lovangen. Defaultní družina není špatná, ale moje výhrady ke zjednodušení určitých mechanik přetrvávají. Poměrně brzy jsem se dostal k levelupu, kde jsem úplně bez problému zvýšil vše, co jsem chtěl. Nevím, jestli se ten prvek náhody ze hry úplně vytratil, či jsem měl zrovna takové "štěstí".

Po cestě na jih jsem potkal vše, co si z originálu pamatuju. První boj mě překvapil tím, že probíhal celkem pohodově a k tomu mě překvapil druid se svým Mad Dance, protože tohle kouzlo je tu opět ultimátním. 2 orky jsem nechal tancovat, 3 zabil a hra skočila vítězstvím :) Přitom těch kol uběhlo více, takže jsem čekal, kdy kouzlo vyprší, ale nedošlo k tomu. Jinak pohyb v boji a pravidla už tu tolik do očí nebijou, protože k e změnám došlo tehdy právě u Star Trailu.

Během cesty, na kterou jsem se mimochodem moc dobře nevybavil, mi pár postav onemocnělo a druid tak měl v průběhu kempování co dělat, aby nasbíral dostatek vhodných bylinek a všechny vyléčil. Jenomže jedna bylinka mi unikala, takže elfka to s nemocí musela táhnout dále. Dostala mě až orčí patrola nedaleko Gashoku.

Je to trochu překvapení, graficky to nevypadá nejlépe, ale hratelné to je. Vypadá to, že se v Cratfty Studios poučili.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Únor 09, 2018, 15:30:58
Tak jsem se tak nějak dobelhal do Gashoku a můj optimismus vzal za své. Cesta proběhla v pohodě, přesně jak měla, dokonce jsem svou těžce nemocnou elfku udržel při životě (hra se v tomto ohledu jaksi zjednodušila), ale jakmile jsem spatřil město samotné, tak jsem se jen ušklíbl. Modely postav už vypadají lépe než v Blade of Destiny, ale to město postrádá tu původní atmosféru. Vypadá to celé tak nějak jinak a autentická hudba to nedokáže zachránit. Hm, nevím, ten remake je opravdu jen pro někoho, kdo už z nějakého důvodu nechce hrát originál a kdo dokáže překousnout 3D grafiku z roku 2000-2002. Její styl je totiž úplně stejný. Kvituju akorát věrnost předloze, ale už je potřeba počítat s mnohými zjednodušeními, se kterými se začalo už u Blade of Destiny. Plusem je snad jen vetší inventář a snazší manipulace s ním. Možná ještě nakouknu do Lowangenu, ale moc šancí tomu nedávám.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Richmond Únor 09, 2018, 20:54:50
Hm, takže to nakonec dopadlo podobně jako s remakem jedničky. Já fakt tu novou grafiku nedokážu rozdjechat.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Únor 09, 2018, 22:36:24
Je to opět slepenec assetů, modely a textury jsou dost béčkové, tohle si ta hra prostě nezasloužila. Boje a modely potvor jsou vcelku OK, ale vše kolem je jen kulisa. Postavil jsem se za strom, že se jako schovám před nepřátelským lučištníkem a koupil jsem plný zásah :D Hlavně ono do té grafiky ani nepadnou ty textové události. Kolem mě třeba chodí normálně NPC a najednou vyskočí popis, jak nějaké NPC něco dělá, ale přitom to konkrétní zmíněné NPC a jeho činnost nevidím. Dungeon jsem zatím neviděl ani jeden, nejvíce by mě asi zajímaly jeskyně orků, ale na to nemám nervy, abych tam naslepo cestoval.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Únor 10, 2018, 18:53:09
Samozřejmě mi to nedalo a zkusil jsem na jih mapy prorazit ... :D Možná by stálo za to, kdybych to vzal i s drobnou rekapitulací. Steam mi píše 3 hodiny, takže celkem slušný čas na pochod od severu k jihu, byť je pravdou, že vím co dělám a kudy mám jít ;) Zístra nebo pozítří zkusím natípat nějaké obrázky, ono jak jsem se dostal na úroveň Lowandgenu, tak ty osady kolem už tak šílené nejsou. Chybí tomu nějaká uniformní stylizace, ale to by to prostě musel "kreslit" jeden tým.

K ruce jsem si vzal mapu z arkania.cz (http://www.arkania.cz/?id=mapy_star), která se od té v remaku liší stylizací a hlavně ta remaková je v němčině :) Funkčnost mapy je jinak stejná. Z počátku jsou tedy vidět jenom hlavní tahy a na každém z těchto tahů se pak postupně objevují různé křižovatky, přesně tak jak je družina postupně nachází. Průchod cestou je různě obtížný a trvá proto různě dlouho, takže na cestách často dochází k odpočinku (kempení) a jsou na nich situovány různé události. U remaku se mi právě libí, že to funguje přesně jako v originále a jak jsem postupoval od Kvirasimu až ke Gashoku, tak jsem na cestě potkal vše, co si tak nějak vybavuju.

Kvirasim je tedy startovní lokací, z které vede jediná cesta na jih, ale poměrně brzy družina nachází křižovatku. Jedna ceta vede v bezpečí do Hillhouse (tedy v relativním bezpečí) a druhá směřuje do Salamander Stones, což je přilehlé pohoří, které je domovem elfů. Je to zdánlivá zkratka na jižní cestu, ale cesta horami je časově zdlouhavější. Jak už jsem zmínil, v Kvirasimu jsem udělal drobnou chybku, že jsem se na cestu nevybavil. Spacáky jsou skutečně nutnost, ušetří to mnoho problémů s nemocemi z nachlazení. Hory jsou v tomhle právě zrádnější, navíc v horách se pak nejvíce projevuje vliv počasí a putovat v zimě po vrcholcích jen v brnění je o hubu :)

Do Gashoku jsem tak dorazil s nasmrt nemocnou elfkou a za těžký peníz jsem musel koupit klíčovou bylinku do léčivé směsi. Přesně takhle to bylo i v originále, proto se ten druid v družině vyplatí a hlavně je pak potřeba s ním během odpočinku chodit opravdu pravidelně sbírat kytičky. Stejně jako s elfkou chodit na lov. Ve městě došlo k několika klíčovějším událostem, ale moc jsem se tu nezdržel. V hospodě jsem si připomněl, že do postele se musí chodit s plným žaludkem a kouzelnici je potřeba měnit body zdraví za životy, protože mana regeneruje samovolně (odpočinkem) jen druidovi a elfce. Mikromanagament družiny je to, co mě na téhle sérii dost baví a je to opravdu s podivem, protože jinak tuhle složku starších cRPG moc v oblibě nemám.

Odpočinek má klíčový význam i z pohledu ukládání hry, protože je to jediný způsob, jak hru uložit mimo osady, města nebo dungeony. Protože všechno se řídí náhodným hodem, dá se tu poměrně dobře aplikovat metoda save/load. Ostatně pokud se mi do některých soubojů nechtělo, tak jsem prostě loadnul a zkusil akci zahájit znovu (v tomhle případě např. odpočinek).

Souboje jsou opravdu překvapením, jen druida jsem posunul na level 6, jinak všichni pochodují stále na levelu 5. V remaku Blade of Destiny mi některé boje přišly přitažené za vlasy, ale je fakt, že tady je přeci jen ten level postav vyšší a hlavně druid dokáže nepřítele dokonale paralyzovat šíleným tancem :)

Z Gashoku jsem vyrazil na jih směrem na New Lowangen a z něj jsem se pak stočil na východ do Finsterkamm, tedy trpasličích hor. Úplně mi vypadlo, že pod New Lowangenem se nachází obchvat samotného Lowangenu, takže jsem se orčímu obléhání mohl vyhnout mnohem snadněji, ale co se dá dělat :)  Vzal jsem to tedy po západním hřebenu a cestou narazil na kupce, jemuž prasklo kolo u vozu. Jedná se samozřejmě o starou dobrou past a setkání s bandity opravdu proběhlo stejně jako v originálu :D Postavy během oprav odložily zbraně, takže do boje jsem vstupoval s holýma rukama. Druid byl ovšem dost odpočatý, takže trojici banditů poslal tancovat a zbylé dva už zbytek družiny v pohodě umlátil. V průsmyku jsem se stočil zpět na Lowangen a na jižní křižovatce uhnul na jih do Yrramisu.

Z Yrramisu jsem se bez prodlení vydal na jih až do míst, kde se v originále nacházel orčí tábor. A opravdu jsem ho tu našel a skončil tak v zajetí. Z vězení jsem viděl jen kousek, ale je zřejmé, že dungeony budou ve hře vypadat graficky lépe.

Grafika exteriérů není opravdu nic moc, ale New Lowangen nebo Yrramis už vypadají mnohem lépe. Je opravdu škoda, že to dopadlo takhle a o stylizaci se nepostaral nějaký zkušený grafik. Já vím, ono by se to asi nezaplatilo, ale ono by úplně postačilo, kdyby si někdo pohrál s těmi assetovými modely a texturami.

Sám jsem překvapen, že jsem ve hře tak dlouho vydržel, ale je to hlavně tím, že ta hra obsahuje přesně to, co dělalo Star Trail vyjímečným a i přes některá zjednodušení si to uchovalo původní zábavnost. Pokračovat určitě nebudu, musel bych si přinejmenším vytvořit vlastní družinu, ale úplně marné to zase není. Eh, málem bych zapomněl. Na to, že jsem prošel mapu od severu k jihu, tak jsem neprošoupal jediný pár bot ... ;)
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Únor 11, 2018, 02:33:14
Hm, tak mi to nedalo ještě více a v notebooku jsem našel původní rozehrávku Star Trailu :) Chvilku trvalo, než jsem vytvořil nějakou postavu, přeci jen generátor postav v originále a v HD remake je na jiné "uživatelské" úrovni a tak jsem musel krom toho nalistovat požadavky na jednotlivé archetypy. Vytvořil jsem si trpaslíka a koukl mu na level ... 1. To samé pak platí i pro defaultní družinu. Vrtalo mi totiž hlavou, proč defaultní družina v HD remaku začína na levelu 5, když si jasně vybavuju, kterak jsem v originále spekuloval nad tím, jak musí být začátek Star Trailu složitý právě na 1. levelu. Dokonale to vysvětluje, proč jsem se tak snadno odpíchnul ze startovní pozice.

Druhé překvapení spočívá v zobrazení samotného Kvirasimu. V HD remake jsem chvilku šmátral v paměti, protože mi těch pár baráčků přišlo divných, ale asi jsem spíš něco vynechal. Kvirasim by totiž mělo být docela velké městečko. Ostatně při průzkumu pohoří Salamander Stone jsem se sem vracel kvůli opravám předmětů.

Věrnost remaku začíná dostávat vážné trhliny, ale celkem to chápu. Jestli to má dneska někoho oslovit (pamětníky vynechám), tak to musí jít s určitou mírou hardcorovosti dolů. Proto i ty přívětivější náhodné hody apod. Možná by to za pokus stálo, ale to bych se nejprve musel vrátit k remaku Blade of Destiny. Anebo to opravdu vzít s družinou na levelu 1 a lehce si tak prubnout to, co jsem chtěl někdy v budoucnu provést v originále.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: flash Březen 05, 2019, 10:16:18
Koupil jsem oba remaky na PS4. Richmond z toho mel malem smrt :)

Mam par dotazu.

U Blade of Destiny by me zajimalo jak presne funguje prisun expu a za co jsou. Vsimnul jsem si totiz ze treba po souboji ma kazda postava expy jinak, nekdo dostane vic, nekdo min. Jelikoz jsem uplne na zacatku neudelal jsme zadny ukol, jsou za ne expy? Nebo za co vsechno dalsi jsou? Je tam nejaky zkusenostni strop?
Pak predpokladam ze to enormni mnozstvi talentu a kouzel je spis gimmick pravidel a polovina jich bude na nic. Nejake zasadni?
A obecne na co si mam dat pozor. nejsem v tehle serii zbehly. Hral jsem asi pred 20ti lety Rivu a nepamatuju si nic, vzasade:)

Jinak ke konzole verzi. Bezi super, rychly loadingy a vypada celkem ok, kdyz si odmyslime ruskou hru z prelomu tisicileti:)
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Březen 05, 2019, 11:05:58
Koupil jsem oba remaky na PS4. Richmond z toho mel malem smrt :)

Eh, to mu ale dělat nemůžeš :D

Expy jsou za souboje i úkoly. V boji dostávají postavy expy tuším podle toho, jak moc do něj zasáhly, resp. jak dlouho vydržely v boji při vědomí. Zkušenosti jsou i za různé splněné akce, jako je nalezení pastí apod., ale to by měla taky dostávat jen ta postava, která byla v danné činnosti úspěšná. Ono hlavně v BD je přísun zkušeností celkově malý a většina z nich pochází z bojů (úkolů ve hře zas tak moc není). Není potřeba se toho děsit, největším problémem remaku jsou totiž peníze :)

Talentový strom je v remaku osekaný a třeba z pohledu možného importu to hraje do karet méně znalým hráčům. Paradoxně to, co by se mělo piplat od jedničky, v jedničce vlastně ani není. Základem je spíše vhodný výběr postav do družiny, protože každý archetyp už si nese určitou výši talentů a při tréninku postav se dá odpíchnout od toho.

Pro přežití družiny je potřeba mít někoho, kdo bude lovit, někoho kdo bude nosit vodu a někoho, kdo bude bylinkařit. Všechno tohle zastane klidně dvojice elfů, ale jako tradiční léčitel je ideální druid. Nicméně v remaku přišel o nějaká vybranná kouzla, takže jeho role je poněkud slabší. Elfové jsou dobří jak v boji, tak i v magii, což se v boji velmi hodí, protože u nepřítele je potřeba nejprve jednak vyrušit přečíslení a pak i veškeré bonusy k obraně, k čemuž se perfektně hodí kouzlo Lightning (Oslepení). Dvojice elfů je proto poměrně efektivní. Blbé na magii je akorát to, že mana se doplňuje poněkud krkolomně, v tomhle má druid výhodu. Nicméně elfové mohou bez many účinně bojovat. Pokud máš jinak postavenou družinu, není třeba zoufat, každou postavu lze snadno vyměnit.

Kromě elfů je dobré sebou mít i čistokrevného mága a zbytek pak doplnit podle potřeby bojovníky. U nich je potřeba mít na paměti, že mezi ně musíš rozdělit talenty pro různé činnosti, takže vybírat archetypy podle toho. U talentů obecně platí, že je musíš mít hlavně v plusu. Jestli je docvičíš do úrovně 9-10, tak to v pohodě stačí.

Hra klade důraz na první postavu v družině, což je leader. V dungeonech to musí být někdo s vysokými talenty pro průzkum dungeonů (typicky trpaslík), venku při cestování je vhodný elf nebo druid s vysokými talenty pro přírodu (s vhodnými talenty se dají eliminovat nechtěná setkání). Během odpočinku na bylinky chodí ten, kdo zná nejlépe botaniku apod. Ono je to poměrně intuitivní. Jídlo a vodu musí mít každá postava ve svém inventáři + to pravidelně kupovat.

Na přivýdělek v hospodách je dobré mít někoho, kdo umí hrát nebo tančit, pro komunikaci někdo s charismatem a pro odhad okolí někoho se sociálním talentem (hodí se v dalších dílech, tedy tady v remaku Star Trailu).

V počátku hlavně moc neutrácej, vše je drahé a peníze budeš potřebovat (já třeba v remaku musel dokupovat jídlo). Zbraně se rozbíjejí, takže si nechávat záložní z lootu a hlavně bacha na to, aby postavy používaly to, na co se specializují. Obranu vs útok udržovat lehce v přebytku na útok. Časem získáš očarované zbraně a hodně se toho změní. Mág by se měl při odpočinku věnovat pokusům o vylepšení své hůlky, případný druid zase o svou rituální dýku. U mága tím vyřešíš osvětlení v dungeonech, jinak musíš nosit louče/lucerny a pak zápalky a případně olej :)

Bacha na roční období!! Pro spaní venku nakup spacáky. Je to drahé, ale řeší to dost problémů s nemocemi ... bylinky neprodávej, specialista na léčení s nimi bude právě léčit. Ono to vzhledem k ceně některých kousků láká, ale nákup zpět je poté ještě dražší. Nemoci leč hned, každá se může změnit něco v horší a většinou to končí smrtí postavy (lze oživit modlením v chrámu).

V zimě se nepokoušej dostat přes hory (jde to, ale je to o štěstí) a pozor i na mlhu a různá údolí, která tě mohou zavést do mrazových kotlin (mlha je za určitých okolností deathend). S tím mě napadá, že bys měl kontrolovat oblečení, boty se opotřebovávají, což má vliv na rychlost družiny a nemoci (i když u těch bot si v remaku nyní nejsem jistý).

Pokud jde o průzkum, je dobré to brát systematicky. Nejprve projdi okolí Thorwalu, při první možné příležitosti se přesuň přes hory, kde je toho dost na prolejzání, ale málo co z toho je nějak užitečné a pak to vem přes jih zpět. Halda míst se dá vynechat, ale pak ti bude chybět dobrý loot, peníze a zkušenosti.

... já myslím, že pro začátek by to stačilo :D Holt BD je simulátor hrdiny a podle toho to pak vypadá ;)
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: flash Březen 05, 2019, 11:18:01
Vycerpavajici, diky. Ja si udelal druzinu spis zkusebne, abych se seznamil s mechanikami hry a treba elfa tam zadneho zatim nemam. Absolvoval jsme par souboju (vlci, kultisti a skupinka orku) a slo to. Elfy udelam vecer a vyzkousim. Spacaky jsem videl na prodej na trzisti. Trochu me zarazilo ze trp a elf je jakoby povolani, aspon jsou mezi vyberem povolani, takze jsem se elfum vyhnul, protoze mi nebylo uplne jasne jak to hra mysli:)
Nezatizen originalem mi i prijde ze atmosfera hry je dobra, obvzlast v noci se mi Thorwal docela libil. Taky mi prijde ze zrejme z duvodu konzoloveho vydani museli dodat nejake patche, drivejsi videa souboju pusobi strasne prkene, coz tady tak ani moc neni. Tak ono je to pomalu pet let od vydani prvni verze, takze casu meli dost. Jsem zvedav zdali udelaji i Rivu:)
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Březen 05, 2019, 11:48:21
V remaku umí v základu každá postava všechno. V originále třeba rozdíly byly, ale v přepočtu na množství talentů to jsou zanedbatelné rozdíly. Jak moc, a kterým směrem se postava specializuje, určuje tzv. archetyp, což je u série RoA konkrétní kombinace rasy a povolání podle toho, jak se obecně předpokládá, že by to "mělo" být. To je hlavní rozdíl oproti D&D. Trpaslík je nejenom rasa, ale zároveň je to bojovník, protože trpaslíci jsou prostě bojovníci od přírody. Podobně Thorwalian, což je takový viking a pokračuje to dále. Tímhle se nenech zmást. Rozdíl mezi trpaslíkem a Thorwalianem je potom ve velikosti jednotlivých skupin talentů. U elfů je taky několik možností, tedy variant, ale to snadno vyřešíš dvojicí různých druhů apod.

Ono úplně ideální je, když si uděláš porovnávací tabulku, kde si vypíchneš silné a slabé stránky jednolivých archetypů a družinu pak vyvážíš podle toho. Je to dobré i z toho důvodu, abys věděl, na co se soustředit. Nemalou roli hrají základní vlastnosti postav, kterých je taky požehnaně, ale tak hrát se dá se vším, to už je spíše pro šťouraly, co mají zálibu se hrabat v detailech (statistiky mají třeba výrazný vliv na efektivitu přidružených talentů). Jenomže tímhle stylem bys družinu skládal klidně týden :D To už prostě musíš vědět, co je čím ovlivněno a co vlastně budeš potřebovat. Dá se to přitom poměrně obstojně odhadnout při porovnání s D&D, byť pravidla DSA jsou o něco komplikovanější.

Remake BD dnes a dříve je už opravdu něco jiného. Hodně věcí je vychytaných a duch originálu zůstal zachován. Atmosféru hra určitě má. Pokud už se nechceš vracet k originálu, tak to je celkem dobrá volba. Remake Star Trailu mi přijde o chlup lepší, ale tady už je použitá grafika hry více na škodu. Na Rivě údajně pracují, ale od toho bych si moc nesliboval.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: flash Březen 05, 2019, 12:09:45
Star Trail jsem jen zkusebne pustil a prislo mi ze vypada hur vzhledove. Naopak menu a inventare/tabulky zase mnohem lepe. Taktez NPC vypadaji lepe. Ale mozna to je jenom dojem,mel jsem to pustene asi 10 minut. BoD mi prijde chvilema bloom/HDR presviceny.

Tak moje zkusebni druzina zabrala skoro dve hodiny. Eh, vadi necemu kdyz bych mel jen damskou partu? :)

Kazdopadne me ta komplexnost dost prekvapila, ale porad mam pochybnosti o nekterych talentech ze mi nekdy k necemu budou (jake to pak bude prekvapeni az je budu potrebovat). Myslim ze jsem tam treba zahledl jezdectvi nebo plavani (co jsme zkousel do vody vlezt nejde a kone jsme tam taky zatim nevidel:)

No budu to zkouset. Diky :)
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Březen 05, 2019, 13:32:04
Čistě ženská družina ničemu nevadí :)

Jezdectví na koni určitě nevyužiješ, to není v celé trilogii :) U plavání a horolezectví nejde ani tak o to, co můžeš fyzicky dělat ve hře, ale jde o různé události skrze infotexty, kdy se pak daná dovednost testuje a hra ti pak už jenom oznámí výsledek (jde o události během cestování, např. možnost přeplavat řeku ... topící se postava pak třeba snáze onemocní apod.).

Poznámka: tam, kde budu psát, že se hodí, stačí jen pár plusových bodů. Dá se to většinou potom obejít kdyžtak s pomocí save/load. Dostatečné znamená okolo 9 bodů v plusu.

Body Skills:

Acrobatics, Ride, Stealth a Carouse můžeš vynechat, Dance je na tobě (ideálně u elfky).

Social Skills:

Convert, Lie, Human Nature určitě ne, Seduce a Evaluate se hodí, Streetwise se hodilo spíše v originále (měl to leader družiny pro cestování po městě).

Nature Skills:

Track a Orientation důležité pro vůdce v přírodě, Herb Lore pro bylinkáře (ten je zároveň primárním léčitelem družiny), Survival pro lovce družiny (obstarává jídlo a vodu).

Lore Skills:

Geography určitě ne, History, Read/Write a Tongues pár bodů u někoho (typicky mág), Ancient Tongue a Tactics určitě ano, Ritual u mága a druida (kvůli speciální meditaci), Alchemy ideálně u bylinkáře (druid, elf) nebo mága, ale určitě ano!

Craftsmanship Skills:

Train Animals a Drive určitě ne, Pickpocket a Cheat jsou pro přivýdělek, ale dá se bez nich žít, Instrument to samé (podobně jako Dance), Locks se dá nahradit kouzlem. U léčitele určitě měj dostatečně zvednuté Treat Disease, Treat Poison a Treat Wounds (ideálně dva léčitelé v družině kvůli počtu pokusů - hra hází na úspěch, bylinkář může být jen jeden).

Intuition Skills:

Danger Sense a Perception pro postavu, která povede družinu v dungeonech.

Bojové dovednosti vycvič alespoň dvoje u každé postavy + unarmed. Bodů není mnoho, ale pořešíš tím nedostatek určitého typu zbraně. S ohledem na možnou Rivu bys měl cvičit jako sekundární zbraně oštěpy, ale to předbíhám ;)

Typicky to pak v družině vypadá tak, že oba elfové umí léčitelství - pokud není druid, tak jeden z nich se věnuje bylinkaření (popř. alchymii), druhý pak lovu (tím se kompenzuje náročnost tréninku talentů - oba se doplňují). Trpaslík je specialista na dungeony a popř. města. Jeden z elfů (třeba ten lovec) je zároveň leader družiny v přírodě, ale to je čistě o volbě. Elfové totiž musejí dávat body i do magie, proto ti nenápadně dohazuji k úvaze toho druida :) Ale zase je to na úkor fyzické převahy. Mág se věnuje jazykům, je sečtělý a ovládá starobylé jazyky a rituály. Krom toho může vařit lektvary.

U kouzel ber určitě Balm, hodí se Pure and Clear a Witch Spit (vše obor Healing). Z Domination jsou dobré Ball and Chain, Bambaladam a samozřejmě Evil Eye. Confusion je dobrá podpora, Horriphobus asi můžeš vynechat (já to zkusil asi 2x). Respondami by mělo být nad nulou, ale hodí se až později. Z Movement je nutné Foramen (namísto páčení), z oboru Clairvoyance je to pak Analyze Magic (identifikace u magických předmětů).

Krom léčení je ovšem klíčová bojová magie, kde je určitě dobré mít na paměti Lightning, Iron Rust (prima debuff ... teda když se ho podaří na cíl zakouzlit), Fulminictus vřele doporučuji, je to středně silné zraňující kouzlo a elfové s ním dokáží pěkně pomíchat kartami na bojišti, stejně tak mágové, Ingifaxus určitě také, ale už je náročnější na manu (tedy vlastně spell pointy). Plumbumbarum taky doporučuji zvážit. Pár bodů by mělo být v Melt the Solid a Banish Spirit (tady jenom pozor, ne všechny školy magie může každý umět, mág si třeba vybírá a tím je pak limitován, vol tedy podle toho).

U kouzel se jinak při levelupu zaměř nejprve na ta klíčová a teprve poté zbylé pokusy věnuj něčemu dalšímu, co si vybereš.

Tak co, ještě jsem tě neodradil? :D Popravdě, já když to zkoušel, tak jsem v tom taky dokonalý zmatek a hodně věcí jsem navolil čistě jen proto, že se mi líbily. Teprve později jsem zjistil, kolik z toho bylo zbytečného, nebo jsem to použil jen na dvou, třech místech.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: flash Březen 05, 2019, 13:57:46
Pocitam s tim ze to bude zcasti pokus omyl. A ne neodradil, me obecne komplexni systemy ve hre vyhovuji, je to pro me porad lepsi nez hory textu, ne ze by tady nebyli, ale mam na mysli treba Pillars of Eternity a podobne. Jeden z duvodu proc jsem se rozhodl to zkusit je uz delsi dobu trvajici chut zahrat neco, ehm, starobylejsiho co nevodi za ruku a ma neznamo vsude kolem a neni to jrpg:)

Az dorazim domu tak si to projdu dle tveho popisu a pokusim se netvrdohlave aspon neco prevzit :)
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Březen 05, 2019, 20:23:17
Jak jsem psal, je to čistě na tobě, protože RoA je přesně o tom, aby si se hlavně s tou svou družinou sžil a naučil se s ní pracovat jako s celkem. Každému sedne něco trochu jiného. Bot se v tom dá nadělat hodně, ale všechno jde tak nějak opravit za běhu.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: flash Březen 05, 2019, 22:10:09
Ja se vetsinou drzim osvedcenych, a mozna nudnejsich postupu. Mivam tendence volit postavy/povolani duplikovane, a vetsinou mi to u mnoha her vychazi. Takze moje zkusebni parta byla 2x Warrior, 2x Mag, 1x rogue a 1x trpaslik. Jak originalni, zejo:)

Ale minimalne toho druida bych zkusil, v tom survival podhoubi ktere hra ma pusobi dobre. porad nevim co s temi Elfy, moc se mi nelibi je trenovat jak v magii tak v klasickem boji, ale to jsou cely oni, vzdycky musi mit neco extra. U podobnych pripadu to dost casto konci ze umi vse a nic. Ale mozna vyhledove s prihlednutim na import postav do dalsich dilu by to nemusela byt pravda.
Mimochodem, kdyz jsme u toho importu. Jak to je vyresene? Zajimalo by me jestli se postavy prevedou 1:1 a tudiz na zacatku Star Trailu mam postavy treba na levelu 18. A kdyz ano, tak se nejak ta hra prizpusobi? Pokud ne, tak jestli je ST koncipovan zacatkem na lvl5, musi byt lvl18 druzina hrozne OP a prisun expu mizivy. EDIT : uz neni treba, kouknul jsem na tve video kde to vysvetlujes:)

Mimochodem podarilo se mi sehnat krabicovou verzi (PS4) a co jsem patral tak Star Trail asi v krabicce vubec neni, skoda:(
Dalsi zajimavost je, ze Blade of Destiny zabira na disku 10GB a Star Trail jen 4GB. Clovek by tipoval ze to bude naopak. Mozna kvuli dabingu, vsiml jsem si ze dost textu predcita vypravec v BD, u ST nevim. Take u jednicky jsou napevno implementovana ty DLC.
To by me taky ale zajimalo. Jestli si je vycucali z prstu, nebo to byli nedodelky a v puvodni verzi to bylo, nebo jestli to treba ozivuje nejakou nedokoncenou ideu puvodnich vyvojaru.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Březen 06, 2019, 07:46:29
Jak je to s těmi elfy, ti dojde hned při prvním levelupu. Pak uvidíš, jaký je rozdíl mezi levelupem bojovníka a duální postavy. Bodů na rozdělování je ve skutečnosti dost, komplikuje to jen hod na úspěch, kdy máš 3 pokusy a zrovna někdy to nevyjde. Jenomže u remaku můžeš zase v pohodě použít save/load.

Elf má opravdu výhodu v tom, že jakmile mu dojde mana, tak může účinně bojovat se zbraněmi v ruce. Nejdřív si však musíš ozkoušet, jak je to s regenerací many, tam pak zas pro změnu uvidíš jaká je výhoda, když je elf zároveň léčitel. Mága jsem třeba v bojích nasazoval jen tam, kde to bylo více potřeba, abych mu právě zbytečně neplýtval manou. Ono když jsi někde v divočině nebo v dungeonu, tak si nemůžeš dovolit komfort hospody. Na druhou stranu, v remaku si můžeš obtížnost dost účinně poštelovat.

Import postav do Star Trailu je skutečně 1:1, ale na level 18 rovnou zapomeň :) Na konci Blade of Destiny budeš na mnohem nižším levelu. Ostatně bez importu by si Star Trail začínal na tom levelu 5, což je tak akorát na přežití. 1-2 levely navíc po importu už mnoho nezmění. V podstatě jakoby plynule navážeš na stejnou obtížnost, kde si v Blade of Destiny skončil.

Star Trail je koncipován podobně jako Blade of Destiny, kromě vypravěče je v něm i dostatek animací. Odpovídá to přesně originálu. Crafty Studios u něj odchytali dost much, proto asi i ta menší velikost na disku. Blade of Destiny byla přeci jen jejich prvotina v Unity3D. Z pohledu vývoje měl ST pohnutý osud, protože majitel práv jeho vývoj někde v polovině zařízl, proto už se tomu nedostalo takové publicity jako remaku BD. Na krabicové balení si taky nevzpomínám.

Pokud jde o ta DLC, to nemá s původní hrou nic společného, jsou to vlastní přídavky Crafty Studios, ale vychází to z příběhu. Quido Henkel s tím nemá nic společného a myslím, že se Crafty Studios s ním ani nikdy nesetkali. Na remaku BD začali pracovat jako fanoušci a domluvili se pak přímo s majitelem práv na sérii.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: flash Březen 06, 2019, 20:20:38
Jasne, me zmatl gameplay nekoho kdo hral Star Trail a mel tusim lvl 19, a nejak jsem si vsugeroval ze to byl zacatek hry, asi nebyl :)

Vcera jsem prosel dungeon v Thorwalu. A bylo to docela fajn. Mapovani mesta zabralo docela dlouho, a to jsem v plno domech co nejsou jen okrasa nebyl. Trosku me mrzi ta totalni neinteraktivita s okolim, clovek by obcas nejaky ten sud nebo bednu prohrabnul, ale to asi bude jen zvykem z TES.

Partu jsem zatim nechal jak jsem mel, porad to beru za seznamovaci hrani a zrejme to za par dnu komplet cele restartnu z nejakou vic rozmanitejsi partou. Vsimnul jsem si ze v dungeonu souboje jsou pevne dane na urcitem miste a z urcitou skupinkou nepratel. Zapolim s manou, jeji obnovovani je skutecne tristni a zatim to vypada ze kouzleni bude neco jako dovelena u more jednou za pet let. Lahvicky jsou drahe a odpocinek ji obnovuje pomalu.

Taky jsem vcera zjistil ze hra ma casovy limit, nejake cca 2 roky. Mozna mi to hra rikala nekdy ze zacatku, ale ja to nasel az v napovede. Trochu me to rozmrzelo, nemam rad casove limity ve hrach. Ale samozrejme vubec netusim jestli to tak skutecne je, nebo jestli ten limit je tak velky ze to je jedno.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Březen 07, 2019, 07:29:44
Časový limit se dá v pohodě a s rezervou zvládnout. U remake snad dokonce ani nevadí, pokud ho prošvihneš. Nesmíš akorát pendlovat po mapě sem a tam moc divoce, chce to opravdu systematický průzkum. Největším úskalím jsou ty hory a roční období. Mohlo by tě to na západě uvěznit na dlouhé měsíce. Ono stačí, když budeš mít špatnou výbavu do zimy a málo peněz na hostince, proto je potřeba mít ty spacáky, jinak budeš muset čekat do jara (anebo vliv nemocí apod. vypnout). O časovém limitu se snad dozvíš až skoro ke konci hry. Já to věděl díky diskusím atd., protože to bylo jedno z témat, které se u Blade of Destiny probíralo.

Většina domů ve městech a vesnicích je jen na okrasu. Úkol s hledáním dílů mapy je poměrně přímočarý - má stále stejnou strukturu činností, takže z domů tě nakonec budou zajímat jen služby. V originále to bylo v podstatě to samé, takže jsem s mapováním měst poměrně brzy přestal. Dungeony taky úplně neodpovídají originálu, ale u nich pozor, abys procházel opravdu co nejvíce prostoru, třeba při zdech nebo různé výklenky, protože určité události jsou vázány na malý okruh okolo specifického bodu na podlaze, což se dá díky tomu minout. No a pak jsou tu stále ještě bugy, ale na možnost dohrání to nemá vliv.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Říjen 12, 2022, 11:46:33
Včera jsem se po letech vrátil k HD remake Star Trailu a musím říci, že ve hře došlo nejspíše k pár změnám. Graficky mi to už tak šílené nepřijde, holt těhle assetovek mezitím vyšlo více, takže jsem k tomu již shovívavý :)

Použil jsem import z HD remaku Blade of Destiny, kde mě překvapilo, že postavy jsou na levelu 4 a mají hned dostupný levelup na 5. Musel jsem se pro jistotu podívat, jak jsem v Blade of Destiny skončil a ono to opravdu sedí. Po levelupu jsou postavy jen kousek od levelu 6, který lze získat pevně daným (leč volitelným) bojem hned za městem.

Nepříjemné zjištění nastalo u talentů, protože Star Trail do hry vrací to, co v Blade of Destiny chybělo - např. teleportaci. Jenomže kouzelnice začíná na -10 bodech. Podle diskuse na Steamu je tu chyba, protože defaultní parta má teleportaci na -5 bodech a je tedy snazší z ní udělat plně použitelné kouzlo. V tuhle chvíli jsem poděkoval náhodě, že jsem nevylevelil družinu v BoD do maxima, protože jsem si díky těm dvěma následujícím levelupům dokázal zajistit, že mám teleportaci na -6, tedy mohu jí používat (byť s nízkou pravděpodobností úspěchu).

Během levelupu jsem zjistil, že hra se chová trošku jinak, než jsem původně popisoval. Každý talent je možné úspěšně zvýšit na jeden klik, ale hra přitom na pozadí počítá jednotlivé pokusy, takže zvyšování talentů stojí navenek různý počet pokusů. Jeden klik tak například může představovat okamžitý úspěch, anebo taky třeba tři neúspěchy v řadě zakončené úspěšným hodem, což vám samozřejmě sebere mnohem více z dostupných pokusů pro levelup.

Na druhou stranu je možné nepřízeň osudu zvrátit, protože savovat je nyní možné kdekoliv a levelup se navíc zahajuje manuálně postavu po postavě, takže nevýhodný výsledek je možné korigovat loadem a novými pokusy. I když tohle taky není zrovna ideální cesta (kvůli množství talentů), proto jsem to ani nezkoušel. Každopádně svobodný save je velmi užitečná vychytávka, protože během cestování je díky tomu možné ukládat i bez nutnosti kempování.

Obtížnost je opět korigovatelná skrze zapínání/vypínání různých událostí (nemoci, rozbíjení zbraní apod.). RNG funguje celkem uspokojivě, takže si stíhám doplňovat zásoby bylinek pro léčení nemocí, podobně to funguje i se zásobami jídla a vody. A opět, v případě nepřízně osudu je možné loadnout.

Jelikož jsem se tentokrát rozhodl hru dohrát, tak jsem to začal brát vážněji a cestou do Gashoku jsem udělal odbočku do pohoří Salamander Stones, abych si prošel i všemožné horské stezky. Co se událostí týče, tak jsou shodné s originálem, proto je zde nebudu nijak extra vypisovat (časem dodám screenshoty). Zmíním akorát zdánlivě opuštěné mládě medvěda nebo rozzuřenou medvědici, která nás hnala jedním údolím. No, a když už jsem u toho, tak na východě pohoří "opět" čeká skupina "neporazitelných" elfů. Je vidět, že chlapci dávali při vývoji remaku dobrý pozor, aby do hry zakomponovali vše, co bylo v originálu.

Cestou ze Salamander Stones jsem to vzal kolem Gashoku zpět ne sever a odtud do pohoří Rorwhed. Gashok jsem vynechal záměrně. Na úpatí hor nás potkal zloděj, který nás připravil podobně jako v originále o 20 dukátů, ale to jsou pro nás naštěstí jen drobné (hru jsem začínal se skoro 1000 dukáty). V průsmycích a horských údolích je pár pevně daných soubojů, ale nic výjimečného. Tedy až na souboj s fanatiky, kteří jsou nad naše síly.

Pohoří jsem křižoval celkem na třikrát, protože je na průzkum komplikovanější než Salamander Stones. V první části jsme došli přes střed pohoří a vesnice Hilvalla a Normus do Tjolmaru, což je větší město, kde jsme se zbavili lootu a doplnili síly. Odtud jsme se severní cestou vrátili k Rorwhedu a prošli si jeho severní část, abychom opět skončili v Hilvalle. Odtud následovala cesta okolo Tiefhusenu (město jsme vynechali) po jižní straně pohoří a dokončení průzkumu střední části Rorwhedu z východního směru. Po jižní kupecké trase jsme se poté vydali konečně do Gashoku. Jedna z elfek cestou prošoupala boty, takže i tato vychytávka tu celkem funguje :)

Docela rád bych si před hlavní linkou zopakoval podobný postup jako v originále, tentokrát ale s tím, že bych se vyhnul zatčení orky. Z Gashoku bych proto udělal drobný průzkum pohoří Finsterkamm, kde se nachází hledaný Salamander Stone (kámen přátelství). Nicméně bych ho nevyzvedávala pokračoval bych rychlou cestou přes pohoří Thasch do pohoří Zinnen, které je na průzkum taktéž komplikované. Tím bych měl prozkoumané všechny okrajové části mapy a zbylo by mi jen cestování mezi městy. Nakolik to bude reálné, teprve uvidím, protože zatím mi přeje hezké počasí, takže hory nejsou až takový problém.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Říjen 12, 2022, 19:42:10
Do předchozího textu se mi vloudila chybička. Druhá procházka přes Rorhwed neskončila v Hilvalle, ale v Normusu, odkud jsme si opět a snadno odskočili prodat loot do Tjolmaru. A aby toho nebylo málo, tak jsem musel i do Tiefhusenu, protože obejít ho nešlo :D - neměl jsem odkrytý patřičný bod na křižovatce, což jsem zjistil poněkud pozdě. Třetí procházka tak byla o něco komplikovanější, protože jsem při ní zjistil další nedostatek - horská osada je obsazená orky, takže skrze ní nejde projít. Tím pádem jsem musel zkusit do osady dojít i z jihu a přitom jsem si konečně odemkl bod na jižní spojce, který mi předtím bránil obejít Tiefhusen. Krom toho jsem zjistil, že jsem tu vynechal jeden krátký úsek horské cesty, takže zas tak zbytečná tato odbočka nebyla.

Ve výsledku to bylo komplikovanější, než jsem čekal, ale bez toho, aniž bych nakoukl do hotové mapy, to prostě lépe naplánovat nejde. Hodně cest tak probíhá tím stylem, že se po ní jdeme tam a pak zas zpátky, protože řada odboček na sebe rozumně nenavazuje. Křižování cest sem a tam je nepříjemné obzvláště v místech, kde se vyskytuje nějaká nevýhodná situace, např. nutnost šplhat, popř. se za družinou utrhne lavina balvanů a zasype cestu. V prvním případě je problém v tom, že lano mám jen u některých postav, navíc ne každá postava v družině umí dobře šplhat, takže šplh je celkem riskantní. V druhém případě je potřeba zával odstranit s pomocí lopat a krumpáčů. Ty jsem naštěstí měl, ale zas je to práce na celé dva dny kopání.

Tyhle situace jsou přesně to, co je na Star Trailu perfektní a málokdy se na ně lze dopředu připravit. Navíc horský zával nebo horolezectví si užijete jen na jednom nebo dvou místech ve hře, takže po většinu hry se ani nevyplatí sebou tahat patřičnou výbavu. To už byste pak neměli místo na loot. Podobně jsem třeba dopadl s rybolovem v Salamander Stones, neboť jsem neměl háček s vlascem.

Nakonec jsem se do Gashoku dostal živ a zdráv. Souboje na cestách nejsou nijak obtížné, tedy vyjma dříve zmíněných fanatiků. Celkově mi souboje přijdou lépe vyřešené než v Blade of Destiny HD. Užitečné je i to, že po cestách pendluje relativně dost obchodníků, takže třeba prošoupané boty jsem dokázal brzy nahradit. A naopak, nevýhodou byl nález jednoho NPC, od kterého jsem si koupil lepší meč, protože o něj časem díky příběhu přijdu, takže by bývalo lepší si ho vyzvednout až po té dané události.

V souvislosti s tím mě napadá jedna věc, já se vůbec nedíval, jestli je možné vytvořit více družin. To je totiž způsob, jak by šlo ztrátu předmětů vyřešit. Stačilo by vše potřebné nacpat jedné postavě a tu pak nechat někde zaparkovanou.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Říjen 15, 2022, 15:23:11
Pro zajímavost přikládám dvě mapy z HD remaku. První obrázek je mapa Svelltského údolí a druhý zobrazuje v současnosti prozkoumané cesty.





Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Říjen 22, 2022, 07:23:45
Cestování mi nevyšlo úplně podle představ. Vidle mi do toho hodila zima, kdy jsem začal mít v horách problémy s jídlem a výbavou (absence sněžnic). Z Gashoku jsem se nejprve dostal do Reichsendu, tedy na východní úpatí Finsterkammu a odtud jsem to vzal jižně podél hor do Nordhagu. Cílem bylo otevřít si okružní cestu okolo pohoří až do Yrramisu (ten je kousek od hlavního města Lowangenu). Tím jsem si zpřístupnil horské stezky Finsterkammu na východě a jihu. Jenomže v horách nastal zmíněný problém s jídlem a výbavou, takže jsem se brzy musel vrátit zpět.

Probíhalo to vlastně mnohem hůře, protože v horách mi došlo jídlo a zůstal jsem viset zhruba na polovině cesty mezi Yrramisem a Nordhagem (ten byl o něco blíže). Cesta do Nordhagu si proto vyžádala mnoho loadů během odpočinku, protože jsem si nemohl dovolit nechat skupinu bez jídla a tak jsem musel něco ulovit za každou cenu. Bylinky v zimě moc nerostou, takže jsem zapojil hned obě elfky (Shivu i Eonu). Nakonec jsem dorazil a pár dní strávil v hospodě léčením. Cesta z Nordhagu do Yrramisu byla o poznání snazší, protože na úpatí hor se dá jídlo sehnat snadněji. Nicméně jsem se nevyhnul několika přepadovkám, které jsou pro tuto cestu typické (podobně jako v originále tu jsou některé hlídky pevné, kterým se prostě napoprvé vyhnout nedá, a pak jsou tu samozřejmě náhodná přepadení).

Změnil jsem tedy plán a v okolí Yrramisu si otevřel cestu do Lowangenu a západní stezky pohořím Thasch. V Yrramisu je k dispozici chrám a obchod, takže je to velmi významná osada (rozprodej lootu a oživování padlých hrdinů). V tuhle dobu pořád řádila zima, takže se mohlo stát cokoliv. Bohužel, místní obchod neprodává sněžnice, takže jsem pokračoval v odkrývání cesty směrem na Tiefhusen. Do vyšších poloh hor jsem to moc neriskoval, protože mi chybí zimní výbava, takže začal problém s omrzlinami, což mi začalo pro změnu vyčerpávat zásoby bylinek na jejich léčbu.

Původní plán byl odkrýt si cestu do Arsingenu, což je další osada po cestě, ale zničeho nic jsme se ocitli v bažinách :). Bažiny jsou koncipovány stejně jako v originále, jde tedy o dungeon, ale tentokrát skutečně rozlehlý. Zvládl jsem tu jen jeden boj u chatky, kde se skrývá silná nerozbitná čepel. Družina totiž nebyla v dobré kondici - zkoušel jsem si odhalit okraje mapy, ale jak se družina sem tam topila, tak mi ubylo dost zdraví u jednotlivých postav. Další cestou jsme proto bažiny opustili. Cesta shodou okolností vedla do Svellmie, to je menší osada na břehu Svelltu, odkud je to do Tiefhusenu už kousek.

V Tiefhusenu jsme podstoupili rozprodej lootu a regeneraci. Kouzelnice Lathia navíc po cestě zemřela, protože se ještě před bojem v bažinách stala obětí nemrtvých, kteří jí nakazili paralýzou. Postup nemoci byl dost rychlý, takže stihla zemřít ještě předtím, než jsme dorazili do Svellmie. Svellmia je ovšem jen obyčejnou vískou, kde je jen hospoda, takže jsme museli bez Lathie vydržet až do Tiefhusenu, kde jsme poté navštívili chrám Borona. Lathia ožila hned na první pokus.

Mezitím se zima překlopila v jaro a tak jsme se rozhodli, že se vrátíme k průzkumu hor. Nyní to však vezmeme od Zinnenu a z něj postupně na jih přes Thasch do Finsterkammu. Při té příležitosti jsme nejprve navštívili místo s baziliškem (jedna z cest jakoby směrem na Tjolmar). Baziliška je totiž možné porazit, návod mi poskytl jeden rytíř, na kterého jsme narazili při první cestě z Nordhagu do Yrramisu. Ještě v Yrramisu jsem proto zakoupil potřebný předmět. Boj je dost o náhodě, a i když se podaří, tak výhráno nemáte:

Spoiler: ukázat
Jedna z postav se musí k baziliškovi připlížit se zrcadlem v ruce a jakmile bude dost blízko, tak se zobrazí možnost zrcadlo použít. Každá fáze přiblížení však může selhat (hází se na úspěch při plížení), protože pohled baziliška má paralyzující účinky (proto je potřeba se mu co nejvíce vyhýbat). Tím se postup vpřed zpomaluje a paralýza se navíc mění ve zkamenění.


Na několik loadů se mi zadařilo, ale při sběru trofeje z baziliška se celá družina nakazila paralýzou a to bylo vzhledem ke vzdálenosti do Tiefhusenu fatální - družina velmi rychle zemřela. No a tady jsem prozatím skončil, protože potřebuju vymyslet, jak baziliška porazit a přitom obrat, abych to přežil. Napadá mě možnost rozdělení družiny, kdy jednu v podstatě obětuju a druhá si pak pro ní přijde a dopraví jí do Tiefhusenu do chrámu. Jenomže si nejsem jistý, jestli můžu družinu rozdělit i na cestě, to musím nejprve vyzkoušet (bojiště s baziliškem totiž není dungeon, ale jen událost na mapě). Popřípadě bych se musel obejít bez trofeje.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Říjen 25, 2022, 11:04:32
Zabití baziliška se nakonec ukázalo jako velmi náhodný proces. Rozdělit družinu mimo město/dungeon nejde, takže padla jedna možnost záchrany komplet paralyzovaného týmu. Musím se tedy soustředit spíše na samotné statistiky. A tady zaúřadovala náhoda. Při průzkumu západního pohoří se mi podařilo objevit NPC lovkyni, která právě měla vysoké statistiky potřebné pro příslušné hody. Jenomže než jsem jí stihl využít, tak jsem jí ztratil v centrálním močále (prozkoumával jsem všechny vstupy do močálu u Lowangenu). U samotného Lowangenu je však možné najmout ještě zloděje, který taky není z pohledu potřebných statistik špatný. Vzal jsem ho proto do družiny a pomalu vyrazil na místo s baziliškem.

Bohužel se ukázalo, že na těch statistikách zas až tolik nezáleží. NPC zloděj navíc nevydrží ani počátek paralýzy, takže jeho nakažení velmi rychle končí kompletním zkameněním. Jediné, co jsem zjistil a nějak pomáhá, je návštěva baziliška v noci. Tím se šance na zdárné skrytí zvýší. Nicméně ani po haldě hodin se mi nepodařilo zopakovat předchozí úspěch.

Výsledkem současného postupu je odkrytí dalších cest a objev druhého bodu, kde táboří orčí patrola, kterou nejde porazit - pokus o boj končí zajmutím a uvězněním v Bloody Peaks dungeonu. Na mapě jsou tedy celkem dvě místa, kde můžete přijít o komplet výbavu. Z průzkumu mi zbývá už jen pohoří Finsterkamm, odkud asi zamířím zpět na hlavní linku. Třeba časem objevím způsob, jak baziliška přelstít, teď by mě to zbytečně zdržovalo.

Edit: baziliška jsem znovu porazil, ale musel jsem si pomoci lektvary, které zvedají kuráž, hbitost a obratnost, čímž se z toho stal docela drahý podnik :). Lektvary jsem koupil pro jednu svou postavu (bojovníka Verdala) a pro NPC zloděje, abych měl když tak dva pokusy. Cenu lektvarů jsem vyvážil rozprodejem vlastních lektvarů, které mi snad nebudou chybět - hodně pomohl rozprodej jedů. Nakonec jsem tedy z -240 D skončil v +10 D. Po zabití baziliška jsem se vyhnul jedné chybě a to je pokus ho hned vylootit. Namísto toho jsem se otočil pryč a po chvilce si vynutil kemp, abych si mohl poblíž místa setkání udělat save. Tím jsem si zajistil přeživší družinu a zároveň jsem zůstal poblíž místa bitvy, kam jsem se mohl snadno vrátit. Pokusy o loot však nedopadly dobře, čerstvě zabité tělo baziliška nejde zřejmě vylootit tak , aby to neodskákaly všechny postavy. Budu muset asi nějakou dobu počkat.
Název: Re:Realms of Arkania: Star Trail HD remake
Přispěvatel: Elemir Říjen 25, 2022, 15:24:04
Tak bazilišek je definitivně za mnou. Musel jsem akorát poupravit předchozí taktiku s lektvary, kdy jsem posílil atributy jen bojovníkovi Verdalovi a s ním jsem poté baziliška zabil. Namísto lootění jsem využil předchozí taktiku s tábořením poblíž bojiště, kdy jsem pro změnu posílil atributy elfce Eoně. Hru jsem poté uložil a vrátil se zpět na bojiště. Díky tomu mi Eona zůstala při kuchání baziliška při vědomí a jakmile se družina vydala pryč, tak jsem si opět vynutil táboření.

Eona nyní mohla pohodlně vyléčit vzniklou Pestilience. Je k tomu zapotřebí jakýkoliv druh lektvaru léčení (jedna léčba = jeden lektvar). Zbyly mi bohužel jen mistrovské lektvary, tak abych zbytečně neplýtval, tak jsem uzdravil jen bojovníka Horghala, který pak dotáhl družinu do Tiefhusenu (všichni kromě něj při cestě zemřeli). Následovalo oživování ve dvou vybraných chrámech, protože každý chrám mi umožnil oživit jen 3 členy družiny.

Příslušný achievement mám tedy splněný, akorát mi není jasné, k čemu jsou ty baziliščí suroviny. Podle diskuse na Steamu to bylo určené pro remake Rivy. Využil jsem tedy alespoň toho, že jsem v Tiefhusenu a uložil si přebytky věcí do skladiště (stejně jako v originále jsem dostal stvrzenku, o kterou nesmím za žádnou cenu přijít).