Ahoj,
oživuji toto vlákno, hru jsem dostal teprve loni na narozky a pořádně hrál až o Vánocích.
Hrál jsem obtížnost dobrodruh (a upřímně si nechci představovat, jak těžká musela být válečnická) a za standardní přednastavenou partu. Moc jsem si o hře nečetl, takže jsem je asi netrénoval moc dobře.
Skončil jsem na levelu 33 a nechápu, jak je možné se dostat na 40 (možná po dohrátí DLC na který se teprve chystám). Myslím, že jsem vymlátil úplně vše a splnil všechny úkoly. Taky mne zklamalo, že při tomto levelu není možné vyténovat vše, co se postava může naučit. Snažil jsem se hrát bez návodu, ale některé hádanky a dungeony (hlavně tajemné krypty) jsem si našel. Moc jsem totiž nečetl ty rozhovory, takže mi sem tam něco uteklo a na ty krypty jsem prostě neměl nervy (když i po zakouzlení světla tam byla tma jak v pytli...). Postupoval jsem sice podle hlavní linie, ale taky jsem se dost toulal či plnil vedlejší úkoly, takže jsem se občas ocitl v situaci, kdy družina na boj prostě neměla.
Největší záseky:
- Tma v majáku hlavní boss (než jsem pochopil, že se hlavně nesmím nechat shodit, ale zas takový zásek to nebyl, asi po 3 loadech mi to došlo:). Navíc jsem na mapě přehlídl požehnání, co je kousek o majáku, s ním by se začátek plnil určitě lépe.
- Ztracené město - vyčistil jsem celkem v pohodě 1. a 2. patro a s vypětím sil porazil 2 hladové ghůly u průchodu do 3. patra. Už jsi nepamatuju, jaký jsem měl level (cca 15?), ale při vlezení do 3. patra to fakt nešlo. Tím jsem si netroufal ani do 4., takže jsem nepoznal, že 4. patro se dá (jsou tam slabší potvory) a hlavně jsem tedy dlouho nezískal úlomek vody. Pak se mi nějak podařilo proběhnout do Skalního útesu.
- Druhé patro Karthalských stok - když jsem vstoupil, přepadli mne pavouci a facehuggeři ze všech stran. Nakonec jsem je dostal z druhé strany, to totiž nešli najednou a navíc jsem byl i na vyšším levelu. To ale nebyl extra zásek, pro průchod hrou to nebylo potřeba.
- Lebková skála, byl jsem v ní brzo, když jsem se vrátil na vyšším levelu, už to šlo.
- Pevnost vran - první přepadovka po získání 2. poloviny medailonu, ale ta nakonec šla. Tady jsem objevil zajímavý bug. Když jsem promluvil s duchem a získal medailon, tak k přepadu dojde až po rozhovoru uděláte krok. Tak jsem na sebe zakouzlil vše co šlo, uložil hru a udělal krok -> přepad. Ale když se nedařilo a tak jsem to nahrál, k přepadu už nedošlo. Takže jsem musel nahrávat pozici před rozhovorem. Jestli by po tom bugu šlo pokračovat, jsem nezkoumal. Nejbrutálnější byl ale přepad těsně před bossem, nakonec se mi to povedlo za cenu smrti jedné postavy (jediná během hry). Možná by šlo se tam vrátit později, ale nechtělo si mi čekat.
- Kovárna živlů - tam byly asi jen 2 problémy, oheň (když elementálové vybuchují) a vzduch (mít šanci k nim vůbec přijít, než vás umlátí blesky). K těm vzdušným jsem musel přijít později na vyšším levelu a nasadit vše s ochranou proti vzduchu).
- Závěrečný souboj v Ker-Thalu, do té doby průchod v pohodě. Erebose jsem ale nebyl schopen zabít normálně, jak někteří psali, musel jsem poskládat ty kousky a aktivovat oltář. Problém byl poslední krok - dostat se k oltáři. V jedné chvíli vás přepadnou stvůry bez tváře ze 4 stran a chvilku jsem propadal zoufalství, že hru nedohraju (vrátit se nejde, aby se člověk ještě dotrénoval, nakoupit taky není co - před tím jsem prodal prsteny s imunitou na otravu...). Ale nakonec se povedlo.
Dojmy:
Krásná grafika (jinak prakticky nehraji, takže porovnávám s MM6-8:-), docela hezký příběh. Co mne štvalo: přepadovky (objevení nepřátel za zády v místech kde, jsem byl a vyčistil to), nemožnost vytrénovat se na maximum, mechanika boje, kdy boj začíná vlastně tak, že nepřítel vždy začíná. Výjimka je u střeleckých soubojů, ale tam zase musí být přímá linie, což je málokdy. Dále mi vadilo, že nešlo plnit ostatní povyšovací úkoly za povolání, které nemáte v družině, jako v předchozích dílech (čestné povýšení). Tím by odpadly matoucí předměty a indicie, které občas nacházíte a bylo by i více zkušeností.
Tak ještě uvidím, co DLC.