Tak se mi zase po několika letech podařilo znovu dohrát MMX Legacy, no dobře, dohrál jsem to už asi před měsícem, ale kvůli jisté indispozici jsem mohl psát jen jednou rukou a nechtěl jsem to tady všechno psát právě jen jednou rukou. Naopak hrát MMX jen jednou rukou bylo úplně v pohodě.:-) Takže jak jsem psal, dohrál jsem MMX potřetí, tentokrát s partou lidí – Paladin, Žoldák, Žoldák a Mág. No, co si budeme, čekal jsem od této party daleko víc, i když Paladin je opravdu výborná podpůrná postava. To se musí nechat. Magie světla na velmistru, stejně jako těžká zbroj, dále ovládání meče, štítu a případně i magie vzduchu. Paladin je opravdu dobrá postava snad pro každou družinu. Žoldáci nebyli úplně špatní, ale upřímně jsem od nich čekal víc. Sice můžou ovládat úplně všechny zbraně ve hře, ale v podstatě nemají nic na velmistrovi a to je znát. Poměrně často jsem používal jejich dovednost Nezadržitelný výpad nebo jak se to jmenuje a díky tomu, že jsem ji měl u dvou postav, se mi podařilo plně prozkoumat všechny dosud nekompletní mapy (Dunstanova vzpomínka, Letní palác), jelikož sice byla schopnost plánovaná jako přískok k nepříteli na kontaktní boj, tak já ji naopak používal jako možnost odskočení od nepřítele, když mi teklo do bot. Tím, že ji měly dvě postavy, tak jsem mohl utéct od dvě pole, nepřítel se pak posunul jen o jedno a tím pádem mě nedohnal. Mág byla taková klasika, toho už jsem znal z předchozí rozehrávky, takže jsem věděl, co od něj očekávat. A teď bych doplnil několik poznámek po třetím dohrátí.
Soustředil jsem se na soupis bonusů ze sudů a permanentních elixírů, takže pokud hráč splní všechny úkoly, vybere všechny sudy a tajné skrýše, otevře všechny truhly, porazí všechny nepřátele a vykoupí všechny obchodníky, získá:
+14 síly z tmavě červených sudů
+12 magie z tmavě modrých sudů
+13 vnímání z bílých sudů
+13 osudu z fialových sudů
+12 k odolnosti proti základní magii
+13 k odolnosti proti ohni
+9 k odolnosti proti zemi
+13 k odolnosti proti vzduchu
+11 k odolnosti proti světlu
+12 k odolnosti proti temnotě
9 nápojů přidávajících +1 ke všem vlastnostem
11 nápojů přidávajících už ani nevím co
14 nápojů přidávající + 1 moudrosti
14 nápojů přidávajících + 1 vitality
14 nápojů přidávajících trvale zdraví
14 nápojů přidávajících trvale manu
Pokud se rozhodnu Markuse Vlka nechat žít, v DLC má další rozhodnutí, které rozhodne o jeho osudu a bude zmíněno i jako závěrečná obrazovka. Tady jsem udělal bohužel chybu, kdy jsem nejdřív proběhl celou pevnost Fort Legaire, mluvil s andělkou na konci a následně se pak vrátil za Markusem, ten už ale nešel nabrat a sejv jsem neměl. Rozhodl jsem se, že to pak zkusím po dohrátí celého DLC načíst před ním, ale už se mi opravdu nechce celý Letní palác opakovat, takže si to případně nechám na další rozehrávku zase za několik let. Klíčové je Markuse nabrat hned na začátku 2. patra Fort Legaire, nebo minimálně určitě před tím, než promluvím na konci s andělkou.
Rovněž se příště rozhodnu nechat utéct ztracená jehňátka z úkolu Ztracená jehňátka. Teď jsem nechal utéct jen Kirka, jelikož je nepovinný a případně se k tomu dá před koncem základní hry vrátit. Ale Kirk měl potom jinou závěrečnou obrazovku. Bohužel jejich puštěním hráč nezíská odměnu, která zahrnuje elixír trvale zvyšující zdraví nebo manu a hlavně nedostane záznam do bestiáře, který jsem se nyní pokoušel opravdu celý zkompletovat.
Dále bych zkusil nesplnit úkol s nalezením Montbardovy dcery Rosalie. Sice jsem to zkusil a na konci základní hry jen nedostanu obrazovku, že jsem spnil jeho poslední přání, ale v DLC mi došlo, že se vlastně celý příběh točí kolem Rosalie a jejího otce, takže tam by to hráči došlo tak jako tak. Nevím, jestli by se situace vyvíjela jinak, kdyby to hráč v t době ještě nevěděl. Jak říkám, jen jsem zkusil úkol nesplnit, ale pak jsem hru stejně načetl a do DLC už jsem šel s všemi úkoly splněnými.
Lorda Haarta již není třeba naprášit, to jsem zkusil v této rozehrávce opravdu těsně před dohráním základní hry, stejně jako puštění Kirka na svobodu a závěrečná obrazovka je jiná. Navíc Lord Haart pak uteče a případné povýšení na Velmistra meče je nutné hledat někde jinde.
Co se týče závěrečných obrazovek, tak někde opravdu vznikly změny. Jednak nedonesení Owenova popelu do Karthalské kaple změní jeho závěrečnou obrazovku, stejně jako puštění Kirka na svobodu a naprášení Lorda Haarta inkvizici. Ostatní úkoly při nesplnění nemají žádnou obrazovku, takže jen není jiná. Při studování závěrečných obrazovek jsem ale naopak zjistil, že je možné právě některé závěrečné obrazovky získat v závislosti na povolání, které mám v družině a splnění jejich povyšovacích úkolů. A i když jsem hrál hru s Kusákovým modem, který tyto questy odemyká i jiným postavám, tak hra to v závěrečných obrazovkách nijak neakcentovala. Bohužel. Vím minimálně o úkolu pro trpaslíka – mága, o nalezení Sutgerdu a elfa – mága o nalezení té tajemné knihy.
Další rozehrávku však plánuju právě s partou čtyř magických povolání, takže tohle bych si měl ověřit. Ale to může nastat zase za dalších 3 – 5 let.:-) Takže tak.:-) Proto si sem píšu ty poznámky, abych si to pak mohl ještě před další rozehrávkou připomenout.:-D