Nakonec ani ten bojovník nešel naházet úplně hladce
Než jsem dosáhl potřebného počtu bonusových bodů a sladil to alespoň s karmou, tak bych řekl, že mi to trvalo stejně dlouho, jako jiné charaktery. Hra má divný smysl pro humor, a když už se něco podařilo, tak hodila postavě málo HP nebo méně bodů k rozdělení do skillů. Celý rozradostněný jsem nad příhodnými čísly zajásal a svému trpasličímu bojovníkovi vytrénoval do počátku sekeru - chyba lávky, bojovníci začínají s mečem v inventáři
Nevadí, snad něco najdu, nebo potrénuju.
Bardka šla o poznání rychleji, opět jsem se spokojil s 18 bonusovými body a jeden přidal do inteligence pro případný budoucí multiclass s mágem. Opravdu, pokud chcete nahodit přes 20, je to problém a velký risk, že hra si to vykompenzuje na něčem jiném. Takhle bych mohl nahazovat postavy klidně týden. Bardka jinak nemá lyru, ale flétnu
A teď k mapování. Wizardry používá jiný typ skládání buněk, dveře tu nejsou prezentovány jako samostatné pole, ale je to čistě hrana dvou sousedních polí. Z pohledu kreslení to znamená, že dvě paralelní chodby mohou být na sebe napláclé a tím pádem budu nucen do map dokreslovat zdi. Bude to tedy větší piplačka.
Hodinu jsem zakresloval vstupní patro hradu, k tomu jsem absolvoval jeden jednodušší náhodný boj a dostal se ke dvojici zamčených truhel. Dle popisku, který sami poskytnou, se otevírají v předem daném pořadí. Po otevření první truhly se objeví krom lootu nápis:
A cure but twice,
and healing thrice,
one life for thee
times seven.
Po vybrání truhla zmizela. Byly v ní lektvary zdraví a Amulet života. Otevírání truhly, resp. interakce s předměty obecně, vypadá docela intuitivně. Akorát by mi možná lépe sedlo ovládání čistě přes klávesnici. Myš není špatný nápad, ale pohyb v kontextovém menu by v tomhle případě byl lepší přes klávesové zkratky.
Druhá truhla nabídla peníze a zbraně, plus samozřejmě další nápis:
Beware the
narrow corridors
of the mind.
V truhle byl nakonec jen meč Sword of Striking, který dostal Elemir
K čemu to všechno bude, zatím nevím, ale co zcela určitě vím, že nyní mám možnost odejít celkem 14 východy
Snad to nebudou nějak extra nezávislá patra. V přízemí je ještě krom truhel fontánka, která obnovuje vitalitu, tedy správně řečeno staminu, což není k zahození. Stamina a vitalita z Grimoire mi přijdou co do funkčnosti shodné, proto mě prosím omluvte, když budu oba pojmy motat.
Vybral jsem si nakonec jeden výstup nahoru poblíž fontánky a na stejném místě jako předtím mě opět přepadly potvory. Jelikož mě to zaujalo, tak jsem zkusil po doplnění staminy kolem sloupu s fontánkou obíhat a za chvilku mě napadla trojice banditů a po dalších pár kolečkách čtveřice vinné révy
Asi je to nějak významné místo, jedná se celkem o 3 pole na východ od sloupu. Další přepadovka však přišla o dost později a opět šlo jen o dvojici krys jako na počátku. Ani při jednom z bojů mě nikdo neškrábl, vlastně jsem těm potvorám nedal moc šancí.
Na grindování to nejspíše nejvhodnější není, není to totiž dostatečně pravidelné, ale když už jsem byl v tom, tak jsem alespoň ověřil, jak se distribuují zkušenosti za zabití. K mému překvapení je to tak, že co hra na konci boje vypíše, to dostane každá postava v družině. Vlastně je to stejné jako v Grimoire, ale z pohledu množství xp to zas tak málo není. Přítomnost fontánky pro obnovu staminy z toho tedy nakonec potenciální grindovací místo dělá.
Při pohledu na družinu jsem zjistil ještě jednu věc, hra postavám počítá zabité potvory a u toho jsem se docela zasmál. Elemir jako pravý bojovník skolil jen 3 potvory, ale to je v pohodě, on je to hlavně tank a ke všemu se ohání mečem, se kterým to moc neumí
Samuraj Lacert jednoznačně vede, má na kontě 6 zabití, valkýra Jezebel 4, Eona taky, bardka Lili 1, a ninja Bezzub krásných 0
Asi mi trochu uniká způsob jeho boje. Lili, ale taky překvapila, na to že jenom hraje na flétnu, tak zabodovala - hm, asi to bude dost falešná hra
Lili jsem dal do vínku vysokou rychlost, takže v boji zatím začíná, rychlost má tedy ve Wiz6 mnohem větší efekt, než tomu bylo v Grimoire. Každopádně podceňovat boje nelze, byť se prozatím tyhle úvodní zdají lehké. Postavy mají málo HP a chybka znamená nemilosrdnou smrt.
Levé schodiště mě dovedlo k zamčené mříži, kolem níž svištěl jen zvuk, tak jsme se otočili a zkusili to po schodišti na západ od fontánky. Po výstupu 4 pater věže jsme se objevili pro změnu u zamčených dveří. Páčení a vylamování se ukázalo jako prima minihra, ale neuspěli jsme, takže nás čekal návrat do přízemí a zkusili jsme to nahoru přes SV křídlo.
Cesta přes SV křídlo není o nic lepší, narážíme na přílišné množství zavřených dveří, takže jediná možná cesta je na ochoz věže, kde se vyhladovělý Bezzub pokusil prohledat shnilotinu. Byla ovšem natolik nafouklá, že při dotyku explodovala - čekal nás nucený odpočinek kvůli nevolnosti
(nevolnost po spánku přešla) ... v tuhle chvíli jsem začal zvažovat, že odložím tužku a papír a nejprve si projdu co půjde, protože tady by kreslení začalo zcela jistě váznout. Z ochozu se dá spadnou, takže je potřeba dávat pozor, kam šlapeme.
Věž ukrývala malou místnůsku s trojicí netopýrů a hnedle bylo po legraci. Ty potvory umí pěkně kousnout, což Lacert dokonale pocítil. Tenhle boj jasně ukázal, proč je potřeba na bojišti co nejrychleji získat kontrolu ... mimochodem pořád to byl dobrý boj, trojice netopýrů v Grimoire je pro družinu na levelu 1 mnohem nebezpečnější
V místnosti jsem poprvé použil volbu SEARCH, čímž jsem našel luk a šípy.
Cestou zpět jsem se přeci jen dostal trošku do potíží, zkusili jsme na prvním patře přespat a došlo na přepadení. Polovina družiny spala, polovina se snažila. Dostal jsem se tak do kolečka odpočinků, kdy jsem se snažil spánkem obnovit více zdraví, než o kolik jsme v boji přicházeli. Opatrnost je na místě, hlavně když Wiz6 mají jen na jednu save pozici. Po hradu si jí standardně zazálohuju.
Přes přízemí jsme prošli až do JV věže, z jejíhož ochozu je výhled na bažiny na východě. Ze SV věže to byl pro změnu pohled na nekonečný les. Všechno jsou to samozřejmě jen textové zprávy, ale na atmosféře hry to neubírá. Věž ukrývala další místnost, tentokrát s podivnými zvuky. Když Jezebel chytla za kliku, ozval se zvláštní hlas, který nás odháněl. Nebyl nepřátelský, jen vystrašený ... no a v tu ránu na mě hra bafla se stavovým řádkem pro dialog, takže je čas ťukat otázky
... hm, tím jsem ve věži skončil, protože se dialog navázat nepodařilo.
JZ věž je trošku drsnější. Při cestě na ochoz nás napadla skupinka čtyř netopýrů, mezi nimiž byli dva upíří. Napoprvé jsem to projel. Napodruhé mě napadlo 5 netopýrů, ale ty potvory mají zajímavou schopnost. Během boje mohou jakoby levelovat a než jsem se nadál, byli přede mnou opět dva upíří netopýři, ale podařilo se mi ustát první kolo a krom Lilijiny ukolébavky jednoho Eona charmnula. Pak už to šlo. Odměnou mi bylo dost zkušeností, abych mohl začít s některými členy levelovat.
U levelování na chvilku odbočím. Mrtvé postavy samozřejmě zkušenosti nedostávají, ale hra po boji ukazuje přesné číslo, kolik kdo dostane, takže výsledek se upravuje právě podle stavu družiny.
První mi pro levelup naskočil Elemir, zdraví mu stouplo na 24 HP a při pohledu na skilly jsem zjistil, že meč už má na 10 a štít na 4 bodech. Trénink skillů během boje vidět nejde, takže pro mě bylo milé zjištění, že se ty dovednosti opravdu zvětšují. Meč má nyní o 4 body slabší, než jsem původně přidělil do sekyr. Během levelupu jsem to samozřejmě nekorigoval, protože nemá význam dávat body do dovednosti, která se trénuje používáním. Místo toho jsem odemkl vše ostatní, vyšlo mi to akorát (dostal jsem 8 bodů k rozdělení).
S Jezebel to moc slavné nebylo, poskočila jen na 13 HP a dostala 5 bodů do skillů. Naučil jsem jí Oratory, štít a odemkl pár nových zbraňových dovedností, protože si nejsem stále jistý, co bude užitečné. S oštěpem jí to zatím jde, ale třeba najdu něco lepšího pro víly. U Jezebel jsem přišel na to, že rozdělené body do skillů mohu opět odebírat, ale jen do té doby, než přeskočím na další tabulku skillů (další skupinu skillů).
Nikdo další neleveloval, tak jsem se šel projít po ochozu. Směrem na jih se rozkládá blankytně modré pohoří ... začínám pomalu tušit, že mě hra jen upozorňuje, kam všude se podívám. Místnost ve věži ukrývala vinnou révu a po její likvidaci mi levelovala Lili - 7 HP, 3 body. Hudba jí docela slušně poskočila, má 21 bodů. Naučil jsem jí Legerdemain (vybírání kapes), zbytek šel do Thaumaturgy. Hledáním jsem v místnosti našel kožené brnění.
S tím jsem se vrátil do přízemí k dlouhému odpočinku, který mi opět přerušilo víno a další levelup. Lacert získal 16 HP a 4 body. Dal jsem mu je do Kirijitsu, protože si nejsem jistý, jestli tohle se taky trénuje, nebo se to musí zvedat manuálně. Kirijitsu funguje stejně jako Lethal Blow v Grimoire, kdy lze nepřítele zabít jednou jedinou ranou. Leveloval mi i Bezzub, který má nyní též 16 HP a body nedostal. Podobně Eona, která ma nyní 9 HP a naučil jsem jí kouzlo Armor Shield ... mám takové tušení, že to bude mít něco společného s ArmorPlate z Grimoire
Všechny postavy mám nyní level 2. Potíž je, že Bezzubovi došly shurikeny, takže nyní je odkázaný jen na vlastní tělo, ale podle všeho by to pro něj nemělo být překážkou.
Ze SZ věže je výhled na ohnivé jámy na západě, což je asi to jediné, co se tu dá objevit
Co naplat, na horních patrech jsme se dostali do úzkých, není kam jít, po pauze bude proto čas vzít to pro změnu do podzemí hradu.
3,5 hodiny, to jsem ani nečekal. Grimoire měl podobný nástup, kdy se to s levelem 2 začalo lámat, ale jen z pohledu určitých potvor, tady mi přijde, že na mě hra nepouští zatím nic strašného. Taktiku mám pro družinu už secvičenou, takže ke smrti došlo víceméně nepozorností nebo špatným odhadem situace. Štěstí tu taky hraje roli, ale není to rozhodně tak okaté proti tomu, co předvedl Grimoire.
Hm, já vím, tohle je deníček o Wizardry 6, ale já si nemohu pomoci. Na druhou stranu si myslím, že občasné porovnání nebude na škodu.