Posunul jsem se na 9 hodin herního času a hned v úvodu musím dementovat jednu věc
V posledních několika příspěvcích jsem se tu hodně rozepsal o Little Rosy a její OP charakteristice, nicméně jsem se sám trochu chytil do pasti, když jsem napsal, že jde o atributy a pak v tom pokračoval. Je to ovšem přesně tak, jak jsem psal hned někdy v počátečních příspěvcích. Rosa má atributy celkem normální, ona má hodně pocvičené jen skilly. Ve hře je to navíc docela dobře odůvodněno. Rosa je totiž průvodce poutníků na zdejších cestách, kterým pomáhá s jejich poutí po zdejších pamětihodnostech (za chvilku se k tomu v lekci historie dostanu
).
Dle původního plánu jsem se hned po loadu pustil do fáze rozhovorů a hořce jsem zalitoval, že jsem nevytáhl větší papír
Informací je na počátek opravdu hodně. Některé topicy jsou společné, ale pak je tu nemalá skupina topiců, na které odpoví jen konkrétní NPC, popř. vás jiné NPC za ním odkáže. Z obecných témat se topicy vybírají blbě, z počátku mi dost pomohly záznamy v deníku, ale pak je potřeba se chytit i bodů v odpovědích NPC. Podtržená slova se nakonec ukázala jako velmi klíčová a tyhle dialogy jsou opravdu důležité a ukazují vám, že jdete v rozhovoru správným směrem.
Včera jsem shodou okolností vyřešil díky honbě za diaology i jeden nepřístupný dům ve vesnici. Jedná se ve skutečnosti o zbrojnici, do jejichž dveří nelze nikterak vstoupit. Ale jak jsem byl v tom klikání, tak jsem klikl i na otevřené okno hned vedle a vyskočil na mě dialogový řádek
Zbrojnice je sídlem kapitána Krona, který ve vesnici rozvěsil jeden informační plakát o ztracené expedici a to je právě jediné téma, na které hlídka za oknem zareaguje. Díky tomu se mi otevřely dveře, ale protože o expedici vlastně nic nevím (nic jsem nezjistil), tak mě hlídka zase urychleně vyhodila.
Záhada expedice souvisí s dungeonem Cenotaph of Black Lich, to je to uzamčené sídlo liche v Garden of Midknight. Black lich kdysi vesnici terorizoval, ale nakonec byl poražen a stáhl se směrem do Avian Mountains, na které zahrada navazuje. Z počátku o sobě dal ještě vědět, ale pak vše utichlo a Krone se rozhodl poslat do hor expedici, aby se podívala, co se děje. A jak to tak bývá, nikdo se z ní nevrátil.
Toliko k historii, z praktického pohledu je to k ničemu, protože jsem neustále ve stejné pasti - nemám tušení, jak se do Cenotaphu pořádně dostat a nikdo mi k tomu už nemá co dalšího říci (vlastně budu muset zkusit ještě Mordecaie, ten se mi včera docela vyhýbal).
Nejužiteční je z pohledu informací archivář Gorlo z chrámu. Obecně nejlepší je u každé postavy začít otázkou na jeho jméno, většinou to vyhodí první náznaky témat. Já místo toho použil seznam, který jsem si vypsal na základě deníku.
Hyperborea je dle všeho středem vesmíru a na povrchu kdysi vládla krutá rasa Duroch'Mal. Ta byla postupem času vytlačena a jejím posledním útočištěm se staly Avian Mountains, konkrétně podzemní město Samhain (je o něm zmínka i v hrobce George). Jednu z posledních bitev s ní svedl rytíř George, který však v bitvě bohužel padl. Georg byl prohlášel za svatého a poté uložen do hrobky nedaleko od hor, která nyní nese jeho jméno a stala se poutním místem (viz funkce Little Rosy na cestách). Díky tomu se z Village of Crowl stalo důležité místo a povědomí o existenci vesnice se rozšířilo po celé zemi (dostala se na mapu
). Ostatně proto ve vesnici sídlí řád mnichů/templařů (chrám).
V současné době je oblast pod vlivem drowského krále Khan Raji, který sídlí v Kublai Axis. Další ze zmíněných měst je Waterport, který čelí nájezdům pirátů a nag. Kvůli nim nechal král vytvořit armádu jménem Vanguard, které velí warlord Ahriman (jeden výnos vyvěšený ve vesnici je zrovna od něj). Ve vesnici se o něm moc nemluví, údajně jde o obávaného tyrana. Je to zhruba v kostce vše, co se dá k historii shrnout. Rozhovor s Gorlem je opravdu dlouhý, ale dost stejných informací se dá nakonec zjistit i od jiných NPC.
Původně jsem si od rozhovoru s Gorlem sliboval nějaký konkrétní postup, ale jediná podstatná informace byla, že další postava, která mi může něco prozradit o expedici, je mág Magus Trimestes (to je ten obchodník) ... teď mě napadá, že jsem zapoměl zajít ještě na kus řeči ke kováři. Magus mě překvapil, hlavně ve vztahu k Little Rosy, protože se to má celé jinak, než jsem si na první pohled myslel. Naopak, Rosa je jediná, kdo s ním mohl navázat rozhovor a byl to právě Magus, kdo mi o její funkci prozradil vše. Za odměnu jsem si mohl zdarma vybrat některou z jeho sad kouzelných hůlek (vzal jsem 5 fireballů).
Když jsem narazil na téma expedice, konečně se rozproudil trochu živější rozhovor, odkud jsem načerpal informace o Cenotaphu, leč nic konkrétního k tomu, jak projít pře chráněné dveře
Místo toho jsem se dostal k tématu Musem of Magic a Magus mi za 350 zl nabídl vstupenku. Je to karta, kterou se otevřou zadnídveře v jeho obchodě. Muzeum obsahuje několik podivných předmětů, ale jedná se spíše jen o vtípek, nic extra zajímavého tu není. Tedy až na studnu v zadní místnosti, která vede do prťavého dungeonu jménem Enigma. V každém ze tří rohů mi podivný hlas pošeptal jedno slovo: Time, Entropy a Eternity. Žádné NPC na ně však nereaguje.
Málem bych zapomněl, v chrámu ve vesnici se dá jít také do podzemí, do oblasti s názvem Sacred Pools. První dveře jsem odemkl kouzlem, ale druhé už otevřít nešly. Pár hintů jakoby napovídá, že musím nejprve obětovat dar, ale jelikož jde o 2 x 5000 zl, tak to jde mimo mě
Beztak si nejsem jistý, jestli to opravdu s těmi dveřmi souvisí, nebo za to třeba dostanu bonus při vstupu do každého z jezírek, která už mám dostupná nyní.
Z Raghildy jsem nic dalšího už taky nevymáčkl a u Mordecaie mi došly síly cokoliv dalšího už číst, takže jsem se rozhodl prozkoumat, jestli se něco pohnulo vpřed. Tomb of Saint George nic, Cenotaph of Black Lich taky nic, tak jsem se vrátíl alespoň do Aquavie, abych pořešil puzzle s nástěnnými hodinami. Jenomže když jsem do místnosti vstoupil, tak jsem jako na potvoru na klávesnici "zakopl" a prolítl skrze zeď vedle hodin
Ano, byla to iluzorní stěna a ty hodiny jsou nejspíše fake
Na iluze je jinak ve hře kouzlo, podobně jako v AD&D, takže není potřeba spoléhat jen na náhodu. V Aquavii mi tak zbyla už jen zamčená truhla na druhém patře a zbytek prvního patra tvoří už jen voda, kterou nemohu vzhledem k absenci plavání prozkoumat. Nicméně to procentuelně vychází tak, že žádná další skrytá místnost se na patře už nenachází.
Při rovnání dosti zpotvořeného inventáře (ten opravdu v Grimoire nesnáším), jsem si vzpomněl na podivnou mapu z Shrine of the Raptor. Jde jí použít skrze volbu Use a otevře se jako normální mapa. Objevila se na ní jedna nová malá místnůstka, takže jsem do svatyně ihned zamířil. Cesta vede do místnosti, kde byly původně prázdné sarkofágy, ale ve dvou se nyní nacházely kostry. Záhy jsem zjistil, že se jedná o oba mrtvé členy družiny, které jsem vyhodil, takže pokud bych se někdy rozhodl je znovu nabrat, můžu si je tu vyzvednout a oživit. Je to docela dobrá zpráva a hlavně zjištění. Nová místnůstka obsahuje orb, který jedné vybrané postavě přidá 2 body do atributu Devotion.
Postup tedy za včerejšek nějaký byl, ale ne takový, jak bych si býval přál
Mám teď před sebou 3 dungeony, kam se nemohu dostat a řešení je zatím v nedohlednu. Včera jsem navíc svému ranaři dal do ruky kostěnou dýku, ale jak se ukazuje, je nejspíše prokletá.