Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 13:04:20
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11

Autor Téma: Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)  (Přečteno 34217 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #60 kdy: Březen 07, 2019, 16:43:33 »

Reakce na změny nejsou stále nijak pozitivní, hodně lidí si uvědomuje, co to pro ně bude nyní znamenat a po právu se jim to nelíbí. Mě osobně překvapilo, kolik lidí hraje NWO sólo, což současná diskuse na feedbacku krásně ukázala.

Je pravdou, že ono je to těžko uchopitelné a jak jsem si postupně pročítal konkrétní příklady, co se jak bude chovat, tak je to opravdu diskutabilní. Hned na úvod uvedu, že pointou těch změn je snaha, aby si hru užili i hráči s průměrnými postavami, kteří nyní probíhají Epické dungeony aj. ve vleku hráčů s příliš silnými postavami. Degraduje se tím onen pocit z dobře odvedené práce, čemuž naprosto rozumím. Poměrně snadno se tak dostáváte k lepší výbavě a diamantům, aniž by vás to nějak nutilo se více zabývat kampaněmi. Tohle před těmi třemi lety taky nebylo. Trvalo mi poměrně dlouho, než jsem si našetřil na svou drowí výbavu. Pilgrim zbroj jsem přitom získal za jeden den grindění! Na druhou stranu by bylo lepší, najít kompromis někde uprostřed.

Jak jsem minule zmínil, v Dread Ring jsem potkal bojovníka, který ač byl statistikami lepší, tak se s tím pral skoro stejně jako já. Důvodem je změna ve výpočtu kritického zásahu a jeho četnosti. V mod 16 odpadlo procentuální vyjádření těchto statistik, místo toho je tam nyní vidět jen bonus k případnému úspěchu. Kritický zásah se nyní odvozuje od ranku potvor, takže při vyrovnaném ranku potvora vs hráč bude max. 5% šance na kritický zásah. To jsou přesně ty potvory, které vás zajímají. Vysoká hodnota kritického zásahu ve statistikách bude tedy nutná proto, abyste vůbec nějaký kritický zásah dokázali uštědřit.

A v tomhle tkví kámen úrazu. V současné době se kritický zásah a bonus ke kritickému zásahu nemalou měrou podílejí na působeném zranění. Čím vyšší tyto hodnoty máte, tím vyšší poškození dokážete za jednotku času uštědřit. Jakmile kritický zásah omezíte, tak se najednou ukáže, jak na tom všechna ta DPS vlastně jsou. Celková míra poškození musí logicky klesnout u všech. V podstatě je to velice efektivní způsob, jak nerfnout všechny.

Mnohem hůře pak na tom budou postavy, které se spoléhaly s léčením na Lifesteel, protože tahle mechanika byla z mod 16 odstraněna. Nyní se tedy nebudou moci postavy léčit bojem a třeba mág nebo warlock se budou muset držet úzkostlivě stranou, nebo jít do spolupráce s tankovacími postavami. To je ono tlačení do povinné kooperace. Každopádně první týdny po ostrém startu mod 16 budou asi zábavné :)

Já nyní pokračuji na live serveru a pomalu se prokousávám další kampaní - Storm King's Thunder Campaign. Na první pohled to vypadalo na nadmíru grindění, ale obsah této kampaně byl již uzpůsoben tak, aby až tolik nezdržoval. Veškeré interní měny se dají získat z řady činností, takže je jen na hráči, jestli to všechno využije. Jenom základní hodnota vlivu je vázána na denní úkoly, ale pořád je to už jen od pohledu kratší než dokončit kampaň The Cloaked Ascendancy Campaign. Storm King's Thunder se navíc odehrává v oblasti Icewind Dale, takže se pomalu můžu vrátit i do původní kampaně a brát to dohromady. Obě kampaně jsou totiž nastaveny jako level 73 (Storm King's Thunder ovšem začíná jako level 72).

Mezitím jsem si potvrdil, že na hodnotu Item Level má nemalý vliv companion, takže jsem Shivu vybavil tím nejlepším, co mi z Epic Dungeonů vypadlo, a mohl jsem se směle vydat na Demogorgona s ostatními :) V současné době jsem lehce přes 9500 IL, takže se mi toho zpřístupnilo více. V kampani Tyranny of Dragons jsem pro změnu přišel na to, že potřebné knihy pro odemčení vyšších boonů mohu zakoupit za kampaňovou měnu u obchodníka. Není to nic levného, ale do Well of Dragon (neboli ony Dračí písky) si mohu odskakovat na hodinku denně. Ono to zcela postačí.

Tohle všechno mě ujistilo, že je opravdu lepší zůstat u paladina, než zkoušet protáhnout tím vším i warložku. Po ostrém startu mod 16 by to šlo beztak do kopru, obzvláště když vím, na co už nemá smysl se soustředit. Dneska se mi zpřístupnila i kampaň Jungles of Chult, ale tu si nechám zatím bokem, dokud Storm King's Thunder nespadne do denní rutiny.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #61 kdy: Březen 07, 2019, 20:08:31 »

Ja koukal jak blazen ze na tvem YT kanalu mas nejvic videii z NWN online, jsem netusil ze jsi naruzivy hrac online her :) Spis bych ocekaval hromadu videii z TESO online, kdyz uz:)

Samo jen blbe rejpu a utahuju. Sam jsem taky stravil leta v Age of Conan a dalsich MMO, on se tomu clovek nakonec nevyhne. A mam obavu ze az vyjde pro TESO Elsweyr tak tam zase budu peceny vareny, co taky cloveku zbyva kdyz TES VI bude asi za sto let :(

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #62 kdy: Březen 08, 2019, 06:03:57 »

K NWO jsem se dostal o něco dříve a mám k němu díky tomu přeci jen blíže než k TESO (spotřebuje to podobné množství času a v principu je to jen o tom vybrat si, do čeho ten čas investovat, protože oboje dvoje najednou hrát nejde). Nalanařili mě do toho kolegové v práci, když to s námi vypadalo všelijak a jelikož to je free 2 play, tak jsem to prubnul.

Vydržel jsem u toho pak řadu měsíců (kolegové to mezitím vzdali). Nakonec jsem to kvůli rutině po levelu 70 taky vzdal, ale letos mě přepadla nějaká nostalgie, tak jsem se vrátil a zjistil, že ono stačilo přežít jen určité drobnosti, které jsem předtím přehlédnul, plus jsem poněkud povoral rozvoj postavy. Přitom zrovna ten rozvoj postavy a svět Forgotten Realms je to, co mě u hry drží. Videa jsem dělal hlavně jako dokumentaci sólo hraní za paladina. Největším současným lákadlem je obsah kampaně Ravenloft.

Normálně bych asi MMORPG nehrál, ale jako oddychovka to není špatné a má to celkem přijatelnou komunitu. Ostatně ono to jednou postihne skoro každého, co vím, tak třeba Červ hrál/hraje Black Desert. Osobně si myslím, že MMORPG by měl vyzkoušet asi každý, aby se na vlastní oči přesvědčil, jak vypadá gameplay a co všechno to obnáší.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #63 kdy: Březen 08, 2019, 17:54:17 »

Pokud bych do nějakého MMO kdy šel (což zatím fakt nevidím ani trochu nadějně), tak bych si asi vybral právě NWNO a to kvůli světu Forgotten Realms. Mám načteno "relativně" dost knížek z tohoto světa (v češtině Drizzty a trilogii Moonshae, v angličtině pak dalších několik titulů, protože je postupně sbírám na eBay a na Thriftbooks a ačkoliv to je béčková fantasy, mám pro tenhle svět slabost a knížky se mi fakt dobře čtou. Navíc některé mají vazbu na hru jako Pool of Radiance, trilogie Finder's Stone - Azure Bonds např., Elminsterova trilogie atd.). Takže jako připravené podhoubí je, ale fakt si nedovolím s tím začít :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #64 kdy: Březen 08, 2019, 19:52:46 »

Forgotten Realms byl vůbec první komplexní svět, který jsem poznal a hodně mi to sedlo. Přesně takhle jsem si fantasy svět vždycky představoval (M&M teď vynechám). Tolkiena jsem třeba do té doby ani neznal, a tak Baldur's Gate byla moje vůbec první zkušenost s tímto světem ve hrách a nijak jsem nepátral, odkud se to všechno vzalo. TES byl až druhý v pořadí a z počátku jsem k němu přistupoval s nedůvěrou.

Jenom odbočím, mojí lučištnici v NWO táhnu sebou nejenom proto, že je to můj věrný společník, ale ona má hlášku, kde si utahuje ze šípu v koleni, toliko typickém válečném zranění strážných ze Skyrimu :D

Když byl jednou v práci čas, tak jsem se začetl do ságy od Salvatoreho a hodně věcí z těch her přede mnou rázem ožilo, jako bych se jako starý kmet v duchu procházel po známých místech a vzpomínal. Drizzt mě třeba nikdy nezaujal natolik, abych ve mě vzbudil obdiv, mnohem raději jsem pročítal pasáže o ostatních postavách z příběhu a přesně tady se zrodila má záliba v mrazivý sever. Tenkrát jsem zpětně docenil Icewind Dale a mnohem lépe jsem pochopil, proč mě toliko bavily Neverwinter Nights.

NWO navazuje volně na část, kde Salvatore popisuje příchod moru kouzel, ale hodně věcí je tu přeci jen jinak. Scénárista se snaží skrze hru a kampaně odvyprávět zajímavé příběhy, ale trochu to drhne právě na té nekonzistentnosti. Včera jsem třeba narazil na Catti-brie po boku Wulfgara, přitom Catti by tu jednak být vůbec neměla a hlavně ona se mezitím stala partnerkou Drizzta. Potěšilo me třeba shledání s Linu La'neral, která byla v dobách Neverwinter Night's teprve mladou kleričkou, v NWO už je z ní uznávaná osoba, kterou by si jen stěží někdo spojil s neznámým hrdinou, který pomohl ochránit Letohrad před invazí ještěranů. V tomhle je právě NWO dobré.

Když už jsem u toho Icewind Dale, já se před těmi třemi lety zadrhl docela na banalitě. Tedy už si přesně nevzpomínám, jestli to bylo tím, nebo už jsem toho měl tak akorát, ale hra občas dokáže překvapit tuhostí některých úkolů. Přitom šlo o prkotinu, stačilo kliknout o kousek vedle a celá linka kampaně se krásně rozjela :) Icewind Dale je o něco tužší než Well of Dragon, přitom level potvor je tu stejný, ale asi to hodně dělá ta mrazivá krajina kolem. Ve Storm King's Thunder kampani mají potvory dokonce extra mrazivý útok, který může obejít magický štít, takže je na to potřeba dávat bacha.

Škoda akorát těch severských zbrojí. Je to hezká plátovka, ale statistikami je to horší než Primal set. Ostatně tohle mě na hře celkově překvapuje, protože Primal set má v mod 16 dokonce Item Level 700 (o 200 nahoru), takže hra vás do změny zbroje beztak přímo tlačí. Výhodou mod 16 je ovšem to, že některé statistiky trošku popřeházel, takže třeba rozdíl v bonusu ke zdraví je u předchozích setů a Primal setu podstatně nižší. Severský set se dá přitom získat poměrně snadno během pár dní, co sbíráte (těžíte) Black Ice. Za den se dá v pohodě 10k kousků nasbírat. V tomhle ohledu mě v současnosti překvapila ještě jedna věc - aukce. Prohlížel jsem různé nabídky artefaktů a leccos se dá pořídit celkem za levno.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #65 kdy: Březen 09, 2019, 20:46:03 »

Při prohlídce novinek v NWO jsem před nějakým časem narazil na web Neverwinter: Unblogged, který se věnuje různým aspektům hry z pohledu hráčů a hlavně se tu rozebírají novinky v jednotlivých verzích/modulech. Je to dobrý doplněk oficiální/neoficiální wiki (nějak si nejsem jistý, nakolik je ta wiki opravdu oficiálním zdrojem informací, protože ne vše je dodělané a něco je i docela zastaralé).

Narazil jsem tu na několik věcí, které potvrzují mé pozorování změn a nyní již vím, kdy k jednotlivým změnám došlo a proč. Ono je to zajímavé i z pohledu nezaujatého pozorovatele, který sleduje samotný vývoj MMORPG ve free 2 play modelu. Všechno je to samozřejmě o penězích, ale je tu i krásně vidět, jak na to jdou vývojáři opatrně a pořád se snaží do hry vracet jakýsi záchranný kruh - skoková změna je nedlouho poté zase mírně vykompenzována.

O různých Seals jsem tu už psal, ale mezitím došlo ve hře k dalším výrazným změnám a to třeba v zisku diamantů. Dříve existovala možnost lepší kousky výbavy vystavit procesu salvage, který převedl hodnotu předmětu do diamantů. Farmení různých epických výzev vynášelo dost věcí, které šlo takto převádět a s trochou píle se dalo na den získat dost diamantů (limit na den je 100k surových diamantů). To je dost významné číslo. K tomu byly vedlejším ziskem Seals of Protector.

Zrušení salvage procesu byl hodně nepopulární krok, ale ten byl na druhou stranu částečně vykompenzován tím, že nyní už nebylo potřeba do dungeonů mít klíč k truhle (ten je potřeba jen k bonusové truhle) a surové diamanty jsou nyní součástí jejího lootu. Je to sice méně, než by tomu bylo dříve, ale zase to dostanou všichni bez rozdílu + nově Seals of Brave (jejich množství se také upravovalo a to směrem nahoru).

Výsledkem je vlastně hodně zajímavý efekt, protože tímhle krokem se vyšlo hodně vstříc těm, co nemají tolik času na hru. Extrémem pak je třeba už jen to, že dříve jsem na drowí set vydělával několik týdnů, protože Demonic Ichor padalo z výzev méně a hlavně na Ichor byl týdenní limit! Dneska si seženete Primal set za den farmení a jste na tom neskonale lépe. Proto jsem se tak divil těm narážkám na pay 2 win, ale ono to vychází spíše z těch jednotlivých kroků, které mě ovšem minuly a netušil jsem o nich.

Když už píši o těch zbrojích, na zmíněném blogu vycházejí pravidelně články k výbavě s každým novým modulem, kde se popisuje, co si jak stojí vůči tzv. end game obsahu (asi se tímhle termínem nakonec myslí nejvyšší Epic Dungeon daného modulu). Je to hodně zajímavé čtení, hlavně když se podíváte na popis vzhledem k modulu 14. Většina setů je tu označena za obsolete (zastaralé), což znamená, že jejich použitelnost (tzv. viabilita) v end game obsahu je nedostatečná. Je to celkem pochopitelné, protože každý nový modul nese svůj vlastní gear a statistiky (+ level) tohoto gearu stále rostou. To co bylo perfektní v kampani Underdark (můj drowí set), je třeba už ve Storm King's Thunder stěží použitelné. Jednak tyto zbroje poskytují nižší statistiky a pro epické výzvy se pak s nimi hůře dosahuje na požadovaný Item Level.

Legrace na tom všem je, že mnoho těchto "obsolete" setů lze získat stále stejným náročným způsobem. Vy tedy máte možnost je mít a používat, ale cesta k jejich získání je neúměrná tomu, co najdete v obchodě za Seals. Primal set totiž strčí většinu těch zbrojí do kapsy. Mě se na tomhle právě líbí, jak je potřeba skrze mod 16 všechny nerfnout, a přitom v každém modulu jdou vývojáři paradoxně na ruku hráčům tím, že jím usnadní rozvoj postavy. I když je pravdou, že mod 16 zahýbe mnoha věcmi a zřejmě toho i dost narovná (o statistikách zbrojí už jsem psal).

Druhý problém setů je jejich kvalita, hodnocená skrze Item Level. Item Level jako takový ještě nerozhoduje o tom, do jaké kategorie daný kus předmětu zapadne (common, uncommon, rare, ...). Můj drowí set má sice IL 405, ale je v epic kvalitě. Primal set má IL 500 a je také v epic kvalitě. Dneska jsem se na aukci poohlíže po lepší plátovce a zaujal mě adamantinový set, který má IL 500 (v +1 kvalitě pak 510), ale je "jen" v rare kvalitě. V praxi to znamená, že na postavě budete mít něco, co bude namísto ve fialových slotech jen v modrých slotech a to má zas jakýsi psychologický efekt :) Moc se mi do toho nechce, přitom +1 adamantinový set není ani nijak drahý a statistikami je na tom o chlup lépe než můj Primal set. Rozhodně by vypadal na trpaslíkovi mnohem lépe.

Celé je to jen proto, že adamantinový set přišel s možností kovařiny v rámci nějakého modulu, tuším, že to byl Icewind Dale, takže ve hře byla nastavena nová laťka a starší, byť zastaralá výbava, se pak tvářila hodnotněji, než tomu ve skutečnosti bylo. Byť ono to není úplně neobvyklé, ve hře je hodně setů (klidně i o hodně) nižšího IL a s horšími statistikami, které jsou epické kvality, třeba titánská zbroj. Asi jde opravdu jen o tu "estetiku", když si někdo začne prohlížet statistiky a vybavení vaší postavy. Mě možná mnohem více na tom blogu zarazilo právě to porovnání, co je k čemu ještě použitelné a jak za sebou prostě necháváte celkem pěkné kousky výbavy, které už přestaly plnit svou funkci.

Pro mě je to docela zvláštní situace, protože jak je vidno, tak jsem přeskočil dost významné milníky a do hry jsem se vrátil ve chvíli, kdy naopak shledávám, že hra se podle mě výrazně zjednodušila, resp. zjednodušil se celý přechod do obsahu pro level 70 postavy. Osobně se mi nelíbí akorát to, že ty zbroje nejsou rebalancované a hra mě nutí používat sety, které se mi vzhledově až tak nelíbí, ale jelikož se jede na celkovou hodnotu IL, tak nemůžu používat byť pěkné, ale zastaralé kousky zbroje. Teoreticky bych tedy mohl, ale musel bych pak sebou vláčet dvojí výbavu - jednu pro PvE a druhou do epických výzev ... minimálně než bych našel něco vzhledem adekvátního v epic kvalitě.

Podobně to platí pro artefakty. Některé zaručené typy už taky nejsou dnes tak zaručené a celkově se to obměnilo. A opět, je tu poměrně jasná neúměra mezi velmi kvalitním setem za Seals of Brave a úmornou rutinou při shánění předchozích setů. Můj vzdušný set tak asi brzo nahradím něčím lepším. Ne že by to nebylo použitelné, ale v podstatě jsem nyní opět tam, kde jsem byl předtím se základním setem z Elemental Evil kampaně.

Na závěr jen poznámečka ke grindění v kampani The Cloaked Ascendancy. Ten úmorný grind je skutečný a efekt je nicotný. River District prý byla dříve výhodná mapa kvůli farmení Seals of Brave z Heroic Encounters, ale to pak bylo nerfnuto. Předměty apod. jsou opět vzhledem k novému obsahu zastaralé. Storm King's Thunder taky nebyl úplně ideálně přijatý, ale ten má alespoň zajímavý příběh a přeci jen bych si odtud mohl odnést zbraňový set, který by se mi celkem líbil - pokud se tedy rozhodnu pro jeho nákladnou opravu, což by nyní mělo jít kompletně skrze investici Seals of Brave ... a zase, ten set je horší než dostupný Primal set, a přitom k jeho získání potřebuji mnohem více činností :) To opravdu člověka nutí se na to vybodnout a jít tou snadnější cestou. Tohle kdyby mod 16 pořešil, tak by to byl teprve správný krok.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #66 kdy: Březen 10, 2019, 19:53:33 »

Pomalu se prokousávám kampaněmi Icewind Dale a Storm King's Thunder a není to už taková rutina, jak by se mohlo zdát. Ono to jde docela svižně. Denní úkoly celkem odsýpají a jedinou brzdou je zisk reputace, který je konstantní, takže odehrát komplet celou kampaň stále zabere několik týdnů, ale díky té přijatelné rutině to jde. Kampaň The Cloaked Ascendancy je asi opravdu výjimka, zřejmě v Cryptic chtěli jen zkusit, jak by se hráči na něco tak grindovacího dívali a brzy raději hru doplnili o nový obsah.

Ve Storm King's Thunder jsem konečně přišel na chuť rybaření. Je to trošku komplikovanější činnost, resp. ty věci kolem, ale pak jsem přišel na to, že háčky dostávám v rámci denních úkolů a dokonce si je mohu za stříbrné dokoupit (v táboře jsou dva obchodníci, přičemž toho jednoho jsem předtím přehlédl a ten zrovna nabízí běžný sortiment). U lovišť se pak vyplatí vyjet někam dále na mapu, protože na tom základním lovišti se dají chytit jen obyč ryby. Na odlehlých lovištích se pak dá chytit leccos a hlavně se tu dají chytit těžké kusy ryb, takže kvóta 200 kg je splněna za chvilku a s menší spotřebou háčků. Jinak je docela hezké sledovat, jak hrdinové v nableštěných zbrojích a s mocnými zbraněmi úplně obyčejně rybaří :D

Musel jsem akorát dokoupit další vaky do inventáře, protože úlovků je hodně typů a zabere to dost místa (zatím ani nevím, co s tím vším dělat). Naštěstí měli v obchodě zrovna slevu, takže jsem za stejný peníz koupil mnohem více místa. Když to tak vezmu, tak tohle je opravdu jediná investice, která je ve hře vysloveně nutná, protože časem začne být místo v inventáři těžko udržovatelné.

Pochopil jsem konečně i vykopávky artefaktů ve Storm King's Thunder. Na úvod máte k dispozici základní nářadí, které není nejlepší, ale je použitelné. Ovšem jakmile v ten den něco prvně vykopete, tak se spustí limit 2 hodiny, po které smíte kopat. Pak se možnost vykopávek zastaví a obnoví se zase další den. Čím více toho tedy za ty dvě hodiny oběhnete, tím lépe. V rámci samotné kampaně se pak dá časem otevřít speciální nabídka obchodu, kde je o něco lepší náčinní, s nímž roste pravděpodobnost vykopat lepší kousek artefaktu (čím lepší artefakt, tím více kampaňové měny). Limitem je tak opravdu jen zisk reputace, která je odvislá od denních úkolů.

Přiškrtil jsem akorát Epické dungeony a Skirmishe. Bonusové klíče nejsou samozřejmě tak úplně zadarmo, ty kampaňové vyžadují příslušné předměty z kampaní, takže tvorba klíčů mi třeba v Tyranny of Dragons ubírala cenné zdroje, čehož jsem si všiml bohužel pozdě. Ono to za tu bonusovou truhlu opravdu nestojí, protože třeba takový Sigil je na den omezený podobně jako reputace v Icewind Dale nebo Storm King's Thunder. Blbé je, že hra se vás ani neptá. Jakmile si klíč vyzvednete, tak se automaticky spustí tvorba nového. Tyranny of Dragons je navíc časově dost náročná, protože těch předmětů pro plnění jednotlivých úrovní je poněkud více. Nicméně jde o poměrně starou kampaň, kdy byl nadměrný grind ve hře bežný, ale zase toho obsahu nebylo celkově tolik, takže hráč se nemusel věnovat tolika kampaním najednou.

Po včerejšku jsem navíc na vážkách s upgradem svých artefaktů do Legendary úrovně. Asi se na to vybodnu a pořídím si novější typy artefaktů, které namísto toho vytáhnu prozatím jen do epic kvality. V mod 16 bude možnost směny run za lepší kousky, takže očarování předmětů se už asi nebudu muset věnovat extra zvlášt a zůstane mi jen samotný upgrade artefaktů.

Mimochodem, včera jsem narazil na video jednoho z hráčů, co testuje mod 16 se svým bojovníkem a musel jsem se u toho lehce pousmát. Jeho postava je hodně nad limity průměru a krásně tak boří snahu Crypticu, jak v mod 16 ty podmínky narovnat :) Pokud totiž narazíte na skupinku byť o něco slabších hráčů, tak to vlastně bude v Epických Dungeonech a Skirmiších vypadat stejně jako dnes. On tedy zdůrazňuje, že jeho postava vybočuje z průměru, to co budu mít já je už třeba něco, s čím se dá end game projít, takže většina hráčů bude někde okolo mých statistik. Tohle bude ještě hodně zajímavé, ale vybalancovat hru úplně pro všechny bude asi problém a je pravdou, že podobných hráčů bude menšina, takže mod 16 bude mít i tak dostatečný efekt.

U kampaně Storm King's Thunder mě překvapila ještě jedna věc. Nosný příběh se odvíjí celkem ve dvou dnech, takže za normálních okolností nemusíte na mapu Sea of Moving Ice pospíchat. V Bryn Shanderu se druhý den otevře linka úkolů, které vás zavedou do Lonelywoodu, který je taktéž koncipován jako mapa level 72. Proto je to relativně schůdné i pro méně rozvinuté postavy. Mapa Sea of Moving Ice už je přeci jen o poznání tužší a podobné to bude zřejmě později i na mapě Cold Run (zatím nemám přístupnou).

V Icewind Dale jsem se taktéž pomalu dostal k další mapě, která je dostupná pro změnu skrze odemčení příslušného tieru v kampani - Dwarven Valley. Díky tomu by se mi měl přísun surovin tvýšit. Nic dalšího už se v části Icewind Dale nenachází.

Teoreticky bych měl s koncem obou severských kampaní dojít i na konec kampaně Tyranny of Dragons, kdy bych už moh klidně vyzvat dračici, ale na to se ještě necítím vybaven. Pak už to bude jednoduché. Přesunu se do kampaně Jungles of Chult a k tomu si zřejmě otevřu i tolik očekávaný Ravenloft, takže se přeci jen na něj dostane. Jsem hodně zvědav, jak tu budou vypadat známá místa, protože centrem všeho dění je tu samozřejmě vesnice Barovia. Kampaň The Cloaked Ascendancy asi vynechám, popř. se v tom budu patlat až při běžné rutině v předchozích kampaní, protože do toho se mi opravdu moc nechce.

Edit: u těch zbrojí jsem včera opomněl dodat ještě jednu podstatnou věc. Ve starších kampaních od modu 12 dolů je zisk lepších zbrojí stále úmorná rutina. Vyžaduje to poměrně dost prostředků a píle, takže tohohle hra prostá není, ale to jsem zajisté už zmiňoval. Celé se to zvrhlo až s příchodem kampaně Jungles of Chult, kdy se dá poměrně snadno za Seals of Brave získat Primal set a úplně to rozhodil modul 14 s kampaní Ravenloft, kde dokonce v úvodu kampaně dostanete lepší set zdarma! Musíte akorát ty úvodní úkoly přežít :) Jako nový level 70 máte tedy dnes hned dvě možnosti, jak se dostat k výstroji, která vám zajistí dostatečný komfort a v předchozích kampaních už můžete tu úmornou rutinu zcela vynechat - leda byste opravdu toužili po nějakém tom starším kousku.

Jedinou výjimkou je výbava z kampaně Storm King's Thunder, která poskytuje dodatečnou ochranu proti efektu Everfrost (určitá úroveň této ochrany je prý podmínkou pro vstup do Epických výzev této kampaně). Obnovení Storm setu je naštěstí provázáno se Seals of Brave, takže by mělo odpadnout vlastní kraftění v dílně (to jsem mimochodem od návratu do hry ještě ani nezkoušel, vůbec nevím, kde jsem tenkrát skončil). Další možností je získat suroviny skrze aukci za diamanty.
« Poslední změna: Březen 11, 2019, 05:09:48 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #67 kdy: Březen 13, 2019, 08:36:12 »

Včera se mi konečně podařily hned dvě věci, z toho jedna patřila k dřívějším restům. Postup hrou je zkrátka závislý na odehraných dnech, respektive plnění daily questů, ale výsledky už jsou po pár dnech dobře viditelné. V rámci kampaně Icewind Dale jsem se tak dostal k možnosti objevu mapy Dwarven Valley, což je druhá mapa kampaně, kam jsem se předtím nemohl dostat. Je to navíc poměrně klíčová oblast, protože její úkoly generují trpasličí peníze, což je další kampaňová měna, která je potřeba pro vyšší ranky kampaňového stromu.

Údolí není příliš velké, uprostřed mů dominuje trpasličí slévárna a okolo hornatá krajina. Jde opět o level 73 mapu, ale podobně jako mapa Icewind Pass, i zde je přítomna oblast pro PvP. Při mapování jsem byl dokonce natolik neopatrný, že jsem do této zóny vlezl :) Normálně by se asi nic nestalo, hra mě sice označila flagem pro PvP, ale ten po nějaké chvíli po opuštění zóny zase zmizel. Jenomže pak se v zóně rozjelo domination a hra už mě neodflagovala.

Jelikož jsem viděl progres ostatních, tak mi bylo blbé je v tom nechat a vydal jsem se pomalu do samotného středu zóny. Byl to docela zvláštní pocit, protože v PvP zóně vás samozřejmě mohou napadnout další hráči, a na to jsem se zrovna necítil :D V kampani Icewind Dale ovšem s PvP souvisí rozdělení hráčů do týmů, přičemž tým si volíte v Caer-Konig (bez toho nejde městečko ani opustit). K dispozici je hraní za Ligu Desetiměstí nebo Arcane Brotherhood. S tím pak právě souvisí týmové úkoly v zóně. Nicméně jsem nevěděl, co od toho čekat.

Jak jsem se pomalu plížil podél okraje mapy ke středu zóny, tak mě zaujala obří hrouda Black Ice (řemeslnický materiál a platidlo v jednom). Byla mnohem větší než já, takže jsem v jednu chvíli přehlédl protivníka z Ligy, který stál u nedalekého stromu. Bylo mi líto nekutat (trpaslík no), takže jsem kolem hroudy začal postupovat tak, abych se kryl a nebyl pokud možno vidět :) Už jen podle protivníkovi zbroje jsem usoudil, že tohle bych nedal. Nicméně si mě nevšímal ani tehdy, když vykutaná hrouda zmizela. Pointa mi došla vzápětí. On byl za Ligu v zóně sám, všichni ostatní hráli za Bratrstvo, takže pokud by mě napadnul, tak by to pro něj byla jistá sebevražda :D Poměrně snadno a bez námahy jsem si jednak nakutal dost Black Ice a krom toho jsem vyhrál svou první výzvu v PvP ... mno, akorát jsem jaksi neměl zadaný úkol, takže vlastně jako by se nic nestalo :D

Pokud jde o Black Ice, ten je v údolí četnější, takže se tu dá poměrně snadno splnit související denní úkol. Ona pointa této suroviny mi došla až o něco později, v tuhle dobu jsem jí znal jen jako platidlo a řemeslnický materiál, nicméně černým ledem lze vylepšovat jednotlivé částí Black Ice setu. Tyhle sety zbrojí byly před těmi třemi lety velmi časté, protože to byly jedny z nejsilnějších setů, které byly dostupné, ale vyžadovalo to dost trpělivosti, protože Black Ice se nesbírá zrovna po velkých množstvích. S pomocí kovárny v Caer-Konig se pak dá základní set za spoluúčasti dalšího množství ledu a jiných přísad překovat na ještě lepší set (tzv. Elemental Infusion). Každý z těch setů by pak měl jít ještě doslova napustit dalším množstvím ledu, čímž se vlastnosti setu opět navýší, ale s tím nemám zkušenosti, takže nemohu říci, jak to doopravdy je.

Problémem setu z Černého ledu je ovšem fakt, že se v základu jedná o předměty s Item Level 366, po vylepšení pak 390. Drowí zbroj je přitom IL 405 a můžete jí taktéž procesu Elemental Infusion podrobit (tím se dají mimochodem pozměnit statistiky zbroje podle toho, jaký cílový typ zbroje si vyberete - Ward vs Restoration). Rázem máte zbroj s IL 420. Z pohledu IL to není až takový rozdíl, ale v celkovém součtu statistik vyjde drowí zbroj lépe a hlavně je snadněji dostupná. Výhodou setu z Černého ledu by měl byl až fakt, že jí lze dále modifikovat.

Co je to ovšem platné, pokud máte nyní k dispozici mnohem lepší a přitom snadněji získatelné sety? Je to plátovka, tudíž hezky vypadá. Tuhle variantu jsem nicméně zamítnul a dopomohla tomu tak trochu náhoda. V rámci kampaně Storm King's Thunder se dají u obchodníka zakoupit části Oathkeeper's setu. Je to ovšem hodně náročné na množství suroviny Voniblod. Tá se dá sice získávat poměrně snadno výměnou za nalezené artefakty, ale to je časově náročný grind (snadný, ale vzhledem k množství získaného Voniblodu opravdu časově náročný). Nákupem setu navíc celá akce nekončí, protože každý set kupujete v nepoužitelném stavu a musíte ho nejprve renovovat. To stojí suroviny a ty samozřejmě nakupujete za další Voniblod :)

Z diskuzí jsem ovšem věděl, že ve hře by se v Protector's Enclave měl nacházet obchodník, který suroviny pro renovaci prodává levně, takže jsem se porozhlédl po tržišti a ... a nic :) Nikoho takového jsem nenašel a tak jsem se zprvu rozhodl nákup Oathkeeper's setu zavrhnout. Jenomže pak se mi při průzkumu Caer-Konig podařilo objevit zdánlivě klasického Seal Vendora a ten nejenomže prodával suroviny, ale on prodával dokonce komplet Oathkeeper's set a za mnohem nižší cenu! Moc dlouho jsem neváhal a koupil si části Ward varianty setu a pustil se do její renovace.

Renovace je náročná pro změnu na Seals of Brave, protože za ně si kupujete právě suroviny pro renovaci, ale s pomocí pár Skirmishů a Epic dungeonů jsem to dal dohromady. Odměnou mi byla speciální plátovka, kterou lze jednak ještě vylepšit (Vivified verze), a krom toho jí lze napouštět dalším Voniblodem (zbroj má odstupňovaný Tier). Napuštění zbroje není trvalé, během boje se pomalu vypotřebovává (počítá se jen čas strávený přímo v boji). Vyšší úrovně Tierů tento čas navyšují, ale stojí taky samozřejmě mnohem více Voniblodu. Velkou výhodou je ovšem to, že s rostoucím Tierem se citelně navyšují statistiky samotné zbroje a zvyšuje se IL.

Je to hezká mechanika, ale jak už jsem poznamenal, zisk Voniblodu je dost velký grind. Třeba na Tieru 3 vydrží napuštění zbroje 2 hodiny v boji, což je vzhledem k množství 12k investovaného Voniblodu docela málo. Díky tomu se z toho stává spíše jednorázová záležitost, kdy si zbroj napustíte před nějakými tužšími boji (třeba Epic Dungeony). Pro mě tohle celé mělo jedno velké pozitivum - konečně mám lepší plátovku. Sice jen level 435, ale na mé bojeschopnosti se to kupodivu významně neprojevilo (Oathkeeper's Ward set má nezanedbatelně horší statistiky než můj Primal set). Leč vypadá to na mé postavě hezky a to byl hlavní účel - můj trpaslík má konečně zase viditelné vousy. Nesmím ani opomenout, že Oathkeeper's set poskytuje určitý bonus k ochraně před Everfrostem (místní speciální útok potvor).

Moc rozumných možností už ve hře ani není. Lepší plátovkou je už jen Huntsman Armor, ale ta se získává poměrně těžko. Dragonflight set by se mi třeba taky líbil, ale na to je potřeba opět dost grindu a spoluúčast gildy na lovu draků, to bych spíš dřív zešedivěl :) Všechny ostatní zbroje jsou různé vizuální směsky, takže v jejich případě mohu rovnou zůstat u Primal setu. Přitom když to vezmu z pohledu jednotlivých statistik, tak Oathkeeper's set je na tom dobře (vyrovnaně). U Primal setu už je třeba hodně vidět, jak jde hráči na ruku a má navýšené přesně to, co se ve hře více opomíjí.

V praxi jsem teď zvědavý hlavně na to, jestli Oathkeeper's set nemá nějaký skrytý háček. Set má totiž už v základu v popisu popisek Tier 2 Combat time remaining: 1:00:00 ... nerad bych zjistil, že zbroj může padnout na Tier 1 a statistiky se jí zhorší, popřípadě se opět promění v rezavý šunt :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #68 kdy: Březen 13, 2019, 12:55:13 »

Nakonec jsem si udělal přehlednou tabulku, kde jsem si srovnal drowí set, Black Ice set a Relic set (onen Oathkeeper's set - Relic je souhrnná kategorie pro tenhle typ zbrojí). Mno, a pak jsem si pročetl pár diskusí k těm Tierům ...

Pochopil jsem to správně, remaining time je čas, po který poběží posílení na zbroji a pak zbroj o patřičný díl zeslábne. Problém je ovšem v tom, že zbroj je už po obnově do funkčního stavu hned na Tieru 2 (má limit 1 hodinu). Jakmile tahle doba skončí, spadne zbroj na Tier 1 a tím pádem oslabí ve všech svých statistikách. To co uvádí popisek u renovovaných dílů není tedy to, co odpovídá základním statistikám zbroje! Ty budou ve skutečnosti nižší. Předpokládám, že nabití na Tier 2 bude stát mnohem méně Voniblodu, ale udržovat to jen kvůli hodině bojů?

Zatím netuším, na jaké hodnoty to na Tieru 1 spadne, to se dozvím až večer, ale pokud si odmyslím nějaký procentuelní podíl, tak mi tu vychází docela zajímavé zjištění - ona ta drowí zbroj zas tak zastaralá oproti Oathkeeper's setu nebyla :D Samozřejmě záleží na povolání, aby se ty statistiky k němu hodily, ale když to vezmu jako celek, tak Oathkeeper's set není až taková výhra, obzvláště v porovnání s tím, jak komplikované je ho získat.

Není to nic proti tomu, jak to vypadalo při uvedení modulu 11 (12?), kdy se třeba suroviny pro obnovu setu musely nagrindit (nešlo je koupit), ale pořád je to znatelná investice času. Než nasbíráte potřebné množství Voniblod a zaopatříte Seals of Brave, uteče pár dní (neomezený sběr artefaktů je možný až po dosažení určitého pokroku v kampani). Navíc nehledě na to, že já to měl celé jednodušší v tom, že Seal Vendor v Caer-Konig prodává set výrazně pod cenou a jen za Voniblod (Vendoři v kampani vyžadují ještě dodatečnou měnu - možná je i tohle odvislé od pokroku v kampani).

Osobně si nestěžuji, za současné situace to pro mě byla přiměřená investice času a odpovídající odměna, ovšem za původních podmínek bych se na to zcela jistě vykašlal :) I když mi zbroj klesne na Tier 1, pořád to nebude tak zlé a pro nejhorší chvilky mám stále v batohu Primal set. Pořád je tu možnost Oathkeeper's set vylepšit na Vivified, což je trvalá změna, takže to bude přijatelné. V modulu 16 se toho hodně změní, proto mě to podle mě nemusí až tak trápit.

Drowí set je dokonce lepší jak Black Ice set, ale správné grády to dostane až po upgrade skrze Elemental Fusion. Asi bych kecal, jak to dneska funguje, ale Elemental Fusion nebyla zas taková legrace, protože to vyžaduje pokročilé kraftění. Kraftění byla přitom pasáž hry, která mě nijak nenadchla - je to spíše pro "herní kutily". Vyznat se v závislostech je jedna věc, ale samotné kraftění se dělí do několika skupin a každá skupina má své řemeslníky, kteří se postupně zlepšují. Celkově je to časově náročné, a pokud máte začít od píky, tak dřív zestárnete. Výhodou upgrade setů je, že jako základ pro vylepšení použijete již vlastněné kousky setu, ale další suroviny už si musíte nějak obstarat nebo vyrobit (např. mít dostupný obor alchymie na maximu).

Kraftění z toho dělalo dost komplikovanou věc, dneska už je to možná jednodušší, ale hlavně to celé trvalo zbytečně dlouho. Mezitím Cryptic vydali několik dalších modulů a s nimi přišly lepší zbroje, třeba zmíněná drowí zbroj předčila Black Ice set, po ní přišel elfí set a dneska se poměrně pohodlně dostanete k Primal setu. Cryptic si vlastně zapíchl ty vidle do balancingu sám. Dneska nemáte důvod si cokoliv kuchtit, obzvláště když si nezakládáte na vzhledu svého hrdiny nebo se nepokoušíte zkompletovat dostupnou výbavu čistě jen do sbírky.

Čas na kraftění je skutečně neúměrný tomu, co všechno mezitím stihnete udělat. Jakmile se ve hře objevila drowí zbroj, bylo mnohem jednodušší farmit Demonic Encounter, čímž jste se dostali k dobré úvodní zbroji pro sólo obsah. Získat Black Ice set bylo mnohem těžší, protože Icewind Dale kampanň je komplet level 73, nicméně v tuhle dobu už jste mohli trénovat kraftění a pomalu si připravovat půdu pro budoucí upgrade. Kdo se však vydal (pokračoval) cestou Black Ice setu, tak musel splakat nad výdělkem - na diskusích se o tomhle setu píše jako o fiasku, ze kterého se Cryptic nepoučili a o pár let později nám naservírovali Relic set, kde ovšem nakonec museli zjednodušit cestu k jeho získání.

Nově hra obsahuje přepracovaný systém kraftění, což jsem zjistil v souvislosti s mým testem warložky. Asi se na něj budu muset podívat, protože mi ho hra nabízí jako úkol. S dosavadním pokrokem, kterého jsem před těmi třemi lety dosáhl, se asi mohu rozloučit :( V tomhle ohledu nechci pročítat diskuse a blogy, protože bych si rád udělal obrázek sám.

Když tak nad tím přemýšlím, pro loajální hráče to asi už moc není. Ti si prošli už tolika nepříjemnými změnami, až se divím, že u hry zůstali. Po dnešku mám k hráčům v upgradnuté zbroji zas o něco větší respekt! Za sebe mohu s klidným svědomím říci, že já bych tu trpělivost neměl. Za plynulé odsýpání hry považuji až ten současný stav, anebo jinak, za současného stavu hry je pro mě obsažený grind celkem přijatelný. Je to zhruba ten top, který jsem ochotný ještě skousnout.

Hra jde teď hodně na ruku nováčkům a včera jsem jejich přítomnost ve hře silně pocítil. Během skirmishů jsem se dostal do spolku s partičkou lidí, kteří ač měli postavičky oblečené do dobré zbroje, tak výkon nic moc. Když už víte, jak snadno se dá k základnímu Vistany setu dostat, tak už se na ty lidi předem díváte jinak. Druhá věc je zhodnocení jejich výkonu během akce. Shodou okolností to byla hra, kde se nás ocitli 4 paladinové a jeden zloděj (? - není podstatné). Nakonec jsem to byl já, kdo ten výkon zachraňoval :D Je to legrační právě v tom, že sám jsem paladin, a to přitom nijak zdatný. Přesto ten můj kit a samozřejmě vlastní zkušenost udělali své. Bosse jsem musel zkrátka umlátit svépomocí, ti ostatní jen pobíhali kolem.

A tohle je věc, které se trochu s příchodem mod 16 děsím. V něm přijdu o dobrou polovinu své bojeschopnosti a budu se muset více spoléhat na lidi kolem. V mod 16 by se mi tohle zkrátka nemělo stát, navíc by se nemělo stát, aby hra do skirmishe pustila takto jednostranně zaměřenou skupinu, protože včera jsem v ní byl očividně brán jako DPSko. Je to vůbec zajímavé i vzhledem k tomu, kolik existuje návodů na zaručené buildy paladinů. Dokonce si říkám, že mám z Ravenloftu zbytečný strach a mohl bych do něj napochodovat rovnou :D Když to zvládli tihle dva, tak proč ne já ...

Do mod 16 bych toho chtěl stihnout co nejvíce, minimálně to, co mám rozpracované. Pořád nemám čas na cokoliv jiného (myslím tím hru), takže NWO je nyní moje (nenáročná) oddychovka, ale čím více nad tím přemýšlím, tím více je reálnější, že s příchodem mod 16 zase skončím. Byt bych měl mít renovovaný do konce března, takže mi to zřejmě akorát hezky vyjde - po těch šichtách na bytě opravdu nemám sílu a chuť se do čehokoliv pouštět, proto i ta rozehrávka Areny stojí.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #69 kdy: Březen 14, 2019, 08:16:52 »

Včera mě překvapily na nové zbroji hned dvě věci. Jednak jsem si přesně nebyl jistý dosaženou úrovní Tieru (je to nakonec 12k Voniblodu na Tier 3, což je maximum), takže jsem z té zbroje vymáčkl maximum a druhá věc je čas očarování Voniblodem. Na Tieru 3 jsou to tedy 2 hodiny v boji, ale osobně mě překvapilo, kolik času jsem ve hře strávil a kolik bojů jsem podstoupil a ještě stále mi zbylo něco málo přes 15 minut. Přitom mi přijde, že ty boje se někdy docela protahují.
Nyní by mi měla zbroj tedy spadnou na Tier 2, který má limit 1 hodinu.

Udržovat Relic set na Tieru 3 asi opravdu nemá smysl. Včerejší zjištění je sice pozitivní, ale to množství požadovaného Voniblodu už ne. Tohle chtělo lépe vyvážit. Takhle to totiž vychází tak, že jeden den bych hrál a druhý den bych nemalou část času věnoval sbírání artefaktů. Jako dalo by se to, ale vzhledem k té nudné rutině to nemá nijaký valný význam. Spíše jsem zvědav, kolik Voniblodu bude potřeba pro udržení Tieru 2.

V samotném boji jsem pak musel trochu obměnit taktiku. Přitom množství bojů už byl rozdíl místy zřetelný - opravdu je ten pokles statistik znát. Jde hlavně o level 73 oblasti, kde mi životaschopnější potvory trvá zabít zase o něco déle. Pomohl jsem si ovšem dalším typem melee útoku, co jsem měl naučený, takže jsem opticky jakoby získal o útok za jednotku času navíc. Je zvláštní, že dříve mi tenhle útok tak dobrý nepřišel. Ale holt stane se, některé dovednosti člověk docení až později, kdy je jejich účinek více znát.

Pokud jde o obě kampaně, tak postup v kampaňovém stromu se již zpomalil, ale musím na druhou stranu říci, že požadovky na jednotlivé úrovně jsou dobře promyšlené a celkem hezky to na sebe navazuje. V předchozích kampaních se třeba něco muselo dělat jakoby na přeskáčku, protože jste byli limitováni nějakou surovinou a tak jste raději dali přednost pokroku směrem vpřed než třeba nějakým dodatečným bonusům. U Icewind Dale a Storm's King můžete jet hezky odspoda stromu a plnit komplet jednotlivá patra než zas nasbíráte dostatek reputace potřebný pro postup na další patro. Vyjde to asi zhruba na měsíc hraní. Teď jsem ani ne v polovině.

U Storm's King se třeba s vysokou reputací otevře poslední dostupná lokace kampaně, kde bude zajisté možnost vzít další úkoly, což určitě s růstem reputace pomůže, ale ty začátky kampaní jsou vždycky z tohoto pohledu náročnější. Mimochodem, včera jsem si lépe prohlížel souvislosti postupu v kampani vůči nabídce místního kampaňového obchodníka a musím říci, že za normálních okolností by jste se k Relic setu dostali až mnohem později, protože nákup je vázán na odemčení odměn až při poměrně vysoké reputaci, takže ten Seal Vendor v Caer-Konig je skutečně velké ulehčení. Navíc ceny v kampaňovém obchodu se o moc nesrazily (nějaký bonus k odemčení mi ještě zbývá, ale ten už to určitě nevytrhne).

Pokud jde o Elemental Fusion v rámci kampaně Icewind Dale, tak tu je nyní možné provádět přímo v kovárně v Caer-Konig, ale je na to zapotřebí několika speciálních přísad, které samozřejmě nemám. Možná to takhle bylo už před těmi třemi lety, ale já chci spíše říci, že je to díky tomu pro mě nepoužitelné - nemám zkrátka ani důvod to zkoušet. Vylepšený Black Ice set a vylepšený drowí set jsou díky tomu passé. Netuším, proč by to někdo příčetný v současné době podstupoval ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #70 kdy: Březen 15, 2019, 12:34:08 »

Jsem z toho Relic setu a nabíjení Voniblodem nějaký zmatený, ono se to na počátku tvářilo trošku jinak. Předně jsem udělal chybu, že jsem ten set nabíjel, protože jsem si tím zkomplikoval jeho testování až do úplného vybití a udělal jsem si i zmatek v Tierech. Zkusím tedy shrnout to, co zatím o tom setu vím:

Po obnově setu z obchodu je každá část setu na Tieru 2, přičemž je nabita právě do poloviny, proto ten zbývající čas 1 hodina. Tiery jsou celkem 3 a každý při plném nabití vydrží 2 hodiny boje. Tier 1 začíná (? - zatím jsem se do tohoto stavu nedostal) od nenulové hodnoty nabití Voniblodem, Tier 2 začíná na 33% nabití a Tier 3 na 66% nabití dané části setu. Nabíjet lze tedy plynule, podle toho kolik Voniblodu chcete dobít, ale podle toho se pak uzpůsobuje čas výdrže v boji (je v poměru ke konkrétní hodnotě nabití).

Plné nabití příslušné části, respektive potřebné množství Voniblodu na plné nabití, se liší podle typu části setu. Kyrys vyžaduje na plné dobití 6000 Voniblodu, helma, rukavice a boty pak 4200 Voniblodu. Dohromady jde tedy o investici 18600 Voniblodu. Pokud by šlo o pravidelné dobíjení, tak na plný Tier 1 je to 6200 Voniblodu celkem (jednoduše 1/3 celkové množství), což je ještě přijatelná hranice farmení artefaktů. Ty dvě hodiny boje jsou kupodivu dostatečné, tohle mě skutečně v reálu překvapilo, ale jinak je celé to dobíjení sporná mechanika. Když už něco dobíjet, tak by to mělo být levnější, nebo tomu zvýšit čas výdrže.

S poklesem Tieru totiž každý kousek setu ve svých vlastnostech degraduje. Bylo ovšem zajímavé sledovat, že celkové statistiky postavy se zas tak výrazně nemění. Set je nadefinován v tomto ohledu velmi rozumně, takže jde řádově max. jen o stovky v poklesu. Nejvýraznější změna je v množství bonusu ke zdraví, ochraně proti Everfrostu a Item Levelu (každý Tier navyšuje IL o 15 bodů). Pokud by při nenulovém nabití částí setu došlo ještě k dalšímu poklesu statistik, pak by mi podle současných poznatků vycházelo, že bych se dostal zhruba na úroveň drowího setu :)

A teď je právě otázkou, jestli k tomu dojde nebo ne. Pro další pokles statistik totiž hovoří fakt, že mi opět na Tieru 1 běží časový limit, takže na jeho konci se logicky něco stát musí. Hlavní rozdíl mezi Oathkeeper's setem a Drowcat setem pro paladina by byl v typu aplikovaných statistik a bonusech, přičemž Oathkeeper's set je pro mě stále lepší volba, tedy v té variantě Ward. Drowcat set je v základní variantě jen jeden a odpovídá spíše Restoration variantě (postava má výhodu při využívání Encounter Powers - nižší cooldown, u Ward setů je vyšší zaměření na vlastní fyzickou sílu postavy).

Úsměvné je na tom všem to, kolik času a surovin mě ta zbroj stála, přičemž jsem se oklikou vrátil skoro do stejného bodu, kde jsem před pár týdny začínal :D To už jsem mohl zůstat klidně u drowího setu a pokračovat ve vylepšování jeho očarování. Při představě, že bych Relic set získával postaru skrze plnění aliančního stromu a poté musel investovat původní množství surovin, tak by to se mnou asi švihlo. Tohle je zkrátka úlet a jsem rád, že to vývojářům v Crypticu došlo a umožnili jeho zisk snadnější cestou - byť je to o štěstí, nejprve musíte přijít na to, že ve hře je nějaký Seal Vendor, který se tím vůbec zabývá, protože původní kampaňový obchod je stále drahý.

Na druhou stranu, ono jim nic jiného asi nezbylo, když si do toho pak zapíchnou vidle s Primal setem. Kdybych ve hře pokračoval po celou dobu, tak si dokážu živě představit, že bych na Relic set koukal původně jako na Black Ice set - byl by pro mě zkrátka nedostupný. Když se ve hře více rozkoukáte a vzpomenete si na různé obtíže, které jste jako čerstvý level 70 měli, tak se ani nedivím, že Relic set sklidil posměch. Ostatně používá ho očividně jen malý počet hráčů, protože pro jeho nošení už není moc důvod. Škoda, že to vylepšení setu není trvalé, byla by to zcela určitě odpovídající kompenzace.

Čím více se opět do té hry dostávám, tím více si všímám různých přešlapů. V Crypticu umí udělat hezké moduly, ale neumí to už celé sladit, popř. upravit podmínky starších modulů, které pak obsahují podobné grindovací mechaniky. Teď se třeba snažím dokompletovat kampaň Tyranny of Dragons, což je jedna z původních kampaní a vůbec bych se jí nebál označit za nejhorší grind v rámci hry.

Ta kampaň už je dávno překonaná, nic výjimečného z ní zkrátka ani nedostanete, nehledě na to, že podmínky pro obávaný boj s Tiamat jsou v porovnání s novějšími výzvami jednoznačně nejnižší. Přesto budu tuhle kampaň kompletovat ještě řadu týdnů, jelikož hlavní kampaňová měna se získává poměrně špatně. Tohle byl přesně důvod, proč jsem hru před třemi lety ukončil. Dneska už si alespoň můžete odběhnout do jiných kampaní a nemusíte tak každý den dělat pořád jen to samé.

Když si vezmu, že bych tohle měl absolvovat za současného stavu modu 16, tak se mi do toho vůbec nechce. Test server navíc ukázal, kolik mechanik je v mod 16 špatně implementovaných a kolik je toho celkově rozbitého. Mod 16 má přitom vyjít už za měsíc! Pomalu se toho taky začínám děsit.

Edit: Tier 1 "vyprchal" a nic významného se nestalo. Každá část setu se sice hlásí vyčerpaná z Voniblodu, ale statistiky už zůstaly stejné. Počitadlo mezi Tier 1 a 2 jaksi nedává v tomhle případě moc smysl. Každopádně nyní lze s jistotou říci, že Relic set je přeci jen o chlup lepší jak drowí set.
« Poslední změna: Březen 15, 2019, 23:22:49 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #71 kdy: Březen 17, 2019, 10:53:03 »

Nj, chce to opravdu zase pár týdnů hraní, aby si člověk připomněl, co mu naopak na NWO nesedí a proč jsem to předtím vzdal ...

Jak už jsem dříve poznamenal, dnes je to už trochu jiné, protože od běžné rutiny můžete utéci, resp. můžete tu rutinu rozmělnit mezi více kampaní a klidně v nich ani nemusíte postupovat plynule. Sice se vám tím plnění kampaňového stromu zpomalí, ale na tom už tolik nesejde. Dříve jste měli k dispozici jen pár kampaní a řadu omezení, která vám jednak délku dohrání kampaně záměrně prodlužovala a pak samotné kampaně byly (a stále jsou, protože pořád fungují) dosti zdlouhavé samy o sobě. V tomhle ohledu jasně vede Tyranny of Dragons.

Určitě se budu opakovat, ale paradoxem je fakt, že třeba vzhledem k odměnám z Tyranny of Dragons je ten čas dnes absolutně neúměrný. Přitom si vemte, kolik obsahu už dneska ve hře je, a teď se vžijte do role čerstvého level 70. Pokud chcete tohle všechno projít od píky, tak je to šílenost, protože několik měsíců strávíte v obsahu, který je z pohledu novějších kampaní již zastaralý. A tady právě Cryptic přichází na pomoc s novými sety, které vám zrychlí cestu do nového obsahu.

Jenomže vy máte stále důvod do těch starých kampaní lézt a tím důvodem jsou boony, tedy perma bonusy pro postavu. Vy si to tedy projít musíte ať chcete nebo ne. A nic na tom nezmění ani modul 16, protože kvůli němu musíte mít beztak dostatek boonů, aby se vám proměnily ve volné body pro nový strom boonů (anebo si pak ty kampaně projdete v rámci mod 16). Eh, málem bych zapomněl zmínit, že druhým důvodem pro absolvování starých kampaní jsou speciální klíče pro bonusové truhly v Epických dungeonech.

Na jednu stranu je to férové, proč by to měl mít někdo jednodušší, když si tím museli projít všichni? Stejně tak to pochopím z důvodu délky hraní, kdy ta nadměrná rutina je záměr. Dříve jste prostě měli denní úkoly oběhané za chvilku a zbytek času jste mohli v pohodě věnovat sbírání různých předmětů pro postup v kampaních. Bez toho byste neměli skoro co dělat. Dneska už si musíte vybrat 2-3 kampaně a soustředit se jen na ně (a to říkám z pohledu hráče, který ve hře tráví celkem dost času - ostatně musím už ty letité kampaně dojet ;)).

Osobně bych byl pro, aby speciální měny a předměty pro staré kampaně byly dnes sehnatelnější mnohem snáze. Podobně jako se dá snadněji dostat k Relic setu. Pořád to není zadarmo, ale je to snesitelné. A tady bych teď navázal na první bod tohoto příspěvku.

Začnu vlastně odjinud. Z těch původních velkých kampaní je z dnešního pohledu nejsnadnější Icewind Dale. Je to sice level 73 kampaň, ale když máte vše potřebné, tak se plní poměrně plynule a rychle. Dread Ring byl naproti tomu v původní podobě tužší. V podstatě to byla vaše první level 70+ kampaň (konkrétně 72) a dost záleželo, jaké vybavení jste si do ní přinesli třeba ze Sharandaru (level 64 kampaň). Mimochodem, druhá level 70+ kampaň byla Tyranny of Dragons.

Výbavu naštěstí zachránila Underdark kampaň, která přinesla drowí set a ten se dal v kombinaci s Demonic Encounters v Dread Ring za pár týdnů zkompletovat (původně byl na potřebnou Demonic Ichor týdenní limit). Bez drowího setu jste byli odkázáni na Icewind Dale a pomalé farmení Black Ice, za který jste si pak po několika týdnech až měsících mohli opatřit Black Ice set ;) Kdo měl za sebou gildu, tak se mohl podstatně snadněji dostal k aliančnímu setu, který vůbec nebyl špatný, byť je jen v rare kvalitě (šlo tedy o estetiky).

No, abych byl upřímný, vlastně nejde jen o estetiku, ale i o určitou prestiž. Pokud dneska vidíte někoho v Primal zbroji nebo iniciačním setu z Ravenloftu, tak k němu nemáte takový respekt jako k někomu, kdo se kolem vás prožene v jednom ze starých setů, protože víte, jak složité bylo takové sety získat a tudíž víte, že tenhle hráč už má dost odehráno. Ony ty statistiky zbrojí nejsou všechno, NWO je i dost o taktické šikovnosti, takže když umíte z té postavy vyždímat maximum, pak si můžete dovolit mít i slabší gear.

Ale teď opravdu k tomu prvnímu bodu. Včera jsem se dostal do poloviny kampaně Storm King's Thunder a musel jsem se upřímně zasmát :) Už jsem naznačoval, že Storm King's Thunder je jakási lehčí varianta Icewind Dale, anebo lépe řečeno taková přístupnější varianta Icewind Dale. Původně byla totiž Icewind Dale tužší hlavně kvůli horší výbavě, kterou jste museli shánět dlouhé týdny. S průměrnou výbavou už je to dnes rutina jako jiná.

Storm King's Thunder má celkem 4 lokace pro plnění úkolů (Icewind Dale v podstatě jen 2) a začínáte v lokaci pro level 72. Potvory vás sice mohou překvapit Everfrost útokem, ale to není zas tak velká komplikace (v mod 16 to ovšem asi komplikace bude). Po nějaké době se dostanete na sever do Sea of Moving Ice, což je už lokace level 73, ale mezitím si v poklidu můžete odemknout Lonelywood, který je opět level 72. Klidně se tedy můžete prohánět jen po těchto dvou lehčích oblastech. Zhruba v polovině kampaně (cca 14 dní denních úkolů) si budete moci odemknout oblast Rune Cold.

V Rune Cold dojde k završení nosného příběhu kampaně, kdy se dostanete na dosah Winter Ring (Prstenu zimy), ale akce na jeho získání selže a budete odkázání na Epický dungeon (Fangbreaker Island) ... to je v podstatě klasika všech kampaní a dává to smysl právě těm Epickým dungeonům (to jsou ty tzv. end game obsahy). Nj, jenomže Cold Rune skýtá hned dvě překvapení. Jednak je to kupodivu level 72 oblast, což bych vzhledem k náročnosti, s jakou se k němu musíte prokousat, nečekal, a pak Fangbreaker Island je pro postavy s Item Level 11000!

A tady už nevíte, jestli se smát nebo brečet :D Fangbreaker Island není v tuhle dobu přístupný ještě z jednoho důvodu a tím je nedostatečný pokrok v kampani (na jeho odemčení musíte pokračovat v plnění kampaňového stromu, tedy věnovat tomu další týdny hraní). Jenomže po jeho odemčení co? IL 11k je nepředstavitelné číslo. Vemte si, že s Relic setem a artefaktovými zbraněmi jsem lehce přes 8k, s aktivním companionem lehce přes 9,5k. A to mám výbavu, která odpovídá Storm King's Thunder kampani.

Najednou tu mám prostě obsah, který je pro mě za současné situace z říše snů a s tím přichází i jistá demotivace. Proboha, vždyť Storm King's Thunder kampaň je skoro 3 roky stará záležitost. Je možné, že to bylo v průběhu času různě balancováno vzhledem k majoritě hráčů, tedy těch hodně aktivních hráčů, ale tohle prostě značně znevýhodňuje ostatní a hlavně to nedává v pojetí té kampaně vůbec smysl. Přitom Epické dungeony z Icewind Dale s pomocí companiona plnit mohu. Musel bych teď svou výstroj osadit různým vyšším očarováním a ani tak si nejsem jistý, zda-li bych na hranici 11k dosáhl.

Přesně tohle mě vadilo už předtím - ta honba za lepším gearem mě otrávila natolik, že jsem to během plnění Icewind Dale kampaně vzdal. Rozhodně nechci nic zadarmo, ale i když se snažíte poctivě plnit vše, tak vám ostatní stále utíkají. Navíc to vylepšení zbrojí je paradoxně vázáno na podmínky, které když už splníte, tak je ten set vlastně zastaralý (je to neodpovídající odměna). Tohle by přece mělo být naopak, vy byste měli nejprve mít možnost získat lepší výbavu, abyste mohli podstoupit větší výzvu.

Ale to ještě není k Storm King's Thunder kampani vše. Jak jsem se dostal dále, tak jsem konečně pochopil, jak se to má s kampaňovým obchodem. Těch možností, jak získat slevu, je více. Každá úroveň kampaňového stromu obsahuje položku, která po odemčení cenu v obchodu srazí, ale háček je v tom, že každá z těch položek má celkem 3 úrovně k odemčení, což stojí nemálo surovin. Rozhodně to tedy není sleva zadarmo :D Přitom k možnosti nákupu Relic setu se dostanete až po více jak 3 týdnech hraní (potřebný bod vyžaduje dost reputace v Desetiměstí). Normálně byste se tak k Relic setu dostali skoro až na konci kampaně - sice taky za levno, ale do té doby byste tu běhali leda tak v drowí zbroji :) Jen dodám, že vylepšení Relic setu je odvislé od Epického Skirmishe kampaně (ano, taky pro IL 11k ;)), to jen doplnění k tomu předchozímu odstavci.

Je to docela demotivující, ale když už jsem s tou kampaní začal, tak jí dojedu. Je to dalších 14 dní denních úkolů, takže do spuštění mod 16 bych to měl mít za sebou, byť ono je tam i pár položek, které vyžadují hodně vysokou reputaci, ale to už není taková překážka (jde o boony, maximum se dá získat až při reputaci 800). Pro reputaci jsou přitom klíčové jen 3 lokace kampaně a základních 9 bodů reputace se týká Bryn Shanderu a Lonelywoodu (Sea of Moving Ice dává další 4 body). Po pár měsících mám tedy splněno :D Ono jde naštěstí o poměrně rychlé úkoly.

Na to, jak se Storm King's Thunder původně zdála pohodovou kampaní, tak se to celé jaksi zvrhlo. Ale to ještě pořád není k včerejšku vše ...

V rámci gildy jsem se poprvé účastnil honu na draky, takže mám své dva první drápy. Zaběhl jsem proto do gildovního obchodu, abych se podíval na konkrétní podmínky pro zisk dračí zbroje a málem jsem vyprskl smíchy :D Jednak jak asi čekáte, je to neúměrně drahé, ale navíc ten set je na stejné úrovni jako můj Relic set :D V principu jde spíše o to, jaký vzhled zbroje preferujete. Byť v případě dračího setu se připravte na opravdu úmorný grind, zabíjení draků není snadné a bez asistence gildy to opravdu nejde. A odměnou je přitom něco, co už dneska nemá valný význam.

Tohle asi opravdu nikdy nepochopím, přitom je tak snadné ty podmínky redefinovat a přizpůsobit současnému stavu hry. Docela chápu nové hráče nebo potažmo nové postavy, které raději vsadí na Primal zbroj nebo základní Ravenloft set. Čím více zase hraji, tím více si všímám, jak je hra v určitých ohledech rozbitá a plácá se tu jedno přes druhé. Nevím, jestli je to záměr, nebo na to v Crypticu fakt kašlou. Možná je to tím herním modelem, ale podle mě tohle není správná cesta k tomu, jak z hráčů dostat více peněz. Smysl mi dává opravdu jen VIP účet a rozšíření slotů inventáře/banky. VIP účet dává lehkou výhodu, ale terno to podle mě taky nebude. Zatím ho ovšem aktivovat asi nebudu (určitě bych si ho vyzkoušet chtěl, ať tu nepíšu jen domněnky, ale zatím se pohybuji v obsahu, kde už mám prozatím vše potřebné).
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #72 kdy: Březen 19, 2019, 19:07:16 »

Reputaci v kampaních mi včera zachránily týdenní úkoly, které jsou opravdu štědré, ale bez ohledu na to, na klíčovější části Storm's King dosáhnu stejnak až za několik dní. Naproti tomu Icewind Dale se blíží zdárně ke konci, ale pak mě čekají ještě boony. Dneska jsem si navíc všiml, že každá z kampaní (vyjma Elemental Evil) generuje speciální tokeny, které lze předat další postavě na vašem účtu a tahle postava pak bude mít jednotlivé úrovně příslušných kampaní levnější. Samotný token je ovšem trošku nákladnější, což bude znát hlavně při nákupu tokenů pro více kampaní najednou (50k diamantů a kampaňové suroviny za token). Je to jistá výhoda, ale pořád vás to nezbavuje povinnosti, že ty kampaně musíte s nějakou postavou komplet projít. Minimálně jednou si to tedy střihnete hezky celé a se vší parádou.

Dnešek mě pro změnu vyburcoval k jiné akci. Po kompletaci epic výbavy jsem se rozhodl, že je na čase zkusit některý z artefaktů vytáhnout do legendary úrovně a volba padla na přívěšek Bathometa. Měl jsem kliku a vyšlo mi to hned na první pokus :) Naštěstí Preservation ward nejsou drahé ani v platbě za Zeny, takže jsem byl připraven na lehké plýtvání. Ostatně mám toho odehráno již dost, a pokud jde o očarovávání předmětů, tak tady už prostě musíte s investicí reálných peněz počítat. Řešit to skrze diamaty taky jde, ale musíte mít dost nafarmeno, protože investice do ingrediencí jdou do miliónů diamantů. Nicméně přes Zeny jsem chtěl řešit jen pomocné kameny, zbytek z vlastních zásob nebo skrze aukci.

Krom jednoho z hlavních artefaktů jsem si zvýšil i několik Radiant run do úrovně 9 (epic), takže jsem získal znatelné bonusy do statistik, tady konkrétně Power (runy jsem nastrkal do offense slotů). Bylo to na ingredience náročné a stálo mě to pár desítek Preservation ward, protože pravděpodobnost úspěšného upgrade klesá až k 10%. Potvrdilo se mi u toho, že nákup hotových run na příslušném levelu skrze aukce vyjde v přepočtu na diamanty kolikrát levněji :D Jenomže já nechtěl čekat, chtělo by to opravdu mít už hezkých pár miliónů diamantů.

Nejhorší byly v tomto ohledu shardy s očarováním. Jedná se o speciální úlomky, které se pak slučují v jeden kus, čímž se jim navrátí původní bonusy. Problém je ovšem v tom, že shardů daného druhu musíte mít 10 kousků a úspěšnost jejich sloučení je 1%. Shardy jsem koupil celkem zalevno na aukci, dopředu jsem věděl, co chci, takže to nebyl problém. Z Feytached shardů se mi kupodivu povedlo hned na první pokus složit Lesser Feytached Enchantment (vhodné pro zbraň), ale na elfí shardy mi padlo pár desítek Preservation ward a bez úspěchu, tak jsem to vzdal (bylo by to vhodné očarování pro zbroj). Možná to spíš časem koupím už zkompletované - opravdu se to vyplatí více, než pokoušet náhodu.

Lesser Enchantment je totiž to nejnižší a podobně jako u run, i tahle očarování lze dále upgradovat, ale pravděpodobnost úspěchu zůstává na 1%. Těch stupňů je ještě 6 a stojí to celkově dost ingrediencí. Každopádně jsem docela spokojený. Item Level mi poskočil lehce přes 8500 a v boji jsou vyšší statistiky znát. Po dlouhé době jsem se tedy posunul zas o kousek dále. Přehánět to ale taky nechci, proto jsem se rozhodl jen pro nákup Preservation ward. Teď si zase počkám, než nasbírám haldy diamantů a pak pokročím o kousek dále.

I když ono tohle bude v mod 16 docela všelijaké. Jednak se na ta vylepšení nebude brát tolik zřetel a pak lepší očarování půjde celkem zalevno směnit skrze speciálního obchodníka, takže odpadne velká část původní rutiny v očarování. Možná už to nemá smysl řešit a bude lepší si počkat na nasazení mod 16 na live server.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #73 kdy: Březen 22, 2019, 07:48:09 »

Teď mě tak napadá, jestli jsem tu vůbec někdy probral kompletně obtížnost hry, protože pro následující příspěvek to bude celkem nutné ... kdyžtak to bude opakování :)

Minule jsem psal, že pro level 70 postavy existuje další škálování obtížnosti až do levelu 73. Právě rozdíl 3 levelů je hranice, kdy se obtížnost prudce láme a slabší postava je během boje penalizována. Jak vidno, Zaklínač 3 v tomto ohledu nepřinesl nic nového, tenhle způsob škálování obtížnosti tu byl již mnohem dříve ;) Jako čerstvý level 70 se nebudete v lokaci level 73 cítit moc dobře, vlastně to nejspíše rovnou odpískáte a počkáte si na lepší výbavu a boony.

Podobně to samozřejmě funguje i na nižších levelech. Každá z lokací základní kampaně obsahuje oblasti o různé obtížnosti a úkoly vás postupně protahují od toho jednoduššího k tomu těžšímu. Během jejich plnění vám roste level a díky kombinaci obojího je obtížnost celé lokace vyrovnaná. Nic vám ovšem nebrání, aby jste vstoupili do oblasti s potvorami vyššího levelu, ale pak také musíte počítat s tím, že to nebude nic jednoduchého (rozdíl levelů může být klidně více jak 5).

V Neverdeth se můžete střetnout s drakem Chartraxisem. Je to vůbec první drak, kterého můžete vyzvat a je součástí kampaně Tyranny of Dragons. Navíc se jedná o vůbec první výzvu (Encounter), na kterou v rámci hry narazíte. Výzvy jsou typické tím, že jsou určeny pro vícero hráčů obdobného levelu. Doporučení 5+ např. znamená, že abyste danou výzvu splnily, je potřeba alespoň pěti hráčů obdobného levelu (obtížnost výzvy je obvykle daná běžným levelem lokace). Je to z toho důvodu, že teprve těch 5 hráčů je schopno dohromady uštědřit dostatečný damage. Pro vás se to chová tak, jako byste byli v tu chvíli o 80% slabší oproti normálnímu stavu.

Výzvy jsou také obvykle ostře odděleny od okolí. Sice je to formou neviditelné bariéry, ale většinou to poznáte podle okolního terénu. Navíc po vstupu za pomyslnou hranici si vás hra označkuje, takže pokud by vás potvory pronásledovaly i za tuto hranici, tak se pro vás obtížnost nezmění. Boj s Chartraxisem je navíc typický tím, že po vstupu do prostoru výzvy se efektivní level postav upraví na 30 (kdo je pod 30, tak pod 30 zůstane, kdo je nad, tak tomu se úměrně upraví statistiky). Nefunguje to úplně ideálně, hodně vyskillené postavy budou i po té redukci pořád dostatečně silné, ostatně Chartraxis je první drak, kterého můžou postavy level 70 sólovat.

Hra umí i obrácený postup a opět se s tím setkáte v rámci kampaně Tyranny of Dragons. Někdy po levelu 65 se vám zpřístupní denní úkoly u harfenice Boward. Jejich součástí je pomoc harfeníkům s draky v lokacích základní kampaně + je to doprovázeno návštěvou jednoho specifického dungeonu, který už jste v rámci kampaně navštívili, ale nyní bude jeho osazenstvo jiné. Jiné bude v tom, že budou level 71 :) Hra vám z tohoto důvodu upraví efekticní level na 70, ale co si budeme povídat, stejně jako to moc nefunguje u snížení, tak to tuplem nefunguje u zvýšení efektivního levelu. V podstatě budete stále bojovat jako level 65 a dostanete hodně rychle na budku :D Nicméně na těhle lokacích se později krásně sleduje pokrok v rámci dalšího tréninku postavy na levelu 70.

A teď proč to celé píši ... Chartraxis je krásným ukazatelem, jak si na tom vaše postava ve hře stojí. Pokud máte kliku, a do boje se nepřiplete nadmíra vysokolevelových postav (dá se to poznat už jen podle vzhledu), tak podle toho, jak rychle bude drakovi ubývat zdraví poznáte, jak jste na tom sami s damage. Na live serveru je rozhodně nemyslitelné, že byste jako postava na levelu 30 draka byť jen škrábli ;) Sólování většinou skončí tím, že neustojíte dračí útok.

Mod 16 na test serveru však ukazuje jednu významnou novinku. Už jsem tu jednou o svém pokusu skolit Chartraxise pod levelem 30 popisoval, ale teprve včera se mi na levelu 29 povedlo draka se svým hraničářem zabít. Původní mechanika, ta platná na live serveru, se opírá jak o level postav, tak snad i o hodnotu celkového Item Level, která by měla odrážet vaší sílu. Mod 16 se naproti tomu opírá o pevně definovanou sílu potvor podle jejich levelu a ta se potom porovnává vůči vašim statistikám. Obtížnost tak může snadněji škálovat a hlavně se může přizpůsobit konrétnímu levelu postavy.

Chartraxis je na test serveru definován zřejmě někde okolo levelu 30, takže pokud se této hranici přiblížíte, tak s ním bojujete obdobně jako s jinými potvorami tohoto levelu. Pokud na něj napochodujete s postavou s vyšším levelem, tak ta nyní nemá stejnou výhodu jako na live serveru, ale skutečně tu bojuje jako level 30 postava. Proto byl boj s mým vyskilleným paladinem obdobný boji s mým hraničářem. Je to velká změna a nutno říci, že mě osobně se to líbí. Chartraxis je pořád tuhý, jak se na bosse sluší, ale máte šanci ho odsólovat. Hodně to celé napovídá o obtížnosti vysokolevelového obsahu.

Škoda jen, že nemohu vidět, jak vypadá boj Chartraxisem ve vícero hráčích, včera jsme byli v lokaci jen 2 a oba boje jsem absolvoval zcela sám (druhý pokus jsem zkusil s hraničářem nově na levelu 31, ale probíhalo to úplně stejně jako na levelu 29). Pokud totiž dokážu draka skolit sám, tak v doporučovaných 10 hráčích musí padnout jak nic. Podle mě bude hra počet hráčů uvnitř hranice výzvy brát v úvahu a každého úměrně oslabí, takže celkový efekt zůstane stejný. Bylo by to férové a opravdu už by se nyní nestávalo, že vám vysokoleveloví hráči dokáží cestičku v Epic dungeonech vyčistit tak snadno (i když tohle souvisí ještě s dalšími věcmi, které jsem nezkoušel a počkám si spíše na ostrý start modu 16).

Druhá věc je, že Chartraxis prostě jen nefunguje :D Na test serveru je dostatek různých problémů včetně chybného balancingu, kdy některé bosse sundáte div ne jen pohledem a tohle vše se průběžně u(o)pravuje. Já měl třeba předtím paradoxně mnohem větší problém se k Chartraxisovi dostat přes potvory v okolí, které pro mě znamenaly mnohem větší problém než samotný drak.

Realita nasazení mod 16 na live server můžete být jiná, pořád počítám s nějakou zradou, ale pokud jde o základní kampaň, tak ta mi přijde nyní schůdnější. Je pravdou, že nebýt companiona, tak je hraní za hraničáře místy problematické. Já ho sice nemám nijak potrénovaného (ještě jsem třeba nerozděloval featy a body do vlastností), ale to by nemělo mít ještě takový vliv. Companion v rare kvalitě bude asi limitní do dosažení levelu 70, kde by ho na tužších místech měla zřejmě nahradit kooperace. Podle mě bude sólo obsah s companionem stále schůdný, ale bude to chtít úpravu taktiky.

Píši tedy jen za obsah, který z vlastní zkušenosti znám. Ostatně ono i dnes na live serveru vidíte v chatu dotazy na parťáka do určitých dungeonů. Jednak je to pohodlnější a pak ne každá postava to má na určitých místech snadné. V tomhle je právě paladin výjimečný - má sice menší damage, ale taky více ustojí. S warložkou si třeba dokážu představit, že by to už někde drhlo, např. na menších bojištích plných mobů. Ono by to mohlo sice vypadat podobně jako u Epic Encounter v kampani Elemental Evil, ale tady je potřeba mít na paměti, že základní lokace pro postavy level 70 jsou level 72 a to nemusí být totožné, protože level 72 potvory nejsou jen tužší, ale mají i větší damage. No, zkoušet se mi to ale opravdu nechce :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #74 kdy: Březen 23, 2019, 07:12:55 »

Konečně jsem se po těch letech dostal na konec kampaně Tyranny of Dragons ... a musím říci, že to za ten pocit stálo. Nejde o nic jiného než o grind, vlastně to není ani ničím zajímavé, ale pohled na kompletně vyplněný kampaňový strom je skutečným zadostiučiněním. Nepíši teď samozřejmě o boonech, ty se do kompletace kampaně nepočítají, navíc poslední dva jsou ještě horším grindem, ale na to už nemusím nijak spěchat - třeba se mi to časem taky podaří pořešit. Úplnou třešničkou na dortu by měl být ještě boj s Tiamat, ale na ten se budu muset nejprve připravit.

Podobně bych na tom měl být dneska s kampaní Icewind Dale, kde už jen čekám na finální reputaci 350. Tím se mi uzavřou úvodní 3 stupně kryokovařiny a odemkne se mi možnost výroby glyphů skrze kampaňový strom. Výroba specifických předmětů skrze kampaňový strom není nic neobvyklého, tvoří se takhle některá očarování nebo zcela běžně se takto vyrábí speciální klíče do dungeonů. Kampaň Icewind Dale je v podstatě celá zaměřená na craftění, proto je asi kampaňový strom tak málo košatý a celkově není nijak komplikovaný.

Dneska bych měl tedy uzavřít letitý rest v původních kampaních a zbyde mi už jen kampaň Storm King's Thunder, kterou ovšem před uvedením mod 16 asi nestihnu. Na další stupeň stromu se dostanu asi zítra a díky pondělku a týdennímu úkolu bych mohl zdárně nakročit směrem k dalšímu bodu, protože na něj potřebuji 50 bodů reputace (do celkových 300). Ale vyhráno tím nemám, protože další nabídka kampaňového obchodu se odemyká tuším až při 350 bodech reputace. Pak je tam něco na 500 bodech a poslední boon třeba vyžaduje reputaci 800 nebo 900 (nejsem si nyní jistý).

Už jen podle toho lze usoudit, že to není záležitost na pár dnů ani týdnů. Týdně lze získat až 100 bodů reputace, takže pokud si vezmu, že příští týden poskočím na 300, tak je to potom ještě dalších 6-7 týdnů hraní. V tomhle je ta kampaň opravdu šílená. Není to tedy až tak šílené jako The Cloaked Ascendancy, protože úkoly v Storm King's Thunder jsou celkem snadno plnitelné a ničeho dalšího si všímat nemusíte, ale časově je to prostě neúměrné.

Když už jsem zmínil The Cloaked Ascendancy ... předevčírem jsem se byl na mapu River Districtu podívat a je nějaká pustá :) Je vidět, že do téhle kampaně se zkrátka nikdo nehrne. Myslel jsem si, že pořeším alespoň týdenní úkol, co mi tu zůstal od minula viset, ale po chvilce mě to přestalo bavit. Časově to bude asi obdobné Storm King's Thunder, ale ta rutina je prostě ubíjející. Je to škoda, protože tím ten příběh docela zazdili. Mě se totiž mezitím podařilo dostat na expedici do Chultu, což je novější kampaň, takže jsem nechtěně přeskočil kus příběhu a připravil se tak o pointu - nyní už vím, jak to celé dopadne a to předchozí si z toho mohu snadno domyslet. V Chultu jsem ale dále nepokračoval, potřeboval jsem si jen odmáznout iniciáční úkoly, aby se mi to nepletlo mezi ty současné. On je pak deník zbytečně nacpaný a plete se to i mezi aktivní úkoly.

Včerejšek jsem završil další fází vylepšování výbavy, kdy se mi podařilo vytvořit Lesser Soulforged Enchantment. Bylo to o fous, moc Zenů na nákup Preservation Wardů mi nezbylo, ale po nějakých 25 pokusech se mi podařilo shardy spojit. Soulforger Enchantment je očarování pro zbroj, které zbroji uděluje schopnost Resurrection - pokud bych v boji padl, tak mě zbroj sama vzkřísí. Sice budu mít poté málo života, ale s tím bych si jako paladin měl snadno poradit. Pointa u vzkříšení je totiž v tom, že musíte na tenhle okamžik dostatečně rychle zareagovat sesláním patřičných buffů nebo urychleně zmizet z dosahu nepřátel.

Tohle je třeba problém bitev s přemírou mobů s různými knockout efekty. Když pak někoho uprostřed takové vřavy kříšíte, tak se mnohdy stane, že ho hned něco opět zabije a takto to opakujete stále dokola. Když vás do toho něco stále paralyzuje, tak ani nemůžete dotyčnému poskytnou prostor na útěk. Navíc přitom riskujtete, že v tom boji zařvete taky, což se mi občas prostě stane :) On ne každý dokáže situaci dobře odhadnout a někdy mi přispěchá na pomoc osamělý křehčí charakter, který se nacpe moc dopředu. Problém je, když ho pak musím běžet křísit, protože celá ta grupa mobů běží samozřejmě se mnou :D Jenomže ho tam nemůžete nechat ležet, už jen jako gesto za to, že vám přispěchal na pomoc.

Nové vylepšení zbroje je dokonce viditelné, po zbroji přebíhá tmavý stín. Intenzita stínu asi dále poroste v závislosti na úrovni vylepšení. Schodou okolností se včera okolo mě vyskytl další hráč, který měl Soulforged Enchantment na vyšší úrovni, takže jsem to mohl porovnat. Do vylepšování očarování se však jen tak vrhat nebudu. Je to skutečně dost nákladné a časem si možná tahle vylepšení pořídím ve vyšší verzi za diamanty v aukci - stačí jen pár úrovní, abych nemusel do dalšího vylepšení investovat tolik. Ono když po vás chce někdo za Coalescent Ward 1 milión diamantů, tak se to dost prodraží (ale zase je to jistota úspěchu). Každopádně už si alespoň nepřipadám jako chudý příbuzný, konečně ta moje postava začíná budit jakýsi respekt ... přinejmenším jsem alespoň v bodu, o kterém jsem před těmi třemi lety mohl leda tak snít :D
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11