Nj, chce to opravdu zase pár týdnů hraní, aby si člověk připomněl, co mu naopak na NWO nesedí a proč jsem to předtím vzdal ...
Jak už jsem dříve poznamenal, dnes je to už trochu jiné, protože od běžné rutiny můžete utéci, resp. můžete tu rutinu rozmělnit mezi více kampaní a klidně v nich ani nemusíte postupovat plynule. Sice se vám tím plnění kampaňového stromu zpomalí, ale na tom už tolik nesejde. Dříve jste měli k dispozici jen pár kampaní a řadu omezení, která vám jednak délku dohrání kampaně záměrně prodlužovala a pak samotné kampaně byly (a stále jsou, protože pořád fungují) dosti zdlouhavé samy o sobě. V tomhle ohledu jasně vede Tyranny of Dragons.
Určitě se budu opakovat, ale paradoxem je fakt, že třeba vzhledem k odměnám z Tyranny of Dragons je ten čas dnes absolutně neúměrný. Přitom si vemte, kolik obsahu už dneska ve hře je, a teď se vžijte do role čerstvého level 70. Pokud chcete tohle všechno projít od píky, tak je to šílenost, protože několik měsíců strávíte v obsahu, který je z pohledu novějších kampaní již zastaralý. A tady právě Cryptic přichází na pomoc s novými sety, které vám zrychlí cestu do nového obsahu.
Jenomže vy máte stále důvod do těch starých kampaní lézt a tím důvodem jsou boony, tedy perma bonusy pro postavu. Vy si to tedy projít musíte ať chcete nebo ne. A nic na tom nezmění ani modul 16, protože kvůli němu musíte mít beztak dostatek boonů, aby se vám proměnily ve volné body pro nový strom boonů (anebo si pak ty kampaně projdete v rámci mod 16). Eh, málem bych zapomněl zmínit, že druhým důvodem pro absolvování starých kampaní jsou speciální klíče pro bonusové truhly v Epických dungeonech.
Na jednu stranu je to férové, proč by to měl mít někdo jednodušší, když si tím museli projít všichni? Stejně tak to pochopím z důvodu délky hraní, kdy ta nadměrná rutina je záměr. Dříve jste prostě měli denní úkoly oběhané za chvilku a zbytek času jste mohli v pohodě věnovat sbírání různých předmětů pro postup v kampaních. Bez toho byste neměli skoro co dělat. Dneska už si musíte vybrat 2-3 kampaně a soustředit se jen na ně (a to říkám z pohledu hráče, který ve hře tráví celkem dost času - ostatně musím už ty letité kampaně dojet
).
Osobně bych byl pro, aby speciální měny a předměty pro staré kampaně byly dnes sehnatelnější mnohem snáze. Podobně jako se dá snadněji dostat k Relic setu. Pořád to není zadarmo, ale je to snesitelné. A tady bych teď navázal na první bod tohoto příspěvku.
Začnu vlastně odjinud. Z těch původních velkých kampaní je z dnešního pohledu nejsnadnější Icewind Dale. Je to sice level 73 kampaň, ale když máte vše potřebné, tak se plní poměrně plynule a rychle. Dread Ring byl naproti tomu v původní podobě tužší. V podstatě to byla vaše první level 70+ kampaň (konkrétně 72) a dost záleželo, jaké vybavení jste si do ní přinesli třeba ze Sharandaru (level 64 kampaň). Mimochodem, druhá level 70+ kampaň byla Tyranny of Dragons.
Výbavu naštěstí zachránila Underdark kampaň, která přinesla drowí set a ten se dal v kombinaci s Demonic Encounters v Dread Ring za pár týdnů zkompletovat (původně byl na potřebnou Demonic Ichor týdenní limit). Bez drowího setu jste byli odkázáni na Icewind Dale a pomalé farmení Black Ice, za který jste si pak po několika týdnech až měsících mohli opatřit Black Ice set
Kdo měl za sebou gildu, tak se mohl podstatně snadněji dostal k aliančnímu setu, který vůbec nebyl špatný, byť je jen v rare kvalitě (šlo tedy o estetiky).
No, abych byl upřímný, vlastně nejde jen o estetiku, ale i o určitou prestiž. Pokud dneska vidíte někoho v Primal zbroji nebo iniciačním setu z Ravenloftu, tak k němu nemáte takový respekt jako k někomu, kdo se kolem vás prožene v jednom ze starých setů, protože víte, jak složité bylo takové sety získat a tudíž víte, že tenhle hráč už má dost odehráno. Ony ty statistiky zbrojí nejsou všechno, NWO je i dost o taktické šikovnosti, takže když umíte z té postavy vyždímat maximum, pak si můžete dovolit mít i slabší gear.
Ale teď opravdu k tomu prvnímu bodu. Včera jsem se dostal do poloviny kampaně Storm King's Thunder a musel jsem se upřímně zasmát
Už jsem naznačoval, že Storm King's Thunder je jakási lehčí varianta Icewind Dale, anebo lépe řečeno taková přístupnější varianta Icewind Dale. Původně byla totiž Icewind Dale tužší hlavně kvůli horší výbavě, kterou jste museli shánět dlouhé týdny. S průměrnou výbavou už je to dnes rutina jako jiná.
Storm King's Thunder má celkem 4 lokace pro plnění úkolů (Icewind Dale v podstatě jen 2) a začínáte v lokaci pro level 72. Potvory vás sice mohou překvapit Everfrost útokem, ale to není zas tak velká komplikace (v mod 16 to ovšem asi komplikace bude). Po nějaké době se dostanete na sever do Sea of Moving Ice, což je už lokace level 73, ale mezitím si v poklidu můžete odemknout Lonelywood, který je opět level 72. Klidně se tedy můžete prohánět jen po těchto dvou lehčích oblastech. Zhruba v polovině kampaně (cca 14 dní denních úkolů) si budete moci odemknout oblast Rune Cold.
V Rune Cold dojde k završení nosného příběhu kampaně, kdy se dostanete na dosah Winter Ring (Prstenu zimy), ale akce na jeho získání selže a budete odkázání na Epický dungeon (Fangbreaker Island) ... to je v podstatě klasika všech kampaní a dává to smysl právě těm Epickým dungeonům (to jsou ty tzv. end game obsahy). Nj, jenomže Cold Rune skýtá hned dvě překvapení. Jednak je to kupodivu level 72 oblast, což bych vzhledem k náročnosti, s jakou se k němu musíte prokousat, nečekal, a pak Fangbreaker Island je pro postavy s Item Level 11000!
A tady už nevíte, jestli se smát nebo brečet
Fangbreaker Island není v tuhle dobu přístupný ještě z jednoho důvodu a tím je nedostatečný pokrok v kampani (na jeho odemčení musíte pokračovat v plnění kampaňového stromu, tedy věnovat tomu další týdny hraní). Jenomže po jeho odemčení co? IL 11k je nepředstavitelné číslo. Vemte si, že s Relic setem a artefaktovými zbraněmi jsem lehce přes 8k, s aktivním companionem lehce přes 9,5k. A to mám výbavu, která odpovídá Storm King's Thunder kampani.
Najednou tu mám prostě obsah, který je pro mě za současné situace z říše snů a s tím přichází i jistá demotivace. Proboha, vždyť Storm King's Thunder kampaň je skoro 3 roky stará záležitost. Je možné, že to bylo v průběhu času různě balancováno vzhledem k majoritě hráčů, tedy těch hodně aktivních hráčů, ale tohle prostě značně znevýhodňuje ostatní a hlavně to nedává v pojetí té kampaně vůbec smysl. Přitom Epické dungeony z Icewind Dale s pomocí companiona plnit mohu. Musel bych teď svou výstroj osadit různým vyšším očarováním a ani tak si nejsem jistý, zda-li bych na hranici 11k dosáhl.
Přesně tohle mě vadilo už předtím - ta honba za lepším gearem mě otrávila natolik, že jsem to během plnění Icewind Dale kampaně vzdal. Rozhodně nechci nic zadarmo, ale i když se snažíte poctivě plnit vše, tak vám ostatní stále utíkají. Navíc to vylepšení zbrojí je paradoxně vázáno na podmínky, které když už splníte, tak je ten set vlastně zastaralý (je to neodpovídající odměna). Tohle by přece mělo být naopak, vy byste měli nejprve mít možnost získat lepší výbavu, abyste mohli podstoupit větší výzvu.
Ale to ještě není k Storm King's Thunder kampani vše. Jak jsem se dostal dále, tak jsem konečně pochopil, jak se to má s kampaňovým obchodem. Těch možností, jak získat slevu, je více. Každá úroveň kampaňového stromu obsahuje položku, která po odemčení cenu v obchodu srazí, ale háček je v tom, že každá z těch položek má celkem 3 úrovně k odemčení, což stojí nemálo surovin. Rozhodně to tedy není sleva zadarmo
Přitom k možnosti nákupu Relic setu se dostanete až po více jak 3 týdnech hraní (potřebný bod vyžaduje dost reputace v Desetiměstí). Normálně byste se tak k Relic setu dostali skoro až na konci kampaně - sice taky za levno, ale do té doby byste tu běhali leda tak v drowí zbroji
Jen dodám, že vylepšení Relic setu je odvislé od Epického Skirmishe kampaně (ano, taky pro IL 11k
), to jen doplnění k tomu předchozímu odstavci.
Je to docela demotivující, ale když už jsem s tou kampaní začal, tak jí dojedu. Je to dalších 14 dní denních úkolů, takže do spuštění mod 16 bych to měl mít za sebou, byť ono je tam i pár položek, které vyžadují hodně vysokou reputaci, ale to už není taková překážka (jde o boony, maximum se dá získat až při reputaci 800). Pro reputaci jsou přitom klíčové jen 3 lokace kampaně a základních 9 bodů reputace se týká Bryn Shanderu a Lonelywoodu (Sea of Moving Ice dává další 4 body). Po pár měsících mám tedy splněno
Ono jde naštěstí o poměrně rychlé úkoly.
Na to, jak se Storm King's Thunder původně zdála pohodovou kampaní, tak se to celé jaksi zvrhlo. Ale to ještě pořád není k včerejšku vše ...
V rámci gildy jsem se poprvé účastnil honu na draky, takže mám své dva první drápy. Zaběhl jsem proto do gildovního obchodu, abych se podíval na konkrétní podmínky pro zisk dračí zbroje a málem jsem vyprskl smíchy
Jednak jak asi čekáte, je to neúměrně drahé, ale navíc ten set je na stejné úrovni jako můj Relic set
V principu jde spíše o to, jaký vzhled zbroje preferujete. Byť v případě dračího setu se připravte na opravdu úmorný grind, zabíjení draků není snadné a bez asistence gildy to opravdu nejde. A odměnou je přitom něco, co už dneska nemá valný význam.
Tohle asi opravdu nikdy nepochopím, přitom je tak snadné ty podmínky redefinovat a přizpůsobit současnému stavu hry. Docela chápu nové hráče nebo potažmo nové postavy, které raději vsadí na Primal zbroj nebo základní Ravenloft set. Čím více zase hraji, tím více si všímám, jak je hra v určitých ohledech rozbitá a plácá se tu jedno přes druhé. Nevím, jestli je to záměr, nebo na to v Crypticu fakt kašlou. Možná je to tím herním modelem, ale podle mě tohle není správná cesta k tomu, jak z hráčů dostat více peněz. Smysl mi dává opravdu jen VIP účet a rozšíření slotů inventáře/banky. VIP účet dává lehkou výhodu, ale terno to podle mě taky nebude. Zatím ho ovšem aktivovat asi nebudu (určitě bych si ho vyzkoušet chtěl, ať tu nepíšu jen domněnky, ale zatím se pohybuji v obsahu, kde už mám prozatím vše potřebné).