Upoutávky na nový obsah jsem si všiml už i v okně launcheru, kde to tedy zrovna moc na očích není, ale ono to možná bude i v úvodní obrazovce uvnitř hry, kterou instinktivně zavírám hned poté, co se ujmu vedení postavy
Já bych se rád ještě na chvilku vrátil k tomu pay to win (p2w) a více to rozebral. Asi už jsem se k tomu vyjadřoval před těmi třemi lety, ale není na škodu si to připomenout. O p2w má smysl hovořit jedině tehdy, pokud platba stojí mezi vámi a určitou částí hry - bez platby se přes daný úsek hry v žádném případě nedostanete. Pokud však má hra alternativu i pro neplatící hráče, pak se o p2w nejedná a je celkem jedno, že jako neplatící hráč musíte hře věnovat mnohem více času a zabývat se repetitivním obsahem. Časem se dostanete takměř ke všemu.
Druhou věcí je fakt, že hra nemá žádný regulérní konec, byť se vývojáři o finálním dungeonu často zmiňují. Všechny tyhle (tzv.) Heroic nebo spíše Epic dungeony si totiž můžete procházet opakovaně, nehledě na to, že do hry přibývají nové moduly, které sebou taktéž nesou svůj příběh a něco na způsob závěru. Jediný problém je disbalanc některých ze zmíněných dungeonů, např. Lair of Lostmauth nebyl zrovna snadný a to se ještě jedná o tzv. Tier 1 dungeon (úspěšně jsem dokončil snad jen Valindra's Tower, což by se dalo považovat za konec příběhu načrtnutého v intru hry).
Úroveň Tieru souvisí s celkovým levelem výbavy, anebo jinak, pro vstup do dungeonu daného Tieru musíte splňovat minimální požadavky na výbavu. No a tady je asi zakopaný pes. Nákupem přes Zeny si ve skutečnosti až tolik nepomůžete, k čemuž se za chvilku dostanu, ale můžete si s ním docela významně ukrátit jakýsi mezičas, než se k dostatečné výbavě dostanete pouhým hraním.
A tady bych se možná zastavil nad rebalancingem hry. Podobným dungeonům by lehký rebalancing prospěl, díky tomu by mělo mnohem více lidí důvod je absolvovat a byli by mnohem lépe motivovaní sem tam utratit nějaký peníz za Zeny, aby si mohli dopřát bonusové klíče k lootu. Valindra's Tower mi před léty krásně ukázala, že výbava je jedna věc, ale mnohem důležitější se sehrát s ostatními. Single hráči jsou vesmě odkázáni na náhodný výběr a vůbec by nebylo od věci, kdyby Epic dungeony měly i jednodušší alternativu pro tréninik. Ono je dost těžké se v zápalu boje domlouvat na postupu ještě přes interní chat.
Mno, a teď k mému nákupu ... předně si položím otázku: "a stálo to vůbec za to?" Stálo!
Nebylo to tak levné, jak jsem si původně myslel, protože Tarmalune padá občas ve velmi malých množstvích, takže to v průměru na těch 10 kousků za klíč asi ani nevyjde. Občas může padnout i více, jakýsi bonus, ale to se mi stalo asi jen 2x a bylo to 15-20 kousků. Řekněme, že reálná investice byla zhruba 700 Kč. Problém byl ovšem v tom, že zrovna dneska byla v obchodě 20% sleva, což není zrovna zanedbatelné, takže jsem nechtěl čekat na klíče skrze VIP účet a koupil jsem si je za Zeny.
Vlastně tohle byla ve skutečnosti docela komplikace, protože jsem si v noci vybral, co bych asi tak zhruba chtěl. Oko mi padlo na set
Dusk Armor. Je to celkem pohledná a silná zbroj, podobně jako obdobná
Frostborn Armor. Obě se dají v pohodě zakoupit za rudu. Jenomže v obchodě se za ta léta objevila ještě novinka v podobě
Pilgrim Armor, která je oproti oběma předchozím typům ještě silnější, ale vzhledově jsem netušil, co od toho čekat. Alternativou pro mojí elfku by byla ještě nějaká elfí zbroj, ale ty jsou celkově slabší, takže jsem je zavrhl. A druhý problém byl ve slevě, protože všechny sety stály najednou úplně stejně a to bez ohledu na svou sílu.
Hodně mě to nalomilo a začal jsem o Pilgrim Armor docela uvažovat. Sice postrádá bonusy kompletního setu, ale to mě nijak nevadilo, protože jsem se beztak rozhodl pro kombinaci kousků brnění podle požadovaných bonusů. Boty, rukavice a přilbu jsem vzal z Raid setu, hrudní plát z Assault setu. Dlouho jsem nad tím rozmýšlel a nakonec jsem přeci jen udělal chybu, protože kvůli posílení Armor Penetration (důležité pro proražení obrany protivníka) by bylo lepší vzít Assault botky. Ale co už, vrátit to nejde. Budu to muset časem vykompenzovat runovými kameny. Hodně mě překvapil vzhled postavy, nevypadá to tak divně jako na obrázku, což je asi i díky mému povolání.
Krom setu brnění mi obchodník nabídl i artefakty přesně na míru a při prohlídce jejich statistik mě to nalomilo podruhé
Je to zkrátka výrazně lepší než to, co v základu získáte za kampaň Elemental Evil. Jméno obojího mi ovšem vypadlo. Každý kus je v ceně hrudního plátu, takže dohromady jsem u obchodníka nechal 350 ks Tarmalune. Nevýhodou obou artefaktů je, že jsou jen v běžné kvalitě (zelená).
Díky otevírání lockboxů jsem už předtím získal Demogorgonův opasek v rare kvalitě (fialová), takže to mělo smysl i z pohledu, abych nebudil příliš pozornosti tím mixem. Ono to navenek vypadá skoro jako podvod, ale s paladinem jsem si své už odpracoval, takže proč si to nyní neulehčit? Z paladina jsem navíc přes banku přenesl nasyslené upgradovací kameny a do půl hodiny jsem měl oba artefakty taky v rare kvalitě. Většina věcí je tak na mě už fialových.
Lockboxy jsem taky neotevíral ledajaké, ale vzal jsem runové lockboxy od paladina, které se používají pro náhodný los věcí pro upgrade artefaktů, proto mi díky hromadění Tarmalune přistálo i několik silných kamenů a krom toho mi vypadl medvědí mount, čímž jsem nečekaně pořešil i rychlejší dopravní prostředek.
Moje warložka rázem předběhla mého paladina, ale opravdu jen zdánlivě. Vše je to v té výbavě a nyní musím projít jednotlivé kampaně a posílit ještě vlastní postavu. Já jsem to pak schválně porovnával a můj paladin se dostal v průběhu času k droví zbroji, což tak nějak odpovídá Dusk setu. Rozdíl je opravdu jen v tom množství času, který jsem musel do hry investovat. Teoreticky jsem si tedy ulehčil jen něco a možná bych měl mluvit spíše o zmírnění obtížnosti. Při porovnávání zbrojí jsem se dočetl, že Pilgrim Armor se používá hlavně pro rozjezd, aby se ulehčila fáze, kdy se snažíte získat lepší kousky zbroje z Epic dungeonů apod. Je to taková sázka na jistotu.
Kupodivu tu tedy platí, že nákupem za reálné peníze se nikam extra nevyšvihnete a bez znalosti samotné hry jsou ty sety sice hezké, ale pro neznalého hry jsou skoro k ničemu. Pomohlo mi to ovšem v tom, že jsem nyní získal dost tréninkového času. Efekt byl prostě vidět hned a můžu se v klidu soustředit na pilování taktiky. Minimálně za ten pocit to opravdu stálo!
Kampaň Elemental Evil se nyní stala už jen formalitou, což mi svým způsobem nevadí. Její druhá polovina mě ani ředtím nijak nebavila. Zajímavé to začne být až u kampaní určených pro level 70. Nevím, jak dlouho u hry vydržím, tyhle kampaně jsou přeci jen zdlouhavé, ale když už jsem do hry investoval, tak se zkusím dostat alespoň na konec toho, co jsem měl rozdělané za paladina.