Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 15:14:11
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 11

Autor Téma: Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)  (Přečteno 34219 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #30 kdy: Červen 04, 2016, 09:49:24 »

Dnes jenom taková "drobná" poznámečka. Nejsem si teď jistý, odkud jsem to získal, ale před pár dny se mi do rukou dostal pytlík s hrdinskými Seals. Chtěl jsem ho otevřít, ale hra mi napsala, že už mám maximum (1200). Úplně jsem na tuhle měnu zapomněl. Přitom je to vedlejší produkt Heroic Encounter s démony, takže tahle forma výzev má ještě jedno velké plus. Za hrdinské sealy se dá totiž v Protector's Enclave docela dobře nakoupit brnění a doplňky. Je to sice jen modrý gear, ale statistikama velmi užitečný. Ne vše mi sedne, ostatně krom Hawling Hatred setu mi nesedne jako komplet nic :), ale není to špatný kompromis.

Problém řady setů je v tom, že všechny lepší, co jsem zatím viděl, vás v podstatě tlačí více do role tanka. Pokud bych chtěl udržet rovnoměrný růst, musel bych brnění prostě kombinovat, protože v každém setu je nějaký kousek, který se mi hodí více, než-li ostatní a sedne mi k univerzánímu vývoji postavy. Vzal jsem proto zatím jen kyrys. Vzhledově to celkem sedne ke zbytku, takže zatím jako papoušek nevypadám :D

Jak jsem naznačil již minule, ono je to celkem složité. Jako sólista se musím o univerzálnost snažit, ale pokud bych se měl více soustředit na kooperaci, tak ty lepší sety mi vlastně dávají to nejlepší, co pro roli palidinského tanka jde. V tomhle ohledu mi přijdou perfektně vyvážené. Ve skirmishi třeba po mě nikdo nechce, abych to tam na pár ran sundaval, mohem užitečnější jsem, pokud dokážu ve středu bitvy stát a boostovat DPS kolem. Z bojových dovedností prostě nedokážu vytěžit tolik, jako čistokrevná DPS. Defense, Deflection, Recovery, to je to, co je u paladina na prvním místě.

Přesto musím uznat, že jako DPS jsem zase poskočil. Včera jsem se rozhodl pro prohlídku Well of Dragons. Původně jsem moc nezamýšlel, že bych tu něco extra dělal, ale nakonec jsem si promluvil s Elminsterem a nechal se do zdejšího problému zasvětit. U bojů je dost znát, že už nejsem zelenáč a celkem to odsýpalo. Větší kontrast jsem pak zažil dneska, když jsem si vyzkoušel jednu ze základních částí kampaně Tyrany of Dragons pro level 70 a najednou jsem tím proběhl s výraznou lehkostí. Efekt útočných Boonů z kampaní je prostě znát.

Trochu jsem se návštěvy Well of Dragons obával, ale protože je to (odhadem) obtížností podobné Icewind Dale, kam už mě hra před nějakou dobou posílala, tak jsem se rozhodl  se po Dračí Studni více porozhlédnout. Zklamalo mě spíš to, že je tenhle přídavek kampaně v principu úplně stejná rutina, jako kampaň samotná. Vlastně musíte těch denních úkolů splnit podobné množství, protože kampaňové suroviny padají v polovičním množství. Z pohledu Boons pak stejně musíte plnit základní úkoly pro level 70, protože v dodatku potřebné suroviny nepadají. Tím pro mě Tyrany of Dragons zapadla do kategorie "Nudná kampaň".

Je fakt, že hlavním problémem kampaně se u mě stalo to, že jsem jí začal plnit až po levelu 70. Kdybych jí plnil průběžně od toho levelu 25, tak se celá ta rutina rozmělní, ale takhle je to prostě moc natahované. Když vemu, že dneska budu mít 100% i takové Dread Ring kampaně, tak je to opravdu značný kontrast. Přitom Dread Ring jsem původně pro její zdlouhavost nechtěl plnit vůbec :D

Pořád si myslím, že kdyby autoři tu rutinu podstatně omezili a dali hře větší spád, nutilo by to hráče zkoušet i další postavy a klidně tím procházet znovu a znovu. Takhle si ovšem nedokážu představit, že bych tohle celé chtěl absolvovat ještě jednou ;) Na druhou stranu se dmu pýchou, že jsem to nevzdal a jsem už takto daleko :D Underdark kampaň se mi plní v podstatě sama od sebe a zbývá mi tak začít už jen Icewind Dale kampaň, což bude nyní nejspíše o poznání snažší.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #31 kdy: Červen 06, 2016, 06:29:39 »

Včera jsem si opět potvrdil, že obsah pro level 70 je "vhodné" rozehrát najednou :) Jsou to drobnosti, které se dají různě přehlédnout, u mě i díky tomu, že jsem některým začal věnovat pozornost později. Nějak mě napadlo jít si ukrátit čas do Heroic Encounter ve Spinward Rise a přitom jsem přišel na to, že poměrně často jako odměna vypadne Lesser Resilience Stone, což se hodí k nabíjení artefaktů. HE ve Spinward Rise jsem původně odpískal kvůli tomu, že mi už nemají co nabídnout :)

Jenom připomenu, po splnění kampaně Elemental Evil se hráči otevře cesta k elementárním zbraním. Podmínkou je dosáhnout 100 tzv. mote příslušného živlu. Mote vypadávají celkem náhodně během HE, tedy 1 HE se rozhodně nerovná 1 mote. Ani nepočítám, kolik HE mám za sebou, ale mote mám teprve 17. Původně jsem tedy usoudil, že k palcátu vzduchu se jen tak nedostanu a přestal jsem se tomu věnovat vůbec. Nicméně ono to tak úplně nejde, protože zrovna k němu vede ještě jeden úkol od Protectora.

Řekl bych, že jsem měl docela štěstí, protože jsem začínal na 14 mote a až tolik HE jsem nemusel dokončit a měl jsem hned o další 3 mote více. Těžko říci, jak přesně to funguje. Možná to uvažuje i počet HE, které hráč v jednom sezení odehraje. Tedy jinými slovy, pokud budu u HE ve Spinward Rise sedět celý den, je možné, že toho získám více, než-li bych získal odehrátím stejného počtu HE s přerušením (logout). Nahrávalo by to celkové koncepci hry, která odměňuje pravidelně hrající hráče. I tak je to ovšem na dost dlouho :)

Je ovšem dobré vědět, že HE ve Spinward Rise jsou dalším zdrojem Resilience Stone. Pro nabíjení nad rank 15 to sice moc není, ale do toho rank 15, tedy do modré kvality, to u artefaktů pomůže. Podobný zdroj silnějších kamenů jsem zatím neobjevil.

Herní den jsem nakonec po krátkém rozmýšlení zakončil upgradem companiona. Obětoval jsem 250 000 Astral Diamonds a část levelů Shivy potom docvičil ze svitků. Překvapilo mě, že upgrade je okamžitý, na nic se nemusí čekat. Dolevelení bylo právě díky kombinaci svitků a pár HE rychlé. Trénink o 5 levelů zabral 4,5 hod. - dneska už se mi Shiva vrátí jako level 30, tedy analog hrdiny level 60. Žádný zázrak to asi nebude, nicméně by měla být silnější a rovnou se mi zpřístupní poslední skin. Diamantů ani tak moc nelituju, za poslední dny jsem si celkem nahrabal, takže mi jich stále zbývá 80k a jejich množství stále roste. Chtěl bych se dostat i k druhému upgrade za 500k, kde už očekávám výraznější změnu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #32 kdy: Červen 08, 2016, 09:16:18 »

Pokrok companiona

Původně jsem od Shivy opravdu moc nečekal, přeci jen analog levelu 60 hrdiny není zrovna terno. Většinu času trávím na mapách pro level 70, takže jsem čekal něco podobného, jako se stalo mě, když jsem poprvé navštívil Blackdagger Ruins. Potvory byly zhruba o 5 levelů výše a mě se moc nedařilo je silněji zranit. Jenomže on companion funguje asi trochu jinak.

Statistikama to opravdu žádná sláva není, byť je velmi příjemné, že část statistik se převádí i na mě :) Shiva se se zdravím dostala přes 20k, ale bojové charakteristiky zůstaly nízké. Překvapení proto přišlo samozřejmě až v boji. Chvilku jsem mlátil potvory v dungeonu v Ashen Battlefield a pak jsem přestal, abych se podíval, jak na tom Shiva je. Vůbec jí nevadilo, že to kolem jsou potvory level 71, ostatně ono jí to nevadilo ani předtím, jenomže to se spíš jen pletla pod nohama. Damage docela vzrostl, ale hlavně mě překvapilo, jak dokáže pomocí Life Steelu "regenerovat". Už to tedy není jen takový ten přítěžek, co leží každou chvíli na kolenou.

U mě je třeba Life Steel dost okrajová záležitost, ale pořád bych měl mít větší bonus jak ona. Přesto z něj nedokážu moc vytěžit. Napadlo mě u toho, že některé ty statistiky jsou opravdu svázané spíše s konkrétním povoláním, které k němu má další bonusy. Předminule jsem třeba zmínil, že u paladina patří mezi základ Deflection, ale i to je poměrně složité navyšovat, protože tu platí stejná věc, jako u Defense, Power a Critical - za každých 400 bodů +1%. To co mám, samozřejmě pomáhá, ale dostat se na nějaký pořádný bonus, už tak snadné není. Shiva jako lučištnice bude mít k Life Steelu asi bonus.

Každopádně nelituju utracených diamantů. Koukal jsem, že lučištnici ve hře zas tak moc hráčů nepoužívá, obzvláště ne vycvičenou, takže už jen v tomhle nezapadám do průměru kolem. V boji je pak její příspěvek také znát. A hlavně opravdu dělá to, co má a necpe se do kontaktního boje. Hezké je, když naběhnete někam do chumlu potvor, část umláte a pak si můžete jít udělat kafe, protože zbytek už zvládne sama, zatímco já už jen stojím s nahozeným štítem :)

Včerejší větší upgrade hry

Ale teď k tomu hlavnímu. Včera došlo k většímu upgrade hry, což sebou přineslo dost výraznou změnu v organizaci obsahu. Sice jsem přišel o přehledné menu kampaní, ale byly přidány další bonusy za dokončení jednotlivých částí hry, plus je nyní vidět hierarchie jednotlivých částí hry.

Namísto původní tabulky kampaní se nově objeví okno, kam jsou do stromu začleněny i oblasti základní hry.  Začíná se samozřejmě na spodku stromu a postupuje se výše. Vždy je tak dobře vidět, kterým směrem by se postava měla dále vydat. Za splnění každé části základní mapy jsou pak nově přidány extra bonusy. Nejvýše postavená je pak Icewind Dale kampaň, což jsem celkem očekával. Je jediná, kterou jsem zatím ani pořádně nenačal :) Včera jsem shodou okolností s kolegy diskutoval, že obtížnější bude možná dodatek k Tyrany of Dragons (Rise of Tiamat), ale nakonec se to spíš překlonilo právě na stranu IWD. Ono asi během mého hraní došlo k jinému drobnému upgrade, protože kolega se nemohl na levelu 70 do IWD pořádně dostat, což možná souvisí s dříve zmíněnou poznámkou, že po otevření několika Boons v Sharandaru a Dread Ring, mi hra oznámila, že nyní už jsem připravený do IWD kampaně vstoupit. Netušil jsem proč, protože já už tam v podstatě byl.

V tomhle jsou online hry zrádné a celkem chápu, proč nemá význam je recenzovat. Jen za ty dva měsíce, co hraju, se obsah výrazněji změnil 2x. Je pravdou, že rutina pro level 70 zůstala stejná, ale vzhledem k tomu, že včerejší upgrade vyšel z podnětů komunity, je klidně možné, že za půl roku se překope třeba i vysokolevelový obsah.

Posun v kraftění

V Leadership už jsem na levelu 11, ale řadu lepších úloh jsem nebyl schopný plnit, protože mi chyběl nějaký kraftící předmět. Už delší dobu se jedná třeba o Infantry Weapon. Moc to nepotěší, obzvláště když nevíte, kde tohle sehnat.

Na včerejší doporučení kolegů jsem zašel znovu na aukci a prohlédl si jí mnohem podrobněji. Infantry Weapon jsem tam sice našel, ale nakonec jí nekoupil. Zaujal mě totiž její popisek, kde se píše, že se dá koupit u obchodníka v Protector's Enclave :) V tu chvíli mi to dcovaklo :D

Na kýženého obchodníka jsem už před pár týdny narazil, ale nevěnoval jsem mu pozornost, protože jsem se kraftěním ještě nezabýval. Stojí normálně v Seven Cost Marketu a nad hlavou má kladivo a meč. Infantry Weapon jsem u něj pořídil za krásných 50 stříbrných a hned koupil i speciální zbroj za zlatku, která bude potřeba v úlohách od levelu 13. V aukci by to bývalo nebylo tak drahé, dotyčný chtěl nějakých 260 diamantů za kus, ale když mám klasickou herní měnu, tak proč čekat na konec aukce?

Díky tomu můžu začít vyrábět zajímavější předměty a hlavně můžu rychleji navyšovat zkušenosti.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #33 kdy: Červen 12, 2016, 21:01:23 »

Nějak jsem ráno podlehl diskusi s kolegy a rozhodl se vyzkoušel vyplnit sloty předmětů o runy (runestones). Ne že bych to už dříve nezkoušel, ale čekal jsem spíš na okamžik, až získám nějaké vyšší kousky run. Jenomže s tím je právě docela problém. V běžném lootu se dá narazit max. na level 5 a občas odněkud vypadne i level 6 runa. Vyšší levely je tak potřeba vyrábět hlavně ručně, což není zrovna nic levného.

Z level 6 run jsem měl 5 žlutých a 2 zelené kousky (jeden se mi podařilo hned upgradnout na level 7, stálo to 2 Mark of Potency a nějaké runy na nabití). Světle modrou moc nepočítám, její bonus se mi moc nehodil. Žluté mají výhodu hlavně do offense slotu, kdy přidávají něco málo k Power. Zelené jsou na tom obdobně, ale bonus je nižší a doplněný i o bonus ke Critical. Do Utility slotů jsem pak nacpal červené level 5 runy, což přidává bonus k pohyblivosti. Výhoda je, že ono se to dá za poplatek zase všechno vyndat, takže můžu klidně experimentovat, popř. to dát zas do jiné zbroje.

Nevyplněné mi nakonec zůstaly u pár věcí jen fialové sloty, protože ty jsou určeny pro shardy, které jsem před nějakou dobou celkem bezostyšně rozprodal :) Není to nic nesehnatelného, takže mě to ani nijak netrápí. Shardy se navíc nabíjejí ještě hůře, protože se nabíjejí vzájemně o sebe a úspěšnost upgrade je jednotně 1% (skoro nemá smysl se tím zabývat, pokud nemáte nakoupené podpůrné kamínky - samozřejmě za Zeny). V základní variantě je bonus z nich celkem zanedbatelný, byť pořád je to přeci jen alespoň nějaký bonus.

Statistikama mi to celkově pohnulo spíše kosmeticky (nízké levely run), není to tedy rozhodně žádné terno, ale má to jeden nezanedbatelný efekt, který jsem do této chvíle jen tušil. Každá runa má podobně jako všechny ostatní předměty svůj item level a tohle číslo se po aplikaci runy přičítá k total item level postavy (TIL). V praxi to znamená, že jsem z hodnoty 1623 poskočil na 1955! Když si vzpomenete, jak jsem si před pár týdny zoufal, že dosažení hranice 1600 bodů z hodnoty 1400 není žádná sranda, najednou jsem tímto nepatrným krokem poskočil o více jak 300 bodů. 2000 bodů je přitom dalším významným milníkem pro Epic Dungeony a najednou jsem kousek od ní.

V tuhle chvíli mi hra odhalila další skryté tajemství, které má ve skutečnosti dost významný dopad na samotné hraní. I když ono to může být vlastně trochu sporné. Epic dungeony jsou sice v principu zajímavé pro svůj loot, ale na otevření finální truhly je potřeba Epic Dungeon Key, což je položka, kterou si musíte zakoupit (narozdíl od standardního klíče, který je sice 1x denně zdarma, jenže v Epic dungeonech je vám k ničemu). Epic klíč přitom stojí 5000 Astral Diamonds. Když si vezmete, že finální truhla může v klidu vygenerovat nějaký "odpad", je to dost na pováženou.

Nebylo to ovšem jediné ranní překvapení. Při diskusi o skirmiších a dungeonech jsem se dozvěděl, že nedávný upgrade přinesl ještě jednu novinku právě do této oblasti hry a to, že snížil požadovaný level pro Dungeon Queue Malabog's Castle na level 68+, což vůbec není špatná zpráva. Hlavně pro nižší levely, neboť takhle je to dosažitelné už v rámci plnění kampaně Elemental Evil. Netuším, jak je to nyní se samotnou Sharandar kampaní, ale pokud je stále dostupná až pro level 70, tak pro nižší levely zůstává v kampaní nutnost vlastnit Epic Dungeon Key. Ostatní si vypomohou Malabog's Castle Key a otevřou alespoň jednu z truhel.

Tohle je výhoda kampaňových Epic dungeonů, že si lze v kampani potřebný klíč k jedné z finálních truhel vyrobit a není tak potřeba plýtvat diamanty. Ale třeba se časem změní i tohle. Je vidět, že vývojáři bedlivě sledují dění na serveru a přeci jen se snaží tu rutinu na vyšších levelech nějak zmírnit.

Sám jsem se teď dostal do bodu zlomu, kdy pokračování ve hře začínám zvažovat. Mám dokončené víceméně vše, co jsem chtěl a do další porce rutiny už se mi moc nechce. Jedinou metou tak zůstává upgrade palcátu do epic kvality, od které mě dělí už jen nějakých 14 000 bodů. Zítra můžu mít klidně další polovinu z toho za sebou, popř. večer už můžu mít po upgrade. Jinak zlepšování postavy už nebude příliš výrazné, musel bych vstoupit do gildy a to jsem opravdu zamítl rovnou.

Je strašná škoda, že se to po levelu 70 takto natahuje a velkou roli začne hrát právě členství v gildě. Ono to tu rutinu neodstraní, ale dost jí to může zmírnit. Je klidně možné, že bez gildy je dokonce některá část výzev pro mě tabu, ale já ani nemám potřebu zkoušet vše. Když to vemu, mám za sebou 2 měsíce pravidelného hraní a zvědavost pomalu opadá, protože hra už nic nového nepřináší a každou nenačatou věc musím automaticky přepočítávat na reálný čas. Kdyby to bylo v řádu dnů, max. týden, bylo by to fajn, ale u kampaní jsou to celé týdny repetitivního obsahu.

Další věcí je všudy přítomná náhoda. Mám Adamantinum Key v Dread Ring kampani, ale z truhly mi nakonec vypadne věc, kterou běžně sbírám v lootu v oblasti! Speciální truhly a váčky ani nepočítám. Kolega to třeba nevydržel a koupil si před pár dny za 10 USD uvítací balíček. Najednou je skoro přede mnou :) Nedělám si iluze, orientace na placené hráče jde vytušit už na začátku hry. Od rutiny ho to sice nezachrání, nicméně zrovna v očarování a upgrade věcí mu to dost ulehčilo. Nehledě na to, že TIL už má nad 2000. Svým způsobem je tedy na tom lépe, protože se může dříve věnovat aktivitám, které se pro mě stavájí dostupné až nyní. Díky tomu má ten obsah variabilnější.

Nicméně tou rutinou si stejnak projít musí. Jen šílenec by se nakonec chytil do pasti pravidelné platby, byť si dokážu představit, že je někdo klidně ochotný vypláznout 10 000 Kč a pár kampaní si otevřít bez hraní ;) Jenomže ta cena je opravdu neúměrná, protože nakonec beztak skončí se stejným Adamantinum Key a pravděpodobností jako já :D

Každopádně jsem dneškem ve hře prozkoumal asi poslední skrytý kout, který mě ještě tak nějak zajímal a dále už se přesunu k rekreačnějšímu stylu hraní, abych dokončil těch pár načatých věcí a poté to nejspíše opravdu utnu. Pokud by se něco zajímavého objevilo, zcela určitě o tom napíšu, ale na pravidelné psaní už to nebude. Na to je ta rutina opravdu velká a nezáživná. Druhý problém je, že ono ani nemá smysl sepisovat tu závěrem nějaký souhrn postřehů a tipů, protože jen za ty dva měsíce se hra v některých ohledech razantně změnila. Pokud jde však o doporučení, tak si stále myslím, že NWNO za zkoušku stojí a to dokonce i přes tu rutinu po levelu 70. Jen se je potřeba obrnit trpělivostí ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #34 kdy: Červen 20, 2016, 11:16:57 »

Nakonec jsem přeci jen vyštrachal ještě jednu věc, kterou jsem dlouhou dobu opomíjel a tou je aukce.

Obchodování na aukci probíhá pomocí Astral Diamonds a vzhledem k rozsahu nabízeného sortimentu je to zároveň místo, kde si za diamanty můžete nakoupit předměty ze Zen Marketu, tedy obejít přímou investici reálné měny při nákupu Zenů. Původně jsem to vynechával právě z tohoto důvodu, abych se vyhnul podobnému pokušení, ale aukce je zkrátka legitimní součást hry a navíc jsem na ní hledal běžně dostupný sortiment. Rozdíl je tak jen v ušetřeném čase a utracených diamantech :)

Problém byl trošku v orientaci a pochopení aukce. Každý předmět v aukci má stanovenu nákupní hodnotu. U aukce s příhozy se můžete pokusit tuto cenu snížit vlastním příhozem, ale pak musíte čekat na vypršení aukce. Tohle mě z počátku zmátlo, protože jsem netušil, že i předmět s příhozy lze koupit rovnou za stanovenou cenu a mít ho tak hned k dispozici. Mno, k dispozici ... To byl druhý zádrhel :) Pořád jsem čekal, že se mi nakoupený předmět objeví v inventáři, ale ono nic. Pomohla až náhoda, kdy jsem se dostal k interní poště a všiml si, že mi dorazily maily z aukce. A právě z nich se nakoupený předmět vyzvedává. Tutorial aukce mě na to asi upozorňoval, ale to už je pár měsíců zpět, takže těžko si něco takového pamatovat.

K nákupu na aukci jsem se jinak rozhoupal díky tomu, že zrovna probíhá oslava protektora, což sebou nese dvojnásobný bonus k nabíjení předmětů. Artefaktový palcát jsem měl sice již nabitý, ale selhal samotný upgrade. Protentokrát jsem se tomu chtěl vyhnout a nakoupil jsem si balíček 10 Preservation ward. Tyhle kamínky jsou v případě neúspěchu zničeny, ale zachrání se tak cenné reagencie. Není proto divu, že mě to vyšlo na nějakých 55 000 diamantů. Když si napočítáte cenu reagencií, obzvláště pokud jde o různé verze Mark of Potency, tak je to hodně znát. Za dalších 7100 diamantů jsem nakopil 6 Mark of Union, což je u mě také nedostatková reagencie. Po nějakých 318 odehraných hodinách tak mám konečně svou vlastní Epic artefaktovou zbraň.

Teoreticky jsem tohle mohl provést už po prvním neúspěšném pokusu o upgrade, ale hodně jsem se rozhodoval, zda-li jít do upgrade předmětů, nebo šetřit na upgrade companiona. Když už jsem byl v tom, tak jsem na aukci koupil celkem zalevno i 3 Greater Mark of Potency (16 600 za kus). Na řadě byly totiž vedlejší artefakty. Preservation Ward mi po tom všem zůstalo 6 - zrovna tady mi dost pomohly.

Musím říci, že je na postavu hned hezčí pohled. Jedinou zelenou věcí je u mě Lanthaderův artefaktový opasek, jinak začíná převažovat fialová. Škoda jen, že stále nemohu nikde sehnat čtvrtý vedlejší artefakt. Něco se dá sice koupit, ale nemám na to příslušné suroviny.

Na závěr jsem zkusil využít nabíjecího bonusu a začal jsem nabíjet svůj hlavní vedlejší artefakt. Nacpal jsem do toho 270 runových kamenů rank 5 a dostal se akorát na rank 78. Tedy ani ne na polovinu k dalšímu levelu :) Je vidět, že další investice diamantů mi několik následujících měsíců nehrozí :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #35 kdy: Červen 29, 2016, 20:16:22 »

Zdárně jsem se doklikal pár dní před konec kampaně Underdark a mimo to si předpřipravil základní pracovníky pro kraftící větev Leadership - 56 Mercenary ... dny samozřejmě ani nepočítám :) Teď z nich jenom během dalších pár dní vycvičit zbylé 4 Footmany a můžu směle pokračovat v rozvoji větve. U kampaně to bude trošku horší, protože poslední dva Boony po mě vyžadují speciální knížky dostupné ve vyšších úrovních skirmishů - mno, jak jsme se s kolegou bavili, ona bude ve hře chybka, protože žádné nové skirmishe nemám a bude se proto jednat spíše o Epic Dungeony vztažené k této kampani. Podobná bota je i v kampani Tyrany of Dragons.

Nedávno jsem se vrátil též k Sharandar kampani. Důvodem byla jedna z odměn, kterou jsem zaregistroval až zpětně. Za kampaňové suroviny a 15 000 diamantů si lze nechat vyrobit svitek s 1 Power bodem. Vzhledem k tomu, že po update hry se Sharandar kampaň nejspíše otevřela i nižším levelům, je to celkem významný doplňkový zdroj bodů pro dotrénování kýžených Powers. Výroba svitku sice trvá 20 hodin, ale protože limitem budou stejnak suroviny z třetí části mapy, je to celkem jedno. Mě od toho prozatím odrazuje to množství diamantů, které střádám spíše na trénink companiona.

Jinak je prakticky vše při starém :) Nakonec to vypadá, že bych přeci jen dojel i zbylé dvě kampaně. Je celkem zajímavé, že mě to u hry pořád ještě drží, byť nic zajímavého už se neděje. Na mapách chodím popaměti a pomalu znám i denní rozpis dungeonů :) Možná je to spíš jen zvědavostí, když už jsem tomu věnoval tolik času.

V počátku hraní NWNO jsme s kolegou probírali ještě jednu alternativu k této hře, která svým konceptem nevypadá vůbec špatně a mnohem více nahrává sólistům. Je jím MMORPG Black Desert. V tomto ohledu doporuču zhlédnout reportáž Lukáše Grygara, viz Black Desert Online. Není to F2P hra, na počátku se platí jednorázový poplatek, ale dále už by to nemělo nic žádat.

Vím, ono je zvláštní jít hrát MMO hru s tím, že se nechci s nikým družit. V případě NWNO bylo vysvětlení logické, zkrátka v současné době není na trhu žádná nová DnD hra, natož aby byla navíc z FR světa, takže to jinak ani nejde. Problém nedružení je ovšem hlubší a je to vidět hned v diskuzi pod odkazovanou reportáží. Já mám prostě s mentalitou CZ/SK komunity problém.

Začalo to už u Travianu a pokračovalo v Heroes Online. Kolega zkusil vlézt do CZ/SK gildy v NWNO a kvapem jí opouštěl ... Nedělám si iluze, že tohle se týká jen našich končin, ale pokaždé si stačí přečíst jen pár bodů pravidel gildy a mám jasno. Nemám potřebu se hnát za žebříčky a už vůbec nemám potřebu se ve svém věku nechat peskovat za neplnění nějakých povinností mladíkem, co ho zrovna ráno šéf seřval, že se pořádně nevěnuje své práci apod. Celkem se nedivím, že sólistů přibývá a jsem celkem rád, že to pochopili i tvůrci MMO her a ta volba tu je. Vždyť hraní je přece o té volnosti a dobrovolnosti.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #36 kdy: Červen 30, 2016, 19:23:53 »

Dneska jsem dočetl druhý díl trilogie Změna, tedy Krále Pirátů a konečně jsem se více dozvěděl o osudu Valindry Shadowmantle.

Vlastně je to svým způsobem dost zvláštní, protože je to další z trilogií, která moc nereflektuje souvislosti s příběhem v Neverwinter Nights z roku 2002. Král Pirátů je totiž zasazen do Luskanu a mimo jiné se točí okolo pětice vedoucích kapitánů a Mystického bratrstva, tedy dvou bodů, které se objevily už ve zmiňované hře.

Asi bych si to dokázal vysvětlit, pokud bych přistoupil na to, že kapitán Kurt je jiný Kurt, než-li ten v knize. Pak se to prostě celé odehrává řadu let před příběhem knihy (tomu nahrává i existence živé sukuby Nyphitys) a svou aktivitou ve hře nechtěně zajistíme, že se lich Arklem Grít opět ujme vlády nad věží (pokud si vybavuju, byl svržen a uvězněn, jenomže bez něj se nedá ve věži dostat až nahoru). Arklem je potom právě postavou, která hraje v knize celkem významnou roli a mimo jiné stojí za přeměnou Valindry.

Jistá Valindra už se objeví ve hře, ale v té době je to jen nějaká zlodějka. Nic ovšem nebrání tomu, že se z ní po osvobození Arklema mohla stát jeho vězeňkyně a později učednice, která to dotáhla až na Dohlížitelku a druhou nejvýznamnější postavu Věže. V knize je Valindra po útoku na Věž zabita svou rivalkou a Arklem jí o pár dní později promění v liche. Časově to asi nebude tak daleko od bodu, kdy Bhaalův potomek porazil Amelyssan.

Hry s tímhle příběhem určitě nepočítaly, protože vznikl o mnoho let později, takže některé postavy nejspíše sloužily jen jako předloha. V tomhle to bude oproti NWNO rozdíl, byť příběh Valindry si ve hře asi taky půjde vlastní cestou.

Každopádně už mě dělší dobu nahlodává myšlenka, abych si oba díly NWN znovu zahrál :) Dvojka je sice úplně o něčem jiném, ale není o nic méně zajímavá. Jedničku jsem dokonce skutečně před pár týdny rozehrál, ale to jen kvůli tomu, abych si připomněl tvorbu postavy a mohl to porovnat s NWNO. Jakmile jsem se dostal ven z Akademie, tak jsem si prohlídl akorát centrální čtvrť. Jistá podoba s Protector's Enclave v tom je, ale je potřeba hodně zapojit představivost :D Doba a možnosti prostě hodně pokročily.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter Nights Online
« Odpověď #37 kdy: Červenec 05, 2016, 08:35:50 »

Sice sedím v práci, ale to mi nebrání o NWNO přemýšlet ... :D V nejbližších hodinách by mi postava měla dosáhnout na poslední level kampaně Underdark a otevřít by se mi tak měla směna faerzers a ichor na diamanty. Není to úplně klíčový okamžik, ale vzhldem k tomu, že ve Well of Dragons se dá na Demonic Encounters docela nahrabat, tak to bude příjemné přilepšení.

Nicméně délka kampaně Underdark se řadí k těm roztahanějším. Ono se to na první pohled nezdá, obzvláště když samotná struktura stromu kampaně je velmi jednoduchá, ale třeba oproti Death Ring má dokonce o několik stupínků více. Navíc se mi ne vždy dařilo optimálně level zvedat po uplynulých 18 hodinách, takže to ve finále bylo opravdu co level, to jeden den.

Ke konci Underdark jsem se navíc znovu vrátil k Tyrany of Dragons a začal odemykat spodní tiery Rise of Tiamat. K plné spokojenosti mi chybí jedna kampaňová měna, vlastně tři, ale dvě se používají pro jeden jediný tier, který má asi spojitost s finále, neb odměnou je náhodně zvolený artefakt. Ta první měna je ovšem důležitá kvůli zbývajícím Boons.

Po tomhle všem by mi vlastně z toho single obsahu zbyla už jen Icewind Dale kampaň, ale začíná to být už příliš monotónní. Hraju teď už hlavně jen ze setrvačnosti a odškrtávám si odehrané položky kampaní. Dokonce jsem opět omezil množství denních úkolů, které podstupuju. Přeci jen, když děláte 3 týdny stále to samé, tak to docela omrzí :) Stala se z toho přesně taková ta hra, kdy si každý den odehrajete nějaký kousek dle vlastní vůle a s povzdechem si spočítáte, kolik týdnů vám asi ještě tak zbývá, než nahromadíte to či ono.

V některé dny to není na škodu, ale povětšinou mi větší motivace k hraní docela chybí. Je tedy fakt, že při tomhle konceptu a v téhle fázi hry asi moc jiného vymyslet nejde. Největším problémem je, že už dlouhou dobu nemám důvod postavu vylepšovat (výzbroj, dopilovat Powers apod.). Nehledě na to, že i tohle dost spolyká čas ;)

Epic dungeony mě kupodivu taky stále moc nelákají, byť u některých si můžu tvořit klíče v rámci kampaní, takže bitý bych na tom tak úplně nebyl (dva typy nižších klíčů jsou dostupné právě i v rámci kampaně Tyrany of Dragons, takže celkem už jde o 4 Epic dungeony). Spíš mě u nich odrazuje délka hry. U skirmishů je to tak nějak dané a celkem to odsýpá, ale u Epic dungeonu je to s přehledem hodina a více, kdy si člověk navíc nemůže od klávesnice ani na chvilku  odskočit ... tedy spoluhráči by to rozhodně neuvítali :D

Pořád při tom všem přemýšlím nad kritikou části hry pro level 70 a postupně se můj vlastní názor na tento obsah umírňuje. Je potřeba se na to podívat i z druhé strany, tedy z pohledu provozovatele, který by taky rád něco vydělal. Jak vidno, odolní jedinci jako já zkousnou i to neúměrné natahování :D Pořád jsem do hry nevrazil ani korunu. Na druhou stranu, placením si podle mě hráč v téhle části taky nijak výrazně nepomůže. To má smysl někde na nižších levelech, kde se dá např. z VIP více těžit. Hráči PvP to asi budou vidět jinak, ale to jde mimo mě (PvP a gildy stále zcela ignoruju).

Hře by možná více prospělo, kdyby měla vyšší level-cap, aby měl hráč větší motivaci k rozvoji postavy i pro single obsah hry. Jinak je potřeba brál level 70 obsah spíše jako bonus pro ty, kdo hodlají u hry trávit další měsíce hraní a dokážou se radovat z každého malého zlepšení, byť v každém tom dungeonu a skirmishi byli už 100x předtím. V tomhle ohledu už jsem na to rezignoval. Celkem teď chápu, jak může mít někdo v NWNO nahráno 1000 hodin. Ono když chcete postavu vypiplat, tak to prostě ani jinak nejde. Stačí, když si jen vezmu, kolik úsilí by mě stálo dostat všechny svoje artefakty na Legendary úroveň.

Dneska ještě kouknu, jak moc náročné pro mě bude získat chybějící měnu v Tyrany of Dragons a pokud to bude schůdné, tak bych to dotáhl v tomhle týdnu do zdárného konce, alespoň po stránce tierů. U Icewind Dale kampaně pořád váhám. Kdyby to zabralo každý den maximálně hodinu hraní, tak by to celkem šlo, ale obávám se, že to tak snadné nebude. Vzdát už to teď nechci, ale pauzu bych docela potřeboval.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #38 kdy: Červenec 19, 2016, 16:59:11 »

Jednou, max. 2x za den oběhnu nebo odklikám pár věcí, ale jinak se moc aktivně už do hraní nehrnu. Hlavní vlna zájmu pominula a v Icewind Dale taky nemám důvod postupovat. Nicméně i tak se mi dneska podařilo objevit jednu nečekanou věc.

Opět jsem začal zápasit s místem v inventáři a kumulovaly se mi v něm části Alliance armor. To je takový lepší set, co se kupuje za Seals of Elements, nebo docela často padá v Epic Queue (hlavně dungeony). Do aukce dát nejde a prodejný taky není, tak jsem s tím zkusil alespoň nabít artefakt :) Hra mě naštěstí za včasu upozornila, že tyhle předměty jsou tzv. salvageable, což znamená, že je lze u speciální kovadliny "rozložit" na Astral Diamonds (AD). A není to rozhodně zanedbatelná částka - dle typu 2-4k AD. Takže jsem dorazil k nejbližší kovadlině v Protector's Enclave, otevřel inventář a vybral příslušnou volbu. Rázem jsem byl o 15k AD bohatší :D

Je to docela významný zdroj AD, o kterém jsem vůbec neměl tušení. Seals of Elements mi navíc často bez užitku přetékají. Takhle vím, že se mi vyplatí za ně jít něco koupit a pak to nechat rozložit. Tím alespoň nepřijdou nazmar.

V Dragon Encounter mi navíc dneska vypadl dračí palcát, což je dost dobrá zbraň bez požadavku na konkrétní level postavy. Artefaktu se to nevyrovná, ale pro postavu na nižším levelu to musí být hodně užitečná zbraň. Schválně jsem zkusil, kolik by mi vynesl jeho prodej v aukci a je to něco okolo 40k AD. Avšak neprodal jsem ho, zatím si ho ponechám ve sbírce. Mimochodem, podobně jako analogický dračí štít, i palcát se zapisuje do seznamu v kolekci. Štít jsem už našel vícekrát, ale palcát bude asi podstatně vzácnější.

Jinak pokud jde o YT a změnu názvu seznamu videí ... jak jsem byl nedávno správně upozorněn, hra ve skutečnosti nenese název Neverwinter Nights Online, ale je to pouze Neverwinter. Je zajímavé, jak jsem se nechal unést myšlenkou pokračovatele legendární série a byť jsem na tu logovací obrazovku koukal každou chvilku, vůbec mi nedošlo, že tomu chybí ten přídavek :D Všechno jsem tedy zpětně přejmenoval.

Edit: Tak měnit za AD lze i všechny prsteny +x, které padají ze skirmishů a Encounters, takže dneska jsem si se vším všudy přišel na dobrých 50k AD :) A to prakticky za nic. Když si uvědomím, kolik těhle prstenů jsem normálně rozprodal obchodníkům ... grrr
« Poslední změna: Červenec 19, 2016, 20:16:41 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #39 kdy: Únor 13, 2019, 14:03:37 »

Ani bych neřekl, že už jsou to dva roky, co jsem hraní Neverwinter zapíchl :) Čas opravdu letí. No, ale proč to téma znovu vytahuji ...

Předevčírem jsem oprašoval svoje herní klienty k MMORPG, konkrétně jde o Arc pro Neverwinter a TESO klient pro The Elder Scrolls Online. Ne že by na tom až tolik záleželo, ale třeba v případě TESO bych ztrátou účtu přišel o komplet zakoupenou hru, takže jsem si potřeboval přinejmenším ověřit přihlašovací údaje. A při té příležitosti jsem si obě hry nechal nainstalovat.

Ono se nostalgii blbě brání a na Neverwinteru je zkrátka něco, co dokáže zaujmout. Přinejmenším to má solidní příběh a při vývoji a tréninku postavy se dá dostatečně vyblbnout. Bohužel ta kvalita upadne po levelu 70, kdy se přejde na Heroické kampaně (level 70) a to už moc pro sólo hraní není. Důvodem je trénink a vybavení, ke kterému se jako sólista nedostanete, ostatně o tom jsem zajisté v předchozích příspěvcích psal.

Zprvu mě do hry nalákala existence modulu Ravenloft, který byl uvolněn minulý rok a kdo by se prostě nechtěl setkat se Strahdem von Zarovich? Jenomže jde bohužel o kampaň pro postavy level 70 a jako na potvoru jsem se svým paladinem nedokázal ke kampani dostat, protože mi očividně chybí jiný neodehraný obsah. Navíc já ty Heroické kampaně opravdu nemusím, ono s tím, jak si max. můžete jako sólista postavu vycvičit, jste dost pozadu a je to hodně znát. Tím pádem Ravenloft padá.

Na druhou stranu si říkám, že Ravenloft v kulisách MMORPG nebude nic extra, takže o nic nepřijdu. Nehledě na to, že Strahd bude určitě součástí raidu, a jak už to u těhle bossů bývá, tak to je pro podobně vyskillené hráče jako jsem já spíše utrpení :)

Ale i tak mi to nedalo a rozhodl jsem se, že si vytvořím úplně novou postavu a zkusím si projet alespoň část základní kampaně. Na odreagování je to dobré a na Neverwinteru se mi skutečně líbí, že se tu se sólisty počítá. Protentokrát jsem zvolil elfku s povoláním Scourge Warlock (SW). Je to docela zajímavé povolání, podobného ražení jako paladin, ale SW je oproti němu orientován na boj a k tomu má vybalancovanou obranu. Je to jakoby otočený obraz paladina, což jsem ani tak nějak netušil, mě se prostě to povolání jen líbilo a chtěl jsem si zkusit, jak to bude vypadat za charakter orientovaný na DPS.

Bylo poměrně kouzelné, na kolik věcí jsem si ve hře vzpomněl a za dva dny se mi podařilo průměrným hraním vylézt na level 27. Přitom jsem na postavě zatím nic netrénoval, jen obměňuju výbavu. Mnohem horší je to se situací na serverech. Už když jsem Neverwinter před těmi 2,5 roky opouštěl, tak měl počet hráčů klesající tendenci, ale nyní je to ještě o poznání horší. V základní kampani je hráčů méně, ale zase mají tendenci více spolupracovat. Do toho dost často chodí pomáhat vyšší levely, no a levelů 70 je tu hodně. Skoro jakoby už sami neměli co hrát a zůstali tu jen ze setrvačnosti. I ten interní chatt není tak živý.

Každopádně nemám v úmyslu projít celou kampaň, jen jsem si to chtěl připomenou a v poklidu si zaklikat s novou postavou. Pokud bych asi chtěl nyní trávit čas s MMO, tak bych sáhl spíše po TESO. Když si totiž vzpomenu, jak vypadá základní kapaň v pozdějších částech, tak mě to nijak neláká. Plnohodnotnému singlu se to nevyrovná. A úplně nejhorší je pasáž přechodu z levelu 65 na 70, kdy to celé neskutečně dlouho trvá.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #40 kdy: Únor 18, 2019, 20:32:31 »

Nakonec mi to nedalo, hlavně o víkendu jsem se do hry více položil, a Eona je Scourge Warlock level 70 :) Byla to skutečně hlavně zvědavost, ale z počátku jsem si říkal, že dojedu tak do poloviny úvodní kampaně a pak to zapíchnu, jenomže hra poměrně pěkně odsýpala a zaškobrtlo to až ke konci. Díky tomu jsem neměl důvod od hry odcházet.

Za těch několik dní jsem si povšiml i několika úprav v hratelnosti a nutno říci, že se jedná o změny k lepšímu. Základní, neboli úvodní kampaň, je víceméně stejná a jejím účelem je hráči dopomoci k levelu 60. Okolo levelu 20 se do toho stále míchá i kampaň Tyranny of Dragons, ale té si není třeba všímat. Stejně to zůstalo i nad levelem 60, kde je dvojice pomocných kampaní, které hráči dopomohou k levelu 70 a zrovna zde je změna. The Maze Engine jsem ještě nezkoušel, ale po základí kampani jsem vlezl hned do kampaně Elemental Evil, odkud zmizely Vigilance Task, tedy pověstné opakovatelné úkoly s bossy. Nyní je to krásně zakomponováno v příběhu bez opakovaní a jako bonus je zde zrychlené levelování (před těmi několika lety byl přechod z levelu 65 na 70 utrpení a trval vemi dlouho, dneska jsem to zvládl za několik hodin).

Je to ohromná změna, protože z Underdarku základní kampaně jsem odcházel zhruba na levelu 65-66 a k přechodu na level 70 mi stačilo projít komplet mapu Reclamation Rock a na konci si už jen trochu pogrindit. Zůstaly mi tak stále celé 3 mapy kampaně Elemental Evil. To horší mě ovšem čeká. Zbytek Elemental Evil bude asi v pohodě, to je kampaň, kde se level postav upravuje (zastropuje) pod level 70, takže tu budu mít trošku výhodu, ale pak to bude o poznání horší.

Hrát za Scourge Warlocka bylo bezproblémové až do návštěvy Underdarku v základní kampani, kde jsem na spodním patře začal častěji umírat a boje s bossy už taky nebyly zrovna nic moc. V Reclamation Rock jsem pak hlavního bosse pižlal naněkolikrát, protože to je opravdu nezvyk v taktice. Paladin měl výhodu v tom, že to byl držák, sice málo zraňoval, ale v pohodě ustál přesilu. Moje kouzelnice je oproti tomu křehká. Sice s ní dokážu potvory poslat k zemi velmi rychle (oproti paladinovi je to nesrovnatelně rychlejší), ale nesmím si je tolik pustit k tělu, což je docela problém.

Při tvorbě vlastního buildu jsem se trošku inspiroval OP postavami, ale během hraní jsem zjistil, že to je prostě hodně o stylu hraní a pro PvE v mém provedení jsem sáhl po trochu jiné kombinaci dovedností a k tomu mám i trochu jiný mix featů. Ty OP postavy jsou asi tvořeny hlavně s ohledem na PvP nebo skupinové hraní. Navíc já u warlocka našel lehkou obdobu toho, na co jsem byl už zvyklý, resp. jsem si za některé jeho dovednosti našel alternativu. Přídavek ke zdraví mi např. dodává vampýří kousnutí.

U warlocka hraje důležitou roli prokletí - jeho sesílání na protivníky dokáže silně podpořit efekty mnoha použitých dovedností, což je další prvek, na který je potřeba si zvyknout. O obnovu zdraví se pak stará vysoká hodnota Lifesteelu, díky čemuž kradu zdraví napadeným protivníkům, ale tady je zase z logiky věci jasné, že i zraněný warlock musí stále bojovat, protože pokud přestane útočit, tak se mu samozřejmě nic obnovovat nebude :D Kroužení kolem skupiny nepřátel je nejhorší možný taktický manévr (obzvláště pokud jsou rychlí, střílí, anebo kouzlí ... popř. vše dohromady). Proto je kriticky důležité, nenechat se obklíčit. Zrovna to u některých bossů moc nejde.

Je tedy pravdou, že já za heroickým obsahem vyrazil bez patřičné výbavy, s čímž hra počítá a hráč má možnost si snadno dojít pro lepší kousky zbraní a zbrojí, jenomže to jsem udělal až poté, co jsem začal viditelně zaostávat. Ani můj poctivě zakoupený tygřík mi nedokázal účinně pomoci (paradoxně mi přijde v určitých ohledech lepší ten úplně obyčejný pes zdarma, leč toho bych zase musel časem dodatečně docvičit za ingame měnu a to je taky na dlouho).

Tím jsem se ovšem dostal na pomyslnou hranici, protože k lepší výbavě vedou nyní hodiny a hodiny repetitivního obsahu a kvůli tomu jsem vlastně vzdal hru už poprvé. Určitě se mi to zopakovat nechce, obzvláště když vím, co mě přesně mě čeká, ale zase je třeba pravdou, že předtím jsem se tolik nezajímal o různé ingame měny a možnosti jejich zisku. Ono vám totiž ve hře začne brzy vrtat hlavou, proč s vámi do soubojů s draky chodí tolik dobře vybavených lidí, když statistiky serveru (počty hráčů v instancích), zrovna neodpovídají tolika nově vytrénovaným postavám. Hra je sice nyní jednodušší, ale to jen z pohledu dosažení levelu 70 a snažšímu průchodu kampaní Elemental Evil. Heroické výzvy však zůstaly stejné.

Pointa je v tzv. Tarmalune Trade Bar store, což je obchod, kde se dá Tarmalune směnit za konkrétní věci. Tenhle vzácný kov se přitom získává z lootboxů (ještě se neděste :)) a přitom platí, že na otevření lootboxu potřebujete patřičný klíč. Na ten si můžete vydělat přímo ve hře, ale je to na dlouho, nebo si ho koupit za reálné peníze skrze tzv. Zen měnu. Vzhledem k úspoře času a F2P modelu hry, to není nic šíleného. V rámci úspory se dá dokonce pořídit VIP členství třeba na měsíc, které má garantováno 1 klíč denně, tedy celkem 30 otevřených lootboxů. Podle všeho se v každém lootboxu nachazí přinejmenším 10 ks Tarmalune, takže měsíc čekání znamená komplet výbavu silné zbroje.

Vzhledem k mému seriálu videí na YT jsem slyšel, jak se hra silně proměnila v pay to win, ale tohle ještě není pay to win. Pořád je možnost si na to vydělat přímo ve hře, jen to neůměrně dlouho trvá. Za Tarmalune se dá přitom získat opravdu silná zbroj, s níž už se snadněji prokoušete hrou a budete moci získat lepší artefaktové zbraně. Já to vysloveně neobhajuji, ale v NWO jsem strávil haldu času a doposud jsem nic neplatil, takže když to přepočtete na cenu singleplayer hry, tak je to minimální příspěvek. Nákup společníka a rozšíření batohu mě stálo dohromady více a z úvodního nákupu mi stále zbylo na lepšího mounta. Ten batoh byl vlastně bonus za první nákup. Celkově jsem do hry vrazil 1300 Kč a to jsem si ještě dovolil koupit 10 klíčů. Zajímavější bude, až ráno kouknu, kolik toho Tarmalune vlastně mám :)

Druhá pointa je totiž v tom, že tahle řekněme úvodní výbava vám dopomůže k dalším měnám, které už ovšem koupit za reálné peníze nemůžete. Ještě lepší zbroje a jejich vylepšení lze získat hlavně hraním. Podstatné je překlenout tu fázi, kdy jste teprve nováček level 70. Mnohem více se bojím spíše toho, že na serverech NWO opravdu moc lidí není, aby bylo vůbec s kým do Heroic výzev chodit. Když jsem třeba opouštěl Underdark v základní kampani, tak jsem byl v dané instanci zcela sám, takže jsem si v klidu ničím nerušen mohl prohlédnout kostěného draka :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 99
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #41 kdy: Únor 19, 2019, 16:07:52 »

IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #42 kdy: Únor 19, 2019, 16:36:08 »

To je ale náhoda :D I když zrovna ty pasáže z Podtemna a okolí mě na hře zrovna moc nebaví, ale zase celkem rozumím, že chtějí navázat na něco, co už ve hře mají a vzájemně to propojit (Waterdeep není na mapě nijak daleko). Zajímavější bude ovšem rebalancing a zvýšení levelcapu. S tím můžou s hrou docela nepříjemně zatřást, stačí už jen zmínka o levelscalingu v jednom z těch vývojářských deníčků, ale tohle bude potřeba vidět až v praxi. Počet hráčů se určitě zvedne, přinejmenším si to řada z nich přijde alespoň vyzkoušet ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #43 kdy: Únor 19, 2019, 19:51:42 »

Upoutávky na nový obsah jsem si všiml už i v okně launcheru, kde to tedy zrovna moc na očích není, ale ono to možná bude i v úvodní obrazovce uvnitř hry, kterou instinktivně zavírám hned poté, co se ujmu vedení postavy :D

Já bych se rád ještě na chvilku vrátil k tomu pay to win (p2w) a více to rozebral. Asi už jsem se k tomu vyjadřoval před těmi třemi lety, ale není na škodu si to připomenout. O p2w má smysl hovořit jedině tehdy, pokud platba stojí mezi vámi a určitou částí hry - bez platby se přes daný úsek hry v žádném případě nedostanete. Pokud však má hra alternativu i pro neplatící hráče, pak se o p2w nejedná a je celkem jedno, že jako neplatící hráč musíte hře věnovat mnohem více času a zabývat se repetitivním obsahem. Časem se dostanete takměř ke všemu.

Druhou věcí je fakt, že hra nemá žádný regulérní konec, byť se vývojáři o finálním dungeonu často zmiňují. Všechny tyhle (tzv.) Heroic nebo spíše Epic dungeony si totiž můžete procházet opakovaně, nehledě na to, že do hry přibývají nové moduly, které sebou taktéž nesou svůj příběh a něco na způsob závěru. Jediný problém je disbalanc některých ze zmíněných dungeonů, např. Lair of Lostmauth nebyl zrovna snadný a to se ještě jedná o tzv. Tier 1 dungeon (úspěšně jsem dokončil snad jen Valindra's Tower, což by se dalo považovat za konec příběhu načrtnutého v intru hry).

Úroveň Tieru souvisí s celkovým levelem výbavy, anebo jinak, pro vstup do dungeonu daného Tieru musíte splňovat minimální požadavky na výbavu. No a tady je asi zakopaný pes. Nákupem přes Zeny si ve skutečnosti až tolik nepomůžete, k čemuž se za chvilku dostanu, ale můžete si s ním docela významně ukrátit jakýsi mezičas, než se k dostatečné výbavě dostanete pouhým hraním.

A tady bych se možná zastavil nad rebalancingem hry. Podobným dungeonům by lehký rebalancing prospěl, díky tomu by mělo mnohem více lidí důvod je absolvovat a byli by mnohem lépe motivovaní sem tam utratit nějaký peníz za Zeny, aby si mohli dopřát bonusové klíče k lootu. Valindra's Tower mi před léty krásně ukázala, že výbava je jedna věc, ale mnohem důležitější se sehrát s ostatními. Single hráči jsou vesmě odkázáni na náhodný výběr a vůbec by nebylo od věci, kdyby Epic dungeony měly i jednodušší alternativu pro tréninik. Ono je dost těžké se v zápalu boje domlouvat na postupu ještě přes interní chat.

Mno, a teď k mému nákupu ... předně si položím otázku: "a stálo to vůbec za to?" Stálo! :) Nebylo to tak levné, jak jsem si původně myslel, protože Tarmalune padá občas ve velmi malých množstvích, takže to v průměru na těch 10 kousků za klíč asi ani nevyjde. Občas může padnout i více, jakýsi bonus, ale to se mi stalo asi jen 2x a bylo to 15-20 kousků. Řekněme, že reálná investice byla zhruba 700 Kč. Problém byl ovšem v tom, že zrovna dneska byla v obchodě 20% sleva, což není zrovna zanedbatelné, takže jsem nechtěl čekat na klíče skrze VIP účet a koupil jsem si je za Zeny.

Vlastně tohle byla ve skutečnosti docela komplikace, protože jsem si v noci vybral, co bych asi tak zhruba chtěl. Oko mi padlo na set Dusk Armor. Je to celkem pohledná a silná zbroj, podobně jako obdobná Frostborn Armor. Obě se dají v pohodě zakoupit za rudu. Jenomže v obchodě se za ta léta objevila ještě novinka v podobě Pilgrim Armor, která je oproti oběma předchozím typům ještě silnější, ale vzhledově jsem netušil, co od toho čekat. Alternativou pro mojí elfku by byla ještě nějaká elfí zbroj, ale ty jsou celkově slabší, takže jsem je zavrhl. A druhý problém byl ve slevě, protože všechny sety stály najednou úplně stejně a to bez ohledu na svou sílu.

Hodně mě to nalomilo a začal jsem o Pilgrim Armor docela uvažovat. Sice postrádá bonusy kompletního setu, ale to mě nijak nevadilo, protože jsem se beztak rozhodl pro kombinaci kousků brnění podle požadovaných bonusů. Boty, rukavice a přilbu jsem vzal z Raid setu, hrudní plát z Assault setu. Dlouho jsem nad tím rozmýšlel a nakonec jsem přeci jen udělal chybu, protože kvůli posílení Armor Penetration (důležité pro proražení obrany protivníka) by bylo lepší vzít Assault botky. Ale co už, vrátit to nejde. Budu to muset časem vykompenzovat runovými kameny. Hodně mě překvapil vzhled postavy, nevypadá to tak divně jako na obrázku, což je asi i díky mému povolání.

Krom setu brnění mi obchodník nabídl i artefakty přesně na míru a při prohlídce jejich statistik mě to nalomilo podruhé :) Je to zkrátka výrazně lepší než to, co v základu získáte za kampaň Elemental Evil. Jméno obojího mi ovšem vypadlo. Každý kus je v ceně hrudního plátu, takže dohromady jsem u obchodníka nechal 350 ks Tarmalune. Nevýhodou obou artefaktů je, že jsou jen v běžné kvalitě (zelená).

Díky otevírání lockboxů jsem už předtím získal Demogorgonův opasek v rare kvalitě (fialová), takže to mělo smysl i z pohledu, abych nebudil příliš pozornosti tím mixem. Ono to navenek vypadá skoro jako podvod, ale s paladinem jsem si své už odpracoval, takže proč si to nyní neulehčit? Z paladina jsem navíc přes banku přenesl nasyslené upgradovací kameny a do půl hodiny jsem měl oba artefakty taky v rare kvalitě. Většina věcí je tak na mě už fialových.

Lockboxy jsem taky neotevíral ledajaké, ale vzal jsem runové lockboxy od paladina, které se používají pro náhodný los věcí pro upgrade artefaktů, proto mi díky hromadění Tarmalune přistálo i několik silných kamenů a krom toho mi vypadl medvědí mount, čímž jsem nečekaně pořešil i rychlejší dopravní prostředek.

Moje warložka rázem předběhla mého paladina, ale opravdu jen zdánlivě. Vše je to v té výbavě a nyní musím projít jednotlivé kampaně a posílit ještě vlastní postavu. Já jsem to pak schválně porovnával a můj paladin se dostal v průběhu času k droví zbroji, což tak nějak odpovídá Dusk setu. Rozdíl je opravdu jen v tom množství času, který jsem musel do hry investovat. Teoreticky jsem si tedy ulehčil jen něco a možná bych měl mluvit spíše o zmírnění obtížnosti. Při porovnávání zbrojí jsem se dočetl, že Pilgrim Armor se používá hlavně pro rozjezd, aby se ulehčila fáze, kdy se snažíte získat lepší kousky zbroje z Epic dungeonů apod. Je to taková sázka na jistotu.

Kupodivu tu tedy platí, že nákupem za reálné peníze se nikam extra nevyšvihnete a bez znalosti samotné hry jsou ty sety sice hezké, ale pro neznalého hry jsou skoro k ničemu. Pomohlo mi to ovšem v tom, že jsem nyní získal dost tréninkového času. Efekt byl prostě vidět hned a můžu se v klidu soustředit na pilování taktiky. Minimálně za ten pocit to opravdu stálo!

Kampaň Elemental Evil se nyní stala už jen formalitou, což mi svým způsobem nevadí. Její druhá polovina mě ani ředtím nijak nebavila. Zajímavé to začne být až u kampaní určených pro level 70. Nevím, jak dlouho u hry vydržím, tyhle kampaně jsou přeci jen zdlouhavé, ale když už jsem do hry investoval, tak se zkusím dostat alespoň na konec toho, co jsem měl rozdělané za paladina.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Neverwinter (MMORPG dle pravidel D&D)
« Odpověď #44 kdy: Únor 20, 2019, 04:20:08 »

Perfect World včera ohlásili speciální bonus, který získáte za aktivaci Twitch Prime (stačí trial verze). Součástí bonusu je 30 denní VIP členství, což je už věc, která za úvahu stojí. Podmínkou je akorát oba účty propojit.

Stinnou stránkou jsou ovšem hrátky s platebními metodami. Arc klient mě třeba včera dobře vypekl, protože jsem při nákupu Zenů zjistil, že mi automaticky prolinkoval PayPal účet (uvnitř klienta to nejde zrušit). Není jedinou službou, co tohle dělá, ale potíž spočívá v tom, že při nákupu díky tomu přijdete o možnou kontrolu nad rozhodnutím o platbě, protože platba proběhne automaticky po stisku tlačítka. Žádné přihlašování do PayPalu už není nutné.

Kolega si takhle naběhl u jiného MMO RPG, kde si omylem aktivoval nějaké periodicky obnovované členství a pak se nestačil divit :) Automaticky se prolinkuje i Twitch Prime. Naštěstí je to snadno řešitelné na straně samotného PayPalu, kde automatické platby pro příslušné služby zrušíte manuálně. Twitch Prime totiž potřebuje jen úvodní oveření validnosti metody platby, ale za free trial ve skutečnosti nic nestrhne a dále už přístup k metodě platby nepotřebuje.

Perfect World se asi pomalu připravují na hype okolo březnového přídavku, který zmínil LordGraa a není nic snadnějšího, než se pokusit oslovit různé herní komunity a nabídnout jim celkem zajímavý herní bonus.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 11