Několikátý den už zase desítkou procházím a zrovna se víc ohlížím po těch spojitostech, takže si postupně doplňuju předchozí seznam.
Ono stačí, když se otočíš čelem vzad, sir Christian je postava z Heroes III. Zadavatel úkolu s Pavoučí královnou, Maximus, je pak dokonce znám už od Heroes I, Lord Kilburn (počátek Act II) je z Heroes II a týkal se ho i jeden úkol v MM6. Ve Skalním měst je ještě Crag Hack a vysvětlení původu tohoto jména. Vzhled Maxima ve hře je navíc hodně podobný vzhledu orků v Darkside of Xeen (dungeon Temple of Bark).
O existenci celé řady Sorpigalů v dobách minulých ti poví starosta Zale, který to má od jistého Jasada, ten toho času sedí v hospodě ... Jasad je postava z novel o Might and Magic.
Dcera Johna Morgana ti chce zadat úkol cirkus, ale Morgan jí přeruší. Jde o narážku na "úkol" prince Nikolaie z MM6.
Od verze 1.5 fungují obelisky podobně jako magická zrcadla v dílech 3-5, tedy zadáním příslušného jména cílového obelisku.
Elementární pánové (vyjma světla a temnoty) jsou v podstatě relikt, už Gralkor sám navíc prozrazuje cosi o hodně starodávné rase, která je ještě uctívala. Fyzicky se s nimi lze poprvé setkat ve World of Xeen (kdyžtak mě oprav, jestli si na ně narazil už v MM2), kde jsou vyobrazeni spíše jako stroje a poté v MM8, kde už představují samostatnou myslící entitu.
S Kovárnou živlů je spjato ještě speciální požehnání, které postavám umožňuje např. chodit po vodě. Hráči si totiž dost stěžovali na absenci některých prvků známých ze starších dílů. Sylanino požehnání tak má být analogií k dovednosti Pathfinding, Shalassino nahrazuje Swimming popř. kouzlo Chůze po vodě (Walk on water).
Na nosnou kostru děje starších dílů pak přímo odkazuje dungeon Limbo.
Jinak třeba hodně hádanek vychází z dílů 3-5.