Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 20:00:16
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Návaznost na starší díly  (Přečteno 4165 krát)

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Návaznost na starší díly
« kdy: Listopad 18, 2015, 12:10:36 »

Nevím, jestli se to už neprobíralo v hlavním Elemirově vlákně, ale mile mě překvapila spojitost se staršími díly série. Nejsem extra velký odborník, řadu starších dílů jsem hrál dávno a už si toho moc nepamatuju a vlastně čerstvé dojmy jsou pouze z jedničky a desítky.

První co mě napadlo bylo město Sorpigal. Tedy stejné počáteční město jako v prvním díle, by't šlo tehdy o "kontinent" VARN. V šestce pak je startovní město New Sorpigal, pokud si ještě pamatuju.

Včera jsem začal studovat manuál k MM2 a tam mě to bacilo do hlavy. Popisuje se tam historie stvoření světa CRON a jak tam bojovaly mezi sebou elementálové. A když se pak objevila jména Pyrannaste, Gralkor a další, byl jsem hned doma! Resp. doma v Kovárně živlů :)

Máte někdo nějak další takový "můstek" na starší díly?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Návaznost na starší díly
« Odpověď #1 kdy: Srpen 02, 2016, 07:32:57 »

Několikátý den už zase desítkou procházím a zrovna se víc ohlížím po těch spojitostech, takže si postupně doplňuju předchozí seznam.

Ono stačí, když se otočíš čelem vzad, sir Christian je postava z Heroes III. Zadavatel úkolu s Pavoučí královnou, Maximus, je pak dokonce znám už od Heroes I, Lord Kilburn (počátek Act II) je z Heroes II a týkal se ho i jeden úkol v MM6. Ve Skalním měst je ještě Crag Hack a vysvětlení původu tohoto jména. Vzhled Maxima ve hře je navíc hodně podobný vzhledu orků v Darkside of Xeen (dungeon Temple of Bark).

O existenci celé řady Sorpigalů v dobách minulých ti poví starosta Zale, který to má od jistého Jasada, ten toho času sedí v hospodě ... Jasad je postava z novel o Might and Magic.

Dcera Johna Morgana ti chce zadat úkol cirkus, ale Morgan jí přeruší. Jde o narážku na "úkol" prince Nikolaie z MM6.

Od verze 1.5 fungují obelisky podobně jako magická zrcadla v dílech 3-5, tedy zadáním příslušného jména cílového obelisku.

Elementární pánové (vyjma světla a temnoty) jsou v podstatě relikt, už Gralkor sám navíc prozrazuje cosi o hodně starodávné rase, která je ještě uctívala. Fyzicky se s nimi lze poprvé setkat ve World of Xeen (kdyžtak mě oprav, jestli si na ně narazil už v MM2), kde jsou vyobrazeni spíše jako stroje a poté v MM8, kde už představují samostatnou myslící entitu.

S Kovárnou živlů je spjato ještě speciální požehnání, které postavám umožňuje např. chodit po vodě. Hráči si totiž dost stěžovali na absenci některých prvků známých ze starších dílů. Sylanino požehnání tak má být analogií k dovednosti Pathfinding, Shalassino nahrazuje Swimming popř. kouzlo Chůze po vodě (Walk on water).

Na nosnou kostru děje starších dílů pak přímo odkazuje dungeon Limbo.

Jinak třeba hodně hádanek vychází z dílů 3-5.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Návaznost na starší díly
« Odpověď #2 kdy: Srpen 02, 2016, 20:52:51 »

Pěkný soupis! Já když jsem četl tvoje zápisky z hraní MM3-5 tak mi taky řada jmen a názvů byla povědomá z prvních dvou dílů (Alamar např.)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Návaznost na starší díly
« Odpověď #3 kdy: Srpen 02, 2016, 22:29:26 »

Alamar je docela zajímavá postava, kterou znám hlavně z Heroes II. V Darkside of Xeen je nahrazen Sheltemem, resp. Sheltem se za něj vydává. Docela se právě těším, až proniknu do starších dílů a podívám se na to přímo. Podle mě Heroes jen hodně volně navazují na motivy Might and Magic, takže to v těch postavách působí trochu zmatek. Např. princ Roland z Darkside of Xeen bude spolu s Kalindrou rodič Rolanda a Archibalda Ironfista. V desítce bude těch náznaků určitě více, ale předtím jsem moc neměl šanci některé bezpečně poznat. Teď mi právě ta desítka najednou přijde mnohem lepší.
IP zaznamenána
This is the end ...