Teď mě to tak nějak došlo, jak už nepoužívám 32-bit OS, tak to moc neřeším Binárka MMX je samozřejmě 32-bit, klidně to jako celek může využívat 2 GB RAM, ale tam jde o adresaci. Na Open-Dev je k tomu tuším nějaký článek, sice nic extra, ale pointa, proč zvolili omezení, je tam vysvětlená. Klidně se do hexaeditace pusť, určitě ti budem držet palce, ale spíš si říkám, jestli má v dnešní době 64-bit OS tohle vůbec smysl řešit?
Optimalizace hry je mizerná. 4 GB RAM v minimálních požadavcích ?!? S tou grafikou ?!?!? Nemluvě o tom, že to bere max 2 GB. Dle mého odhadu by to při správném memory managementu mělo být tak max 500 MB! Unity je úžasný herní engine, ale jen pro lidi, co s ním umí pracovat. A Ubisoft je známý tím, že vydává hry v betě. Stejně tak Bethe$da.
Řekl jsem, že mám Windows XP? Po přepsání jedné hodnoty v registru z toho mám Windows WEPOS / POSReady. Což je v podstatě Win XP SP3, akorát má podporu až do roku 2022 ... takže jsem si skoro trhal vlasy z debility lidí, co furt všude píší, jak XP je nepodporovaný. Ano, pokud je někdo idiot. Ne, pokud někdo umí.
Problém s adresací RAM - tím je asi myšleno 4 GB omezení 32 bitových systémů. Z toho samotné aplikace mají k využití pouze 3 GB, protože cca 0.9 GB si sežere systém sám, a jedna aplikace si může zabrat 2 GB.
Znám dva způsoby, jak toto obejít. První je přímo v systému XP, ale pouze se service packem 2 (ze trojky to odstranily, aby se na to mohli vymlouvat a aby se víc prodávaly Visty ... mrkve jsou k***y, jinak se to říct nedá) - systém jde přepnout do režimu 36-bitů pro účely alokace paměti. Příkaz do bootovací frekvence je tuším /e (jako extension). Tento prvek systému lze znovuaktivovat v SP3 (mám na to návod, ale je to poměrně nelegální, protože je nutné editovat jádrové / kernelové systémy windowsu, takže to tu říkat nebudu jak na to, ale jde to s trochou obtíží vygooglit). Nevýhodou toho je, že některé legacy ovladače to nesnesou, takže pokud někdo máte opravdu prehistorický počítač a například Voodoo grafické karty, tak vám tato metoda nepojede. xD Tato metoda umožňuje naalokovat až 64 GB. Druhou metodou alokace je za pomocí programu RAMdisk, který umožní načíst nealokovanou paměť jako virtuální disk. Pak stačí volné místo na tomto virtuálním disku nastavit jako virtuální paměť (skrze tento počítač - vlastnosti - výkon - virtuální paměť) a voila. Když jsem na tohle přišel, tak jsem uchcával smíchy. Pořád zůstává problém, že jednotlivá aplikace může alokovat pouze 2 GB RAM max. To se dá přímo obejít /3gb switchem při bootování, plus některé verze systému (serverová verze XPček z roku 2006/2008 např.) mají i /4gb switch. Předpokládám, že je možné vytvořit další switche pro více, ikdyž spousta aplikací s tímhle již počítá a prostě si jede víc instancí své aplikace, které multithreadingem propojí.
Je pravda, že vývojáři nemohou počítat s tím, že dotyčný hráč má tolik rozumu, aby toto provedl, nicméně platí bod jedna a pokud mi taková vcelku jednoduchá hra s nic moc grafikou chce vzít údajně 4 GB RAM (což ani nemůže ..., 32-bit exáč = 2 GB max), then I'm calling bullshit on that.
Mimochodem, udělal jsem video, proč si myslím, že jsou Windows 8 a 10 NAHOVNO(tm).
V popisu tohoto videa je i odkaz na jiné video. Já, Illidan a Fuzimi jsme hacknuli servery microsoftu (no, hacknuli je relativní termín, aby to bylo hackování, nejdříve by je museli mít zabezpečené ...) a ukradli z nich preview verzi dalšího systému, tentokráte Windows 13. Ale moc to nerozšiřujte, ještě nás zabásnou. xD Je tam ukázáno, jak to vypadá a co to umí, respektivě neumí.