S testováním alfy jsem zrovna před malou chvilkou skončil. Obsahově to není velké, takže to vyjde zhruba na hodinku a půl. Původně jsem měl v plánu video hned z první rozehrávky, aby to bylo tak nějak autentické, dokud je to nové, ale nakonec jsem vyměkl
Za prvé bych se asi neubránil sarkazmu a za druhé to přeci jen chce si pár věcí osahat. Buďto to nechám na zítřek, nebo se na to nejspíše vybodnu úplně. Ono toho totiž není vidět o moc více, než-li na tom postovaném videu přímo od Nefarita. Zůstanu tedy prozatím jen u slovního popisu.
Na úvod musím zmínit, že v reálu vypadá grafika o trochu lépe, ale zázraky od toho čekat nelze. Je vidět, že je to poslepované a místy hapruje i kvalita textur. Dočítání vzdálených objektů taky není vždy nejlepší, ale to bych připsal na vrub Unity. Místy bych řekl, že družina chodí ve vzduchu, ale je fakt, že jsem zkoušel lízt úplně všude, včetně skákání po střechách, takže jsem možná jen narazil na chyby v textuře objektů. Zarážející je ovšem fakt, že družina se zvesela pohybuje po hladině hluboké vody, což je dobře vidět při naklonění kamery. Nicméně průzkum je plně funkční a tohle jsou v podstatě detaily, které se v alfě dají samozřejmě očekávat.
Družina začíná kousek od vesnice Manto a je složena z trojice předdefinovaných charakterů na levelu 5. Vůbec jsem neváhal, udělal čelem vzad a vydal si to úplně opačným směrem - cesta mě dovedla do zalesněných bažin. Kousek po cestě jsem narazil na trojici vlků, kteří mě ihned napadli, ale s mágem v přední lajně jsem je hrdině udolal
Potíž je, že na první pohled není jasné, kdo je kdo. Postavy jsou poměrně sterilní a předem už mají oči protočené v sloup, jakoby ani sami nevěřily, že je někdo na takto odvážnou výpravu poslal. Statistiky a dovednosti vynechám, nemám k tomu žádných námitek. Jednak jsem s tím spokojen a jednak to ještě není finální stav. Navíc je to klasika. Jen bych ubral na té zarputilé snaze vysvětlovat zřejmé věci.
Trochu teď přeskočím a zároveň zůstanu u boje. Vystačil jsem si sice bez znalosti herních mechanik, ale vzhledem k tomu, že ve hře není implementován odpočinek, neměl jsem jak regenerovat staminu, na kterou hra klade takový důraz. Vzhledem k tomu, že jsem bandity dokázal rozprášit, pustil jsem se i do velké smečky vlků, ale na ty už to nestačilo. I když mám docela pocit, že zrovna v tomhle souboji se dost bugl kouzelník. Každopádně tady už by to nejspíše chtělo seznámit se s nějakými pasivními dovednostmi apod. Spíš si počkám na nějakou pokročilejší verzy hry.
A teď zpět. Bažinatou oblast jsem proběhl čistě dle orientačních bodů, protože mapa ještě nefunguje. Po poloúspěšném pokusu o rozhovor se zdejším poustevníkem jsem se odebral do samotné vesnice. Manto je o něco větší, než bych z postovaného videa tipoval, ale svým způsobem je to jen koridor. Dost mě pobavila zdejší studna, docela by mě zajímalo, jestli si každý nosí svůj vlastní rumpál?
Další vtípek je asi prádlo vyvěšené na šňůře mezi domy v úrovni prvního patra, to se opravdu musí dobře sundavat
Rýpnout jsem si musel, protože tohle jsou první věci, které vás prostě praští přes oči.
Do některých budov lze vstoupit, družina přitom zůstane jakoby na prahu. Kdo hrál remake Realms of Arkania: Blade of Destiny, určitě bude vědět. Ostatně kdo vůbec hrál RoA, tak mu tu bude povědomých dost věcí. Když jsem pak v hospodě slyšel o invazi orků, nebylo už žádných pochyb
Mno, při jednom rozhovoru jsem si všiml ještě jedné možné narážky, ale na úplně jinou hru - na pahorcích kolem se usídlili gobliny a nejspíše tu chtějí zbudovat hlásku
V hospodě fungujou akorát drby a pití. Efekt jídla jsem nijak nepocitíl a spát se tu taky nedá (nejspíše to souvisí obecně s absencí odpočinku ve hře). Obchody taky ještě nefungují. Zkoušel jsem schválně najít zdejší jediný quest, ale nenašel jsem potřebnou postavu. Proklikal jsem, co se dalo, ale nic. U dialogů si ještě vybavuju jednu věc. Hostinský u stájí míchá tykání a vykaní.
Jako ukázka současného stavu hry je to dobré, ale je toho ještě hodně k dodělání.