Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 10:46:42
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Ako ma vyzerat idealna parta?  (Přečteno 21460 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #45 kdy: Září 28, 2017, 23:06:25 »

Runový kněz umí nejúčinější magie na velmistra, tedy magie ohně, země a světla. Oheň je na útok, země na podporu a světla na léčení a také podporu. Navíc umí magické ostření, což ho ještě hodně zesílí. Je to podle mě nejsilnější povolání ve hře, díky této kombinaci schopností. Lidský mág je tam dobrý jako suport mimo boj v těch některých užitečných kouzlech základní magie. Ale může být i efektivní v boji díky magii vzduchu a také magickému ostření. S runovým knězem se ale meřit nemůže. Nejde ale o to, kolik schopností umí, nebo kolik magií, ale o to, jaké se může naučit na velmistra a u každého povolání jde právě o tu kombinaci. Zdá se mi, že se šlo na velmista naučit max 3-4 schopnosti, což je akorát pro toho kněze.

Ostaní magie mi přišly spíše do počtu a spíše boj prodlužují a v této hře jde o to zničit nepřítele co nejrychleji.

Třeba roli "tanka" by mohl hrát v té hře jen paladin. A to to ani není bojovník, ale hybrid. Není to proto, že by byl bůhví jak super, ale díky kombinaci schopností, co má. Tedy silná zbroj, silné odolnosti na magii a magie světla (vše přežije a pak oživí ty ostaní). Ale v této hře je tank k prdu, protože zde jde právě o to ukončit boj co nejdřív a neprotahovat ho.
IP zaznamenána

bubushow

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 18
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #46 kdy: Únor 03, 2018, 17:22:41 »

Právě jsem dokončil Might Magic X a musím říct, že tahle hybridní parta ve mě zanechala velice dobrý dojem:

Křižák-Hraničář-Zvěd-Lovec

Křižák (paladin) - hlavní kámen celé party. Obzvláště v tuhých soubojích na něm stojí existence celé družiny. Pokud padne celá parta jde ke dnu.
Hraničář (Strážce) - tahle postava je hlavní údernou částí celé party. Díky vícenásobným, přesným útokům dokáže spolehlivě vyřadit nepřátelské bloky, takže zanechává jejich obranu široce otevřenou.
Zvěd (Průzkumník) - postava s dovedností magie ohně je nezbytná v první části hry, bez ní by to prostě nešlo. S dvěma sekerami v ruce se dokáže pěkně ohánět
Lovec (záškodník) - hlavní bijec celé party, který dává ty největší rány (400-500 zranění, žádný problém. Jakmile Hraničář vyřadí bloky, roztříští protivníkovi zbroj, aby umocnil útočnou sekvenci pro další útoky. Navíc po povýšení na záškodníka může svojí harpunou připravit protivníkům ošklivá překvapení

Tahle parta v boji nepoužívá žádná útočná kouzla a kromě magie světla, mají všichni magii pouze na expertní úrovni. Vynikají v boji na blízko i na dálku, což plně kompenzuje absenci útočné magie. Základem úspěchu je samozřejmě nalezení či nakoupení  amuletů, prstenů nebo vybavení s imunitou vůči omráčení, paralýze a zmatení. Zbytek už je víceméně vítaný bonus.
Bojová taktika je přitom celkem jednoduchá. Hraničář nepřítele vyblokuje, Lovec ho pořádně načne a zbytek ho dorazí.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #47 kdy: Únor 03, 2018, 18:05:31 »

Citace
Ako ma vyzerat idealna parta?

Ak otázku mám brať tak, že ideálna partia je tá s ktorou v pohode prejdem celou hrou vrátane dlc a to na úrovni válečník, tak nemôže byť v nej ani jeden bojovník. Dokonca aj vychvaľovaný tanečník mečov mi v dlc bol len na príťaž. Hoci mal svoje schopnosti namaxované aj tak výsledok jeho útoku bol každú chvíľu miss.
IP zaznamenána

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
« Odpověď #48 kdy: Srpen 09, 2021, 11:58:31 »

Právě to hraji znovu kvůli testu mého MODu a jsem velmi spokojen s touto partou:
Větrný meč, Tanečník mečů, Runový kněz a Lovec.
Zatím jsem před bitvou o Karthal, takže ještě nemám projitou Noční hlídku, Ker-Thal a DLC. Ale třeba Hrobka tisíce hrůz byla úplně v pohodě.
Větrný meč - vynikající do začátku, Naučit rychle sekeru na experta a 1 bod do obouručních zbraní a pak může bojovat s Hakrem. Díky tomu byl ze začátku nejsilnější postava. Pak jsem jsem naučil palcát a 2 zbraně, ke konci mlátil Rocklinem a Evangelistou.
Tanečník mečů - zpočátku slabota, protože meče jsou nic moc. Důležitý byl hlavně s jeho magií země, tu jsem trénoval na experta jako první (odstranění jedu a regenerace). Ale po získání Čepele hvězdného stříbra a Plamenného dračího jazyka je mlýnek na maso. A to jsem dokonce Čepel hvězdného stříbra nahradil jiným mečem, co se mi podařilo koupit, protože měl o útok navíc.
Runový kněz - zpočátku podpora (magie světla na experta - nebeská zbroj) a i docela slušný útok s Holí bouře (první co trénuji na experta jsou magická ohniska, aby ji mohl používat). Později je z něj brutalista - když má na velmistra magii ohně, magické zaostřování a v ruce Hůl lyry, tak opravdu platí "oheň zabíjí vše".
Lovec - zpočátku slabší, ale po povýšení je vynikající jeho schopnost Harpuna. Tím krásně přitáhne obludy, co kouzlí z dálky (samotná harpuna dá klidně 300 zranění) a pak je všichni usekají.
Mám pocit, že hra nějak útok harpunou špatně vyhodnocuje, vypadá to, jako by nekončilo kolo a parta mohla útočit pořád. Příklad:
V dálce jsou 3 facehuggeři. Lovec jednoho přitáhne harpunou a ostatní jej v tomtéž kole usekají. Zbylí 2 nedělají nic (ani nekouzlí ani nejdou blíž) a lovec může hned útočit/přitáhnout dalšího a pak se to opakuje.
Obecně: nemá vůbec smysl učit kuše a luky (ani 1 bod na začátku). Kuši jsem naučil Runového lorda až na konci (jen 1 bod, aby ji mohl držet), protože jsem našel kuši, co zvyšovala moudrost nebo magii. Stejně ta nemá zpočátku smysl vůbec učit zbroj Tanečníka mečů a Runového kněze (i 1 bod je zbytečná ztráta). Tanečník mečů bude stejně používat Pašerákův kabát. Vyplatí se to odemčít až na konci hry před DLC. Runovému lordovi jsem to dal jen proto, že jsem našel zbroj +35 k maně.
Co se hodně vyplatí, je velmistr uhýbání (3 postavy z party), protože tím získají odvetný úder.

Edit: tak již dohráno a Ker-Tal docela v pohodě, znovu zdůrazňuji užitečnost harpuny (zaznamenal jsem poškození až 600), zbývá ještě DLC.

Edit2: dohráno i DLC, taky v klidu, kromě Nebelvíra, u něj to stálo dost loadů, než jsem jej udolal. Nejsilnější v ničení nepřátel byl samozřejmě Runový kněz.

Edit3: ještě poznámka na závěr - tuto partu používám taky proto, že (podle mne) maximalizuje použití relikvií. Zbytečné jsou v podstatě jen štíty, dýka, luk, kuše a těžká zbroj. Kromě dýky by se uplatnit daly, ale přijde mi zbytečné do nich investovat body, aby se daly používat, je třeba mít znalost na experta...
« Poslední změna: Srpen 21, 2021, 20:50:37 od Kusák »
IP zaznamenána