Právě to hraji znovu kvůli testu mého MODu a jsem velmi spokojen s touto partou:
Větrný meč, Tanečník mečů, Runový kněz a Lovec.
Zatím jsem před bitvou o Karthal, takže ještě nemám projitou Noční hlídku, Ker-Thal a DLC. Ale třeba Hrobka tisíce hrůz byla úplně v pohodě.
Větrný meč - vynikající do začátku, Naučit rychle sekeru na experta a 1 bod do obouručních zbraní a pak může bojovat s Hakrem. Díky tomu byl ze začátku nejsilnější postava. Pak jsem jsem naučil palcát a 2 zbraně, ke konci mlátil Rocklinem a Evangelistou.
Tanečník mečů - zpočátku slabota, protože meče jsou nic moc. Důležitý byl hlavně s jeho magií země, tu jsem trénoval na experta jako první (odstranění jedu a regenerace). Ale po získání Čepele hvězdného stříbra a Plamenného dračího jazyka je mlýnek na maso. A to jsem dokonce Čepel hvězdného stříbra nahradil jiným mečem, co se mi podařilo koupit, protože měl o útok navíc.
Runový kněz - zpočátku podpora (magie světla na experta - nebeská zbroj) a i docela slušný útok s Holí bouře (první co trénuji na experta jsou magická ohniska, aby ji mohl používat). Později je z něj brutalista - když má na velmistra magii ohně, magické zaostřování a v ruce Hůl lyry, tak opravdu platí "oheň zabíjí vše".
Lovec - zpočátku slabší, ale po povýšení je vynikající jeho schopnost Harpuna. Tím krásně přitáhne obludy, co kouzlí z dálky (samotná harpuna dá klidně 300 zranění) a pak je všichni usekají.
Mám pocit, že hra nějak útok harpunou špatně vyhodnocuje, vypadá to, jako by nekončilo kolo a parta mohla útočit pořád. Příklad:
V dálce jsou 3 facehuggeři. Lovec jednoho přitáhne harpunou a ostatní jej v tomtéž kole usekají. Zbylí 2 nedělají nic (ani nekouzlí ani nejdou blíž) a lovec může hned útočit/přitáhnout dalšího a pak se to opakuje.
Obecně: nemá vůbec smysl učit kuše a luky (ani 1 bod na začátku). Kuši jsem naučil Runového lorda až na konci (jen 1 bod, aby ji mohl držet), protože jsem našel kuši, co zvyšovala moudrost nebo magii. Stejně ta nemá zpočátku smysl vůbec učit zbroj Tanečníka mečů a Runového kněze (i 1 bod je zbytečná ztráta). Tanečník mečů bude stejně používat Pašerákův kabát. Vyplatí se to odemčít až na konci hry před DLC. Runovému lordovi jsem to dal jen proto, že jsem našel zbroj +35 k maně.
Co se hodně vyplatí, je velmistr uhýbání (3 postavy z party), protože tím získají odvetný úder.
Edit: tak již dohráno a Ker-Tal docela v pohodě, znovu zdůrazňuji užitečnost harpuny (zaznamenal jsem poškození až 600), zbývá ještě DLC.
Edit2: dohráno i DLC, taky v klidu, kromě Nebelvíra, u něj to stálo dost loadů, než jsem jej udolal. Nejsilnější v ničení nepřátel byl samozřejmě Runový kněz.
Edit3: ještě poznámka na závěr - tuto partu používám taky proto, že (podle mne) maximalizuje použití relikvií. Zbytečné jsou v podstatě jen štíty, dýka, luk, kuše a těžká zbroj. Kromě dýky by se uplatnit daly, ale přijde mi zbytečné do nich investovat body, aby se daly používat, je třeba mít znalost na experta...