Ještě jsem našel celkem zajímavé údaje k prodeji, byť je to spíš spekulace, ale tak když už beztak není o čem psát
Na různých fórech se pořád objevují všelijaké narážky k tématu profitu z MMX. Našel jsem, že na Steamu hru hrálo 7953 hráčů. Pro jednoduchost řekněme, že jich je rovných 8000 a stejný díl dáme i pro variantu přímo v Uplay. Nemám sice ponětí, kolik krabicovek se celkem vydalo, ale vzhledem k tomu, že je lze stále ještě koupit, tak prodej asi zas tak slavný nebyl. Dohromady je to nějakých 16 000 prodaných kopií a tak si to vynásobíme pro jednoduchost 800,- Jsme někde na 12,8 mil Kč. Sundáme nějakou tu marži a náklady na výrobu, řekněme 40% a máme 7,68 mil Kč. A teď ta druhá část. Dejme tomu, že na hře pracoval 15-ti členný tým, který si v průměru vydělal 30 000 na hlavu, což je za rok 5,4 mil. Kč. Jenomže oni ve skutečnosti pracovali déle.
Není potřeba znát přesný způsob ocenění, ale lze se celkem oprávněně domnívat, že to v lepším případě skončilo na nule. A hra, která nevydělává? ... Každopádně, i kdyby pár miliónů zbylo, vývoj nové hry to nepokryje, takže teď je otázkou, zda-li je 16 000 kupujících dostatečně lukrativní trh.
Dost se diskutuje i další role Limbicu a takové ty důvody kolem. Šílenost spočívá v tom, že 16. 4. vyšla MAC verze hry a 18. 6. to celé skončilo, přestože zrovna MAC verze taky není bugů prostá. Limbic podle mě celé ty 2 měsíce pracoval na patchi, ale Ubisoftu už nejspíš došla trpělivost a vyčleněný balík peněz. Celkem si troufnu tvrdit, že se rozhodl raději těch 16 000 hráčů hodit přes palubu. Pokud by měl nějakou novinku, vyšel by s ní už na E3. Tohle bylo momentální rozhodnutí.
Akorát mě překvapilo, kolika lidem podobný přístup nevadí. Vemte si, že finální verze hry vyšla na konci ledna a po pěti měsících od vydání stihli ukončit i podporu. Vzhledem k ceně hry mi to opravdu přijde jako velmi špatný vtip. Takový Zaklínač 3 mě vyjde na nějakých 870,- Čekal jsem hodně věcí, ale tohle určitě ne.
Edit: Každopádně s tím už se nic udělat nedá, tak je lepší to hodit za hlavu. Trochu jsem ještě doplnil Novinky a nejspíše doplním i patřičný článek k historii vývoje. Pak už jen tu sekci desítky nějak dokončit a uvidíme, co nakonec z Ubisoftu vypadne.