Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 21:12:20
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 5 6 [7] 8

Autor Téma: ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes  (Přečteno 21983 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #90 kdy: Listopad 20, 2017, 12:48:42 »

Mě menší množství zbraní nevadí, kompenzace v podobě vylepšování mi přijde více než dostatečná. Chybou je, že se k tomu může dostat každý, byť tohle je přímo ukázková věc, která by se měla vázat na frakci a postup v ní.

U kapitol mi pro změnu přijde, že se s nima tak zcela nepočítalo, a proto děj na akty přímo nesedí. Nikde není žádné omezení, které by určité příběhové linky pozastavilo, pozdržen je akorát ten úplně hlavní úkol.

Ve hře mělo existovat něco na způsob Gothic 1, kdy okolo každého z měst měl být okruh se slabšími nepřáteli a v Golietu pak měl stát "vyslanec" každého z nich, který by hrdinu dovedl do města svého původu, aby mohl plnit frakční úkoly dle své volby (dle toho, kam se chce přidat). Ostatně na tohle téma už tu pár poznámek dříve padlo. Xacor měl být nedostupný a tím pádem by i elexetor Zardom mohl mít větší smysl. Hrdina bez frakce a dostatečného výcviku by pak neměl být skoro schopen volného průzkumu v tužších oblastech.

Perků je třeba ve hře zbytečně moc, namísto kvantity se mělo hledět na kvalitu. Např. Výroba I pro vylepšení zbraní na úroveň I, Výroba II pro úroveň II apod. Doteď mi není jasné, proč má hackování tolik doprovodných perků, když technika jako taková hráče nijak nepenalizuje. Kombinace zámku je stejná a případný časový limit lze klidně promeškat a hackování zkusit poté znovu.

Bojové perky jsou také poněkud sporné. Zbraň jako taková hraje větší roli, protože příspěvky z perků jsou proti tomu podstatně menší. Jak jsem vždycky využíval jeden typ zbraně až do krajnosti, tak bylo krásně vidět, jak malý příspěvek to je. Těch případů, kdy to ve výsledku mělo efekt, moc není.

Teoreticky by dost těch věcí šlo ještě dodatečně upravit, ale záleží na Piraních a Nordic Games, jak na to pohlíží. Je možné, že si slibovali o něco lepší prodeje a jsou teď mírně rozčarovaní, ale o to více by se měli snažit s tím něco dělat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #91 kdy: Listopad 20, 2017, 14:09:18 »

Přesně tenhle dojem jsem měl po dohrátí také a mám do teď. Nicméně kdyby to bylo na mně, překopal bych i celý příběh od základu a rozhodně hlavní děj vázal na frakce a postup v ní zase na hlavní děj. Úkoly jako takové bych z velké míry nechal, ale dal jim jinou posloupnost a význam. Taky bych výrazně zesílil efekt zbroje a možnosti sehnat lepší zbraně (ať už koupením, nebo vylepšením, bych vázal také na postup ve frakci), stejně tak učení se perků a jejich efekt. Zbraně by se sice daly najít, ale bylo by extrémně těžké je získat se slabou zbraní, proti silným nepřátelům, se slabou zbrojí a bez vylepšení skrz perky.

Na začátku bych hrdinu nevedl do tábora berserků, ale do Počátku, kde by hráč jakožto v táboře středu udělal své první krůčky, seznámil se se hrou, získal prvních 5 levelů, naučil se nějakým základním věcem a perků od zdejších učitelů (kteří by ale byli omezeni jen na první level a neuměli by všechno). Počátek by se tak stal výchozím bodem a po rozkoukání by posla jeho vůdce hrdinu za frakcemi, aby alespoň u jedné získal podporu (tj aby se k nim přidal). Oblast okolo Počátku (jen o omezeném rozsahu) by byla snadnější z hlediska oblud, cesty k frakcím by byly trošku těžší, ale odpovídaly by síle hrdiny v daný moment. Cesta ke Klenutému městu by v tuto chvíli byla velmi těžké, cokoliv mimo cesty by bylo nemožné.

Úkoly pro přijetí k frakci by se točily jen ve městě dané frakce nebo jeho blízkém okolí (ty v okolí by byly těžší, než uvnitř).

Jakmile by zde hráč úkoly splnil, ještě by se ale nestal členem gildy, ale byl by vyslán do Klenutého města (v rámci frakce pokaždé s jiným záměrem a s tím, že tam kontaktuje někoho jiného). Obecně by mělo platit, že frakce mají zájem, aby Klenuté město se přidalo na stranu té či oné frakce. Hráč by to tu ale mohl plnit různě a ještě by si mohl naposledy rozmyslet, komu pomůže a jak a ke komu se tedy definitivně přidá jakožto frakci. Albové by jej nezničili, skončilo by to jednoduše variantami vedení mají berserci, vedení mají klerici,  vedení mají psanci, ostatní členi frakcí přežili/umřeli (což by mělo vliv následně později).

Po splnění úkolu v Klenutém městě by byl poslán hrdina zpět za vůdcem dané frakce a stal se jejím plnohodnotným členem. Hra by také přešla do druhé kapitoly a každý z bossů frakce by hrdinu poslal do Xacoru, kvůli průzkumu, co Albové dělají a co plánují. Platilo by, že Xacor by byl nejtěžší oblastí s nejtěžšími obludami a hráč by v této fázi neměl šanci tam bojovat. Do Xacoru by vedl jen průsmyk, kde by byli natolik silní strážci, že by přes ně za žádných okolností nepřešel. V druhé kapitole by se mu ale otevřela nová tajná cesta, neboť by se hráč dozvěděl o existenci albských separatistů, kteří znají bezpečnější cestu. Hráč by tak musel najít postavu, ta by mu otevřela onu cestu a hráč by šel za Sestakem (nebo jak se jmenuje), který by měl sídlo někde v Xacoru. Musel by mu nejspíše nejprve nějak pomoci a získat si jeho důvěru a on na oplátku by mu pak pomohl s jeho výzvědným úkolem. Hráč by tak či tak zjistil, že Albové plánují frontální útok na všechny frakce a stouto hrůznou zprávou by šel zpět k šéfovi své frakce. Také by skončila kapitola 2.

V kapitole 3 by hráč zjistil, že vůdce frakcí Albové nezajímají, jelikož vztahy mezi frakcemi se hodně přiostřily a že je nyní zajímá spíše tento boj s nimi, než to aby se spojily a táhly za jeden provaz proti Albům. Hráč by byl povýšen na druhý stupeň ve frakci a byl výslán vůdcem frakce, najít nějaké slabiny ostatních frakcí, nebo najít nějaké výhody pro vlastní frakci (třeba tajné zbraně, nebo tak něco). Způsob splnění by měl vliv i posléze na hru ve finále (některé frakce by mohly být natolik oslabeny, že by později mohly být třeba úplně zničeny a podobně), jen frakce hráče by byla v klidu, protože by byla aktivitou hrdiny posílena. Hráč současně by ale hledal i způsob, jak frakce udobřit kvůli Albům, i když mu nikdo nenaslouchá (tento úkol nebo poslání by věděl). Důvodem války frakcí by bylo Klenuté město a změny tam, které způsobil hráč.

Když by tedy ne úplně chtěn hráč splnil úkoly pro svojí frakci, vztahy by se dostaly už k úplné hranici války (hráč by třeba mohl poštvat zbývající frakce proti sobě, které by pak spolu bojovali a podobně). Také by jej kontaktovalposel třeba z Počátku od tamního vůdce, který by mu oznámil, že Albové zaútočili na Klenuté město. Po návštěvě Počátku by dostal za úkol zastavit Alby dřív, než dojdou k Počátku (popřípadě nejprve ubránit Počátek) a pak osvobodit Klenuté město. Nikdo z vůdců (ani vlastní frakce) by mu pomoci nechtěl, ale hráč by si mohl během hry udělat ve frakcích nějaké přátelé (ale taky nemusel), kteří by mu případně pomohli. Ubránit Počátek by znamenalo boj s nějakým bossem na konci (například který by ovládal bojové roboty nebo mutanty, útočící na Počátek). Po jeho likvidaci by vyhrál. Následovalo by tedy osvobození Klenutého města, zde by se projevilo to, jak si zde v první kapitole počínal a co dělal, komu pomohl, kdo umřel atd. Podle toho by to bylo těžké. Nakonec by se mu to ale povedlo a Klenuté město by se přidalo na stranu Počátku. (případně by se to nepovedlo a Albové vyhráli a v Počátku by mohli být uprchlíci odtama).

Tak či tak by Albové prohráli bitvu o Počátek, což by je naštvalo. Hrdinu by kontaktoval Sestak s důležitou informací o Albech, kam by musel jít a zde by se hráč poprvé dozvěděl o konvertorech. Konvertory by byly jen v Xacoru a hráč by je musel vypnout, aby Alby zdržel před dalšími útoky na země Svobodných lidí. Tím by taky končila kapitola 3.

V kapitole 4 by tedy hráč musel zničit konvertory, které by již byly velmi dobře bráněny. Separatisté by mu mohli pomoci (ale taky nemuseli). Pořád by se ale hráč nemohl pohybovat po celé Xacoru jak nic, protože pořád by tu byly hodně silní nepřátelé, tedy pořád by to měla být spíše sabotážní akce (rychle dovnitř a rychle ven). Mohli by tu být ale nějací bossové nebo velitelé. Nakonec by ale hráč zjistil, že to nepomohlo, protože Albové stejně se rozhodli pro útok na zbývající frakce. Kapitola 4 by skončila.

V kapitole 5 by musel hráč nějak pomoci všem frakcím. Každou by obléhali Albové v jiné formě (třeba berserky mutanti, kleriky roboti a psance lidé). Určitě by musel pomoci své vlastní frakci (která by na tom byla díky zásahům hráče dřív nejlépe). Ostatní frakce by záleželo, jak se hráč choval dřív a co tam dělal. Mohl by jim pomoci, ale také by je mohl úplně ztratit. Po každém získaném spojenectví by vyslanec šel do Počátku, kde by založili "velkou radu" a plánovali další kroky. Ideálně by hráč získal lidi z Počátku, všechny tři frakce a Klenuté město, v nejhorším případě jen Počátek a svojí frakci. Taky by mohl na svojí stranu získat albské separatisty, kteří by byli také pod těžkým útokem Albů a hráč by jim musel pomoci. Po záchraně svojí vlastní frakce by hráč byl povýšen na nejvýší postavení své frakce.

V tuto dobu už by taky měl být dost silný, aby zvládl porazit cokoliv ve hře. Pořád ale u nejsilnějších oblud s nejistým výsledkem.

V tuto chvíli bych příběh změnil, aby ona aliance plánovala, jak na útok proti albům, aby hráč musel dělat nějaké úkoly spojené s oslabením albů. Například zničení jejich schopnosti ovládat mutanty, sabotovat roboty, zničit jejich stíhačky, oslabvit nějaké těžkopalné věže (které by měli) a podobně. Také získat nějaké výhody pro alianci, například v podobě nějaké technologie, nebo naopak kouzel, zrady samotných albů, nebo právě získání jejich robotů a podobně. Do toho bych nějak zamotal bratra Jaxe a Zardoma. Hráč by také mohl v nějakém úkolu získat nejsilnější zbraně a zbroj hry (vždy stejnou).

Pak by tedy došlo k útoku na Alby v průsmyku a u ledového paláce, kde by se mohlo projevit to, co hráč do té doby dělal, jak se choval ke společníkům, jiným frakcím a podobně a hra by končila v ledovém paláci, kde by to byl jeden těžší boj za druhým, než by se prosekal až k Hybridovi. Prostě nejtěžší dungeon hry. (mohli by zde opět naplést i Zardoma a bratra, aby hráč mohl projít dál do paláce).

S Hybridem by hráč bojovat nemusel, mohl by se k němu i přidat (v závislosti na chladu), ale pokud by už k boji došlo, měl by to být nejtěžší boj ve hře s nejsilnějším bossem hry. Pokud by se rozhodl se přidat k Hybridovi, musel by pozabíjet všechny vůdce frakcí. Ti by sice jako jednotlivci byli slabší, než Hybrid, ale jako skupina by byli stejně silní (tj boj s nimi bybyl stejně obtížný). Navíc i společníci by se mohli přidat na různé strany, ať už na stranu hrdiny, nebo na stranu Hybrida, případně na stranu těch vůdců frakcí. (záleželo by to na jejich charakteru a na vlivu hrdiny na ně).

Nějak tak plus mínus bych si představoval hlavní děj. Není to sice originální, ale je to osvědčený a funguje to a PB přesně todle umí. Epické chvilky, boje a podobné věci nejsou zrovna jejich silnou stránkou.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #92 kdy: Listopad 20, 2017, 21:25:35 »

Jo, načrtl si to hezky :) Klidně by to tak mohlo být a byl bych taky spokojen.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #93 kdy: Květen 25, 2018, 23:22:49 »

A je to tady, na GOG je ELEX s 50% slevou, takže kdo doposud váhal, už nemá důvod váhat ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #94 kdy: Březen 11, 2022, 22:50:55 »

Dneska je to již desátý den, co vyšel ELEX II, a mě nezbývá, než se jen z povzdálí koukat. Piraně si tu s námi bohužel zahráli nemilou hru. Elex měl původně podporovat i DirectX 11, který je klíčový pro hraní na Windows 7, ale realita je taková, že bez DirectX 12 nejde hru rozjet (po intru spadne). Nechtěně mě to tak vrátilo k dilematu volby mezi Windows 7 a Windows 10. Nakonec jsem se rozhodl pro dualboot, ale musím nejprve počkat samostatnou licenci desítek, která dorazí příští týden. A abych si to čekání ukrátil, tak jsem se znovu pustil do jedničky :)

No, abych byl přesný, já tu jedničku znovu rozehrál už někdy minulý rok, ale dostal jsem se jen do Goliatu, v něm jsem splnil pár úvodních úkolů a pak jsem hru zase poslal k ledu. Jelikož šlo o úplný začátek, tak jsem včera jen loadnul save a rozhodl se pokračovat. Nebudu zabíhat do podrobností, většina věcí tu již byla probrána, takže se zaměřím spíše na odlišnosti při současném postupu. Mám za sebou nějakých 15 hodin a před chvilkou jsem si pročetl úvod deníčku, takže mohu snadno porovnávat.

Docela mě překvapilo, že můj lehce negativní vztah k Magelanu najednou vymizel. Jako bych nyní dokázal Elex zcela oddělit od Gothicu a jeho fantasy světa. Prostředí hry mi přijde nyní mnohem přirozenější a všudypřítomné prvky dřívější civilizace mě už tolik neruší. Navíc jsem zjistil, že si toho ze hry zas tolik nepamatuju :D Rámcově vím, o co jde, co mám dělat, kam asi tak jít, ale podrobnosti už jsem dávno zapomněl. Občas mi něco probleskne hlavou, když zrovna s nějakou postavou hovořím, ale opět jsou to jen fragmenty vzpomínek. Proto když jsem si četl úvod deníčku, tak jsem byl dost překvapený, kolik věcí jsem udělal úplně jinak.

V současné chvíli jsem na levelu 7 a zdaleka nejsem schopný efektivního boje. Na druhou stranu se snažím postupovat co nejvíce sám, Durase jsem třeba využil až při útoku na konvertor. K tomu se soustředím na luky, takže mojí největší starostí je nákup šípů a optimalizace jejich spotřeby. Kupodivu jsem se ani o moc nepohnul. Tohle celé jsem získal ještě v Edanu. Teprve v posledních dvou hodinách ve hře jsem se posunul do Počátku a k tomu si otevřel přístup ke Klenutému městu a Pevnosti. Díky pomoci Bertramovi, nebo jak se ten převlečený klerik v Goliatu jmenoval, jsem získal přístup i do města kleriků a tím mám vlastně odemčené všechny klíčové body pro přístup k jednotlivým frakcím.

Tady jsem totiž docela selhal. Jak už jsem na počátku deníčku psal, u úkolů je dost důležité, které postavy potkáte jako první, protože celá řada úkolů má vícero řešení a ta jsou vesměs protichůdná. V Goliatu se krom převlečeného klerika nachází i pašerák Alrik. To jsou první dvě osoby, které mohou zasáhnout do úkolů pro berserkery tím, že je vlastně pokazíte. U několika dalších úkolů jsem se pro změnu řídil lidskými city, takže jsem je taky pokazil :) Ve výsledku jsem se od Ragnara (vůdce Goliatu) dozvěděl, že většina berserkerů je pro mé vyhnání z města :D

Naštěstí to skončilo tak, že nemohu v Goliatu jen obchodovat, ale pokud bych měl zájem, tak mohu zaplatit odpustek 2000 úlomků a vše bude zapomenuto. Úkoly pro Cormaga a Angrima jsem splnil, což ani moc jinak udělat nejde, takže podle všeho asi opravdu stačí, abych znovu získal přízeň Ragnara zaplacením odpustku a díky tomu mi stále zůstane odemčená cesta k povýšení. Skoro si říkám, že to ani nejde vysloveně pokazit a u ostatních frakcí je to možná podobné.

Zvažuji, že bych se tentokrát opravdu přidal k jiné frakci. Z pohledu příběhu dvojky je sice fajn zůstat u berserkerů a jít do romance s Cajou, ale po vzoru Gothicu bych měl vyzkoušet i ostatní frakce.

Mimochodem, ty slíbené screenshoty, které jsem tu před lety avizoval, postnu až v nějakém dalším příspěvku ... úplně jsem na to zapomněl :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #95 kdy: Březen 12, 2022, 19:07:25 »

Tak ono je to s těmi berserkery opravdu zajímavé. Původně jsem si myslel, že přijetí do klanu je možné v klidu pokazit, ale jak už tu Milhaus před lety psal, klíčový pro přijetí je samotný vůdce Ragnar (jeho úkoly nejde pokazit). I když jsem se nyní dostal na pokraj vyhnanství, tak jeden z podúkolů po mě chce, abych si s Cormagem a Angrimem znovu promluvil a pokusil se u nich získat podporu. Cormag mi jí slíbil hned a bez jakýchkoliv podmínek, Angrim si za to u mě schoval službičku do budoucna. Tím se to vlastně celé přehazuje zpět na Ragnara, takže nejde ani tak o to, jak jste se chovali do té doby, ale jestli zaplatíte odpustek. Jeho výše (2000 úlomků), je zřejmě úměrná tomu, co jste si mohli vydělat navíc tím, že jste úkoly pro berserkery sabotovali.

Jedinou nevýhodou je pro mě nyní jen to, že nemohu v Goliatu obchodovat. Lovec v lese však se mnou obchoduje normálně, takže přísun šípů mám stále. No a jelikož mám přístup k několika dalším obchodníkům, tak mi to vlastně ani nemusí vadit. Navíc embargo se vztahuje jen na obchod, učit dovednosti se mohu stále.

Mezitím jsem vyřešil úkol pro Durase s vraždou a opět jsem se rozhodl, že ho neprásknu. Kousek od Klenutého města jsem se potkal s albem, který se ke mě přidal, takže nyní mám už 3 společníky. Tím bych měl mít splněný druhý úkol pro Počátek. K tomu jsem si otevřel vstup do Pevnosti a Hortu (město kleriků). To první mě stálo úplatek a u toho druhého jsem se skrze pokus o úplatek dostal k výměně vstupu za protislužbu (zatím jí po mě nikdo nechtěl). Zbývá už jen vstup do Klenutého města.

Level mám nyní 10 a díky jednomu perku jsem si mohl zkorigovat atributy tak, že mám ve všech přesně 30 bodů. Díky tomu jsem mohl zvýšit úroveň Charisma na 3, což se začíná dobře uplatňovat při rozhovorech. Celkově přemýšlím, že bych na to šel tentokrát trošku jinak a navyšoval bych nejdřív Inteligenci a Lstivost. Vytáhnout Inteligenci na 50 bude třeba vyžadovat další 4 levely, takže je to docela risk, abych pak moc nezaostával, ale zase by to mohlo přinést nové možnosti při plnění úkolů. Boj pořád není ještě nic moc, na mapě je stále dost potvor s lebkou.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #96 kdy: Březen 12, 2022, 21:14:48 »

No a kde máme ty screenshoty :-D.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #97 kdy: Březen 14, 2022, 07:31:33 »

Tak jo ... :D

Obrázky pocházejí převážně z oblasti Edenu, které dominuje město berserkerů Goliat. Další část je pak z Abessy, kde je hlavním centrem Klenuté město a nachází se zde i základna svobodných lidí - hradiště Počátek. Eden a Abessa jsou "zelené" lokace, takže si jsou v mnohém podobné. Pro Eden jsou typická hluboká údolí, kdežto Abessa je situována do vyšších poloh.

Při pohledu do hlubokých údolí to často vypadá, jako když se díváte do mlhy, ale to je vlastnost enginu, kdy s rostoucí vzdáleností výrazně klesá počet viditelných objektů. Hra to pak kamufluje mlhou. V souvislosti s tím mě napadá, že jsem taky mohl pro ilustraci udělat screenshot ze dvou výškových bodů na stejné údolí :) I když ono to v podstatě platí pro jakýkoliv výhled do dálky, takže vhodným ilustračním záběrem jsou i screenshoty Klenutého města z hranice Počátku a z bodu kousek od města. Na poušti je třeba z důvodu menšího množství detailů mnohem větší (ostřejší) dohled.
 


































Vynechal jsem prozazím místní faunu, protože ta se hůře típe. Nechám si to proto na později.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #98 kdy: Březen 14, 2022, 11:49:50 »

:-D mám s focenim fauny ve hrách podobnej problém. Fauna se typicky hýbe, mym směrem, zuby napřed.

Vypadá to dobře. Mám z toho trochu nepříjemnej Gothic dojem, je to divný, ale to prostředí je hezký, a flóra vypadá celkem realisticky.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #99 kdy: Březen 15, 2022, 08:03:39 »

Ve hře je hodně hezkých míst, opravdu se vyplatí mapu prolézat křížem krážem, problém jsou akorát ty potvory, které jako na potvoru dost hezkých míst okupují  :) V tuhle chvíli je ve hře ještě dost mutantů, kteří jsou nad mé síly a nejde se k nim ani moc přiblížit, ale zkusím něco málo vyblýsknout. Gothic je z toho hodně cítit, skoro by se dalo říci, že nebýt toho postapo, tak je to zdařilý reparát Gothic 3.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #100 kdy: Duben 10, 2022, 13:20:14 »

Pomaličku se probíjím vpřed, ale nejde to moc svižně. Rozhodl jsem se, že tentokrát si nejprve zkusím otevřít cestu do všech frakcí, abych si pak mohl vybrat dle libosti, a tak jsem odkázaný na pomalejší postup. Odminula jsem se vlastně posunul jen do Pevnosti v Tavaru a někde v horách jsem pak narazil na klerickou patrolu, která mě pro změnu "unesla" do Hortu. Od té doby to beru po 1-2 hodinách denně, na souvislé hraní to do včerejška moc nebylo, protože je to v takovém provedení opravdu úmorné. Beru to napřeskáčku podle toho, kde se mi co vhodného pro můj level podaří najít.

Oproti dřívějšímu průchodu se toho moc nezměnilo, akorát jsem ke hře přistoupil trošku jinak i z pohledu statistik. Tentokrát jsem dal přednost navyšování inteligence a s tím souvisejícím skillům charismatu. Teprve na levelu 14 se mi tak podařilo získat do inteligence 50 bodů (předtím jsem přeci jen musel něco málo dát do bojových statistik) a tím pádem se mi odemknuly bonusy k bonusovým bodům, zkušenostem apod. Jenomže když nad tím tak uvažuju, zas takové terno to není. Mnohem zajímavější se jevilo charisma jako takové, ale i ty alternativní rozhovory ne vždy přináší významnější bonus.

Teď mám za sebou iniciační úkoly v Pevnosti, takže chybí už jen Hort a poté jsem chtěl teprve řešit Klenuté město. Sebou nyní vodím Rayena a rovnou se snažím řešit jeho osobní úkol. Z pohledu bojů už je to lepší, někde nad pouští jsem našel klerika u vysílače a poblíž se válel obyčejný regentský meč, který už mohu používat (má celkem nízké požadavky). Možná ho šlo i někde koupit, ale doposud jsem docela zápasil s financema. Jsem někde okolo 25 hodin a teprve teď se to začíná viditělně zlepšovat :) Holt v tomhle je ELEX nemilosrdný.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #101 kdy: Duben 10, 2022, 14:50:39 »

Ty perky dávající bonus do zkušeností a podobně, moc smysl nemají, když se ve hře neomezeně obnovují potvory, navíc dle levelu hrdiny. Já hrál první hru tak, že jsem jako nezávislý prošel celý svět (včetně té severní zamrzlé oblasti) a splnil všechny úkoly. Taky jsem dal nějaké body do inteligence a do těch perků (pak toho litoval), ale rozhodující je prostě síla a obratnosti a ty různé stupně zbraní na blízko.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #102 kdy: Duben 15, 2022, 14:44:53 »

V tom celkovém množství zkušeností ten bonus asi vidět trochu bude, tedy přinejmenším za ty potvory, ale třeba perk na čtení mi přišel už úplně zbytečný.

No, dotáhl jsem to nejprve do levelu 25, kdy jsem nejprve okolo levelu 20 navýšil dostatečně atributy pro používání energetického regentského meče a s tím jsem pak pomalu nasbíral další zkušenosti na zvýšení atributů pro luk Fantomovu tětivu. Musel jsem si ale vypomoci prstenem moci (Síla +10), na který jsem pro změnu potřeboval kyklopí srdce - jednoho úkolového kyklopa jsem sice skolil, ale měl jsem v tu chvíli perk trofeje jen na 2, takže nic z toho a musel jsem hledat dalšího kyklopa, tentokrát už s perkem upgradnutým na 3.

Teprve s lukem jsem se mohl pustit do tuhých potvor ve velkém, takže jsem prošel celý svět (tedy to, co šlo) a skončil jsem na levelu 32, kdy mi zůstala volba frakce a město Abessa. Vynechal jsem v podstatě jen lokace zamořené jedem nebo radiací.

U respawnu jsem si všiml, že potvory se spawnují na předem určených místech a těch není zas tolik, jak by se zprvu mohlo zdát. Hodně míst zůstalo až do 2. kapitoly vyčištěných. Teprve s novou kapitolou se respawnula i halda potvor, které už jsem jednou zabíjel (např. roboti v Xacoru). Takže nepospíchat se opravdu vyplatilo, to mohu potvrdit. V první hře jsem si tuším vybral frakci poměrně brzy, čímž jsem z toho respwavnu nedokázal tolik vytěžit.

Abessu jsem záměrně nechal nenavštívenou, protože jsem si nebyl jistý, jak moc to ovlivní vstup do frakcí. Jako první jsem zvolil kleriky, takže do Abessy jsem se dostal bez propustky. Předtím jsem tuším podváděl s falešnými propustkami. Ona je Abessa jako město v podstatě součástí 2. kapitoly, protože teprve teď sem vedou úkoly (z hlavní dějové linky). Budu muset akorát kouknout, jak jsem město řešil minule, protože hned prvním úkolem jsem si zvolil stranu konfliktu a to mi nepřišlo dobře :) K Prackám (cech zlodějů) jsem se třeba přidal už v 1. kapitole tím, že jsem do jeskyně pod Abessou slétl z útesu a promluvil si s mistrem cechu, ale to k ničemu nevede, protože do samotné centrály mě to nepustí kvůli neznalosti hesla. Nicméně i tak jsem ze spojení s Prackami dokázal vytěžit pár alternativ v úkolech (třeba strážný v bráně Hortu).

Jak jsem zmínil, nyní hraji za kleriky. Postup ve frakci byl poměrně rychlý, protože jsem měl vše vyčištěné a splnil jsem i podmínky na level (legát 15, regent 25). Díky klerickému stavu jsem získal přístup do Archivu, což řeší problém u části speciálních úkolů. Mohl jsem si vzít cokoliv a nikdo mě za to nepenalizoval ani mě nevyhazoval (samozřejmě, že Arvidovy svitky jsem kradl neviděn, pro jistotu :)).

Díky takto rychlému postupu jsem se mohl hned vrhnout na hlavní linku a dokončit inicializační úkoly pro vůdce albských separatistů Sestaka. Než jsem se nadál, byl jsem v 2. kapitole. Jsem na nějakých 65 hodinách a musím říci, že volba frakce a posun do 2. kapitoly nezabraly v tomhle provedení ani jednu celou hodinu. Nyní už by měla hra celkově zrychlit. Každopádně pokud bych Elex někdy v budoucnu rozehrával potřetí, tak půjdu nejprve po zbraních, stejně jako v první hře.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #103 kdy: Duben 16, 2022, 13:15:04 »

A mám tu i další várku screenshotů :) Jen pro upřesnění, to modré jsou zdroje elexu, tedy látky, kterou na Magalan zanesla kometa. Elex pak hraje významnou roli v příběhu. Krystalická forma elexu se pak nazývá elexit a slouží jako platidlo. S elexem neexperimentovala jen příroda, ale i lidé, což mělo vážné důsledky a tohle všechno pak hráč zpětně odkrývá během příběhu.











































Sice se snažím tvořit dostatek screenshotů, ale grafické omezení enginu je bohužel takové, že ne vše má význam publikovat. Měl jsem třeba připravené pohledy do hlubin (z vyvýšených míst apod.), ale jediné, co na tom jde pořádně vidět, je vlastně jen ta hloubka. Např. Nekonečná nebesa mají celkem bujnou vegetaci kolem budov, ale z výšky jsou vidět jen stromy a jednolitá textura povrchu půdy kolem, jak můžete na přiloženém screenshotu vidět. Tohle je právě naopak výhodné ve chvíli, kdy něco v krajině hledáte - vylezete do výšky a díky odstraněné vegetaci pak máte výborný přehled.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #104 kdy: Duben 16, 2022, 13:17:25 »

Mimochodem, jako svobodný člověk jsem sice prošel celý herní svět, ale z potvor jsem porazil jen to, co bylo schůdné. Různé verze kyklopů a trolů jsem nechal vesměs být, protože jejich zabíjení mi tak dobře nejde. Díky tomu jsem se zřejmě ochudil o dost zkušeností a tedy i několik levelů, ale opravdu mi to za tu námahu nestálo. Kdyžtak budu mít možnost to napravit při hře za další frakci.

Při zpětném pročítání starších příspěvků jsem zjistil, že Milhaus měl třeba po dokončeném průzkumu jako svobodný člověk level 38, což je oproti mě rozdíl 5 levelů a to není zrovna zanedbatelné číslo, protože náročnost základních statistik na počet investovaných bodů později výrazně roste:

1-31 ... na zvýšení statistiky o 1 je potřeba 1 bod
32-61 ... na zvýšení statistiky o 1 jsou potřeba 2 body
62 - ? ... na zvýšení statistiky o 1 je potřeba 5 bodů

za každý levelup přitom postava dostane 10 volných bodů, popř. +1 další bod v případě patřičného perku. Zvyšování dovedností nad 61 bodů je tedy dost náročné a přitom je to důležité z pohledu používání silnějších zbraní a upgrade perků na úroveň 3. Z tohoto důvodu nelze postavu cvičit jako univerzála. Např. zbraně jsou zprvu důležitější než brnění, ale tím se také bohužel zanedbává odolnost, která generuje více staminy a je na ní navázána i odolnost proti efektům jako je jed, radioaktivita apod. U mě teď hraje prim síla a obratnost, což mi poskytuje výhodu v používání sečných zbraní a lehkých střelných zbraní.

Těch 5 ztracených levelů pro mě představuje 55 bodů k rozdělení (díky perku mám 11 bodů za levelup), což je třeba 11 bodů do statistiky nad úrovní 61. Mnohem více bych se tak přiblížil maximálním úrovním perků do lehkých zbraní a zbraní nablízko.
« Poslední změna: Duben 16, 2022, 13:34:20 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 5 6 [7] 8