Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 11:15:28
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 30

Autor Téma: Komponenty k novému PC (2016)  (Přečteno 36866 krát)

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #60 kdy: Listopad 14, 2016, 22:19:29 »

na integrovanou grafiku pozor, dost casto se stava ze nejaka hra ji vyhodnoti jako primarni a pak se lide divi proc jim zaklinac 3 jede 5 fps kdyz maji garfiku za 30 000 :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #61 kdy: Listopad 14, 2016, 23:37:04 »

Pokud to bude fungovat tak, jak jsem zvyklý, tak zůstane v BIOSu zákazaná. Přeci jen, moje HD 5770 klesá u Zaklínače 3 k minimu 8 FPS. 5 už by mi přišlo jako extrém :D Ale i tak je to šílenost, že jsem toho Zaklínače byl schopný a ochotný vůbec při těhle podmínkách hrát. Tady prostě platí, že zvyknout si lze na cokoliv.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #62 kdy: Listopad 15, 2016, 01:27:28 »

Hlavně pozor na takové ty prográmky, které by měli umět "spojit síly" obou grafik, aby zvýšili grafický výkon. Tedy té integrované s tou klasickou. Je to k ničemu. Jinak ale mám za to, že integrovaná grafika zůstává zapnutá stále a nelze jí vypnout. Pokud máš ale monitor zapojený do klasické karty, neměl by být problém. To se stává spíše u notebooků, kde je ten systém, že ve windows funguje integrovaná a jakmile je třeba grafické výpočty, zapne se dedikovaná. Občas se stane, že nezapne.

Celkově vzato bych integrovanou grafiku ani nezkoušel, to nemá smysl.

Stejně tak je dobré v biosu vypnout hyper-threading u procesoru. Zvláště, pokud daná hra umí využívat více jak 4 jádra. A ve všech případech (tedy hra využívá jen jedno, hra využívá 4, hra využívá 8), je to pak spíše naškodu, jelikož hry většinou dokáží výkon těch jáder využít na 100%, narozdíl od různých aplikací. Pak ta funkce výkon procesoru spíše brzdí, když dělí výkon toho jádra na 50% a program se ho snaží využít na maximum.
« Poslední změna: Listopad 15, 2016, 01:36:30 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #63 kdy: Listopad 16, 2016, 13:33:38 »

Jako že mám vypnout tu hlavní funkci, kvůli které jsem i7 kupoval? :D

Balík před chvilkou dorazil. Narazil jsem hned na dvoje přepravní problémy (nejdříve Alza, pak sklad na poště), takže se to zdrželo. Instalovat budu tedy až v pátek po noční. Mezitím si alespoň utřídím data a spol. Zběžně jsem zkoukl obsah zásilky a musím říci, že ta deska opravdu nevypadá špatně. Chladič má jinak celkem kompaktní rozměry na to, v jaké krabici je zabalený :) Na první pohled působí dojmem lepšího boxovaného chladiče, co jsem měl třeba u toho svého Phenomu. Nicméně paměťové moduly jsou vysoké, takže s tím Scythem 4 bych si asi býval zadělal na problémy. Těžko takhle bez montáže soudit, ale co jsem viděl fotky z jiných sestav, Scythe 4 je o pořádný kus větší a hlavně je nízko posazený. Uvidím, co to bude dělat v létě a pak bych se kdyžtak poohlédl po jiném chlazení.

Jinak procesor překvapil. Čekal jsem za ty peníze nějaké ohleduplnější balení, ale je to klasika. Hezky se na tom vyjímá i ten nápis Made in Vietnam :D K procesoru navíc přišla sluchátka Zalman ZM-HPS200, což je milý dárek, byť s mými Kingston HyperX se to asi srovnávat nedá. Ale využití určitě najdou.

Mimochodem, pokud jde o Kingston, nevím, proč jsem si ho tak oblíbil, ale teď zjišťuju, že to HyperX mám na vícero věcech :) ... sluchátka, paměti, SSD. Tedy vím, je to historická záležitost kvůli záruce, kterou od počátku na paměťové moduly Kingston poskytoval. Byl to takový jasný signál, že si za svým výrobkem opravdu stojí a skutečně mi dodnes všechny paměťové moduly od nich fungují. Na to SSD jsem zvědavý, kolega mi říkal, že ta předchozí řada nic moc nebyla (nějaké V 300).
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #64 kdy: Listopad 16, 2016, 16:19:02 »

Dá se v podstatě říct, že čím novější SSD disk s menší výrobní technologií buněk, tím horší.

HT u procesorů může být výhoda jen někdy. Například pokud běží v PC více vláken, které nevyužijí procesor na 100%. Tedy pokud by aplikace měla 8 vláken a každé využilo jádro pod 50%, pak by to byla výhoda, jelikož by výpočty byly dvojnásobně rychlé a díky virtuálním jádrům jedoucím na 50%, bys reálná jádra využil na 100%.

Ale pokud ta aplikace například využívá těch 8 jáder a všechny se snaží využít na max (100%), pak se vzájemně zpomalují.

Tedy pokud bys měl jen 4 jádra (reálná), musela by vzniknout fronta pořadí výpočtů, kde nejprve by se počítali ty nejdůležitější výpočty, které by následně šli třeba do grafiky a až následně by se počítali ty méně důležité. Díky tomu by ale ostatní komponenty nemusely čekat na ty důležité. Třeba zrovna u zobrazení ve hrách, je důležitější ta vizuální stránka, nebo třeba fyzika, než třeba výpočet, kolik máš v inventáři nábojů, nebo kolik je přesně hodin (když to řeknu hodně zjednodušeně). Tebe tedy to, že se ty vedlejší počítají až později, nijak neomezí.

Naopak pokud máš HT a tedy v PC teoreticky 8 jáder, žádná foronta se netvoří a všechny tyto výpočty lze rozdělit do samostatných vláken. Tedy se budou počítat současně ty důležité i ty nedůležité a výsledky budou cca současně. Pokud ale každé vláknou využije jádro na víc, jak 50%, budou všechny ty výpočty se vzájemně zpomalovat. Protože v tu chvíli procesor nerozlišuje, co je důležitější a co je méně důležité a jelikož 8 jáder nemá 100% výkon, ale jen 50%, tak výpočet těch důležitých se zpomalí tím počítáním těch nedůležitých. Ve finále právě třeba ve hře to pak můžeš zaznamenat, že PC jakoby nestihá, jelikož dělá prostě zbytečné výpočty v nesprávnou chvíli, protože jsi na tom ve finále hůř, než jen s těmi 4 reálnými jádry.
Ale je to jak kdy a jak u čeho.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #65 kdy: Listopad 18, 2016, 13:38:29 »

Instalace proběhla celkem bezproblémově, akorát toho místa v case je docela málo :) Deska je o kousek delší a kvůli SSD jsem musel upravit rozložení disků.

Deska jinak hodně mile překvapila, nejenomže vypadá dobře, ale instalace byla poměrně intuitivní. Místo klasického tištěného označení typu je tu jen nalepená samolepka, takže kdyby se strhla, tak nikdo neví, co je to zač :) Svým způsobem zajímavý nápad. LED osvětlení je rozumné, čekal jsem to horší, takže to ani nebudu vypínat. Mírný šok mi připravil akorát BIOS, vůbec jsem netušil, kolik se toho za tu dobu změnilo. Počítač mi jinak naběhl bezproblémově do Windows 8, takže zatím mohu testovat v nich.

U procesoru jsem měl trošku obavy, moc se mi uzasazení do socketu nepozdávalo, ale pokud jde o následnou instalaci Noctui, tak musím říci, že jsem s volbou udělal dobře. Mají to skutečně promyšlené a během chvilky jsem byl hotov. Navíc je ten ventilátor opravdu tichý. Zalitoval jsem akorát toho, že jsem přeci jen nevzal typ 12S. Když jsem vytáhl původní Cooler Master, tak ona ta věž taky není nijak tlustá. Ve finále je to vlastně dražší právě o ten ventilátor a typ uchycení. Nicméně pokud bych se rozhodl typ časem změnit, bude výměna poměrně snadná.

Takže jdu na toho Zaklínače :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #66 kdy: Listopad 18, 2016, 15:02:27 »

Nic překvapivého se neudálo ;) Že se hra spustí, jsem tušil, ale byť se úvodní videa hezky drží nastavených 30 FPS (jak jinak), tak hra samotná běží jen 7-8 FPS. Hratelné to tedy není. Gothic 3 by to ovšem asi utáhlo v pohodě.

Pokud jde však o videa na YT apod., resp. běžné domácí využití, tak je to plně dostačující. Spíš mě překvapilo, jak se ty integrované grafiky vyvinuly. Dříve to byla znouze ctnost, dneska už je to plně použitelné i ve FullHD.

Ale odbočím zpět k desce, zvukovka potěšila. Na to, že mám herní sluchátka, tak je to oproti předchozímu čipu pořádný krok vpřed. Jestli to bude mít opravdu i tak kvalitní stínění, jak se v popisu psalo, bude se mi s tím i čistěji nahrávat zvuk.

Teď mě ještě čeká zapojení všech disků, zakrytuju to a nainstaluju sedmičky.

Edit: jen pro doplnění. Zkusil jsem na tom samém nastavení rozběhnout Zaklínače opět na Radeonu HD 5770 a výsledek je v průměru 18-20 FPS. Na tomhle je krásně vidět, že limitem nebyl procesor, jako právě použitá grafika. Potvrdilo mi to vlastně mou hodně starou domněnku, že Phenom II X4 by býval v pohodě utáhl i Radeon HD 5850. Ostatně i teď bych si býval pomohl pouhým upgradem grafiky, ale změna už byla třeba. Je to hlavně zajímavé z pohledu přicházející architektury ZEN. Pokud budou nové procesory od AMD cenově přívětivé, bude se dát postavit slušný herní počítač za poměrně nižší cenu a možná to opravdu povede k pádu cen Intelů. Kupovat FX od AMD už opravdu smysl nemělo, ale stejně tak už nemělo smysl čekat.
« Poslední změna: Listopad 18, 2016, 16:01:34 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #67 kdy: Listopad 18, 2016, 20:37:39 »

Procesor se může projevit, když máš třeba dvě hodně výkoné grafiy ve SLI. Nebo případně u některých her, které jsou na procesor náročnější. Také se může projevit u fyziky, zejména u PhysX od nVidie, pokud nemáš grafiku od nVidie a vše se počítá přes procesor.

Jinak ale výkon procesorů zas tak velký vliv nemá. Na druhou stranu pokud je to PC ne jen čistě nahraní, ale i na další věci a práci s aplikacemi, tak tam se už procesor projeví. Stále zatím mnoho aplikací pro náročné výpočty nepoužívá vypočetní možnosti grafik a ono tedy i mnoho těch grafik není na výpočty příliš vhodná. Takže u takových aplikacích se to projeví hodně. Nejběžnější na PC pro hraní je právě třeba ta úprava videa a jeho finální renderování. Je opravdu hodně znát, pokud to počítá grafická karta, nebo procesor.

Integrované zvukovy jsou docela na prd :). Lepší je zvukovka samopstatná. Ten rozdíl je opravdu až neuvěřitelný. Dokonce i mězi jednotlivými samostatnými zvukovkami jsou obrovské rozdíly a to já nejsem žádný audiofil a i tak jsem to slyšel docela dost. Když jsem vyměnil starší soundblaster za tento nový. I když já to tedy kupoval hlavně proto, že mám sluchátka od Sennheiseru s 6,3 mm konektorem, které jsem kdysi dávno koupil taky se zvukovkou (bylo to takové spojené balení za výhodnou cenu), ale zvukovka nějak umřela a sluchátka mi zbyly a různé redukce na 3,5mm konektor nějak moc nefungovaly. Je zvláštní, že ty sluchátka mi přijdou do dnes nejlepší ze všech. Zkoušel jsem i ta herní sluchátka, co máš ty HyperX, ale ty mi tedy neseděly vůbec. Hlavně mi u nich přišlo, že asi není možné u nich zvlášť ovládat hlasitost mikrofonu a zvlášť sluchátek. Ale i zvukově mi to přišlo horší a tak jsem se zase vrátil k těm 12 let starým, otrhaným :D.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #68 kdy: Listopad 18, 2016, 20:55:03 »

Já jsem pak ještě zkoušel tu novou edici Skyrimu a ta mi naopak najednou jde hratelně, takže význam to opravdu má. Mě to jen překvapilo zrovna u toho Zaklínače, protože tam se s patchi právě přidala podpora pro vícejádrové procesory, tak jsem čekal trochu větší vliv. Každopádně jsem rád, že jsi mě do toho i7 popostrčil ;)

HyperX mě celkem vyhovují, protože pro ty hry je to opravdu dělané a hudba je na tom taky ještě poslouchatelná. Moje strará sluchátka za 1600 Kč byla prostě lepší, ale technické zpracování jim nepředurčilo dlouhého bytí, takže na ně mohu jen vzpomínat. Ten SB bych bral, kolikrát jsem na něj už koukal, ale to by mě manželka už opravdu zabila :D Nicméně ten čip na desce je opravdu dobrý, ty hloubky jsou podané dobře, to bych od integrovaného čipu nečekal. Mikrofon řeším přes Audigy.

Každopádně už mám dneska doma slušný základ a příště si budu moci pod různými záminkami vylepšovat vše kolem :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #69 kdy: Listopad 18, 2016, 21:28:29 »

V zaklínači by se procesor měl také projevit. Zdá se mi, že tam také využívali PhysX, zejména ty věci na vlasy a hadry a podobně, jestli se nepletu. Pokud máš tedy hartu od AMD, pak by tyto všechny věci měl počítat procesor. Logicky v té hře je asi budeš mít vypnuté všechny, když ti hra nestihá, ale právě tam a v takové konfiguraci by se procesor projevil. Známá hra, kde bylo dost použito physX byla i Mafia2. Nicméně si stále nejsem jist, jestli je to opravdu tak náročné, nebo jestli to nVidia nedělá AMD naschvál, aby ty hry s plným zapnutím physX byly bez karet od nVidie nehratelné. Každopádně poznat bys tam výkonější procesor mohl.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #70 kdy: Listopad 18, 2016, 22:40:53 »

Bohužel, na Zaklínače 3 je HD 5770 opravdu slabá, tam si nepomůžu asi ničím. PhysX je naschvál určitě, ale z mého pohledu je to už dávno překonaná technologie, pořád jdou ty věci udělat jinak a zrovna Zaklínač 3 se snaží. Proto si myslím, že vyšlo tolik patchů, co měly s technickou (grafickou) stránkou hry pomoci. HD 5850 by to asi zkousla lépe, ale pořád by to bylo slabé. NVidia má v tomhle navrch. Přitom zrovna Mafia II jsem si docela užil. Tady se prostě čeká na okamžik, kdy se jeden z velkých vývojářů definitivně rozhodne a vybere si jednoho konkrétního výrobce (tvůrce) čipu. Jenomže všichni zatím balancují na hraně a ne a ne se rozhodnout.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #71 kdy: Listopad 20, 2016, 03:03:35 »

tak HW akcelerace fyziky přes grafickou kartu je hodně dobrá myšlenka, rozhodně není překonaná. Spíše naopak, nebyla víceméně nikdy pořádně využita, protože jí používá jen jeden výrobce karet. Ale ty možnosti, jak by to mohlo vypadat, jsou velmi široké. Ostatně nVidia todle nevymyslela, jen koupila firmu, která takové karty na HW akceleraci fyziky vymyslela. Docela se divím, že žádný výrobce něco podobného nedělá se svým vlastním fyzikálním enginem.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #72 kdy: Listopad 20, 2016, 11:15:15 »

Vím, karty od Ageia jsem měl kdysi v hledáčku, jako nápad to nebylo špatné a cenově to bylo dostupné, ale už tenkrát to naráželo na malou podporu a tím, že to NViadia koupila, to pohřbila úplně. Vždycky to šlo obejít hrubou silou a ta s každou generací karet neustále narůstala. K tomu se samozřejmě zvyšoval výkon procesorů. V takové situaci má o optimalizace výpočtů zájem málokdo, nebo dokonce oddělení výpočetních operací. Nehledě právě na to, že se tahle technologie stala doménou jen jednoho výrobce čipů.

Dost nelibě jsem tenhle nákup tenkrát nesl, obzvláště když se na trhu objevily hry, které podporu PhysX ohlašovali. Jako majitel Radeonu jsem se obával, že to ve hrách hodně pocítím, ale nakonec se nestalo nic. V tomhle asi zaúřadovaly i konzole, což je další kategorie herních zařízení, která by na tom byla bývala bita.

Vývojáři enginů podle mě spíše čekají na to, co bude ve finále znamenat nízkoúrovňové API. Jenomže ty jsou na potvoru taky hned dvě. V tomhle ohledu mě spíš překvapuje, že AMD nikdy s vlastní obdobou PhysX nepřišlo, protože ten vývoj se nakonec stejnak rozdvojuje.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #73 kdy: Listopad 20, 2016, 14:14:07 »

Mě spíše překvapuje, že do toho nešel nějaký další výrobce, který by udělal fyzikální engine a pro něj i vlastní HW, který by měl vlastní paměť, vlastní výpočetní jednotku a který by spolupracoval s grafikou, dělal tyto výpočty a pak to přenášel do grafiky na zobrazení.

S podporou by obecně nemusel být zas takový problém, protože vývojáři hry by nedělali engine na fyziku, ale jen by tento engine využili. Ostatně podobně je to i u toho physx a dalších fyzikálních enginů. Tedy pro vývojáře je to usnadnění, jelikož jinak by musel vyvíjet fyzikální engine vlastní. No a v dnešní době univerzálních grafických enginů by to neměl být zas takový problém. Ti vývojáři těchto enginů by umožnili tento engin do hry integrovat a jen málo jkdo vyvíjí svůj vlastní engine pro grafiku. V dnešní době se to už prostě nevyplatí, vzhledem k náročnosti vývoje a optimalizace pro různý HW.

To, že se nikdy nic z toho nestalo a podoporovala to jen nVidia defakto způsobilo, že vývojáři her na fyziku úplně zanevřeli. V dnešní době se vše točí jen kolem grafiky, ale fyzika je mimo. Máme jakože fyzikální enginy, které třeba "umožňují" rozbít prostředí, ale to ve skutečnosti není fyzika. Tedy jediný engine, kde by to alespoň trochu mohlo jít je právě ten physx, který v těch pokročilejších fukcích má alespoň dobrý základ, ačkoliv není moc rozvinutý. Jenže ten vývojáři her prakticky nepoužívají. Nehrál jsem a ani jsem neviděl hru, která by opravdu využila fyziku naplno a která by s ní i počítala z hlediska hratelnosti. A to je právě proto, že v tkovém případě by hra byla nejspíše nVidia only a majitelé karet od AMD by si neškrtli, pokud by tyto funkce nešly vypnout. Pokud by šly vypnout, nevyužívala by je hra na maximum.

To je ostatně důvod, proč po té, co nVidia ten patent koupila, se nic nestalo. Nikdo by neudělal hru jen pro jednu grafiku. Ale pokud to dělají pro klarty obou výrobců, tak mohou physx využít tak maximálně na jeho úplně základní úrovni a případné pokročilejší funkce jen v omezené míře jako doplněk, který lze vynout a nemůže být pro hru nativní a ovlivňovat hratelnost samotnou.

Přitom to využití fyziky je opravdu velké. Ne jen pro třeba vlasy a hadry, aby působily přirozeněji, jako to bylo v zaklínači, ale právě pro reakce světa na hráčovu činnost. Příklad jsou třeba keře a stromy. V reálu by fungovala fyzika a nějak by na okolní působení reagovali. Větve by se ohábaly, mohli by praskat, průžně vystřelit a zasáhnout třeba hrdinu do ksichtu, padalo by z nich listí, které by se pohybovalo ve větru a které by také reagovalo na okolí (například by mohlo narazit na hrdinu, nebo větrem způsobeným hrdinovým pohybem by odlétlo jinam) a podobně. V dnešních hrách jsou buď keře prostupné a tak nereagují nijak, nebo neprostupné a také nereagují nijak. Pokud už něco dělají (třeba se pohybují ve větru, nebo jim upadne lístek, který se pohybuje ve větru), je to jen čistě vizuální efekt, který s fyzikou nemá společného nic. Nebo ona rozbitnost prostředí, nebo různé částicové efekty a podobně. Ty jsou v dnešní době též jen vizuálním efektem, který žádnou fyziku nemá. Vypadá to hezky, ale reálné to není. O třeba tekutinách, jako voda a procházení skrz vodu a podobně, ani nemluvím.

Ale todle procesor v reálném čase tak, aby to opravdu reagovalo na hrdinovy akce a současně se to zobrazovalo, nezvládne. Na to prostě není vhodný. Kdyby to počítala grafika, která by ta data měla v paměti a která má nesrovnatelně větší propustnost dat a brutální výpočetní výkon, měla by šanci mnohem větší. Navíc by ta data nemusela počítat 2x, ale mohla by fyziku a zobrazení počítat defakto současně.

Nemyslím si, že na todle bude mít vliv nízkoúrovňové API, protože to s tím nijak nesouvisí a stále se zabývá tou grafickou stránkou. Ty vizuální efekty budou možná pokročilejší, možná budou hezčí, možná budou rychleji počítané a díky tomu budou můct být náročnější, nicméně s fyzikou nebudou mít společného nic.

A dřív měly konzole grafiky od nVidie, až na tu poslední generaci, kde se autoři konzolí rozhodli, že nebudou konzole dotovat a že reálná cena konzolí bude odpovídat reálné ceně HW v nich. Tak přešli na levné a málo výkonné karty (v PC by to byla stěží střední třída grafický karet, tedy v současnosti by to bylo na úrovni třeba 1050 u nVidie) a to už v době vydání těch konzolí. Je asi jasné, že když si v dnešní době koupíš třeba 1050 do herního PC, že ti asi těžko bude na 10let stačit. A přesně to výrobci konzolí u PS4 a XONE udělali. AMD jim pak dala i lepší cenu a kompletní řešení procesor+grafika. Ale v době, kdy dodávala grafiky nVidia, by neměl být problém ani u konzolí s výpočtem fyziky. Ono ty starší verze konzolí byli hodně z počátku dotovány. Tedy stály třeba 15 tisíc, ale reálná cena HW v nich byla 20tisíc a todle dotování se vyrovnalo až v průběhu těch 10let, kde HW byl stále stejný, ale už ohodně levnější, ale prodejní cena byla pořád vysoká. A taky tedy prodejem her samotných a jejich licencováním.

Obávám se, že v současnosti vývojáři her na fyziku už zanevřeli prakicky úplně. Je to čím dál tím horší, jak se zvyšují nároky na grafiku, jde fyzika do háje.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Komponenty k novému PC (2016)
« Odpověď #74 kdy: Listopad 21, 2016, 14:28:35 »

Ověřený fyzikální engine přitom léta máme, např. takový Havok, ale přišlo mi, že s ním spíš vývojáři neumějí nakládat. Krásnou ukázkou je třeba Skyrim. Nevím, jestli by právě tohle nemohl být důvod, proč se vlastně nikdo nepustil do samostatného čipu. PhysX to asi změnit mohl, nebýt té uzavřenosti NVidií.

Použití fyziky bývá v dnešních hrách docela tristní, s tím naprosto souhlasím. Potíž je ovšem v tom, že to vlastně málokomu vadí. Dodnes vzpomínám na ukázky z Watch Dogs a kolizního systému aut nebo kolize auta s pouliční lampou. Fyziku to má, to jo, ale ta funguje úplně zcestně. A naopak vzpomínám na Dark Messiaha a jeho zmrazující efekt, kdy se ork dal efektivně shodit ze srázu po vytvořené skluzavce. A nebyla to jen pouhá animace, ono to reagovalo na rychlost a směr orka. Už i tohle zmizelo.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 30