Dovednosti
Systém dovedností v desátém díle byl převzat ze sedmého dílu. Každé povolání má předdefinované dovednosti, které se může naučit a zároveň má určeno, ve kterých se bude moci zlepšovat na vyšší úrovně (expert, mistr, velmistr - viz Dovednosti vs povolání). Dovednosti se už neučí v gildách, ale postava je má přístupné přímo v menu charakteru - pokud je dovednost neaktivní, aktivuje se investicí 1 dovednostního bodu. Od této chvíle ji smí postava používat. Dále platí, že pokud už se postava může dovednost naučit, může v ní dosáhnout minimálně expertní úrovně. Velmistrovské úrovně jsou pak obecně dostupné až postavám, které byly povýšeny v rámci svého povolání. Samotný trénink úrovní probíhá za poplatek u učitelů (Umístění učitelů).
Velikost bonusů každé dovednosti tedy závisí na počtu investovaných bodů. Oproti předchozím dílům je tu jedna podstatná změna. Ke zvýšení hodnoty dovednosti o 1 bod potřebujete jen jeden dovednostní bod. Na expertní úroveň je to celkem 7 bodů, na mistrovskou 15 a na velmistrovskou 25 (25 je zároveň maximum). Vzhledem k výše zmíněné závislosti povolání vs dovednosti tu najdete ještě jednu změnu. Pokud se postava smí např. naučit jen expertní úroveň, můžete do dovednosti investovat jen 7 bodů a vytrénovat ji. Další body už přidávat nepůjdou. Ostatně tréninku je věnována samostatná část (Zkušenosti a trénink), takže nemá smysl to tu rozebírat do podrobna.
Efekty některých úrovní dovedností, zejména u magie, se mohou zdát celkem sporné. Je ovšem nutno mít na paměti, že desítka má pozměněný systém odolností, takže sražení protivníkovi odolnosti proti konkrétní škole není zanedbatelné. V rámci bojových dovedností je pak často uváděno měřítko "zvýší se o xy bodů za každou úroveň dovednosti". Tím je myšleno za každý investovaný bod v dovednosti. Např. u meče se útočná hodnota zvyšuje o 2 za každou úroveň, tedy při 5 investovaných bodech to bude klasicky 2 x 5 = 10. Rozdělení bodů je navíc nutno potvrdit, do té doby můžete vzít své rozhodnutí zpět a body přerozdělit jinak.
Dovednosti se zbraněmi
Meč
|
Meče jsou díky skvělé rovnováze mezi rychlostí a účinností nejběžnější kontaktní zbraní. Zkušený šermíř zvládne sérií mocných úderů prolomit obranu jakéhokoli soupeře. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota s meči se zvýší o 2 za každou úroveň této dovednosti. Vaše poškození s meči se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Vaše šance na kritický zásah s meči se zvýší o 5%. |
Mistrovská |
Za první úspěšný kritický zásah mečem získáte jeden útok navíc zbraní v hlavní ruce. |
Velmistrovská |
Vaše poškození s meči se zvýší o další 3% za každou úroveň dovednosti. |
Sekera
|
Sekery jsou klasickou volbou bojovníků, kteří chtějí působit co největší zranění. Ve zkušených rukách dokážou kritické zásahy sekerou způsobit krvácející zranění. Pokud nedojde k jejich rychlému ošetření, oběť rychle vykrvácí. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota se sekerami se zvýší o 2 za každou úroveň této dovednosti. Vaše poškození se sekerami se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Vaše šance na kritický zásah se sekerami se zvýší o 5%. |
Mistrovská |
Účinnost vašich kritických zásahů sekerami se zvýší oproti normálnímu poškození o 50%. První úspěšný kritický zásah sekerou způsobí krvácející ránu a nepřítel utrpí ještě 50% původního poškození na konci svého příštího kola. |
Velmistrovská |
Vaše účinnost v boji se sekerami se zvýší o další 3% za každou úroveň dovednosti. |
Palcát
|
Zkušení bojovníci se dokážou ohánět tupými zbraněmi s neuvěřitelnou rychlostí a grácií. Pokud rána sedne obzvláště dobře, dokáže nepřítele i omráčit. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota s palcáty se zvýší o 2 za každou úroveň dovednosti. Vaše poškození palcáty se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Vaše šance na kritický zásah palcátem se zvýší o 5%. |
Mistrovská |
Při provedení kritického zásahu palcátem bude cíl omráčen do konce svého následujícího kola. |
Velmistrovská |
Vaše poškození palcáty se zvýší o dalších 3% za každou úroveň dovednosti. |
Dýka
|
Jelikož jsou dýky lehké a malé, často jsou přehlíženy jako neúčinné zbraně. To je pravda, pokud je mají v rukách amatéři. V rukách skutečného mistra se však stávají smrtícími nástroji. Žádná zbraň není tak skvělá v opakovaných a přesných zásazích životně důležitých míst. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota s dýkami se zvýší o 2 za každou úroveň této dovednosti. Vaše poškození s dýkami se zvýší o 4% za každou úroveň této dovednosti. |
Expertní |
Za každou drženou dýku získáte jeden útok navíc. |
Mistrovská |
Vaše šance na kritický zásah se zvýší o 10% za každou drženou dýku. |
Velmistrovská |
Za každou drženou dýku získáte jeden útok navíc. |
Kopí
|
Aby bylo kopí účinné, je třeba jej držet v obou rukách, ale toto omezení kompenzuje velkou univerzálností. Kopí lze použít pro blokování nepřátelských útoků i ke způsobování škod. Ve zkušených rukách dokáže prorazit i to nejsilnější brnění. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota s kopími se zvýší o 2 za každou úroveň dovednosti. Vaše účinnost s kopími se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
S kopím v ruce získáte 2 další pokusy o blok kontaktních útoků. |
Mistrovská |
Vaše útoky s kopími ignorují 50% hodnoty zbroje cíle. |
Velmistrovská |
Vaše účinnost s kopími se zvýší o dalších 3% za každou úroveň dovednosti. |
Luk
|
Co luku chybí v účinnosti, to nahrazuje svým dostřelem. Mistrovští lukostřelci dokážou vystřelit dva šípy ještě dříve, než si cíl uvědomí, co se vůbec děje
A to celé dvakrát. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota pro boj na dálku luky se zvýší o 2 za každou úroveň dovednosti. Vaše účinnost v boji s luky se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Váš dostřel při boji s luky je 5. |
Expertní |
Váš dostřel při boji s luky je 6. |
Mistrovská |
Váš dostřel při boji s luky je 7. |
Velmistrovská |
Každý útok lukem zahrne jeden útok navíc. |
Kuše
|
Tyto mechanické skvosty jsou velmi přesné a silné. Umožňují ostrostřelcům způsobovat kritická zranění životně důležitých míst. Na krátkou vzdálenost dokážou silné šipky prostřelit i několik nepřátel za sebou. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota na dálku při střelbě z kuše se zvýší o 2 za každou úroveň dovednosti. Vaše účinnost při boji s kušemi se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Váš útočný dostřel s kušemi je 5. |
Expertní |
Vaše šance na kritický zásah kušemi se zvýší o 15%. |
Mistrovská |
Účinnost vašich kritických zásahů kušemi se zvýší o 50% normálního poškození. |
Velmistrovská |
Provedete další útoky proti jednomu nepříteli v každé skupině za cílem, a to až do vzdálenosti vašeho maximálního dostřelu. |
Rúzné dovednosti
Boj se dvěma zbraněmi
|
Nedílnými vlastnostmi dovedného bojovníka se dvěma zbraněmi jsou dokonalý smysl pro rytmus a koordinaci. Velmistr boje se dvěma zbraněmi připomíná elegantního tanečníka, který dokáže ve svém okolí vytvořit vír smrtící oceli. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Postava může uchopit do levé ruky dýku, sekeru, palcát, meč nebo kopí. Vaše útočná hodnota s jednoručními kontaktními zbraněmi v levé ruce se zvýší o 1 za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Při používání dvou kontaktních zbraní získáte 1 další pokus(y) o blok. |
Mistrovská |
Vaše poškození kontaktní zbraní v levé ruce se zvýší o 0,4% za každý bod síly. Vaše šance na kritický zásah kontaktní zbraní v levé ruce se zvýší o 0,1% za každý bod osudu. |
Velmistrovská |
Při provádění útoku zblízka získáte jeden další útok zbraní v levé ruce. Vaše poškození kontaktní zbraní v levé ruce se dále zvýší o 0,7% za každý bod síly. |
Boj s obouruční zbraní
|
Když nepřátelé spatří válečníka s obří obouruční zbraní, začnou se třást strachy. Obouruční zbraň dokáže snadno nahradit chybějící štít nebo další zbraň. Obouruční zbraně lze použít k blokování nepřátelských útoků nebo k prostému proražení nepřátelské obrany hrubou silou. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše útočná hodnota obouručních kontaktních zbraní se zvýší o 1 za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Při používání obouruční kontaktní zbraně získáte 1 další pokus(y) o blok proti útokům zblízka. |
Mistrovská |
Vaše šance na kritický zásah při používání obouruční zbraně se zvýší o 0,1% za každý bod osudu. |
Velmistrovská |
Pokusy o blok vaší obouruční zbraně vždy selžou. |
Válečnictví
|
Zkušený a vycvičený válečník může díky pokročilým bojovým chvatům převážit misky vah na stranu své družiny. Expert ve válečnictví dokáže buď ochránit své slabší druhy, nebo vyřadí z boje nejsilnějšího nepřítele tím, že se na něj zaměří a způsobí mu masivní zranění. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše maximální mana se zvýší o 2 za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se dovednost Výzva. Naučili jste se dovednost Roztříštění. |
Expertní |
Naučili jste se dovednost Rozdrcení lebky. Naučili jste se dovednost Nezastavitelný útok. |
Mistrovská |
Naučili jste se dovednost Dostižení. Naučili jste se dovednost Zuřivý úder. |
Velmistrovská |
Naučili jste se dovednost Provokace. Naučili jste se dovednost Bezchybný útok. |
Střední zbroj
|
Střední zbroje jsou vyráběny z lehkých, ale přesto vcelku odolných materiálů, například z kovových kroužků nebo kůže. Díky propracovaným výrobním technikám poskytují optimální rovnováhu mezi ochranou a obratností. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Pokud na sobě budete mít střední zbroj, vaše penalizace k útočné hodnotě se sníží o 1 za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Pokud na sobě budete mít střední zbroj, poškození kritickými útoky na blízko i na dálku se sníží o 10%. |
Mistrovská |
Pokud na sobě budete mít střední zbroj, poškození kritickými útoky na blízko i na dálku se sníží o dalších 10%. |
Velmistrovská |
Při nošení střední zbroje se vaše hodnota zbroje zvýší o 5. |
Těžká zbroj
|
Pokud bojovník odmítá ustoupit z jednou dobytého území, pak si určitě jako ochranný oděv zvolí těžkou zbroj. Nevýhodou je snížená obratnost, proti čemuž se dá bojovat jedině zdokonalováním v umění nošení těžké zbroje. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Pokud na sobě budete mít těžkou zbroj, vaše penalizace k útočné hodnotě se sníží o 2 za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Pokud na sobě budete mít těžkou zbroj, poškození kritickými útoky na blízko i na dálku se sníží o 15%. |
Mistrovská |
Pokud na sobě budete mít těžkou zbroj, poškození kritickými útoky na blízko i na dálku se sníží o dalších 15%. |
Velmistrovská |
Při nošení těžké zbroje se vaše hodnota zbroje zvýší o 10. |
Štít
|
Zkušení uživatelé štítů zvládnou nejen blokovat nepřátelské útoky zblízka i z dálky, ale také své soupeře štítem srazit. Velmistři štítu údajně dokážou ochránit své druhy před přívalem šípů. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše celková šance na blok se zvýší o 1% za každou úroveň dovednosti, pokud máte v ruce štít. Získáváte 1 další pokus(y) o blok. |
Expertní |
Získáváte 2 další pokus(y) o blok. |
Mistrovská |
Provedete odvetný úder ihned poté, co zablokujete první kontaktní útok nepřítele v jeho kole. |
Velmistrovská |
Pokud vám zbývají nějaké pokusy o blok, pokusíte se zablokovat útoky na dálku proti ostatním členům družiny, kteří již žádné nemají. |
Odolnost
|
Díky dlouhodobému cvičení odolnosti a síly vůle si může jedinec vypěstovat odolnost vůči bolesti a únavě. Ti, kdo toto umění ovládnou, zvládnou přijmout větší zranění než ostatní. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše maximální zdraví se zvýší o 5 za každou úroveň této dovednosti. |
Expertní |
Vaše maximální zdraví se zvýší o 5%. |
Mistrovská |
Vaše maximální zdraví se zvýší o 10%. |
Velmistrovská |
Vaše maximální zdraví se zvýší o 15%. |
Uhýbání
|
Ochranný oděv se vždycky hodí. Blokování a vykrývání útoků je ještě lepší. Vůbec nejlepší je ale se zásahu vyhnout docela. Velmistři uhýbání nemusí nosit zbroje a mohou se spíše zaměřit na zvýšení efektivity svých útoků. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše hodnota uhýbání se zvýší o 1 za každou úroveň této dovednosti. |
Expertní |
Vaše hodnota uhýbání} se dále zvýší o 10 body. |
Mistrovská |
Vaše hodnota uhýbání se dále zvýší o 20 body. |
Velmistrovská |
Když se během nepřátelského kola poprvé vyhnete útoku, můžete ihned provést odvetu jedním kontaktním útokem. |
Mystika
|
Magie je pro starší rasy Ashanu zcela přirozená. V žilách jim totiž koluje mana, posvátná krev draků. Pouze velmi málo jedinců ale umí magii vědomě používat tak, aby to mělo nějaký smysl. Díky tréninku, speciálním meditačním technikám a propojení s duchovním světem dokáže oddaný student značně navýšit svůj osobní manový rezervoár. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše maximální mana se zvýší o 5 za každou úroveň této dovednosti. |
Expertní |
Vaše maximální mana se zvýší o 5%. |
Mistrovská |
Vaše maximální mana se zvýší o dalších 10%. |
Velmistrovská |
Vaše maximální mana se zvýší o dalších 15%. |
Tajemná disciplína
|
Roky meditace a energetických cvičení připraví tělo a mysl tak, aby odolaly i těm nejsilnějším magickým útokům, které by běžného jedince vymazaly z povrchu planety v jediném okamžiku. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše odolnosti vůči všem magickým školám se zvýší o 1 za každou úroveň dovednosti. |
Expertní |
Kritické zásahy magií, které utrpíte, se sníží o 15% normálního poškození. |
Mistrovská |
Kritické zásahy magií, které utrpíte, se sníží o dalších 15% normálního poškození. |
Velmistrovská |
Kdykoli {0}zcela odoláte kouzlu, 10% vaší maximální zásoby many se obnoví. |
Magické zaostřování
|
Magická ohniska jsou katalyzátory, které uživatelé tajemných sil používají ke směrování a zahuštění magických proudů. Mistři zaostřování dokážou zesílit svá kouzla na kritickou úroveň a zvýšit tak jejich moc. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Zvyšuje šanci na kritický zásah o 0,8%. |
Expertní |
Můžete používat obouruční magická ohniska. |
Mistrovská |
Můžete používat dvě jednoruční magická ohniska. |
Velmistrovská |
Pokud budete mít v ruce magické ohnisko, účinnost kritických zásahů vašich kouzel se zvýší o 30%. Vaše účinnost s magickými ohnisky se zvýší o 200% normálního poškození. |
Magie
Základní magie
|
Základní magie je přímo napojená na Ashu a Urgashe, prapůvodní draky. Energii přivedenou z duchovního světa lze použít k manipulaci s časem, prostorem a hmotou. Mistr základní magie dokáže posilovat své spojence, oslabovat nepřátele nebo během mrknutí oka odcestovat prostřednictvím duchovních bran na vzdálená místa. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla základní magie se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Rozštěpení. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla základní magie ignorují 5 bodů odolnosti vůči základní magii cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla základní magie ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči základní magii cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla základní magie se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla základní magie ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči základní magii cíle. |
Magie ohně
|
Plameny, kouř a popel z materiálního světa jsou v duchovním světě přítomny v podobě spalujících vášní. Všechno to pak jsou aspekty živelného draka ohně, Arkatha. Magie ohně dokáže sežehnout nepřátele ohnivými koulemi nebo rozvířit krev v žilách božským odhodláním, které spálí veškerý strach a pochybnosti. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla magie ohně se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Ohnivý šíp. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla magie ohně ignorují 5 bodů odolnosti vůči ohni cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla magie ohně ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči ohni cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla magie ohně se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla magie ohně ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči ohni cíle. |
Magie vzduchu
|
Dynamické větrné proudy, které splétají učenci z magické školy vzduchu, jsou poháněny esencí Ylatha, živelného draka bouří. Magie vzduchu může posloužit k vyvolání ničivých poryvů větru, které nepřátele odvanou pryč, nebo je může blesky usmažit na místě. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla magie vzduchu se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Poryv větru. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla magie vzduchu ignorují 5 bodů odolnosti vůči vzduchu cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla magie vzduchu ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči vzduchu cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla magie vzduchu se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla magie vzduchu ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči vzduchu cíle. |
Magie světla
|
Magie světla pochází od Elratha, draka světla. Je přímo navázána na ideály pravdy, spravedlnosti a dokonalosti. Rouhače sice dokáže sežehnout jediným zábleskem svatého světla, ale jejím hlavním posláním je chránit věřící, očišťovat je od kleteb, léčit jejich zranění nebo je dokonce vracet mezi živé. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla magie světla se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Nebeská zbroj. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla magie světla ignorují 5 bodů odolnosti vůči světlu cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla magie světla ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči světlu cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla magie světla se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla magie světla ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči světlu cíle. |
Magie vody
|
Vodní magie je doménou Shalassy, živelného draka zdrcujících vln a konejšivých mlh. Skutečný mistr vodní magie, který ovládá všechny její aspekty, dokáže zmrazit nepřátele ledem, přivolávat zkázu ve formě gigantických přívalových vln nebo očistit mysl a tělo od většiny nemocí. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla magie vody se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Ledový šíp. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla magie vody ignorují 5 bodů odolnosti vůči vodě cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla magie vody ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči vodě cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla magie vody se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla magie vody ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči vodě cíle. |
Magie země
|
Sylanna je živelným drakem země a symbolizuje přirozenou harmonii a vládne nerostné, rostlinné i živočišné říši. Magie země dokáže přikázat vegetaci, aby nepřítele připoutala na místě, ovládá všemožné otravy nebo může spojence posílit regenerativními a ochrannými silami. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla magie země se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Zapletení. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla magie země ignorují 5 bodů odolnosti vůči zemi cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla magie země ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči zemi cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla magie země se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla magie země ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči zemi cíle. |
Magie temnoty
|
Malassa je živelným drakem temnoty. Vládne stínům, které její následovníky skrývají a chrání a nepřátele naopak oslabují a obklopují neskutečnými hrůzami. Magie temnoty své oběti pomalu pohlcuje, vysává jejich životní sílu a drancuje duše. |
Úroveň |
Bonus |
Nováček |
Vaše magická síla pro kouzla magie temnoty se zvýší o 5% za každou úroveň dovednosti. Naučili jste se kouzlo Stínový plášť. |
Expertní |
Vámi seslaná kouzla temné magie ignorují 5 bodů odolnosti vůči temnotě cíle. |
Mistrovská |
Vámi seslaná kouzla temné magie ignorují dalších 10 bodů odolnosti vůči temnotě cíle. |
Velmistrovská |
Vaše magická síla pro kouzla magie temnoty se zvýší o dalších 5% za každou úroveň dovednosti. Vámi seslaná kouzla temné magie ignorují dalších 20 bodů odolnosti vůči temnotě cíle. |
copyright 2002 - 2024 by Petr 'Elemir' Levák všechna práva vyhrazena