Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 08:58:56
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Brány Skeldalu 3: Sedm mágů  (Přečteno 8644 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« kdy: Červen 27, 2016, 23:50:11 »

Tak jsem na steamu ve slevě za 9 euro koupil tuto českou hru a jal se jí tedy hrát.

Jedná se o dungeon, nejblíže to má zřejmě Might and magic X, jelikož nezáleží na formaci družiny během boje, ale boje jsou tahové, každá postava má během tahu určitý počet akcí, které může udělat. Skupina se může během hry i během boje rozdělit, během boje svým způsobem musí, pokud se chce pohybovat (hra to udělá sama, protože každý krok stojí 1 akci).

Na začátku hry moc velký výběr při tvorbě povolání není. Vlastně si může hráč vybrat mezi mužem a ženou a pak posunvníkem měnit své vlastnosti (síla, rychlost, magie a charisma). Od toho se odvíjí zřejmě i styl boje a hry, síla ovlivňuje nejvíce útok na blízko, je často mezi požadavkami zbrojí a zbraní, zvyšuje počet zdraví, nasycení. Rychlost zvyšuje počet akcí, atd, magie zesiluje kouzla a charisma ovlivňuje efektivitu hudebních nástrojů a kouzelných skladeb. Nutno říct, že třeba kouzel v té hře zřejmě nebude nijak moc a hreáč se je zřejmě bude učit v rámci příběhu.

Já tedy začal za muže, který se specializuje na magii.

Příběh začíná trošku zvláštně, jsem prej spíše karetní hráč, než mág a obral jsem v kartách nějakého skutečného mága o hadry. Pak za mnou došli nějací vesničané, kteří chtěli pomoci s bandou nějakých divokých mágů a já se nechal najat a tak říkajíc jsem je oblbl. Nicméně mě potom tížilo svědomí a tak jsem se rozhodl, že jim pomůžu alespoň tím, že najdu toho opravdového mága, kterého jsem obral a přemluvím ho, ať jim pomůže on. Mág je zrovna v nějakém sklepení v krčmě a krčmářka mě tam pustila s podmínkou, že jí přinesu od tama nějakou truhlu.
https://www.youtube.com/watch?v=Daxr30PxdOI

Jal jsem se tedy procházet tyhle kobky. Víceméně to docela šlo, byli zde nemrtvé zombie a pak nějací divní psi. Crypta měla 3 patra, co patro, to byly obludy (ty stejné) silnější. Já byl sám a poměrně sláb, vše jsem ničil ohnivou koulí, protože jsem žádné jiné kouzlo neovládal. Snažil jsem se vždy zaútočit dřív, než vůbec začal boj a tím dát první ránu mimo boj a po spuštění tahového boje dát případně druhou ránu a tím většinou boj ukončit.

Nutno říct, že boje jsou poněkud pochybné. Respektive ta fáze před nimi, když člověk vidí nepřítele a neví, co. Pak i během. Ne, že by nutně byly špatné, ale jsou dost neomalené a prostě divné. Navíc tu mohlo být přece jen více typů nepřátel. Ale tak je to "tutoriálový" dungeon.

Co je naopak na tom výrazně lépe již v této cryptě, jsou různé hádanky a hlavolamy, které je nutné vyřešit. Na to, že to je tutoriál, je tu těch informací co a jak dělat docela dost málo. Já měl problém jen ve třetím patře před dveřmi, za kterými se skrýval onen mág, kterého jsem měl najít, neboť jsem úplně nepochopil, jak je otevřít. Nakonec se to povedlo, ale ztrávil jsem tím nejvíce času. :).

Po nalezení mága jsem získal nějaké nové kouzla, zejména kouzlo "pravidvé vidění", které by asi mělo nějak pomáhat v hledání věcí nebo dávat rady, co a jak dál. Na některých místech mi nicméně psalo, že skryté tlačítko otevře tajné dveře, ale tlačítko jsem teda nenašel nikde. Ale hodilo to třeba radu, že přes propast se dostanu tím, že tam položím desky, které jsem našel atd.

S mágem v partě to byl už veselejší. Už jen proto, že je to lepší mág, než já a je na 5 levelu, zatímco já stihl během procházení crypty dolů získat jen 3 level. Tedy obludy, které já zabíjel na dvě rány ohnivou koulí, on zabíjel 1 ranou a byli jsme dva, takže neměly prakticky šanci. To jsem ostatně mohl hned vyzkoušet, protože po jeho nalezení se tam nějaké obludy obnovily.

Doprocházel jsem tedy 3 patro a vyvraždil zde znovu nové obludy, vybavil mága nějakými věcmi, co jsem před tím nemohl vzít, kvůli nedostatečnému inventáři. Nutno říct, že omezení iventáře je zde naprosto brutální. Hráč sebou může nosti cca jen 5-6 předmětů v batohu a to každý jeden lektvar bere jednu položku (tedy 2 lektvary života zaberou dvě místa), počítají se do toho i úkolové předměty, které hráč vzít musí a navíc sebou hráč musí mít jídlo (které má také v inventáři stejně jako lektvary) a které musí jíst poměrně často. Zvláště, pokud často odpočívá, aby si obnovil zdraví a manu. Inventář ale jde rozšířitz pomocí nějakých věcí. Novej mág ostatně měl první "brašnu", takže ten měl dvě řady 6 předmětů. A dohromady s kapacitou 18 předmětů se to už na zpáteční cestě vcelku dalo.

Ve třetím patře byl výtah, díy kterému jsem se dostal do patra prvního (musel jsem rozdělit partu a ovládat výta vždy jednou postavou, zatímco druhá se vezla ve výtahu). Pak mi už nemohlo nic zabránit, abych z té krypty vylezl a dostal se ven do města.
https://www.youtube.com/watch?v=WDu4eyDWRvA

Celý příběh je tak zřejmě určitou verzí filmu Sedm statečných (nebo možná Sedm samurajů). Jelikož během rozhovoru s novým mágem (jmenuje se "Pes") mě zaúkoloval, že musím, sehnat ještě dalších 5 mágů, ale že on ví jen o jednom, který žije v bažinách. Což zřejmě tedy bude další destinace, kam se musím vydat.
« Poslední změna: Červenec 06, 2016, 20:22:16 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #1 kdy: Červen 28, 2016, 07:32:16 »

Před nějakou dobou jsem si předobjednal Xzone krabicovku, ale dostane se to ke mě až příští týden, viz Brány Skeldalu: 7 mágů + kniha Brány Skeldalu I.: Legenda o Rovenu. Jsem právě zvědavý i na to Rohlíkovo knižní dílko :) Jinak mají též verzi bez knihy, viz Brány Skeldalu: 7 mágů.

Přemýšlím, jestli bych předtím neměl zkusit ještě jedničku, ta se mi v minulosti obloukem vyhnula, ale ono to asi mít souvislost nebude.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #2 kdy: Červen 28, 2016, 09:47:10 »

500 - 700 korun bych za to teda nedal. Ono je jako hodně znát, že je to jak to jen říct, no prostě hodně nízko nákladová záležitost. Těch 250 na steamu se ještě dejme tomu dalo.

Nutno taky říct, že podobně jako v MMX se hra občas seká, ačkoliv hráč chodí po čtvercích. (respektive je cítit, že nereaguje vždy správně na ovládání a že se jemně drcne). Není to tak šílené, jako v MMX, ale občas kvůli tomu člověk přejde místo, kam chce jít, nebo šlápne někam, kam nechce. Nevadí to ale tak moc, jako v MMX.

Ale prostě to celkově není hra, která by se mohla řadit mezi takové ty A - AAA tituly za 600-1200 korun. Tedy alespoň podle té první krypty, dialogů a podobně. Na steamu to běžně prodávají tuším za 12 euro (tj cca 350 korun) a to by ještě tak odpovídalo.

No a vzhledem k tomu, že na xzone prodávají steam klíč v krabici bez CD, tak nějak nevidím smysl to kupovat v krabicové verzi. I kdyby sis  koupil jen tu knihu a na steamu hru, vyšlo by tě to levněji.
ještě lépe třeba tady: http://www.gameexpres.cz/hra-pro-pc-kniha-brany-skeldalu-i-legenda-o-rovenu-p-21157.html?aff=heureka
« Poslední změna: Červen 28, 2016, 09:52:44 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #3 kdy: Červen 28, 2016, 13:40:28 »

Já jsem chtěl tak nějak podpořit celou tu snahu jak tvůrce, tak i obchodu, od hry jinak moc nečekám. Původně jsem to chtěl spíš bojkotovat, ale jakmile se pustili do portu pro PC, tak mě to začalo více zajímat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #4 kdy: Červen 28, 2016, 13:59:20 »

Myslím, že na té "krabicové" verzi autoři nijak nevydělají. Respektive vydělají totéž, co na té rovnou steamové. Xzone si asi tam dá nějaký zisk, ale nejvíce peněz padne na výrobu té krabice, dopravy atd. Přitom to má vyjít až 1.7, tedy víceméně týden-dva týdny po té, co je to na steamu, což mi taky moc hlava nebere. Zvlášť, když ta kniha je již skladem.

Nevím no, ne že by šlo o ty prachy jako takové, klidně to mohlo stát 1000ku, ale v principu je to dost špatný obchod. Asi na úrovni, jako kdyby sis mohl zajít do pekárny  a koupit ještě teplý rohlík za 2 koruny a rovnou jej sníst, ale místo toho by sis na netu objednal kupón na rohlík za 4 koruny, připlatil za poštovné a balné, počkal týden než ti jej dodají a pak šel do té pekárny s tím kuponem si ten rohlík vzít :). Jako jestli ještě máš tu možnost, bych to stornoval, objednal jen knihu a na steamu koupil hru a pařil. :). Jak knihu, tak hru budeš mít dříve :). Ale jak chceš.

Samotná hra zas není tak špatná, zatím. Jen ty boje jsou trošku zvláštní a neohrabané. Nebo mi to tak alespoň momentálně přijde. Nicméně žádná AA hra to není.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #5 kdy: Červen 28, 2016, 17:18:52 »

Už to nechám tak :) Tenhle týden ještě dohraju datadisk k Zaklínači a pak se kouknu na tohle.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #6 kdy: Červenec 01, 2016, 11:36:57 »

Projel jsem město, byli zde nějací obchodníci s magickými krámy, zbraněmi a hudebními nástroji, jídlem, hadry a také učitelé boje, magie a hudby. Zajímavé je, že tito učitelé mohou za slušný polpatek zvednout postavě některé vlastnosti na určitou hodnotu. Například učitel boje zvedne sílu na 30 a rychlost na 25, učitel hudby charisma na 30, učitelka magie magii na 30. Z toho logicky vyplývá, že v kryptě na začátku se vyplatí zvedat jen jednu vlastnost, zatímco ty ostatní je dobré držet nízko. (i při tvorbě postavy). Ideálě zvedat rychlost a vše ostatní se naučit na 30 u učitelů a zvedat to až pak. Nebo si body šetřit. Jedinej potíž jsou peníze, které mi nezbyly, jelikož jsem si v krámku s magickými krámy koupil truhlici za 1800, která rozšířila inventář hlavního hrdiny na maximum. Také tu byla vědma (byla ochotna za poplatek říct některé věci), mapařka, která mi mohla prodat mapu světa, nicméně bez vysoké charismy za ní chtěla 1000 zlatých, pak nějaký sochař, který nevím na co je, pak vesničané, kteří mě najali, ale kterým jsem zatím nemohl vyhovět. Taky jsem se dozvěděl o výskytu dalších mágů od postav.

Nevěděl jsem, kam jít, tak jsem se vydal do lesa na východ, v domnění, že to povede do močálů. Ukázalo se, že les je kolem dokola města a je to jedna lokace se třemi vchody do města, takže je jedno, kterým hráč vyleze. V lese jsou pak východy do dalších částí, kde by zřejmě měli být ti mágové, nebo které se na ně nějak váží. V lese ale nebyli žádní nepřátelé, na kterých by šlo expit. Nicméně cesta do bažin vedla přes most, který hlídal nějaký poloobr a který vylezl vždy, když na něj hráč vstoupil. Poloobr byl tak laskav a dal mi s přehledem nakládačku. Dalších asi 5 pokusů dopadlo stejným výsledkem, nikam jinam chodit nemělo smysl, protože všude byly  také těžké obludy. Začal jsem řešit, co s tím.

Naštěstí jsem měl uložený save přímo po východu do města z tunelů, takže jsem jej načtl, truhlu rozšiřující inventář jsem nekupoval, vlastně jsem nekupoval nic a místo toho jsem prachy investoval do zvednutí síly, rychlosti a charismy hlavního hrdiny. A s vyšší charismou jsem ukecal i mapařku, aby mi prodala mapu světa levněji. Koupil jsem ještě jídlo a na víc mi nezbyly peníze.
https://www.youtube.com/watch?v=ZOHaw8niFRw

Díky tomu, že hrdina zvedl sílu na 30 a díky tomu, že byl horší mág, než Pes, jsem dal hlavnímu hrdinovi meč a štít, který do té doby nosil Pes a Psovi jsem dal kopí. Takto vybaven jsem šel do lesa na druhý pokus s tím, že tentokrát toho půlobra musím dát. A vyšlo to. Půlobr padl jak prd. Celý les jsem prošel a zjistil, kam vedou průchody. Jedna cesta vedla do ledových stěn, pak tu byla cesta do Dračích útrob, pak pod mořskou hladinu a pak do oněch močálů. Další mág by měl být přímo ve městě na lodi, kam jsem ale zatím taky nešel.
https://www.youtube.com/watch?v=dCFdHWJTuMw

Šel jsem do močálů. Močál byl jeden velký hlavolam. Pokud člověk slezl z bezpečné cesty a udělal o krok navíc, utopil se. Musel tedy přijít na to, jak se bezpečně suchou nohou dostat dál. Byli zde také nemrtví vojáci s mečem a štítem a Nekromacerky, které vyvolávaly tydle nemrtvé vojáky. A činili tak téměř nepřetržitě. Což mimo jiné znamenalo, že je to téměř neomezený zdroj zkušeností. Když se navíc člověk dobře postavil, mohl při boji na blízko po seknutí, použít štít, kterým odrazil (posunul o jeden čtvereček zpět) nepřítele a pokud toto odražení vedlo do bažiny, byla to pro nepřítele instantní smrt na jednu ránu. Čehož jsem pochopitelně se snažil využít a své hrdiny co nejvíce naexpit.

Díky tomu jsem u obou mágů zvedl rychlost na 30, díky čemuž jsem měl v každém tahu dvě akce, hlavní hrdina se zlepšil v kouzlech a dával lepší zranění ohnivou koulí a stejně tak i Pes. Míra zranění ohnivou koulí je zřejmě dána levelem hrdiny. Také jsem zvedl charismu u hlavního hrdiny nad 40.

Nepřátelé tady ale nebyli příliš těžcí, horší byla ta věc močály vůbec projít. Nakonec jsem ale na vše přišel, co a jak a 3 mág se přidal do mé party. Vlastně to byla čarodějnice. Vydal jsem se zpět do města, prodat krámy. Ukázalo se, že charisma má výrazný vliv na ceny zboží. Po prodání všeho, jsem měl docela dost peněz, navíc truhle rozšiřující inventář zlevnily na 500, takže jsem koupil rovnou dvě. Čarodějku jsem naučil u učitele boje sílu na 30, nakoupil žrádlo a nějaké vybavení. A pak jsem se vydal na loď, kde by měl být další mág...
https://www.youtube.com/watch?v=uw-br4Iydfw
« Poslední změna: Červenec 06, 2016, 20:23:00 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #7 kdy: Červenec 04, 2016, 02:49:56 »

Na loď jsem se dostal zadarmo, díky charismě jsem dotyčného námořníka ukecal. Ani bych se jí nemusel učit, čarodějka z bažin by měla charismu dostatečnou, ale charisma na obchodování se docela hodí.

Loď ale nebyla taková, jaká jsem čekal. Vlastně to byla loď otrokářů a to, že mě na ní pustili, byla past! Hned, jakmile jsem se nalodil nás ostatně rozdělili a zavřeli do cel. Tady už tedy ani nešlo o hledání mága, jako spíše o boj o svobodu a život. Naštěstí se to povedlo a loď nebyla tak bytelná, jak se zdálo. Trošku jsem jí nalomil a tím si otevřel dveře, pak vyřídil všechny zdejší otrapy, prošel různými zapeklitými překážkami a na konci na mě už čekal Špína, tedy další mág, který byl ochoten se ke mně přidat. Než jsem jej ale vzal a loď opustil, trochu jsem zalevelil na zdejší posádce, kterou jsem si mohl neomezeně vyvolávat. Než mi došlo jídlo, pak už jsem musel odejít.
https://www.youtube.com/watch?v=D1SgWb3DD9A

Zvedl jsem ještě charismu na 45, což mi stačilo na to, abych ukecal nejlepší čarodějku Glenead, která bydlí přímo ve městě, aby se ke mně přidala. Byla to chyba vzít jí tak brzy, měl jsem nejprve vzít jiné mágy a naučit je u ní magii na 30. Ale zas mi pomohla v následujících místech.
https://www.youtube.com/watch?v=3t8jeJqMtPQ

Vyrazil jsem do Ledových stěn, pro kůži ledových oblud, se kterých jsem si potřeboval vyrobit zbroj. Ledové obudy byly u ledu, tak jsem je nejprve z toho ledu vytáhl a pak je rovnou zase k ledu poslal, nicméně již bez kůže. Z kůží mi udělal brnění sochař ve městě a mě tak již nic nebránilo v tom, vydat se do útrob draka.
https://www.youtube.com/watch?v=LEoBsHwO-Jc

V útrobech draka bylo docela horko a to ne jen kvůli ohni všude okolo, ale i díky zdejším obludám, které byly hodně nepříjemné, protože útočili na celou skupinu. Taky se tu i vyznat a dostat se na potřebné místo bylo docela složité. Nakonec se to povedlo, našel jsem zmiňovaného mága a ten se ke mně tedy také přidal. Již nás bylo šest a chyběl poslední mág.
https://www.youtube.com/watch?v=q66znJBmZDk

Poslední čarodějka by měla být někde v moři. Což se docela hodilo, chtěl jsem se trochu zchladit po tom horku. Nicméně tady té vody bylo přece jen krapek hodně. Poprvé jsem tak použil hudbu. Respektive hudební magii skrz hudební nástroje, což je samo o sobě zajímavá disciplína, jejíž smysl jsem nepochopil. Nicméně na dně moře to byla nutnost, jinak bych se utopil a píseň Mojžíš, která masu vody přesunula pryč, tak hrála skoro celou dobu. Tedy občas jsem musel přestat, nerad. Dno moře nicméně bylo opět vcelku zajímavé, nápadité a i složité na projití. Nakonec jsem ale čarodějku našel a ani ona neunikla mým divokým choutkám. Tedy choutkám vypořádat se s divokými mágy. Bylo nás sedm, mohli jsme jít za vesničany.
https://www.youtube.com/watch?v=ou1KpkPE8FQ
« Poslední změna: Červenec 06, 2016, 20:23:52 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #8 kdy: Červenec 04, 2016, 03:12:46 »

ZRADA! Ti proradní mágové mě normálně podrazili. Dalo mi to tolik práce je sehnat, ukecat je, aby se přidali a šli se vypořádat s tou havětí a oni mě takto podrazí! Normálně odešli s vesničany a mě nechali ve městě! MĚ! Jediné, co po nich zůstalo krom šipky k ukazeteli, bylo jejich dlouhé nechutné sbohem, které mi znělo v uších ještě v Labyrintu šeptajících ryb, kam jsem se vydal, abych je našel a řekl jim, co si o nich myslím!

Labyrint byl ale docela zapeklitý. Všude tu tekla voda, pokud člověk hodil šeptající rybu do fontány, mohl dokonce změnit její tok, což mělo docela dost efekt na vodopády (klidně tu tekla voda nahoru), tak i na teleporty, které díky tomu přenášili jinam. Rybyse navíc daly jíst, což bylo super, zdá se, že o jídlo již nebude nouze. Nakonec jsem ten labyrint prošel a dostal se do Temného lesa.
https://www.youtube.com/watch?v=yBkMD3EqsL8

V Temném lese hned na začátku jsem tu partičku zrádců potkal. Hned jsem na ně spustil, nabídl jsem jim rybičku na večeři a začal se nenápadně vtírat, doufajíc, že mě přece jen ezmou sebou, když se tak snažím. Vzali! Zase jsem byli jedna parta. Zase jsme měli cíl. Prošli jsem les, byla tu nějaká otravná havěť. Temný les byl kolem dokola okolo vesnice těch sedláků, kterým jsme šli na pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=k5AXFWPH9L0

Ve vesnici nebylo vůbec nic. A když říkám nic, myslím tím VŮBEC NIC. Ani žádný baby, prej je před náma skryli, protože nás znají. To je úroveň. Každopádně nakonec jsme našli zdejšího vůdce, kterým nám řekl, že máme málo času a Divocí mágové brzy přijdou pro úrodu, že vesničané nemůžou odejít, protože je sklizeň a že budem muset ubránit vesnici. Jenže divokých mágů je 30 a nás je jen sedm. Vesinčané jsou nemehla, kteří neumí bojovat a na to, je to naučit, nebyl čas. Jediným řešením by bylo přinést kouzelné hole, které umí bojovat sami ai s takových nemehel, jako jsou zdejší sedláci, udělají zdatné bijce. Hole jsou prej ve Měste kostí. Což je super, ale já vůbec nevěděl, kde se nachází. Naštěstí to věděl stařešina vesnice a my tak vyrazili do toho města.
https://www.youtube.com/watch?v=CLZNGJ1m9EY

Opět bloudit do Labyrintu šeptajících ryb a pokusit se zde najít další východ, který by do toho města vedl. Nakonec se to povedlo a Město kostí jsem našli. Nutno říct, že to není žádné město, ale spíše staré bojiště, kde je mnoho padlých vojáků proměněných na kosti. Zdejší nepřátelé patřili již k docela silným. Byli zde neviditelní duchové a pak hlinění vojáci, kteří byli docela odolní. Nás to ale nemohlo zastavit. Co nás mohlo zastavit spíš, byli velké lebky nějakých zvířat, sloužící jako brány, které otvírali kostlivci. JAkmile člověk šlápl na nesprávné místo, čelist zavřeli a nedalo se projít. Naštěstí kostlivci měli i nadále vypatlané mozky, prostě vojáci, takže když viděli vstyčenou zástavu svojí armády, tak se zvedli a tím otevřeli bránu. Takto jsem tedy museli celé město projít, najít ty zástavy, otevírat a zavírat čelisti a nakonec ve finále tedy získat ty 4 hole, co potřebovali vesničané. Ve Městě kostí jsme tedy byli hotovy a mohli jsme jít zase do vesnice. Ještě jsem si tedy odskočil do města na nákupy. Ale pak už na nic nečekal a vydal se do vesnice na pomoc tamních nebohých vesničanů.
https://www.youtube.com/watch?v=RCBuGeMN8tY
https://www.youtube.com/watch?v=3svC5SJI5SU
« Poslední změna: Červenec 06, 2016, 20:24:38 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #9 kdy: Červenec 05, 2016, 23:03:23 »

Zkoukl jsem pár videí a mám trochu pocit, že to docela kopíruje Legend of Grimrock, ale to bude asi jen tou grafickou stylizací. Fast travel je jinak docela zajímavý, musím přiznat, že jsem se moc neorientoval, kdy jsi na stejné úrovni "patra" a kdy už ne (v labyrintu). Ovšem boj mě trochu zklamal. Vidím u toho přesně ty pohyby prstu po displeji :) Asi je to jen pocit a bude potřeba to vyzkoušet na vlastní kůži, ale čekal jsem ... vlastně ani nevím :D Tohle pro mě bude v rámci Skeldalu premiéra. Ovšem příběh Sedmi samurajů je v tom opravdu dost vidět.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #10 kdy: Červenec 06, 2016, 07:39:06 »

Konečně jsem byl připraven na velkou bitvu, o které budou ještě mláďata mládat mágů vyprávět. Bitva o vesnici, s těmi proradnými divokými mágy mohla začít a taky začala. A byla pěkne hustá a těžká. Nakonec jsme to ale s vypětím všech sil zvládli, poslední divoký mág dobojoval a řekl nám něco o svém šéfovi a o nějaké věži. Pak jsme s jeho mrtvoly získali nějakou pečeť, díky které jsme mohli projít v temném lese kolem jakési obludy, která nás jinak vždy sejmula.
https://www.youtube.com/watch?v=qDq1W6-yd_M

Temný les za ní ještě chvíli pokračoval, byly tam nějaké další obludy, nic nijak zásadního. Nakonec jsme našli i onu vež, kde by měl být ten hlavní zloun. Bude to asi dlouhá jízda až na horu, věž je vysoká.
https://www.youtube.com/watch?v=HIVk7_udP6U

Zkoukl jsem pár videí a mám trochu pocit, že to docela kopíruje Legend of Grimrock, ale to bude asi jen tou grafickou stylizací. Fast travel je jinak docela zajímavý, musím přiznat, že jsem se moc neorientoval, kdy jsi na stejné úrovni "patra" a kdy už ne (v labyrintu). Ovšem boj mě trochu zklamal. Vidím u toho přesně ty pohyby prstu po displeji :) Asi je to jen pocit a bude potřeba to vyzkoušet na vlastní kůži, ale čekal jsem ... vlastně ani nevím :D Tohle pro mě bude v rámci Skeldalu premiéra. Ovšem příběh Sedmi samurajů je v tom opravdu dost vidět.

Tak musím říct, že mé pocit se hry jsou stále lepší a lepší. Nyní si myslím, že je to vážně skvělá hra. Tedy pořád je tam cítit, že moc peněz do vývoje dáno nebylo, ale myslím, že autoři ty peníze využili na max a opravdu z toho vyždímali maximum.

Ono třeba boje se mi nezdáli moc na začátku hry kdy jsem byl sám a bylo to takové divné. Ale postupem času mi přijdou udělané skvěle, jak se přidávají další postavy a rozšiřují se i možnosti, co mohou dělat. Nakonec jsem přišel na chuť i té hudební magii. (zrovna včera jsem si s ní více hrál a snažil se jí využít).

Dialogy působí tak jaksi jednoduše, což se mi taky moc na začátku nezdálo, ale nyní mi došlo, že oni to tak udělali schválně. Prostě je to takový odlehčený styl vyprávění a humoru. V podstatě taková parodie na 7 statečných/7 samurajů, kde jsou vždycky takový drsňácky dialogy, jak to všichni žerou a hrozně poržívají. Tady je to přesně naopak a všechny postavy působí tak jaksi naivně a legračně.

Jak jsem psal na začátku, žer nevím, jestli má ta hra větší cenu, než 300 korun, tak to beru zpět. Myslím, že ta hra dokáže z přehledem strčit do kapse i mnohem dražší hry s velkými rozpočty a u mě má tedy mnohem větší cenu a dal bych za ní více peněz, než za ty kraviny.

Legend of Grimrock okopíroval staré hry a byla to jakože oldschcool hra. MYslím, že každá hra, která nějak se vrací k tomuto stylu her, bude v něčem stejná, jako Grimrock, protože oni ty hry prostě stejné jsou v mnoha ohledech. Na druhou stranu musím říct, že mě to Grimrock moc ani nepřipomíná, prostě má ta hra takového svého vlastního ducha a kouzlo. Ale je jasné, že Grimrock byla "první" hra, která to zkusila s návratem k těmto hrám, takže se s ní bude každá nová hra porovnávat. Ale já ani nechci, aby autoři se snažili dělat něco jiného. (v určitých věcech). Pořád bych to ale více přirovnal spíše MMX, než Grimrocku. Ačkoliv v mnohem je to úplně jiné, než obě ty hry. Ono třeba nezáleží na umístění ve formaci a hra je na tahy (podobně jako MMX), nicméně hráč si může každou postavu umístit jinam a mnohdy i přímo musí, přímo řed sebou pak ty postavy vidí a musí s nimi nějak manipulovat, nebo třeba v boji využívat jejich rozmístění na správných místech.

U fasttravelu je zajímavé, že se nepočítá na tahy. Tedy během normální chůze platí, že co krok, to tah (podobně jako v MMX). A během tahu se zvyšuje hlad postav, ubývají pozitivní kouzla, odčerpává se energie (v případě třeba když postava zpívá) atd. Nicméně během fasttravelu to tak není a dá se pomocí něj tak docela ušetřit třeba jídlo, nebo ona mana. Zjistil jsem taky, že pomocí globální mapy se dá cestovat i mezi lokacemi. (město/vesnice atd)
« Poslední změna: Červenec 06, 2016, 20:25:05 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #11 kdy: Červenec 06, 2016, 08:05:45 »

Zítra už budu mít možnost kouknout, jak jsou ty svátky, tak mi balík skončil na poště. Jsem na to opravdu zvědav.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #12 kdy: Červenec 06, 2016, 11:19:32 »

Ty dialogy jsou alespon pro me bohuzel duvod, proc hru hrat nebudu. Asi jsem uz na tohle starej. To fejsbukove zpracovani bych mozna jeste prezil, ale tu "kvalitu" dialogu stoprocentne ne.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #13 kdy: Červenec 06, 2016, 20:32:40 »

Věž, respektive její ruiny, byly docela vysoké. Měly hodně pater a patra byla jakási divná. Bylo úplně třeba běžné, že člověk propadl stropem do vyššího patra a podobně a přitom stačilo jen zazvonit na zvon. Taky byla plná divokých mágů všeho druhu a boje s nimi byly docela těžké. Jsou docela nepříjemní. Není ovšem nadto, obrátit nepřítele proti vlastním a pak se dívat, jak se vzájemně zabíjejí.
https://www.youtube.com/watch?v=TZCtC-RoyVo



Ty dialogy jsou alespon pro me bohuzel duvod, proc hru hrat nebudu. Asi jsem uz na tohle starej. To fejsbukove zpracovani bych mozna jeste prezil, ale tu "kvalitu" dialogu stoprocentne ne.
Ona ta hra na dialogách nijak zásadně nestaví. Je to prostě podobné, jako u jiných her, třeba staršího data. Třeba celá série might and magic taky v dialogách zrovna nezáří, ale člověk se z nich dozví, co má dělat a kde. Tuto roli plní i zde, ale je z nich prostě cítit, že si autoři z filmů jako 7 statečných či 7 samurají dělají trošku legraci. Rozhodně to ale není důvod, proč tu hru nehrát, protože i když je člověk nečte, tak ví přesně kam má jít a co má dělat. Ono tam totiž víceméně nejsou žádné možnosti, kam jít jinam. Nejsou tam ani žádné vedlejší úkoly a podobně.

Myslím, že ta hra primárně staví na překážkách a logických hádankách, které jsou vcelku šikovně zakomponovány do různorodého prostředí. K tomu občas nějakej ten boj (kde si myslím, že ani ty boje nejsou tak těžké, jako ty hádanky a to řešení, jak danou mapu projít). Tedy alespoň to tak bylo dlouho. Boj o vesnici s divokými mágy a i pak boj s mágy ve věži, už patřil vcelku k těm těžším a bylo tam třeba trochu taktizovat. Ale pořád to není nic nepřekonatelného, nebo extra těžkého a pořád platí, že mi větší problémy dělalo přijít na to, co přesně v dané mapě udělat, abych se dostal dál.
« Poslední změna: Červenec 07, 2016, 12:51:52 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
« Odpověď #14 kdy: Červenec 07, 2016, 10:15:02 »

Tak jsem si to zrovna před chvilkou přivezl z pošty, otevřel pivko a krabičku rozbalil :)

Nakonec největší z toho balení je kniha Legenda o Rovenu, která má mimochodem opravdu hezkou vazbu a klasickou látkovou záložku - to už se dneska málokdy vidí, obzvláště u tohoto typu literatury. Oproti sérii o Drizztovi, na kterou jsem to položil, je to opravdu sakra rozdíl. Obsah nehodnotím, zatím mám rozečtenou právě Změnu od Salvatoreho, takže na Legendu o Rovenu dojde až poté.

Samotné balení hry je opravdu jen artbook velikosti jewelcase a dokonce i podobně tlustý. Čekal jsem klasickou krabičku, ve které tohle všechno teprve bude, ale už takhle to asi muselo být docela nákladné. Otevřu to až večer. Když ovšem kouknu takhle z boku, tak bych skoro řekl, že tam DVD je :) Byť jsem se těšil na krabičku, tak zklamaný rozhodně nejsem. I když, jako bonus jsem dostal cvičení Brain Training, takže těžko říci, jestli to není spíše škodolibá připomínka toho, že bych měl příště u nákupu více myslet :D

Každopádně jsem spokojený, teď už jen vyzkoušet samotnou hru ... mimochodem, inspirace v příběhu Sedmi samurajů nebo Sedmi statečných je přímo uvedena na artbooku. :)

Edit: Artbook jsem rozbalil ... medium v něm není, ale je v něm obsažena látková mapka (ano, velikostně opravdu titěrné :) ) a tištěná knižní záložka. Artbook má nějakých 56 stran a je klasicky na křídovém papíru. Chvilku jsem rozbalení zvažoval, napadlo mě si to nechat v původním stavu, ale nakonec jsem to rozbalil :D Časem to sice určitě vyjde v nějaké slevě, navíc jde tu jen o Steam kód, ale zvědavost mi nedala.
« Poslední změna: Červenec 07, 2016, 17:47:18 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...