Jenom ještě taková drobnost, se kterou mi Richmond napomohl a která stojí za zmínku. Jedná se o výpočet skóre ve starších dílech.
Celá léta jsem si myslel, že výsledné skóre v jednotlivých dílech série je souhrnem řady různých faktorů, jako je počet zkušeností, počet splněných úkolů apod. Nakonec se ukázalo, že významnou roli hraje jen počet zkušeností a uplynulý herní čas. U dílů 6-7 to hezky shrnuje
Ribannah.
Všechny tyhle díly pracují s veličinou Fame (Sláva), která je přepočtenou mírou celkového úhrnu zkušeností družiny. Nahradit celkový úhrn zkušeností úměrnou veličinou samozřejmě smysl má, protože díly 6 a 7 pracují s družinou o čtyřech pevných charakterech, kdežto 8. díl má počet charakterů volitelný a prim hraje hráčova postava. Hodnota Fame se navíc zobrazuje v přehledových statistikách družiny, takže se s ní může počítat rovnou. Podobně to funguje i u starších dílů, rozdíl je akorát u práce s uplynulým časem.
Díly od 6 výše pracují s časem nepřímo úměrně, jinými slovy, čím dříve hru dokončíte, tím vyšší skóre. U starších dílů se naopak skóre s časem navyšuje. Není to nic šíleného, za každý den jsou to jen 3 body, což je v celkové výši skóre zanedbatelné číslo. Hlavní váha tak leží na celkovém úhrnu zkušeností, které jsou navíc vynásobeny koeficientem 1,665. Proč je to zrovna takové číslo netuším, ale pro díly 3-5 mi to vyšlo víceméně shodně.
Čekají mě ještě drobné testy toho, jak se hra bude tvářit, když do finále napochoduju jen s jednou postavou apod., ale v tomto ohledu předpokládám, že hra si celkový počet zkušeností na jednu postavu ukládá. Vysvětlovalo by to totiž drobnou odchylku při výpočtu, protože povolání ninji a zloděje získávají xp bonus, kdežto skóre se může klidně vypočítavat jen ze základu. Rozhodně kvůli tomu nebudu hru znovu rozehrávat s nějakými extra družinami, je to spíše taková zajímavost. U starších dílů opravdu stačí vynechat drobnost, obzvláště v posledních fázích hry, a je to na celkovém úhrnu zkušeností znát.