Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 11:42:05
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: LoX - datové soubory  (Přečteno 4088 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
LoX - datové soubory
« kdy: Září 25, 2015, 01:13:06 »

Musím Milhausovi opravdu poděkovat za odhalení práce s datovými soubory. Zrovna si podrobněji prohlížím SOL_jxrul.xml, kde jsou definovány základní parametry (řekněmě pravidla) a hodně věcí se začíná vyjasňovat.

Mám tu teď před sebou třeba část o úrovni obtížnosti, kde je mimo jiné definována cena jídla. Dlouhou dobu jsem měl tušení, že se to odvíjí od nějakého základu a pracuje to s počtem dní, ale netušil jsem jak přesně. Z blogu Jésuse sice vím, že se jedná o exponenciální vztah, ale nyní to mám potvrzené a hlavně znám základy pro výpočet. Teď už by mělo být snadné to ve hře rozklíčovat (mno, tedy raději nepředbíhejme, viz o odstavec níže ;)).

Ne všechno asi půjde zcela objasnit, ale půjde alespoň přibližně říci, jak například pracují úrovně obtížnosti. U služeb jsem si třeba potvrdil, že závisí na levelu postav, resp. na nějaké hodnotě, která vypočítává celkový level družiny, ale zároveň má úroveň obtížnosti vliv jen na cenu za léčení (netýká se tedy požehnání, odstranění kletby apod., které jsou ve všech úrovních obtížnosti na tom stejně).

Hodně zajímavé je třeba zapracování změn ceny při nákupu určitého množství předmětů/jídla. Jakmile nakoupíme určitý počet kusů/dávek, zvýší se faktor, který se pak uplatňuje na základ ceny. Např. podle nastavených hodnot u krystalů se to dá interpetovat tak, že koupíte 4 cestovní krystaly a pátý už bude mít vyšší cenu. Má to platit i pro shurikeny, přitom u nich jsem si navýšení ceny nějak nevšiml. Řekl bych, že stály pořád stejně. Na druhou stranu je většina těchto proměnných zastropována, takže cena neporoste donekonečna. Odhadem by to i odpovídalo, protože pokud vemu opět cestovní krystaly, tak tam je pro Old-School Veteran max. cena 1000 zl, což s max. úrovní obchodování dá opravdu výslednou cenu 660 zlatých a za ty jsem je tam potom opravdu ke konci měl.

Další z věcí jsou zkušenosti za zabití potvor. Vypadá to, že na hardcore obtížnosti je množství získaných zkušeností stejné. Úroveň obtížnosti pracuje s potvorami podle všeho tak, že jim jakoby mění jejich vlastní level, což má právě vliv na jejich zdraví a velikost lootu (v tomto případě hlavně množství zlatých). Na druhou stranu to nevysvětluje, jiné věci, takže jak přesně to funguje, je těžké říci. Pokud jde o extra bonus, tak ten opravdu dostává ta postava, která má poslední ránu.

Abych jen neteoretizoval, zkusil jsem si provést výpočet zkušeností vs level postavy. Opět se jedná o exponenciální vztah, ale výsledná hodnota se poté ještě zaokrouhluje. Podobně tedy budou nejspíše fungovat i další výpočty, což je dobré vědět předem.

Dost diskutované téma na zahraničních fórech jsou třeba přepady pekelnými psy. Hrá má nadefinováno, po kolika ujitých políčcích k přepadu dojde. Pokud tedy běháte mimo město jak zběsilí, pak je to u vyšších obtížností opravdu časté (800 na Old vs 600 na Hard). Navíc citelně roste síla těch skupinek. Podobně fungují i události jako je nacházení pokladu a sběr bylinek.

Je to opravdu zajímavé a něco se z toho osvětlí opravdu až při testech popř. dalším průzkumem souborů. Když to vemu obráceně, docela by se dala snadno udělat modifikace, kdy by se z Ironmana stala procházka růžovou zahradou :D
IP zaznamenána
This is the end ...