Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 06, 2020, 15:24:38
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 67 68 [69]

Autor Téma: Koutek úvah a rozjímání o hrách  (Přečteno 65584 krát)

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 508
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1020 kdy: Červenec 05, 2020, 22:14:32 »

Ešte k tomu výnimočne prehnanému násiliu v TLOU 2. Ak to porovnám s prvým dielom, alebo už spomínanou hrou Days Gone veľký rozdiel tam nevidím. Viac násilia je určite napríklad v poslednom diely DOOMa - Eternal.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1544
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1021 kdy: Červenec 05, 2020, 23:01:25 »

Ten jsem, jistě jen shodou okolností, taky nehrála.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1022 kdy: Červenec 05, 2020, 23:08:05 »

tono: Není násilí jako násilí ;) Je to jak s tím CoD MW 2, v Doomovi mariňák zabíjí démony, v TLOU 2 mladá a zdánlivě křehká holka bez mrknutí oka podřezává lidi. Mezi tím je docela rozdíl. Nejdu o tu kvantitu, ale o tu formu. Z mého pohledu je tu dost velký rozdíl i při porovnání mezi hrou a třeba filmovým hororem s lidskými charaktery, protože ta hra je interaktivní, sám jsi integrální součástí děje a to z toho už dělá úplně jiný zážitek.

Yuyu: romance ve filmech mě taky nebere, obzvláště když vzpomenu na všechna ta akční béčka 80. a 90. let, kde to prostě nesmělo chybět :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1544
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1023 kdy: Červenec 05, 2020, 23:38:25 »

Tak nějak, asi nikdo z nás nečeká od hry že hlavní postava bude místo boje rozdávat háčkovaný bačkůrky, ale neni násilí jako násilí.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 508
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1024 kdy: Červenec 06, 2020, 07:21:26 »

tono: Není násilí jako násilí ;) Je to jak s tím CoD MW 2, v Doomovi mariňák zabíjí démony, v TLOU 2 mladá a zdánlivě křehká holka bez mrknutí oka podřezává lidi. Mezi tím je docela rozdíl.

Ja v tom až tak veľký rozdiel nevidím. Je pravda že Hell knighta som ešte naživo nevidel (aj keď niektorí na uliciach sa na nich občas nápadne podobajú :D ), ale zombíkov alebo apokalipsu som taktiež v reáli nezažil. A samozrejme v Doomovi sa zabíjajú aj ludia. Teda ak prerezávanie tiel motorovou pílou, alebo vytrhávanie ich vnútorností sa stále považuje za zabíjanie. Dokonca v poslednom diely sa z toho stala akási rutina, niečo ako skákanie cez prekážky. Chceš pridať životy tak niekoho zastrel a zmasakruj. Chceš pridať muníciu, tak stačí na niekoho použiť motorovku.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1025 kdy: Červenec 06, 2020, 08:40:36 »

Jako jo, v principu to není nic, co by se v hrách nedělo, navíc je to pořád jen hra, ale v tomhle případě jsem už z těch ukázek a povídání vycítil, že tohle je opravdu něco, čeho bych se účastnit nechtěl. Vadí mi jak to prezentované násilí, tak i to spojení s charaktery, které mi taky nesednou. Je to docela zvláštní mix, který z toho dělá něco jiného, než je třeba Hatred, která staví čistě jen na bezúčelném násilí - a proto je to taky taková hovadina. U TLOU 2 bych třeba rozhodně neřekl, že se jedná o odpad. Kdybych se přenesl přes svůj odpor a rozehrál jí (ještěže nevlastním PS4 :)), tak si dokážu představit, že bych TLOU 2 hodnotil jako nadprůměrnou hru.

Celá ta kauza je pro mě zajímavá hlavně v tom, že tohle je formát her, který jde mimo mě, protože je to z mého pohledu podobné sledování filmů/seriálů, včetně toho komunitního ruchu kolem, a zároveň je to hodně velká sázka do loterie - pokud chci vědět, jestli se mi hra bude líbit, tak musím vidět mnohem více, než by stačilo u cRPG, ale díky tomu zároveň přijdu o důvod tu hru hrát, protože už budu vědět pointu. Na komunitě je pak zajímavé, do jakého detailu to až probírají, co by od pokračování čekali atd. To je něco, co jde mimo mě právě stejně jako u těch filmů/seriálů. Třeba rozruch kolem poslední série Hry o trůny mi přišel v tomto ohledu hodně podobný.
IP zaznamenána
This is the end ...

BohemianBard

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 4
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1026 kdy: Červenec 06, 2020, 16:21:32 »

U TLOU2 jsem vypozoroval opětovný výskyt jevu, kdy "prostý lid" nevěří "zkorumpovaným elitám", zde recenzentům, kteří dávali maximální ohodnocení, to přece musí být politická objednánka, no ne? (sarkasmus) :)
Také mě pobavily přehnané reakce ohledně orientace protagonistky, ale uznávám, že ne každému se musí dané téma/scény líbit, mě to osobně nevadí, pro mě je to film/příběh o nějaké postavě, jejíž příběh sleduji.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1027 kdy: Červenec 08, 2020, 07:10:49 »

Je fakt, že když jsem se o TLOU 2 poprvé dozvěděl, tak první informace byly o sexuální orientaci protagonistů :) Přitom ani z těch ukázek mi nepřišlo, že by to bylo něco extrémnějšího, než je třeba dneska zvykem v seriálech na Netflixu (soudím tedy jenom z těch ukázek, co byly ve videích).

Z těch videí o příběhu atd. (dokoukal jsem ještě povídání kluků na Zingu), jsem si celkem dobře udělal představu, proč to recenzenti hodnotí jako 10/10. Argumentované je to dobře, takže já s tím problém nemám (jestli 9/10 nebo 10/10 je už jedno). Osobně bych asi do hodnocení zahrnul více aspektů, ale zase pro mě bylo zajímavé sledovat, co u takových her potlačit, protože to nemá význam a co naopak vyzdvihnout. No a pokud byl pro někoho hlavní příběh a opravdu ho to nadchnulo, tak je těch 10/10 uvěřitelných. Navíc dost recenzí se věnovalo i dalším částem hry, takže celkový obrázek o samotné hratelnosti si taky udělat šlo.

Ta čísílka mě obvykle nechávala chladným u všech možných titulů, ostatně sám mám desítkové tituly ve vlastním žebříčku a to navzdory většinovému názoru k daným hrám :D Ono nikdy neplatilo, že desítková hra z pohledu recenzentů se musí líbit všem. Navíc minimálně u nás to hodnotili lidé, kteří mají k tomuto žánru kladný vztah, dostat to do rukou recenzent FPS, tak to asi taky vypadá jinak :D Podstatné je si přečíst ty recenze samotné, což dneska dost lidí nedělá. Podle mě by ta hra měla lidi dělit jen na dva tábory z pohledu příběhu, takže stejně by to oscilovalo někde okolo 7-8/10 - což jsem si z toho tak nějak odnesl.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1028 kdy: Červenec 13, 2020, 15:00:54 »

Včera proběhl Ubisoft Forward: Official Livestream - July 2020, kdo by netušil, tak je to video prezentace Ubisoftu k nadcházejícím titulům letošního roku, viz:



Video lze shlédnout i na Uplay. Jde o tří hodinovou "zábavu", ale za zmínku stojí jen něco (celé jsem to ostatně ani neshlédl).

Jedna celá minuta je věnována mobilní hříčceMight & Magic: Era of Chaos, kde nechybí zmínka o jejím "obrovském" úspěchu. Těžko soudit, v okolí neznám nikoho, kdo by to byť jen zkoušel, ale vzhledem k tomu, že je této hře věnován jen zlomek času, co ostatním prezentovaným hrám, tak to žádné terno ve skutečnosti nebude ;)

Osobně mě zaujal Hyperscape, o kterém už vím pár dní, ale v tomhle video nechybí i pár poznámek od vývojářů. Hyperscape mě zaujal proto, neboť jeho gameplay mi hodně připomíná doby Unreal Tournamentu. Bohužel, je to Battle Royal a vývojáři během vývoje rovnou počítali se streamováním, takže na nějaký komorní multiplayer se dá asi rovnou zapomenout.

A teď úvod k tomu nejzajímavějšímu ... ;) Během livestreamu mělo být možné získat zdarma Watch Dogs 2, jenomže jak už to u Ubisoftu chodí, servery to nezvládly a služba byla nedostupná :D Ne že bych o tuhle "hříčku" pro teenagery měl zájem, ale připomnělo mi to, že bych mohl zhlédnout i prezentaci Watch Dogs Legion, abych se podíval, jakým směrem se tohle dílko ubírá. Je to docela dobrá komedie, ale beru to, dnešním mladým se to opravdu může líbit, ostatně dávalo by to smysl, i Netflix je plný seriálů s podobně duchaplným obsahem. Zaujala mě však jiná věc a zřejmě si toho po videích z TLOU 2 všímám více, a to je až přehnané násilí. Tenhle trend začíná být až děsivý. Ubisoft je známý jako kopírka všemožných nápadů odjinud, ale taky je známý tím, že neumí věci dotahovat do konce, možná proto mi celá tahle série přijde tak nesmyslná.

Mno, ale to hlavní přišlo nedlouho poté, protože v rámci Ubisoft Forward nesměla chybět prezentačka Assassin's Creed Valhalla, která pak má ještě ke konci livestreamu dodatek v podobě konkrétnějšího gameplaye viz Post-show - Assassin's Creed Valhalla gameplay. Do téhle doby jsem o Valhalle věděl jen málo a nevšímal jsem si ani různých videí, takže jsem byl docela překvapen, a rovnou řeknu, že nemile překvapen.

Samotná prezentace je taková divná, Post-show toho nakonec ukáže víc a lépe. Prezentace je zaměřena na ukázku ženského charakteru a nechybí ani hraní na gamepadu. Pokud jsem si kdy stěžoval na Kassandru z Odyssey, tak se jí musím omluvit, protože to byla ještě pořád vcelku pohledná a hlavně sympatická představitelka hlavní hrdinky, to co je ve Valhalle je Kassandra 2.0, která by se spíš hodila do postapo filmů z 80. let. Vzhledem k tomu, že ani původní Kassandra nebyla hráči moc preferována, tak tahle u téhle to bude ještě zajímavější - o to méně chápu, proč na ní v prezentaci vsadili a nezvolili raději její mužský protějšek.

Druhá věc je opětovné zaměření na násilí, nesmyslné hektolitry krve a do toho nesmyslný kombat. Jako by ta hra nebyla o ničem jiném. Mě to přijde, jak když se studia po Zaklínači 3 předhánějí v tom, kdo bude krvavější. A klidně jdou až za hranu absurdity. Celkově mi přijde, že tohle už nemá s Assassin's Creed nic společného (ne nadarmo se v té ukázce vyhnuli stealthu). Jako noname akční RPG by to asi bylo dobré, protože ono to ani nic jiného není. Vykradli tu dokonce i stopování ze Zaklínače 3. Jenomže celá hra působí jen jako pozlátko, opět klouže jen po povrchu. Namísto toho, aby se z Odyssey poučili a posunuli se zase o kousek dále, tak prostě narychlo spíchli celkem generickou hru. Má to pár světlých okamžiků, dokonce ani humor tu nechybí (do hry se vrátila jedna ze starých mechanik, co jsem doslova nesnášel :)), ale tohle není hra, do které bych se hrnul. Asi jsem měl přílišná očekávání, nebo ta prezentace je opravdu tak moc zmršená.

Jsem zvědav, jak Valhalla dopadne v reálu a nyní se mohu s klidem podívat na pocity jiných z této prezentace ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1544
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1029 kdy: Červenec 13, 2020, 18:45:01 »

No, nebudeme si nic nalhávat, je jedno jak je hra generická, lidi jí budou milovat a vychvalovat do nebes. Násilí frčelo vždycky, alespoň jsme se posunuli od toho pořádat takový věci v reálu.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5952
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1030 kdy: Červenec 13, 2020, 19:57:01 »

Dojmy z reálného hraní vypadají lepší, než se z té prezentace zdá, tedy pokud mohu věřit redakci Games.cz ;) Probodnutí skrytou čepelí by opět mělo fungovat ve většině situací jako instakill a hra zřejmě nebude hráče nutit k využívání opeřence pro špionáž (automaticky zaměřovat nepřátele apod.). Příběh asi nic moc, ale systém úkolů bude trošku jinačí - měl by vyžadovat větší zapojení hráče, nikoliv mu řešení přímo nabízet. Valhalla má tedy našlápnuto minimálně k sedmičce, takže prodejní úspěch to bude. Nicméně těžko říci, jestli to osloví více lidí jak Odyssey. Do včerejška jsem to viděl za jasného kandidáta pro nákup, ale už si tím nejsem jistý.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1544
Re:Koutek úvah a rozjímání o hrách
« Odpověď #1031 kdy: Červenec 26, 2020, 15:58:57 »

Jen jsem si řikala, že to sem lípnu, v návaznosti na předchozí diskusi. Pokračujte v činnosti.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 67 68 [69]