Na studny jsem nikdy nepoužívala návod, takže o nějakejch resistencích na magii v rovinách slyšim opravdu poprvé. Fakt je že autoři od sebe zásadně opisujou, je to otravný.
Osobně si nemyslim, že by něco mělo bejt ošetřeno jako napevno ve hře, když má hráč volbu si ty postavy naráz do party prostě nevzít. Stejně tak je jednoduchý předstírat že moje postavy nejsou stejný fanatici jako jejich druhové a jsou schopný se nějak domluvit, když maj stejnej cíl. Proč by měl bejt každej rytíř rasista? V mm6 můžeš mít černou a bílou a dokonce na jedný postavě.
Prostě si nemyslim že by hráč měl bejt omezenej co do výběru postav, protože by každej měl mít možnost hrát jak ho to baví. Píšu jako člověk jehož herního stylu by se takový omezení nedotklo.
Třeba takový Dragon Age. Nikdy jsem neviděla lidi tvrdit, že hráč by neměl mít právo mít v partě Alistara, když je mág, a přitom je to jasná templář/mág situace.
No, pak tu máme DA2... Tam vzniká stejná situace s tou nenávistí, rozdíl je v tom, že tam to skutečně nedává smysl, když templáři lověj mágy, ale hráče neřešej. Na internetu jsem četla příspěvky spousty hráčů, některý lidi prostě protestujou, na druhou stranu jsem narazila na člověka co prostě namódoval hru, aby mohl nenosit typicky mágský oblečení a omezil výběr kouzel jen na to co nemá velký grafický efekty. Já? ok, já vzala do party Anderse, Fenrise, Merril, odělala z Hawka blood mága a pak jsem schválně kouzlila před templářema co to šlo, protože mi to přišlo komický.
Co se týče dodělanosti, ve hře je vždycky něco co autoři plánovali a nakonec nedodělali, takže čelenka mě nijak neuráží, a nikdy mě nenapadlo že by kapitáni byli něco jinýho než prostě mobky na zabití. Je hra fádní? Nevim. Má jinou atmosféru než šestka, ale neuráží mě.