Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 19:23:16
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 11

Autor Téma: Lords of Xulima  (Přečteno 42867 krát)

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #30 kdy: Prosinec 17, 2014, 11:35:41 »

"vYdíš" - jaj ta hrubka! Proč tu nejdou editovat příspěvky? :D No nic, já nic, to zlý šotek, já už nemít svitek Mocného pravopisu :))
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #31 kdy: Prosinec 17, 2014, 16:16:37 »

Editovat příspěvky mohou jen registrovaní uživatelé, ale to je v pohodě, občas se tu někomu zadaří horší "překlepy" :D

Jinak koukám, že ses pohnul docela kupředu. Já už teda na střídačku dorovnávám 11-12 level, ale to jsem už prochodil kus mapy. Tou hlídkou v Sorrentii mě nenapadlo projít, ale ona po porážce Nengortha zmizí sama (jsou to stráže Nabrosu - červený prapor). Místo toho jsem dodělával právě hrad. Galvan pak zadává nové úkoly, na tom se dá taky trochu vyexpit a hlavně jedním z úkolů je porážka toho obra na cestě do Sorrentie ... před chvilkou jsem ho sundal a celkem už v pohodě. Dva další úkoly jsem měl vlastně hotové, protože jsem tu mapu projšmejdil dřív, než jsem si nových úkolů všiml. Zůstala mi tak právě ta čarodějnice Yoranwa z Hadirosu.

No, zkusil jsem jí sundat, ale dost jsem se přecenil :D Jak mi sama řekla, má oproti mě 2 století náskok a bylo to znát. Kdyby neměla tolik many, tak možná, ale takhle to byl ob kolo plošňák a mezitím střela.

Vosy jsou jinak docela problém, ale klerik už umí nějaký paprsek, který docela zabíral na toho obra, tak to pak zkusím i na ně. Jinak mi právě zbývá dodělat náhodná setkání v Sorrentii a Hadirosu, což taky něco hodí. Nabros už mám hotový. Pár herních dní jsem se potuloval lesem a bylo to. Protože je to bráno jako jeden les, tak se stačí motat jen u hradu a vyčištěná je pak celá oblast (+380 zkušeností). V Hadirosu se na to těším, tam už mi jednou naběhli v náhodném setkání dva gotauro, čemuž jsem se raději vyhnul. V Cunavarnu mě takhle čekají 2x Odendro a to je taky mimo moje možnosti (bohužel hlídají další z věží). Ale třeba houbičky ve Velegarnu jsem schopný i umlátit (píše to sice balanced, ale je to dost o hubu i tak).

Uvathovo mausoleum jsem zkusmo navštívil (klíč jsem našel při cestě do Cunavarnu, prolomit jsem se nezkoušel), ale to bylo nějak ze začátku, takže jsem ho nebyl schopný porazit. Jestli existuje na ty plameny, popř. jedovatou stěnu nějaký trik, bych taky rád věděl :) Podobně pavoučí pasti. Určitě na něj ještě dojde. Pokud si toho knighta sundal, tak se v Nabrosu nemáš už čeho obávat ;)

Zatím to vypadá, že mě hra drží právě v Cunavarnu a čeká, až se budu moci dostat do Karragy. Jenomže to bude chtít asi taky klíč, tedy navštívit Khornilův hrad. Cestu na jih do Varaskelu hlídá nějaký podezřelý elementál a bránu pak impossible hlídka (mám vůbec takové tušení, že tohle bude stejně jako Vilak až hightlevel dobrodružství).

23 hodin hraní za mnou, tak jsem zvědav :D

Co bych řekl k družině? Nejvíc mi vadí ten paladin, to je v současné chvíli jasný kandidát na vyhazov. Místo něj bych bral raději dalšího barbara. Knight už se začíná ukazovat jako další dobrá volba a s barbarem si sekundují. Galeana dál cvičím v meči, ale tuším, že je to postava myšlená spíš do druhé řady. Jenomže i v té první je výrazně užitečnější jak paladin :D Jeho Kit mi nevadí, asi bych explorera do družiny bral i tak. Mám prostě slabost pro alchymii všeho druhu a v poušti nebo ledovci bude jeho přítomnost asi hodně znát. Klerik je taky jasný, bez něj bych nevyrazil a teď s tou prskavkou předběhl i divine summonera. Spokojen jinak zatím jsem, časem se třeba i ten paladin k něčemu hodí :)
IP zaznamenána
This is the end ...

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #32 kdy: Prosinec 18, 2014, 00:30:01 »

Tak hrad vyčištěn, první lord zabit, chrám rovněž vyčištěn a první herald rovněž zabit. Jsem na 10/9 levelu a potěšilo mě, že po dokončení velkého úkolu (zabití heralda) jsem od každého ve městě něco dostal. Od kněžky bodíky do statů, od starosty skillbody, od obchodníka potionky a od té ženské jídlo.. malý detail, který potěší :)

Jinak už jsem konečně dostal kouzlo, kterým uhasíš oheň na zemi nebo naopak rozeženeš jedovaté plyny... Biolit na pavouky jsem nenašel, takže jsem probíhal skrz :D
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #33 kdy: Prosinec 18, 2014, 00:43:38 »

Včera jsem ještě stihl zaregistrovat, že vyšel podrobný průvodce ke hře, který je dostupný majitelům Deluxe edice. Ráno budu muset kouknout. Krom toho byla oznámena příprava polské a ruské lokalizace. Vypadá to, že hra se buďto začíná dobře prodávat, nebo v tom někdo cití potenciál a připravuje se preventivně :) Jsem zvědav, zda-li se najde někdo i u nás.

Což mě tak připomíná, že jsem zkusmo přeložil popis světa a božstev (viz Historie světa a přehled božstev), kdyby někoho zajímalo, jaké to má vlastně pozadí. Přehled božstev se teď nakonec hodí víc mě, protože jsou na to vázány otázky skřítků, tak to alespoň nebudu muset hledat nikde "daleko" :D

Po odeslání toho předchozího příspěvku jsem si vzpomněl ještě na jednu věc. Když jsem tak procházel Nabrosem, objevily se tam ještě dva další hudební motivy. Jeden mi připomněl Gothic 3 a druhý byl z Confluxu v Heroes 3 :)

Edit: Jak se to kouzlo jmenuje?

Edit 2: Tak koukám na guide na steamu a už asi tuším. Mimochodem jsem si tam všiml, v čem by se mi ten paladin mohl nakonec asi i hodit. Bohužel proti klerikovi je to velký nepoměr. Klerik se bude moci za chvíli naučit Remove poison, kdežto paladina to čeká až na levelu 22 :( Nakonec to teda budu muset naučit klerika, čímž dořeším pavouky a houby.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #34 kdy: Prosinec 18, 2014, 07:35:48 »

Skutečně, Game Guide (Game Guide the Secrets of Xulima) je v adresáři doplňků a obsahuje podrobné popisy tříd, skillů a zbraní. Potvrdilo se mi to, co jsem už předtím tušil. Po vzoru Might and Magic jsou zbraně roztříděny podle typu materiálu. Jsou tu i podrobně rozepsána kouzla a jejich závislost na levelu skillu. A v neposlední řadě, velkou část zabírá walkthrough.

Mimochodem, jak jsem si v noci četl ten guide na Steamu a popis paladina ... chyba je spíše v tom, jak jsem ho zaměřil :) Naštěstí je levelem "pozadu", takže zkusím těch 6 ztracených levelů nějak vynahradit. Prostě se na něj musím dívat jako na support, podobně jako tomu bylo v MMX a využívat jeho buffy (nikoliv léčení apod., obzvláště když mám v družině i klerika). Jako bojovník začne být významný později. Zkusím a uvidím, co je na tom pravdy. Nějak si na tohle nemůžu pořád zvyknout, z DnD mám zafixováno, že paladin je zkrátka typ bojovníka. U divine summonera jsem asi měl spíš zvolit jiné božstvo, neboť jsou tam ještě dva další avataři, kteří by se docela hodili (pro mě tak stojí 3 skillpointy, místo dvou). Ale s tím už nic nenadělám, musel bych býval vědět tenhle vliv volby dříve, třeba příště :D

Přečetl jsem si pak ještě barbara, ale ten je pro mě celkem jasný i tak. Zvědav jsem hlavně na to, jestli s touhle družinou budu schopen úspěšně projít až do konce, nebo to skončí jako test s tím, že si pro příště dám větší pozor v tom, co a jak cvičit :D

U Explorera jsem zapomněl zmínit jednu věc. Mám tu řadu poznámek na malých čtverečcích poznámkového bloku a nejsem schopen to nějak rozumně přepsat do většího formátu :) ... Když jsem čistil Nabros, všiml jsem si rozdílné rychlosti střídání dne a noci podle toho, kde jsem byl. A opravdu je to tak, čas plyne na různých typech terénu různě. Podstatné je to hlavně z pohledu zásob jídla. V Nabrosu jsem proto zvolil taktiku, že jsem chodil bez zásob a pokud mě bitva už dost vyčerpala, rychle jsem natrhal něco výživného a uložil se ke spánku. Není třeba spát hned plných 8 hodin, každá hodina je ve skutečnosti znát a jde to tedy rozfázovat. Podobně na oživení není třeba plných 24 hodin. Postava ožije dříve, akorát bude mít méně zdraví atd. Vycvičený explorer v tomhle hraje významnou roli. Teď to ještě jde, ale jak už jsem psal výše, přijdou oblasti, kde bude k nezaplacení :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #35 kdy: Prosinec 18, 2014, 18:50:14 »

Po těch nočních je to vždycky takové všelijaké, ale pár hodin jsem si na hraní našel :)

Vyčistil jsem tedy náhodná setkání v Sorrentii (+330 xp) a Hadirosu (+810 xp). Sorrentia šla podezřele rychle, po Nabrosu (+380 xp) jsem očekával vetší počet soubojů, ale bylo jich asi opravdu méně. Nejsilnější hlídka byla 1x Braptor s 1x Tiraptor, ta mě přepadla 2x. V Nabrosu to předtím bylo dvojí setkání s 1x Gotauro. Hadiros však nezklamal. Soubojů bylo na tu oblast docela dost, dokonce dvě grupy po 2x Gotauro. Ale dalo se, družina už přeci jen zesílila (hlavně je potřeba mít stále zásobu jídla před bojem, protože tady není penalizace za hladovost zrovna vítána). V Sorrentii mě na cestě přepadla i skupinka zlodějů, což tuším bude asi něco jiného, tak jsem zvědav, zda-li se to bude ještě opakovat. Jinak od té doby, co klerik kouzlí, už jsou vosy snadné :D

V Sorrentii jsem navštívil i to Mausoleum Uvatha. Měl jsem u sebe svitek na sfouknutí těch plamenů, ale zabírá to jen určitý okruh, takže první část jsem proběhl a svitkem si pomohl až v té druhé části. Spectral Knight byl hračka. Sice mu ten silný útok stále vychází, ale ten klerikův paprsek dává dvojnásobný damage nemrtvým, tak padl poměrně rychle.

Povzbuzen výše popsanými úspěchy jsem šel se svým 11. levelem znovu prubnout čarodějnici Yoranwas do Hadirosu. Dostal jsem znovu další dva výklepy. Jakmile zakouzlí spánek, je to v tahu, protože tomu u mě odolává nejlépe akorát Gaulen a divine summoner (a ten je naprd, protože nepřežije ani dva nálety "havranního" kouzla). Napadlo mě teda změnit taktiku a tihle dva se jali sesílat všechny svitky, co jsem měl poskládané v inventáři. I tak to ale nebyla legrace a dopomohlo dost štěstí. Záleží, co Yoranwas kouzlí a hlavně, čím začne. Asi na 5. pokus padla :) Osvobodil jsem Brega a od Caleba získal knihu Book of Life. Řekl bych, že to bude hezký dárek :D

Spoiler: ukázat
Dle popisu se zabývá vznikem světa a podle všeho jí lze darovat u oltáře Alnaeta, výměnou za trvalý bonus jeho požehnání.

Mimochodem, někde jsem zahlídl dialog, který popisoval existenci čtyř čarodějnic. Doufám, že ty další budou ještě starší a ještě tužší :D Myslel jsem, že u Yoranwy budu čekat, dokud to nějak nedám klasicky jen zbraněma, ale to bych čekal ještě hodně dlouho.

Co se týče dalšího pokračování, byl jsem se na jihu ujistit, že tam opravdu neprojdu ... a neprošel :) Je to tedy skutečně tak, že mě hra pomalu popostrkává na severozápad. Zítra se vrátím do Cunavarnu a zkusím dopořešit co nejvíce věcí tam, pak uvidím, kudy to bude dál schůdnější. I když možná ještě nejprve dodělám houbový les ve Velegarnu.

Po tom dnešku jsem víceméně komplet na levelu 12. Jakmile dojdu oznámit porážku čarodějnice, tak poskočí i paladin, který už začíná se zkušenostmi výrazně zaostávat (už je o 1000 zk pozadu).

Akorát si budu muset zítra ještě sednout a zapracovat vše, co jsem od včerejška udělal. Mám tu opravdu plno poznámek a za chvíli bych nevěděl, co k čemu patří. Jinak trochu upravuji svoje včerejší vyjádření o hladovění a léčení. Na oživení opravdu stačí menší čas, ale postava může mít těžká zranění (vyžaduje opravdu 24 hodinový odpočinek), což ovlivňuje třeba úspěšnost kouzlení. Hladová družina má pak pro změnu obecně penalizaci v boji (slabší rány apod.). U čištění oblastí je ovšem výhoda, že se lze boji vyhnout, takže v hladovém stavu se udělají slabší boje a těžší se přeskočí a úzatanou na závěr. Na ty se pak dopředu předzásobím jídlem. V Hadiros byla klika, že se dá přespat u Caleba.
IP zaznamenána
This is the end ...

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #36 kdy: Prosinec 18, 2014, 23:32:54 »

Tak jsem se proleveloval na 11/12 level, vyčistil si tak, jako ty Nabros, Sorentii a Hadiros a čirou náhodou zabloudil do domku čarodějnice. Chtěl jsem si jen zkusit, jak moc silná je a ... porazil jsem jí napoprvé, ale měl jsem 3 mrtvé (i když i oni dostali překvapivě XP). Tím pádem jsem už neměl kam jít a vyrazil jsem na sever, do zasněženého městečka a nabral hafo nových úkolů.

Jinak tu knihu jsem prodal :D jak to má cenu 2k+ tak prodávám,,, no přístě budu pozorněji číst :)

Jinak mág získal úžasné kouzlo Blizzard, které zasáhne všech 8 nepřátel + šance na zmrazení. Vosy už nemají šanci :)

Jop a moc díky za ty mapy, co tu máš, hodilo se mi to k rozhodování, kam dál a zda mám celou oblast odhalenou (Hadiros je jen 1/2, což je škoda).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #37 kdy: Prosinec 19, 2014, 01:41:41 »

Mrtví dostávají normálně xp. Rozdíl vzniká až podle podílu na boji, nebo by se taky dalo říci podle přispění v boji. Takové postavy dostávají bonus k xp.

U čarodějnice možná záleží na tom, s čím tam jdeš. Ti její havrani dost koušou a když pak kvůli spánku nuceně pauzíruješ, tak se dostaneš na tah málokdy.

Jj, Hadiros je malý. Škoda, že ty mapy nejde odkrýt zcela. Snad do budoucna s editorem.

Před chvilkou jsem dodělal první verzi přehledu povolání. Teď ještě skilly a základ by byl. Akorát jsem koukal, že i v té oficiální příručce jsou chybky, plus se to místy neshoduje s komunitní příručkou na Steamu. Asi došlo k úpravě povolání s vydáním plné verze. Ale mám už alespoň u některých povolání jasno.

Těch statistik je nakonec tolik, že to ani nejde nějak rozumně zobrazit. Skillů je celkem 106, rozdělených do 17 oborů. Z toho něco je specialitkou jen určitého povolání. Např. shurikeny můžu v klidu prodávat, neboť je u mě nikdo nebude moci používat.
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #38 kdy: Prosinec 20, 2014, 15:22:06 »

Tak jsem neodolal a LoX  taky rozjel. Jen mám teď po 3 h a postupu na 2 level menší dilema zda pokračovat, a nebo vyměnit divine summonera za soldiera. Na papíře zní hezky, ale nějak se s ním nemůžu sžít. Sice jsem chtěl dát výjimečně větší prostor kouzelníkům, ale nejspíš zase skončím s převahou mlátiček :-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #39 kdy: Prosinec 20, 2014, 15:47:20 »

Někdy je to s ním k vzteku a je to s ním jak na houpačce, protože má málo zdraví a pokud narazíš na něco s plošným kouzlem (houby, odendro apod.), tak se hůř drží při životě. Jakmile umře, tak samozřejmě zmizí i vyvolaní pomocníci. Naštěstí klerik už umí regeneraci a oba mají vysokou iniciativu, takže se i to zlepšilo a vypadá to, že teď už to půjde v pohodě.

Pokud bys to nehrál jen na ty dva první druhy pomocníků, tak pak to má i význam, protože má k dispozici i lepší typy (Taliet). Těžko říci, jak se to bude u mě vyvíjet dál, už i ten drak hravě dorovnal válečníky, navíc má bonus k otravě, takže v boji je to znát. Ovšem pokud bych se měl znovu rozhodnout, asi bych si v tuhle chvíli jeho účast v družině rozmyslel :D

Jinak za dnešek jsem doplnil popisky map a konečně si přepsal poznámky ze čtverečků. Jeden by neřekl, kolik se toho na ně vejde. I se zaznamenáním veškerých odkazů to vyšlo na nějaké tři A4 :)
IP zaznamenána
This is the end ...

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #40 kdy: Prosinec 20, 2014, 23:29:12 »

Já na Divine Summonera nedám dopustit. Musíš si ho jen pohlídat a dát mu do ruky pořádnou hůl.

Ideálně i rychlost/iniciativu, aby co nejdříve nahodil bojovníka vpřed (tanka/DPS) a ideálně dle situace range DPS vzad či heal.

Kdybych ho měl ale vyměnit, pak bych zkusil barda/paladina - jsou to jediní dva, co dávají hromadné buffy/léčení a ač jsem je na začátku nebral, jak přituhuje, asi by se mi dost hodili :)

Nu což, já už to se svou družinou doklepu.
IP zaznamenána

petstr

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #41 kdy: Prosinec 20, 2014, 23:35:33 »

Tak nakonec jsem zůstal u původní sestavy. Důvod je ten, že se mi nechtělo jet od začátku, měl jsem chuť objevovat nové kraje :-) Takže jsem dosáhl level 4 a rozhodnutí jestli se u summonera zaměřit na oheň ( Valvet ) nebo na omráčení ( Taliet ) nechám na zítra. Přes noc se snad rozhodnu.

Jinak má sestava:
Explorer - Barbar - Thief
Cleric - Mage - Summoner

Hraji na normal a zatím to jde. Jen na stráže a fialový houby si zatím netroufám.
IP zaznamenána

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #42 kdy: Prosinec 21, 2014, 01:21:34 »

Na fialový houby jsem si netroufl ani na levelu 13 :D Hlavně už používám teleporty, takže přes ně nechodím.

Jinak jsem dodělal Cunavarn a boj se dvěma Odonendro a pak s Old Ododendro stál za to, ale nelíbil se jim oheň, takže jim pěkně praskaly kořeny :)

Rovněž záživná byla i Tower of Resilence, kde hlídač házel silence (nejde kouzlit) pak spánek a hromadnou damage.. ale ustál jsem to díky protekcím a dvoum lečitelům.

Vymlátit ten Living Forest od náhodných setkání mi trvalo přes 1 hodinu a už se mi to zdálo nekonečné... pořád dokola vosy - strom - vosy - dva stromy - vosy - strom :D

Mág už dává Blizzardem všechny vosy v jednom kole a barbar s 220 HP a 45 zraněními taky není ořezávátko... zato Explorer... a jeho 6 zranění ... nu což, houbičky sbírá, králíky loví, tak to s ním vydržím :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Lords of Xulima
« Odpověď #43 kdy: Prosinec 21, 2014, 11:24:56 »

Fialový houby, alias Rasmaga + Soniara, jsem v tom lesíku vymlátil na 11. levelu :) Ale max. jsem dal dvě grupy naráz a pak léčení, často ani to ne a musel jsem doléčit po každé skupině. To je právě to o čem jsem výše mluvil :D V těhle bojích je iniciativa hodně znát a hlavně to pak nezkazit, protože summoner a klerik jdou do kytek první (otravu jsem ještě neuměl léčit). A jak už jsem psal ještě dříve, moje družina má nějaký problém s tím, že snadno podléhá magickému spánku. Zas mě to ovšem šouplo o level výše.

Před věží jsem se zastavil předevčírem, dovnitř jsem jen nakoukl. Pak jsem se pustil do webu a večer se místo toho rozhodl jít do Karagy ... to byl opravdu blbý nápad :D Takže dneska se vrátím do věže. Explorer se u mě někdy překoná a dá i 11 damage, zatím mu bohužel nemůžu šoupnout ani lepší zbraň, protože má ještě nedostatečnou Agility. Můžu polevelit snad až na level 13, akorát si to nechávám, protože si nejsem jistý množstvím skillpointů, které bych kdyžtak dokoupil.
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #44 kdy: Prosinec 21, 2014, 22:33:15 »

Elemire, jen taková poznámka k mapám. V Nabrosu v SV rohu mapy je další skřítek s otázkou. A ve Velegarnu byla u mě správná odpověď Valvet. Takže je možný, že se hádanky generují náhodně.
IP zaznamenána
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 11