Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 22:00:19
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard  (Přečteno 11927 krát)

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #45 kdy: Únor 21, 2021, 14:39:03 »

Prohledány hrobky v Devonii a na Ostrovech, konečně chápu, k čemu je dovednost průzkum. V první rozehrávce jsem ji dal jen proto, že jsem našel 2 knihy, tak jsem to Gaulena naučil a knihami to vylepšil. Při této rozehrávce se to nestalo a teď mi to chybělo. Pobíhat v hrobce s ohnivými nebo elektrickými pastmi a nevidět je, to je fakt opruz.
Dokončena věž v Devonii a získán orb, takže můžu do Vilaku. Zpočátku jsem se pohyboval jen na severu a odtud do Nagiry. Tak jsem zabil čarodějnici a vyčistil útesy a otevřel si teleport.
Pak jsem šel na Vilak, splinil úkoly z Devonie (ztracená osoba, rohy démonů) a zabil vůdce pekelných psů. Pak jsem postupně vyčistil všechny oblasti.
Levelováno průběžně, teď level 50. Gaulena jsem naučil ten průzkum, abych mohl na prince v Nagiře.
Povedlo se mi koupit pro zlodějku brutální obouruční meč (72 poškození, 15 krvácení a 3 omráčení).
IP zaznamenána

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #46 kdy: Únor 24, 2021, 17:20:11 »

Tak dohráno, konečné skóre 99/100, jediné, co jsem nezabil, byl démon Xabraluz. Postavy skončily na levelu 61. Dojmy z konce - už to bylo spíš otravné, protože boje se daly vyhrát v pohodě, ale byly zdlouhavé. Postřehy k celkovému průběhu:
- Na začátku první posbírat obilí, udělat dávku jídla a pak teprve posbírat jídlo na keřích
- Pak dělat výpady z města, vždy zabít jednotku, odpočinek na plné zdraví, pak zpět do města, save a další kolo.
- Nalezené svitky buď hned používat nebo prodat, protože jsou jinak k ničemu, na konci jsem jich měl nasyslených hromadu a tahal to zbytečně s sebou. Stejně tak trofeje či lektvary - jakmile už 20-30 životů nic není, tak to nemá smysl s sebou tahat => prodat.
- Při levelování jsem prakticky pokaždé dával rychlost a k tomu přední řadě odolnost nebo sílu, zadní řadě energii nebo odolnost. Sem tam samozřejmě i hbitost, aby mohli používat lepší zbraně.
- Léčit na maximum opravdu po každém boji, nikdy nevíte, kdy přijdou psi.
- Psi byli v podstatě největší komplikace při postupu hrou, jednak jejich prokletí a pak to, že občas někoho zabijí. S tím se člověk musí smířit, nebo jak blázen stále nahrávat a doufat, že zrovna tentokrát neblesknou do zadní řady (na smrt stačil 1 blesk).
- Prokletí nemá cenu odstraňovat, je to strašně drahé.
- Pokud to někde drhne, je třeba zkusit jít jinam a ono to zas půjde.
- Když je někde problém, dá se koupit požehnání u kněžky, ze začátku je docela levné a fakt dokáže pomoct.
- Vždy s sebou mít 40 klasů obilí na vyrobení dávky jídla.
- Každé 2 dny (pokud to jde) se vracet do Velegarnu a sbírat obilí, 100-150 zlatých se hodí i na vyšších levelech.

Hrál jsem za standardní partu, tedy všichni byli vyznavači Golota (+4 % exp), ani jsem neměnil jména, jen jsem jim dal jiné obrázky, protože na ten xicht válečníka bych se dívat nemohl.
Co jsem se učil:
Průzkumník Gaulen:
Vnímání, znalost rostlin, znalost terénu, maskování, sekery, později otrávený úder.
Vše na maximum kromě maskování, to jsem měl cca na půlce a nikdy neselhalo. Využíval jsem ho prakticky jen na začátku v Nabrosu a u chrámu Febret, abych se vyhnul padlému strážci. Pak jsem to použil jen párkrát ve Varaskelu kvůli písečným červům a v Rasmuře kvůli Wyvernám. Nevím, na jaké úrovni by to muselo být, aby to selhalo, ale asi by se tu pár bodík ušetřit dalo. Nakonec jsem to dostal až na úroveň 24, ale to proto, že už jsem neměl kam dávat body. Později jsem naučil ještě průzkum, abych viděl dál v místech, kde jsou elektrické nebo plamenné pasti.
Co mne štvalo: vnímání funguje všelijak, většinou si pasti všimne na poslední chvíli, takže je potřeba se mapou fakt ploužit a často se vracet (krok sem, krok tam). Taky je na palici, že zjištění pasti či tajných dveří závisí na vzdálenosti přímou čarou, takže je rozpoznává klidně za zdí.
Bard Duilas:
Obchodování a identifikace předmětů. Dále skoro všechny písně vítězství (kromě promluvení a probuzení, není zas tolik potvor, co by kouzlilo spánek nebo umlčení, takže jsem jej to naučil až na konci, kdy už nebylo kam dávat body a už to nebylo potřeba). Z písní hanobení hlavně omráčení a requiem. Ostatní jsem jej sice časem naučil taky (ze stejných důvodů), ale prakticky nepoužil. Snad jen píseň spánku byla dobrá na vosy, omráčení na ně moc nezabírá (resp. hned se poberou, zatímco ze spánku nikoli). Pak jsem učil luk, tady jsem měl štěstí, že jsem našel dost knih.
Zlodějka Kira:
Šurikeny, otevírání zámků a odstranění pastí, meče, později rychlý úder.
Voják Ixus:
Palcáty, jakmile to šlo, tak taktika (díky ní jsem mu přestal dávat rychlost a místo toho zvedal víc sílu či odolnost), všechny druhy speciálních úderů (nakonec jsem hlavně používal jen zraňující, krvácející a omračující).
Klerik Alesia:
Meditace, mírné léčení, odstraň zranění a krvácení (zpočátku stačí 1. úroveň, protože s rostoucí úrovní kouzla roste taky náročnost na manu), pak velká léčba. Regenerace se ukázala být nezbytná u strážce v Hamalethu, byť ji později nahradí mocná regenerace, ta je super. Pak odstranit jed, nemoc a prokletí. Odstranit magii jsem snad nikdy nepoužil, takže zbytečné body.
Výborná je božská modlitba, místo zbraně měla v ruce štít života, takže stejně neútočila a doplňovala si tím manu. Božskou zbroj jsem nepoužil, teprve až její hromadnou variantu. Ochrana proti jedu zbytečná, proti magii a elementům užitečná. Z útočných kouzel všechny božské modlitby, vysátí duše nic moc. Nakonec jsem ji stejně naučil skoro vše (našel jsem nějaké knihy a pak už nebylo kam dávat body).
Mág Menon:
Meditace, z kouzel ohně jiskry a plameny na max, zažehnout vzduch jen 1. level, později ohnivá koule. Z kouzel ledu jen blizard (na max) a uhasit plameny (taky stačí 1. level). Z kouzel hromu blesk, hromobití a pán hromů a hlavně vysátí many (velmi užitečné). Z kouzel země jen meteor a déšť meteorů, hlavně kvůli zraňujícím účinkům. Naučil jsem jej i ostatní věci, ale zase jen proto, že jsem našel knihy, nebo když zbyly body.

U všech: vzdělávání od levelu 8 do cca 20 a imunita a rychlé reflexy když zbyly body a když jsem přestal učit vzdělávání, tak ty 2 body šly sem (na max).
Skoro nikoho jsem neučil zbroje (kromě vojáka), stojí to dost bodů a po čase se stejně všem zvedne síla (třeba z prstenů), takže něco nakonec unesou.
Posilování jsem dával až ke konci, když zbývaly body (přední řadě, zadní řada se doučovala ostatní kouzla).

Peníze: nechával jsem si jen pár stovek, později tisíc, kdyby se dal koupit nějaký hezký předmět. Jinak jsem vše utrácel na tréning, poslední body mne stály skoro 40k. Nikdy jsem nekoupil jediný lektvar ani jídlo. Koupil jsem jen nějaké svitky uhasit plameny nebo zažehnout vzduch, jinak spoustu šurikenů a kdykoli se naskytla dobrá zbraň nebo předmět s očarováním, tak jsem je vyměnil.

Zlom ve hře začal kolem levelu 30. Do té doby to bylo dost utrpení, pak už to byla v podstatě pohoda - asi pomohla znalost bylin, to zvýšení čísel konzumací bylin s hrou fakt pohne.
Prince jsem zabil až potom, co jsem zlikvidoval všechny jejich hlídky, vyčistil jsem každou oblast, jediné, co jsem nezabil byl Xabraluz. (Jednou jsem to zkusil, ale byl strašně rychlý a když po třetím útoku vyřadil kněžku, tak jsem to vzdal. Ono by to asi šlo, kdybych přerovnal věci a zvedl jí rychlost, pak by zakouzlila mocnou regeneraci a pak nějaké ty ochrany, ale neměl jsem na to trpělivost.)
« Poslední změna: Březen 04, 2021, 19:53:50 od Kusák »
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #47 kdy: Únor 27, 2021, 21:19:52 »

Ahoj, gratuluju k dohrání, úplně jsi mě navnadil si to znovu nainstalovat a zahrát. I když teď nemám ani čas ani na čem, ale rozjet to znovu, tentokrát s tím modem s téměř neomezeným respawnem (99 přepadení). Jen jak jsem tak četl Tvoje vlákno, napadlo mě pár věcí.

Proč nejdřív posbírat obilí a udělat z něho dávku a pak teprve posbírat jídlo? Co se změní, když to udělám naopak? Nějak si nepamatuju, že by to mělo na hru nějaký vliv.

Schopnosti jsem používal docela podobně, jen mě spíš štvalo, že ani s maximálním Průzkumem nemůžu odhalit celou mapu. Jsem takovej ten typ, co rád proleze a prozkoumá úplně všechno a třeba v MM6-MM8 + MMX jsem měl všechny mapy komplet odhalené. Vlastně ve všech hrách.

Kolik jsi měl vlastně celkem přepadení těch pekelných psů? Tak nějak si pamatuju, že jejich přepady končí zabitím toho hlavního psa, ale kdyby ho člověk nechal teoreticky žít, přepadali by mě pořád..
IP zaznamenána

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #48 kdy: Březen 04, 2021, 19:28:33 »

Ahoj, nejprve k tomu jídlu:
udělat jídlo z obilí můžeš jen tehdy, když máš zásobu menší než jeden den. Takže když posbíráš to jídlo na pláži vylodění, tak ti pak hra nedovolí udělat jídlo z obilí, dokud zásoba zase neklesne.
A protože ze začátku nebudeš mít přístup k mnoha keřům, tak je dobré první jídlo z obilí a pak z keřů a už máš slušnější zásobu. Jídlo na keřích se obnovuje myslím každé 2 dny, obilí snad i o něco častěji. Když pobíháš ve městě, tak sice běží čas, ale neubývá jídlo. Takže kdyby už byla situace fakt zoufalá, můžeš běhat Velegarnem a čekat, až doroste obilí - tím získáš jídlo nebo 100-150 zlatých. Problém ale zase je, že jak běží čas, tak stráže chtějí znovu poplatek za průchod. I tak lze ale krátkými výpady ven získat nějaké zkušenosti a pár peněz, nakoupit nějaké prstýnky a další vybavení, co dává +1 až +2 ke statistikám. Na levelu 4 už se stráže dají porazit (s tím, že jsem si na ně koupil od kněžky požehnání - koupil jsem skoro všechna, protože vydrží 24 hod, tak se mi je podařilo zabít všechny i s léčením mezi boji).

Ten průzkum je potřeba fakt až ke konci hry, hrát to bez něj s těmi elektrickými nebo ohnivými pastmi je dost o nervy, zvlášť když nemůžeš ukládat.

Co se týká psů, tak přesnou dynamiku nevím, ale odpozoroval jsem toto:
vyskytují se jen v některých oblastech, asi vše na sever od Hamalethu. To je problém hlavně na začátku hry, kdy hledáš jídlo v Nabrosu nebo pobíháš s Sorrentii a podobně, abys vyčistil oblasti. Přepady jsou vždy po ujítí určitého počtu kroků po venku. Jednou jsem to skoro chtěl vzdát, když jsem oběhl celý Nabros, abych nasbíral jídlo a na konci mne přepadli a zabili. Tak jsem to nahrál a dělal něco jiného (čistil hrad - kroky v hradu se do toho nepočítaly), protože pak jsem šel do Hadirosu a přepad byl až někde u farmy na jihu a to už jsem byl připraven. Počet a složení psů je podle levelu družiny, takže pokud dojde k situaci, že si s nimi již poradíš, tak toho můžeš využít. Nesmíš zvedat level a pobíhat po mapě a čekat, až tě přepadnou - je za ně docela dost zkušeností. Přepady ustanou, až zabiješ hlavního, ale to se stejně podaří až ke konci hry, protože jeho doupě je ve Vilaku a je docela drsný a není sám - má u sebe skupinu štěňat, dospěláků a i prasopsů.
Základem je tedy mít pořád družinu odpočatou s maximem many i zdraví. Kdykoli tě někdo přepadne, hned si odpočiň do maxiama, protože se může stát, že uděláš krok a "haůůů" a je po tobě, protože zadní řada bez many je tam jen do počtu.
« Poslední změna: Září 03, 2021, 19:31:18 od Kusák »
IP zaznamenána

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #49 kdy: Březen 04, 2021, 19:34:06 »

Ještě jedna drobnost, možná jsem objevil bug, ale neověřoval jsem přesně jak se to chová. Když zabiješ nějakou stacionární jednotku na mapě, tak ta jednotka zmizí takovou animací, že postupně bledne. Když na ni stihneš znovu kliknout, tak s ní bojuješ znovu.
Stalo se mi to jen jednou u stráží ve Velegarnu a protože to byla drsná bitka, tak s nízkým zdravím a bez many jsem ten druhý boj nedal. Pak už jsem to nezkoušel, tak nemám ověřeno, zda to funguje vždy a hlavně, zda získáš zkušenosti za zabití skupiny 2x. Kdyby jo, dá se to použít na grind, ale jak jsem psal - po bitce jsi většinou bez many, takže druhý boj bude drsnější.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #50 kdy: Březen 04, 2021, 21:45:43 »

Jasný, to chápu, já jsem to dohrál před cca 2-3 lety na klasický obtížnosti, tak si z toho ještě něco pamatuju.

Hru jsem dokončil ve stejným složení jako Ty, level všech postav 66, pomocí předmětů a Arény jsem je udržoval na stejným levelu.

Počet zabitých psů mám 59, tak mě jen zajímalo, jestli je to konečné číslo nebo jestli je možné ho ještě vygrindovat. Na přepadení psů je hodně dobrej Talisman Golota (tuším, že je jen v Deluxe verzi hry) - vždy upozorní nějakou chvíli předem na blížící se přepadení od psů.

Jen jsem nikdy nechápal význam někde pobíhat a neleveloval. Já leveloval vždy hned, jak to šlo - dával jsem body do Vzdělání, tak jsem se zbytečně nechtěl obírat o zkušenosti. To spíš syslím vždycky peníze než levelování..
IP zaznamenána

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #51 kdy: Březen 05, 2021, 17:46:43 »

Já nemám deluxe verzi, takže amulet Golota nemám, tím pádem u psů to byly fakt přepadovky. Celkem jsem jich zabil 160.
Jinak bych dal ještě jednu radu - fakt nemá moc smysl cpát body do zbrojí (aby třeba postava unesla nějaký těžký štít), protože nakonec většinou dáš postavám v první řadě stejně obouruční zbraně.
Stejný level všichni neměli, ale rozjelo se mi to tak o 1-2. Pozadu byl obvykle bard, někdy trošku klerička, napřed byla zlodějka. Přitom vzdělávání i bonusy měli všichni stejné - asi se zkušenosti nerozdělují rovnoměrně. Z hlediska účasti na boji právě bard i klerik mají nejmíň.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #52 kdy: Březen 05, 2021, 23:35:07 »

Ty jo, 160, to je síla..

Vím, že se zkušenosti nerozdělují rovnoměrně, ale díky předávání předmětů s bonusem ke zkušenostem a Aréně se to dá docela pěkně korigovat.

Jen mi pořád uniká smysl toho nelevelovat postavy a pobíhat po oblasti. Jako co se změní, když ty levely rozdělím?

Jinak mi to nedalo, takže už mám nainstalováno, vytvořil jsem postavy (lautr ty stejné jako minule), doběhl do města, hru uložil a vypnul. Pokračovat až bude čas.

Ty stráže mě štvou už teď a nejraději bych je vypráskal, i když pobíháním po oblasti a sbíráním jídla a obilí mi to asi finančně vynahradí..
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #53 kdy: Březen 06, 2021, 11:48:39 »

Jinak co se týče toho bugu, tak se asi opravdu jedná o bug, ale jiný než myslíš. To se mi stalo při první rozehrávce taky..

Stráže ve Velegarnu jsou celkem tři a hlídají tři vchody. Zabil jsem jednu a pořád tam stála. Tak jsem ji zabil "znovu", ale nebyla tam navíc, prostě jen ta jedna nějak přesunula od jiné brány. Takže jsem zabil dvě stráže po sobě u jedné brány a pak byly dvě brány bez stráží..
IP zaznamenána

Kusák

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 108
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #54 kdy: Březen 06, 2021, 19:36:07 »

Ten level jsem nezvedal, protože jsem se bál, že přijdou silnější psi a že mi zase zatopí. Takže jsem se držel po nějakou dobu na stejném levelu a přitom jsem čistil, na co jsem měl. A když přišli psi, byla to furt stejná skupina, kterou jsem dokázal v pohodě porazit. Ale toto jsem nedělal dlouho - bylo to max. 5 přepadů. Pak jsem zvedl level a šel na těžší věci. To už byla parta tak vycvičená, že i silnější skupiny psů nedělaly problém.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #55 kdy: Březen 06, 2021, 20:09:20 »

Jasně, rozumím. Tak to jsi měl zaručeně o dost vyšší čas ve hře, i když nevím, jestli to hra vůbec někde zobrazuje. To už si fakt nepamatuju..
IP zaznamenána