Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 11:23:25
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Elminage Gothic  (Přečteno 3192 krát)

flash

  • Host
Elminage Gothic
« kdy: Říjen 23, 2014, 21:48:53 »

Tak zase tu budu otravovat s nejakou podivnou hrou:)
Za poslední leta jsme nezazil vic obtiznejsi a zabavnejsi dungeon nez je Elminage Gothic. Hra duchovne vychazi ze systemu starych Wizardry, s tim ze tam je par věci navic. Postavy mají třeba nejake pasivni skilly, systém prechodu na jiné povolani funguje trochu jinak (po prechodu postave zustanou zivoty a kouzla a vse ostatní se vyresetuje)
Hra sponuje obtiznost na největší unosnou miru, s výjimkou prvního dungeonu je to hra o hole preziti. Potvory nejsou designovany tak aby postupne hrace hlodaly ale aby ho co nejrychleji zabily, nic se neodpousti a nepřipravenému a neznalemu hra nikde nepoda pomocnou ruku. Design samotnych dungeonu muze ze zacatku prijit krapet strohy, ale opak je pravdou, jsou to mistrne nadesignovana bludiste o 2 az 7 patrech. kde se totalne ztratit není problém. Funguje tu princip, když vlezu do dalšího patra budu se schopen jeste vrátit? Nemam jit radsi přes dve patra zpet do mesta doplnit zasoby? pasti, teleporty, tajne dveře, propadla, dlazdice co otoci partu na druhou stranu, neviditelne zdi, chodby bez svetla, casti kde nejde kouzlit atd, dokonale a naprosto smrtici:) Takových dungeonu je celkem 16 (v jednom takovem o 4 patrech jsme stravil přes 10 hodin)
Zvlastni pozornost zaslouzi systém automapingu. mapu mate, ale kazde podivani do ni stoji jeden papir který tahate sebou v inventari, to znamena, mate 9 papiru můžete se 9x podivat do mapy(pak je i kouzlo, ale jde pouzit jen 9x na maximalni urovni) Tenhle prvek zni mozna trochu divne, ale efekt ma perfektni, protože jakmile vam dojdou papiry, dostat se ven z dungeonu je něco strasnyho ( pokud si to teda clovek nemaluje na papir doma.) Takze je třeba rozvrhnout pridely papiru, a kazde podivani do mapy si dobře rozmyslet, nuti si zapamatovat co nejvic kudy clovek sel a kde uz byl.
Pak tu mame nepratele, coz me uplne dorazilo, je tam přes 400 druhu nepratel, a tak 95% z nich je unikátních, takze ne jen ze jsou slizy a loupeznici o peti ruznych barvách a jinak vypadaji stejne.
Z mojeho pohledu je to naprosto ultimatni dungeon hra, která co ztraci na zpracovani, nahrazuje zábavou a do detailu promyslenym systémem uplne vseho. Je to hra ve které se hrac muze nimrat velmi dlouhou dobu, prichazet na desitky detailu, zakonitosti, resit kolem padesátky ukolu které krome stručného zadani a rozhovoru s NPC nevedou za rucicku vůbec nikam.
Graficky to je prumer, i kdyz artworky nepratel jsou velmi povedene, hra je také dost stroha a staticka, ale třeba ja osobne se tesim na každého nového nepritele, protože jejich rozmanitost a dovednosti a moment prekvapeni nebere konce.
Dalo by se toho napsat ještě hodne, o dolovani surovin, upgradovani vybaveni, ziskavani speciálních sad vybaveni, o starnuti postav které ma naprosto fatalni vliv, protože kazda smrt rovna se 1 rok navíc, a ze se umira docela hodne. A spousta dalších věci.
Samozrejme tohle je hra která každému nesedne, je to preci jen dost atypicke, požadavky na nervy hrace, cas a pozornost jsou enormni, ale pro toho koho to chytne ceka vazne něco co ještě nikdy nehral.
Pro pripadne zajemce odkaz na steam.
http://store.steampowered.com/app/291960/
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Elminage Gothic
« Odpověď #1 kdy: Říjen 24, 2014, 11:33:05 »

Hezké shrnutí, opravdu mě to zaujalo, jen kdyby bylo tolik času :) Jsem rád, že jsem se dneska konečně mohl vrátit ke Grimrocku, navíc dorazil Wasteland 2. Ale určitě budu mít tuhle hru na paměti. Tenhle rok se s dungeony roztrhl ten pověstný pytel :D
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Host
Elminage Gothic
« Odpověď #2 kdy: Říjen 24, 2014, 17:03:31 »

Casu je na to třeba pomerne dost, ja jsem nekde tak v polovine hry a steam pocitadlo ukazuje 74 hodin. Ale tak prichazeji dlouhe zimni vecery, venku bude nevlidno..tak třeba..co?:)

Ještě jsme chtěl dopsat jednu zajimavost na kterou jsme včera zapomel.
Pokud nejaka postava pouziva dve zbrane, dual wield, tak pokud dojde k situaci ze jednou zbrani takzvane dorazi nebo rovnou zabije jednu potvoru, tak druhou zbrani sekne do další potvory.Je to celkem logicke, ale nikde jsme to snad ještě nevidel, většinou proste uz postava nesekne, protože hra se tvari ze nemá do ceho..přitom ma:)
IP zaznamenána