Poslední jeskyně v oblasti, nebo spíše starší chrám, bylo to pravé, kam bylo třeba jít. Byla to hlavní základna sekty, kde kupodivu mnoho nepřátel nebylo. Dovnitř jsem se dostal bez boje, díky amuletu osvíceného. Po chvíli procházky jsem se dostal k oltáři, kde zrovna nějaký maník obětoval zajatce a jejich krev dával zřejmě do hvězdných kamenů. Ve snaze jich zachránit co nejvíc jsem tam vlítl jak tajfun, po pár vymlouvačských kecech zmizel a místo něj se tam objevili dva démoni a par sektářů. I nadále zde ale zůstali zajatci, které bylo třeba zachránit. Pomocí kouzel teleport a pád pírka jsem je přesunul dál od démonů (jeden z nich se pomocí nich léčil), a pak jsem na pár ran v jednom kole vždy každého z nich zabil. Cesta byla volná. Kousek dál jsem našel vypínač, který posunul oltář a na druhé straně ducha knihovnice, která žila ještě v době dávno minulé, ale která mi mnoho zajímavého neřekla.
V nižším patře byl hlavolam, který bylo nutno vyřešit. Čtyři tlačítka, zavřené dveře uprostřed, nápověda v knize, klasika, která spolehlivě ničí nervy každému, kdo nezná řešení
. Nakonec jsem na to přišel, po příchodu ke dveřím se znovu objevil ten maník, který si přivolal na pomoc další 4 ohnivé démony (kouzla ohně je léčila) a začala bitka. Po jejich smrti jsem v malé místnůstce našel krom jiných věcí Leandřinu krev (krev velekněžky), kterou jsem potřeboval na vyrobení kouzla, které udělá rytíře smrti smrtelné.
Začal jsem trochu experimentovat se zdejší tvorbou věcí. Zajímavý a poměrně složitý systém. Na výrobu jsem obětoval kouzelníka, kterého jsem nabral již dřív v prvním městě a kterého jsem učil jen Identifikaci věcí, kování a výrobu. Všechny suroviny, co jsem během hry našel, jsem přesouval do svého útočiště do truhel (hra v tomto ohledu hráči klacky pod nohy neklade a je možné odkudkoliv posílat věci do těchto dvou osobních truhel hrdinů). Nicméně jakmile jsem vzal rudu z škodlivého materiálu, můj kouzelník onemocněl Rotem. Zjistil jsem, že nemá tu dovednost, která mu umožňuje s tím pracovat bezpečně. Naštěstí jsem někde našel knihu, ze které se to dalo též naučit. Musel jsem jej ale vyléčit pomocí krvavého kamene (tím se mi otevřel nový portál v útočišti, k tomu později). Výroba v této hře je poměrně složitá, je to o kombinaci různých věcí, předmětů nebo zařízení ve světě.
V útočišti se mi otevřela za novým portálem kovárna, kde byla vysoká pec. Jak jsem zjistil, chybějících neotevřených portálů jsem tam měl přece jen víc. Todle byl prostě další. Skřet mi při jeho otevření zase řekl něco dalšího o mých bývalých já. U pece jsem rovnou tedy využil tvorbu a roztavil všechnu rudu na pruty. Pomocí prutů se dá pak vylepšovat zbraně (získají extra poškození). Pomocí červených kamenů lze dodávat různým brněním odolnosti proti živlům a stejně tak to lze udělat pomocí esencí živlů (tam vždy jen k jednomu živlu). Zvedl jsem si tak odolnosti u všech postav na 80%, víc to zřejmě nejde. Esence Temnoty dodává danému vybavení ještě bonus +1 k plížení. Pomocí kladiva a šrotu lze vyrobit brnění, které se dá pak ještě vylepšit přes pláty. Vyrobil jsem si tak zbroj pro svojí bojovnici. Přes magickou nit a kousky kůži lehkou zbroj a pomocí nože a kůže se dají vyrobit kousky kůže. Pomocí magického inkoustu a prázdných svitků se dá vytvořit svitek s kouzlem (žel náhodným), pomocí svitků a prázdné knihy dovednosti se dá vyrobit kniha dovedností atd atd. Variant a možností je tam hodně, nechtělo se mi to moc řešit.
Každopádně jsem si vyrobil knihu dovednosti, která učí postavy schopnosti zbavit Rytíře smrti nesmrtelnosti. Ta navíc nezmizla po přečtení, takže se jí naučili všichni mí hrdinové a já tak byl připraven na boj s nimi.
Použil jsem ještě dva krvavé kameny a otevřel ještě portál vzduchu (poslední portál živlu s učitelem vzdušných kouzel) a pak ještě tržnici. Zbvá mi poslední portál v útočišti, který jsem ještě neotevřel.
Pak jsem ještě chvíli pokračoval v průzkumu a přemýšlel jak získat ten luk Hledač srdce. Nakonec jsem jej prostě sestřelil i se skálou a získal jej. Vrátil jsem se do gobliní vesnice a našel tu tajný vchod dolů, který jsem dřív minul. Zjistil jsem, že je tu nějaký gobliní šaman, který skrz mluvítko mluvil jako ten totem. Ten mě napadl, tak jsem jej musel zabít.
Šel jsem do části na jihu, kde jsem to ještě neměl prozkoumané (byla zde láva a nějaký rozbitý chrám). Před vstupem se mi zde zjevil ten skřet z útočiště a oznámil mi, že je útočiště pod útokem démonů a že útočí skrz otevřený portál, který je někde tady v té oblasti. Že je třeba zničit velký krvavý kámen, který je někde ve středu a který ten portál napájí energií. Že k němu vedou zřejmě 3 cesty, přes Neposkvrněné, přes démony nebo přes lávu. Démoni by pak měli být zranitelní jen pomocí rudy z toho magického materiálu. Nicméně to mi nějak nefungovalo, nebo jsem to nějak nepochopil, protože ač vybaven těmito zbraněmi, jsem jim nedělal nic. Cesta přes neposkvrněné byla schůdná, nejprve jsem je přes dialog ukecal, takže jsem s nimi ani nemusel bojovat, nakonec jsem si ale říkal, že je to škoda zkušeností a všechny je sejmul. Nicméně přes jejich místní teleport jsem se dostal do místa, kde bych se boji s nesmrtelnými démony stejně nevyhl, což byl dost problém. Nakonec jsem to vyřešil pomocí kouzla neviditelnost, prostě kolem nich prošel, zničil ten šutr, tím všichni démoni chcípli a bylo to vyřešeno.
Druhou mapu v okolí Stříbrného zapadákova jsem tak měl zřejmě asi komplet prozkoumanou. Někde by tu sice asi měl být ještě král trollů, ale nějak jsem nepochopil, jak jej najít. Další cesta vedla do Temného lesa, kde mě Icara (bílá čarodějka) poslala hledat mága. (já měl za to, že je ten mág mrtvý a že jej sejmuli v té hospodě na začátku, ale asi ne, no).
Na nové mapě jsem šel směrem na západ a pak jih a dostal se tak do zdejší vesnice, která byla okupována orky a pak ještě nějakými horskými bojovníky. Nicméně i když plnily obě frakce úkoly pro velekněžku a i když jam mi vůdce lidí řekl, byli úplně stejně brutální a barbarští bojovníci, měli mezi sebou nějaké napnuté vztahy a vypadalo to, že se každou chvíli porvou. To by mi náramně vyhovovalo, zbavil bych se obou frakcí. Bylo ale potřeba nejprve zjistit, kdo ukradl krvavé kameny lidem a najít důkaz proti orkům.
Celkově zde bylo více úkolů a možností, co dělat. Například jeden ork ztratil klíč od zbrojnice a bálse, že se to domákne jejich velitelka. Další ork se zamiloval do jednoho bojovníka lidí a oba svojí lásku tajili před svými vůdci. Další ork prodával nelegálně zbraně a bál se, že se to domákne jejich šéfka. Bylo jasné, že todle všechno jsou možnosti, jak orky oslabit, pokud bych je napráskal jejich velitelce, ale já to neudělal. Klíč od zbrojnice jsem našel v truhle v krčmě (měl jej schovaný zdejší asi jediný přeživší původních obyvatel, který tu dělal barmana). Pomocí klíče a plížení jsem se do oné zbrojnice dostal a vybrakoval jí. Pak jsem klíč vrátil orkovi. Dva zamilované milence jsem nepráskl, obchodníka také ne. Jednomu orkovi šamanovi, co prodával svitky a kouzla, jsem prodal zbraň z toho škodlivého materiálu a ten tak onemocněl rotem - tato nemoc způsobuje, že postava pomalu ale jistě přichází o životy)
.
Vůdce lidí mi tedy řekl, že chce najít zloděje těch krvavých kamenů. Taky mi řekl, že u nich ve sklepě nějaký ork-mučitel vyslýchá chycené lidi, ale že není moc šikovný, protože vždycky umřou dřív, než mu něco řeknou. A že je tedy jaksi můžu vyslechnout, jestli chci. Celý problém vězel v tom, že zde měl onen mág, kterého mám najít dům, který byl ale zapečetěný nějakým kouzlem a nikdo se nemohl dostat dovnitř (a já dovnitř musel kvůli nějakému amuletu). Jediný, kdo by mohl znát cestu dovnitř, jsou bývalí služební mága, nicméně ti někam utekli a někde se schovávají ve městě ale nikdo neví kde. Ti vyslýchaní v mučírně by pak mohli vědět, kde jsou.
Šel jsem tedy do mučírny ve sklepě, všechny zdejší orky i lidské bojovníky jsem sejmul, promluvil si s vězni a ti mi řekli, že tu někde bude tajný tunel, kudy by mohli utéct. Po chvíli hledání jsem jej našel, kousek dál v tunelu jsem narazil na nějaké agresivní houby a obludy, které jsem musel sejmout a vyčistit tak cestu dál ven. Pak už nic nebránilo tomu, aby vezni mohli utéct, jeden z nich mi řekl, že se služební mága skrývají ve sklepě pod velkým šutrem a že klíč od něj je v úlu včel, za mágovým domem.
Šel jsem se tedy podívat do mágova domu, dovnitř se jít nedalo, ale z v úlu opravdu byl klíč. Ve vesnici jsem našel zmiňovaný kámen a zničil jej a nic mi tedy nebránilo jít do podzemního bunkru. Zdejší služební mága mi řekli co a jak a poslali mě do domu mága. Navíc mě požádali, abych vypnul zdejší ochrany a pasti a oni mohli skrz jeho dům uniknout. Byl zde portál, který vedl přímo do domu mága a tedy jsem vyrazil.
Objevil jsem se na velké nášlapné desce, všude okolo létaly ohnivé koule. Jak jsem zjistil, pokud z desky slezu a uvolním ji, vyteče do prostoru olej, který hned následně vybuchne díky těm ohnivým koulím. Naštěstí stačilo tu plošinku zatížit židlí a pak už jsem se relativně bezpečně tu mohl pohybovat. Vybral jsem toto patro i tajné podzemí a pak šel do patra horního. Zde byli všude miny, které jsem tedy jaksi odpálil pomocí mága, celá místnost začala hořet, ale nebylo to nic, co by nezvládlo kouzlo deště. V jednom pokoji byla truhla a 4 svícny. Truhla mi položila otázku na jméno největší dámy, ale všechny nabízení možnosti nefungovaly. Svícny stačilo všechny zapnout, otevřel se portál do další místnosti, kde byla páka, odstraňující magické bariery (především tedy tu, co vedla do třetí místnosti, kde byl teleport a další páka. Páka v třetí místnosti vypla ochrany domu (tedy ty ohnivé koule v přízemí a já tak služebnictvu mohl říct, že mohou bezpečně projít. Vybral jsem i celý dům, našel v jednom místě amulet, který jsem potřeboval, skočil jsem ještě za služebnictvem jím říct, že mohou jít a oni mi na oplátku dali heslo k truhle, co mi nabízela všechny možnosti špatně. Šel jsem tedy ještě i tam a pomocí správného jména jí vybral.
Vrátil jsem se do vesnice. Měl jsem možnost zdejším orkům uvařit pálenku a pořádně je opít, což by se před bojem s nimi mohlo hodit. Každé oslabení by mohlo být dobré. Sehnal jsem potřebné suroviny, postupoval dle návodu v knize, nicméně jsem musel čekat asi 10 let, než z toho bude opravdu dobré pití. To byl docela problém, naštěstí pomohl skřet v útočišti, který uměl nějak podvádět čas. Ten mi jí "zestárl" a tedy již nic nebránilo tomu, abych dal sud s pálenkou barmanovi a ten jí mohl dát orkům a ožrat je tak (včetně její šéfky)
.
Chybělo už jen najít toho zloděje těch krvavých kamenů a rozpoutat bitvu. Dle stop (postava s vysokou všímavostí je dokázala najít), se mělo jít východně dolů, pod dům mága. Zde jsem nejprve potkal hlouček orků, které jsem nejprve ukecal po dobrém a pak je zabil. Byl zde nějaký chrám, který byl ale blokovaný. Musel jsem najít 3 páky a otevřít dveře.
Po vstupu se na jednom místě objevil nějaký kostlivec, který oživil 4 obří sochy a pak zmizel. Sochy šly hned po mě. Vyčaroval jsem jako vždy pavouky a jal se bojovat, ale jak jsem zjistil, tento boj bude asi krapek problém. Sochy dávaly průměrně zranění 3000 životů (když se opravdu trefily i 7000) a tedy cokoliv, co trefily, zabili jednou ranou. Navíc ony samy zřejmě měly tak 7000 životů, tedy to bylo dlouhé mlácení a jako bonus jakýkoliv elementární útok (tj jakékoliv kouzlo) je nezraňovalo, ale léčilo. Moc jsem tento boj nepochopil, je možné, že se daly zničit nějak snadno, nicméně na nic jsem nepřišel a tak jsem bojoval klasicky. Bylo jasné, že se budu muset nejvíce spolehnout na lučišnici a bojovnici s obouruční zbraní, která může útočit objedno pole. Pavouci a další vyvolané obludy musely udělat živou barieru, která sochy zdrží a nedovolí jim útočit na mé hrdiny. Nakonec jsem to zvládl, i když mi nejprve umřela bojovnice, kterou jsem ale oživil pomocí kouzla a pak můj Geralt, kterého jsem již oživit nestihl.
Další cesta vedla do místnosti, kam pokud člověk vlezl, okamžitě chcípl na úplně čistě náhodný zásah bleskem. Naštěstí pomocí všímavosti si má lučišnice všimla stop. A když tam šel někdo jiný, muselo se tam projít dát. Prošel jsem tedy pomocí ní celou místnost dle stop a když jsem byl konečně na konci, přesunul za ní pomocí teleportačních pyramidek i ty ostatní. Zde jsem našel tělo zavražděného lidského hlídače kamenů, v jehož břišě byl roh jednoho z orků. Důkaz o vině orků jsem tedy měl. Kousek dál stála dva lidští strážci, kteří pracovali pro démony a kteří hledali uprchlé skřety (přesně ty, co se mi nastěhovali do útočiště a furt mě pronásledují). Měl jsem možnost jim ty skřety naprášit, nebo je krýt. Nakonec jsem se rozhodl skřety krýt a poslal jsem je špatným směrem. V bedně za nimi pak byl hvězdný kámen, který mi tak otevřel tentokráte už nejspíše opravdu poslední portál v útočišti.
Ale do útočiště jsem nešel, naopak jsem vyrazil do vesnice, naprášit vše, co jsem zjistil, zdejšímu lidskému vůdci. Ten, jakmile se to dozvěděl a měl důkaz proti orkům zavelel a nastala mela. Asi 10-15 lidských bojovníků proti asi 15 opilým orkům. Ork obchodník nakažený Rotem byl už se životy na nule
i tak to ale byla těžká bitva a nevím nevím, jestli by lidé vyhráli, kdybych se do boje nezapojil. Ke konci už to bylo třeba 1 ork na 15 lidí a já se ani málem nedostal k tahu. Když bylo po všem, pomocí kouzla pírko jsem si odteleportoval z lidského hloučku lidských bojovníků jejich velitele a promlubil si s ním pomocí Geralta (tím splnil jeden úkol), ale dialog jsem neukončil a jejich vůdce si tak zablokoval. Triss mezi tím hodila na zbytek skupiny Déšť meteoritů, což se jim sice moc nelíbilo a nadávali, ale boj nespustili. Následně na ně ještě prdla kyselinové střely, což v kombinaci s tím, že hořeli většinu zabilo, zbývající začli bojovat, ale to již nebyl problém je dorazit. Vrátil jsem se ke Geraltovi a rozhovoru s vůdcem, který mi poděkoval za pomoc v boji a za statečnost a řekl mi, že vyráží pryč z vesnice drancovat nějaké jiné vesnice a tím dialog ukončil. Hned po něm jsem jej zabil taky.
. Každá zkušenost se hodí.
.
Nyní bych se tedy mě jít do útočiště podívat na portál, který se mi otevřel a pak asi pokračovat v průzkumu temného lesa a dostat se tak do lesa přízračného, kde by snad měl být onen mág.