Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 19, 2024, 11:12:55
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Hra za Barbara, Obránce, Tanečníka meče a Žoldáka – postřehy a poznatky.  (Přečteno 4241 krát)

KILLER

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 600

Včera jsem hru dohrál potřetí. Tentokrát za čtyři válečnická povolání a chtěl bych se podělit jaké to bylo a co jsem při tom zjistil:

1) Absence světlé magie. Už než jsem začal jsem doufal, že s vysokou zbrojí / uhýbáním a vysokým počtem životů se bez nebeské zbroje a léčení světlem, obejdu. Stačilo by mi přežít jeden souboj, vyspat se, absolvovat další souboj, zase se vyspat atd. Přece jenom ve starších dílech, tomu tak bylo. A měl jsem pravdu, tedy pokud jsem si dobře rozmyslel kdy na koho jít a co se učit nejdříve. Chrám se za celou hru navštívil jednou. Postava byla prokletá a já si uvědomil, že ho nemám jak odstraňovat. Proto jsem okamžitě nakoupil čtyři předměty imunity proti prokletí, rozdal je postavám a do konce hry neměl s tímto stavem problém. Ostatní jsem mohl léčit nebo jim předcházet kouzly. Oslabení, otrava – magie země (Tanečník meče), zmatení – magie vzduchu (Žoldák), omráčení, paralýza – magie ohně (Obránce). Za celou hru jsem se dokázal obejít bez léčení pomocí NPC a zůstal tak u osvědčené dvojice učence a koně.

2) Těžké začátky? Jak bez pokročilé magie porazit, Mamushiho, Gralkora a přežít úvodních 20 levelů? Nejsilnějším bijcem, který mi tyto fáze hodně usnadnil byl Žoldák. Po dlouhých úvahách jaké ho učit používat zbraně jsem si vybral obouruční sekery. Ve hře jsem mu poté už od prvního levelu cpal všechny body do dovednosti sekery a na třetím levelu se ji naučil na experta. S tím si mohl nasadit Hakr (sekera za Uplay body), nejlepší sekeru ve hře. I nelevelovaná byla výrazně silnější než cokoliv čím v té době bojovali ostatní. Barbar ho výší poškození dohonil až cca ve třetině hry, Tanečník meče ještě o něco později.

3) Magické odolnosti. Kolem 16. levelu, když už se mi blížila návštěva Lebkové skály jsem si řekl, že by nebylo špatné zajít do Kovárny živlů pro požehnání vody a získat tak přístup i k některým relikviím. Souboj probíhal následovně – Přišel jsem, viděl jsem, padl jsem. Moje odpovídající reakce proto byla: To přece byl jeden z nejlehčích, jak já tu hru dohraji? Naštěstí jsem se správně rozhodl pro trénink Tajemné disciplíny, zvyšující odolnost proti všem magiím. Rovněž jsem se více začal poohlížet po předmětech zvyšující Tajemnou disciplínu nebo přímo odolnosti proti magiím. Rovněž jsem rovnoměrněji rozděloval obsah některých sudů. Po získání experta tajemné disciplíny jsem to zkusil ještě jednou. Tentokrát jsem ale navštívil i "oltář" vody poblíž majáku a Hodinu moci tamtéž. Průběh souboje byl v podstatě opačný a nakládačku tak dostal on.

4) Elementálové vzduchu. Velmi brzo po získání požehnání vody jsem do Kovárny dorazil s úlomkem vzduchu. A protože se mi vysoké magické odolnosti osvědčovaly čím dál tím více, navštívil jsem i "oltář" vzduchu poblíž Skalního útesu a v boji to bylo dost znát. Neměli šanci. Než jsem dorazil k bossovi, tak už bonus vyprchal, ale přece jenom byl jenom jeden. :)

5) Dokonalý útok. "Když příslušník Větrných mečů zaútočí zblízka na nepřítele s plným zdravím, nelze jeho první útok zablokovat ani se mu vyhnout, a navíc se vždy jedná o kritický zásah." To platí teoreticky. Na zahraničních fórech (steam, ubi) jsem se dočetl, že je zabugovaná a nefunguje. Pravda leží někde mezi. Na některé nepřátele to funguje vždy, na jiné nikdy a na ještě jiné - někdy. Nespolehlivé, ale lepší než nic.

6) Krystalový pavouk a Pyrannaste. Přestože mě do té doby (cca 30. level) rychlost průchodu hrou dosti překvapila, nechával jsem si pavoučka až na "později" (těsně před vstup do Hrobky tisíce hrůz). Měl jsem sebou svitek na odstranění krystalové zbroje, kdyby bylo potřeba. Nebylo. První kolo, pavouk sesílá ochrannou zbroj, já jdu k němu. Druhé kolo, pavouk používá útok na dálku, který Barbara, Obránce a Tanečníka zasahuje za cca 60 životů, Žoldák odolal úplně. Zde zapracovala vysoká odolnost proti základní magii. To byl jeho poslední útok na dálku, ostatní byly pouze na blízko a těmi mě ne a ne trefit :-), zato mí bojovníci dávali jednu ťafku za druhou. Suma sumárum to byl nejlehčí souboj s bossem. I proto jsem si na Pyrannasteho dost věřil a nijak speciálně se nepřipravoval. Sice mi dával vyšší poškození a já tak musel využívat regeneraci a lektvary, ale ochrana proti ohni a vysoký počet životů znamenali i jeho brzký konec.

7) Odrážení bolesti. O odrážení bolesti jsem si přečetl mnohé (Jako že Tanečník meče bude působit tak velké poškození, že se bude sám zabíjet), ale zase se ukázalo, že je nejlepší to osobně vyzkoušet. Tím člověk zjistí, že odražené poškození se dá oslabit i úplně zablokovat. Např. když na nepřítele s 20% odrážením bolesti zaútočím s mečem očarovaným ohněm a světlem a způsobím 200 bodů fyzického, 80 ohnivého a 40 světelného poškození bude na mě zpětně "mířit" 40 bodů fyzického, 16 ohnivého a 8 světleného poškození. Fyzické poškození bude snižováno výší mojí zbroje (na přesný vzorec se mě neptejte, ale čím více tím lépe), ohnivé mojí odolností proti magii ohně a světelné mojí odolností proti magii světla. Proto neztratím celých 64 životů. Jelikož jsem svého Tanečníka meče trénoval hlavně na uhýbání a zbroj zanedbával, ztrácel i nejvíce životů. Proto jsem ho musel trochu usměrnit a útočit s ním spíše na nepřátele bez této schopnosti. Zato trpasličího obránce s těžkou zbrojí a štítem to spíše šimralo.

8) Zakončení hry. Můj stále rychlejší průchod hrou byl zastaven až v Ker-Thalu, kde hodně přituhlo kvůli značným počtům nepřátel  a nepříjemnými přepady. Patro s Erebosem jsem dal asi na dva loady. Hluchá místa, kde Erebos neútočí a já se tak mohl léčit byla klíčová a byl jsem za ně rád.

Závěrem -  Jednodušší a rychlejší než se čtyřmi různými hybridy. Až vyjde první DLC, vyzkouším ho nejprve s touto družinou.
IP zaznamenána