Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 09:40:46
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Zajímavé tipy na hry a módy  (Přečteno 7877 krát)

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #15 kdy: Září 02, 2019, 17:27:38 »

Sakra, tak jsem se nenechal zahanbit a Nox Archaist jsem předobjednal. Snad nebudu za půl roku litovat :)
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #16 kdy: Září 02, 2019, 21:13:55 »

Wizardry Labyrinth of Lost Souls mam na PS3 takze muzu podat detailnejsi informace.

V prve rade necekat rozlehlou hru, vzasade jde o tri dungeony, jeden ma 10 pater, druhy 10 a treti 7. Maji pomerne jednoduchou grafickou upravu, nic detailniho. Atmosfera jim ale nechybi, dane je to tim ze tam je proste dost tma a bez louce nebo kouzla svetlo tam neni videt na krok skoro.

Ta hra je grind spojeny z bloudenim v nekonecnych chodbach z ruznymi anstrahami a sem tam nejakym puzzlem. Jde tam hlavne o boj a levelovani postav a sber lepsiho vybaveni. Hra obsahuje asi 20 vedlejsich ukolu a dve navazujuci pribehove linie (na PS3 byla ta druha formou DLC, kde pridali tech poslednich 7 pater s nazvem The Red Shadow of the Sister).

Ale je to dost staroskolsky pojate a je to hardcore, kuprikladu nahazet si na zacatku Ninju muze zabrat desitky hodin. Hra ma jednu pribehovou postavu a zbytek lze vytvorit klasicky nahazovanim statu, volbou rasy a povolani. Ve hre je kolem 140 druhu monster. Vybaveni pochazi hlavne z dropu nepratel a jde tam hlavne o to ziskat veci z pokud co mozno nejvetsim plus atributem. tedy kalsicky +5 mec je lepsi nez +1 mec. U vzacnych veci ktere maji drop rate nula nula prd, lze ovsem na nejake cekani na lepsi plus zapomenout, protoze i to plus ma nula nula prd sanci ze tam bude. Takze clovek je rad kdyz ma nejake finalni vybaveni na +1 ci +2.

Hra se z hracem nemaze, nezkuseny hrac dungeonu zahyne po par krocich v prvnim patre. Nebo se ztrati, mapy pater je treba bud najit nebo nektere jdou koupit.

Sberatele achievmentu mohou jasat, chutovky jako zabit 50 000 nepratel, nebo dohrat hru za vsechny pribehove postavy, pripadne hrat hru 200 hodin patri presne k tomu k cemu je vyzadovano silenstvi prvniho stupne zapaleneho dungeon hrace:)

Hra patri do serie Wizardry Renaissance a celkove v ni vysli dva dily. Lost Souls a Prisoners of the Ghost City ktery vysel bohuzel jen v japonsku na PS3. existuje i edice s obema dily dokupy a remake pro Nintendo 3DS, oboji take jen pro japonsko.



Podle me to nakonec vyjde ! A az se tak stane tak si to vsichni kupte, protoze prodeje rozhodnou zdali prelozi na PC i druhy dil :)

PS: hra muze pekne poslouzit jako takova mensi priprava na Elminage Gothic, aspon pro ty ktere tyhle japonske dungeony dosud mijely:)
« Poslední změna: Září 02, 2019, 21:26:22 od flash »
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #17 kdy: Září 02, 2019, 21:23:37 »

Jo něco jsem už četl tenkrát na DH a docela mě to i zaujalo, že bych i skousnul manga postava a i to, že bych strpěl steam verzi. Snad to dopadne a v lednu bych to mohl vzít.

10+10+7 pater mi přijde až moc :) To je víc pater, než má Wizardry 1-3 dohromady. I když tam natahuje herní dobu ten perma-death a absence map, kdy si člověk nelajsne jít jen tak dál a dál a furt se vrací při každým pomuchlání postav. To, že tam není extra velký příběh mi tak nevadí. Takže za mě jo, jen to musí vyjít.

DOTAZ: Jde tam měnit povolání, že bych se třeba v průběhu hry na toho ninju dostal?
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #18 kdy: Září 02, 2019, 21:30:50 »

Ano jde. Jen an to musis mit staty ktere ti hra prideluje nahodne pri lvl up. Ale ma to jednu vyhodu, prestupy na ruzne povolani ti zresetuji HP jen na jednu tretinu puvodni hodnoty. Coz znamena ze kdyz jsi hru zacinal mel jsi na levelu 1 treba 17 HP, kdyz prestoupis na toho Ninju treba z Rogue co byl na lvl25 a mel uz treba 600 zivotu, dostanes ninju co ma na levelu 1 nejakych treba 150 zivotu a je dost pravdepodobne ze az s nim dosahnes lvl 25, jako jsi mel u Rogue bude mit 750 nebo i vic zivotu. Takhle to jde boostovat az na pro dungeon neuveritelnych 9999 HP. Takze prestupy se vyplati uz jen kvuli tomuhle:)

Tohle je ukazka z druheho dilu, je presne v case kdy uvidis jak to proste je, co se tyce tech HP a poskozeni nepratel :) V dile prvnim to je dost podobne v hlubsich patrech. Obvzlast v case 1:46 to je velmi poucne:)



Tady je permadeath taky, ale jen pri klasickem oziveni v chramu po smrti postavy a jeste to je na dve faze. Kdyz to nevyjde promeni se v prach a ten jde jeste ozivit, kdyz nevyjde ani ten tak je postava navzdy pryc. (samo kdyz si to ulozis stat se nemuze nic:)

Mam obavu ze plno lidi se u te hry seredne spali, protoze budou cekat cosi ve stylu Wiz 7 nebo 8. Skutecne jde spis o napodobeninu tech dilu drivejsich, za mne v dobrem slova smyslu.
« Poslední změna: Září 02, 2019, 21:53:09 od flash »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #19 kdy: Září 02, 2019, 22:18:54 »

Ta redukce zdraví na třetinu je docela saďárna, ale pořád je vidět to světlo na konci tunelu :D Elminage Gothic mám rozehraný, takže jestli tohle je svým způsobem předstupeň, tak mám naprosto jasno ;)

Permadeath funguje tuším podobně jako v původní trilogii Wizardry, což právě dobře ošetří ten save (tenkrát tedy záloha save pozice).
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #20 kdy: Září 02, 2019, 22:24:11 »

Jo ve Wizardry (minmálně 1 až 3) je možné oživit postavu v chrámu, pokud se to nepovede, je postava na popel, i z toho je možné za ještě větší poplatek nechat kněží postavu oživit. Pak už nepomůže nic :) Při oživování pak hraje roli jedna statistika při úspěšnosti. A tu postavu k oživení samozřejmě je nutné "dopravit" do hradu.
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #21 kdy: Září 02, 2019, 22:25:23 »

Jestepripojim seznam japonskych dungeonu ktere jsme hral a podle me stoji za to.

Wizardry: Tales of Forsaken Lands (PS2, emulator) ***
Wizardry: Labyrinth od Lost Souls (PS3, PC?)*
Unchained Blades (PSP, emulator)*
Class of Heroes (PSP. emulator)
Class of Heroes 2 (PSP, emulator)
Class of Heroes 2G (PS3)*
Elminage Gothic (PSP, PC)***
Elminage Original (PSP, PC)**
Demon Gaze (PS Vita)
Demon Gaze II (PS Vita, PS4)
The Lost Child (PS Vita, PS4)*
Labyrinth of Refrain (PS4, PC)*
Stranger od Sword City (PS vita, PC)**
Stranger od Sword City Revisited (PS Vita)***
Operation Abbys (PS Vita, PC)**
Operation Babel (PS Vita, PC)*
Mind Zero (PS Vita, PC)
Mary Skelter Nightmares (PS Vita, PC)
Infinite Adventures (Xbox One, PC)
MeiQ Labyrinth of Death (PS Vita)
Zanki Zero (PS4, PC)**
Dungeon Travelers 2 (Ps Vita)*

*** dle meho jsou nejlepsi z vyberu.

Na ten permadeath jsem kdysi dojel ve Wizardry Tales of Forsaken Lands. Byl jsem v poslednim patre kde bylo tak tuho ze se clovek bal udelat krok a stalo se ze mi zabily priesta, byl uz vytrenovany a jeho leceni bylo nezbytne pro postup. Mel jsem uz vyplacane vsechny kouzla , ale mel jsem item na oziveni postavy v dungeonu u ktereho jsem vedel ze funguje stejne jako chram. Byl na popel. Mohl jsem se portnout ven, jenze to bych musel cele patro od zacatku tak jsme to holt risknul. Z popelem priesta jsme se teleportovat, sel do chramu..a nepovedlo se. pak jsem s hruzou zjistil ze jsem to ani neulozil. V nejake blahovem pominuti smyslu jsme se rozhodl ze vytrenuju noveho priesta a hru ulozil. Pozice na ulozeni tam byli tri, jenze ja ukladal jen do jedne, takze jsem save se zivym priestem premazal. Pak mi doslo ze jsem neskutecny idiot a ze vytrenovat priesta by mi zabralo tak 20 hodin...a tim to skoncilo, nikdy sem nedosel na konec. Proste umrel priest a byl konec, parta se rozesla k domovum a ja uz leta planuju jak to jednou napravim :)

A jeste pro zvyseni chuti na japonske dungeony prikladam video k Dungeon Travelers 2. kde prisery zastupuji spore odene divciny. Zdani klame, system hry a dungeony jsou prvotridni :) Na PC existuje ekvivalent v Moero Chronicles, ktere ale nejsou tak propracovane. (myslim systemem, samo:)

« Poslední změna: Září 02, 2019, 23:08:14 od flash »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #22 kdy: Září 03, 2019, 06:09:21 »

Ještě, že PS Vita nevlastním :D
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #23 kdy: Září 03, 2019, 16:11:15 »

Na Japonskom trhu boli aj také klasiky ako Dungeon Master, alebo Ultima Underworld. Zaujímavé že tieto hry neboli len preložené, ale pomenili aj ich obsah . A samozrejme aj vzhľad postáv a itemov.

IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #24 kdy: Září 03, 2019, 17:18:06 »

Pustil jsem si obě linkovaná videa na to japonské Wizardry i Dungeon Travelers. Hudbu bych pořešil vypnutím, no problem. Ale nevím, jestli je možné vypnout zvuky, resp. hekání těch postaviček. V tom Dungeon Travelers to až hraničilo s nějakou parodií, dětské kníkání, hihňání...Fakt tohle asi nerozdejchám. I ty kresby bych nakonec asi dal (zajímavé, že ve SNESu mi to nevadí), ale musel bych se hodně kousat do spodního rtu.
Druhá věc je ovládání. Než v souboji vyberu nějakou akci tak (dle toho videa) uběhne spousta času! Kde jsou časy, kdy jsem ve Wizardry mrskal kouzla i volil akce přes jednoklávesové zkratky, že to bylo vše hotové za 3  vteřiny!
Přitom tam vespod cejtím propracovanou hru, ale ta obálka, gesicht, který se hráči ukazuje je po mě za trest :)
IP zaznamenána

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #25 kdy: Září 03, 2019, 17:21:56 »

Ultima Underworld v tom videu na PS zpočátku vypadá dobře...než se objeví naprosto nepadnoucí nepřátelé. Graficky jak pěst na oko :) AlespoŇ že hudbu trochu nechali, i když mi přijde malinko zrychlená.
Dneska jsem tu za rejpala já vím :(
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #26 kdy: Září 03, 2019, 17:55:02 »

Krom Wizardry: Tales of Forsaken Lands bych si v tom seznamu asi ještě dvě hry na zkoušku vybral, ale mě to jinak přijde všechno na jedno brdo - působí to na mě dojmem, že je to všechno designováno podle stejného mustru, liší se akorát grafika a příběh.

U té Ultimy Underworld mě taky pobavily potvory, hlavně ti myšáci :D Ale při pohybu bylo krásně vidět, že i v této verzi se tak zvláštně deformují stěny. Budu muset kouknout ještě na nějaké podrobnější video, protože bych rád viděl nějaké cutscény (intro a spol.).
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #27 kdy: Září 03, 2019, 20:09:53 »

par her v tom seznamu ma podobny zaklad. Class of Heroes, Wizardry, Operation Abbys/Babel, Elminage vychazeji kmenove z tech klasickych PC Wizardry. Ostatni hry v seznamu jsou uz na uplne jinych systemech i kdyz samozrejme podobnosti se najdou ale jako hlavni inspiraci ve Wizardry bych tam uz nevidel. Na PC za to urcite stoji Stranger of Sword City.

A jo, japonci portovali na konzole kde co. Wizadry 1-3, Wizardry 7, Might and Magic 8, Dungeon Master a pdoobne. Ale nikdy se to mimo hranice japonska nedostalo, coz je skoda, aspon v mem pripade, urcite bych si to rad zahral. Ale chapu ze pametnika a ortodoxniho PC hrace to spis muze pohorsit :)

Co se tyce Dungeon Travelers 2 tak se bez muceni priznam ze jsem tam plno pribehovych momentu preskakoval protoze to bylo k nevydrzeni. Obcas to neni spatne, ale celkove spis velky prumer. A jak Richmond podotknul ze pod tim cucha dobrou hru, tak ma samo pravdu. Je to dungeon jak remen se vsim co k tomu patri. Samozrejme hudba, dabing, zvuky jdou separatne vypnout. A ve vetsine japonskych dungeonu jde opakovat posledni akce party zmacknutim jednoho knofliku a kolikrat i zrychlene. Aby to odsejpalo, trivialnejsi souboje jsou pak otazka par vterin.
Tady je jedno patro v DT2, prekreslene ze hry :)
http://i.imgur.com/LUSiGxq.png
a jeste jedno :)
https://img.fireden.net/v/image/1446/65/1446659630609.jpg

K te rozdilnosti strucne popisu system The Lost Child ktere jsou dost na pomery dungeonu unikatni. V parte jsou dve pevne dane postavy ktere klasicky leveluji, lze jim prirazovat body ke statistikam, maji vybaveni ktere lze po ruznu vylepsovat. Zbyle tri postavy zastupuji nepratele kteri jdou odchytit pri souboji. Ty neleveluji za zkusenosti ale za specialni energii ktere jsou tri druhy a ziskava se zabijenim nepratel a lze ji sbirat dopredu a ukladat ji. Kazdy druh energie dava jiny nasobitel bodu ktere jsou potreba k prestupu na vyssi level. Na urcitem levelu prisera evolvuje na vyssi verzi. Lze jim kombinovat navzajem skilly. Po odchyceni je potreba ji purifikovat a nekdy je potreba specialni item aby vubec byla pouzitelna.
Dalsi zajimavost hry je ..ehmm...100 patrovy nepovinny dungeon, ktery je cely udelany rucne, zadne generovani a kazde patro ma svuj osobity puzzle k vyreseni. A nejde o nejake blbosti, mnohokrat jde o textove hadanky nebo premysleni ve tretim rozmeru a podobne.
Pribeh tam je taky zajimavy, jde o valku bohu, lidi a podsveti kde bozstvo zrovna neoplyva velkymi sympatiemi k lidstvu ktere je zaroven ovlivnovano podsvetim aby doslo ke svrzeni bohu. :)
Bohuzel na PC to neni, ale neni to stara hra, takze mozna jeste bude.
« Poslední změna: Září 03, 2019, 20:37:37 od flash »
IP zaznamenána

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #28 kdy: Září 03, 2019, 21:43:46 »

Tak já už jsem v jistém smyslu starý Japonec, takže se japončíkáren neštítím, byť tak nějak cítím, co na tom komu může vadit. Já to prostě beru tak, že je tam třeba hledat naprosto jinou atmosféru a jak člověk najde, tak je chycen, ví, že jsou tam značné kulturní odlišnosti, ale bere to. Navíc ty odlišnosti jsou daleko menší právě u panáčkové grafiky 16 bitových konzolí než těch modernějších, kde už je dabing (a japonské lolit kvičení je opravdu otravné) a taky realitě blížíci se emo charaktery plné mužské zženštilosti. Bohužel. Kdo chce hledat mrazivou zádumčivou atmosféru Beholderů, Dungeon Masterů a Black Cryptů, v podstatě her polných naší dětské fantasie dost odkazující na středověk, hrady a dětské šermovačky v lesích, tak japončíkárny obvykle v tomhle nemohou sloužit. Jsou spíše plné fantasie v jiných smyslech, ať už po stránce tehcnologií, naprosté nespoutanosti, kdy nepřítel nemusí být jen zvíře či humanoid, ale je to klidně chaloupka vrhající z komína bomby, dále to jsou neskutečné a hluboce propracované příběhové zvraty, ale pro nás puritány až možná příliš odhalující lidské hříchy až na hranice úchylek. Oni se prostě toho nebojí. Což ovšem neznamená, že japončíkárny jsou automaticky hry plné úchylek sázející na sklepmistry coby zákazníky. Třeba Dragon Questy jsou naprosto doslova evropsky střízlivé, prvních 6 dílů Final Fantasy také. Spousta japopnských RPG naopak hraje na ty hezké přirozené lidské emoce a charaktery se těžko vyrovnávají třeba se smrtí blízkého nebo třeba osiřením dítěte.

Proč to píši - je to v podstatě reakce na pochopitelné odmítání japonských her z důvodu, že třeba tohle ve hrách vůbec nevyhledáváte a absolutně pak není pochopitelné, že to někdo hraje a není to třeba jen pro technickou dokonalost herních mechanismů, které západní hry dnes už dávno ztratily.

K japonským hrám jsem měl do roku 2000 taky odpor, pak se něco zlomilo. Herní úpadek na PC mě vrhnul na konzole a já zjistil, že je to pro mě na úrovni zámořského objevu. Prostě jiný styl, nové mechanismy, jiný způsob výpravy atd.

Samozřejmě jak na PC jsem dungeonář, tak na konzolích jsem naoopak na ty RPG viděné zhora. Jednoduše proto, že přes velký výběr japonských dungeonů se tam jedná spíše o grind v chodbách a nic více. Takže japonských dungeonů bude zázračných jen málo, vesměs půjde o variace na Etrian Odyssey - projdi, zmapuj, pobij, nahoň levely a tak dokola.

A pokud jde o tip na novější dungeon japonské produkce, který by neměl uniknout, tak jednoznačně, a to už se budu opakovat, Zanki Zero.

Kdo by však chtěl něco atmosféře bližšího západním devadesátkovým dungeonům, tak nainstalovat SNES emulátor a zkusit hru Arcana.


A závěrem, konzole mají v úpadku oproti PC značné zpoždění, takže tam najdeme mnohdy to, co se nám líbívalo na hrách na PC kdysi, japonci to dost často oprašují, asi vědí proč. Samozřejmě nakonec je semele sjednocování trhu a japonské hry se promísí se západními a bude to stejný jednolitý mižmaš. Ale to mě je už jedno, mám nasbíráno už teď toho tolik, že mi to vystačí ještě na 3 životy.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Zajímavé tipy na hry a módy
« Odpověď #29 kdy: Září 03, 2019, 22:39:25 »

Pro mě je to trošku zvláštní a asi jde právě o tu zkušenost a co si kdo do toho promítá. Já bych to připodobnil svému letitému dilema okolo japonských hororů, kdy dodneška přemýšlím, co bylo vlastně pointou Kruhu. Pro mě je to něco hodně vzdáleného, ale je mi naprosto jasné, že japončíci nad tím vůbec nepřemýšlejí a ví, stejně tak i část lidí na západě, ale pro mě je to něco neuchopitelného. Proto jsem se vlastně zasekl i v rámi západní produkce a mým domovem jsou pseudostředověké světy. Je mi to nejbližší a vždy to budu preferovat.
IP zaznamenána
This is the end ...