Já myslím, že to nesouvisí s hrou, ale se zdrojem. Monitor si pamatuje nastavení určitého zdroje, třeba PC, nebo notebooku atd. Pokud nastavíš danému zdroji, aby přizpůsoboval obraz automaticky, tak vyhodnotí, jaký signál (v jakém rozlišení) jej dostává. Pokud v rozlišení 16:9, tak jej jen roztáhne na celou obrazovku a případně přepočítá pixely, pokud je signál v menším rozlišení, než má monitor nativní. (pokud je to fullhd a signál je též ve fullhd, nedělá vlastně nic). Pokud dostává signál v jiném poměru stran, tak zobrazení přizpůsobí, roztáhne obraz na výšku přes celou obrazovku a na šířku jej dopočítá, aby nedošlo k deformaci. Pak už si to pamatuje pro zdoj. Tedy pokud ti to nyní funguje a v PC bys nastavil rozlišení plochy na 1280:1024, tak by obraz také upravil, aby se neroztahoval a zobrazil se ve správném poměru. Pokud máš plochu na 1920:1080, tak nedělá nic, ale jakmile jí přepneš do jiného poměru, třeba spuštěním hry v jiném rozlišení, tak si to upraví a přepočítá. Pochopitelně rozlišené nesmí být větší, než monitor zvládne žádným směrem, tedy nesmí být třeba na výšku větší, jak 1080px, protože to fullhd monitor nepochopí.
U monitorů může být užitečné nastavit i zobrazovací frekvenci na co nejvyšší to jde. To se dělá v ovladčích grafické karty u nastavení rozlišení. Většinou tam nativně bývá u obyč monitorů 60hz, ale někdy jde nastavit 75hz ručně. (todle může též souviset s rozlišením, tedy mělo by platit, že při nižšším rozlišení, než je nativní, lze nastavit více hz, ale je to monitor od monitoru). U tady těch malých rozlišení, jako je 800x600 a podobně, to většinou nastavit jde na 75hz.